סגור

מבחן ההשוואתי: המשימה? מכונית ב-140 אלף ש"ח

יצאנו עם 4 מכוניות שמייצגות ערכים שונים כדי לבדוק למי כל אחת מתאימה בתקציב של 130-140 אלף שקלים

  • יואל שוורץ

  • 24.07.2017

(צילום: אופיר דואק)

 
האמרה המוכרת אומרת שצריך להשוות תפוחים לתפוחים וכל השוואה למשהו אחר, אבטיחים למשל, לא הגיונית או אפשרית. אז אנחנו כאן חושבים אחרת, והנה למה. החלטתם לקנות משפחתית חדשה בסביבות 130-140 אלף שקלים. האם זו חייבת להיות משפחתית? האם יש אפשרויות הגיוניות אחרות בסביבת מחיר זו או שמשפחתית סדאן בתצורה הקלאסית היא האפשרות היחידה?
 
אז בבוקר הכי חם של 2017 החלטנו לצאת לסיור רכוב בארץ ולבדוק 4 מכוניות: יונדאי איוניק, סיטרואן C4 פיקאסו, קיה ספורטאז' ורנו גרנד קופה. לכאורה 4 מכוניות מקטגוריות שונות - היברידית, מיניוואן, קרוסאובר ומשפחתית - אלא שיש להם מכנה משותף בולט מאוד: מחיר. זהו העוגן שלנו במבחן כשהמטרה היא לאו דווקא להכריע ולהכתיר את הטובה ביותר, אלא להניח על השולחן כמה אפשרויות שעומדות בפני הצרכן הישראלי. 
 

(צילום: אופיר דואק)

 
יונדאי איוניק - למשפחה הירוקה
שנת השקה בארץ: נובמבר 2016
מנוע: בנזין, 1.6 ליטר, וחשמלי
הספק (משולב): 141 כ"ס / 5,700 סל"ד 
0-100 (שניות): 11.1
צריכת דלק מבחן: 13.7 ק"מ לליטר
נפח תא מטען: 443 ליטר
מחיר: 139,900 שקלים (רמת אבזור 'סופרים')
אחריות: 5 שנים או 100,000 ק"מ, ועוד 2 שנים או 150,000 ק"מ למערכת ההיברידית.
 
מכוניות היברידיות בעבר ניסו להחצין את היותן בעלות טכנולוגיה מתקדמת, עם עיצוב שונה. איוניק כמעט והצליחה לדלג מעל מלכודת העיצוב למעט שיהוק אחד - חלון אחורי חצוי עם סוג של ספויילר. איך שהוא רעיון הדלת החצויה התקבע עבור מכוניות היברידיות, וכן הוא מעט מפריע למבט האחורי, אבל לא יותר מידי. מה שמפתיע הוא שאין מגב אחורי, כך שבימי גשם הראות עלולה להיות מוגבלת. סה"כ המראה לא עתידני, אלא שיגרתי למדי, מאוד מזוהה עם המותג ונאה לכשעצמו.
 

(צילום: אופיר דואק)

 
גם בנוגע לתא הנוסעים יונדאי בחרה במראה שיגרתי. התוצאה מעורבת: מצד אחד מראה מוכר, גוונים אפרוריים, דיפון פשוט ופתחי אוורור ללא סגירה עצמאית. מצד שני אין במכונית גימיקים צעקניים והנגיעות הכחלחלות מאוד מוסיפות, כך שסה"כ המראה נעים וזורם. על הרגשת השגרה העיצובית מפצה איוניק באבזור רב כמו בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי לסלולרי ועוד. מערך המולטימדיה של יונדאי שבעבר היה מעט בסיסי, שופר מאוד וכעת מציע שפע אפליקציות שימושיות, וממשק תפעול משודרג. גם בנוגע למערך הבטיחות איוניק מציעה עושר רב עם בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב עם תיקון ובקרת שיוט אדפטיבית.
 
לאיוניק ממדים דומים לאלה של אלנטרה ומקובלים לקבוצה. תנוחת הנהיגה טובה והמרווח מספק. מאחור נמצא רצפה שטוחה, מרווח טוב לברכיים וכפות רגליים, ומרווח ראש מעט מוגבל עבור גבוהים. המושבים עצמם נוחים לאורך זמן. הם מעט קצרים לטעמי וחסרים מעט תמיכה, אבל סה"כ מציעים את המקובל בקטגוריה. עם 443 ליטר, תא המטען גדול ולא ענק. הוא נפתח יחד עם השמשה ולכן מציע מפתח עצום, אך התא מעט מוגבל בגלל סף הטענה גבוה, כיסוי שממוקם נמוך ביחס אליו וחוסר באבזור נוסף כמו שקע 12V.
 
