סגור

חמש הערות על המרוץ במוטגי

ארבע הערות על יפנים מכל מיני סוגים, והערה חמישית על דוביציוזו שמגלה שהוא עשוי מחומר של אלופים

  • נסים דואק

  • 16.10.2017
 
 
1. מוטגי, יפן. מוכנים? הנה אנחנו מתחילים: שלושה מרוצים רצופים, ביפן, אוסטרליה ומלזיה. בפרק זמן של שבועיים וקצת הסדרה נודדת בין שלוש מדינות, עם תשעה ימי רכיבה.
שלושת המרוצים האלה הם אלה שמבחינים בין גברים לבין נערים. בין צופים שמתעוררים באמצע הלילה כדי לצפות במרוצים לבין מפונקים שמכוונים הקלטה. בין כותב שצריך לתקתק שלושה טורים בשבועיים, לבין הפרישה שלו, מרוץ אחד לאחר מכן.
 
מוטגי נקרא מסלול שתי הטבעות, מהסיבה הפשוטה שיש בו שני מסלולים – מסלול אובלי באורך של כ-2.5 ק"מ, ומסלול המוטו ג'י-פי באורך של 4.8 ק"מ. בעצם יש בו יותר, עם מסלול עוד יותר קצר (עליו נהגתי בשלהי האלף הקודם) ועוד מסלול דירט-טראק. אשר על כן הוא צריך להיקרא אולי הקוואטרו רינג מוטגי, אבל נישאר עם הטווין. 
אגב, שני המסלולים צמודים זה לזה, וחולקים אפילו את הפיטס ואת המוסכים, לכן מרוצים לא יכולים להתקיים במקביל. עוד יותר מזה, בשל הצמידות הזאת, הצופים במוטגי זוכים לראות את המרוץ בעיקר באמצעות המסכים, יען כי שדה הראייה גרוע ומוגבל, לרבות נקודות העקיפה במסלול. הייתם פעם ביפן? אם כן, אתם ודאי זוכרים שיפנים לא מתלוננים. גם צופים יפנים לא מתלוננים. הם רק עוטפים את עצמם במעילי גשם ומרצ'נדייז של היצרניות היפניות ומחייכים בנימוס.
 
אגב, מוטגי מרוחק 120 ק"מ מעיר ששמה פוקושימה, שבה התרחשה דליפה גרעינית ב-2011. או-אז צמד הקוטרים לורנזו וסטונר ביקשו לדלג על המרוץ, עד אשר ארגון הבריאות העולמי התערב, וקבע כי בטוח לשהות ברדיוס שעולה על 80 ק"מ מאתר האסון. ובאמת, לורנצו לא גידל עין שלישית, אבל סטונר הצמיח כנפיים ופרש באמצע הקריירה. 
 
מוטגי הושק ב-1997 על-ידי הונדה, בניסיון להביא ליפן את סדרת האינדי של המכוניות, אבל למרות שהוא בבעלות הונדה, הוא המסלול הביתי של כל היצרניות היפניות. 
אי לכך, זה עובד כך, סוזוקי וימאהה חייבות לנצח, כי זה המרוץ ביפן. הונדה לא יכולה להפסיד, כי זה המסלול שלה. יש לו 14 פניות, אבל הוא מתאפיין בישורת שמסתיימת בדרופ אימתני, ובבלימות חריפות שמסתיימות ביציאה איטית. כל זה דורש אופנוע יותר יציב מזורם, ועם יותר כוח מתפרץ ונשלט בסל"ד נמוך.
 
