סגור

חמש הערות על המרוץ בסילברסטון

על ענן העשן של הונדה שפתח את האליפות, בחירת הצמיגים הקריטית, והמלך שטובל את האליפות בדלי גדול של צבע ועניין, שלא יגמר לעולם, למרות שזה כבר נגמר.

  • נסים דואק

  • 28.08.2017

(צילום: getty)

 
1. סילברסטון המרוצים בבריטניה התחילו בכלל באי מאן. המסלול באי מאן הוא בעצם כביש ציבורי. פעם כל המרוצים נערכו על כבישים ציבוריים שנסגרו לרגל האירוע. זה נגמר, כי הרוכבים נהרגו כמו ברחשים על משקף ביום לח וחם במהירות של 200 פלוס.
 
באי מאן עדיין נהוג לערוך את המרוץ השנתי, ועדיין נהרגים שם כמו ברחשים על משקף ביום לח וחם, במהירות של 200 פלוס. כידוע, הבריטים אוהבים להיצמד למסורת ולא לשבור מנהגים מצליחים. אבל אליפות העולם נטשה את הכבישים הציבוריים ועברה למסלולים סגורים, וב-40 השנים האחרונות היא מתקיימת ביבשה, באנגליה עצמה. היעד שנבחר – סילברסטון, שאורכו היה אז 4.71 ק"מ.
 
בדרך-כלל, המסלולים הוותיקים של הסבב התחילו את דרכם כמסלולים על כבישים ציבוריים, והלכו וקוצרו עד שהתכנסו למרחק של בין ארבע ומשהו לחמישה וקצת ק"מ. אבל לעומת הרקורד הג'ובניקי של המסלולים הוותיקים האחרים, סילברסטון הוא המסלול המעוטר בתולדות הסבב, עם סיכת לוחם ועבר קרבי מפואר, עת התחיל את דרכו כמסלול המראות ונחיתות ששימש את המפציצים של הבריטים ובעלות הברית במלחמת העולם השנייה.
 
המרוצים הראשונים בסילברסטון נערכו בעצם על-גבי אותם סטריפים של המראה-נחיתה, שחוברו זה לזה באמצעות פניות ראש סיכה, בתצורת  U (פניות מסוג "היירפין"). כיאה למי שהתנסה באש חיה, ובניגוד לחבריו הרכרוכיים, סילברסטון, שידוע יותר כמסלול פורמולה 1, דווקא הוארך ל-5.9 ק"מ – ובכך הוא גורף את תואר המסלול הארוך בסבב. זוכרים את עשר הפניות ברד-בול רינג באוסטריה טפו-עליו-למרות-המרוץ-שהיה-בו-לפני-שבועיים? 
 
בסילברסטון יש ח"י פניות, שחלקן סופר מהירות. את חלקן לוקחים במאתיים פלוס בהטיה של יותר מ-50 מעלות, שזה אומר שהסליידר נעוץ עמוק באספלט. מספיק מהיר? תודה.
אבל סילברסטון הוא לא כזה ותיק בסבב, כי מ-1987 ועד 2010 התחרה הסבב בדונינגטון פארק – מסלול טכני קטן ודי לא מרשים (בכלל המסלולים באנגליה מוזרים). בדונינגטון אלוהים גם לקח את הניצחון הראשון שלו בקטגוריה הבכירה, בשנת 2000. אז, את המדרגה השלישי בפודיום תפס ג'רמי מקוויליאמס הבריטי, ועד 2016 לא היה בריטי שעלה על הפודיום במרוצים שהתקיימו בארץ לוגמי התה. 
 
עכשיו, מן המפורסמות שבאנגליה יורד גשם, לא רק בחורף, אלא כל השנה, ולא רק כל השנה, אלא כל יום במהלך השנה. לא לחינם הרוכבים הבריטיים מצטיינים על מסלולים רטובים. זה לחם חוקם. אבל השנה, מעשה מלאך, השמים היו כחולים ובהירים מיום שישי ועד ראשון. הרוכבים לא ידעו להכיל את ההפתעה הזאת. בעצם, חוץ מאחד, מארק מארקז, שניצל את מזג האוויר כדי לרדת לראשונה מרף שתי הדקות להקפה.
 
