סגור

מבחן ארוך טווח: יונדאי איוניק, שלב הסיכומים

היכן מצטיינת האיוניק והיכן פחות והאם היא מעניקה תמורה טובה לכסף שלכם?

  • כפיר כשריאן

  • 11.10.2017

 
דגם: יונדאי איוניק, גרסת Supreme (הבכירה)
מחיר: 140,000 ₪ (4,000 יותר מגרסת הכניסה)
משך המבחן: שישה חודשים
מרחק כולל: 10,000 ק"מ
משפחה: הורים + שלושה ילדים קטנים
תקלות מכאניות: 0
בעיות אחרות: תקיעות מידי פעם במערכת המולטי מדיה, מפתח "קילס" שלא זוהה (פרטים בהמשך)
צריכת דלק משוכללת בכל תקופת המבחן: 16.5 -17 ק"מ/ל'
חוות דעת כללית: המשפחתית עם התמורה הטובה ביותר לכסף בשוק הרכב
 
"נטו משפחה"
תכנון מכונית הוא עניין מורכב למדי אך כל דף נקי מתחיל בשאלה למי מיועדת המכונית. יש מכוניות שנבנות סביב המנוע, יש כאלה סביב השילדה וכאלה סביב הנהג. היונדאי איוניק נבנתה ללא ספק סביב המשפחה.
 
זה מתחיל בנפח תא מטען ענק שיכול להגיע ל- 550 ליטרים אם תערימו ציוד עד התקרה (הגלגל החליפי אינו במידה מלאה, אלא גלגל קטן), וזה מייתר את המחשבה ושיקול הדעת של מה להעמיס ומה לא. בקיצור, הכל נכנס. זה ממשיך בזווית פתיחת דלתות גדולה, מיזוג אוויר לנוסעים מאחור, נעילת דלתות אוטומטית במהירות של 20 קמ"ש, רוחב מכונית של 182 ס"מ שמאפשר, אומנם בדוחק, להשחיל שני בוסטרים וכיסא בטיחות או סלקל. גם מערכת המולטי מדיה "קונקטד קאר" עליה ארחיב בהמשך מספקת חווית מוסיקה מגוונת שיכולה בלחיצת כפתור, בז'אנר הנכון, להשתיק שורה שלמה של "לקחו לי, שתו לי". חלונות כהים לשורת המושבים השניה בהחלט יכלו להיות תוספת טובה ולחסוך כל מיני פתרונות אפטר מרקט לא אסתטיים, אולי בדור הבא. 
 

 
"נוע תנוע"
יחידת ההנעה ההיברידית (למי שלא מכיר) בנויה משני מנועים, מנוע חשמלי ומנוע בנזין. שניהם מספקים יחדיו הספק של 141 כוחות סוס מכובדים. מנוע הבנזין בנפח 1.6 ליטר בטכנולוגיית קאפה של יונדאי (לא טורבו) מפיק 105כ"ס ואילו החשמלי 43.5 כ"ס (בשקלול מדובר כאמור על 141 כ"ס), תיבת ההילוכים היא אוטומאטית כפולת מצמדים (DCT) ועד כאן נתונים יבשים. השילוב בין השניים יודע לספק שתי חוויות נהיגה שבסופו של דבר ישפיעו באופן ישיר על צריכת הדלק.
 
במצב רגיל האיוניק חיה בעולם של השהיות, כלומר לחיצה על דוושת הגז גוררת תגובה איטית של המכונית שיכולה לתסכל מאוד בנהיגה עירונית צפופה כשזינוק מהמקום הוא עניין חשוב. מנגד הזזה קלילה שמאלה של ידית ההילוכים, שמשנה גם את תצוגת הממשק הדיגיטלית לאדומה וספורטיבית, מבטלת לחלוטין את ההשהיות כשהמנוע החשמלי נרתם כל כולו לזינוק מהיר מהמקום ולמעשה מתפקד כמו מגדש טורבו חשמלי שמייצר כוח מיד עם הלחיצה על הדוושה, עד שמנוע הבעירה נכנס לתמונה.
 
