סגור

חמש הערות סבירות באורכן על המרוץ באוסטרליה

על המסלול הכי יפה בסבב, על האוסטרלי היחיד באליפות, על צמד הסוסים של דובי, על הרוכב שמותר על האופנוע, ועל מרוץ משוגע שרק אגרופנים היו חסרים בו

  • נסים דואק

  • 23.10.2017
1. פיליפ איילנד, אוסטרליה. הנה אנחנו נוגעים בגראנד-פינאלה, הנה אנחנו כוססים את שורשי ציפורני הרגליים שלנו. הנה הסיפור הולך וננעל. הנה מתקרב טור הסיכום המיוחד, עם המפסידים, המנצחים, המאכזבים, המבטיחים, ופטרוצ'י, שגם אם יתגלח בבוקר, ייראה לא מגולח אחר הצהרים.
החלום שלי הוא לצפות במרוץ שבפיליפ איילנד. בעצם, החלום שלי הוא לצפות במרוץ בפיליפ איילנד ולרכוב עליו למחרת. פיליפ איילנד הוא תמונת המראה של מוטגי - מהיר, זורם, פנייה במהירות עצומה מובילה לפנייה במהירות עצומה. צריך לשמור על מהירות הפנייה, כי קשה מאוד לעקוף על הבלמים. 
הגברים בעולם נתונים היום תחת מפלים של ביקורת חמורה, חסרת תקדים בהיסטוריה האנושית, כאשר הציבור מתוודע לעוד ועוד התנהגויות בבוניות שלהם. דווקא מרוצי אופנועים הינם זירה, שבה לא מתקיימת הבחנה בין גברים לבין נשים (אולי חוץ מנערות המטרייה, שהגיע הזמן להעבירן מהעולם), ועדיין – פרט למקרים בודדים, מדובר בגברים שמתחרים זה בזה. משום כך, ורק משום כך, אפשר לומר שהמסלול בפיליפ איילנד דורש ביצים גדולות, יותר מכל מסלול אחר בסבב. אמרתי את זה, ועכשיו אני מוכן ומזומן להיצלב על אי תקינותי. 
רגע לפני ששבע קוראות הטור המתפוגג ממסמרות את ידיי ורגלי לצלב העץ ומותירות אותי להתייסר עד אשר אנפח את נשמתי ואשמש טרף לחיות השדה, אציין שפניות מהירות מחייבות ביצים גדולות. הסיבה: בזמן הפנייה המהירה יודע הרוכב, כי הצמיגים, המתלים והשלדה נתונים תחת עומסים קיצוניים במיוחד. בו-בזמן, הוא לא ממש יודע כמה הוא יכול לסמוך על האופנוע, או הצמיג, או המזלג, או על עצמו. 
יצא לכם פעם לאבד קדמי בפנייה מהירה? חוויה פואטית, כמעט משל לשבריריות החיים, לחוט השערה שמפריד בין היש לבין האין. הקדמי פשוט נשטף, בלי התרעה ובלי התראה. כשזה ממש מהיר, אתם יודעים שאתם לפני גלגול ארוך במיוחד, שסופו מי ישורנו. לכו תחזירו עכשיו את הביטחון בקדמי בזמן פניות מהירות.
אבל הביצים הגדולות הן רק חלק מהתמונה, כי פיליפ איילנד הוא המסלול עם הנוף הכי מדהים בסבב – הוא נטוע על מצוק, שמעל חוף האוקיינוס, עטוף בירוק, אדוות הגלים הסוערים משמשת לו כתמונת רקע. חשוב לציין, שעם הים באות רוחות שהולמות במסלול, וממש מערערות את האופנועים בפניות המהירות (ויש הרבה מאלה). 
אני יודע שאני נשמע כמו פרומו לערוץ דיסקאברי, אבל הוסיפו לכל זה את השחפים העולים מן המים וחגים בלובנם סביב המסלול. יש לציין, שעבורם המרוץ באוסטרליה הוא יום זיכרון שנתי אשר מעלה על נס את כל אותם בעלי כנף שנתיב הטיסה שלהם מצטלב בנתיב התעופה של כל הרוכבים. 
 
