סגור

גראנד צ'רוקי במבחן: דור הולך ונעלם

יצאנו למשעולים המאובקים על מנת לבדוק האם יש כיסוי להצהרות היומרניות ולתג המחיר השאפתני של גרסת "טריילהוק"

  • דרור ברלי

  • 31.07.2017

(צילום: דרור ברלי)

 
כאשר הוצג הגרנד צ'רוקי WK2 ב-2010, טהרני המותג שלועסים סלעים ולוגמים בוץ מעורב בשמן גיר משומש ב''כוסות'' שעשויות מפחיות שימורים, נאלצו להשלים עם העובדה שמה שהיה כבר לא יחזור. אמנם השאירו לנו את הרנגלר כרכב השטח הסדרתי האמיתי האחרון, אבל גרנד צ'רוקי יישר קו עם המגמה העולמית – הפך ל-SUV יוקרתי עם דגש על ביצועים, בטיחות ועידון על הכביש לפני יכולות שטח, ללא שילדת סולם וסרנים חיים ועם מרווח גחון צנוע. בג'יפ אפילו הגדילו לעשות ושחררו לשוק דגמי ביצועים מוכווני אספלט נטו כמו SRT8 ו''טראקהוק''. עבירות?... שטח?... בשביל זה יש אלקטרוניקה ובבקשה תיזהר שלא ייפלו יותר מדי חתיכות פלסטיק ואל תלכלך לנו את הג'נטים הנוצצים ואת צמיגי הספורט בחתך הנמוך. ראינו, נדהמנו ואפילו לא האמנו. מה יהיה?
 
אבל זה בכל זאת Jeep. ושוועת המכורים לאבנים ולטינופת בקצות הציפורניים עלתה מספיק גבוה על מנת שמישהו במסדרנות הנהלת המותג יתחשב בזה. והנה אנחנו מקבלים את גרסת ''נץ השבילים'' לגרנד צ'רוקי.
 
בכל דגמי ג'יפ שאינם רנגלר, המשמעות של "טריילהוק" הוא חבילת אבזור וגימור שמיועדת לשטח. לא, זה לא יכול להפוך את ה-SUV לשווה יכולות לרנגלר-רוביקון ואפילו לא לרנגלר ספורט הכי בסיסי, אבל עבור מי שרוצה גם יוקרה וגם פאר ואבזור מפנק וגם יכולת להתמודד טוב יותר עם הדרישה הבסיסית מכל Jeep באשר הוא, כלומר לנסוע גם בשטח (או לפחות שכל מי שרואה את הרכב יחשוב כך) – הנה לכם הגרנד צ'רוקי האולטימטיבי. גם תג המחיר לא מתבייש לכוון גבוה – 409,900 שקלים. בהתחלה הוא היה יקר אפילו יותר – 435,900 שקלים תבין ותקילין, אבל סחתין למישהו בסמל''ת שהשתכנע לרדת קצת אל העם.
 

(צילום: דרור ברלי)

(צילום: דרור ברלי)

 
חטיבת ג'יפ היא חלק מקרייזלר שנמצאת היום תחת בעלות פיאט האיטלקית, אבל גרנד צ'רוקי WK2 הוא שריד חי מתקופת הבעלות של דיימלר והוא מבוסס על המרצדס ML (היום GLE) שבעצמו נשען על פלטפורמה של מכונית כביש – המרצדס E קלאס מהדור הלפני קודם. ככזה, הוא בנוי כמו SUV גרמני לכל דבר ועניין – מרכב אחוד, ארבעה מתלים נפרדים עם מהלך קצר שאוהבים נהיגה מהירה על כביש וכמובן הרבה מאוד אלקטרוניקה שאמורה לחפות על הנסיגה בגמישות המרכב והמתלים והויתור על ה"ברזלים" – הסרנים החיים המיושנים, הכבדים והיקרים שאהובים עלינו כל כך. לזכותו ייאמר שהוא באמת אחד מה-SUV פרימיום היותר מוצלחים בשוק, מצויין ומעודן על הכביש ומסתדר לא רע גם בשטח. בתנאי שלא נדרוש ממנו פעלולי עבירות ששמורים לג'יפים האמיתיים - רנגלרים ושות'.
 
