סגור

חמש הערות על המרוץ בברנו

על התשוקה לריגוש שלא חולפת עד הרגע האחרון, על גן העדן המוטורי בברנו, ועל מרוצים רטובים-יבשים שאני שונא יותר מפסוריאזיס ולמה מארקז הוא חתול, ולא נמלה

  • נסים דואק

  • 07.08.2017
1. אנחל ניאטו. אלוף העולם תריסר ועוד אחת (כי 13 מביא מזל רע, אבל הוא נתקע ב-13), השני במספר האליפויות לאחר אוגוסטיני, ולפני הדוקטור, השיב את נשמתו בסוף השבוע שעבר, לאחר שנלחם על חייו מספר ימים. ניאטו בן 70 במותו נהרג בתאונת טרקטורון. כמה שאני שונא את הכלים האלה. 
 
ניאטו, שניצח 90 מרוצים, בקטגוריות הנמוכות (אז עוד התחרו גם ב-50 סמ"ק), שיקף לא מעט גם את רוח התקופה – מרוצי האופנועים של שנות ה-60 וה-70. זה היה העידן לפני שהמנוולים שינוי את הכללים – העידן שבו הרייסרים היו רייסרים, בלי מלכודות חצץ ועם מעקות הפרדה ממתכת. העידן שבו לפני מרוץ היו מעשנים חצי קופסא, ומורידים צ'ייסר ויסקי בשביל האומץ. העידן שבו נערות המטרייה היו לא יותר מנערות עם מטרייה, ולא מובילות דיעה באינסטוש.
 
במסיבת העיתונאים שלפני המרוץ, שעות ספורות לפני שנודע על מותו, סיפר הדוקטור, שהיה יותר מחבר טוב של ניאטו (זוכרים שהוא הרכיב את הדוקטור על הימאהה, שעה שאלוהים שבר את שיא הנצחונות שלו?), כי הוא אמנם בן 70, אבל אמא שלו בת 100, והיו לו אנרגיות של בן 20. ערב אחד יצאנו לסיבוב מועדונים, סיפור הדוקטור, בחמש בבוקר, הייתי כבר קרוע, אבל ניאטו אמר, בוא יאללה, הולכים לעוד מקום אחד, רק עוד מקום אחד.
ועוד משהו, האנשים האלה, הרייסרים, מקצוענים וחובבים כאחד, כן, גם אני, גם אני, נולדו תקולים. פגם בייצור שמונע מהם להתלהב ולהתרגש מהדברים הקטנים שאנשים רגילים מתרגשים ומתלהבים מהם. הם לא מפסיקים לדחוף, לא מפסיקים לקחת סיכונים, כי בלי זה הם חשים מתים. מתים מבפנים. ואם חשבתם שזה עובר להם בגיל 35 כשהם פורשים ממרוצים, אז אתם טועים, כי הפגם הזה לא בא על תיקונו עם השנים. אז הם, אנחנו, אני, ממשיכים לחפש את הריגוש שלנו, ממשיכים ללכת על הקצה, במרוצים, בחיים, כי בלי זה, הם, אנחנו, אני, מתים מבפנים. 
נוח על משכבך ניאטו, אני יכול רק לאחל לעצמי שאמות בדרך הזאת, ולא מחובר לקטטר.
 
אנחל ניטו, אגדה מוטורית

 
2. אוטומוטודרום ברנו. אם המסלול הזה היה בארץ, כמו שהוא, הייתם אומרים שהוא שוכן בלבה של שמורת טבע. גן לאומי, אחד מאוצרות תבל, סלע מחצבתנו וחורש עד שהובטח לאברהם ויעקב. עד כדי כך מיוער האיזור.
 
אבל  בסביבה של ברנו זה הנוף הרווח, של יערות ואגמים. של ערפל בבוקר, קור אימים בחורף, קיץ לוהט בקיץ, עם הקאות גשם שיכולות להימשך כמה ימים. 
 