לאיוניק מערכת הנעה שמשלבת בין מנוע בנזין אטמוספירי למנוע חשמלי. מנוע הבנזין מספק 105 כ"ס, החשמלי 43.5 כ"ס, וביחד הם מייצרים 141 כ"ס ומומנט של 24 קג"מ (27 בהילוך ראשון בלבד). הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה אוטומטית רובוטית בעלת מצמד כפול ו-6 הילוכים, שעובדת היטב. לחיצה מתונה על דוושת התאוצה תפעיל רק את המנוע החשמלי שיוציא חרישית את המכונית מהמקום. בהמשך מצטרף מנוע הבנזין באופן בלתי מורגש. לחיצה פחות רגישה תעיר גם את מנוע הבנזין ואז יתגלה שהמעבר בין מצבי הנסיעה - בנזין וחשמל - פחות מלוטש. סה"כ מספקים השניים ביצועים סבירים להתנהלות יום-יומית כמו גם לעקיפה בטוחה. מצב 'ספורט' לא משנה בהרבה את היכולות. כן התיבה מורידה הילוך, גם לוח המחוונים מתחלף ובמקום מד מהירות כחול מתקבל מד סל"ד אדום, אבל בפועל אין שינוי בצבירת הקמ"שים.
 

(צילום: אופיר דואק)

 
יונדאי השתמשה בכל פיסת טכנולוגיה כדי לעזור לה לצמצם את צריכת הדלק. כך למשל למרות הרושם שיוצר הלוע הגדול של הגריל מלפנים, רובו סגור. גם היכן שיש פתחים שמיועדים לקירור המערכות, מדובר בפתחים אקטיביים שיכולים לאפשר לאוויר לחדור ב-100%, ב-50% או לחסום לגמרי. התוצאה היא צריכת דלק אמיתית של כ-17 ק"מ לליטר בעיר ושל כ-21 מחוץ לעיר בנהיגה רגועה. ביום המבחן שלנו השיגה המכונית 13.7 ק"מ לליטר, נתון טוב לכשעצמו, אבל פחות ממה שציפינו.
 
נוחות הנסיעה טובה ברובה, כשרק שיבושים גדולים מורגשים מעט יותר בעיקר במהירות עירוניות אבל גם בבינעירונית. להרגשת הנוחות הטובה גם מצטרף בידוד רעשים טוב ששומר על תא נוסעים שקט. העובדה שהסוללות מרוכזות מאחור עוזרת להתנהגות הכביש של איוניק. היא מגיבה טוב להפניית ההגה, מציעה אחיזה גבוהה ומתנהגות באופן שעשוי אף ליהנות. רק הבלמים הרגישו מעט עייפים לאחר קטע טכני ארוך.
 

(צילום: אופיר דואק)

 
סיטרואן C4 פיקאסו - מחוץ לקופסה
שנת השקה בארץ: מרץ 2016
מנוע: טורבו-בנזין, 1.6 ליטר
הספק: 165 כ"ס / 6,000 סל"ד 
0-100 (שניות): 8.5
צריכת דלק מבחן: 10.9 ק"מ לליטר
נפח תא מטען: 535 ליטר
מחיר: 139,900 שקלים
אחריות: 5 שנים או 100,000 ק"מ
 
סיטרואן C4 פיקאסו נראה שונה, ובמובן הטוב שבמילה. הוא מביא עיצוב רענן וייחודי עם כמה סממני היכר של הדגם כמו חלונות צד גדולים ושמשה קדמית עצומה שעולה עד מעל ראשי הנהג והנוסע שלצידו. זו שמשה אשר מעניקה תחושת "גג פתוח" ליושבים מלפנים, ויחד עם שאר החלונות הגדולים מאפשרת לעולם שמסביב לשטוף את המכונית מבפנים. הישיבה הגבוהה, מאפשרת ראות מצוינת לכל עבר, ומתחברת להרגשת המרחב שיש במכונית. זוג המושבים הקדמיים רחוקים אחד מהשני באופן בולט, ושורת המושבים השניה מציעה שלושה מושבים נפרדים אמיתיים כשכל מושב מתכוונן בנפרד לפנים-אחור ובעל כיוונן אישי למשענת. התוצאה היא מרווח עצום אפילו בהשוואה למכוניות "מנהלים", ותחושה אווריריות יוצאת דופן.
 
