סגור

חמש הערות על המרוץ בארגון

הכי עוצר נשימה, הכי תמרור אזהרה, הכי אלוהי, הכי מבטיח ולא מקיים, והכי גאון

  • נסים דואק

  • 25.09.2017
ארגון. כמה שהוא יפה (וזה אני בצילום נכנס לישורת האחורית)

(צילום: יחצ)

 
 
 
1. ארגון. הדבר הראשון שמבחינים בו בדרך לארגון הוא האור. או הצבע שלו. עבור מי שרגיל לאור הבוהק, הנקודתי, והמסמא שקיים אצלנו, זו חוויה מעולם אחר. האיזור כולו מוצף באור מיוחד, כמו פילטר ספיה, בצבע חאמרה חם. ארגון, המסלול הספרדי הרביעי שהצטרף ב-2010 לאליפות, נמצא בצפון מזרח ספרד, אבל האקלים סביב המסלול מדברי, הוא גם נראה כמו מדבר. ירוק יותר משלנו, עם גושים גדולים יותר של חול, אבל עדיין מדבר. בדרך כלל, אני מנסה להעביר את הנהיגה משדה התעופה ועד למסלול בשיחות טלפון ונוהג כמה שיותר מהר, הרי זו אירופה. אמנם יש מצלמות, אבל גם לתוכנה יש מידע מוקדם, ואפשר לנהוג בלי לרדת מה-180 לא מעט קילומטרים.
 
אבל ארגון הוא לא עוד מסלול עירוני באזור מיופייף, כמו ברצלונה. הוא סוג של מסע, במרחב ובזמן. מחוז ארגון נמצא במקום הלפני אחרון בצפיפות האוכלוסין בספרד. כפרים רבים בו מתרוקנים. האנושות הולכת ומתעיירת ובכפרים הרחוקים בספרד גרים עובדי אדמה שמתפרנסים מחקלאות, ועוד מעגל השירותים סביבם. לא לחינם ארגון מתמודד על תואר המסלול עם הכי נוף עוצר נשימה, כנראה מול פיליפ איילנד. אבל בשונה מפיליפ איילנד עם השחפים והצוק שנישא מעל הים, לארגון אין רק טבע, אלא גם היסטוריה. איך אתם בהיסטוריה? לא של המוטו GP, אלא היסטוריה כללית.
 
לפניכם שיעור קצר בהיסטוריה של ספרד. עם ארבעה מסלולים בשנה, מגיע לה: לאחר התפרקות האימפריה הרומית פלשו המורים (צבא של ברברים וערבים) לחצי האי האיברי מצפון אפריקה, כבשו כמעט את כל חצי האי והקימו את הממלכה המוסלמית. כך נותקו חלקים רבים של ספרד מאירופה הנוצרית וחוברו לעולם המוסלמי בצפון אפריקה ובמזרח התיכון, שהיה מפותח מאוד יחסית לאירופה, שהייתה בשיאה של "תקופת החושך" של ימי הביניים. במשך כ-700 שנים נלחמו המוסלמים והנוצרים על השליטה בחצי האי האיברי. הנוצרים הקימו את ממלכות לאון ,קסטיליה , נווארה וארגון. הממלכות הנוצריות נהגו להילחם זו בזו, והתאחדו רק לשם הלחימה במוסלמים, עד שהמוסלמים (והיהודים) סולקו ב-1492. בתחילת המאה ה-16 כשספרד התגבשה, ארגון הפסיקה להיות ממלכה, והפכה ליחידה אוטונומית. כל זה שווה ציון, כי הנוף סביב המסלול זרוע עדויות לאותה תקופה, עם מבצרים נישאים בלב הרים, אחוזות עתיקות, עצי תאנים, כרמי ענבים, ציפורים צבעוניות וחרקים מזמזמים מכל כיוון. ובראש הגבעה (אחת הגבעות, יש שם הרבה במדבר הזה) מתנוסס המסלול. 

