סגור

שלוש הערות ועוד 23 ציוצים על המרוץ במלזיה

עוד אחד וזה נגמר: על מגרש האימונים של האליפות, על תעודות סוף השנה של הרוכבים, ועל מי שנותן לעקוף, כי הוא יודע מה יקרה אחר-כך. טור סיכום מיוחד

  • נסים דואק

  • 30.10.2017
1. ספאנג, מלזיה. הנה בא טור הסיכום, שמקדים רק את טור הסיום, שאכתוב אי"ה מוולנסיה.
ספאנג הוא מגרש האימונים של כל הרוכבים – יש בו יותר ימי אימון מכל מסלול אחר בסבב. הדוקטור כבר ספר הרבה למעלה מ-100 אלף ק"מ שהוא עשה בספאנג. מספיק כדי לשפוך 100 מנועים, ואתם יודעים כמה עולה מנוע.
 
הוא אחד מהארוכים בסבב, עם 5.5 ק"מ, ישורת של למעלה מ-900 מטר, פניות מהירות ורחבות, אבל גם לא מעט נקודות בלימה ועקיפה. מרוצי המוטו 3 נראים עליו כמו מרוצי מיני-בייק. 
כאילו כל זה לא מספיק, איזור קואלה לאמפור מתאפיין באקלים דרום מזרח אסייתי טיפוסי, עם גלי חום, שמופרעים על-ידי קיתונות של גשם. כך, או שמתחרים עליו ונצלים מחום ולחות מעיקה, או תחת מטחי גשם כבדים, או מתמודדים מול מסלול רטוב שמתייבש מהר. או, כמו שקורה ברוב המקרים, גם, גם וגם.
 
חתום עליו, איך לא, ד"ר מנגלה של הרוכבים, הרמן טילקה, סלב האספלט, שתכנן בעידן הפוסט-מודרני חלק לא קטן מהמסלולים, שמאפשרים מרוצים שעושים את עורנו חידודין חידודין. בין השאר תכנן טילקה את המסלולים של אוסטין, ולנסיה, שנחאי, איסטנבול, ועוד ועוד. כוס תרעלה בשווייץ הוא היה גומע, לו מישהו היה מבקש ממנו לחתום על המסלול באוסטריה – המסלול השנוא עלי בסבב.  
 
ספאנג הושלם בחודש מארס של השנה האחרונה למילניום הראשון. חודש לאחר מכן הוא כבר אירח את המוטו ג'י-פי. מלזיה היא לא מדינה מאוד מדוברת בעולם, גם מוסלמית, גם משטר סמכותני. לכן, מישהו שם שם לא מעט כסף, כדי לקבל יחסי ציבור חיוביים באמצעות משיכת האליפות. הם עושים את זה עם מסלול מרהיב לרכיבה שנראה כמו מונומנט אדריכלי - עם צמד צדפות ענק המחפות עליו ממעל. כנראה שמי ששם כסף, שם הרבה, כי הרוכבים חוצים שוב ושוב את העולם כדי להתאמן במלזיה במבחני טרום העונה, למרות מזג האוויר הלא צפוי, החום, הגשם, ורשרוש של המים.
 
אגב, הפורמולה 1 הדיחה את עצמה מספאנג בשנה שעברה, עקב ביקוש נמוך לכרטיסים. לעומתה, המוטו ג'י-פי מלא גם בימי האימונים, וכל 95 אלף הצופים שהגיעו למרוץ מריעים בקול לכל אחד מהרוכבים המובילים. מה זה אומר? שאו שהם הובלו לשם באיומים כי יושלכו למרתף העינויים הקרוב לביתם, או שבכל דרום מזרח אסיה עפים על המוטו ג'י-פי. 
 

המסלול בספנג. 95 אלף צופים שמריעים לרוכבים כאילו הם במשחק כדורגל

 
2. תעודת סוף שנה. כשהייתי ילד, אבא שלי לקח אותי כל שבת למשחקים של מכבי נתניה בקופסא ז"ל, שם קיללו, פיצחו פיצוחים בכמויות, והעיפו בקבוקים אחד על השני. למחרת קראתי במדור הספורט של ידיעות רק את הציונים של השחקנים, גם כך המתח מסביב למשחק היה גדול יותר מהמשחק עצמו. והציונים הוסיפו למתח. אגב, מאז אני לא מסוגל לצפות במשחק כדורגל, ומצידי שמסי יבוא לכדרר עבורי בכיכר שמתחת לבית. אני לא יורד. הספיק לי.
 