גם תאי אחסון יש בשפע, אם עבור הסלולר או עבור שאר הג'אנק שאנחנו לרוב סוחבים איתנו ממקום למקום. ואם לא מצאתם מספיק מקום מסתור בתוך הקבינה, אז יש את תא המטען הענק, שפתחו עצום ויחד עם סף הטענה נמוך, מציע חלל מאוד שימושי. גם כאן חסר שקע 12V בתא המטען.
 

(צילום: אופיר דואק)

 
כרכב שבנוי כל כולו סביב הובלת נוסעים הוא גם מציע אבזור רב שמיועד לפנק את היושבים מאחור כמו וילונות מובנים לחלונות, מגשים בגב המושבים הקדמיים, פתחי מיזוג, שקע 12V ועוד. עמדת הנהג מוכרת מגרסת שבעת המושבים עם דשבורד בעל אלמנטים רוחביים שרק מגבירים את תחושת הרוחב, לוח מחוונים מרכזי גדול ומרוחק כשמתחתיו מסך מגע בגודל 7 אינץ'.
 
המראה מאוד נקי ומודרני, אבל חלק ממרכיבי התא כמו גם חלק מהפקדים מעניקים תחושה זולה, כמו למשל ידית בורר ההילוכים הדקיקה. גם תפעול המערכות מעט מסורבל עם המון כפתורים על גלגל ההגה, ומסך מרכזי שדורש לפעמים דפדף מיותר בין תפריטים.
 
פיקאסו מוצע בישראל ברמת גימור אחת ומאובזרת למדי עם בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מנופים להעברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה, מפתח חכם להנעה, תא מקורר בקונסולה המרכזית, חישוקים 16 אינץ' קלים ועוד. מהפן הבטיחות הרכב מוצע כסטנדרט עם מערכת מובילאיי.
 

(צילום: אופיר דואק)

 
בחרטומו מנוע טורבו-בנזין חזק יחסית לקטגוריה בנפח 1.6 ליטר ו-165 כ"ס אשר משודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. התיבה מעט איטית בפעולתה, אבל שילובה עם המנוע החזק מאפשר להזניק את המכונית באופן מרשים. אין כל בעיה להתנהל עם מצערת חצי לחוצה ולקבל ביצועים זריזים למדי תוך כדי שמירה על נינוחות וקלילות. העניין הוא שהמנוע הגמיש מזמין רמיסה של הדוושה. ואז מגלים זינוקים מאוד מהירים ומעוררי פליאה. הקלילות הזו שבה מושג הכוח מדרבן את הנהג ללחוץ על הדוושה יותר ממה שנדרש - נתון שמתבטא בצריכת הדלק. בקטעים תובעניים רשם פיקאסו צריכת דלק של 8.5 ק"מ לליטר כשמנגד בעיר רשם 10.5 ק"מ לליטר ובשיוט כ-15 ק"מ לליטר. סה"כ בימי המבחן השיג פיקאסו צריכה ממוצעת של 10.9 ק"מ לליטר.
 
אין לפיקאסו מתלים פנאומטיים מתוחכמים, אולם את ייעוד כמוביל נוסעים הוא מבצע מצוין. הוא נוח רך ונעים בעיר ומחוצה לה, כשרק בורות עמוקים או כבישים גליים מפרים את השלווה. בנוסף בידוד יעיל מאפשר לשמור על רחשי הדרך למיניהם מחוץ לתא הנוסעים.
 
את המחיר על הרכות והנוחות, פיקאסו משלם בכביש המפותל. זוויות הגלגול גדולות יחסית, ההגה מעורפל ותחושתו הלא עקבית פוגמים בחבילת ההתנהגות. עם זאת יש לומר שההתנהגות עצמה בטוחה וצפויה ולרגע לא מסוכנת או מסכנת.
 