מסלול מוטגי: הצופים סובלים בשקט

(צילום: getti)

 
אגב, מוטגי בסבב לאחר שסוזוקה עף ממנו, עת הכישרון היפני הענק האחרון, דייג'רו קאטו, קיפח בו את חייו ב-2003, כנראה בשל מצערת שנתקעה בהונדה שלו. עוד נחזור אליה. בעונה שאחר-כך המסלול בסוזוקה סולק מהאליפות ומוטגי החליף אותו.
ספרדי אחד, דני פדרוסה, גם אליו עוד נחזור היום, מחזיק בשיא הניצחונות במוטגי. 
א פרופו קאטו, מנוחתו עדן, לצד הרוכבים האמריקנים גם הרוכבים היפניים הוכחדו מהסדרה. וזה, למרות שהיא נשלטת על-ידי היצרנים היפניים. בעצם, הרוכבים היפניים בסדרה בשנים האחרונות זכו להעדפה מתקנת מאת היצרניות, אבל אף לא אחד מהם איים באמת על חבורת החוד. האחרון שעלה למוטו ג'י-פי היה הירו אויאמה, אלוף השנה האחרונה של ה-250 (הדו  פעימתיים שפינו את מקומם למוטו 2). אויאמה לא פרע את השטר בעונות הסדירות שלו, אבל זכה להתארח הפעם בסבב, במקום ג'ק מילר ששבר את הרגל בתאונת אימונים. התארח, ועדיין לא הבריק.
מנגד, בסוף השבוע התבשרנו על כך שנקגאמי מהמוטו 2 יצטרף לקראצ'לו. וגם, היצרניות היפניות לקחו את עצמן בידיים, והשיקו סדרה לרוכבים אסייתיים, אז אולי הפעם זה יעבוד. ואם איטלקי אחד, על אופנוע איטלקי, ייקח אליפות השנה, אז זה חייב לעבוד. כי אם לא, זו פגיעה בכבוד הלאומי. 
 
 
2. הונדה. הונדה היא השליטה הבלתי מעורערת של הסדרה. היא הגדולה, החזקה, עם הכי הרבה משאבים. לא פחות חשוב, יש לה תעוזה טכנולוגית, והיא מחפשת כל הזמן להמציא מחדש את הגלגל. לא שהיא לא שלטה בעידן שתי הפעימות, אבל המעבר לארבע פעימות הוציא ממנה את המיטב, עם היצירה הטכנולוגית שזכתה לכינוי 5V. אז, בשנים הראשונות לעידן הארבע-פעימות, הדוקטור חיסל עם ההונדה שלו את כל המתחרים, עד שבלא מעט מרוצים הוא פשוט נתן לאחרים לעקוף אותו בישורות, כדי לעקוף מחדש, רק כדי שיהיה מעניין. 
 
האגדה מספרת, שהונדה השאירה אותו קטן, הבהירה לו כל הזמן, שהאופנוע חשוב מהרוכב, וכל רוכב ייקח אליפות על הונדה. זה היה הרגע שבו הדוקטור החליט לחתוך. שמעתם איך מארקז מדבר בחרדה על הבוסים שלו בהונדה? ראיתם אותו בסרט הביוגרפי (חפשו ביס דוקו, אם טרם צפיתם, והכניסו לעצמכם סטירה על האיחור) יושב דחוק באמצע המושב האחורי של איזו מסחרית, או מטורטר ממקום למקום? כנראה שהרבה לא השתנה בהונדה.
 
רוסי על הונדה, נראה מוזר?

(צילום: getti)

 
אולי כעונש על ההיבריס שלה, הונדה בעידן רוסי על ימאהה לא היתה אותה הונדה. זו היתה יצרנית שמחפש לשווא כיוון. אפילו האליפות ההיא ב-2006 עם ניקי היידן נראתה כמו תאונה (פחחח על המורבידיות). אחר-כך הגיעו אופנועי ה-800 הנוראיים, והונדה שוב איבדה כיוון, הפעם באופן מביך, עם אופנועים בלתי רכיבים בעליל, ועם נער זהב שלא מפסיק להתרסק ולא מספק את הסחורה – עוד אחזור אליו.
 