וחוץ מזה, משהו קורה באנגליה – בשנות ה-90 ובעשור הראשון של האלף, בריטניה הייתה ממלכת אופנועי הספורט. אופנועי ליטר ספורטיביים היו הכלים הנמכרים ביותר בממלכה המאוחדת, לרבות קטנועים. אבל היום, כמו שקורה במקומות אחרים בעולם, צעירים כבר לא חולמים על אופנוע ספורט, הגיל הממוצע של הרוכבים הולך ועולה, והם בוחרים בחלופות שפויות יותר. מגזיני האופנועים נסגרים בזה אחר זה, והרוכבים שכבר היו סלבים-על (זוכרים את קארל פוגרטי), הם היום דמויות כמעט אנונימיות. וזה קורה דווקא שעה שאלוף הסופרבייק, ג'וני ריי, הוא בריטי, וגם שני הטוענים לכתר – סייקס ודייוויס, שימשיכו לטעון אבל ריי ייקח שוב את האליפות. וזה קורה כשבסבב יש ארבעה בריטיים – קראצ'לו, רדינג, סמית ולואס.
מנגד, היציעים בסילברסטון היו כמעט מלאים עם לא מעט נגיעות של צהוב. אחד ההסברים יינתן בהערה הרביעית. 
 
סילברסטון, 5.9 ק"מ של אדרנלין

(צילום: getty)

 
 
2. צמיגים בשנה שעברה חזרה מישלן לאליפות, לאחר שבע שנים שבהן ברידג'סטון סיפקה את הצמיגים לקטגוריה, כספק יחיד. בפעם האחרונה שהם היו באליפות ב-2008, הם עוד היו מייצרים לרוכבי המפעל צמיגים מיום שישי ליום ראשון, כאלה שיתאימו במדויק לסגנון הרכיבה ולתנאי המסלול. אבל שבע שנים הם נעדרו מהאליפות, והאופנועים, איך לומר, התקדמו. 
 
בשנה שעברה אופנועי המפעל עוד התאימו לאופי של צמיגי הברידג'סטון, שידעו לעבוד על הקצה, ולהעניק לפרונט יציבות שאפשרה מהירות פנייה גבוהה במיוחד (ע"ע לורנזו). אשתקד, מישלן החליפה את ברידג'סטון, והרוכבים שהיו רגילים לרכוב על הפרונט לא הפסיקו להתרסק. הביצועים של הצמיגים היו לא אחידים, ובחלק מהמסלולים הם פשוט לא היו שם. אשתקד, הייתה בעצם בחירה אחת לצמיגי המרוץ, כי כל השאר פשוט לא החזיקו את המרחק.
 
אגב, 1,200 צמיגים שולחת מישלן לכל מרוץ – סליקס וצמיגי גשם. ועוד אגב, אם אתם מחפשים לקנות את הצמיגים האלה ליום המסלול הקרוב למקום מגוריכם, שכחו מזה. כאן אין מדובר בצמיגי אליפות העולם בסופרבייק (פירלי סופרבייק), שעליהם אני מתחרה (250 יורו לצמיג, ואחורי הולך ביום או פחות מזה. ויש גם קדמי שעולה גם הוא 250 יורו, והוא שורד המון ומחזיק יומיים). 
 
ואגב כמעט אחרון, כל רוכב מקבל תריסר צמיגים אחוריים ועשרה קדמיים לכל סופ"ש, ומתוכם הוא יכול לבחור את התרכובות שיתאימו לו. בדרך כלל הבחירה היא בין שלוש תרכובות – קשה, מדיום ורך. עד השנה זה היה פשוט – הרך שימש למקצה הדירוג, והרוכבים בחרו בין המדיום לבין הקשה, כשרק אחד מהם החזיק את המרוץ, כך שבעצם לא הייתה בחירה.
 
