סגור

השקה מקומית: קאן אם מאווריק X3 172 כ''ס ו-X3 MAX

השליטה של מאווריק X3 בשוק ה-SBS הספורטיביים מוחלטת, אבל זה לא מספיק לקאן-אם. אז הם מוסיפים עוד סוסים לאורווה ועוד שני מושבים לכלי הפאן ההיסטרי. וכשקוראים לנו לעוד טיסה פסיכוטית נמוכה בשבילי הנגב, אנחנו לא מפספסים את ההזדמנות ומתייצבים מיד

  • דרור ברלי

  • 27.10.2017

(צילום: נועם עופרן)

 
מאז הגיע אלינו המאווריק X3 בשנה שעברה, השתנו כמה דברים בשוק ה-SBS  הספורטיביים. מאז טעמנו ממנו ביערות הבוציים של רומניה ובצירי הבאמפים המאובקים שחוצים את הנגב בואכה אילת, הכלי הפסיכי הזה וזה באנדרסטייטמנט. כבש בסערה את חובבי הפאן המוטורי בישראל. X3 הביא עימו תפיסה חדשה בכל מה שקשור לשילדה ומתלים והעלה את הסטנדרטים של ביצועים, התנהגות והקזת אדרנלין לשיאים חדשים. השליטה שלו בשוק מוחלטת למרות תג מחיר מוגזם ששומט את הלסתות לא פחות מהמפרט הטכני ונתוני הביצועים שלו.
 
מישהו בקאן אם כנראה קרא את אחד ממבחני הדרכים הישנים שלנו. ''יותר מדי זה לא מספיק'' כתבתי פעם אחרי שנהגתי במאווריק טורבו מהדור הקודם. אז, חשבתי שהוא חזק.... אלוהים אדירים - בסטנדרטים של X3, המאווריק דור ראשון עם 131 כ''ס זה כלי לחלשים. SBS  לילדות עם קוקיות. מאווריק X3 התהדר ב-154 כ''ס צוהלים שגם הם גדולים הרבה יותר מדי על יכולות הנהיגה של רוב רוכשיו. אבל ההספק והתאוצות המשוגעות הם כינור שני להתנהגות מחודדת וספורטיבית שרק רכבי מירוצי-מדבר מקצועיים שעולים הרבה-הרבה יותר מסוגלים לספק. ואם הפלטפורמה כל כך טובה והמתחרים מזריקים סטרואידים למנועים שלהם על מנת להישאר בתמונה, אז מה הבעיה לסחוט עוד סוסים ולהגדיל שוב את הפער עליהם?.... לא בעיה בכלל. ומי אנחנו שנתלונן על מנוע עוד יותר חזק?....
 
הספרינטר-מיניבוס השחור-נוצץ מתנודד בשבילי צפון הנגב ומתכסה באבק. אנחנו בדרכנו ל''חוות צביקה'' הממוקמת אי שם בין הגבעות הרכות באיזור רוחמה ובית קמה. הווייז קובע בביטחון שאנחנו בשביל הנכון, אבל נהג המיניבוס קצת בלחץ. ''האוטו הזה עדין. לא מיועד לדברים האלה'', הוא מסביר. הקילומטרים חולפים בעצלתיים אבל לבסוף אנו מגיעים למקום המדליק של צביקה שלמה - מין בית-קטן-בערבה פסטורלי שבו נאכל ארוחת בוקר מפנקת ונפגוש את צחי כפרי - אורים ותומים בכל מה שקשור ל-SBS  ספורטיביים בישראל בפרט ולנהיגת שטח מהירה בכלל -  שיוביל אותנו בשבילי הנגב לכיוון שטחי הדיונות של נחל סכר.
 