בכלל, הסיפור של הונדה מלמד שלא לעולם חוסן, במוטו ג'י-פי ובכלל בחיים. 
מזלה, או שכלה, או כספה, או כל התשובות נכונות, הגרילו לה את העילוי מארק מארקז. וזה לא שהונדה התחילה לייצר כלים יעילים וקלים לרכיבה, היא פשוט קיבלה את מארקז, שיודע להתגבר על האופנוע. מספיק לראות את ההונדות האחרות על המסלול: אופנוע המפעל של פדרוסה (כבר אני מגיע אליו), היידן אללה ירחמו, מילר, רבאט, או קראצ'לו שטען שאסור לתת למארקז לפתח את האופנוע, כי הוא תמיד יוציא ממנו יותר ממה שיש לו. אז כל התשובות הנכונות הביאו להונדה את מארקז וכך חודשה תהילת עולם עם שלוש אליפויות בארבע שנים, ועוד אחת בפוטנציה עכשיו. 
 
ועם זאת, ולמרות כל אלה, גם בשנות האליפות של מארקז שרר קונצנזוס בגריד, שהונדה הוא לא האופנוע הטוב על הגריד. זה היה המקום של ימאהה. וכדי לדייק עידן ימאהה הנוכחי התחיל ב 2004, שעה שדוקטור אחד עבר אליה וגורלה התהפך. אז נכון, שהיתה את השנה הראשונה של ה-800 שעה שהדוקאטי של סטונר נראה כאילו האיטלקים מרמים ועדיין מתחרים עם 1,000. ושני משפטים למעלה צוינו האליפויות של מארקז. אבל בכל השנים האלה הימאהה היה האופנוע הנחשק במסלול. נחשק כמעט כמו מלים שאי אפשר להעלות על הכתב. אז עדיף שאעצור כאן.
 
מארק "המפצח" מארקז

(צילום: getti)

 
3. ימאהה. אבל השנה זה נמרח לימאהה בפרצוף. מה זה נמרח – את כל היוקרה שלה ימאהה הטילה בשנה שעברה כדי להביא את ויניאלס, היורש של הדוקטור וזה שהגיע במקום לורנזו הנרגן. 
 
סוזוקי מצידה לא ששה לוותר על הכישרון שלה, והשוותה את ההצעה הכספית של ימאהה. אבל וינילאס לא רצה לקחת סיכון ולהיתקע על אופנוע שנמצא עדיין בפיתוח. הוא הוקסם מכך שימאהה הוא אופנוע שאיתו לוקחים אליפות. הוא נגנב מהסיפורים על קלות הרכיבה של ה-1M של ימאהה, מההתנהגות הקטיפתית שלו, מאספקת הכוח ההדרגתית, מכך שההקפה המהירה במרוץ יכולה להיות ההקפה האחרונה, עד כדי כך האופנוע לא טוחן צמיגים.זה היה הטיעון שהכריע את הכף – האופנוע הכי טוב בגריד, לרוכב הכי מבטיח מאז מארקז. ואכן, במבחני טרום העונה היה נראה כאילו ויניאלס הולך לטרוף את השנה, לשים בצל את הדוקטור המזדקן, ובעיקר לטרוף את מארקז ולסלק את השאריות שלו עם חוט דנטלי.
 
פתיחת העונה גם היתה כזאת, עם שלושה ניצחונות בחמישה מרוצים.
כל זה בזמן שהדוקטור התקשה – בטרום, ובפתיחת העונה. באופן תמוה, לא הצליח להתחבר לאופנוע, דיבר על הגעגועים לדגם 16, ואף שקל להשתנמך אליו בחזרה.
ואז גם ויניאלס הפסיק לפגוע - מאז הניצחון במרוץ החמישי, טור הנצחונות שלו צחיח. הדוקטור שתמיד הצטיין בחלקים האחרונים של המרוץ, התחיל לדעוך בחצי השני של כל מרוץ, עקב בלאי מוגבר בצמיג האחורי. 
 