השנה, הפתעה, הפתעה – כמעט בכל מרוץ הרוכבים יכולים לבחור בין כל אחת מהתרכובות, כאשר כמעט כל אחת מהן יכולה להחזיק את כל המרוץ – וכך, בלא מעט מרוצים העונה, ראינו למשל שמארקז בוחר בקשה, רוסי במדיום, וזארקו ודוביציוזו בתרכובת הרכה. הבחירה הזאת הפכה את הצמיגים למשתנה עוד יותר חשוב ממה שהיה, כי הצמיג הנכון מכריע את המרוץ, וקחו בחשבון שהבחירה היא לא באחת משלוש אפשרויות, אלא באחת משש (אבל הדילמה נוגעת בעיקר לאחורי). וזה נוגע גם לסגנון הרכיבה של הרוכב, לאופן אספקת הכוח באופנוע (אלקטרוניקה), בטמפרטורת המסלול, ועוד ועוד.
 
העובדה שניתן לסיים מרוץ עם כל אחת מהתרכובות, הפכה את הצמיגים לכוכבים הגדולים של כל מרוץ וזיכתה אותם בהערה השנייה.  כי השנה, אופנועי המפעל כבר תוכננו לעבוד עם האופי המיוחד של צמיגי מישלן. השנה, מישלן גם עדכנו את הפרונט שלהם לאחר מספר מרוצים, והפכו אותו לבעל מבנה קשה יותר שהולם רוכבים יותר אגרסיביים שנכנסים חזק לפניות. ההבדלים ביניהם קטנים, אומר אלוהים, שניסה להסביר בתום המרוץ איך ויניאלס עם צמיג רך קבע בהקפה האחרונה את ההקפה המהירה ביותר שלו במרוץ, בעוד רוסי שיצא עם הקשה, איבד את הקצב בחמש ההקפות האחרונות. זו הסיבה שהבחירה בצמיג הנכון היא קריטית למרוץ.
 
  
ואם הדוקטור מתלבט מה יגידו אזובי הקיר? ובכלל, למקרה שחשבתם שמספיק כישרון רכיבה כדי להיות רוכב במוטו ג'י-פי, שווה שתחשבו מחדש. ואם חשבתם מחדש, קחו בחשבון שמדובר בילדים בני כלום, שצריכים לקבל כל-כך הרבה החלטות שההבדלים ביניהן נמדדים בדקויות, ולהביא תוצאות טובות מרוץ אחר מרוץ. כי אם לא, הם מידרדרים להערה הבאה.
 
השנה בחירת הצמיג הפכה לקריטית

(צילום: getty)

 
3. עקביות כשאני מסיים יום מסלול ורץ לקחת "פרינט" של הזמנים, אני מחפש דבר אחד – האם הצלחתי לשפר את הזמנים שלי מהפעם הקודמת שבה ביקרתי במסלול ומיום הרכיבה הקודם. מנגד, לו הייתי רוצה לצאת ממש מקצוען וחכם כאן, הייתי כותב שאני מחפש דבר אחר, חשוב יותר - עקביות בזמנים או "קונסיסטנסי" בלעז. העקביות מאפשרת לרוכב לתפור הקפות בקצב דומה ולהחזיק מרוץ. 
 
האמת, זה קטן על רוכבי המוטו ג'י-פי, את זה הם עושים בעיניים עצומות – והמרוצים שלהם נמשכים 20-30 הקפות, ולא 8-14 הקפות כמו במרוצים "שלי". אבל במוטו ג'י פי הרוכבים יודעים להחזיק מרוץ בזמנים דומים. מנגד, כל מי שמחוץ לחבורת החוד, והשנה החבורה הזאת כבר כוללת חמישה רוכבים, מתקשה לגלות עקביות ממרוץ למרוץ, וזה מה שמפריד בין הגברים לבין הנערים. 
 
לדוגמא, פטרוצ'י – זוכרים איך פטרוצ'י כיכב בכמה מרוצים העונה, איך הוא היה הראשון להבין את הסגולות של הדוקאטי 17GP? ועכשיו, הביטו על גרף התוצאות של פטרוצ'י – פודיום במוג'לו, כמעט ניצח את רוסי באסן, אבל עשירי באנגליה, לא סיים באוסטריה, שביעי בברנו, 12 בגרמניה. שאמשיך? 
 