(צילום: נועם עופרן)

 
אז מה יש לנו היום? טוב נו. עוד כוח. מכיוון שאין דבר כזה ''חזק מדי'' והיצרנים המובילים מנהלים מירוץ חימוש שסופו אינו נראה באופק, מאווריק X3 המעודכן ל-2018 מתהדר במנוע עוד יותר חזק. נפח מנוע 3 הצילינדרים מוגדש הטורבו נותר ללא שינוי – 900 סמ''ק. אבל בקאן- אם פינקו אותו באינטרקולר מוגדל, מאוורר מנוע מחוזק בעל ספיקת אוויר מוגדלת ב-49% לטובת קירור משופר ומשאבת דלק מחוזקת שמייצרת לחץ גבוה בהרבה. התוצאה: לא פחות מ-172 כ''ס ב-7250 סל''ד ומומנט של 17 קג''מ שמתקבל ב-6500 סל''ד (למי שתוהה על הסל''דים הגבוהים – כאן אין קסמים. ככה זה כשסוחטים מספרים מרשימים ממנוע בנפח קטן) ולפינאלה – מערכת פליטה משופרת שעוזרת למנוע לשחרר את התפוקה וגם לייצר צליל ספורטיבי שהוא חלק מהעניין.
 
על מנת לגבות את התוצרת הפרועה, הוחלפה גם רצועת הוריאטור בחדשה וחזקה יותר. כל זה מקצץ חצי שנייה מזמן התאוצה מעמידה ל-60 מייל לשעה (96 קמ''ש. ככה זה בכלים שמגיעים מצפון אמריקה) ומעמיד אותו על 4.4 שניות בלבד. נתון מעולם מכוניות הספורט היקרות. כצפוי הועמדו לרשותנו כלים מדגם  XRS הבכיר שכולל מפרט טכני משופר עם מפשק גלגלים מורחב וצמיגים בקוטר 30 אינץ' ולכבוד 2018 הכלים צבועים בסכמה חדשה בצבע טיטניום-מט עם גלגלים שחורים שיוצרים אפקט חמקני-משהו. מאוד יפה לטעמי ופחות צעקני מהסכמה היפה לכשעצמה בזהב ואדום של ה-XRSים מ-2017. אבל תהיו בטוחים שרוכשי הכלים ישקיעו ממון רב באינדיבידואליזציה שתכלול מין הסתם גם לא מעט קוסמטיקה פוטוגנית וצביעה חיצונית פרועה...
 

(צילום: נועם עופרן)

 
כל היתר מוכר לנו מה-X3 של 2017 וזה אומר מתלים בתצורה שמזכירה באגים קלאס1 וטרופי טראקס עם זרועות ארוכות ומהלכי מתלה כמעט דמיוניים שמאפשרים בליעה וגיהוץ של באמפים אכזריים ביותר. יחידות הקויל-אובר (קפיץ על בולם) מתוצרת FOX בקוטר 3 אינץ' עם מיכל קירור חיצוני וקפיצים כפולים – הקפיץ הקצר אחראי על נוחות נסיעה ומטפל בגבנונים הקטנים, אלה שמרעידים ומטלטלים את הכלי. הקפיץ הארוך יותר אחראי לספיגה של המכשולים הגדולים והנחיתות מגובה רב. יש כאן עדיין תמסורת אוטומטית מסוג וריאטור, בחירה בין הנעה אחורית לכפולה והילוך כוח. מאחור אין דיפרנציאל כלל (כי לא צריך. הכלי ממילא לא מורשה לנסיעה על כביש) ומלפנים יש דיפרנציאל ננעל אוטומטית. יש גם כפתור שבורר בין מצבי ECO  (מתאים לטיולים ארוכים ואז הכלי ''סתם'' חזק בטירוף אבל מבויית יחסית וחסכוני הרבה יותר) ו-SPORT MODE  למי שנמצא במצב רוח קרבי עם רצח בעיניים ולא מחשבן לאוקטנים היקרים.
 
להגה שלושה מצבי תגבור חשמלי ויחס העברה מהיר במיוחד – סיבוב וחצי בין בלבד נעילות. תוסיפו לזה תנוחת ישיבה נמוכה וקרבית ותבינו למה כל העסק מיועד. בנוסף יש גם חבילת אבזור מקורית עשירה כסטנדרט לדגמי-2018: גג פלסטיק קשיח, חגורות בטיחות משופרות עם מנגנון מתיחה נוח, מראה פנימית פנורמית ומראות צד מקוריות משופרות כסטנדרט, מיגוני גחון מקוריים מפוליקרבונט שחוסכים משקל ורעש ללא הפחתה ברמת המיגון ואבזור מקורי כסטנדרט שכולל חצי חלון קדמי, חיפויים מלאים להשלמת החלק התחתון של הדלתות, ארגז אחורי קשיח, מערכת שמע ייעודית לכלי מבוססת על בלוטות' בעוצמה של 800W עם רמקולים מאחור ומלפנים וסאבוופר והכנה למערכת אינטרקום בין נהג ונוסע. שווי חבילת התוספות הנ''ל הוא לא פחות מ-000,25 שקלים ולנוכח שדרוג המפרט נעים לדעת שהמחירים לא השתנו: החל מ-172950 שקלים לדגם טורבו R הבסיסי ועד ל-199950 ל-XRS ובתקופת ההשקה תקבלו הנחה נוספת של 7000 שקלים.
 