יום הזיכרון של השחפים

(צילום: getti)

 
2. ג'ק מילר. קשה להאמין אבל הדומיננטיות הכמעט מוחלטת של הספרדים במוטו ג'י-פי התחילה רק בשנה האחרונה של האלף, שעה שקריביליה לקח אליפות, ראשונה לספרד. לפני כן, האיטלקים, האמריקנים והאוסטרלים נתנו את הטון באליפות. עם האוסטרלים, בשנות השמונים היה זה ווין גרדנר, שנות התשעים עמדו בסימן מיק דוהאן הבלתי מנוצח, אבל גם דריל ביטי שנאלץ לפרוש עקב פציעה קשה. בשנות האפס היו אלה בייליס (בעיקר בסופרבייק), וכמובן סטונר, האלוף הבכיין והנרגן.
אבל היום ג'ק מילר הוא הנציג האוסטרלי הסדיר היחיד באליפות, וגם מי שהוכתר כיורש של סטונר עוד לפני שחתימת שפם צימחה מעל שפתו העליונה. לפני שלושה שבועות הוא שבר את הרגל ברכיבת טריאל, נותח ומוסמר. גם הוא. רוסי יכול להיות אבא של מילר, ופיליפ איילנד הוא המסלול הביתי שלו. לכן מילר נשך את השפתיים וחזר, אפילו הגיע למקום השביעי, ולכן הוא זוכה להתארח השבוע במדור. 
תזכורת: מילר כל-כך בלט בקטגוריית המוטו 3, עם רכיבה כריזמטית ודמות תקשורתית שעושה כותרות, עד שהונדה החליטו להקפיץ אותו שתי כיתות - מההמוטו 3 ישר למוטו ג'י-פי. 
כשנודע שמילר מוקפץ לכיתת המחוננים, מארקז, רוסי ולורנזו הגיבו בספקנות. כאילו אמרו, הוא לא יודע מה מחכה לו. הרי אף לא אחד מהם עשה את המסלול הזה, אלא בילה כמה עונות בקטגוריית הביניים. 
אבל הונדה התעקשה, ושמה את מילר על ההונדה. אפשר לתאר את זה בלא מעט מלים, אבל ההימור נכשל. כישלון חרוץ. מהדהד. צורב תודעה. כמעט כמו הקריירה הפוליטית של אראל מרגלית. כמעט כמו הניסיון להרחיק את טרמאפ מהטוויטר. כמעט כמו הכישלון של צביקה הדר בתוכניות אירוח בימי שישי בערב, שכבר נמשך יותר מעשרים שנה, אבל אין מי שיעצור את האסון המתמשך הזה. 
היה צפוי שמילר לא יהיה אדיר בעונתו הראשונה ויתרסק בניסיון להשתלט על כלי ששוקל פי שניים וחצי ועם הספק גבוה פי חמישה מזה שרכב עליו. לכן הוא התרסק ושוב התרסק. 
בעונתו השנייה, ניצח מרוץ בגשם, אבל התרסק ושוב התרסק. ואת העונה השלישית התחיל סביר, אבל הוא מזגזג כמו כלב שבלע האש קוקי, שהתגלגלה אליו בטעות בערב ברביקיו של בעליו האמידים.
לאור הדשדוש המתמשך, כבר במחצית העונה התבשרנו כי הוא עומד לעזוב את כיתת המחוננים. כנראה שהונדה הבינה שהוא כבר לא יהיה מארקז 2, ושאולי מישהו מיהר שם ולא נתן לו להתבשל טיפה במוטו 2. מילר מצידו נחלץ בעור שיניו וחתם על חוזה עם פראמק דוקאטי לשנה הבאה.
מה אנחנו למדים מזה? כמה קלישאות לעוסות וממוחזרות מבית היוצר של דואק: שהחיפזון מהשטן, שההווה לא מעיד על העתיד, ושמורכב יותר לקפוץ בגיל 19 מהמוטו 3 ישר למוטו ג'י-פי, מאשר להיות קנצלר אוסטריה בגיל 31.
 