קחו אפילו את קראצ'לו, שהגיע לאנגליה כדי לנצח, אבל סיים רק רביעי. קראצ'לו התחיל את העונה עם תנופת הנצחונות מהעונה הקודמת, כשהוא מאיים להיות חלק בלתי נפרד מחבורת החוד. אבל 15 באוסטריה, חמישי בברנו, עשירי בגרמניה, רביעי באסן, 11 בברצלונה, וזה ממשיך כך. זה נכון גם לגבי רוכבים אחרים, כמו באוטיסטה ואפילו זארקו, שמבליחים במהלך העונה ומעוררים תקווה שהם שם, אבל נעלמים מהרדאר. כי כדי לנצח מרוץ צריך קודם כל לסיים את המרוץ. וכדי להתמודד על האליפות צריך לסיים כל מרוץ, או כמה שיותר מרוצים, ובעיקר לא לזגזג בתוצאות. זו פריבילגיה של פוליטיקאים, לא של רוכבי מוטו ג'י-פי.
 
עקביות בזמנים מפרידה את הנערים מהגברים

(צילום: getty)

 
4. 300 אלוהים חגג בסילברסטון 300 הופעות במרוצים. 300 זה יותר, הרבה יותר, מכל רוכב אחר באליפות, כולל אוגוסטיני, כולל ניאטו, כולל כולם. במהלך סוף השבוע באנגליה, נשאל רוסי שוב ושוב על נקודת הציון הזאת, והיה נראה שהוא היה מעדיף לדבר על ניצחונות ולא על העובדה שהפך למתושלח של האליפות. כשהתחלתי לרכוב במוטו ג'י-פי, לפני 30 או 40 שנה, הוא צחק, כשהסביר לרגל המאורע כי ריטואל הכריעה ויישור החליפה, נולד בימים הראשונים של האליפות, שעה שהחליפות שלו היו מהמדף, ולא נתפרו למידותיו. 
אלוהים, עד כמה שקשה (לי) להודות, הוא כבר לא הרוכב הכי מהיר באליפות. הוא לא הרוכב הכי מהיר לא מהיום, אלא משנת 2009 בערך, השנה שבה שבר את הרגל. מאז גם לא הייתה אליפות. מאז, גם הניצחונות נצברו בקצב שבו מצטברים המשקעים בקטורה שבערבה. כלומר, טיפה, ועוד טיפה, רק בלי השיטפונות. 
 
ועדיין, תנו מבט על היציעים. הם צהובים (למרות שבאופן חריג ותמוה לא היו בתפוסה מלאה), יותר מכל צבע אחר. צפו במדד האזכורים ברשתות החברתיות – אלוהים מככב שם. צפו במסיבת עיתונאים בלעדיו – היא משעממת. בשנתו ה-21 באליפות, אלוהים הוא עדיין הדמות הבולטת בה, הרבה מעל כולם, גם מעל החתול מארקז, שרוכב כמו שאלוהים מעולם לא רכב, לא רוכב ולא ירכוב. 
אבא שלי תמיד אומר שבתי הקברות מלאים באנשים שאין להם תחליף, ואני לא ממהר להסכים איתו. מחפשים הוכחה? חפשו את שעות הביקור של יגאל עמיר. 
 
אלוהים כבר בן 38. עזבו את זה שהוא עדיין מחזיק מרוצים מול ילדים שצעירים ממנו ב-15 שנה ויותר. עזבו את זה שכושר הרכיבה שלו עדיין בשיאו, והוא דוחף את האופנוע עד לקצה. קחו בחשבון שהוא יוצא ונכנס כל השנה משדות תעופה ואליהם, שהוא עובר אינספור ג'ט-לגים, שהוא צריך לשמור על רעב ועל כוח מנטלי, שרק בזכותו מנצחים מרוצים. 
בתום העונה הבאה, רגע לפני גיל 40, יסתיים החוזה שלו עם ימאהה, ואי אפשר שלא לתהות איך תיראה האליפות ביום שאחריו. כי יש המון רוכבים מעולים באליפות, יש רוכבים שלוקחים סיכונים מטורפים באליפות, אבל אף אחד לא מתקרב לכריזמה של אלוהים. וכריזמה היא מתת האל, או המתנה שאלוהים העניק לעצמו. 
 
