סגור

עוד הכרעה בסוזוקה

המילטון ניצח במירוץ משעמם למדי וזכה דה פקטו באליפות לאחר פרישה נוספת של פטל

  • משה פינצ'בסקי

  • 09.10.2017
 
 
המסלול בסוזוקה מעולם לא האיר פנים לקבוצת פרארי. בשנות התשעים הסקודריה יצאה רק עם מפח נפש מסוזוקה, במיוחד ב-1990 וכששומאכר ניצח שם, זה היה לרב לאחר שהאליפות הייתה כבר בידיו. ב-2006, כאשר היה נראה שמומנטום האליפות התהפך לטובת שומאכר מול אלונסו, הגיעה פרישה מאד לא צפויה שלו עקב בעיות מנוע. דבר לא השתנה מבחינת המזל של פרארי. אמנם השנה, יום המירוץ היה חם יותר מבדירוג והציפייה הייתה שהדבר יקנה יתרון לפרארי, אבל תקלה במצת במנוע של פטל הבהירה כבר מההקפה הראשונה, שהעניין נגמר מיד לכשהתחיל. מאותו רגע המירוץ איבד עניין, שכן המילטון הפגין ביצועים לפחות שווים לורשטאפן שהיה מאחוריו וגם כאשר מכוניות נתקעו בצדי המסלול הצר במיוחד, ה-FIA החליטו להשתמש פעם אחר פעם רק במכונית הבטיחות הוירטואלית, שאינה מקבצת את המכוניות יחדיו, אלא שומרת על הפערים ביניהן, ובכך הרגו כמעט סופית כל ניסיון לשינוי מקום בחוד. גם מרצדס תפקדו מעולה ובוטאס עיכב את ורשטאפן בדיוק כפי שבוודאי תוכנן שיעשה לפטל. אקורד הסיום ניתן לאלונסו ומאסה שהיו עסוקים בקרב על המקום העשירי וחסמו כל אחד בתורו אות ורשטאפן שתקף את המילטון בהקפות האחרונות כאשר לואיס החל לסבול מאיזו בעיה של רעידות. ורשטאפן לא היה מהיר מהמילטון במירוץ, אבל לאור הפרישה של פטל והבעיה של לואיס, מקס היה יכול לנסות עקיפה שלא הייתה נתקלת במאבק מטורף, אבל זה נשאר תאורטי וגם רגע המתח הזה נשלל מהצופים ונחסך מהמילטון.
 

(צילום: getty)

 
לואיס המילטון זכה במרוץ ובאליפות תוך הפגנת הנהיגה הטובה ביותר שלו מאז עונת האליפות הראשונה ב-2008. בכל האליפויות שלו מאז עידן הטורבו ההיברידי, המילטון היה צריך לנצח רק את בן קבוצתו ואילו העונה הוא ניצח נהג ברמתו בקבוצה אחרת עם יתרונות (וחסרונות) לעומתו ולעומת המכונית והקבוצה שלו. עוד נגיע לכתבת סיכום העונה, אבל תסתכלו לרגע על טבלת התוצאות החל מברצלונה ובמיוחד החל ממונטריאול ותראו איך המילטון הפך את האליפות ובעיקר איך הוציא ביצועים ותוצאות כאשר מכונית המרצדס "בגדה" בו או כשפטל ופרארי היו חזקים מהם. על הדרך המילטון גם העלים את בוטאס כליל.
 
מרצדס מצידם יכולים לחגוג אליפות ראשונה במאבק אמיתי. נכון שהמכונית שלהם הייתה "קפריזית" יותר, אבל המילטון סבל רק מתקלה טכנית אחת ברגע מכריע (מגן הראש בבאקו) ועל כל מירוץ מפותל שהפסידו, הם החזירו כפליים במירוצים המהירים. אפילו את בעיית השימוש בצמיגים הם הצליחו לפתור חלקית ובכל פעם שסבלו אז המילטון או פרארי הצילו אותם. מרצדס כבר הודיעו שמחלקת התכנון שלהם בראשותו של ג׳יימס אליסון (המתכנן הראשי של פרארי עד עונה שעברה), עומלת קשות על תכנון המכונית לשנה הבאה תוך השארת היתרונות וטיפול בחסרונות. יהיה מרתק לראות את הכיוון שמרצדס ופרארי יקחו אל העונה הבאה. נדיר יחסית לראות שתי מכוניות כה שונות מתמודדות כה בשיוויון לאורך עונה.
 