כמו כל המסלולים הוותיקים, גם הסבא של ברנו התחיל את דרכו ב-1930 כמסלול על כבישים ציבוריים, באורך 30 ק"מ. והלך וקוצר ל-11 ק"מ עם השנים. תקנות הבטיחות של הפדרציה לספורט הדו-גלגלי לא השלימו עם קיומם של מסלולים טבעיים כאלה, בלי שמץ של שטחי בריחה. וכך ברנו ירד מגדולתו לכמה שנים, עד שב-1986 נערך בו המרוץ האחרון במסלול הארוך.
לכן, ב-1987 קוצר המסלול והותאם לדרישות הבטיחות. קוצר זה יחסי, כי עם אורך של 5.39 ק"מ, הוא עדיין אחד הארוכים בסבב, אחרי מלזיה וסילברסטון (להזכירכם המסלול החדש שהושק בפצאל הוא בן קילומטר ומשהו). 
 
שעות ספורות של נהיגה מווינה ואתם בברנו, העיר השנייה בגודלה בצ'כיה. זו עיר תעשייתית, ולמרות כל השנים שחלפו עדיין נראית כאילו נפער רק סדק בגוש המזרחי, ולא יותר מזה. התיירות לעיר מתמקדת בטבע שסביבה, ובאירועי האופנועים שמתקיימים בה, כל אימת שמזג האוויר מרשה. 
 
הדרך לברנו מתפתלת באיטיות במעבה היער, קשה להאמין שבכבישים כאלה עלובים וצרים נוסעות משאיות הענק בדרך למסלול האגדי הזה. אני מת על ברנו, הייתי שם המון פעמים, המון. הוא מסוג המסלולים שאף פעם לא משעממים אתכם, כי תמיד אפשר למצוא עוד דרך לתקוף את הפנייה, להעלות את מהירות הזרימה בין הפניות. 
 
אני אוהב לעשות מרוצים בברנו. כמה מהמרוצים היפים שלי (זה לא אומר שהיה פודיום) היו בברנו, כי כיף לעקוף בברנו, המסלול רחב ופנייה רודפת פנייה. אפילו מרוץ האנדורנס הראשון שלי היה בברנו, בחום של 36 מעלות וטמפרטורת אספלט של למעלה מ-60 מעלות. א פרופו טמפרטורת אספלט, כשחם, ויכול להיות מאוד חם בקיץ, האספלט של ברנו מאבד אחיזה, לרבות בפניות המאוד מהירות. לרבות זה קרה לי בפנייה מספר אחת. 
 
בברנו חוויתי גם כמה מרגעי השפל בקריירת המרוצים הלא מפוארת שלי, כשגרמתי לרוכב איטלקי על אר-1000 להתרסק, שעה שעקפתי אותו על הבלמים בסוף הירידה התלולה, לקראת פנייה מספר שש. אלוהים איך חשבתי לשמור על הקו בימנית שלאחר מכן. לא רק שהאיטלקי הגדול התרסק, אלא שהתברר שהוא שכן שלי בבוקס. לא רק שהיה שכן שלי בבוקס, אלא שבהתחלה הכחשתי, עד ששורשי אוזני האדימו, והמשכתי להכחיש (לא הבנתי בזמן אמת שגרמתי להתרסקות), עד שהאיטלקי הזועם שלף את סרטון הגו-פרו עם הראיות המרשיעות. 
 
זה היה הרגע שבו ביקשתי הסכם עד מדינה שיציל את עורי. (אגב, במרוץ האנדורנס הבא שלי שוב גרמתי לרוכב לרדת מהמסלול, בעקיפה סופר אגרסיבית, שסדקה לי את הפיירינג).
 
הישורת בברנו קצרה ומסתיימת בפנייה מהירה, כזאת שלא רואים את הסוף שלה, נכנסים אליה ב-130, ונותנים גז. כדאי לא להתרסק שם, בפנייה הזאת, כי היא מאוד מהירה. אני הצלחתי להתרסק בה, בדיוק לפני שלוש שנים. אז, זה נגמר בגלגול מפואר ואופנוע הרוס. לא רק שזה הסתיים בגלגול מפואר ואופנוע מרוסק, אלא שאת שארית השבוע שנותר לי בברנו (הייתי אמור לשהות בו שישה ימי מסלול, וארבעה מרוצים), העברתי עם נגרר, בגשם שוטף, מחפש חלקי פיירינג חלופיים (מצאתי), ומוסך מקומי שיודע להתחבר למחשב של האפריליה (מצאתי, לא היה להם מושג מה עושים).
 