כאמור, יש לזה מחיר בצריכת הדלק, אך לא ממש משמעותי בניגוד למה שהערכנו בתחילה. באותם תנאי נסיעה במצב ספורט, צריכת הדלק עמדה על 15 ק"מ לליטר, נתון מרשים כשלעצמו, ואילו במצב חסכוני צריכת הדלק עמדה על 17.5 ק"מ לליטר. על דוושת הבלם והבלימה הרגנרטיבית הרחבנו בכתבת הביניים, אך לסיכום נאמר כי לאנמיות של הדוושה והתחושות שהיא מעבירה מתרגלים עם זמן.
 

 
סיכום צריכת הדלק:
נתוני יצרן לנסיעה עירונית ובניעירונית: 24.6 ק"מ/ל'
נסיעה משולבת במבחן: 17.5 ק"מ/ל'
נסיעה בינעירונית במבחן: 21 ק"מ/ל'
* צריכת הדלק עלולה להשתנות בהתאם לאופי הנהיגה
 
נוחות נסיעה
התחלתי כשאמרתי שהמכונית נבנתה סביב המשפחה. בהיבט איכות ונוחות הנסיעה המכונית רכה למדי. היא יודעת לעדן כל בור בכביש בצורה סבירה. למרות הימצאות מארז הסוללות תחת שורת המושבים השנייה, עובדה שמקנה מרכז כובד נמוך, האיוניק לא מגיבה היטב לפקודות ההגה. ההיגוי אומנם מספק משקל היזון חוזר טוב אך לשילדה תוכניות משל עצמה והיא תרחיק מכם כל רצון לנסות לאתגר אותה בנהיגה דינאמית תובענית. מנגד, בנהיגה משפחתית שגרתית ובמהירות חוקית, האיוניק מפצה ובגדול, היא נעימה, מרגישה יציבה על הכביש ומשרה תחושת ביטחון בתא הנוסעים. בדור הבא של האיוניק או במתיחת הפנים שתגיע בעוד שנה צריכים ביונדאי לתת את הדעת על בידוד הרעשים, הן רעשי המנוע והן רעשי הרוח שחודרים פנימה במהירות של מעל למאה קמ"ש.
 
תא הנוסעים מרווח וגדול, מושב הנהג נוח אך יכול להיות נוח יותר בעתיד. החלונות הגדולים מאפשרים שדה ראיה מכובד וזאת למרות חלון אחורי מפוצל שמזכיר את זה של הפריוס של טויוטה והאינסייט של הונדה ובהחלט פוגע בשדה הראיה, על זה צריך לציין שהוא איננו כולל מגב ובימי חורף (שלא חווינו) כנראה יחסר מאוד. 
 
"הג'וקר"
רבים ממותגי הפרימיום הקיימים היום בשוק אינם כוללים את המפרט העשיר שמציעה האיוניק, מפרט שללא ספק מחייב את השוק והמתחרות להגיב וליישר קו. ראשית איבזור הבטיחות, עליו כתבנו בכתבת הביניים, הוא מהנדיבים היום בסגמנט ובכלל בשוק הרכב. מערכת הסטייה מנתיב, בקרת השיוט האדפטיבית ומערכת הבלימה האוטומטית עובדות היטב ובעולם המודרני של "כולם מתעסקים בנייד בזמן נהיגה" הוכיחו את עצמן לא פעם כיעילות.
 