(צילום: אופיר דואק)

 
קיה ספורטאז' - צו האופנה
שנת השקה בארץ: ינואר 2016
מנוע: בנזין, 1.6 ליטר
הספק: 132 כ"ס / 6,300 סל"ד 
0-100 (שניות): 12.1
צריכת דלק מבחן: 9.0 ק"מ לליטר
נפח תא מטען: 466 ליטר
מחיר: 139,900 שקלים (רמת אבזור 'אינטנס')
אחריות: 3 שנים או 100,000 ק"מ
 
להיט המכירות ההיסטרי של ישראל לשנת 2016, ממשיך לתת את הטון גם השנה בין היתר בגלל המסר - פנאי. נראה שהעולם התאהב בתצורה הזו שמחלחלת לכל פינה שקטה. סה"כ לספורטאז' קווים נאים וזורמים גם אם מעט מוכרים ופחות נועזים משאר העיצובים שהתרגלנו לקבל מפיטר שרייר, המעצב המוערך של קיה שהתווה את "לוע הטיגריס" של דגמי החברה, ואחראי על כמה מהעיצובים היפים בתעשייה כמו אודי TT המקורית.
 
המסר האופנתי הזה, גובר על כמה נקודות תורפה שיש למכונית כמו תא נוסעים מעט פשוט ועל אף איכות החומרים הטובה מבעבר, הוא עדיין לא בסטנדרט של חלק מהמתחרים הוותיקים יותר. אפילו בחלק העליון של הדשבורד חסרים בו החומרים הרכים והמחניפים לאגו. בגרסאות המאובזרות נמצא שילוב צבעים וחומרים נאה ועדיף, אבל גם המתחרות מציעות יותר.
 

(צילום: אופיר דואק)

 
גם יחידת הכוח מרגישה מעט מחוץ לתחרות. זה מנוע בנזין אטמוספרי 1.6 ליטר (132 כ"ס) ששרת גם את הדור הקודם. במעבר לדור הנוכחי הוא שודרג במקצת לטובת הפחתת פליטת המזהמים וצריכת דלק, ולהגברת העידון, ואף שפעולתו חלקה, הוא לא מרגיש נמרץ במיוחד. הוא גם משודך לאותה תיבה אוטומטית כבעבר עם 6 הילוכים ארוכים שנועדו לשמור על צריכת דלק אופטימאלית. נהג שיסע בגפו בכביש הררי עוד יזכה להתניידות סבירה, אבל טיול משפחתי בתפוסה מלאה + ציוד, יפגע משמעותית בביצועים. צריכת הדלק גם היא לא יותר מסבירה עם נתון שיוט של 12.3 ק"מ לליטר ו-9 ק"מ לליטר במהלך המבחן.
 
ויש עוד כל מיני דברים קטנים שיכולים להציק כמו רעש צמיגים בולט ומערכת מולטימדיה שמשתקפת בשמש, או אבזרים אחרים שבולטים בחסרונם כמו בקרת שיוט בגרסת הבסיס, מושב נוסע שממוקם נמוך מדי ושגובהו לא ניתן להגבהה ברמת הגימור הבסיסית, שרק חלון הנהג נפתח בנגיעה אחת. הי, מה עם סגירה? מה עם שאר החלונות?
 

(צילום: אופיר דואק)

 
אבל כל הנקודות האלה מתגמדות שמביטים על מכלול הפרמטרים שיוצרים חבילה מאוד אטרקטיבית. חבילה שרק מחדדת את סעיפי האיכות אותה קיה כל כך מבקשת לחבק. הממדים למשל מרווחים בכל מקום ובמיוחד מאחור, מושבים נוחים מלפנים ומאחור, הנדסת אנוש טובה, איכות הרכבה משובחת, בידוד רעשי המנוע והרוח מוצלח, ההתנהגות הדינמית מפתיעה לטובה עם זוויות גלגול מינימאליות, והגה שעל אף שאינו מרשים, מדויק, חד ובעל משקל נכון וכו'.
 
נוחות הנסיעה סבירה+ בגרסה זו הבסיסית עם חישוק 16 אינץ' וחתך צמיגים שפוי. בהתנהלות עירונית איטית ספורטאז' מתקשה לסנן גבעות אספלט או חורים בעלי שפה חדה. כשעולה המהירות נוחות הנסיעה משתפרת משמעותית ובמהירות שיוט הוא אפילו הרגיש נוח.
 

(צילום: אופיר דואק)

 
בנוסף, ספורטאז' כבר בגרסתו הבסיסית מציע מפרט אבזור עשיר שמעבר למקובל כמו מולטימדיה וכו' נמצא גם מושב אחורי עם גב הניתן להטיה, פתחי מיזוג מאחור, חלונות כהים ועוד. בנוסף גם רשימת הבטיחות הסטנדרטית מרשימה ומקבילה לאיוניק עם התרעת התנגשות, בלימה אוטונומית בעת זיהוי רכב או הולך רגל עד למהירות של 70 קמ"ש ובקרת סטייה מנתיב אקטיבית (כלומר גלגל ההגה מתקן במעט ובאופן עצמאי במקרה הצורך).
 

