סגור

גולש הונגרי: לקראת המירוץ בבודפשט

הונגרורינג המפותל והאיטי עשוי לאזן את הכוחות בין מרצדס, פרארי ורדבול  

  • משה פינצ'בסקי

  • 27.07.2017

(צילום: Getty)

 
רגע לפני היציאה לחופשת הקיץ ובדיוק בשיא המהפך באליפות, הסבב מגיע למסלול ההונגרורינג המפותל שעשוי להשוות מבחינת מאפייניו בין שלושת הקבוצות הגדולות. המסלול הראשון מאחורי ״מסך הברזל״ הסובייטי לארח את הפורמולה 1 בשנת 1986, נבנה בתוך עמק מוקף גבעות שסיפק אצטדיון טבעי למסלול, אולם גם הגביל את מתכנניו מבחינת מקום ואורך ולכן התוצאה הסופית היא הדבר הקרוב ביותר למסלול קארטינג לפורמולה 1. 
 
גם מחיקת השיקיין שהייתה קיימת במקור אחרי הפנייה השלישית והארכת הישורת לא שינו את אופי המסלול. נדרשות פה קודם כל אחיזה מכנית מעולה, אבל גם הצמדה אווירודינמית מקסימלית ומכאן הבעיה הגדולה לעקוף במסלול זה. הישורת עדיין קצרה מדי, שכן היציאה מהפנייה האחרונה דורשת כל גרם של הצמדה אווירודינמית והקרבה למכונית מלפנים תגרום מיידית למכונית מאחור לאבד הצמדה ולהיסחף רחב או להאט.
ייתכן שאם הישורת הייתה ארוכה באופן מיוחד, אזי היא הייתה מאפשרת ניצול הסליפסטרים החזק בשל ההצמדה הגבוהה, אבל זה לא המצב ועקיפות בפנייה הראשונה נדירות ונובעות מהבדלי ביצועים גדולים כמו העקיפה של פיקה על סנה ב 86. תמיד קיים היוצא מן הכלל וככזה ייזכר המירוץ של 89 בו מנסל בפרארי, שכוונה מלכתחילה למירוץ ולא לדירוג, ניצח מהמיקום ה-12! גשו ישר ליו טיוב. 
 

(צילום: Getty)

 
 
מנגד וברוב המקרים, מכונית שמצליחה לקחת את הפול ולהיות מהירה מספיק בין הפנייה האחרונה לראשונה, לא תעקף. כך בוטסן ניצח ב 90 בויליאמס וכך סנה ניצח מול הויליאמס העדיפות של 91 ו 92. אני יודע שכתבתי על זה לפני שנה, אבל חובה להסביר שוב שבהתחשב במידת ההצמדה האווירודינמית שהמכוניות ״סוחבות״, הן מסוגלות לבלום ממהירויות של מעל ל 300 קמ״ש לכ 80-90 קמ״ש בתוך מרחק של 120 מטר (מונזה והצמדה נמוכה) או 80 מטר במקום כמו ההונגרורינג עם ההצמדה הגבוהה (מהירות שיא של 300 קמ״ש ומהירות של כ 90 קמ״ש בפנייה הראשונה). במהירות השיא מייד לפני הבלימה, המכונית עוברת מעל 80 מטר בשנייה. 
 
בהנחה שהמכונית העוקפת נמצאת מעט מאחור (נניח כשני מטרים - פחות מאורך מכונית), היא צריכה לפחות ליישר קו עם המובילה, כלומר לייצר יתרון בבלימה של כ-5 מטרים בתוך מרחק בלימה של כ 80 מטר, כלומר לבלום בתוך 75 מטר (80-5) מ 300 קמ״ש ל 90 קמ״ש, כאשר את אותם 5 מטרים נוספים ללא בלימה המכונית עוברת בשיא המהירות בתוך 0.0625 של השנייה. אלה דרישות לא אנושיות אפילו מנהגי העל של הפורמולה 1. 
 
עקיפה כזאת אפשרית רק אם למכונית מאחור יתרון עצום בבלימה. לכן, המכוניות צריכות להיות כמעט זו לצד זו כשהן מגיעות לנקודת הבלימה, אך לשם כך כמובן המכונית שמאחור צריכה להיות צמודה למכונית המובילה כבר בתוך הפנייה שמובילה לישורת וכאן התלות העצומה של המכוניות בהצמדה האווירודינמית הינה בעוכריהן.
 