(צילום: יחצ)

 
כשהגעתי לשם, באוקטובר האחרון, יום לפני אירוע המסלול והמרוץ שהיה לי, נמשכתי כמו ברק לטוויטר למשמע זמזום המנועים הקטנים, בצמידות למסלול. כשהגעתי, ראיתי שמדובר במסלול אימונים לילדים. ממש ילדים. בני שמונה, תשע, עשר, עם חליפות, ואופנועים מעט גדולים יותר ממיני-בייקס, והאבות שלהם ליד, והילדים תופרים הקפות, ועוד הקפות, ועוד הקפות, בחום המדברי. לכל מי שמנסה להבין איך בוקעים אלופי עולם. 
את המסלול העיקרי במתחם תכנן הגרמני הידוע לשמצה הרמן טילקה, שמתמחה בתכנון מסלולי עינויים. שמו של טילקה יצא למרחוק בזכות, איך לומר, תרשימי הזרימה המורכבים שהוא מפסל בקרקע. וארגון לא רק שלא נפקד מהשפה הטילקהית, אלא מככב בה. כי בארגון יש פניות איטיות, מהירות, חולץ פקקים הפוך שבתלת ממד מרגיש פי מאה אלף מפחיד מאיך שהוא נראה בטלוויזיה, פלוס שינויי גובה, ישורת בירידה שלא מסתיימת. כמה שאני אוהב את המסלול הזה.
ושוב הפסקה רומנטית ברשותכם. אני יודע שאני נשמע כמו מדריך תיירים בגיל הפרישה, אבל כשנכנסים לישורת האחורית של המסלול, הנוף הניבט מנקודת הכניסה פשוט עוצר נשימה – שילוב של טבע פראי שבו נטועים גלעדים לעבר מפואר.
 
חזרתי. כי עוד לא הזכרתי את חומת לבני הענק האדומות, שהפכה לסמל המסחרי של המסלול. ועוד לא הזכרתי את השמאלית הכל-כך מהירה, שמסתיימת בבלימה ומובילה לפניית החומה. ועוד לא הזכרתי את השמאלית העיוורת והבלתי נגמרת, שמחברת בין הישורת האחורית לכניסה לישורת ולקו הסיוםזינוק. אם זה לא היה מובן עד כה, אראגון הוא מסלול מהיר שכדי להצטיין בו נחוץ עוז רוח של מסתערב הורמונלי בג'בליה. אני לא כזה, כולה טנקיסט אפור, לכן חשבתי איך הקדמי לא נשטף לי בשמאליות הכל-כך מהירות שיש שם, ולכן הזמן שלי שם צולע. 
 
לוריס באז. בדרך לתהום הנשייה

(צילום: יחצ)

 
 
2. סופרבייק.  פורטימאו בפורטוגל הוא מסלול עם מתווה מרתק, גם הוא כולל שינוי גובה, כמו אראגון, גם הוא מהיר, וגם הוא מסלול לאופנועים יותר ממכוניות. ועדיין, במרוץ הסופרבייק האחרון, בפורטימאו, בסופש הקודם, היציעים היו ריקים. אבל ממש ריקים. לא קרחות ביציעים, לא שורות מקלישות במקומות הפחות נוחים לצפייה, אפילו היציע המרכזי היה ריק. לא לחינם חסך הבמאי מהצופים את המראה המביך. וזו היתה בערך הפעולה האחרונה הטובה שלו בהעברת המרוצים האלה. סופרבייק היא הסדרה השנייה בחשיבותה בעולם מרוצי האופנועים. רוכבים שלא מסתדרים במוטו ג'י-פי עוברים לסופרבייק – למשל, ניקי היידן זצ"ל, סטפן בראדל, טרוי בייליס, מקס ביאג'י כמובן ועוד. ולהיפך, למשל קולין אדוארדס, טרוי בייליס, קאל קראצ'לו.
 
האופנועים בסופרבייק מבוססים על אופנועי הספורט הסדרתיים והם אמורים להיות עוד יותר קרובים אחד לשני מאשר אופנועי המוטו ג'י-פי. גם היצרנים הגדולים נמצאים שם – הונדה, ימאהה, דוקאטי, אפריליה, וקוואסאקי. לפני עשור, אולי יותר, אולי פחות, זו היתה אליפות שמילאה את האיצטדיונים. לא נדיר היה לראות קרוב ל-100 אלף איש במרוץ. ב-2004 הרייטינג באנגליה של מרוץ הסופרבייק בדונינגטון פארק היה גבוה יותר ממרוץ המוטו ג'י-פי המקביל במיזאנו. כוכבי הסופרבייק היו סלבים על, שעוברים ושבים היו עוצרים ברחוב, ומותגי שעונים ואופנה היו נלחמים על החסויות שלהם – למשל, קארל פוגרטי, או טרוי בייליס, או קולין אדוארדס, נורי האגה ועוד. עוד יותר מזה, כי לפני כמה שנים, דורנה, החברה שמחזיקה את הזיכיון לאליפות המוטו ג'י-פי, רכשה את הזיכייון לאליפות הסופרבייק, ועתידה נראה מבטיח.
 