אז מה כוללת חבילת הטריילהוק? כמו בכל רכב שטח אמיתי, מתחילים מהגלגלים. הדגם הקשוח ביותר במבחר הגרנד צ'רוקי חוזר לחישוקים בגודל סביר – הווה אומר פחות ג'נט ויותר צמיג. הם קטנים יותר, ''רק'' בקוטר 18' שפעם נחשב לענקי, אבל היום, לנוכח מגמת עליית קוטר החישוקים וירידה בחתכי הצמיגים, זהו ממש שינוי מרענן. הם נועלים צמיגים דו-שימושיים (AT) בחתך 60 "גבוה" יחסית (הכל יחסי בחיים, כן?... כי צמיגי שטח אמיתיים הם בחתך 70-75 ומעלה) מחוזקים בקוולר מתוצרת גודייר. חבל רק שהקוטר הכולל נשאר זהה לזה שבגרנד צ'רוקי הרגיל. המראה החיצוני שודרג לכיוון המסוקס-ספורטיבי-קשוח עם כל מיני פריטים מושחרים כמו גריל קדמי ומסגרות חלון. יש גג שמש פנורמי נפתח ובישראל היבואן הוסיף גם מדבקה גדולה בשחור מט על מכסה המנוע. זהו פריט עיצובי נאה לכשעצמו שמתגלה כשימושי ומוצלח גם במניעת הבהקים וסינוור. 
 
ואחרי כל המדבקות והדאווין הקוסמטי, מה חסר לי ברכב שמתיימר להיות כוכב בשטח? נקודות ריתום/חילוץ. יש אחת בודדה וגלמודה אי שם בזנב. למה לא שתיים?... ומה עם החרטום?.... לרגע דמיינתי את עצמי לאיש מכירות של ג'יפ שמשתחצן בפני לקוח נודניק ש''ג'יפים אמתיים לא נתקעים בשטח'' – אז לא. אל תאמינו למי שיטען בפניכם כדבר הזה. הם נתקעים ועוד איך, זה קורה במקומות רחוקים ועמוקים ונידחים יותר והחילוץ שלהם תמיד קשה ומורכב יותר. אני רואה בהיעדר נקודות ריתום/חילוץ קמצנות מפתיעה ואפילו מאכזבת מצידו של מותג שהוא אייקון שטח.
 

(צילום: דרור ברלי)

(צילום: דרור ברלי)

 
בתא הנוסעים נבדלת גרסת הטריילהוק במושבים קדמיים משודרגים, נוחים מאוד, תומכים היטב, מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים וגם נראים מצויין. כל העסק מרופד בשילוב נאה של עור ואלקנטרה. עוד ברשימת האבזור – פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, כוונן חשמלי לגלגל ההגה, יציאת מיזוג ושקעי USB גם מאחור, מסך מידע גדול (8.4 אינץ') ואבזור בטיחות מודרני שכולל מערכת עזר לחנייה, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על סטייה מנתיב כולל תיקוני היגוי אקטיביים והתרעה על שטחים מתים.
 
כמובן שלא הכל מושלם. החלונות צרים יחסית, קורות A רחבות יוצרות שטחים מתים די גדולים מסביב לרכב, וזה מפריע בנהיגת שטח. כמקובל באמריקה, בלם החנייה מופעל על ידי רגלית בצד שמאל, ומפריע להנחת רגל שמאל במדרך בזמן נהיגה.
 
בצד המכני נמצא כאן את אותה חטיבת כוח שאנחנו מכירים מהגרנד צ'רוקי הרגיל ומהרנגלר – מנוע V6 בנזין "פנטהסטאר" בנפח 3.6 ליטר מייצר 282 כ''ס ב-6,350 סל''ד ו-35.4 קג''מ ב-4,300 סל''ד גבוהים יחסית. זהו מנוע שמגיע ממכוניות כביש של קרייזלר והוא חובב סל''ד גבוה ועם רצועת כוח צרה יחסית על הנייר. תיבת ההילוכים אוטומטית ומציעה 8 יחסי העברה. כמובן שיש כאן תיבת העברה עם הילוך כוח ביחס העברה טוב של 2.72:1 (זהה לרנגלר ספורט אבל הרבה פחות כוחני מה-4:1 של הרוביקון) והוא משתלב/מתנתק ע''י לחצן אחד ויחיד. מערכת ההנעה מסוג "קוואדרה-דרייב II" היא כפולה קבועה גם בכביש, כך שתיבת ההעברה מציעה בעצם שני מצבים בלבד – גבוה ונמוך. פשוט וקל.
 