מה שכן, ועל-מנת לעבד מחדש את זכרונות הילדות הכואבים, אצלי הרוכבים העונה יקבלו תעודת סוף שנה. 
כך יש לסכם את העונה המפרכת הזאת, מהטובות שהיו לסבב בלא-יודע-כמה שנים אחרונות; שבה היו ארבעה או חמישה רוכבים צמודים זה לזה עד שלב מתקדם של העונה; שבה, האליפות תוכרע במרוץ האחרון, גם אם צריך לקרות המון כדי שתהיה בו אפוקליפסה של ולנסיה. 
כן, העונה הזאת התאפיינה בהכי הרבה מרוצים מותחים, עם הכי הכי הרבה רוכבים שיכולים לנצח מרוץ (לנצח, לא לגנוב, נא לא להתבלבל עם העונה הקודמת). זו עונה  שבה נקבע רף חדש של ללא-פחד, שבה הרוכבים יעקפו, על החיים ועל ההתרסקות. עונה שבה במרוץ יש מלחמה, ואחריו יש חיבוקים וחיוכים ביישניים. 
ועכשיו, הנה זה מגיע. שומעים את הלמות התופים? לפניכם, ורק לפניכם, גליון הציונים של רוכבי המוטו ג'י-פי.
אל תאמינו לתירוצים שלהם, יגידו לכם שהתעודה מחולקת מרוץ אחד לפני הזמן, ויש להם עוד הזדמנות לתקן את הרושם. לא מעניין אותי, 17 מרוצים הם די והותר. 
כי בוולנסיה יהיה טור סיום מיוחד - רגשני, משתפך, ס. יזהרי, עם דמעה שתיקווה בזווית העין. 
עכשיו, אין מקום למעשי קונדס - שיסתדרו יפה בשורה ויקבלו תעודה. 
מתחילים.
 

(צילום: getty) רוכבי המוטו ג׳י-פי בצילום קבוצתי. מסתדרים יפה לקבלת התעודות

 
3. סם לואס. כמה בניתי עליו. אבל כנראה שגם שנה ראשונה וגם אופנוע מחורבן הם לא כזאת מתנה. בכל התרסקות של לואס, והיו הרבה כאלה העונה, חשבתי על אחיו התאום הזהה, אלכס (מתחרה בסופרבייק), שחש ודאי כאבי פאנטום כמו שתאומים זהים מרגישים. בשנה הבאה לואס על ק.ט.מ במוטו 2, ואני ממש מקווה שהעונה הנוראית הזאת לא דפקה לו את הביטחון. 
הציון: לא בבית ספרנו.
 
4. בראדלי סמית. בראדלי נמצא במוטו ג'י-פי כבר חמש עונות בלי להשאיר יותר מדי רושם. בשנה הראשונה של ק.ט.מ הוא נבחן מול פול אספרגרו והפסיד כמעט תמיד. אפילו מול רוכב המבחן קאליו לא היה לו קל. סמית עצמו כבר תהה אם ק.ט.מ ישאירו אותו בעונה הבאה, וזכה לאמון מעט מפתיע מהאוסטרים. אולי הם רוצים לשמור על רציפות ארגונית בשלב כזה קריטי של פיתוח האופנוע. 
הציון: טעון שיפור, בטרם הנשרה מבית הספר.
 
5. הקטור ברברה. אני חושב שברברה ובאוטיסטה הם אדם אחד. שניהם מדברים בקול צפצפה, ואני לא מבין מה שניהם עושים באליפות. ברברה, או באוטיסטה, עלה לכותרות לאחר שהיכה את החברה שלו בחרז, לפני כמה שנים. נכון, האופנוע לא משהו, אבל איך הוא יהיה משהו כשהרוכב לא משהו. ממש מלכוד ברברה. 
הציון: עשר שמתחלק בין שני תלמידים שסתם תופסים כיסאות בכיתה.
 