גם איבזור הנוחות עשיר, כמו עמדת טעינה אלחוטית לנייד, מסך המגע עם מערכת ה"קונקטד קאר", מצלמת נסיעה לאחור (חיישני נסיעה לאחור בגרסה הבכירה), מערכת השמע, מרים שמשות ועוד, כל אלה הופכים את החווית הנהיגה למהנה וחיובית. ברמת הגימור הגבוהה מקבלים גם מושב חשמלי לנהג, היה אפשר לצפות לכזה גם אצל הנוסע וכמובן לזיכרונות שיקלו על מעבר בין מספר נהגים במשפחה. המפתח החכם מאפשר כניסה למכונית והתנעה ללא צורך במפתח קונבנציונלי, מספיק שהשלט יהיה בכיס וזהו. בין השאר המפתח לא מאפשר נעילה של המכונית כשהוא בפנים (חכם כבר אמרנו?) אך קרה לנו יותר מפעם אחת שהמכונית לא זיהתה שהמפתח בחוץ ולא אפשרה לנעול אותה, רק כניסה, התנעה מחדש, כיבוי המכונית ויציאה עם המפתח שכנעו את המכונית שהמפתח בחוץ.
 
 
בשלב הזה אתעכב מעט על מערכת "הקונקטד קאר". המערכת בפיתוח מקומי היא לא פחות ממעולה, נכון שפה ושם היו תקיעות בעיקר בשימוש בנייד כשכפתור הניתוק לא עבד וחייב לזנק על הטלפון ע"מ לבצע ניתוק, אך בהתרשמות כללית, וכפי שאמרתי לא פעם מאחד שלא חובב מסכי מגע במכונית, המערכת עובדת טוב וזו עובדה. הכפתורים גדולים ונגישים ומגוון האפשרויות מייתר את הצורך לנגיעה בנייד לאורך כל הנסיעה. מוזמנים לקבל עוד מידע על המערכת בכתבת הביניים שעשינו
 
איכות החומרים טובה למדי כמקובל בסגמנט אך מנגד איכות ההרכבה טעונה שיפור, מרווחי הכפתורים גדולים וחורקים עם כל נגיעה, כך גם הפלסטיקה מסביב למסך המגע שצריכה להיות יותר מהודקת. לקראת סיום המבחן גם דלת הנהג חרקה עם כל פתיחה וסגירה, האם זה מעיד על משהו? לא בטוח.
 
לסיכום:
הפרידה מהאיוניק לוותה בקושי רב וכנראה זה אומר הכל. היא סיפקה את כל מה שמשפחה מודרנית צריכה: יעילות, בטיחות, בידור, נוחות ולא פחות חשוב מכך גם חיסכון בדלק (חיסכון של 500 ₪ בחודש בשווי שימוש לנהגי הליסינג). בשנה החולפת נמכרו כ-700 מכוניות מדגם איוניק בממוצע בחודש, לא מעט הלכו לציי הרכב שהבינו את הפוטנציאל הטמון בחיסכון בדלק אבל החיסכון לא בא על חשבון דברים אחרים, להיפך. ביונדאי נותנים אחריות של 7 שנים על המערכת ההיברידית, מה יהיה אחרי 7 שנים? קשה לדעת. עד אז צפויה טכנולוגיית הסוללות לעבור כברת דרך גדולה תוך צמצום עלויות תיקון או החלפת סוללה ואולי תהיינה סוללות תחליפיות.
 
בדור הבא של האיוניק יצטרכו ביונדאי לתת מענה לכל מיני דברים שפחות עבדו בדור הראשון במיוחד בתחום איכות הגימור, אך נקודת הפתיחה תהיה גבוהה מאוד ותחייב יצירתיות רבה ללכת קדימה עם חידושים נוספים. העתיד ההיברידי אומנם התחיל לפני מספר שנים עם טויוטה ממנה אי אפשר לקחת את הקרדיט על חשיבה פורצת דרך, אך יונדאי תהיה כנראה חתומה על המהפכה ההיברידית שמחלחלת להמונים, אותה אנחנו חווים היום.
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

דוד'ג ראם

חוות דעת - דודג' ראם הוא הטנדר הענק ועט... מידע נוסף >

ג'יפ גרנד צ'ירוקי

חוות דעת - ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא הק... מידע נוסף >

טויוטה אוונסיס

חוות דעת - טויוטה אוונסיס היא המשפחתית הגדו... מידע נוסף >

אאודי A4

חוות דעת - אאודי A4 היא מכונית המנהלים הקומ... מידע נוסף >