נמצא כאן גם את מערכת בורר מצבי הנהיגה "סלקט-טריין" המצויינת שכוללת מצבי כביש (אוטומטי), חול, בוץ, שלג ו"סלעים" המוכרת לנו משאר דגמי גרנד צ'רוקי. אבל נץ השבילים נבדל מהאינדיאנים המעודנים ממנו בתוספת מכנית חשובה ורבת ערך - נעילת דיפרנציאל אחורי מלאה שמופעלת אוטומטית במצבים בהם יש צורך בכך, ללא התערבות הנהג.
 
הטריילהוק מצוייד כסטנדרט במערכת מתלי האוויר "קוואדרה-ליפט", ירושה מהמרצדס ML, המוכרת לנו כאופציה בתשלום נוסף בדגם הלימיטד – ארבע כריות אוויר שנשלטות על ידי שני מתגים בקונסולה המרכזית ומציעה מצב חנייה נמוך והתכווננות אוטומטית תו''כ נסיעה. בנהיגת שטח, מאפשרת המערכת הנ"ל להרים את המרכב לשתי דרגות גובה, עד למרווח גחון מכובד של כ-28 ס''מ.
 

(צילום: דרור ברלי)

(צילום: דרור ברלי)

 
עד כאן המפרט הטכני מרשים למדי, יש להודות. מצד שני, למעט הנעילה האחורית, הוא לא שונה מהותית ממה שמקבלים בדגמי גרנד צ'רוקי זולים יותר. האם יכולות השטח של הטריילהוק אכן מהוות קפיצת מדרגה? אין ברירה אלא לצאת למשעולי הר חורשן ורמת הגולן כדי להיווכח.
 
על הכביש בדרך צפונה זהו אותו גרנד צ'רוקי שאנחנו מכירים ואוהבים – למרות המשקל העצמי הנכבד מאוד (כמעט 2.4 טון. ריק) הוא נוסע מצוין. עזבו אתכם מנתוני נייר - מנוע הבנזין V6 הזה הוא פנינה של ממש - חלק, מעודן ושופע כוח. נתון ההאצה הרשמי מספר על 9.1 שניות בזינוק מהמקום ל-100 קמ''ש וזה מרגיש אפילו מהר יותר, אבל אין שום סיבה לנהוג בו בחוליגניות. גם המהירות המירבית – 206 קמ''ש, תיאורטית מבחינתנו בישראל וממילא ב-SUV שמיועד גם לעשות שטח זה נתון לא רלוונטי. אבל הנסיעה חלקה ונעימה, רעשי מנוע ודרך מבודדים היטב ואפילו צריכת הדלק – נושא כאוב במכוניות אמריקאיות גדולות וכבדות – יכולה להפתיע לטובה אם תנהגו בצורה מודעת. בנסיעת הכביש הארוכה והמהירה צפונה הצלחנו לסחוט ממנו 9.5 ק''מ לליטר בממוצע, לא רע בכלל. כמובן שהצריכה הממוצעת במבחן כולו ירדה מהר מאוד למחוזות של 7.3 ק''מ לליטר – אבל זה כלל לא מעט נהיגת שטח וזחילות ב-LOW על סלעים לוהטים בגולן ובהר חורשן, ובעיקר הרבה מאוד המתנות ארוכות עם מזגן שטוחן בפול ווליום. אלה מספרים שנשמעים מפחידים במחוזות הפרייבטים  – אבל מי שמורגל ברכבי שטח עם מנועי בנזין בגודל כזה – יופתע לטובה.
 
התנהגות הכביש טובה בסה"כ – בנהיגה מהירה על כביש המרכב יורד לגובה מתאים ותחושת היציבות מצויינת. המתלים מכויילים, כמובן, על הצד הרך וביחד עם צמיגי החצי-שטח הם לא מעודדים השתובבויות בכביש מפותל. ההיגוי איטי יחסית ולא אינפורמטיבי וקל לחוש את המשקל הנכבד, אבל האינדיאני הכבד יציב ונוסך בטחון והמצב כאן בוודאי הרבה יותר טוב מזה שבלנדקרוזר למשל, בזה אין ספק, ואולי גם מהפאג'רו - אבל מול מתחרים אירופאיים מכווני אספלט ואנינים (וגם יקרים יותר) כמו מרצדס GLE וב.מ.וו X5, עדיין יש לגרנד צ'רוקי לאן לשאוף. 
 