כל זה קרה רק לפני שלושה שבועות, אלוהים איך הם עושים את זה

 
3. סוס שחור, סוס לבן. לקח לי לא מעט שנים להבין שמרוצים מנצחים עם הראש, ולא עם יכולת הרכיבה, או עם האביזרים היקרים שמותקנים על האופנוע. לקח לי המון זמן להבין, שבמרוצים צריך כל הזמן לחשוב – להחליט שאני עוקף, להחליט שאני מתקדם, לתכנן תמיד קדימה את המשך המרוץ, ולא להיות רדוף מחשבות טורדניות אודות אלה שדולקים אחרי. 
כשחשבתי שאני מבין את זה סוף סוף, עסקתי במי שדולק אחרי, התרסקתי, והשאר היסטוריה והשבתה מאונס.
למרות התוצאה החלשה במיוחד, ועם האובדן המסתמן של הסיכוי להיות אלוף, לדובי מגיע מיני-הספד בפרק שמקדים את פרק הסיכום שיקדים מצידו את פרק הסיום. 
כבר שפכתי נהר של מלים ועוד אשפוך יובל קטן על מה שקורה לדובי השנה. אי אפשר להקל ראש בטרנספורמציה שעברה עליו – מגולם לפרפר, מטיח לצבע, ממלחמת אזרחים קורעת לב לכביש תל-אביב-דמשק-ביירות. 
ערב המרוץ באוסטרליה, סיפר דובי על האימונים המנטליים שלו, ועל זה שהם חשובים לא פחות מהאימונים הגופניים. במסגרת אותם אימונים, דובי מחזיק אורווה עם שני סוסים, הלבן והשחור. 
דובי תמיד היה הרייסר הכי חכם על המסלול, אבל השנה החליט לעלות כיתה, אולי משום החרב של לורנזו שאנשי דוקאטי החליטו להעמיד לו מעל הראש. רכבתי עד העונה הזאת באופן שכלתני מדי, הודה לאחר המרוץ ביפן. רכבתי רק על הסוס הלבן. אבל העונה יש לי גם את הסוס השחור, זה שגורם לי לשכוח הכול ולנצח בכל מחיר. 
דורות על דורות של פילוסופים דנים בשאלת הגוף והנפש, הטוב והרע, כרייסט ואנטי-כרייסט, אופי מול יופי, ושיקול דעת מול ברבאק של הרבאק. והנה הגיע ההוגה דובי, ומה הוא בעצם גילה? שרק ג'ננה מובילה שוב ושוב למחלקות האורתופדיות, ורק שכל ושיקול דעת לא מנצחים מרוצים. אבל מיזוג שלהם והפעלה מובחנת של כל אחד מהם זה כבר סיפור אחר. 
חבל, שדווקא במרוץ באוסטרליה, כל הסוסים שלו נותרו באורווה. עכשיו, הוא זקוק לנס עבורו, או לאסון מבחינתו של מארקז. 
אבל גם אם יקרה מה שמסתמן עכשיו, דובי הצליח לשים יד על החלקיק האלוהי, זה שגורם לרוכב עילאי (וכולם כאלה בסדרה) להפוך לווינר. 
בתחומים אחרים מקבלים על זה נובל.
 
על הקסדה משמאל, סוס לבן. על הקסדה מימין סוס שחור.

(צילום: getty)

