סגור

חמש הערות על המרוץ במיזאנו

על המבחן הגדול בקריירה של של אלוהים, על המסלול האיטלקי שהוא בעצם יד לבנים, ולמה הפסקתי לשנוא והתחלתי לחוש צער אמיתי על לורנזו

  • נסים דואק

  • 11.09.2017
1. המבחן של אלוהים. בא לי לבכות. רק הרהרתי בפעם הקודמת על גורל האליפות ביום שלאחר פרישת הדוקטור. רק ניסיתי לקשור קווי מתאר לכריזמה האלוהית של הדוקטור. רק שייטתי במופשט. רק הסברתי למה יש לו את זה, ולאחרים - ולא משנה כמה עילויי רכיבה המה - אין. רק קינחתי בפואטיקה של הדוקטור, עת הצהיר כי למרוץ האחרון בוולנסיה צריכים להגיע ארבעה רוכבים עם אותו מספר נקודות, עם צמד ימי דירוג מדהימים, וביום המרוץ כולם מתעוררים ומגלים שיורד גשם. 
רק הזדגגו עיני במבט של בתולה סמוקה בת עשרה שמעפעפת בביישנות לחתיך של הכיתה, והוא שבר את הרגל בתאונת אנדורו מטופשת (תמיד התאונות מטופשות. אף פעם לא תשמעו על תאונה חכמה). שבר את העצם השוק ועצם השוקית. שבר ונותח ומוסמר באותו יום.
שבר ויצא מתמונת האליפות. יצא מתמונת האליפות ועוד רגע לפני מרוץ הבית שלו. כמה לא הוגנים יכולים להיות החיים. כבר אמרתי שבא לי לבכות? אז עכשיו אני יושב בבית, עם לב שבור, ובוכהההה.
 
החלום ושברו

(צילום: getti)

 
 
2. טיביה ופיבולה. האחיות טיביה ופיבולה, השוק והשוקית, נועדו לגורל דומה, בחייהן ובשבירתן – אחת נושאת את רוב המשקל, השנייה דקיקה יותר. הן תלויות זו בזו, חיות יחדיו ונשברות יחדיו. איך אני יודע את המעט הזה? כי גם אני שברתי את הטיביה והפיבולה. זה היה לפני שמונה חודשים. שבועיים בית חולים. יותר משלושה חודשים על קביים. הקרסול הימני עדיין נפוח ושחור. ואין ברירה אלא לשלוף את כל המתכות והברגים אם אני רוצה לחזור לרוץ. 
 
ביום חמישי האחרון צילום הרנטגן גילה איחוי כמעט מלא ואור ירוק להוצאת הפלטות והברגים. שמונה חודשים אחרי ואני עדיין סוג של מוגבליק. 
אז כך, אלוהים יהיה בפברואר  בן 39. עושה רושם, שלא פחות מהאליפויות הרצופות שלו והשנים שבהן שלט בסבב, בעיקר במחצית הראשונה של המילניום, הוא ייזכר כמי שהמשיך להיות חלק מחבורת החוד, גם בשלהי העשור הרביעי שלו. נסו להיזכר ברוכבים מבוגרים באליפות? טרוי בייליס? אמנם טחן את קטגוריית הסופרבייק, אבל היה רוכב סדיר באליפות רק שתי עונות, ולמרות שניצח בוולנסיה בגיל 36, הוא לא היה קרוב לאיים על חבורת החוד לאורך עונות רצופות. דוהאן? פרש בגיל 33. קפירוסי? דעך בשנותיו האחרונות בסדרה.
 
לורנזו ודוביציוזו הם הכי קרובים לדוקטור בחבורת החוד – שניהם בני 30 ו-31, שמונה ותשע שנים מתחתיו. היכולת הזאת לשמור על דריכות נפשית, על כושר רכיבה, על כושר בכלל (הוא שוקל 64 ק"ג על 182 ס"מ), לאכול כל השנה מחמגשיות, בלי שיש לו את מני נפתלי להאשים אותו; לעבור ג'ט-לגים ולצאת מהם, בקצב שמכור לקראק עובר מקריז להיי. 
עכשיו, זוכרים את המוגבליק? זה אני. עדיין. שמונה חודשים אחרי. הדוקטור, לעומתי, כבר הרהר על לחזור באראגון – 22 יום מהשבר. לשם השוואה, ב-2010, בפעם הראשונה ששבר את הטיביה והפיבולה, באותה רגל, הוא חזר לאחר 39 יום. שבע שנים אחרי, זה נראה כמו מבצע לא פשוט אפילו לחזור למרוץ במוטגי, 40 יום מהפציעה. ועדיין, הוא מהרהר. וזה מעיד כאלף עדי מדינה על הדרייב הלא אנושי שיש לבחור הזה.
 
