סגור

אאודי SQ5 במבחן – מלחמת המינים

ה-SQ5 של אאודי מנסה לשלב בין רכב פנאי יוקרתי למכונית ספורטיבית, שהם לכאורה שני דברים מנוגדים. איך זה עובד בפועל?

  • אופיר דואק

  • 24.08.2017

(צילום: אופיר דואק)

 
אני יושב בסוף היום הלוהט בתצפית. נותן לטורבו, לבלמים ולצמיגים שעבדו קשה ביום קיץ לוהט של 43 מעלות להצטנן במעט מאוויר קיץ של הרי ירושלים, המרגיש פתאום כמו משב אלפיני בהשוואה לתבערת האש של הבקעה. עכשיו, כשגם האדרנלין נרגע, אני תופס את הראש ומנסה להבין מי צריך לעזאזל קרוסאובר עם 354 כ"ס שיכול להאיץ ל-100 בקצת יותר מ-5 שניות? כלומר ברור מלכתחילה שיהיו מי שיבחרו ב-SQ5 פשוט כי הוא הדגם הבכיר, היקר והמאובזר ביותר שיש לסדרת ה-Q5 להציע, אבל זו לא הנקודה. הנקודה היא מי באמת צריך רכב פנאי מגודל עם ביצועים של ספורט סדאן. ואז נזכרתי בידידי גיא. 
 
גיא הוא איש היי-טק מצליח, חובב אדרנלין וריגושים מוטוריים. אם גיא היה רווק, סביר להניח שהייתה חונה אצלו בבית איזו קומפקטית ספורטיבית ומתוגברת או ספורט סדאן שתהלום את מעמדו וחשקיו המוטוריים. אבל כיוון שהוא איש משפחה למופת, גיא נאלץ להתחשב ברצונות וצרכים אחרים, ובעקבות כך לעשות את מה שעושה כל גבר שמכבד את עצמו: לעשות מה שהאישה אומרת. האישה רצתה, כמיטב האופנה, רכב פנאי שיושב גבוה, המעמד המחייב והדרישות הגבוהות הובילו לסגמנט היוקרתי והבחירה נעשתה ב-Q5. גיא הסתפק באופנוע חביב ולא קיצוני מידי. 
מה לא עושים בשביל שלום בית?!
 
זה היה לפני מספר שנים, כאשר באאודי, כמו גם אצל יצרניות נוספות, טרם חשבו להפוך את רכבי ההובלות לחוגים למכוניות עם קצת יותר אופי ספורטיבי. היום, בצמוד להצגת הדור החדש של ה-Q5 כבר הייתה מהדורת S מושחזת לצידה. עכשיו נותר לבדוק איך הרעיון של רכב פנאי גדול עם אוריינטציה ספורטיבית עובד באמת.
 
פגוש את ה-Q
הפגישה עם ה-SQ5 היא גם פגישה ראשונה בתנועה עם הדור החדש של ה-Q5. רכב הפנאי הבינוני (בהיבט המידות, כן?) של אאודי, המקביל בגודלו ומיצובו לסדרת ה-A4, הפך לאחד מלהיטי המכירות הגדולים של אאודי בשנים האחרות. גם בארץ הוביל ה-Q5 את הסגמנט המצומצם יחסית של רכבי הפנאי היוקרתיים בגודל סביר, כאלו שגם אפשר להסתובב איתם בעיר הסואנת ולהחנות אותם בחניה שהיא אינה מפרץ אוטובוסים.
 
בקיצור נמרץ, הדור השני של ה-Q5 חדש לחלוטין ומתבסס על פלטפורמה מודולארית שאפשרה להגדיל את בסיס הגלגלים ב-12 ס"מ בזמן שהאורך הכללי צמח ב-3.5 ס"מ בלבד. המשמעות היא ניצול חלל פנים יעיל יותר, ואכן תא הנוסעים מספק מרווח מרשים לארבעה מבוגרים בגודל מלא ,עם אופציה להסעת נוסע חמישי צנוע וגם צנום יותר שיאלץ להסתדר עם מנהרת ההינע הגבוהה שתגזול ממנו מרווח רגלים חיוני. 
שימוש נרחב באלומיניום אפשר להוריד 90 ק"ג ביחס לדור הקודם וכמתבקש מהמיצוב היוקרתי ורוח התקופה, ניתן לקבל את ה-Q5 עם חבילת מערכות בטיחות אקטיבית מקיפה, מערכת מולטימדיה עדכנית, אופציה למתלי אוויר אדפטיביים ומסך תצוגה במקום לוח המחוונים המסורתי (אופציה בדגמים הרגילים, סטנדרט ב-SQ).
 