6. טיטו רבאט. היה אלוף אפור של המוטו 2. אבל הוא וההונדה לא דיברו באותה שפה. האמת, שבמקרה של טיטו אני לא מאשים את ההונדה, כי במקום לרכוב, טיטו מלעלע, מגמגם, מתרסק. אלוהים אולי יודע למה הוא עדיין איתנו. בשנה הבאה נגלה אם הוא יידע ללמוד את שפת הדוקאטי. 
הציון: לו זה היה תלוי בי, היה מודח, אבל ההורים התחננו לעוד הזדמנות. 
 
7. קארל אברהם. הצ'כי הוא עורך הדין המהיר בעולם על שני גלגלים. הוא היה באליפות, עזב, לא הבריק גם בסופרבייק, וחזר. השנה, הוא הבליח לרגעים, אבל קשה לי להאמין שבלי הכסף של אבא, הבעלים של המסלול בברנו, הוא היה נשאר באליפות. 
הציון: טיעוני התביעה  נדחו, והנתבע זכה בעוד עונה. ואני אומר: אובג'קשן!
 
8. לוריס באז. בניגוד לאברהם אביו ובניו, באז הבריק בסופרבייק, והגיע למוטו ג'י-פי במידה מסוימת כדי להוכיח שגם ענקים בגובה 1.90 יכולים להסתדר על אופנוע מוטו-ג'י-פי. אז אולי ענקים יכולים, הנה רוסי מעל 1.80 וסקוט רדינג אפילו גבוה יותר. אבל באז לא הסתדר על הדוקאטי יד שנייה שהוא קיבל בשנתיים שהיה באליפות, ושונמך לסדרת הסופרבייק הצולעת. 
הציון: כמה שהמבטא הצרפתי מגניב, כי נמאס מהמבטא הספרדי או האיטלקי, צריך  להתברג בחבורת החוד, כדי להשמיע אותו. ומכיוון, שיש צרפתי אחר באליפות עם המבטא הזה – נמוך, ביישן, ענוג מבחוץ, אלים מבפנים - אז אנחנו מסודרים גם בלי באז.
 
9. אלכס רינס. גם חדש באליפות, גם שבר את המרפק, גם האופנוע כלל לא מתוק השנה. פלא שהוא התחיל להניע רק בשליש האחרון של העונה. 
הציון: לילד יש פוטנציאל, אבל גם לאבי גבאי יש פוטנציאל, ואני לא רואה איך הוא מצליח לממש אותו. ביחס לרינס דווקא יש לי תקווה.  
 
10. פול אספרגרו. שני האחים לבית אספרגרו עברו השנה לקבוצת מפעל – אספרגרו הגדול התחיל חזק אבל גילה שהאפריליה מזגזג בפיתוח שלו. אספרגרו הצעיר התחיל ממש חלש, אבל הראה מה יש בו ככל שהתקדם הפיתוח של הק.ט.מ. 
בכלל, המהפך הזה בק.ט.מ עולה על המהפך ב-1977, ובו הקטומ הפך מאופנוע פח, לכלי שמאכלס תדיר את העשירייה הראשונה. ימשיכו כך, בשנה הבאה יהיו בחמישייה הראשונה, ושנה אח"כ יתמודדו בחבורת החוד. 
הציון: בשבוע שעבר, עף לי בנתיבי אילון הורג הדציבלים מהאגזוז של הקטמ הקטן שלי. מאז, הצעצוע הכתום מפיק צליל חורך אוזניים של אופנוע המוטו ג'י-פי של החברה. וזהו, זה הדבר היחיד המשותף ביניהם – הראשון, מיוצר בזול בהודו וסוחב גבר לאה ומתבגר. השני, בן אצולה אוסטרי עם הרוכב הנכון לאיים על הגדולים.
 
11. אנדראה איאנונה. על פניו, היינו אמורים לקבל רוכב סופר מבטיח על אופנוע מבטיח שידע לנצח. אני פנטזתי על כך שיהיה הפתעת השנה, ויראה שהוא עשוי מחומר של אלופים. אבל ההפתעה הפכה למרה - יאנונה לא הצליח במקום שוויניאלס כיכב. האם באמת האופנוע איבד כיוון והלך לאחור? האם יאנונה הוא רוכב של אופנוע אחד? למה פנטזיות לא מתגשמות? 
הציון: יותר מדי סימני שאלה יש בציוץ הזה. בעונה הבאה סימני קריאה בבקשה. 
 
