סגור

חמש הערות על מרוץ ה-GP באוסטריה

איך במסלול המשעמם בסבב התקיים המרוץ המותח של העונה, מיהם הגיבורים שאף אחד לא מדבר עליהם, ולמה אלוהים מתבייש בפינה

  • נסים דואק

  • 14.08.2017
1. רד בול רינג. אוסטריה – אני מאוד אוהב את המותג רד בול. את המותג, לא את המשקה. המותג אקסטרימי לגמרי, בכל מקום שבו יש אקסטרים תמצאו אותו – צניחה חופשית מצוקים, מרוצי מכוניות, מרוצי שטח, שיט קיאקים בנהרות גועשים, מרוצי שטח, סופרבייק, וכמובן מוטו ג'יפי. רד בול כבר שנים עם דני פדרוסה ועם מארקז, ועוד המון רוכבים.
 
אגב, את המשקה אני לא סובל. הוא מתוק ומגעיל. וגם הדיאט לא משהו. ובכלל, בשביל קפאין אפשר לשתות כוס קפה שחור, לא חייבים לקנות פחית שטסה בשמים מתאילנד, כדי להערות סוכר מיותר לדם. 
 
רד בול כבר כל כך יותר גדולה מהמשקה שלה, שהיא מזכירה את מישלן עם הצמיגים ועם כוכבי מישלן של המסעדות. לרד בול יש מסלול שהיא ניכסה – הרינג באוסטריה, הרד בול רינג. האם המסלול עומד בתבחיני האקסטרים של רד בול? כן ולא. כן, כי המהירות הממוצעת הגבוהה בסבב נרשמת באוסטריה – 182 קמ"ש. לא, כי הוא משעמם. פשוט משעמם. 10 פניות כל המסלול. רק שלוש שמאליות. בדרך מהדלת שלי בבית  לשירותים בחדר השינה, יש יותר פניות. וגם יותר מעניינות. 
 
לאחר ח"י שנים, חזר אשתקד הסבב העולמי  להתחרות באוסטריה. אז התחרו על המסלול הישן, שהיה ארוך יותר ומסוכן יותר. אז, אחד, ולנטינו, הדוקטור, אלוהים בשבילכם, לקח פודיום ב-1996, כשמארקז בדיוק נגמל מהמוצץ.
 
אני יודע שזו אמירה לא פופולרית, לאור המרוץ אתמול, אבל אני עדיין חושב שמדובר במסלול משעמם, שיש בו רק פול גז, קומץ פניות של בלימה חזקה והאצה חזקה מהסוג שאוהבים במרוצי מכוניות, ומעט מדי אפשרויות עקיפה.
עדיין הייתי לוקח אותו בשתי ידיים, לו היה קיים כאן בארץ הקודש, ומגיע אליו כל שבוע.
 
אבל אם בפנטזיות עסקינן, הייתי ממיר את אוסטריה בברנו, או ארגון, או אפילו ולנסיה. בעצם בכל מסלול אחר שקיים בסבב.
וחוץ מזה, באוסטריה בקעה המפלצת הנאצית, אז מגיע להם לספוג איזה גידוף על המסלול המשעמם שלהם.
 
דני פדרוסה

(צילום: Getty)

 
2. לואיס-מילר-רבאט. מדי שבוע או שבועיים, אנחנו מפליאים בגבורתם של כוכבי הסבב: החתול הרצחני מארקז, הגמד הפריך פדרוסה, הפועל השחור שעלה לגדולה דוביציוזו, הלוהט בשחקים ויניאלס, וכמובן אלוהים.
אבל בגריד של המוטו ג'יפי יש 23 רוכבים קבועים, ויש כאלה שעבורם מדובר בוויה דולורוזה של ממש. המצלמה לא מתמקדת בהם. הם לא מוזמנים למסיבות העיתונאים. האינסטגרם שלהם לא מגניב ולא שמח, עם צילומים שלהם מחייכים בקושי מהמיטה התורנית של המחלקה האורתופדית התורנית שאשפזה אותם הפעם. והם מתרסקים, ושוב מתרסקים, ונפצעים, ושוב נפצעים. קל ללעוג להם, קל להתעלם מהם, קל לאיים עליהם בסיום החוזה. קל לחשוב שביום טוב כל אחד שרוכב על אופנוע ספורט בנס הרים היה עוקף אותם בהקפה שלמה. 
הערה זו (צליל צ'לו נוגה ברקע) מוקדשת לגיבורים שאף אחד לא מדבר עליהם.
 