באאודי ממשיכים במסורתם ומציעים סביבת נהג עם הנדסת אנוש פשוטה ואינטואטיבית, עם ממשקי תפעול נוחים, זאת למרות שפע אופציות התפעול והמערכות השונות שיכולות לגרום להתקף חרדה אצל טכנופובים שכמותי. תוסיפו לכך חומרים רכים ונעימים למגע, ריפודי עור איכותיים ורמת הרכבה גבוהה ואחידה למדי ותקבלו את אחד מתאי הנוסעים הנעימים ביותר לשהות בהם בטווח המחיר שמתחת לחצי מיליון ש"ח.
השקט בתא הנוסעים מוסיף לתחושה הזו, בין היתר בזכות זיגוג כפול לחלונות, פריט שהיה מקובל עד כה רק במכוניות סאלון שמחירן כפול. למעט צליל המנוע הנוכח (שעוד נגיע אליו) בידוד רעשי הרוח והכביש מרשים מאד גם במהירויות שיוט גבוהות. רכב המבחן הגיע עם חבילת הלוקשרי הכוללת גם את מתלי האוויר האדפטיבים ואלו הצליחו לספק שיכוך מהמורות מצוין גם במצב רגיל, כזה שהצליח להסוות ברוב המקרים את העובדה שה-SQ5 מתגלגל על צמיגים בחתך 40 עם חישוקי "21 עצומים.
 

(צילום: אופיר דואק)

העבר מאחוריה היא צופה אל הבאות

(צילום: אופיר דואק)

(צילום: אופיר דואק)

 
פגוש את ה-S
על פי חלוקת הדגמים של אאודי דגמי ה-S הם הדגמים הסמי-ספורטיביים של החברה. יותר מלהיבים ומפולפלים מהדגמים הסטנדרטיים, אבל פחות הארד-קור מאשר דגמי ה-RS הקיצוניים. אם שמים את ענייני הקוסמטיקה המקובלת בצד (חצאיות, ספויילרים ודיפיוזרים הנמצאים כמתבקש), במקרה של ה-SQ5 ההבדל העיקרי הוא במנוע. 
דגמי הבנזין הרגילים של ה-Q5 מסתפקים במנוע ארבעה צילינדרים מוגדש בנפח 2.0 ליטר, שבגרסתו החזקה מחליף את מנוע ה-V6 של הדור הקודם. מי שבכל זאת רוצה מנוע V6 ב-Q5 שלו יצטרך לבחור במנוע דיזל, או לחילופין ב-SQ5 שבחרטומה מנוע V6 טורבו בנפח 3.0 ליטר.
 
הנתונים מעוררים. 354 כ"ס ו-51 קג"מ בהחלט עושים רושם עד שנזכרים שלמרות הדיאטה משקלו של ה-SQ5 הוא כמעט 1.9 טון, וזו בדיוק הנקודה. השילוב בין מומנט הבשרני המגיע בסל"ד אפסי, לתיבת הילוכים יעילה מייצר תאוצות המשכיחות את העובדה שמדובר במיני ממוטה. 
בזכות ההנעה הכפולה והצמיגים העצומים אין ל-SQ5 בעיה להוריד את הכוח אל הכביש, כשהיא מסוגלת לזנק מהמקום בתאוצות שישאירו נהגי הוט האצ' מזדמנות פעורי פה, תוך שהם מחשבים מסלול מחדש לסדנת השיפורים הקרובה. 
ה-SQ5 מצטיין לא רק ביציאה מהמקום, אלא גם בתאוצות הביניים. בזמן שיוט נינוח אין לתיבת ההילוכים בעיה להוריד בבת אחת ארבעה הילוכים, כאילו הייתה תיבה כפולת מצמד ולא פלנטארית, כאשר בשניות ספורות ה-SQ5 מכפיל את מהירותו. ההפתעה נובעת גם מכך שמלבד גרגור מנוע ומפלט נעימים, ה-SQ5 שקט להפליא גם במהירויות שיוט של מטוס קרב.
 
מבחנים נוספים באזור הרכב:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אותו שילוב של נחישות ונונשלנטיות מתרחש גם כשהכביש מתפתל. ל-SQ5 יש כל כך הרבה אחיזה שפשוט מדרבנת אותך לחפש היכן עובר הגבול. לרוב הוא מגיע בדמות תת היגוי קל, המנוטרל בשבריר שניה על ידי העברת כוח לגלגלים האחוריים מבלי שבקרת האחיזה תצטרך להתערב. הניטרליות הזו משרה המון ביטחון, והיכולת של מתלי האוויר לרסן במצב ספורט את תנודות המרכב והעברות המשקל גורמות לנהג לצלוח פניות במהירות וקלילות, כאלו מדובר ב-S3 זריז ולא ברכב פנאי מגודל. רק בכבישים גליים של ממש מתלי האוויר מגלים את מגבלותיהם.
 