עכשיו, אני קורא את התגובות שלכם על מארקז ואני מסכים איתן, הוא כישרון ענק יותר מאלוהים. אבל אלוהים מפזר את אבק הכוכבים סביב האליפות, הוא זה שהופך אותה לאירוע ענק בכל מקום שאליו היא מגיעה. הוא זה שילדים צעירים ומבוגרים בכל העולם מזהים ברחוב, או בדוכן הצ'ק אין בשדה התעופה. לו הייתי מנהל הסדרה, הייתי רץ וקוצר תאי גזע מעשרות אלפי יתומים במדינות העולם השלישי, כדי לשמור על עלומיו של הדוקטור. מדובר בכורח בל יגונה, עד כדי כך הוא חשוב לאליפות. 
 

רוסי: מ-2009 כבר לא הרוכב הכי מהיר באליפות

 
 
5. המרוץ 25 מעלות בסילברסטון, ו-40 מעלות טמפרטורת מסלול – לדעתי בפעם האחרונה שהמסלול הזה חווה 40 מעלות הוא ניגש למיון. בשישי ושבת לפני המרוץ זה נראה כאילו מארקז נמצא בדרכו הסלולה לדרוס את האליפות, שוב.
 
מעשה שטן, דווקא כשהתכוונתי להקדיש הערה שלמה לפורטונה, אלת המזל שנטשה את אלוהים ועברה להתגורר עם מאהב צעיר בשם מארק מארקז, היא בגדה בו, ופוצצה לו את המנוע. וכך, שלושת המתמודדים האחרים באליפות נלחמו בשיניים כל המרוץ, סיימו אותו על הגלגלים, והאליפות נפתחה מחדש.
 
מוכנים לווידוי? הנה הוא בא.
לא רק שהאליפות נפתחה מחדש, אלא שהיא הוציאה אותי כסיל מושלם.  אתם רואים, אני שווה את מה שמשלמים לי כאן על הטורים האלה – אפס. כזה שחושב שהוא מבין משהו כי הוא רוכב מרכז טבלה (ביום טוב) במסלולים בחו"ל, ולא מהסס לחזות  תחזיות מופרכות. למשל, כמו זו בסיכום השליש שבה טענתי בידענות שדוקאטי לא פוגעים גם השנה, והם ינצחו רק באוסטריה. והנה דוביציוזו כבר עם ניצחון רביעי, יותר מכל אחד אחר. מוביל את האליפות, תשע  נקודות ממארקז, שרק מנוע מפוצץ עוצר אותו. 
והדוקטור, שהוביל את רוב המרוץ, נתן פייט אדיר, אדיר, אבל נאלץ להשלים עם ההפסד. לאחר המרוץ, נשאל הדוקטור מה הוא חוזה לתום האליפות – והוא ענה, אנחנו צריכים להגיע למרוץ האחרון בוולנסיה, חמישה רוכבים עם אותו מספר נקודות, ואז יום שישי ושבת יהיה מזג אוויר נפלא, וכולנו נהיה מוכנים למרוץ, וביום ראשון ירד גשם מטורף, ואז יתחיל המרוץ. כך אני רוצה שהאליפות הזאת תסתיים.
אחת, זו שירה. פשוט שירה. שתיים, אתם מבינים על מה אני מדבר כשאני חושש מהיום שאחרי אלוהים? 
 
העשן שפתח מחדש את האליפות

(צילום:וידאו)

עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

ב.מ.וו M4 קבריולה

חוות דעת - ב.מ.וו M4 קבריולה היא גרסת הביצו... מידע נוסף >

מיצובישי אאוטלנדר PHEV

חוות דעת - מיצובישי אאוטלנדר PHEV הוא הדגם... מידע נוסף >

טויוטה פריוס + היברידית

חוות דעת - טויוטה פריוס + היברידית היא גרסת... מידע נוסף >

רנו פלואנס

חוות דעת - רנו פלואנס היא המכונית המשפחתית... מידע נוסף >

ניסאן קשקאי

חוות דעת - ניסאן קשקאי הוא הקרוסאובר הקומפק... מידע נוסף >