 
4. רוכב או אופנוע. גם א-פרופו דובי, מעניין שדווקא בעידן הכי טכנולוגי, עם הילוכים סמי אוטומטיים חפים מקלאצ', אלקטרוניקה מתוחכמת מזו של נאסא, שלדות של מטוסי קרב, ובקרה של מחלקת תחקירים בחיל אוויר, ועדיין נראה שאת הוויכוח הנצחי בין הרוכב לבין המכונה, מכריע הרוכב. 
הנה, 
מארקז היחיד שמצליח להיות עקבי על ההונדה (ולא קראצ'לו או פדרוסה שרוכבים על דגם17).
אם ננכה את אוסטרליה, דובי הוא היחיד שמצליח להיות עקבי על הדוקאטי (ולא לורנזו או פטרוצ'י שרוכבים על דגם 17). 
אספרגרו הוא היחיד שמצליח מדי פעם להוציא משהו מהאפריליה וסאם לואס משונמך בחזרה למוטו 2. 
רק רוסי וויניאלס הורסים לי את התיאוריה שפיתחתי בזה הרגע, כי שניהם מתקשים להיות עקביים על ימאהה השנה. 
וזה בדיוק מה שאני אוהב במרוצי אופנועים – שאין אופנוע גדול יותר מהרוכב שלו. שאין מצב שרוכב בינוני ייקח אליפות בזכות האופנוע. 
כשהופיעה האלקטרוניקה באופנועי המוטו ג'י-פי, צקצקו הטהרנים בלשונם, והספידו את העידן שבו הרוכב חשוב יותר מהאופנוע. הם יצאו אידיוטים, כמו כל אלה שטוענים שהדור הולך ופוחת. כי הדור הנוכחי של האופנועים הוא הכי מתקדם (זה לא מובן מאליו, באליפויות אחרות משנמכים משמעותית את הכלים), ועדיין הרוכב הוא זה שעושה את ההבדל.
עכשיו, איך מחליטים איזה אופנוע הוא הטוב באליפות?
בדיוק כמו שיש ראש ממשלה שטוען, שבניכוי החרדים והערבים מצבה הכלכלי של ישראל מצוין, אבל בהפוך - אם ננכה מהונדה את מארקז, נגיד שהונדה הוא האופנוע הדפוק באליפות, ונדבר על מפעל שאיבד את דרכו.
ואם ניקח את דוקאטי השנה בלי דובי? נגיד שדוקאטי גם השנה לא מתקרבים לפגוע וצריך להעיף את כל בעלי התפקידים שמעורבים בפרויקט.
ואם ניקח את ימאהה בלי ויניאלס ורוסי? אז הוא עדיין ייצא קקה של אופנוע, שעובד רק בתנאים מאוד מסוימים, ומביך את רוכביו באחרים.
הייתי מספיק בוטה? יצאה ממני דמות הערס הנתנייתי?
הדוקטור היה יותר.
 לאחר המרוץ, כשנשאל לעמדתו אודות האפשרות שזארקו יקבל אופנוע מפעל שלישי בעונה הבאה, הוא ענה: "אישית, אני לא מתנגד לזה, אבל אני לא בטוח שזה כזה רעיון טוב עבור זארקו לקבל את האופנוע שלנו". 
אאוצ'.
 
כמה היינו מדחקקים על ההונדה בלעדיו

(צילום: getty)

 
5. המרוץ. רציתם מכות? קיבלתם מכות. רציתם דחיפות? קיבלתם דחיפות. 
רציתם סימנים של צמיגים על החליפה של הדוקטור? רציתם שבר בזנב על האופנוע של מארקז? רציתם מרוץ משוגע, משוגע, משוגע, עם שמונה רוכבים שמחליפים בו מקומות, כמעט עד קו הסיום? רציתם אשד אגלי זיעה וקוצר נשימה של החתום מטה, שהוסדר רק שעה ארוכה לאחר מכן? גם את זה קיבלתם.
איפה המרוצים של עידן ה-800, שבהם לורנזו או פדרוסה ברחו לכל השדה, ועשו מרוץ לבד? 
העונה, כדי  לנצח מרוץ במוטו ג'י-פי צריך להיות אגרסיבי כמו עבריין שמגיע לחדר מיון, כדי לסגור חשבון עם מי שלא התייחס יפה לחברה שלו.
רוכב שמתקשה עם זה (לורנזו? פדרוסה?), מוזמן לעשות הסבה מקצועית למחול מודרני.
אתם מוזמנים להתרגל: זה המוטו ג'י-פי. לא מספיק להיות עילוי, לא מספיק לרצות לנצח, לא מספיק אפילו  לשחרר את הסוס השחור - צריך לעקוף עם דם בעיניים, עם סכין משוננת ביד אחת, ועם אגרופן ביד השנייה. מה שיהיה יהיה.
פתאום, הבעיטה של רוסי במארקז לפני שנתיים, נראית כמו חלק מהמשחק.
אז כולם דחפו זה את זה באוסטרליה, והדוקטור הראה שעם כל הכסף שלו, וחרף העובדה שנולד בעשור שבו הביטלס עוד היו קיימים, גם הוא יודע להידחף  ולדחוף, והגיע שני, לפני ויניאלס, שחיסל גם את הסיכוי המתמטי שלו לזכות באליפות.
אלה המרוצים היום, וכל עוד אף אחד לא נופל, לא נפצע ולא נהרג, הם ימשיכו להיות כאלה – למגינת לבם של הרוכבים הנקיים ששומרים על עצמם, ולשמחתנו הרבה.
הנה כי כן, לקרב הזה יש תמונת סיום – העננים פוזרו ונותרנו בעצם עם אחד באליפות, שצריך רק לא לעשות שטויות ולא להתרסק, ואליפות רביעית בכיס שלו.
הצדיעו לגאון.
 