אמנם את הכסף צריך לספור במדרגות, ואני זוכר שגם דוהאן דיבר על חזרה מהירה לאחר הפציעה שבעקבותיה החליט להזדכות על השתי פעימות שלו. ועדיין, אם רוסי אפילו מהרהר בחזרה לאחר שלושה שבועות, ולאחר שלושה שבועות אין מצב שהוא עומד על הרגל, אז הוא רוצה לומר משהו אחר – אני כאן. אל תמהרו להספיד אותי, אני לא הולך לשומקום, ואין מצב שרגל שבורה בגיל 39 (כמעט) תכבה את הלהט האדיר שיש בי למרוצים. ואם זה יקרה, ואם הוא יעמוד בדיבורו ויחזור, וימשיך להיות חלק מחבורת החוד, אז אין ראוי ממנו לשאת את התואר אלוהים. ואין ראוי ממני לחפור לכם על אלוהים, כמו חבדניק מיוזע בתחנה המרכזית בירושלים שמפציר בעוברים ושבים לקשור לזרועם רצועות תפילין, שכבר עברו אלוהים יודע כמה ידיים.
 
מוקדם להספיד אותו

(צילום: getti)

 
 
3. מיזאנו. המסלול המורבידי הזה תוכנן דווקא בעידן ילדי הפרחים, ב-1969. התחילו להתחרות עליו ב-1972, ואורכו במקור היה פחות מ-3.5 קמ. ב-1993 הוארך לטיפה יותר מארבעה ק"מ. אבל אותה שנה תיזכר בשל אירוע הרה גורל עבור המסלול ועבור הספורט, שעה שווין רייני, בדרכו לאליפות רביעית, התרסק ושבר את עמוד השדרה. 
 
אבל כנראה שההתרסקות מעוררת הפלצות של רייני לא הרתיעה את פרנסי מיזאנו שכנראה חשקו במעמד של יד לבנים. למה אני מדבר ככה? כי לבד מהתאונה המחרידה של רייני, שסיימה לו את הקריירה והושיבה אותו על כיסא גלגלים, במיזאנו הנציחו גם את דייג'רו קאטו, שזה היה מסלול הבית האירופי שלו, אבל הוא בכלל נהרג ב-2003 במרוץ הבית שלו ביפן. 
 
המסיבה הזאת לא מסתיימת כאן, כי ב-2010 נהרג במיזאנו רוכב המוטו 2 טומיזאווה, 17 שנה בדיוק מיום התאונה של רייני. 
את הדובדבן עם הקלשון שמרתי לקינוח, כי היום המסלול נקרא על שמו של מרקו סימונצ'לי, האיטלקי הכריזמטי, חם המזג והשוביניסט, שנהרג במרוץ במלאזיה ב-2011, ומיזאנו היה מסלול הקל"ב שלו. אגב, ב-2006 המסלול עבר רפורמת בטיחות מקיפה, שבו אף שונה כיוון הרכיבה, לסיבוב השעון, כדי להרגיע פניות מהירות מדי. אורך המסלול הוארך מעט לכמעט 4.2 ק"מ ורוחב המסלול נקבע על 14 מטר. 
 
בכלל, במיזאנו מבלים הרבה זמן על הצד, והחלק הימני של הצמיג עובר חיים קשים מאלה של מתנגד משטר דרום סודאני שנמלט מהמדינה, אך נחטף בסיני על-ידי חברי נוער דעאש שמחפשים מטרת דמות להתאמן עליה. 
 
אספלט טוב הוא כמו יין טוב, לא צעיר מדי, ולא עייף מדי, שיאו מגיע כמה שנים לאחר הסלילה. במיזאנו האספלט כזה, כשלא גשום, כמו בצמד ימי הדירוג. כשגשום, כמו ביום המרוץ, המלח מהים הופך את המסלול לחלק כמו מעבר חציה בפלורנטין בתחילת אוקטובר, רגע לאחר הגשם המפתיע הראשון. לא לחינם מרוצי המוטו 3 והמוטו 2 נראו כמו שדה הקטל של נורמנדי, עם 23 התרסקויות במהלכם. מרוץ המוטו ג'י-פי כבר התקיים כשהמסלול היה רטוב והגשם פסק, כך שנחסכו מאיתנו מראות הזוועה, גם אם היו התרסקויות מלוא החופן (באז אפילו התרסק פעמיים).
 
