סגור

עכבר העיר: סוזוקי איגניס במבחן

סוזוקי מביאה עם האיגניס החדשה את אופנת הקרוסאובר גם לפלח שוק המכוניות העירוניות, אבל לפעמים מראה זה לא הכל

  • אופיר דואק

  • 16.08.2017

(צילום: אופיר דואק)

כל קואצ'ר או מנטור מתחיל, גם אם הוא מהסוג השרלטני שכותב ספרים כיצד להצליח על רגל אחת ב-10 צעדים פשוטים, יגיד לכם שאם יש משהו שאתם טובים בו, עדיף לכם להתמקד בו. המנהלים בסוזוקי כנראה הקשיבו לכמה מנטורים כאלו, לכן הם מתמקדים במה שהם עושים הכי טוב: רכבי פנאי ומכוניות קטנות. סוזוקי מעולם לא הצליחה להיות תחרותית בפלחי השוק של מכוניות גדלות ורווחיות. בכל פעם שהיא ניסתה, היא כשלה כישלון חרוץ, בין אם זה כאשר שיווקה מכוניות של יצרנים אחרים תחת סמלה, ובין אם היא ניסתה לייצר מכונית גדולה בעצמה, כפי שקרה עם הקיזאשי הכושלת בתחילת העשור.

(צילום: אופיר דואק)

את המומחיות של סוזוקי בתחום המכוניות הקטנות ניתן לפגוש לא רק ביפן, שם הננסיות שלה מככבות בקטגורית מכוניות הקאי העירוניות כשהיא מייצרת אותן גם עבור ניסאן ומאזדה, או בהודו, שם היא שולטת בשוק המקומי של המדינה העצומה עם החברה הבת מארוטי. מספיק להביט במבחר הדגמים המקומי כדי לראות כמה מכוניות שונות בתצורות שונות, כולן במידות של בין מיני לסופר מיני פלוס. אל הרווח הצר הזה שבין הסלריו, הבאלנו והסוויפט משתחלת כעת האיגניס החדשה. איך היא מצליחה להשתחל בין שלושה דגמים שונים במנעד אורך שבין 3.6 ל-4 מטרים?

מיני קרוסאובר
בניגוד ליתר הדגמים הקטנים של סוזוקי, ששמים דגש גדול על הפונקציונליות על חשבון המקוריות, עם האיגניס הרשו לעצמם המעצבים לשחרר את רסן היצירתיות. העיצוב של האיגניס צעצועי ומתוק, כשהוא מנסה לשלב אלמנטים מעולם רכבי הפנאי - על כך יעידו הצללית הגבוהה, כנפוני הפלסטיק השחורים, הגגון הנאה ומרווח גחון של 18 ס"מ שהוא גדול משמעותית מסתם מכונית סטנדרטית. בסוזוקי מצהירים כי האיגניס היא מיקרו-קרוסאובר, כשבהתאם לכך הם גם מציעים בחו"ל גרסת הנעה כפולה המשתלבת היטב עם הפזילה לעולם רכבי הפנאי.


(צילום: אופיר דואק)



מלבד העיצוב, גם הפרופורציות של האיגניס מושכות את תשומת הלב. עם אורך של 370 ס"מ היא מעט יותר ארוכה ממכוניות המיני המוכרות, כשממד הרוחב ממוצע למדי ועומד על 169 ס"מ ובסיס גלגלים של 243.5 ס"מ מציב את הגלגלים בפינות המרכב עם מינימום סרחים עודפים. גובה של כמעט 160 ס"מ הוא שמבדיל את האיגניס מהסביבה, כשיחד עם מרווח הגחון מקנה לה יציבה גבוהה. צריך להתרגל לפרופורציות הלא שגרתיות הללו, אך צבע מרכב דו-גווני וחישוקים גדולים יחסית המחזקים את התחושה האופנתית והייחודית המתקבלת מהאיגניס שנראית שונה ולטובה.