דוגמא #1: סם לואס הבריטי. לואס הוא כישרון ענק. אלוף הסופרספורט לעונת 2013, שעבר למוטו 2 ב-2014, בילה שתי עונות על אופנוע ממש נחות עם ניצחון אחד, ועוד אחת על אופנוע סביר עם צמד נצחונות ובלט כל העת בחבורת החוד. אגב, ללואס יש אח תאום, זהה, אלכס לואס, שמככב בסופרבייק, שוב על אופנוע נחות. 
הכישרון של לואס לא נעלם מעיני אפריליה, שמיהרו להחתים אותו לאחר העונה השנייה במוטו 2, לעונה הנוכחית.
 
אבל האפריליה אופנוע לא בשל ולואס הוא רק רוקי. ואפריליה לא נותנים לו את כל הפיתוחים האחרונים. ולואס מתקשה. מתרסק המון. מסיים אחרון. אפריליה מצידה העמידה חרב מתהפכת מעל ראשו של לואס, והודיעה לו לאחר פחות מחצי עונה, שאם לא יגלה שיפור דרמטי, הוא יפוטר לאלתר, או יוחלף בסוף העונה. ואכן, רגע לפני המרוץ באוסטריה לואס קיבל הודעה שהוא מוחלף בעונה הבאה (כנראה) על-ידי סקוט רדינג. אגב, את המרוץ באוסטריה הוא סיים, שוב, אחרון.
 
דוגמא #2 טיטו רבאט. טיטו הוא אלוף המוטו 2. לפני שעלה למוטו ג'יפי, דיבר עליו מארקז בהערכה רבה, סיפר כמה נחוש הוא. ובאמת, אי אפשר שלא להעריך את כוח הרצון של רבאט, שעובד אולי קשה יותר מכולם, שדוחף קשה יותר מכולם. אבל רבאט פשוט לא מתחבר לאופנוע המוטו ג'יפי. בשנה שעברה, שנת הרוקי שלו הוא לא הפסיק להתרסק ולהיפצע. השנה הוא מתרסק פחות, אבל עדיין נלחם כל מרוץ לא להיות אחרון. זה לא הכול, כי רבאט נעדר כריזמת רכיבה, או אישיות תקשורתית שתמגנט אליה את הקהל. מה עוד שקשה למגנט מהמקום האחרון. בסוף השבוע התחוור, כי רבאט יאבד את מקומו בקבוצת הונדה VDS. סביר להניח, שבמקומה לא תצוץ קבוצה אחרת במוטו ג'יפי שתהמר עליו. הוא עוד רוכב ספרדי, ויש כאלה המון. אגב, במרוץ באוסטריה רבאט סיים לפני אחרון.  
 
דוגמא #3 ג'ק מילר. יש רוכבים שהם עילוי (כל מי שנמצא בגריד של המוטו ג'יפי), ויש רוכבים עם כריזמה. מילר הוא עילוי עם כריזמה. אי אפשר היה לפספס את הכישרון הענק שלו במוטו 3, אוסטרלי מהיר לשון ומהיר חימה, שהגיע מרחק של חוט השערה מהאליפות, שאותה איבד לאלכס מארקז, האח של. עד כדי כך מילר הרשים, שהונדה החליטו לנקוט צעד חריג, ולהעלות אותו ב-2015 מהמוטו 3 למוטו ג'יפי בלי לעבור במוטו 2. הצעד הזה הרים לא מעט גבות, אבל הונדה חשבו שהכישרון הענק הזה יעשה את הבלתי ייאמן ויככב בקטגוריה הבכירה. אבל לעלות מהמוטו 3 למוטו ג'יפי זה לקפוץ שתי כיתות, ולא כיתה אחת. ולקפוץ שתי כיתות אפילו איינשטיין לא קפץ.
 