(צילום: נועם עופרן)

 
שדרוג ההספק והאבזור לא היו הסיבה היחידה להתכנסות שלנו.  אם הכל כל כך טוב אז למה להסתפק בנהג+נוסע אחד?.... SBSים ''משפחתיים'' עם 4 מושבים הם כבר עניין שבשגרה אבל אם עד היום התרגלנו לעיצוב מגושם ולהתנהגות מגושמת לא פחות, אז ה-X3 MAX  החדש מתבלט לטובה עם לוק הרבה יותר זורם וקל לעיכול והבטחה להתנהגות מושחזת ברמה שכלים ארבע-מושביים אחרים לא ידעו לספק עד היום. ה-MAX  המשפחתי מרווח ונוח גם מאחור וגם לנוסעים גבוהים ומגיע רק ברמת האבזור הגבוהה XRS. המפרט כאן זהה למעט בסיס גלגלים ארוך כמובן – 342.9 ס''מ לעומת 259 ס''מ לא קצרים בכלי הרגיל - ואורך כללי של 420 ס''מ. זה כבר לא  SBS קטן וקליל, אלא רכב בגודל מלא שמצריך היערכות מיוחדת עם עגלה מתאימה וכו' וכמובן גם להכניס את היד עמוק יותר לכיס –  לא פחות מ-219,950 שקלים ואותה הנחה של 7,000 שקלים לתקופת ההשקה. יקרררר.....
 
בלבולי המוח הטכניים יכולים לשעמם את מי שלא בענייני נהיגת שטח  ספורטיבית אבל אותנו כל זה רק מדליק עוד יותר לקראת הנהיגה. אנחנו מתחלקים לצמדים וקושרים ציוד בכלים. ליאור, מנהל מחוז דרום בעופר-אבניר, מבקש ממני להיזהר כי ה-X3 ''שלי'' הוא כלי פרטי של לקוח שעבר מסכת שיפורים קלילה נוספת ומשחרר כמעט 200 כ''ס, מה שכמובן משמח אותי עד מאוד...
 
מניסיוני על X3 אני זוכר אותו כ-SBS בעל תנוחת הנהיגה הטובה ביותר שאני מכיר ולכן קצת מופתע שלא נוח לי. אני גבוה ומגודל ומגלה שהמושב פתאום גבוה לי מדי, המשענת קבועה בזוית שגויה לחלוטין (נוטה אחורנית הרבה יותר מדי) וההגה תקוע לי בין הברכיים. אוי עמך ישראל, מה יהיה איתכם?
 
כמה עוד צריך לטחון במוח לישראלים חובבי הג'יפונים, ש''לשבת גבוה'' זה כל כך רע – ממש-ממש רע - בכל פרמטר?.... אז בדקתי לעומק ואכן ברגי המושב ממוקמים בחור העליון מבין שניים שהיצרן מספק. זה גבוה מדי. וזה מאוד לא נוח וממש לא טוב. כנראה שבעל הכלי נמוך ממני בהרבה ובעל ידיים ארוכות כשל גורילה... בכל מקרה – אפשר להוריד את המושב ב-5 ס''מ משמעותיים לחור הקיבוע התחתון וזה גם יתקן את זוית המושב, אבל זה מצריך ערכת מפתחות ברגים ואין לנו זמן להתעסק בזה עכשיו. מכיוון שאני כבר מכיר היטב את ה-X3 אני משכנע את עצמי שאין צורך בכמה דקות להתאקלמות ונסתדר ככה.
 
חגורות הבטיחות החדשות משדרגות את נוחות הכניסה/יציאה ותהליך החגירה ואת חוויית המשתמש בכלי ברמה תהומית ממש.  מכת גז קלילה מלמדת אותי עם מה יש לי עסק. הצליל חד ועצבני ונשיפות פורק הלחץ המשופר של מגדש הטורבו מסמרות שיער וגורמות לי לרצות ללחוץ שוב ושוב רק כדי לשמוע שוב ושוב את ה''פרררררר'' העצבני מאחורי העורף.
 