גם תא הנוסעים ממשיך לשדר תחושת מקוריות. העיצוב אמנם פשוט למדי, אך משלב אלמנטים מקוריים כמו מתגי בקרת האקלים ומגובה בבחירת צבעים רעננה המעניקה תחושת אווריריות. למרות המראה המזמין, הפלסטיקה פשוטה, לא נעימה למגע ומעניקה תחושה חלולה, כשאיכות ההרכבה נמוכה ממה שהתרגלנו לקבל ממכוניות יפניות, עם יותר מידי מרווחים בין המשטחים. כפיצוי האיגניס מעניקה אבזור נדיב ביחס לקטגוריה (בקרת שיוט, בקרת אקלים, מפתח חכם) שיחד עם מערכת המולטימדיה בהתקנה מקומית מאזנת את התמונה.


(צילום: אופיר דואק)



יחסית למכונית בגודלה, האיגניס מספקת מרווח מחיה טוב, בעיקר הודות לתקרה הגבוהה המספקת מרווח ראש גדול. עם זאת לנהג, יהיה קשה להגיע לתנוחת נהיגה טובה כיוון שההגה לא מתכוונן למרחק. מאחור יכולים לשבת שני מבוגרים בצורה טובה יחסית, אך לא לאורך זמן עקב מבנה המושב הנמוך והמשענת האנכית מידי הפוגמת בנוחות לאורך זמן.

בעיר ומחוצה לה
האיגניס מתבססת על הפלטפורמה הגמישה של סוזוקי המשמשת גם את הסלריו והבאלנו. לארץ מגיעה האיגניס עם מכלולי ההנעה של הבאלנו – מנוע 1.2 ליטר אטמוספרי המספק 90 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. כיוון שלאיגניס משקל נוצה של 865 ק"ג הביצועים מספקים בהחלט, כשיחס העברה ראשוני קצר בתיבת ההילוכים מאפשר לה זינוק נחוש מהמקום. תוסיפו לכך כושר תמרון מצוין והיגוי קליל ותגלו שהאיגניס היא מכונית בעלת יכולת עירונית מצוינת.

מחוץ לעיר הדברים משתנים ולא לטובה. כל עוד מדובר בהתנהלות נינוחה, האיגניס עושה את עבודתה נאמנה, אבל כשצריך לאמץ את המנוע, בעקיפות או בתוואי הררי, האווירה בתא הנוסעים הופכת להיות קולנית עד צורמת מכיוון המנוע והגיר. עד 100 קמ"ש האיגניס משתלבת היטב בתנועה. מעבר לכך היא פשוט מאבדת אוויר ונוספים גם רעשי רוח וכביש בולטים שהולכים ומתגברים. ככלל, בידוד הרעשים הוא לא הצד החזק של המכונית.


(צילום: אופיר דואק)

גם היציבות הכיוונית לא מרשימה, תוצאה של מרכב גבוה וקל על מתלים קופצניים למדי. יחד עם היגוי מעורפל וזוויות גלגול בולטות, האיגניס מבהירה שהיא לא נועדה לשעשועים בפניות ומסתפקת בלהגיע הביתה בשלום, או לפחות לחזור לעיר, שם היא מרגישה יותר בנוח. היא תרגיש בנוח, אבל לא אתם. כיוון המתלים נעדר יכולת שיכוך מספקת, כך שכל מהמורה מעט עמוקה תקפיץ  את המרכב הקל תוך השמעת קולות מחאה מהמתלים.

נקודת אור נמצאת בתחום צריכת הדלק. למרות נסיונות לרמוס את דוושת התאוצה בכל הזדמנות ומזגן שעבד ללא הפסקה האיגניס לא ירדה מצריכה ממוצעת של 14 ק"מ לליטר. באופי נהיגה שפוי ופחות תובעני, לא תהיה בעיה לחלץ גם נתון של 18 ק"מ לליטר.