ועכשיו לאתגר של פרארי. הוא מתחיל ממארקיונה שצריך לעניות דעתי להראות חוכמה ניהולית אמיתית ולהבין שבתחרות טכנולוגית כזאת, לא הופכים בעונה אחת לאלופים ובוודאי שלא עורפים ראשים כאשר ניסיון חזק, בסופו של יום, לא מצליח. בעניין הזה יש לי ויכוח עם חבר, שטוען שאחרי ארבע שנים של כשלונות רצופים בפרארי, צריך לבצע ניקוי אורוות (סקודריה) טוטאלי ולהחליף את כל ההנהלה. אני חולק עליו, קודם כל לגבי זה שמדובר בארבע שנים. פרארי לא זכתה באליפות מאז 2007, כלומר הכישלון כבר בן עשר שנים. אם נסתכל רק על עידן הטורבו ההיברידי, אזי בסוף 2014 כבר התבצעה הפיכה כללית של הסקודריה ולמעשה אפילו מעליה, כאשר מארקיונה החליף את מונטיזמלו בראשות קונצרן פיאט. יחד עם לוקה הוחלפו רבים בהנהלת הסקודריה ובאופן לא צפוי, גם אלונסו עזב. כלומר, המקסימום שהקבוצה הנוכחית אחראית לו, הוא החל מעונת 2015. גם זה יהיה לא מדוייק מאחר ובשלב מאוחר יחסית בעונה שעברה, התחולל משבר כאשר אותו ג׳יימס אליסון עזב את הקבוצה בעקבות פטירתה של אשתו והרצון שלו להיות באנגליה עם ילדיו. זה הביא למהפך בשורות המחלקה התכנונית ומחלקת המנועים, עד כדי כך שמבחינתי זו קבוצה כמעט חדשה. יתר על כן, מי שזוכר, כתבתי עוד בשנה שעברה שהציפיות שלי מפרארי לשנה הזאת מינימליות לאור הבלאגן הזה ושיידרש נס בכדי שפרארי אפילו יצליחו להשתפר מהעונה הכושלת של 2016. הנס קרה. איך שהוא, הצוות התכנוני ואנשי המנוע, העמידו בבת אחת מכונית שהייתה תחרותית למרצדס ועוד תוך שינוי של התקנון הטכני של המכוניות. בסופו של יום פרארי נפלו על האמינות של המכונית ולא על התכנון שלה או הפיתוח שלה במהלך העונה. זאת ההתפתחות הטבעית של כל קבוצה בהיסטוריה בדרך לאליפות (למעט אולי בראון 2009). קבוצה מתחזקת, מצליחה לקחת נצחון או שניים בעונה ואז מאיימת על אליפות במשך עונה או שתיים ולבסוף זוכה. אם מארקיונה ידחוף עכשיו לעריפת ראשים, זאת תהיה המתנה הגדולה ביותר למרצדס והרס לפרארי. יש נטייה אנושית טבעית, שמוגברת בעיתונות האיטלקית, לחיפוש אשמים, אבל בתחרות טכנולוגית כזאת, הקבוצה צריכה לתמרץ את מתכנניה לקחת סיכון תוך ידיעה שאם לא יצליחו ירצו שימשיכו להסתכן ולא שיעיפו אותם. פטל מיד עם פרישתו ביפן כבר התחיל להגן על הקבוצה. אני מקווה שמארקיונה יבין זאת. תיקון ושיפור נקודות בקבוצה - כן (כמו בתחום הניהול הטקטי של מירוצים). החלפת אנשים כשיש אלטרנטיבה עדיפה - כן, אבל לא עונש של פיטורים על לקיחת סיכונים הכרחיים ואי לקיחת אליפות. כאן גם הקבוצה עומדת בפני האתגר להתרומם מנטלית מהפסד האליפות ולתקוף לנצחונות במירוצים שנותרו, לא רק בשביל הספורט, אלא גם בכדי להוכיח יכולת עמידות במשבר כזה ולהוכיח למארקיונה, שזאת הקבוצה שתביא אליפות.
 

(צילום: getty)

(צילום: getty)

 
מאוכזבים נוספים מסוזוקה הם בוודאי קבוצת רדבול. הקבוצה כבר הרגישה שהצליחה לסגור את הפער על פרארי ומרצדס, אבל אז הגיע הדירוג בסוזוקה וזרק אותה בחזרה למצב של תחילת העונה. גם התקוות למירוץ מוצלח, בו ליתרון הכוח המיוחד של מרצדס ופרארי בדירוג, לא יהיה משמעות, נגוזו. ורשטאפן היה מנצל כל חצי הזדמנות לעקיפה על המילטון, אבל כפי שכתבתי דלעיל, ה-FIA פתאום השתמשו רק במכונית בטיחות וירטואלית ובכל פעם לואיס הצליח לפתוח פער או שהמזל ונהגים אחרים הפריעו. ריקארדו הצליח רק להחזיק את בוטאס מאחור לאחר שבזינוק ורשטאפן עקף אותו באגרסיביות וגרם לו להתדרדר לאחור. התנהלות הנהגים תהיה מעניינת לאחר אירוע כזה. ושרטאפן כנראה מרגיש מאד בטוח ברדבול לעומת ריקארדו שכנראה יחליף את רייקונן בפרארי ב-2019.
 