12. סקוט רדינג. הפסיד בשנה שעברה את הגביע הפרטי בקבוצה מול פטרוצ'י על מי שיקבל את הדוקאטי 17. נראה שבצדק הפסיד. 
בשנה הבאה רדינג יהיה על אפריליה. לטובתו, זה צריך לעבוד.
הציון: התלמיד הכי ערס אשכנזי בכיתה, עם הקעקועים הכי דוחים. הגיע הזמן שיביא תוצאות, ולא טאטו על הצוואר.
 
13. אלש אספרגרו. האח הגדול של פול. הודח מסוזוקי לטובת יאנונה. קשה לי להאמין שהוא לא חוכך את ידיו בהנאה נוכח הביצועים הכושלים של סוזוקי השנה. הבעיה, שגם האפריליה ממשיך לא  להבריק, ואספרגרו הגדול לא נודע באורך הרוח שלו. 
הציון: מגיע לו יותר מאופנוע פח.
 
14. ג'ק מילר.  אני צריך להריץ פעמיים את קטעי הווידאו שלו כדי להבין את האנגלית האוסטרלית המחופפת. רק משום כך, הייתי מדיח אותו. האוסטרלי שהוקפץ מוקדם מדי לאליפות, לא הצליח אפילו להשתלב בחבורת הקו השני. הונדה התייאשה מההימור שנכשל, ובשנה הבאה יעבור לדוקאטי שאולי יתאים יותר לסגנון הרכיבה שלו. 
הציון: נשאר בכיתה אבל לא בקבוצתנו.
 
15. אלווארו באוטיסטה. הוא כאן? כל כך גבוה? לא יכול להיות. אולי זה ברברה?
הציון: נשאר באליפות, תחת מחאה והיעדר עניין של החתום מעלה.
 
16. יונאס פולגר. אף אחד לא ציפה ממנו, כי במוטו 2 היה רחוק מלהבריק. אבל למרות שחסה תחת צילו של זארקו, הצטיין בזכות עצמו, עד שחטף וירוס מסתורי והושבת.
הציון: ניתן הפעם מאחות בית הספר: החלמה מהירה. 
 
17. קאל קראצ'לו. התחיל את העונה על גל הנצחונות של העונה הקודמת, אבל חזר למנהג הוותיק שלו – להתרסק. לקאל יש פה גדול וכריזמה בכמויות, אבל העונה הוא ייזכר בעיקר בשל תקרית הפרמז'ן, שבה כמעט קטע לעצמו את האצבע עם סכין חיתוך גבינה. בשאר הזמן התרסק. קשה להיפרד מהרגלים בגיל 32.
הציון: די, אנחנו כבר לא יכולים לעמוד בחשבון התיקונים.
 
18. דנילו פטרוצי. מי שרוכב עם הקווים הכי מוזרים, ויודע להצחיק את כולם באנגלית משובשת ושבורה, שדרג עצמו השנה למי שדולק אחר חבורת החוד - לא בכל מרוץ, אבל בתדירות שמספיקה לסמן אותו לפני כל מרוץ. פטרוצ'י הוא גם רוכב גשם מצטיין, ומזג האוויר המשוגע השנה סייע לו בכך. בשנה הבאה הוא יצטרך להוות איום של ממש על המובילים, כדי לשמור על אופנוע המפעל שלו, לפני שימתג עצמו כרוכב שורה שנייה.
הציון: טוב מאוד, אבל יש לי תחושה שחייבים להרחיק ממנו את הבנות של הכיתה. 
 