אבל מאז האליפות הזאת רק מידרדרת. עם אותה דורנה, שכזכור חתומה על שיקוי הפלא של המוטו GP. וכך לא מסתיימות הבשורות הרעות, כי ומאז שביאג'י, אולי הכוכב הגדול האחרון בסדרה, פרש, האליפות ממש מתרסקת. אפשר להאשים את מכירות אופנועי הליטרים הספורטיביים – הרוכבים בעולם כבר לא קונים אותם, ולכן הם לא רצים לצפות במרוצים שמראים מה הכלים שלהם בבית יודעים לעשות. אפשר להאשים את הפופולריות ההולכת וגואה של המוטו ג'י-פי שחומסת את אור הזרקורים מהסופרבייק. אפשר להאשים את העובדה שבסופרבייק יש שני מרוצים (בשישי ושבת) ולא אחד, בכל סבב, ושהם מפוזרים באורח חסר היגיון לאורך השנה. אפשר להאשים את ג'וני ריי שפשוט טוחן את כל האחרים כבר שלוש עונות, ולא מפסיק לנצח. אבל לצפות במרוץ שאליו מגיע מספר צופים כמו במרוצי הקלאב-רייסינג שלי, ולצפות בשידור (אני מנוי לאתר) שבו הבמאי בוחר מצלמות באופן אקראי, והקפה לסיום הוא מתמקד ברוכבים במקום החמישי והשישי, שעה שיש קרב מטורף על המקום השלישי, ועוד רוכב שהולך לנצח, זה מכמיר לב.
 
אז הכל נכון, אבל נראה שהבעיה הגדולה של הסופרבייק היא מיתוגית. נראה שבסופרבייק נעלמו הרוכבים עם הכריזמה. אלה שיוצרים סיפור מסביב לאליפות. אלה שמביאים איתם, לא רק יכולת רכיבה עילאית (ויש שם לא מעט כאלה), אלא גם אבק כוכבים. כי במצב הנוכחי מעבר של רוכב מוטו GP לסופרבייק, כמו למשל לוריז באז שעליו הוכרז בסוף השבוע, הוא בעצם הגליה לאי עונשין, המקום שאיש לא יוצא ממנו חי. תהום הנשייה. חור שחור. ארכיון מעלה אבק. אקי אבני בלוס אנג'לס, נינט בניו-יורק. נראה לכם שהמוטו GP משוחררת מהאיום הזה – לשקוע בישימון השכחה והיעדר העניין? אני חושב שדבר לא ברור, וגם מנוקיה, שנוסדה במאה ה-19, נותר רק שם המותג שנמכר בפרוטות, וגם מקודאק ששלטה בעולם הצילום, נשאר ריח של כימיקלים. 

בולט. איבד את המוטיבציה

(צילום: יחצ)

 
3. יוסיין בולט. אני לא ממש צופה בשידורי אתלטיקה קלה, או כל ספורט אחר, לבד ממרוצי אופנועים, אבל בחג, מול הטריינר של האופניים, צפיתי בסרט הביוגרפי על יוסיין בולט. צפיתי והתרגשתי. מי שגדל בבית עני בכפר נידח בגמ'אייקה, הפך לאגדה עוד בחייו. בשלוש אולימפיאדות רצופות הוא גרף זהב בכל המרוצים הקצרים. בסטייל מטורף. בולט מצלם את עצמו לא מעט בסרט. קל לראות שמדובר בבחור צעיר, שאוהב את החיים, אוהב מסיבות, אוהב בחורות, אוהב לשתות, אבל גם אוהב לנצח. הוא פרש ממש באחרונה, כשהוא בן 31, והוא מדבר בסרט לא מעט על הקושי שלו לשמור על המוטיבציה, מתחרות לתחרות. רק כשיריב מושבע שלו מתראיין ומקל ראש בערכו, הוא מצליח לגייס את הדחף הנחוץ להתאמן שוב ושוב, כשמשקולות כבדות רתומות למותניו, והוא מזנק על שדה עפר, ושוב מזנק, ושוב מזנק. ואז הוא נפצע, פציעה מיותרת, ומותח את השריר, ומותח את הגיד, ושוב נפצע, ושוב מתאושש, ושוב מתעלה באולימפיאדות. 
ניכר מהסרט שבולט משתוקק לתלות את הנעלים ולבלות כמו שבחור בן 30 אוהב לבלות. ניכר מהסרט שדי, נמאס לו.
 