 המכונית שמאחור לא יכולה לנסוע בתוך הפנייה במהירות האופטימלית שלה בשעה שהיא צמודה למכונית אחרת שכן אפקט הסליפסטרים פוגע בהצמדה האווירודינמית שלה והיא פשוט תיסחף החוצה בתת היגוי או תסבול מהיגוי יתר. כך, אין זה משנה אם מדובר בפנייה איטית יחסית כמו הפנייה האחרונה בהונגרורינג או פנייה מהירה כמו הפארבוליקה במונזה, התוצאה זהה, המכונית העוקבת חייבת לשמור מרחק מהמובילה בכדי לקחת את הפנייה במהירות אופטימלית או קרוב לה.
 

(צילום: Getty)

 
מזג האוויר בהונגרורינג צפוי להיות חם ויבש עם טמפרטורות בין 28 ל 30 מעלות צלזיוס. נכון לכתיבת שורות אלה, חלק מאתרי מזג האוויר נותנים סיכוי נמוך אך קיים לגשם במהלך הסופש, אך אין אחידות בתחזיות. חבל, כי גשם טורף את הקלפים והופך מסלול קשה לעקיפה לבלאגן אחד גדול. זכור במיוחד המירוץ של 2006 בו שומאכר לא שמע להוראות הקבוצתיות, אלונסו כיכב ופרש ולבסוף באטן זכה בנצחונו הראשון עם הונדה. אלונסו מתפלל למצב כזה שוב השנה. 
 
גם מקלארן שמחזיקים בהפרש ניכר במספר הנצחונות הרב ביותר מבין כל הקבוצות. מבחינת הצמיגים כל הנהגים בחרו בעיקר בצמיגי הסופרסופט ביחס כפול או משולש לסופט ואף נהג לא בחר ביותר מסט אחד של מדיום.  ניתן לייחס את זה לכך שהמסלול מדגיש את האחיזה המכנית של המכוניות אף יותר מההצמדה האווירודינמית ולכן תהא זו הפתעה אם לא יהיו הבדלי מהירות גדולים יחסית בין סוגי הצמיגים ובמיוחד מול צמיגי המדיום הקשים.
 
ייתכן שמרצדס והמילטון היו מעדיפים לקפוץ ישירות לספא המהיר, אבל גם בהונגריה הם עדיין יהיו פייבוריטים לנצחון. למעשה, לפני שנה המילטון זכה בפעם החמישית במירוץ ההונגרי ובכך עקף את שומאכר כמנצח מספר הפעמים הגדול ביותר בהונגרורינג. מנגד, מרצדס כשלו בהונגריה יותר מאשר בכל מקום אחר ולא נצחו גם ב 2014 וגם ב 2015. בכל אופן, שאלת המשך הקבוצה בסבב קבלה תפנית כשנודע שמרצדס פורשת מה DTM ועוברת לפורמולה E!!! זה צעד בסדר גודל של רעידת אדמה מבחינת מרצדס, אבל הגיוני בכך שהיא מתחרה בסבב הנחשב ביותר ובסבב העתידי ביותר. כתבתי כבר על הצורך של יצרני הרכב להתמודד עם העתיד החשמלי (והאוטונומי) והנה מרצדס עשתה את הצעד הראשון. זה ניהול סיכונים אסטרטגי נכון מבחינתה, למרות המחיר התדמיתי הכבד שתשלם בשוק הביתי בטווח הקצר.
 

(צילום: Getty)

 
המסלול המפותל והאיטי יחסית אמור לאפשר לפרארי להיות תחרותיים עם מרצדס. כרגע זה המקסימום בשבילם. אם במונקו הם קיוו והצליחו לשלוט, בהונגריה זה לא אמור לקרות. הבעיה הכי גדולה של פרארי תהיה העליונות של מרצדס בדירוג. אם המילטון ובוטאס מזנקים אחד שניים, ולאור הזינוקים היחסיים של הפרארי והמרצדס לאחרונה, המירוץ נגמר עוד לפני שהתחיל. גם פטל וגם רייקונן מתפקדים טוב בהונגרורינג, אז אם בדרך נס הם יצליחו לצאת מהפנייה הראשונה (והשנייה) לפני המרצדס, יהיה לנו מירוץ מעניין.
 
צפיתי שרדבול לא יבצעו בסילברסטון כמו ברדבול רינג, כי השנה בניגוד לכל השנים עברו, הקונספט הבסיסי של המכונית היה הפחתת גרר, כך מסלולים דורשי הצמדה אינם מטיבים איתם בניגוד לעבר. ההונגרורינג עשוי להיות יוצא דופן בגלל היותו איטי יחסית ובוודאי ביחס לסילברסטון. במונקו הרדבול היו תחרותיים, אבל מרצדס סבלו מהאולטרהסופט. קשה לצפות לגבי רדבול. האחיזה המכנית שלהם טובה מאד וכמובן שנחיתות הכוח משפיעה פחות בהונגרורינג ולכן הם עשויים להיות יותר תחרותיים מאשר בבריטניה.
 