(צילום: דרור ברלי)

(צילום: דרור ברלי)

 
אבל שיוף פיתולים זה לא הקטע של הטריילהוק. הוא מעדיף נוחות גבוהה בשיוט ארוך ומהיר וכמובן – לרדת מהכביש ולהתלכלך באבק. אז מה באמת קורה איתו בשטח?... האם הוא מצדיק את שמו ומחירו?... בקצרה, התשובה היא כן ולא. ואם נרד לפרטים הרי שהיא מורכבת משום שגרנד צ'רוקי טריילהוק מלכתחילה בא מעמדת זינוק טובה. אמנם הוא לא בנוי כמו רכב שטח אמיתי אלא כמו SUV מודרני, אבל קל להרגיש שהוא כוייל היטב על ידי מהנדסים שיודעים ג'יפים.
 
בנהיגה על שבילים עם מתלים בגובה סטנדרטי או בדרגת גובה 1, הוא מגהץ היטב את פגעי השביל. כל מיני בורות וחריצים ואבנים בולטות משוככים היטב והשלווה על סיפונו משובבת נפש. צמיגי הגודייר המצויינים אוחזים באבנים בעקשנות בציפורני הגומי שלהם ואדישים לכל מיני נגיפות ושפשופים בסלעים. היכן שהשטח מאתגר יותר את שלמות הגחון, לחיצה קלה על כפתור והמרכב עולה לדרגת גובה 2 ומרווח הגחון גדל לכדי כמעט 28 ס''מ. זה נראה מרשים, משפר מאוד את זווית הגישה למכשולים ומאפשר מעבר בטוח מעל לכל מיני אבנים בולטות וכו', אבל יש לזה מחיר כואב, תרתי משמע. דחיסת האוויר לתוך ארבע הכריות הופכת את המתלים לקשים מאוד, פה ושם אפילו חובטניים ממש. היא מנצלת כמעט לחלוטין את מלוא מהלך הפתיחה של המתלים והמשמעות היא שהטריילהוק מצליב בקלות, מנתק מגע עם הקרקע ומניף גלגלים באוויר מעל לכל קפל אדמה מזדמן. כאן נכנסת לעבודה מערכת בקרת המשיכה המצויינת של Jeep בעלת זמן תגובה מהיר מאוד, וכמובן שגם הנעילה האחורית – ג'יפאי מיומן יחוש בזה מיד, כאשר הטריילהוק לא עוצר גם מעל למכשולים מורכבים בעליל ולא מתמהמה, אלא פשוט ממשיך להתקדם בנחישות. זה בהחלט מרשים וזה גם תורם לתחושת בטחון ברכב ובביצועיו שהולכת ומתעצמת וגורמת לנהג הנלהב להעיז יותר ויותר – וכאן טמונה המלכודת.
 
ראשית – גם האלקטרוניקה המתקדמת ביותר וגם נעילת הדיפרנציאל האחורי, לא יכולות לחפות על מהלך מתלים קצר מדי שמנתק מגע בין צמיגים לקרקע – מה שעלול לגרום לנדנודי מרכב ולפוזות פוטוגניות מהצד הטוב – או לאבדן אחיזה שעלול להסתיים במצבים מביכים ואפילו מסוכנים מהצד הרע. שנית, טריילהוק או לא – גרנד צ'רוקי אינו רנגלר. הוא עדיין מעוטר בחלקי פלסטיק פריכים מעל עבריו (מיקום עדשת המצלמה של בקרת השיוט האדפטיבית למשל – נמוך מדי באמצע החלק התחתון של הפגוש הקדמי – האם יש מטופש מזה?... לא צריך לרסק את העדשה על סלע כדי להשבית את המערכת - די בשפריץ קל של בוץ שיעשה זאת) הגחון שלו, גם במצב הגבוה ביותר, עדיין נמוך יחסית לכל רכב שטח אמיתי ומאוד פגיע. בסיס הגלגלים הארוך שלו מצויין להתנהגות הכביש, ליציבות ולנוחות, אבל בשטח המשמעות היא זווית בטן בעייתית בטיפוס מדרגות. אפשר להוסיף גם חסרון אקוטי ממנו סובלות רוב תיבות ההילוכים האוטומטיות -  בלימת המנוע לא מרשימה במיוחד – גם במצב LOW והילוך ראשון במורד שאינו מהתלולים ביותר, המנוע העלה טורים ורץ. זה לא נעים וכן פוגם בתחושת הבטחון. אבל יש לזה פתרון יעיל בדמות מערכת בקרת ירידה במדרון שהיא מהיעילות שבנמצא – היא מסונכרנת עם בקרת השיוט וניתן לקבוע את מהירות הירידה הרצויה – אפילו עד כדי 1 קמ"ש בודד. וזה כבר מרשים מאוד!
 