חשבתם שאקדיש הערה ליוסיין בולט? חוששים שהתחלתי לגוון בקרב רב? בחיים לא. זו בסך הכול אילוסטרציה לאלוהים. אפשר להטיל ספק, אפשר לא לאהוב את העובדה שכל תשומת הלב מרוכזת בו, אפשר לומר שהוא לא פוגע כבר עשר שנים, שמארקז, לורנזו ו-ויניאלס רוכבים טוב ממנו. אבל מי שרוצה להבין מאילו חומרים עשויות אגדות, צריך לעקוב אחר הקריירה של אלוהים. הוא אמנם הרהר באפשרות שיחזור לרכוב באראגון, ורק על עצם ההרהור הוקדש לו קטע ארוך, שקשר כתרים לכוח הרצון של מי שיש לו הכול, כסף, פרסום, מעמד, כוח, הכול – ועדיין מסכן את עצמו ורוכב מול חבורת של ילדים שחלקם צעירים ממנו בעשרים שנה. ולא רק הרהר, אלא קיים - עם שני שברים בשוק ובשוקית, הדוקטור חזר כבר לארגון. רק חזר? היה שלישי במקצה הדירוג. רק חזר? סיים חמישי את המרוץ, כשבשלב מסוים נראה שהוא עומד לנצח אותו.
 
וזה אולי הדבר המדהים ביחס לאלוהים, כל-כך התרגלנו לכך שהוא עושה את הבלתי ייאמן, כי לסיים חמישי את המרוץ, שלושה שבועות לאחר הניתוח, כבר מרגיש כמו טעם של החמצה קטנה. נראה לכם שאלוהים הוריד את הקצב בשל השברים שטרם התאחו? הוא אמנם הבטיח שהוא לוקח לעצמו מרווח לטעות, אבל פדרוסה בתום המרוץ, התבכיין שאלוהים לא היה מוכן לוותר, ונצמד אליו, כידון מול כידון, סנטימטרים זה מזה, בקצה הישורת, במהירות של למעלה מ-300 קמ"ש (וספג תגובה חריפה במיוחד של הדוקטור).  אתם מבינים? יש לו הכול בחיים, עוד הרבה יותר מבולט – הוא מוכר בכל העולם, אגדה בחייו, עם יותר כסף ממה שנכדיו המכורים לקוק יוכלו לבזבז, אבל במהירות של למעלה מ-300 קמש הוא נמצא מרחק שערה ממי שמאיים לעקוף אותו, ואין שבר בעולם שיוכל לעצור אותו.
 
זוכרים את קינת דואק על הסופרבייק? אז בזמן הפציעה של רוסי, כשכולם חשבו שלא יחזור לפני מוטגי, הוא הקדים את כל יריביו במדד האזכורים ברשתות החברתיות, כשדוביציוזו במקום החמישי עם שמונה אחוזים בלבד מהאזכורים. צפיתם במקרה במסיבת העיתונאים ביום חמישי בערב, היו שם לא פחות משבעה רוכבים, אבל כל העיתונאים, כולם, כולם, כולם, הפנו שאלות רק לאלוהים. ועוד שאלה ועוד שאלה. והשאלות שהוא נשאל הן מהסוג המעריץ - מה הסוד שלך? איך אתה עושה את זה כל פעם מחדש? כאלה. מחזור החיים של כל רוכב מתחיל בהמון התרסקויות שנובעות מחוסר ניסיון, ומסתיים בהמון התרסקויות שנובעות מגילו המתקדם. הפציעות האלה יכולות לדכא את שמחת החיים של כל ספורטאי, עיינו ערך יוסיין בולט, אבל נראה שאת הדוקטור הן רק ממריצות. בשנות האליפות של אלוהים, אני חייב להודות, רציתי שאחרים ינצחו, כי הוא הפך את הסדרה למשעממת. אבל היום אני מבין, שהעשור השני של אלוהים במוטו ג'י-פי מרשים אפילו יותר מהעשור הראשון, שבו גרף שבע אליפויות. כי בעשור השני הוא התמודד עם הפסדים, פציעות, אופנוע פח, ועוד. התמודד, ורוחו לא נפלה. התמודד, וכמעט תמיד איים על הבכורה. מה יקרה לסדרה לאחר לכתו? לאלוהים פתרונים.