מי שעשויים להיות המפתיעים לטובה (שוב) הם רנו. הם הציגו שיפור מאסיבי בסילברסטון. השאלה היא אם הוא יעבוד במהירויות נמוכות יותר ובדרישות האחיזה המכנית הגבוהות. סוס שחור נוסף היא קבוצת האס. אני חושב שהפניות האיטיות יותר (אך ארוכות) פועלות לטובתם, אבל אצלם צריך שכל כך הרבה פקטורים יהיו נכונים, שזה תמיד הימור. עדיין, גרוזאן עשוי לתת הקפת בנזאי בדירוג ואז להחזיק מאחוריו רכבת כל המירוץ.
 
ויליאמס מגיעים הכי מודאגים להונגריה. הם חייבים לפתור את הבעיות שלהם בדירוג ובהונגריה זה קריטי בגלל הקושי בעקיפה. לא משנה כמה הם יהיו תחרותיים במירוץ, אם הם יזנקו מחוץ לעשירייה הראשונה, הם בספק יסיימו בנקודות. לעומתם פורס אינדיה מגיעים בוודאי עם תוכנית פעולה ברורה. הם יעצרו אחרונים ויתקעו כמה שיותר מתחרים. בהונגריה זה מסלול שכאילו נוצר לטקטיקה כזו, ושני הנהגים שלהם מעולים בזה כל עוד הם לא דופקים האחד את השני.
 
מקלארן החלו את ההכנות להונגריה כבר בסילברסטון. העונשים בבריטניה לאלונסו אמורים להקנות לו את כל הרכיבים הדרושים למערכת הנעה אופטימלית של הונדה, שלא משנה כמה היא פתטית, בהונגרורינג, היא משנית לשלדה והאווירודינמיקה. בזכות אלה מקלארן מכוונים גבוה ככל הניתן. לפחות Q3 וסיום עמוק בנקודות (לפני ויליאמס למשל). הם עשויים להיות מופתעים לרעה מרנו, אבל כבר כתבתי שביצועים תחרותיים של רנו ביותר ממסלול אחד ישלחו לפחות ספרדי אחד אם לא שניים לשיחות איתם בחופשת הקיץ. רנו היא הימור בטוח יחסית בטווח של שתי העונות הקרובות.
 
זה משאיר אותנו עם טורו רוסו וסאובר. הראשונה עשויה להפתיע, אבל נמצאת בבלאגן מול שני הנהגים וביניהם. ההונגרורינג עשוי להתאים מאד למכונית של טורו רוסו, אבל אם שני הנהגים במלחמה על הקריירה שלהם ושמים @&₪ על הקבוצה והאחד על השני, דברים רעים קורים לעיתים קרובות. אם רדבול ישימו את סאיינז בצד בגלל התנהגותו, זה עשוי להיגמר בביהמ״ש, ושם קבוצות נוטות להפסיד. אם ינסו לדפוק אותו, יצאו גרוע וגם זה עשוי לעבוד נגדם. הם חייבים לסגור את עניין הנהגים בחולשת הקיץ, כי ככה מבוזבזים כסף וכשרון. סאובר היו שמחים להיות בבעיות של רדבול וטורו רוסו. הקבוצה קיימת אבל בבעיות מאסיביות של ניהול, מנוע לעונה הבאה ונהגים. חבל, כי ההונגרורינג הוא סיכוי טוב מהרגיל לקבוצה להצליח יותר מהרגיל. אמנם הם סובלים מנחיתות בכל תחום, אבל שם הביצועים קרובים יחסית יותר מאשר במסלולים רגילים. הימור יכול להצליח יותר בהונגרורינג מבכל מסלול כמעט.
 
אז מה ההימור שלכם?

(צילום: Getty)

עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

ב.מ.וו סדרה 3 גראן טוריסמו

חוות דעת - ב.מ.וו סדרה 3 גראן טוריסמו מוגדת... מידע נוסף >

ב.מ.וו X3

חוות דעת - ב.מ.וו X3 הוא הקרוסאובר הקומפקטי... מידע נוסף >

ב.מ.וו סדרה 2

חוות דעת - ב.מ.וו סדרה 2 היא מכונית הקופה ה... מידע נוסף >

יונדאי i20 קרוס

חוות דעת - יונדאי i20 קרוס הנקרא גם "Active... מידע נוסף >

מיצובישי לאנסר ספורט

חוות דעת - מיצובישי לאנסר ספורט היא המשפחתי... מידע נוסף >