זה לא הכול, כי מרוצים רטובים, והיו כאלה לא מעט העונה, היו אסון עבור הימאהה. מהאופנוע הכי טוב לרכיבה בגשם, הוא הפך לפרווה של שטריימל יקר שהופך ברגע למדובלל בעת גשמי ברכה. כמעט כל מרוץ רטוב, או חצי רטוב רואה את ויניאלס משתרך. הדוקטור, שתמיד היה אמן בגשם, מפגר אף הוא. 
 
למרוץ ביפן, ויניאלס זינק מהמקום ה-14 והדוקטור מהמקום ה-12. וזה בזמן שזארקו, עם הימאהה מדגם 16, לקח פול פוזישן. יש השפלה גדולה מזו? עוד לפני המרוץ לא הסתיר וינאילס את האכזבה שלו מהימאהה – כך לא אוכל לקחת אליפות, אמר בעצב מי שהיה אמור לגבור על מארקז. אתמול, שוב הוכח שטיפה רטוב וימאהה נשברת – הדוקטור חטף היי-סייד שני ב-24 שעות, הפעם כואב במיוחד (וזה עם רגל שבורה). ויניאלס סיים תשיעי, ומעשית יצא מתמונת האליפות. אגב, גם בסופרבייק ימאהה מגמגמת, ואולי הגיע הזמן לאיזה חראקירי קטן של מנהל מחלקת הפיתוח בימאהה. מעניין אם זה עדיין מקובל ביפן.
 
אז מה מתברר? שהעבר לא בהכרח מעיד על העתיד. וזה, העתיד, מי ישורנו. ולו הייתי יודע, שאתפגר עוד שבוע וחצי, אז הייתי לוקח את המטוס הראשון לאוסטרליה כדי לצפות במרוץ בפיליפ איילנד, אבל מכיוון שאני בונה על עוד כמה שנות חיים, ולא ערוך לתהפוכות הגורל, אצפה בשחפים של פיליפ איילנד על גבי המסך הקרוב באותו רגע. 
וטיפה יותר חשוב - אם ימאהה לא יתעשתו ויחזרו לייצר את האופנוע שכל-כך הרבה שנים הם הרגילו את הרוכבים שלהם לקבל, אז הקריירה של ויניאלס תוכתם בהתמודדות מול אופנוע רכיב לפרקים. ואילו קץ הקריירה של הדוקטור יוכתם בהתמודדות מול אופנוע בלתי רכיב באחרים.
וחבל.
 
ללא מילים

 
4. פדרוסה. במסיבת העיתונאים שלפני פתיחת המרוץ התארח חואן מיר, עוד ילד ספרדי שטורף את הקטגוריה – עם שמונה נצחונות מתחילת העונה במוטו 3, שידועה כקטגוריה שבה קשה "לברוח". רוכבי המוטו ג'יפי קשרו למיר כתרים, על הרכיבה האלגנטית והחכמה שלו – וזה בלי לקחת פול אחד בכל העונה. תארו לכם כמה זה קשה לברוח בלי להתחיל מרוצים בפול. כמה עמוק הוא צריך לחפור בתוך הכיסים שלו כדי לייצר כאלה נצחונות. בעונה הבאה מיר יגיע למוטו 2, הוא כבר מסומן ככישרון חריג במיוחד – כמו שרוסי סומן, כמו שלורנזו, כמו שמארקז, ובעיקר כמו שפדרוסה.
 
מיר היה צריך להגיע ראשון או שני במרוץ אתמול, כדי לגרוף את האליפות כבר ביפן, אבל מעשה שטן הוא אפילו לא לקח נקודה, והמתמודד מולו, רומאנו פנאטי, ניצח את המרוץ, וצמצם את הפער ביניהם מ-80 ל-55 נקודות. קשה להאמין שהאליפות תחמוק ממיר, אבל אליפות העולם הוכיחה לנו יותר מפעם אחת, שהדטרמיניזם ממנה והלאה, וגם רוכבים שמסומנים בקטגוריות הקטנות, נתקלים בקיר ברזל כשהם מגיעים לקטגוריה הבכירה.
 