המציאות המרה לימדה, שלא רק שמילר קיבל משימה שגדולה על מידותיו. אלא שזו משימה שגדולה על כל מידה, הרי גם אלוהים ומארקז ולורנצו וכולם כולם כולם עברו בקטגוריית הביניים, לשתי עונות לפחות. לא זו אף זו, אלא שמילר קיבל אופנוע נחות ובלתי רכיב. אופנוע שאולי מארקז יודע להסתדר עם גרסה משופרת שלו, אבל אף אחד לא. לכן עונתו הראשונה היתה רצופה בהתרסקויות ופציעות. העונה השנייה התחילה טיפה טוב יותר. מילר אפילו ניצח את המרוץ באסן, בגשם. אבל עדיין הוא לא היה שם. העונה הזאת התחילה באופטימיות רבתי – מילר שם לעצמו יעד לסיים בעשירייה הראשונה כל מרוץ, וזה אפילו עבד כמה מרוצים. אבל אז הוא חזר להסתבך, להתרסק, לאבד את זה. בסוף השבוע קיבל מילר גלגל הצלה, שעה שפרמאק דוקאטי החתימו אותו לעונה הבאה. כך הונדה ויתרה על נער הזהב שלה, שאותו היא ייעדה להיות מארקז הבא (לא שמארקז הולך לאנשהו בגילו התינוקי). אגב, במרוץ באוסטריה מילר התרסק. שוב.
 
גק מילר

(צילום: Getty)

 
3. כנפונים, פיירינג. דוקאטי, עם הגן היצירתי שלהם, היו הראשונים שבישרו על הכנפונים. איפשהו בעונת 2015. הכנפונים יצרו כוח הצמדה, אגב בדיוק כמו כנף אחורית במכוניות מהירות. כך, הכנפונים סייעו לדוקאטי להתגבר על כאב ראש של ממש – היעדר משקל על הפרונט, ועודף התרסקויות מהקדמי. וזה עבד. כמה עבד? עד ששאר היצרנים מיהרו לאמץ את הכנפונים, כל יצרן והגרסה האהובה עליו. איפשהו במהלך העונה הקודמת, מישהו הזדעק, אולי הונדה שראתה איך הכנפונים מוחקים את היתרון העצום שלה על אופנועי דוקאטי, והכנפונים נאסרו לשימוש כמעט לאלתר. התואנה הרשמית: בטיחות, ואולי גם הוצאות מופרזות על מנהרות רוח. 
 
אבל הכנפונים רק פתחו את התיאבון של היצרנים, שהצליחו למצוא דרך לעקוף את החוקים החדשים, ופיתחו פיירינגים אווירודינמיים שאמורים להביא ארוכה לאותה בעיה. כרגיל, דוקאטי נמצאים צעד אחד לפני כולם, עם פיירינג רדיקלי ומעין צמד אוזני ענק מחוררות בצדיו. עכשיו האופנוע נראה כמו כריש פטיש. אבל אדום. האם זה חסך להם בהוצאות? הכי לא. האם זה יותר בטיחותי מהכנפונים? ממש לא נראה כך. האם משהו השתנה לבד מהוצאות עתק של המפעלים על מנהרות רוח, שנועדו לעקוף את האיסור התמוה? גם לא. האם נראה פיירינגים אווירודינמיים באופנועי הספורט הסדרתיים? סביר להניח שכן. חכו שנתיים שלוש. אגב, הפיירינג הרדיקלי של דוקאטי פתר במידה רבה לחורחה לורנצו, שרוכב על הפרונט, את בעיית הפרונט המחליק של דוקאטי. זה עדיין לא גורם לו להבין איך שומרים על הצמיגים לאורך מרוץ שלם. וזה בא ממי שהיה מר עקביות, שהיה תופר הקפות בפער של עשירית שנייה לאורך מרוץ מלא. אגב, לורנצו הוביל את המרוץ באוסטריה, לכמה הקפות, ואז נעקף. ושוב דוביציוזו, הפועל השחור, ניצח, במסלול שבו לורנצו היה חייב לנצח. 
 