(צילום: אופיר דואק)

 
רנו גרנד קופה - התצורה הקלאסית
שנת השקה בארץ: אפריל 2017
מנוע: טורבו-דיזל, 1.5 ליטר
הספק: 110 כ"ס / 4,000 סל"ד 
0-100 (שניות): 12.5
צריכת דלק מבחן: 14.7 ק"מ לליטר
נפח תא מטען: 503 ליטר
מחיר: 133,990 שקלים (רמת אבזור 'אינטנס')
אחריות: 3 שנים או 100,000 ק"מ
 
למרות שאין קשר עיצובי ועל אחוריה, ועל ספי הדלתות, כתוב מגאן, יבואנית רנו החליטה לקרוא למגאן סדאן בישראל "גרנד קופה". יש רק עוד מקום אחד בעולם שהשם מגאן הוחלף בשם גרנד קופה - אירלנד - כשהמטרה היא שינוי תדמיתה של מגאן שכבר קודם הוחלפה בשם פלואנס. עם זאת יש לומר שבראיית רנו בעבר, פלואנס יועדה לשווקים לא אירופאים, ואילו המכונית החדשה כן.
 
על עיצובה של גרנד קופה אפשר לומר המון דברים, רובם טובים ומאוד מחמיאים, אבל הדבר האחרון שניתן לומר עליה, שזו מכונית "קופה". אין לה את הפרופיל הנכון בשביל קבלת תואר שכזה. מנגד מה שיש זו מכונית גדולה, עם מראה מאוד משפחתי שארוזה באריזה מאוד אלגנטית בעלות אפקט הגעה מרשים.
 

(צילום: אופיר דואק)

 
חלק מהאפקט הזה הוא כתוצאה מהפרופורציות ומהממדים הגדולים של המכונית. רנו גרנד קופה מבוססת על פלטפורמת CMF המודולארית של רנו וניסאן, והיא מהגדולות בקטגוריה: אורכה 463 ס"מ, רוחבה 181 ס"מ ובסיס גלגליה 271 ס"מ. במפתיע ולמרות בסיס הגלגלים הגדול, המושב האחורי פחות מרווח ממה שניתן היה לצפות. זה בין היתר קשור לעיצוב החיצוני שגוזל מקום יקר ממרווח הראש, ותחתית נמוכה של המושבים הקדמיים שמותירים מקום מצומצם לכפות הרגליים.
 
בנוסף, 3 מבוגרים יגלו מרחב כתפיים מוגבל בשל עיצוב צידי משענת המושב האחורי. מלפנים אגב המרווח מצוין. תא המטען גדול, אם כי נראה קטן מנפחו הרשמי (503 ליטר), אבל שימושיותו אינה ברת השוואה למכוניות האחרות כאן שמציעות פתח רחב הרבה יותר.
 
חלל האירוח נראה עשיר ומאוד מזמין בין היתר בגלל שילוב צבעים נאה של גון בהיר וגון שחור. בלילה מתווספת תאורת אווירה שאת צביעה ניתן לבחור, והתוצאה מאוד נאה ויוקרתית. במרכז הקונסולה בולט מסך מגע גדול (8.7 אינץ') שממוקם אנכית ונראה אלגנטי. אבל תפעולו מעט מסורבל, והכפתורים והפקדים שסביבו לא נוחים לתפעול. כאופנה החדשה גם חלק מלוח המחוונים הוא למעשה מסך (7 אינץ'). כך גם היה במגאן והפלואנס המוחלפות. הנתונים ברורים וקריאים ומציעים שפע של אפשרויות תצוגה, רק חבל שהגרפיקה לא עדכנית.
 

(צילום: אופיר דואק)

 
את תחושת העושר גם מגבה רשימת אבזור ארוכה שכוללת בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, ריפוד משולב עור, קיפול מראות חשמלי, חיישני חניה הקיפים מקוריים, מצלמת רוורס, כניסה והתנעה ללא מפתח, פתיחת תא מטען בעזרת הרגל, תאורת לד מלאה, חישוקי 17 אינץ' קלים ועוד. 
 