היציאה מהישורת מהירה, לפנייה ראשונה שנדמה כאילו היא לא נגמרת, כשרואים את פנייה מספר 2 צריך לפתוח גז, להתכונן לפליק פלאק מהיר, ולפתיחת גז מטורפת בישורת הקצרה שמגיעה, בלימה חזקה, שמאלית מהירה, פליק פלאק, ימנית מהירה, ירידה מטורפת, ועוד ימנית.
ואז מגיעות פניות האיצטדיון, במהירות בינונית ואיטית, ימינה, ימינה, מכות גז, שמאלית איטית עם באמפ גדול, פול גז, שמאלית עם עוד באמפ גדול, וימנית סופר קשה, ועוד ישורת קצרה, וימנית, ועלייה ארוכה, שמאלית מהירה, ימנית בשיפוע ובהטיה, גז מטורף בעלייה התלולה, הקדמי מתרומם ונבלם מתרומם ונבלם, בחסות בקרת האנטי-ווילי, ועוד שמאלית במהירות בינונית, ועוד ימנית מהירה מאוד שמעיפה אתכם לישורת. כן, זה סוחט כמו שזה נשמע. צריך הרבה כושר בשביל ברנו, והרבה ריכוז. לא פלא שרוכבי המוטו ג'יפי אוהבים אותו, הוא מסלול של רוכבים. 
 
אגב, ברנו שייך לאבא של קארל אברהם, הרוכב הצ'כי. והמרוץ הצ'כי הוא גם המרוץ של האברהמים – האבא והבן. האבא שם לא מעט ז'יטונים על הבן שלו, ומעביר אותו מקבוצה לקבוצה, כבר לא מעט שנים, אבל ליתר ביטחון שלח אותו ללמוד משפטים, ואברהם הוא גם עורך דין. הוא ודאי עורך הדין הכי מהיר בעולם. ואם תחשבו על זה, מדובר בעוד מקור לגאווה – כי זה עורך דין שמחסל עניינים הכי מהר בעולם, ולא מחייב על שעות מיותרות, כמו שעורכי דין אוהבים לעשות.
 
מסלול ברנו ממעוף הציפור

 
 
3. מרוץ רטוביבש. כמה פעמים כתבתי כאן שאני שונא מרוצים רטוביםיבשים, כמה? כמה פעמים אני צריך לכתוב את זה. חשבתי שמישהו למעלה יקשיב לי. עוד דקה אני מוציא סרטון קיבינימט בהשראת אראל מרגלית. המרוצים האלה, לא יבשים, לא רטובים, לא צמיגי גשם, לא סליקס, מתחילים עם צמיג אחד, מחליפים ברגע שמתייבש או נרטב, ובדיוק כמו בפורמולה 1, הפיטס הוא הכוכב של המרוץ. מי שמנצח במרוץ יבשרטוב הוא זה שנכנס ברגע הנכון להחליף צמיגים. זהו. 
 
יצא, שדווקא במסלול המושלם הזה בברנו, שאני כל-כך אוהב, קיבלנו את המרוץ הכי משעמם העונה. רק המרוץ באוסטריה, במסלול נטול הפניות ונטול אפשרויות העקיפה, יהיה משעמם יותר ממנו (תשאלו איך אני יודע, אני פשוט יודע. ואם יהיה מרוץ מותח מה אעשה? שוב אוכל את המקלדת עם המעגלים. כבר התחלתי לחפש את הטעם).
 
אסטורגיה שהוכיחה את עצמה

(צילום: Getty)

 
4. משחק איתם. מישהו כאן החזיק או מחזיק חתול? החיה המגרגרת, המתלטפת והמתוקה הזאת? מי שהחזיק חתול יודע שיש לו שני פנים – גוש צמרירי ומתוק מתוק שמגלגל עיניים תוהות וענוגות לשמים, וצייד רוצח שלא רואה בעיניים. כל מי שהחזיק חתול בבית יודע שלחתול יש תחביב – להרוג. למשל, ג'וקים. ראיתם פעם איך חתול הורג ג'וק? לא במכה, הוא משחק איתו, מתעלל בו, נותן לו להאמין שהוא ייצא מזה, ואז כשנמאס לו הוא מוריד עליו את הלאטמה האחרונה ומנפיח את נשמתו. 
 