המשמעות של כל המלל הזה, וזו התרשמות או ביקורת – תקראו לזה איך שתרצו - ונכונה לכל דגמי הגרנד צ'רוקי – והיא שיכולת השטח אכן גבוהה ומרשימה, אבל דורשת מיומנות גבוהה בנהיגת שטח ובקטעי שביל טכניים מאוד גם היעזרות תכופה במכוון חיצוני, על מנת לשמור על שלמות הגחון והפגושים.
 
אחד הדברים שהכי אהבתי בגרנד צ'רוקי טריילהוק הוא העובדה שאחרי יום טיול ארוך ולוהט בשטח טכני לא פשוט, כולל ניווט והובלת קבוצת ג'יפאים מאחוריי, לא הרגשתי כל עייפות. בכלל. הנהיגה בחזרה הביתה על הכביש הייתה מהירה, רגועה ונינוחה. כאן הוא ללא ספק מצטיין כרכב דו-שימושי אמיתי, מפנק על אמת. כזה שמתאים לכל משימה – הן בהתנהלות היומיומית והן לטיולי שטח ברמת קושי לא מבוטלות. אני יכול לומר בזהירות המתבקשת שזהו ככל הנראה ה-SUV הטוב ביותר שנמכר כיום בישראל. אבל האם יש הצדקה לתוספת המחיר הנכבדה הנדרשת עבור דגם הטריילהוק? בסופו של דבר, גראנד צ'רוקי בדגמיו הפחות יקרים מציג מפרט טכני ויכולות די דומים, אבל כאן יש נעילה אחורית ואבזור בטיחות מתקדם שעושים את ההבדל. גם במחיר. האם שווה?... בעולם רכבי היוקרה, הבדלים של עשרות אלפי שקלים שתפרנים כמוני עושים להם חשבון, לא משנים הרבה ללקוח המעושר שמוכן לשלם ביד רחבה תמורת ייחוד. ואם דגם הטריילהוק נבדל מאחיו הרגילים, תמיד יהיו לקוחות שעבורם הייחוד הזה בהחלט יספיק. 
 

(צילום: דרור ברלי)

 
 
ג'יפ גרנד צ'רוקי טריילהוק – מפרט טכני
 
מנוע: בנזין V6, 3604 סמ"ק
הספק/מומנט: 282 כ"ס ב-6,350 סל"ד/ 35.4 קג"מ ב-4,300 סל"ד
תיבת הילוכים: אוטומטית 8 מהירויות
תיבת העברה: 2 מהירויות, הנעה כפולה קבועה. הילוך נמוך ביחס 2.72:1
אורך: 4,828 מ"מ
רוחב: 1,943 מ"מ
גובה: 2,154 מ"מ
בסיס גלגלים: 2,915 מ"מ
משקל: 2,354 ק"ג
תא מטען: 782 ליטר (1554 ליטר עם מושב אחורי מקופל)
תאוצה 100-0 קמ"ש (יצרן): 9.1 שניות
מהירות מרבית (יצרן): 206 קמ"ש
צריכת דלק משולבת (יצרן): 10 ק"מ/ליטר
צריכת דלק ממוצעת (מבחן): 7.3 ק"מ/ליטר
זיהום אוויר/מיסוי ירוק: קבוצה 15
רמת בטיחות: 7 מתוך 8
מחיר: 409,900 ש'
 
מתחרים: טויוטה לנדקרוזר בנזין, מיצובישי פאג'רו בנזין
בעד: יכולת גבוהה בשטח ובכביש, בטיחות, אבזור
נגד: פאולים קלים פה ושם שלא מצליחים לקלקל את התמונה הכוללת החיובית
סיכום: מפנק ורב יכולות. אולי לא מושלם אבל עדיין ה-SUV  הטוב בישראל.
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

אופל אדם רוקס

חוות דעת - אופל אדם רוקס היא גרסה מוגבהת (1... מידע נוסף >

פיאט דוקטו

חוות דעת - פיאט דוקאטו הוא רכב מסחרי אשר מי... מידע נוסף >

מרצדס GLE

חוות דעת - מרצדס GLE הוא SUV יוקרתי אשר נקר... מידע נוסף >