מסלול מיזאנו: הסטוריה של תאונות קטלניות

(צילום: getti)

 
 
4. לורנזו. לא האמנתי שאגיע לרגע שבו לבי ייצא ללוררנצו. זה המקום להתוודות, אולי רמזתי על כך בעבר, אולי חששתי שיבולע לי מידי שלושת אוהדיו בארץ. אבל זה הרגע להודות: לורנזו היה הדמות השנואה עלי בסדרה. איך לא? האופי הנרגן תמיד שלו, המרוצים מעוררי הפיהוק שלו, שעה שנורה כמו מכף הקלע בקו הזינוק ונמלט ברכיבה רובוטית עד לקו הסיום. ההתחמקות שלו מקרבות של ממש. וכמובן גזילת האליפות העשירית מהדוקטור. גם אם הדוקטור איבד את הראש, עדיין יש לו אחריות שילוחית. 
 
אפילו המעבר שלו לדוקאטי נראה יותר כמו התרסה ביחס לימאהה, שסירבה לעמוד בדרישות הכספיות המופרזות שלו. למעבר הזה, בחוזה של מיליונים רבים, היתה גם משמעות סמלית – לורנזו  האמין שהוא יהיה זה שיביא לדוקאטי אליפות ראשונה מאז קייסי סטונר, האליפות שדוקאטי כה משוועת לה. לורנזו האמין שהוא יעשה את מה שהדוקטור לא הצליח לעשות, שעה שעשה מעבר דומה. בעצם המעבר היתה טמונה האמירה, כי הוא יראה לדוקטור איך הספרדי לוקח אליפות עבור המותג האיטלקי. 
 
אבל הספרדי ממש מתקשה. חמישה מרוצים לסיום העונה והוא עם 99 נקודות – מאה פחות מדובי. אולי משום כך הוא לא פותח את הפה, רק נושך את השפתיים. קל להבחין איך הוא מביט בעיניים כלות בדוביציוזו, שממשיך להוביל את הטבלה (עכשיו יחד עם מארקז), על דוקאטי, ודובי היה בכלל אמור להיות הניצב בהצגה של לורנזו. האחרון מצידו עדיין מתקשה להמיר את יכולת הרכיבה המופלאה שלו על הימאהה, ליכולת דומה על הדוקאטי. עדיין מתקשה לדבר עם האופנוע. לכן הוא מסיים בדבוקה השנייה, או מוביל את המרוץ ודועך, או מוביל את המרוץ ומתרסק. 
 
כל זה קורה למי שאיים על האליפות בערך כל עונה מאז שהגיע  לאליפות, אי שם ב-2007. כך נראה גודל האגרוף שספג לורנזו בבטן, כך נראית הדחה המשפילה ממעמד כוכבי העל למעמד המתקשים. אבל לא רק משום כך רחמי נכמרים על לורנזו, אלא משום שהחוויה מעצבת האישיות הזאת אירעה למי שהיה גוער במכונאי שלו כשגילה ברחש על המשקף (ראיתי במו עיני). והנה, ולא משנה כמה פעמים הוא יסיים בחצי השני של העשירייה הראשונה, ולא משנה כמה פעמים הוא יתרסק, גם בעת הובלה של המרוץ, הוא ממשיך לשמור על חוסן מנטלי, ולשדר רוח קרב, ביטחון עצמי, דבקות במטרה.
 
לאחר המרוץ הודה לורנזו שהוא פשוט איבד את הריכוז והתרסק. לא האשים את האופנוע. לא את הקבוצה. לא את הגשם. אולי גם אני יכול לקבל את מה שלורנזו לוקח עכשיו?
 וגם לא משום כך, רחמי נכמרו על לורנזו. הם נכמרו בשל המבט העצוב הזה בעיניים שהוא קיבל. 
 
לורנזו: לא מתנער מאחריות

(צילום: getti)

 
 
5. המרוץ. זוכרים את השירה של רוסי מההערה הראשונה? אליפות צמודה, שני ימי דירוג במזג אוויר מושלם, ומרוץ בגשם שוטף? אז הדוקטור מגובס, אבל הנבואה התגשמה במיזאנו. זה המקסימום שאלוהים יכול לעשות עכשיו – לשטוף את המסלול בגשם, ולקוות שהמובילים יתרסקו. 
אבל כמה שאני שונא מרוצים רטוביםיבשים, ככה אני לא שונא מרוצים גשומים. הם מכניסים עניין, מתח, הרוכבים מהשורה השנייה והשלישית יכולים לבלוט. המובילים מתרסקים, כי הם דוחפים חזק. ובקיצור,  כל מה שלא היה במרוץ הזה. אולי חוץ מפטרוצ'י שהוביל את חלק הארי של המרוץ, אבל היה צפוי שבמסלול הבית של דוקאטי הוא יבלוט. 
 