פרונט כריש פטיש של דוקאטי

(צילום: Getty)

 
4. המרוץ. במסלול הכי משעמם בסבב התקיים המרוץ הכי מותח השנה? איך זה? כי ככה. כי מארקז ודוביציוזו רכבו בפול גז כל המרוץ. ומארקז הוביל, והיה נראה שהוא משחק איתם, בורח, רוכב כמו הבוס שהוא חוזר להיות. אבל דוביציוזו הפועל השחור לא ויתר, ורכב עם הראש. ומארקז עוד ניסה להיכנס לעקיפה התאבדותית בפנייה האחרונה, וכמעט הצליח. כי מארקז השנה עושה עם האופנוע שלו מה שהוא רוצה. שמעתי את המנוע של מארקז מאחורי, סיפר דוביציוזו בתום המרוץ, שמעתי שהוא פותח גז מוקדם וידעתי שהוא ינסה לעשות משהו בהקפה האחרונה. 
 
אבל דובי חצה ראשון את הקו עם תנועת יד שגירשה את מארקז, כאילו אומרת לו, יש מסלולים שבהם אתה לא הבוס, גם אם תעמוד על הראש. מארקז אמנם לא ניצח, אבל הוא מבסס את השליטה שלו באליפות והצליח להגדיל את הפער ל-16 נקודות. 
 
לאחר המרוץ מארקז נראה כמו שמי שלקח מנת יתר של MDMA. הצופים באו בשביל לקבל שואו, הוא זרח, ונתתי להם אותו. לא הייתי ישן בלילה אילולי הייתי מנסה לבצע את העקיפה הזאת, אין על המהירות הזאת. אני ודוביציוזו היינו צמודים במהירות של 300 קמ"ש כשמרחק של לא יותר משתי אצבעות הפריד בין האופנועים שלנו. ככה אדרנלין אני אוהב. 
 
יש כאן עוד מישהו שלא הבין מאילו חומרים החתול הזה עשוי?
 
דוביציוזו פורח

(צילום: Getty)

קרבות אוויר ברדבול רינג

(צילום: Getty)

 
5. אלוהים. רציתי לומר משהו על אלוהים, אבל הוא מתבייש בפינה. מקום שביעי, בפער גדול. דווקא הימאהה, האופנוע הכי מתוק בסבב, מאכזב השנה. והונדה ודוקאטי עשו צעד גדול לפנים. וזו שוב לא תהיה העונה של הדוקטור. לא כל אגדה מסתיימת בהפי אנד. אפילו לא חמש ההערות האלה. לא הפעם. 
 
מירוץ מאכזב לרוסי

(צילום: Getty)

עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

אאודי A7

חוות דעת - אאודי A7 היא מכונית סלון ויוקרה... מידע נוסף >

ניסאן ליף

חוות דעת - ניסאן ליף היא משפחתית קומפקטית ח... מידע נוסף >

אבראט 500 קבריולה

חוות דעת - אבארט 500 קבריולה היא המכונית הע... מידע נוסף >

פיאט פנדה

חוות דעת - פיאט פנדה היא מהמכוניות הוותיקות... מידע נוסף >

ניסאן נבארה

חוות דעת - ניסאן נבארה הוא טנדר העבודה והשט... מידע נוסף >