מיניאטורה
האיגניס החדשה מפגינה את הכישורים והניסיון של סוזוקי ביצירת מכוניות קטנות במלואם. בין כל מכוניות המיני, מצליחה האיגניס להתבלט עם עיצוב מדליק מבפנים ומבחוץ, תוצאה של גישת הקרוסאובר שהנחתה את המעצבים. שימו אותה ליד הסלריו העגמומית ותראו הבדל של שמים וארץ. ככה צריכה להיראות מכונית קטנה. למרות מידותיה הקטנות, האיגניס מרווחת למדי, מצטיינת בתנועה עירונית צפופה וחסכונית באופן מרשים.

מחוץ לעיר היא כבר פחות מצטיינת וחוסר העידון של יחידת ההנעה, בידוד הרעשים הלא מרשים וההתנהגות הלא מבריקה, רק מחזקים את העובדה ששטח המחיה המועדף לאיגניס הוא בעיר הצפופה.
למרות שיש לה חסרונות בולטים, האיגניס יכולה לקרוץ לנהגים צעירים וצעירים בנפשם המחפשים מכונית עירונית יעילה ואופנתית, אם אין להם ציפיות מוטוריות יוצאות דופן. אלא שלאיגניס יש שתי בעיות מהותיות יותר מאשר היכולת שלה על הכביש.


(צילום: אופיר דואק)

 

הבעיה הראשונה היא בתחום הבטיחות. בעולם מוצעת האיגניס עם חבילת מערכות בטיחות מתקדמות המותקנות על פס הייצור, אבל לישראל, בין היתר בגלל שיטת דירוג הבטיחות המעוותת של משרד התחבורה, היא מגיעה בלעדיה ומסתפקת במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. עם חבילת מערכות הבטיחות המקורית קיבלה האיגניס ציון של חמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EuroNCAP, אך בלעדיה היא זכאית לשלושה כוכבי בטיחות בלבד! וזה נתון לא מספק שהרוכשים צריכים לתת עליו את הדעת.

בנוסף, מחירה של האיגניס האוטומטית עומד על 85 אלף ש"ח, מחיר הגבוה ממכוניות המיני המאובזרות המציב אותה בהפרש קטן מידי מול מכוניות סופר מיני גדולות ומרווחות ממנה, כולל הבאלנו הנמצאת לצידה באולם התצוגה. הפרש שגם האבזור הנדיב והעיצוב הקרוסאוברי לא מצליחים לטשטש. במחיר נמוך ב-15 אלף ש"ח בהחלט עוד היה ניתן להמליץ על האיגניס כמכונית עירונית מדליקה, אך במחירה הנוכחי היא פשוט נופלת בין הכיסאות.

בעד: עיצוב מדליק, זריזה, צריכת דלק
נגד: אבזור בטיחות, בידוד רעשים, נוחות נסיעה
סיכום: מכונית מיני ייחודית אך עם בעיית תמורה


סוזוקי איגניס – מפרט טכני
מנוע: בנזין, הזרקה כפולה, 1,242 סמ"ק
הספק: 90 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט: 12.2 קג"מ ב-4,400 סל"ד
תיבת הילוכים: אוטומטית רציפה
הנעה: קדמית
א
XרXג: 370X169X159.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 243.5 ס"מ
משקל: 865 ק"ג
0-100: 11.2 שניות
מהירות מרבית: 160 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 20.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק ממוצעת (מבחן)
: 14 ק"מ לליטר
מחיר: 85 אלף ש"ח

 

עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

קדילאק CTS

חוות דעת - קדילאק CTS היא מכונית המנהלים הי... מידע נוסף >

מזראטי גראן טוריסמו

חוות דעת - מזראטי גראן טוריסמו היא מכונית ק... מידע נוסף >

דוד'ג ראם

חוות דעת - דודג' ראם הוא הטנדר הענק ועט... מידע נוסף >

פורד קוגה

חוות דעת - פורד קוגה הוא SUV קומפקטי אשר מב... מידע נוסף >

אלפא רומיאו 4C

חוות דעת - אלפא רומיאו 4C היא מכונית הספורט... מידע נוסף >