הנה, נדנדתי, נדנדתי והגעתי לפדרוסה. כי עם הנתונים המושלמים לרוכב אופנוע – גמד קל משקל, שלא מפריע לזרימת האוויר ולא מכביד על האופנוע, פדרוסה נראה בזמנו כמו שיבוט אנדרואידי של רוכב אופנוע. כולנו מעריצים את האלופים, אבל צריך להודות, שיש אלוף ויש אלוף. יש את האלופים החד פעמיים, כמו אלכס קריביליה, קני רוברטס ג'וניור, או  ניקי היידן. ויש את רוסי, לורנזו, מארקז, שכבר בקטגוריות הקטנות אפשר היה  לראות שלא משנה מה יקרה, הם ליגה אחת מעל לכולם – אלה רוכבים שיכולים להפסיד אליפות, לא לנצח אותה.
 
פדרוסה היה כזה בקטגוריות הנמוכות, אז עוד שלטו הדו פעימתיים הנוצתיים, שמאוד התאימו למשקל גרגר האורז שלו. הונדה (ע"ע) שהימרה על פדרוסה כבר מתחילת הקריירה שלו, היתה בטוחה שהוא הולך לתפור אליפויות במוטו ג'י-פי, ובעיקר להשפיל את רוסי שסובב לה את הגב, עד שהלכה ושינתה את החוקים למענו. השמועה מספרת, שהונדה לחצה להוריד את נפח האופנועים ל-800, כך שיתאימו יותר למבנה הגוף של פדרוסה. וזה לא עבד.
 
פדרוסה: ההר הוליד עכבר?

(צילום: getti)

 
שניהם. גם ה-800-תים התגלו כיורשים עלובים ל-וי-5 הגאוני,  וגם פדרוסה התקשה להתמודד עם האופנועים הגדולים והחזקים יותר, עם אינרציה שונה לחלוטין מהדו"פים הקטנים שהורגל בהם. פדרוסה לא הפסיק להתרסק, להיפצע, לשבור עוד עצם בריח, עוד שבר ביד, עוד תיקון בגיד, פציעות על פציעות על פציעות. נכון שהוא ניצח, כל עונה, כל עונה, אבל הוא מעולם לא הוכר כרוכב הטוב באליפות.
 
הונדה מצידה, אולי משום מה, המשיכה לתלות את יהבה בפדרוסה, והיא עדיין מחתימה אותו, עונה אחר עונה. הילד כבר בן 31, אבל מאז שהגיע מארקז בעצם נסתם הגולל על פדרוסה. הוא אמנם נפצע פחות בשנים האחרונות, אבל מאז מארקז, פדרוסה עבר לחסות בצילו.
 
איך נשמע מי שנמשח בנעוריו לתפקיד האלוף, כאשר עוד שנה ועוד שנה חולפת והוא לא מספק את הסחורה? איך נראה מי שחי את תודעת האלוף, כשהוא עובר לחיות את תודעת השורה השנייה. איך מצליחים לנקז את התסכול, את ייסורי טנטלוס ( ע"ע דמות במיתולוגיה היוונית), שנוגע במדרגה הגבוהה של הפודיום, אבל לא מגיע אליה.
 
לאורך השנים פדרוסה היה המלך של מוטגי, עם הכי הרבה ניצחונות במסלול. הנה, לפחות הוא הבריק במקום שבו הוא צריך להבריק – מול עיניהם הבוחנות של הבוסים בהונדה.
במרוץ אתמול, המלך של מוטגי שוב פיגר בפער מביך מול מארקז, זינק מהמקום השישי, סבל מהצמיג האחורי הרך, הידרדר למקום ה-17 ופרש לפני שיתרסק.
הנה כי כן, ככל שהעונה מתקרבת לקיצה הבלתי נמנע, כך אנחנו חווים עוד ועוד הבטחות שמתגלות כמפחי נפש, וכך עוד הערה מסתיימת בדמעה קטנה שנקווית בזווית העין.
איזה דאונר אני, כבר עדיף לפגוש בקרן רחוב אפלה איזה ליצן מפחיד.
 