ויניאלס. זקוק לנסים

(צילום: יחצ)

 
4. ויניאלס. מה המכנה המשותף בין השמות הבאים? אמנון ליפקין שחק, איציק מרדכי, שלמה בן עמי, עמרם מצנע, ורבים אחרים. כולם התחילו כהבטחה גדולה, תקווה עצומה, וכולם סיימו באופן מביך למדי. עוד מוקדם אפילו לכתוב את פרקי השדרה בקריירה של ויניאלס, אבל אפשר כבר לומר שהעונה הזאת לא מתנהגת עבורו כמו בתסריט שנכתב מראש. הרי במבחני טרום העונה הוא הקדים את כולם, בפער גדול. הוביל את כל ימי המבחן. את העונה הוא פתח בסערה, ונראה בלתי ניתן לעצירה. היה נראה שהדוקטור, שהתקשה על הימאהה, לא מצליח להבין את מה שוויניאלס פיצח. היה נראה שזו העונה של ויניאלס, שסוף סוף קם מתחרה למארקז. היה נראה. נכון, זה עדיין לא סגור, אבל ויניאלס נמצא 28 נקודות ממארקז. נכון, זה עדיין לא סגור, אבל נראה שוויניאלס  מתקשה להתמודד עם הלחץ, מתלונן שוב ושוב על האופנוע, עוקף בארגון רק בקושי את הדוקטור השבור. נחלץ ממבוכה אפילו גדולה יותר. ארבעה מרוצים לתום העונה, ועכשיו, זה כבר לא תלוי בו, אלא בטעויות של מארקז ודובי. מי שהתחיל כהבטחה עצומה, אפילו לא הצליח להגיע לדו קרב של ממש מול מארקז במהלך כל העונה. עכשיו ויניאלס צריך נס גדול, כדי לחזור לתמונת האליפות. ונסים זו הקטגוריה שלי (אפילו כתבו את זה עליי, בתעודת הזהות ובדרכון), ושל אלוהים. ומכאן, אין שום דבר שאני יכול לעשות כדי לסייע לוויניאלס. אני רחוק מדי. נשאר רק אלוהים. לא הדוקטור, אלוהים-אלוהים. עכשיו ימי תענית ותשובה, הוא במצב רוח סלחני, אולי הוא יעזור למאבריק.

מארקז. מפזר את הערפל

(צילום: יחצ)

 
 
5. מארקז. לא רק שהגאון שולט בסדרה ביד רמה. אלא שהעונה הוא החליף את אסטרטגיית הרכיבה שלו. במקום להיות המהיר בימי הדירוג ולנצח את המרוץ, או להתרסק. השנה הוא המהיר בימי הדירוג, מהיר עד שהוא מתרסק, מבין בדיוק בדיוק בדיוק איפה עובר הגבול, ואז דוחף את האופנוע עד לאותו קצה ביום המרוץ. וזה ההבדל בין מארקז לבין כל האחרים – הוא יודע לקחת את האופנוע לקצה שלו, ולדחוף עוד טיפה. עבורו, הליקויים המובנים שיש באופנוע הם עוד עניין שצריך להתגבר עליו. נלחמתי כל המרוץ באופנוע, הייתם יכולים לראות את זה, אמר בתום המרוץ, אבל הייתי חייב לקחת את הסיכון, כי ראיתי אפשרות להגדיל את הפער.
 
הדברים האלה מעניקים תוקף מיוחד לתחזית של מארקז, ערב המרוץ, כי תמונת האליפות תתבהר עד המרוץ הבא, במוטגי יפן. זה המרוץ שיפתח מיני אליפות סיבולת בין הרוכבים, עם שלושה סיבובים צמודים – ביפן, מלאזיה ואוסטרליה. ואז הגראנד פינאלה בוולנסיה. מארקז הוא בחור מאוד צנוע, הוא מתייחס לכישרון השגיב שיש לו כמו לתכונה מוזרה שמקנה לו הנאה אדירה. אבל במשפט הזה טמון הרבה כוח, המון ביטחון עצמי, המון הבנה של היריבים, כי כשהוא דיבר על כך שתמונת האליפות תתבהר, הוא הבין טוב מאוד. הבין טוב מאוד מי יהיה זה שיפזר את העננים. 

 

עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

הונדה CRV

חוות דעת - הונדה CRV הוא הקרוסאובר הקומפקטי... מידע נוסף >

פורד קוגה

חוות דעת - פורד קוגה הוא SUV קומפקטי אשר מב... מידע נוסף >

סוזוקי ג'ימיני

חוות דעת - סוזוקי ג'ימיני הוא רכב השטח... מידע נוסף >

פיאט קובו

חוות דעת - פיאט קובו (נקרא גם פיורינו) הוא... מידע נוסף >