19. חורחה לורנזו. מתחרה עם ויניאלס על תואר אכזבת העונה. חשב לעשות את מה שהדוקטור לא הצליח לעשות, ולקחת אליפות ראשונה עם דוקאטי מאז סטונר. לורנזו הוא מגה-בכיין, אבל העונה הוא לא יכול להאשים את הדוקאטי, כשדובי מנצח שוב ושוב. 
בכל מרוץ מבטיח לנו חורחה, שהנה הוא מתחבר לאופנוע. נכון, בספאנג הגיע שני, אבל אף אחד לא תכנן שלמרוץ האחרון הוא יגיע רק עם שלושה פודיומים, ויובך מהצל הענק של הפועל השחור דובי.
הציון: פחחחחחחחחח
 
20. יוהאן זארקו. סגן הפתעת העונה. האלוף הכפול של המוטו 2 התגלה כצרפתי מתוק, צנוע, כמעט מופנם, ודאי ביישן, מחוץ למסלול. לעומת זה, בזמן המרוץ בוקע ממנו טורף מפחיד וחסר עכבות. זה לא ד"ר ג'ייקיל ומר הייד. זו מתקפת ערפדים-זומבים רצחניים מול מופע מחול קלאסי למתנשאים ועילאיים במרכז גולדה. כי זארקו הוא מי שהרים את רף האגרסיה בעקיפות. כי זארקו הוא מי שמאיים על חבורת החוד, כמעט בכל מרוץ. כי זארקו הוא הדבר הכי מרענן באליפות.
הציון: טעון שיפור בהתנהגות: זה ייגמר במכות, או בבכי, או באליפות.
 
21. דני פדרוסה. נער הזהב של הונדה שינה מצב צבירה – מאחד החייזרים שמובילים את האליפות, לרוכב שורה שנייה שמתחיל להריח את שלהי הקריירה שלו. הוא עדיין ננס, עדיין במשקל נוצה, ומתקשה עוד יותר עם צמיגי המישלן. גם לא בטוח שהוא ערוך לסגנון החדש של האליפות – יאללה, מכות.
הציון: אין ציון. הוא הילד הכי נמוך וקטן בכיתה, כמה אפשר לרדת עליו? רחמים.
 
22. ולנטינו רוסי. העונה הכי גרועה של הדוקטור על ימאהה, או על הונדה. כמעט גרועה כמו השנתיים שלו על הדוקאטי. 
יכולת הרכיבה שם. הנחישות בטח שם. הכריזמה לא הלכה לשומקום, אבל הימאהה הפך לפח אשפה. לכן, ואני מאיים, כדאי מאוד שימאהה יביאו בשנה הבאה אופנוע נורמלי, ולא יכתימו את שלהי הקריירה של הדוקטור. אז יהיה להם חשבון איתי, וכשאני ממש זועם, אז אני ממש זועם, וכלום לא קורה.
הציון: חבל, זה הדוקטור, אני לא מתגרה באלוהים. מה אני צריך את זעמו על הראש שלי.
 
23. מאבריק ויניאלס. אכזבת העונה. לפי מבחני טרום העונה והמרוצים הראשונים, הוא היה אמור לטרוף את האליפות, ולהביט בלבן של העיניים של מארקז, עד שזה ישפיל את עיניו. במקום זה, הוא נכנע לימאהה, והלך ודעך ככל שהעונה התקדמה.
הציון: טופ גאן על הנייר.
 
24. אנדראה דוביציוזו. הפתעת העונה. הפועל האפור, שהיה אמור לנגן כינור שני ללורנזו, נולד מחדש, הפתיע את כולם, ואפילו ניצח את מארקז פעמיים, בפנייה האחרונה. זקוק לנס כדי לקחת את האליפות בוולנסיה, אבל גם משה היה זקוק לנסים כדי להוציא את ישראל ממצרים.  וכשקוראים לי אני בא. 
הציון: מצטיין דיקאן. 
 
25. מארק מארקז. מלך מלכי המלכים. משנה לשנה הופך למכונת מלחמה עוד יותר מיומנת. רק אסון ימנע ממנו את האליפות הרביעית בוולנסיה. 
הנה כי כן, יעשה את הצפוי ויזכה – יזכה בהרבה מלים בטור הסיום. 
יקרה אסון ולא יזכה – יזכה בהרבה מלים בטור הסיום. 
הציון: תעודה משעממת, כמו כל שנה מאז שהגיע לאליפות – ליגה אחת מעל כולם.
 