בכל הקשור לבטיחות, גרנד קופה גוררת אחריה סימן שאלה, כיוון שאת ציון ה-5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EuroNCAP, היא השיגה כשהיא מצוידת במערכות בטיחות מקוריות של התרעת סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים. בישראל היא מצוידת עם מערכת של מובילאיי שמציעה את אותן התרעות, אבל לא בטוח שמזכות את המכונית באותו ציון בטיחות.
 
מגאן ופלואנס הקודמות החזירו את הדיזל לתודעה והגרסה אותה בחנו צוידה עם במנוע טורבו-דיזל 1.5 ליטר, 110 כ"ס שמשולב עם תיבה אוטומטית רובוטית בעלת מצמד כפול עם 6 הילוכים. כל עוד ההתנהלות רגילה, הכוח זמין והביצועים סבירים. אבל ברגע שדורשים יותר, כמו למשל עקיפה במהירות שיוט, מורגש מחסור. תיבת ההילוכים פועלת היטב, אבל היא מעט איטית כשמצב 'ספורט' משפר מעט את תגובותיה. צריכת הדלק מרשימה. בשיוט השגנו 22.5 ק"מ לליטר, וביום המבחן 14.7 ק"מ לליטר שהיה הנתון הטוב במבחן.
 

(צילום: אופיר דואק)

 
בעיר מציגה גרנד קופה נוחות נסיעה טובה, אבל לא מושלמת. מתליה הרכים יחסית מתקשים להתמודד עם שיבושים קטנים או מהמורות גדולות. מחוץ לעיר העסק משתפר ורק כביש גלי יגרום לה לנדנוד עודף. לתחושת הנוחות הטובה מצטרף בידוד רעשים מצוין בעיקר של המנוע (שמאוד נוכח בחוץ), כשרק רעשי רוח חודרים במהירויות גבוהות. 
 
בכל הקשור להתנהגות, מתליה הרכים גורמים לזוויות גלגול גדולות, מנוע הדיזל הכבד נראה שמכביד על נכונות האף להיכנס לפניות וההגה מרגיש מעורפל. כל אלה מאותתים לנהג שזו לא המכונית הנכונה לתקוף פניות. יש למכונית חמישה מצבי נהיגה שמאפשרים לשנות את מאפייני יחידת ההנעה, היגוי (ועוד מספר פרמטרים כמו צליל וצבע תאורת האווירה). אולם השינויים הדינמיים זניחים.
 
סיכום
4 המכוניות כאן ראויות לנייד משפחה וכל אחת מהן עושה זאת מעט אחרת ומוסיפה ייחוד מסוים. לכם נותר לבחור מה מביניהם מתאים לכם יותר. איוניק מציעה שימושיות גבוהה בגלל תא הנוסעים המספק, תא המטען הענק, מערכות הבטיחות המתקדמות, צריכת הדלק הטובה, והיא תקסום ללקוח שמבקש להראות שהסביבה יקרה לו.
 
סיטרואן C4 פיקאסו מציע מרחב פנימי עצום שבכיף יכול לבלוע משפחה על תכולתה, תכנון נכון להובלת נוסעים ובעיקר ילדים עם המון תאי אחסון ומיני גימיקים, נוחות נסיעה מצוינת ויחידת כוח יעילה וזריזה לנהג. היא גם היחידה שמציעה אחריות מלאה ל-5 שנים.
 
ספורטאז' מציע אבזור רב, הנדסת אנוש טוב, איכות גבוהה, מערכות בטיחות מתקדמות, ממדים מכובדים כשהכל ארוז בחבילה מאוד משכנעת ועם המראה הנכון של ג'יפון.
 
רנו גרנד קופה מציעה מראה של משפחתית קלאסית בעטיפה מאוד אלגנטית. תא הנוסעים מרגיש מאוד עשיר ויוקרתי, יש שפע של אבזור, נוחות הנסיעה טובה ויחידת הכוח מאוד חסכונית.
 

(צילום: אופיר דואק)

 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

ב.מ.וו סדרה 3

חוות דעת - ב.מ.וו סדרה 3 היא המכונית המשפחת... מידע נוסף >

סיטרואן קקטוס

חוות דעת - סיטרואן קקטוס הוא מיני קרוסאובר... מידע נוסף >

ניסאן GT-R

חוות דעת - ניסאן GT-R (הידועה גם בתור "גודז... מידע נוסף >

פיג'ו 508

חוות דעת - פיג'ו 508 היא המשפחתית-מנהלי... מידע נוסף >

רנו מאסטר

חוות דעת - רנו מאסטר הוא הוואן המסחרי הגדול... מידע נוסף >