שילוב להילוך H. צחי כפרי כבר התרחק קדימה ואחרי ועדו כמה כלים. אני ממתין  שיצטבר קצת מרחק מהם כדי לא נצטרך לצלול לענני האבק שהם מרימים. לחיצה על המצערת ו.... מי אמר לא צריך להסתגל לכלי?.... חברים יקרים. ל-X3 צריך להסתגל בכל פעם מחדש!.... התגובה האלימה של ה-X3 המשופר דומה יותר לפיצוץ של העולם מסביבי, פיצוץ שמשולב בבעיטה חדה בגב. מגדש הטורבו שואף ונושף בזעם מאחורי הראש שנבעט לי אחורנית לתוך המושב והערס המכני הקטן כאילו נורה מתוך תותח. גם אם אתם חושבים שאתם יודעים לנהוג מהר ב- SBS כדאי שתפנימו שהדבר הזה מקצר ביללה נזעמת את המרחקים בצורה מדהימה. כדאי לכם להתכונן היטב לפניות גם אם הן נראות רחוקות, כי בקצב ההתקדמות של ה-X3 המשופר הן מגיעות כהרף עין והתגובות שלכם צריכות להיות, ובכן – מהירות כברק. לא פחות מזה.
 
לכל מי שחושש ממערכות תגבור חשמליות אני יכול לומר – תשכחו מזה. אתם מכוונים את מערכת ה- DPS לתגבור הרצוי לכם וההיגוי של X3 מהיר וחד, מעביר תחושות מהגלגלים ומאפשר לכם היגוי מדויק ובטוח ביותר. מי שמחפש תחושת בטחון וקצב מהיר ללא דרמות בוחר בהנעה כפולה ואז הכלי יציב כמו קטר ולוקח פניות כמו קארט על מסלול. אבל אנחנו רוצים דרמות ודריפטים – לכן אנחנו כרגע בהנעה אחורית וכל פנייה מלווה בהחלקות זנב – כל כך קל לכשכש את זנב ה-X3 לצדדים וכל כך קל להחזיק אותו שם שניות ארוכות, לשלוט בהחלקה באמצעות דוושת המצערת ולמנן את זוית הדריפט כמה שרק רוצים!... הכלי הנפלא הזה לא סתם משתף פעולה, הוא ממש מתמסר. מישהו כוונן את המתלים בכלי ''שלי'' בדיוק לטעמי – קשיחים יחסית עם שיכוך מיידי והחזרה מהירה – זה אולי קצת קשה ומטלטל במהירויות חנייה אבל עובד נפלא יותר ויותר ככל שהמהירות עולה. המתלים המופלאים פשוט מגהצים ומיישרים את השביל המשובש והופכים אותו לשטוח וחלק כאילו אנחנו משייטים על כביש 6 ולא על שביל מלא בחריצים ובורות.
 

(צילום: נועם עופרן)

 
קצב ההתקדמות בשטח עם הדבר הזה הוא לא הגיוני ומי שמתכנן מסלולי טיול יכול לבנות בקלות על ק''מ יומי גדול פי 3 מאשר על סיפונו של כל ג'יפ או SUV – אבל מי בכלל רוצה לטייל?... רוצים להתחרע. לתת בגז עוד ועוד. קטע ישר כסרגל נבלע תחת צמיגי המקסיס השמנמנים בקצב מפחיד – מד המהירות מרצד ומתחלף בקלות מפחידה למספר שנדמה כאילו הוא דמיוני – 140-150 קמ''ש שאני תוהה עד כמה הוא מדויק -  אנחנו בשטח להזכירכם. לא על כביש! זה SBS  מייצור סדרתי שאפשר לקנות  בחנות, לא טרופי-טראק ממירוצי הבאחה שנבנה בסדנא מתמחה במיליון דולר!...
 
כמובן שהפסיכופט החייכן שמוביל אותנו לא יכול לוותר על סשן קפיצות אלימות באוויר לטובת הצלמים שבחבורה. להזכיר לכולם ועל מנת למנוע ספקות – הוא נוהג ב-X3 החדש הפרטי שלו ולא מהסס לתת לו בראש. אני מודה שאני מעדיף לא לאתגר את המצפון באפשרות שמשהו יקר יתעקם/יישבר ב-X3 חדש שלא שייך לי – כל מה שעברנו עד עכשיו אמור לספק אותי די והותר.
 