 
ההצלה של מארקז. יש מלים - ליגה אחת מעל כולם
 
 
 
26. המרוץ. שוב עמד בסימן מזג האוויר, כמו כל העונה הזאת. שוב, הימאהה הרשמיות גמגמו בגשם, וזה לאחר שהדוקטור הצטיין ביבש. שוב, הראה דובי שהוא הרוכב הכי חכם על המסלול, ניצח את המרוץ, ונשאר בתמונה המתמטית של האליפות. כל זה, למגינת לבו של לורנזו שחלם על ניצחון ראשון, אבל שוב דעך בשלבים המאוחרים. 
במסיבת העיתונאים שלפני המרוץ, נשאל זארקו אם קשה יותר לעקוף את רוסי או את מארקז. את רוסי קשה יותר, הפתיע זארקו – הוא בולם מאוחר, ולא מוותר, לא נותן לעקוף, נלחם כאילו זו ההקפה האחרונה.
בניגוד אליו, את מארקז, המשיך זארקו, קל יותר לעקוף. מארקז יודע שאם אעקוף אותו, הוא יעקוף אותי בחזרה לאחר מכן, הוא פשוט יודע את זה, לכן הוא לא נלחץ.
אתם מבינים עם מי יש לנו עסק.
עדיין לא?
אוקי, אז קחו את ההצלה של העשור ממקצה הדירוג הרביעי, שמצטרפת לעוד הצלות בלתי אפשריות של רוכב העל הזה.
ומי שיודע להציל אופנוע מכאלה מצבים, לא חושש שיעקפו אותו, ודאי לא חושש להגיע למרוץ האחרון עם יתרון של 21 נקודות. 
הוא פשוט לא חושש.
שהאחרים יחששו.
 

(צילום: getty) הפודיום שלפני הסערה בעוד שבועיים

 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. תערוכת ניו יורק בפתח. אליפות הפורמולה 1 נפתחת וגם מסלול המירוצים בערד חוגג פתיחה בפסח.
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. עולם הרכב תכנית 86
מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש
צפו: מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש, עולם הרכב תכנית 85
עולם הרכב ספיישל תערוכת ז'נבה
טויוטה, וולוו, יגואר, יונדאי, לקסוס ועוד יצרניות כובשות את ז'נבה, תכנית 84
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
קופרה: לאן מיועדות פני המותג?
קופרה: לאן מיועדות פני המותג? עולם הרכב תכנית 83
נהיגה ראשונה: BMW X2
נהיגה ראשונה: BMW X2 שמביאה משב רוח מרענן וצעיר. עולם הרכב תכנית 82
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40, עולם הרכב תכנית 81
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE - עולם הרכב תכנית 80
הכי קרוב לקורס טיס: קורס נהיגת קטר
קורס נהיגת קטר - הצצה לעולם המסתורי ולתהליך ההכשרה של נהגי הרכבות בישראל
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
עולם הרכב 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות אקשן מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
סובארו VX 2018 במבחן דרכים
סובארו VX 2018 במבחן דרכים, עולם הרכב תוכנית 76
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
תכנית 75
מיצובישי קוראת תיגר על פלח הג'פונים עם אקליפס קרוס, עולם הרכב תוכנית 75
תחילת המבול
יבואני הרכב לא מחכים וכבר מציגים את הדגמים לשנת 2018 – עולם הרכב תוכנית 73
צפו: עולם הרכב, מהדורה 71
למבורגיני אורוס, נסיעה על אאודיRS5, מבחן ראשון למתחרה של ה- Tmax ועוד
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

פולקסווגן קאדי

חוות דעת - פולקסוואגן קאדי הוא רכב העבודה ה... מידע נוסף >

ב.מ.וו M4

חוות דעת - ב.מ.וו M4 היא גרסת הביצועים של ס... מידע נוסף >

ניסאן 370Z

חוות דעת - ניסאן Z370 היא מכונית הספורט-קופ... מידע נוסף >

שברולט אימפלה

חוות דעת - שברולט אימפלה היא המשפחתית הגדול... מידע נוסף >

לנדרובר ריינג' רובר איווק

חוות דעת - לנדרובר ריינג' רובר איווק הו... מידע נוסף >