עם זאת, אין מה לחפש ב-SQ5 יכולות ניהוג ותקשור מהזן הטהור. מצד אחד כיוון שיכולות כאלו שמורות למכוניות שהן נמוכות ושוקלות מחצית ממשקלו של ה-SQ5, ומצד שני כיוון שמדובר באאודי שבה היעילות קודמת להנאה. על כך יעיד גם ההיגוי שהוא מדויק, בעל משקל לא רע אך אילם לחלוטין, מה שמעצים יותר את תחושת ה"אני לא מאמין שלקחתי את הפניה הזו כל כך מהר וכל כך בקלות".
 

(צילום: אופיר דואק)

(צילום: אופיר דואק)

וירטואל קוקפיט

(צילום: אופיר דואק)

 
פגוש את מנהל הבנק
זוכרים את גיא מהפסקה הראשונה? הבשורה הטובה עבורו היא שעם ה-SQ5 החדש הוא יכול ליהנות משני העולמות. מצד אחד ה-Q5 החדש הוא רכב פנאי שימושי ונוח, כאשר הדור החדש מפגין קפיצה ברמת ההגשה, איכות הנסיעה ומרווח הפנים - מה שהופך אותו לרכב משפחתי טוב מאי פעם.
מצד שני תוספת ה-S מבטיחה ביצועים שהם מעל ומעבר עבור כל אדם שפוי, בטח כזה המוצא את עצמו מתנהל ברכב פנאי משפחתי, כשהביצועים מגובים ביכולת דינאמית תואמת. ה-SQ5 לא תתקשר ותרגש כמו אותה ספורטיבית שבעליה היה רוצה באמת לרכוש, אבל למרות גודלה ומשקלה היא תעמוד בקצב של הטובות בקומפקטיות החמות. בנוסף, היא תציע רמת שימושיות, נוחות, ובואו נודה על האמת, גם תדמית אופנתית נחשקת שלא לומר סולודריות שהן לא יכולות להציע.
 
אז אם הכל טוב מה הבעיה? הבעיה שמחירו של ה-SQ5 מתחיל בכחצי מליון ש"ח, כשרכב המבחן המצויד בחבילת הלוקשרי כבר מתקרב לתג מחיר של 600 אלף ש"ח וזה מציב את ה-SQ5 בטריטוריה של האלפיון העליון.  אפשר להגיד ולהצדיק את זה שה-SQ5 הוא שתי מכוניות במחיר אחת, אבל במחיר שלו תוכלו לקנות Q5 סטנדרטית ו-GTI שתחנה לצידה. כך שבסופו של דבר ה-SQ5 על כל איכויותיו יישאר עבור רוב אנשי המשפחה המסורים חלום רחוק מידי. 
 

(צילום: אופיר דואק)

(צילום: אופיר דואק)

 
* תודה לאביאל יעקובי על העזרה בצילומים
 
אאודי SQ5 – מפרט טכני
מנוע: בנזין, V6, הזרקה ישירה, מגדש טורבו, 2,995 סמ"ק
הספק: 354 כ"ס ב-6,400-5,400 סל"ד
מומנט: 51 קג"מ ב-4,500-1,370 סל"ד
תיבת הילוכים: אוטומטית, שמונה יחסי העברה
הנעה: כפולה קבועה
אXרXג: 467X190X163.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 282 ס"מ
משקל: 1,870 ק"ג
0-100: 5.4 שניות
מהירות מרבית: 250 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 11.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק ממוצעת (מבחן): 7.2 ק"מ לליטר
מחיר: 529 אלף ש"ח
מחיר רכב מבחן: 584 אלף ש"ח
 

(צילום: אופיר דואק)

(צילום: אופיר דואק)

 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

וולוו V40

חוות דעת - וולוו V40 היא מכונית ההאצ'בק... מידע נוסף >

מרצדס B קלאס

חוות דעת - מרצדס B קלאס הוא מעין הכלאה בין... מידע נוסף >

סובארו XV

חוות דעת - סובארו XV הוא קרוסאובר קומפקטי א... מידע נוסף >

קדילאק CTS-V

חוות דעת - קדילאק CTS-V היא מכונית המנהלים... מידע נוסף >