5. המרוץ. כשיצאנו לפגרת הקיץ, היה נראה שהשנה תהיה עונה עוד יותר מטורפת מהעונה הקודמת, עם מספר רב יותר של מנצחים, ועם אליפות שתוכרע על קו הסיום בוולנסיה. ואכן, לפני המרוץ הקודם מארק מארקז הבטיח לפזר את העננים בכל הקשור לתמונת האליפות, והם אכן פוזרו. עד כדי כך פוזרו שמחמישה נותרו שניים – דובי ומארקז (אדגיש שזו היתה התחזית שלי, וכך אחפה על מה שמסתמן כמחדל יום כיפור שלי, עת הסברתי בידענות, כי גם העונה דוקאטי לא יפגעו). 
 
שלושת הימים במוטגי היו רטובים, בלי מקצה יבש, ובלי מקצה רטוביבש. פשוט רטובים. מרוצים רטובים היו אלה שבהם בלטו רוכבי השורה השנייה והשלישית, שהתמחו בגשם. השנה רוכבי השורה הראשונה מבינים שהם חייבים להצטיין בכל מצב. אבל מכיוון שימאהה מחוץ למשחק, ופדרוסה מחוץ למשחק, ולורנזו לא התחיל את המשחק, נותרנו עם דובי ומארקז.
 
סיום הרואי למירוץ מסמר שיער

(צילום: getti)

 
לא יודע איך אחרי כל-כך הרבה עונות אפורות בסדרה, דובי מוכיח העונה ואתמול שהוא עשוי מחומר של אלופים. זה התחיל אחרת. כבר היה נראה שמארקז הולך לנעול ביפן את העונה – דובי זינק רק מהמקום התשיעי, אבל דובי הביט למארקז בלבן של העיניים,  והגאון נאלץ להשפיל את עיניו. עם רכיבה שקולה, חכמה, אבל גם אמיצה במיוחד, נלחמו השניים שמתמודדים על האליפות, בגשם, ראש בראש, בקרב על עשר נקודות – אם מארקז היה מנצח, הוא היה פותח פער שלדובי היה קשה לסגור. דובי ניצח, באופן מסמר שיער, ושלושה מרוצים  לסיום העונה רק 11 נקודות מפרידות ביניהם.
 
לפני כן, מארקז הציל את ההונדה מהתרסקות ודאית בהקפה האחרונה. כרגיל מארקז ניסה עקיפה משוגעת בפניות האחרונות. אבל בדיוק כמו באוסטריה דובי הראה למארקז שהוא לא מתרגש, וניצח את המרוץ. במלים אחרות, דובי הראה לעילוי שהוא עשוי מחומר של אלופים. עוד יותר מזה, הוא ניצח אותו ראש בראש, בהקפה האחרונה, בפעם השנייה העונה. ובל תיקל המשימה בעיניכם.
 
יובהר לקראת קטע הסיום, מארקז הוא עדיין הגאון של הסדרה, וזו עדיין האליפות שלו שאותה הוא יכול רק להפסיד, לא לנצח.
אבל האמת, האמת, האמת, בא לי שדובי ייקח אליפות, למה?
 
1. כי למארקז יש כבר שלוש, ולא נורא אם לא ייקח עוד אחת.
2. כי הוא הרוכב הכי חכם באליפות, אפילו יותר מהדוקטור שנתקף לפרקים בג'ננות ומאבד את הצפון.
3. כי מגיע לדוקאטי לאחר כל המרורים שהם אכלו מאז האליפות האחרונה של סטונר, לפני עשור.
4. כי אלוף איטלקי על אופנוע איטלקי, זה מה שהדוקטור לא הצליח לעשות.
5. כי זה פשוט סיפור טוב, ואני מעריץ גיבורי מעמד פועלים, כמו דובי, שהיה אמור לחסות בצילו של לורנזו שהובא כדי לקחת אליפות.
 