אבל זה לא נגמר. מי רוצה שייגמר בכלל?... אנחנו נכנסים לקטע הכי טוב במסלול שלנו – צירי הדיונות של נחל סכר. מפותלים, צפופים, טובעניים, מלאי דרופים אכזריים. ואם עד עכשיו ה-X3 היה מהמם בביצועיו, כאן הכלי כבר לא פחות ממדהים. קצב הנסיעה פרוע ממש, עבודת הגה אינטנסיבית, סל''ד בשמיים, סילוני חול מתעופפים לכל הכיוונים ומתלים שעולים ויורדים במלוא מהלכם כמו מטורפים... אבל הכלי נשאר מאוזן ונשלט והחיוך המטופש לא יורד מהפנים.
 
אם עד עכשיו אתם מקבלים רושם שמדובר בשמן זית זך, אתם לא טועים. זהו SBS  הספורטיבי המהיר, החד והמהנה מכולם. מכלול תכונות ההתנהגות שלו הופך אותו גם לבטוח מכולם לנהיגה מהירה. אבל חשוב גם לזכור שהכלי הזה הוא רכב שטח ייעודי שאינו מורשה ואינו מיועד לנסוע על כביש וככזה הוא לא מצוייד בשום מערכת בטיחות אלקטרונית. אין כאן  ABS ואין ESP  ואין בקרת משיכה, בלימה אוטונומית ותיקוני היגוי עצמאיים כדי לשמור על הנהג הלא מוכשר מספיק. אם התרגלתם למכונית מודרנית שמתקנת לכם טעויות באמצעות  כל מיני גאדג'טים אלקטרוניים ומערכות מצפצפות –  כאן תשכחו מזה. אמנם מגבלות הכלי גבוהות בהרבה מאלה של רוב רוכשיו אבל עם ה-X3 קל מאוד להגזים ומי שינסה לכופף את חוקי הפיזיקה יגלה את הצד האפל שלו ויבדוק את חוזק כלוב ההתהפכות. שלא תגידו שלא אמרתי לכם - הכלי יודע לנשוך ונושך חזק את אלה שלא כשרוניים ו/או בוגרים מספיק ולא יודעים מתי להרפות ולתת לו את הכבוד המגיע לו. ראו הוזהרתם!
 
ואיך דגם ה-MAX  מרובע המושבים?... כצפוי, עם בסיס גלגלים כל כך ארוך ה-MAX מרגיש יציב ובטוח הרבה יותר. קשה לקרוא לו ''נינוח'' כי עדיין מדובר במכונת ביצועים מושחזת עם תגובות חדות מאוד ויכולות ספורטיביות ש-SBS ים מרובעי מושבים אחרים יכולים רק לקנא בהן, אבל האורך הנכבד ממתן את התגובות והופך אותו לקל ובטוח יותר לנהיגה מהירה גם עבור נהגים פחות מיומנים. זוהי מכונת טיולים מהירה ומשובחת שתסב הרבה הנאה למשפחות חובבות שטח והמחיר כצפוי הוא ביכולת תמרון פחותה בהרבה – קוטר סיבוב שמזכיר נושאת מטוסים, מרווח גחון בעייתי יותר בשטח טכני והתנהלות מורכבת יותר בדרך לשטח וממנו – עגלה ארוכה מתאימה וכו'.
 
כמו כל דבר טוב גם יום הנהיגות הזה נגמר מהר. מהר מדי. אחרי ניעור האבק, בליסת עופות מעושנים ולגימת הרבה יין ובירה מצויינת מתוצרת עצמית של צביקה,  נשארה תמימות דעים בקרב כל מי שהשתתף ביום הזה - קאן-אם מאווריק X3 מחזק את מעמדו כאמת המידה של הקטגוריה - הכלי החזק והמהיר ביותר, הספורטיבי והמוטרף ביותר, המענג, המעוצב והמתקדם ביותר, גם הבטוח ביותר - הטוב מכולם בפער גדול ובלתי נתפס. אין לי ספק שהמתחרים מוציאים מעצמם את הנשמה כדי להעמיד לו תשובה הולמת שלא מסתכמת רק בתגבור הספק המנוע, כי יש כאן חבילה שלמה שמעבר לביצועי מנוע מצטיינת בכל פרמטר – אבל זה עדיין לא קרה בשנה האחרונה וכך ה-X3 הפך למוביל השוק ללא עוררין.
 