 
אחד מעל כולם

(צילום: getti)

 
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מבחן השוואתי ענק: מי פיק אפ הטוב ביותר בשטח?
מבחן השוואתי ענק: מי פיק אפ הטוב ביותר בשטח? עולם הרכב תכנית 105
עולם הרכב 104: נהיגה ראשונה בקיה סטינגר
עולם הרכב 104: נהיגה ראשונה בקיה סטינגר
נגמרה החגיגה: מהיום נתוני צריכת הדלק תואמים למציאות ולא למעבדה
נגמרה החגיגה: מהיום נתוני צריכת הדלק תואמים למציאות ולא למעבדה. תכנית 103
צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו
צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו, עולם הרכב 102
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח, סיכום ביניים
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח לשברולט אקווינוקס, סיכום ביניים
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! צפו
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! עולם הרכב 100
עולם הרכב 98: יונדאי קונה מגיע למבחן
צפו: החדשה של במוו, נהיגה ראשונה בטוארג ובר ברוך כובש את איטליה
עולם הרכב, מהדורה 92: העולות החדשות על כבישי ישראל
צפו בתכנית: סקודה קארוק, טויוטה קאמרי וגם גרסה ספורטיבית לפיקנטו
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס, עולם הרכב תכנית 91
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. תערוכת ניו יורק בפתח. אליפות הפורמולה 1 נפתחת וגם מסלול המירוצים בערד חוגג פתיחה בפסח.
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. עולם הרכב תכנית 86
מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש
צפו: מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש, עולם הרכב תכנית 85
עולם הרכב ספיישל תערוכת ז'נבה
טויוטה, וולוו, יגואר, יונדאי, לקסוס ועוד יצרניות כובשות את ז'נבה, תכנית 84
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
קופרה: לאן מיועדות פני המותג?
קופרה: לאן מיועדות פני המותג? עולם הרכב תכנית 83
נהיגה ראשונה: BMW X2
נהיגה ראשונה: BMW X2 שמביאה משב רוח מרענן וצעיר. עולם הרכב תכנית 82
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40, עולם הרכב תכנית 81
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE - עולם הרכב תכנית 80
הכי קרוב לקורס טיס: קורס נהיגת קטר
קורס נהיגת קטר - הצצה לעולם המסתורי ולתהליך ההכשרה של נהגי הרכבות בישראל
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
עולם הרכב 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות אקשן מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
סובארו VX 2018 במבחן דרכים
סובארו VX 2018 במבחן דרכים, עולם הרכב תוכנית 76
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
תכנית 75
מיצובישי קוראת תיגר על פלח הג'פונים עם אקליפס קרוס, עולם הרכב תוכנית 75
תחילת המבול
יבואני הרכב לא מחכים וכבר מציגים את הדגמים לשנת 2018 – עולם הרכב תוכנית 73
צפו: עולם הרכב, מהדורה 71
למבורגיני אורוס, נסיעה על אאודיRS5, מבחן ראשון למתחרה של ה- Tmax ועוד
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

פיג'ו 508 סטיישן SW

חוות דעת - פיג'ו 508 SW היא גרסת הסטייש... מידע נוסף >

ב.מ.וו X1

חוות דעת - ב.מ.וו X1 הוא הקרוסאובר הקומפקטי... מידע נוסף >

לקסוס NX

חוות דעת - לקסוס NX הוא הקרוסאובר הקומפקטי... מידע נוסף >

אלפא רומיאו מיטו

חוות דעת - אלפא רומיאו מיטו היא הסופרמיני ש... מידע נוסף >

דאצ'יה לודג'י

חוות דעת - דאצ'יה לודג'י הוא MPV קו... מידע נוסף >