סגור

ניתוח מירוץ הונגרורינג

רכבת במעגלים בבודפשט: עוד מירוץ סטטי בהונגריה כשפטל מנצח עם הוראות קבוצתיות בעוד המילטון משיב לבוטאס את המיקום השלישי

  • משה פינצ'בסקי

  • 31.07.2017

(צילום: Getty)

 
אז מה אנו למדים מכך שפטל ניצח בהונגריה עם 1-2 לפרארי? האליפות נפתחה מחדש עם יתרון לפרארי? אני חושש שלא. מאפייני המסלול פעלו כאן לטובת פרארי. אחרי החופשה נראה באמת כיצד פרארי תתמודד עם מרצדס במסלולים מהירים כמו מונזה וספא ואז נוכל לדעת האם יש להם בכלל סיכוי לאליפות. באותה המידה, אני לא ממהר לחגוג את הביצועים של רדבול בהונגריה. אנשי מרצדס מצביעים על 3 מסלולים שעשויים להיות בעייתיים עבורם ביחס לפרארי: מונקו, הונגרורינג וסינגפור. נותר רק אחד מאלה עד לסוף העונה בעוד כל יתר המסלולים מהירים ופתוחים הרבה יותר.
 
אי אפשר לעקוף בהונגרורינג, אלא אם יש הפרש ביצועים ענק, בסדר גודל של כ-2 שניות להקפה, או טעות של הנהג הנעקף. פטל סבל מהיגוי פגום כבר מהגריד, לטענתו (סיפר שאיך שהורידו את המכונית מהג׳קים, ההגה נטה שמאלה), אבל סבל מהחמרה של המצב במהלך המירוץ. הבעיה העיקרית לטענתו הייתה בפניות שמאלה, בהם לא יכול היה לסובב את ההגה מספיק (מזל שיש יותר פניות ימינה בהונגרורינג) ובדרישה של הקבוצה שימנע מעלייה על הקרבים שקיימים במסלול הצר הזה בכל מקום. בכל מסלול אחר, למעט מונאקו, פטל היה נעקף, אבל בהונגריה, ברגע שהיה ברור שפטל יכול לשמור על ביצועים תחרותיים יחסית והסתיימו החלפות הצמיגים, פרארי פשוט החליטו להקריב את רייקונן לטובת סיכויי האליפות של פטל. קימי יכול היה לנצח את המירוץ בקלות אם פרארי או פטל היו מאפשרים לו. 
 
מרצדס, מצידם, לא היו חפים מתקלות. מסתבר שהקבוצה איבדה לא רק את הקשר הקולי עם הנהגים, אלא גם את כל העברת הנתונים מהמכוניות לפיטס. התקלה הייתה לטענתם בסיב אופטי של המסלול והם הצליחו לעקוף את זה תוך כדי המירוץ, אבל זה עיכב את ההוראה הקבוצתית לבוטאס לתת להמילטון לעקוף ולנסות לתקוף את רייקונן ואם לואיס לא יצליח לעקוף אותו, ישיב ל-ולטרי את המיקום. בסטינט השני, בוטאס סבל על צמיגי הסופט בעוד המילטון טס, ולכן זאת ללא ספק הייתה החלטה נכונה. השאלה היא האם לא הגיע הזמן שמרצדס תודיע לבוטאס שהוא צריך לתמוך בהמילטון חד וחלק ובלי הבטחות של השבת מיקומים ודברים יפי נפש שכאלה? יש פה אליפות שעשויה להיות מוכרעת על חודן של כמה נקודות. המילטון בסופו של יום עמד בהסדר והשיב את המיקום השלישי לבוטאס, חרף הסיכון שורשטאפן היווה.
 

(צילום: Getty)

 
מקס הזועם עושה זאת שוב 
מקס היה מסוכן גם לריקארדו. הצלילה שלו בקו הפנימי על בן קבוצתו הינה מסוג הדברים שקבוצות רציניות לא יכולות לקבל. אני מגן בעקרון על ניסיונות עקיפה בכלל ועל ורשטאפן בפרט, אבל אני מוכרח להודות שאני מקבל תחושה שמקס אינו שולט כל כך ברגשותיו. הוא נכנס לקרבות אבודים ומתקשה לוותר, אפילו לבן קבוצתו. דרייב זה דבר חיוני והכרחי לנהג מירוצים, אבל צריך שכל שישלוט בזה ולמקס נראה לי שיש עבודה בתחום. ניתן היה לראות את התסכול העצום של ריקארדו אחרי התאונה. מצד שני, הייתה בזה קארמה מסוימת, שכן הוא עצמו אמר שבוודאי יהיו לו פחות חברים אחרי המירוץ בגלל ניסיונות העקיפה שהוא מתכנן.
 
ועם כל זאת, ניסיון העקיפה של ורשטאפן על ריקארדו היה פחות גרוע מהשטות של אוקון על פרז בבאקו לדוגמה ולא שונה מניסיון העקיפה שם של בוטאס על רייקונן. האם ורשטאפן השתולל וגרם במכוון לתאונה כמו פטל בבאקו? השניים קיבלו את אותו העונש. היו המון מקרים של תאונות מירוצים השנה ונראה היה שהחלטת ה-FIA, להתערב פחות, ממומשת בשטח, למעט לגבי קוויאט, שנענש גם אם הוא מתעטש בפאדוק. אם נהיה רציניים, נשאלת השאלה מדוע התערבו דווקא במקרה של ורשטאפן ועוד בתאונה בין נהגי אותה קבוצה? אמנם הבחור בוחן גבולות, אבל במה זה שונה מכל המקרים האחרים? נלקחה החלטה שלא מתערבים בתאונות מירוצים ובניסיונות עקיפה בכדי לעודד אותם. שימו לב שזה לא המצב שהיה עם העונש שניתן בהונגריה למגנוסן, בגין נהיגה הגנתית שהורידה את הולקנברג מהמסלול באותה הפנייה. זאת בדיוק סוג הנהיגה שצריך להעניש כמדיניות. גם סאיינז יכול היה לעשות זאת לאלונסו, אבל לא עשה. כלומר כמדיניות, ראוי להעניש נהיגה הגנתית מסוכנת, אבל לא להתערב בנסיונות עקיפה שמסתיימים בתאונת מירוצים. 
 