מארקז קורא לעצמו נמלה, אבל הוא בעצם חתול. העונה התחילה לא טוב למארקז, הוא צבר פיגור גדול, כבר תהו אם יצא מזה, פעמיים התרסק. אבל גם כשזה נראה אבוד, מנהל הקבוצה שלו, סאנטי, אמר לו שלפגרה הוא ייצא כשהוא מוביל את האליפות. וכך היה. 
במהלך הפגרה, במיני עונת המלפפונים הזאת, שבה אני מרפרש פעם ביומיים את האתרים, כדי למצוא בדל ידיעה חדשה. הנה, קראצ'לו, שטוען כבר שנים שהאופנוע של הונדה לא פוגע כי מארקז מפתח אותו, ומארקז יכול לקחת אליפות גם עם אופנוע תקול, קיבל השנה עוד ועוד מטלות פיתוח. 
 
מארקז הוא הרוכב הבכיר של רפסול הונדה, אבל אני יכול להפוך את האופנוע לקל לרכיבה, הסביר קראצ'לו שטעם מפרי גן העדן, ה-1M של ימאהה, וכמובן שעבר בקבוצת המפעל של דוקאטי. קחו בחשבון שמארקז הוא ליגה אחת מעל כולם, הוסיף קראצ'לו, הוא משחק עם שאר הרוכבים, אם לא יקרה דבר חריג, הוא ייקח את האליפות גם השנה.
 
אז אל תטעו עם הבייביפייס והחיוך של מארקז, הוא לא רק הרוכב הכי טוב באליפות, מאז הגיע אליה בעונה הרוקי שלו, ב-2013. בתוכו מסתובב רוצח שלא לוקח שבויים. אפשר היה לראות את זה כבר בתקופת המוטו 2 שלו, והעונשים שהוא ספג שם על רכיבה לא ספורטיבית. אבל למה ללכת למוטו 2 כשיש לנו את המוטו ג'יפי, עם תרגיל המלחמה שהתהפך על רוסי בעונת 2015. וזה רוסי, אמן המלחמה הפסיכולוגית, שספג השפלה של ממש ממארקז, כזאת שהכתימה את הקריירה שלו (ולא שכחתי את הכתם של דוקאטי). אפשר היה לראות את זה אפילו באחד ממקצי החימום בברנו, שעה שמארקז שרכב אחרי רוסי, נעקף על-ידי אברהמס בן המקום, והגיב מייד בעקיפה סופר אגרסיבית, די מגעילה אפילו, בסגנון עדות פניית-התאבדות-אחרונה-בהקפה-האחרונה.
 
לא יודע איך אבל במרוצים רטוביםיבשים, המזל עם מארקז. אולי יש לו מודיעין מתחנות מטאורולוגיות שלא חשופות לציבור. את המרוץ בברנו הוא התחיל עם הימור גדול – צמיג רך שמחזיק רק כמה הקפות, כי עם הצמיג הקשה הוא לא הסתדר. מארקז הימר שהשמש תצא והוא יחליף מייד לסליקס. וזה קרה כבר בהקפה השנייה. וזה שוב לא קרה לדוקטור, שניצח בברנו עוד בתקופת היורה, ב-1997, אבל כל שנות הניסיון שלו לא לימדו אותו לא לדפוק מרוץ בגלל כניסה מאוחרת לפיטס. אפילו את המזל מארקז לקח ממנו.
 
החתול מקטלוניה

(צילום: Getty)

 
5. ציפיות. יצאנו לפגרה עם 10 נקודות שהפרידו בין הארבעה הראשונים, ציפינו שיהיה קרב מרתק בברנו, אבל גילינו את מארקז בפער של 20 שניות ממי שדלק אחריו – שזה שקול למרחק של דוד ביטן מקוביות בבטן (הפכתי לשפטל). עכשיו, כבר בשבוע הבא נפגשים באוסטריה, ואני חזיתי כבר למעלה שיהיה מרוץ משעמם. נורא משעמם. נורא. 
אני מנסה הפוך על הפוך, מה יש לי להפסיד?
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

סוזוקי בלנו

חוות דעת - סוזוקי בלנו היא המשפחתית הקומפקט... מידע נוסף >

לנדרובר דיסקברי ספורט

חוות דעת - לנדרובר דיסקברי ספורט הוא ה- SUV... מידע נוסף >

רנו פלואנס

חוות דעת - רנו פלואנס היא המכונית המשפחתית... מידע נוסף >

אאודי S5

חוות דעת - אודי S5 היא גרסת הביצועים של או... מידע נוסף >

קדילאק ATS

חוות דעת - קדילאק ATS הוא רכב היוקרה הקומפק... מידע נוסף >