רק בסעיף אחד אין לנו בשורות. ה-X3 הוא הדובדבן שעל הקצפת של עולם ה- SBS וככזה הוא נשאר כלי יקר להחריד. איך שלא תסתכלו עליו –  במחירים שסביב 200000 שקלים ומעלה לפני כל מיני תוספות ושדרוגים – המחיר אולי לא חריג לקצה העליון של קטגוריית ה-SBS  הספורטיביים אבל הוא עדיין גבוה להחריד וממקם את הכלים האלה בנישה של צעצועים לעשירים. הוא מצריך לוגיסטיקה מורכבת ויקרה בצורת מקום אכסון מאובטח, נגרר ורכב גורר מתאימים – בקיצור לא לכל אחד. אבל מצד שני – מעטים כלי הרכב שמסוגלים לספק אורגזמה מוטורית שכזו. מי מכם שרוצה ויכול?... למה אתם מחכים? רוצו על זה ומהר.
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו
צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו, עולם הרכב 102
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח, סיכום ביניים
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח לשברולט אקווינוקס, סיכום ביניים
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! צפו
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! עולם הרכב 100
עולם הרכב 98: יונדאי קונה מגיע למבחן
צפו: החדשה של במוו, נהיגה ראשונה בטוארג ובר ברוך כובש את איטליה
עולם הרכב, מהדורה 92: העולות החדשות על כבישי ישראל
צפו בתכנית: סקודה קארוק, טויוטה קאמרי וגם גרסה ספורטיבית לפיקנטו
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס, עולם הרכב תכנית 91
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. תערוכת ניו יורק בפתח. אליפות הפורמולה 1 נפתחת וגם מסלול המירוצים בערד חוגג פתיחה בפסח.
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. עולם הרכב תכנית 86
מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש
צפו: מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש, עולם הרכב תכנית 85
עולם הרכב ספיישל תערוכת ז'נבה
טויוטה, וולוו, יגואר, יונדאי, לקסוס ועוד יצרניות כובשות את ז'נבה, תכנית 84
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
קופרה: לאן מיועדות פני המותג?
קופרה: לאן מיועדות פני המותג? עולם הרכב תכנית 83
נהיגה ראשונה: BMW X2
נהיגה ראשונה: BMW X2 שמביאה משב רוח מרענן וצעיר. עולם הרכב תכנית 82
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40, עולם הרכב תכנית 81
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE - עולם הרכב תכנית 80
הכי קרוב לקורס טיס: קורס נהיגת קטר
קורס נהיגת קטר - הצצה לעולם המסתורי ולתהליך ההכשרה של נהגי הרכבות בישראל
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
עולם הרכב 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות אקשן מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
סובארו VX 2018 במבחן דרכים
סובארו VX 2018 במבחן דרכים, עולם הרכב תוכנית 76
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
תכנית 75
מיצובישי קוראת תיגר על פלח הג'פונים עם אקליפס קרוס, עולם הרכב תוכנית 75
תחילת המבול
יבואני הרכב לא מחכים וכבר מציגים את הדגמים לשנת 2018 – עולם הרכב תוכנית 73
צפו: עולם הרכב, מהדורה 71
למבורגיני אורוס, נסיעה על אאודיRS5, מבחן ראשון למתחרה של ה- Tmax ועוד
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

סאנגיונג טיבולי

חוות דעת - סאנגיונג טיבולי הוא המיני SUV של... מידע נוסף >

פיאט פולבק

חוות דעת - פיאט פולבק הוא למעשה מיצובישי טר... מידע נוסף >

אסטון מרטין DB11

חוות דעת - אסטון מרטין DB9 היא מכונית ה- GT... מידע נוסף >

מיני קאנטרימן

חוות דעת - מיני קאנטרימן הוא קרוסאובר קומפק... מידע נוסף >

הונדה HR-V

חוות דעת - הודנה HR-V הוא הקרוסאובר המיני-ק... מידע נוסף >