(צילום: Getty)

 
איש המירוץ
נהג המירוץ מבחינתי הוא (שוב) פרננדו אלונסו. זו לא העובדה שסיים שישי במקלארן הונדה, כי הביצועים היו שם ואפילו הקבוצה ציפתה והצליחה לסיים עם שתי המכוניות בנקודות, אלא איך הוא עשה זאת. נהיגה מרשימה לאורך כל המירוץ, מאבקים ועקיפה מהממת על סאיינז (שנחלש מאד, אבל הצליח לסיים שביעי), שהחלה בניסיון עקיפה בפנייה הראשונה, שלא צלח ואז מבחוץ בפנייה השנייה אל הפנימי בפנייה השלישית. בית ספר. אלונסו מצליח הרבה פעמים להפגין נהיגה אגרסיבית ועקיפות, מבלי לייצר תאונות כמו שלמשל הולקנברג עשה במירוץ. בכלל, אם מקלארן הונדה אולי הכי מרוצים בסיום, רנו בוודאי הכי מאוכזבים. הולקנברג נהג במירוץ כאילו מגיע לו מיקום בנקודות בגלל שהוא מהיר ויתר הנהגים צריכים לפנות לו את הדרך. זה לא עבד. רנו וניקו יכולים ללמוד מפורס אינדיה כיצד מתקדמים במירוץ שכזה. צמד הנהגים של פורס אינדיה אולי שוב לא הצליח להימנע ממגע ביניהם, אבל הם נהגו בשכל לפי הטקטיקה והתכנון של הקבוצה וכך השיגו את התוצאות שהקבוצה צריכה.
 
סיפור האגדה של פול די רסטה הסתיים, למרבה הצער, בתקלה טכנית, אבל זה היה סיפור יפה כל עוד הוא נמשך. מי שעוקב אחרי סקיי הבריטית (אפשרי לא בלייב ביו טיוב) יכול היה לקבל הסבר מרתק מפיו של פול עצמו, על כמות המידע שהיה צריך לספוג לפני הדירוג ואז שוב לפני המירוץ. הפעלת המכוניות הללו שקולה להטסת מטוס קרב. יש כל כך הרבה רצפים של כפתורים ופעולות שצריך לעשות, למשל בדרך לגריד, לפני הזינוק וכו׳. פול סיפר שהוא קיבל דפים עם תרשימי רצפים ארוכים באורך של הידיים שלו. בהתחשב בכל זה, הביצועים שלו היו מדהימים, אבל מצד שני, היה עליו מעט לחץ יחסית כי לא ציפו לביצועים כאלה בזמן כה מועט וכמובן, הוא לא באמת התייחס לזה כאל ההזדמנות שלו לקנות מקום בפורמולה 1. בכל אופן, אסור שהסיפור הזה יסיט את תשומת הלב של וויליאמס מהמצב הקשה בו הם נמצאים. הונגריה אולי אינו מסלול רגיל, אבל הם בבעיה כבר 3 מירוצים. הם חייבים למצוא פתרון לספא ולמונזה.
 
נסיים עם סאובר, שבאופן מוזר, למרות אי ההצלחה בהונגריה, יוצאים לחופשת הקיץ עם רוח חדשה בקבוצה. ההנהלה קיבלה את הגיבוי הכספי של הבעלים עם מחוייבות למנועים חדשים של פרארי. הרוח החדשה של סאובר מחזירה אותה כנראה לתפקיד קבוצת הבת של פרארי. איך זה יושב עם האס? לא ברור, אבל אם זה יאפשר לכשרון מבטיח כמו לקלרק להיכנס לפורמולה 1, בלי הלחץ שבסקודריה, אז זה רווח לכולם. מצד שני, חבל לי מאד על ורלין שהינו לפי דעתי אחד הכשרונות הצעירים הגדולים. אני מקווה שמרצדס יצליחו למצוא לו עתיד בפורמולה 1 ולא בפורמולה E. מילה אחרונה על ג׳יובנאצ׳י, שחטף הרבה מהשדרנים על ריסוק ההאס בשישי, אבל קיבל קרדיט מיוחד מפרארי על כך שלאחר הריסוק, הוטס בחזרה לסימולטור במפעל ועבד שעות עם המידע משישי עד שמצאו את הסטאפ שאפשר בשבת לפרארי לפרוץ קדימה. בגלל זה זהו ספורט קבוצתי.
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

שברולט אימפלה

חוות דעת - שברולט אימפלה היא המשפחתית הגדול... מידע נוסף >

פיג'ו 308

חוות דעת - פיג'ו 308 היא המשפחתית הקומפ... מידע נוסף >

שברולט מאליבו

חוות דעת - שברולט מאליבו היא המשפחתית בגודל... מידע נוסף >

אאודי Q7

חוות דעת - אאודי Q7 הוא ג'יפ היוקרה של... מידע נוסף >

מיצובישי אאוטלנדר

חוות דעת - מיצובישי אאוטלנדר הוא הקרוסאובר... מידע נוסף >