במרוץ לתואר הקבוצה הרביעית הכי טובה, פורס אינדיה נתנה נוק האוט לכל היתר והראתה גם שליטה על הנהגים כאשר פרז, שהיה מהיר יותר, נאלץ לשבת מאחורי אוקון עד לסוף המירוץ. שליטה שהייתה חסרה להם מאד במהלך העונה, אבל עדיין, הקבוצה מסיימת עונה נוספת מוצלחת מאד וגם מצליחה מירוץ אחר מירוץ לנצח את קבוצת רנו. הולקנברג לא האמין למראה התקלה במנגנון ה DRS, בדיוק כשהגיע לתקוף את מכוניות ההאס, אבל עתידה של רנו בעונה הבאה. ההגנה של גרוז׳אן כנגד ניסיון העקיפה של הולקנברג הייתה צריכה להיענש, לעניות דעתי, שכן היה בה שינוי כיוון כפול ואף ניסיון אלים להוריד את הולקנברג מהמסלול. ייתכן שרנו היו עסוקים בתקלה של הולקנברג מכדי להגיש תלונה או אולי מדובר בקארמה לאחר העקיפה האגרסיבית של הולקנברג על רייקונן בהקפה הראשונה. בכל אופן, ה FIA צריכים לטפל באלימות של נהגי קבוצת ״ערס״. העקיפה של מאגנוסן על מאסה לעומת זאת, הייתה אגרסיבית, אבל לגיטימית ואפילו נדרשת. מאסה נסחף כל פעם לקו רחב מאד בפנייה הראשונה ומאגנוסן הצליח לבסוף לקחת קו הדוק יותר למרות שהיה צמוד ולבלום מאוחר יותר בקו הפנימי. אילולא העיכוב של מכוניות ההאס מאחורי מאסה, ייתכן שהיו אפילו מאיימים על הפורס אינדיה. האס סובלים מאד מביצועים שונים לחלוטין של המכונית בגלל השפעת הטמפרטורה על הצמיגים אצלם.
 
מאסה שרד את המגע עם מאגנוסן בכדי להאבק עם אלונסו על המקום העשירי והאחרון עם ניקוד. שניהם היו כה עסוקים במאבק עד שעיכבו למדי את ורשטאפן בהקפות האחרונות בעת שלהמילטון החלה בעיה במכונית. סטרול לעומת זאת פרש עם תקר בפניות האס, שכמעט והכניס אותו באחת ממכוניות הרדבול. בכל אופן, הונדה לא הצליחה לשמור על כבודה במסלול הביתי. המקלארן של אלונסו הייתה מהירה מהויליאמס הפגועה של מאסה, אבל בכל יציאה מפניית ספון לישורת האחורית, אלונסו נאלץ בוודאי לקלל, כשראה את הוויליאמס נמלטת קדימה.
 
על טורו רוסו וסאובר אין הרבה מה לכתוב. סאיינז התרסק כבר בתחילת המירוץ ומהמירוץ הבר יהיה ברנו ואילו פייר גסלי נתן מירוץ סולידי עד שניסיון עקיפה שלו הסתיים בצמיג פגוע והחלפת צמיגים נוספת. מבחינה זו, וחרף מזג האוויר החמים, הציפייה שלי לשתי החלפות צמיגים הייתה מוטעית. הצמיגים החדשים הרחבים החזיקו מעמד יפה. עם זאת ייאמר שהקצב הכללי במירוץ היה איטי מהצפוי והנהגים לא התקרבו כלל לשיא המסלול.
 
עם ארבעה מירוצים שנותרו ויתרון של 59 נקודות להמילטון על פטל מול 25 נקודות מקסימליות לנצחון, האליפות היא של לואיס ומרצדס. היתרון כה גדול עד שלואיס אפילו לא צריך כבר לנהוג בזהירות. הוא יכול לקחת סיכונים מסויימים. מצד שני, פרארי חייבים לסיים את העונה עם משהו שימתיק את הטעם החמוץ של הפספוס. רב המסלולים נוטים במאפיינים לטובת מרצדס (שמצדם פתרו את משבר הביצועים שתקף אותם) כך שנותר רק לקוות למאבקים מעניינים על הניצחונות.
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

אלפא רומיאו 4C

חוות דעת - אלפא רומיאו 4C היא מכונית הספורט... מידע נוסף >

מיצובישי פאג'רו

חוות דעת - מיצובישי פאג'רו הוא רכב השטח... מידע נוסף >

רנו קפצ'ור

חוות דעת - רנו קפצ'ור רנו קפצ'ור הו... מידע נוסף >

אאודי A4

חוות דעת - אאודי A4 היא מכונית המנהלים הקומ... מידע נוסף >