הנה, אפילו קינחתי במיני חמש הערות. 
נתראה כאן בקרוב.
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מבחן השוואתי ענק: מי פיק אפ הטוב ביותר בשטח?
מבחן השוואתי ענק: מי פיק אפ הטוב ביותר בשטח? עולם הרכב תכנית 105
עולם הרכב 104: נהיגה ראשונה בקיה סטינגר
עולם הרכב 104: נהיגה ראשונה בקיה סטינגר
נגמרה החגיגה: מהיום נתוני צריכת הדלק תואמים למציאות ולא למעבדה
נגמרה החגיגה: מהיום נתוני צריכת הדלק תואמים למציאות ולא למעבדה. תכנית 103
צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו
צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו, עולם הרכב 102
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח, סיכום ביניים
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח לשברולט אקווינוקס, סיכום ביניים
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! צפו
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! עולם הרכב 100
עולם הרכב 98: יונדאי קונה מגיע למבחן
צפו: החדשה של במוו, נהיגה ראשונה בטוארג ובר ברוך כובש את איטליה
עולם הרכב, מהדורה 92: העולות החדשות על כבישי ישראל
צפו בתכנית: סקודה קארוק, טויוטה קאמרי וגם גרסה ספורטיבית לפיקנטו
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס, עולם הרכב תכנית 91
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. תערוכת ניו יורק בפתח. אליפות הפורמולה 1 נפתחת וגם מסלול המירוצים בערד חוגג פתיחה בפסח.
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. עולם הרכב תכנית 86
מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש
צפו: מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש, עולם הרכב תכנית 85
עולם הרכב ספיישל תערוכת ז'נבה
טויוטה, וולוו, יגואר, יונדאי, לקסוס ועוד יצרניות כובשות את ז'נבה, תכנית 84
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
קופרה: לאן מיועדות פני המותג?
קופרה: לאן מיועדות פני המותג? עולם הרכב תכנית 83
נהיגה ראשונה: BMW X2
נהיגה ראשונה: BMW X2 שמביאה משב רוח מרענן וצעיר. עולם הרכב תכנית 82
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40, עולם הרכב תכנית 81
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE - עולם הרכב תכנית 80
הכי קרוב לקורס טיס: קורס נהיגת קטר
קורס נהיגת קטר - הצצה לעולם המסתורי ולתהליך ההכשרה של נהגי הרכבות בישראל
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
עולם הרכב 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות אקשן מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
סובארו VX 2018 במבחן דרכים
סובארו VX 2018 במבחן דרכים, עולם הרכב תוכנית 76
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
תכנית 75
מיצובישי קוראת תיגר על פלח הג'פונים עם אקליפס קרוס, עולם הרכב תוכנית 75
תחילת המבול
יבואני הרכב לא מחכים וכבר מציגים את הדגמים לשנת 2018 – עולם הרכב תוכנית 73
צפו: עולם הרכב, מהדורה 71
למבורגיני אורוס, נסיעה על אאודיRS5, מבחן ראשון למתחרה של ה- Tmax ועוד
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

ב.מ.וו M4

חוות דעת - ב.מ.וו M4 היא גרסת הביצועים של ס... מידע נוסף >

אופל זאפירה

חוות דעת - אופל זאפירה הוא רכב ה- MPV בגודל... מידע נוסף >

לקסוס RX450h

חוות דעת - לקסוס RX450h הוא הקרוסאובר של חט... מידע נוסף >

סקודה ראפיד ספייסבק

חוות דעת - סקודה ראפיד ספייסבק היא גרסת הסט... מידע נוסף >