זה היה אחד הנצחונות הגדולים בקריירה שלי, אמר מארקז לאחר המרוץ. איך לא – הוא כהרגלו לקח סיכון, ועקף בגשם את פטרוצ'י, העדיף לזרוק 20 נקודות ולנצח את המרוץ. לו הייתי מתרסק בנסיון העקיפה, הייתם אומרים לי שאני לא לומד, אבל אני מצטער, זה הסגנון שלי, אמר הגאון בחיוך ביישני.
 
אגב, הדוקטור כידוע נפקד מהמרוץ, אבל אוהדיו הצהובים ממש לא. והם אמנם איטלקים אבל יש להם זיכרון של בדואים – עד כדי כך הם עדיין כועסים על מארקז, שגילם תפקיד ילדותי באובדן האליפות העשירית של הדוקטור. עד כדי כך הם כועסים שהריעו בצהלות גיל כל אימת שמארקז התרסק בימי הדירוג. 
 
במסיבת העיתונאים גם התייחס מארקז לתופעה ודיבר כמו דיפלומט מנוסה (מדהים עד כמה החתול הרוצח במסלול מדבר כמו יוסי ביילין מחוץ למסלול). זה העציב אותי, אמר מארקז, אנחנו רוכבים ב-300 קמ"ש והם מריעים להתרסקויות שלי. אני יכול לומר רק דבר אחד, הוסיף, אעשה הכול כדי שהאוהדים שלי לא יתנהגו כך. פייר, מרגש.
 
מארקז "מי שלא מסתכן, לא מרוויח"

(צילום: getti)

 
 
הנה כי כן, חברות וחברים, אנחנו נכנסים לשליש האחרון של האליפות ולשליש האחרון לחיי הטור הזה, כשתמונת האליפות מתחילה להתכווץ. הדוקטור בחוץ. פדרוסה, עם עוד מרוץ רע בגשם, די בחוץ. אפילו ויניאלס, שעדיין בתמונה, מתקשה לגלות עקביות עם הימאהה שאיבד השנה את הכיוון. הוא עדיין יכול לסיים את העונה כמו שהתחיל, אבל נראה שהוא לא מצליח לרכוב "מעל" האופנוע, כמו שמארקז עושה עם ההונדה.
 
זה קרב של שלושה, ואני יודע שכבר הכנסתי כמה משפטים שלי לפנתיאון הפאדיחות, אבל יש לי בפה טעם של דו קרב.
מצד אחד, העילוי שאין שני לו, גם לא אלוהים.
ומהעבר השני, מי שעשוי לעשות את הבלתי ייאמן ולהביא לדוקאטי אליפות, ועוד עם הרוכב הכי אנליטי ומחושב בגריד. רק במקרה הוא איטלקי ולא גרמני. 
אנחנו עוד מרוץ אחד באירופה, בפאקינג אראגון, המסלול שאני מת עליו, ואז לסדרת המרוצים באסיה, אוסטרליה, ולנסיה. 
היתה מכה קלה בכנף המרוץ הזה, שני מתמודדים יצאו מהתמונה.
נשארו שלושה להילחם.
יש עוד חמישה מרוצים. רק חמישה.
אני רוצה לראות אותם נלחמים עד המרוץ האחרון.
עד המרוץ האחרון.
אני רוצה לראות דרמה בפנייה האחרונה במרוץ האחרון.
מארקז, דובי, ויניאלס, אל תאכזבו אותי עכשיו.
אני עוד בוכה על הדוקטור.
תתחשבו.
תודה.
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

אאודי S5

חוות דעת - אודי S5 היא גרסת הביצועים של או... מידע נוסף >

אאודי S3

חוות דעת - אאודי S3 היא המכונית המשפחתית הק... מידע נוסף >

אופל קסקדה

חוות דעת - אופל קסקדה היא מכונית הקבריולה ש... מידע נוסף >

מיצובישי לאנסר ספורט

חוות דעת - מיצובישי לאנסר ספורט היא המשפחתי... מידע נוסף >