סגור

האיום האמיתי על הפורמולה 1

סיכום מירוץ ברזיל: פטל החזיר את האדום ללחיים של פרארי, ועל מכוניות המדויקות שמאיימות על הסבב

  • משה פינצ'בסקי

  • 15.11.2017
מצטער על העיכוב ומצטער על עוד מירוץ שהבטיח הרבה על הנייר ולא קיים על המסלול. אמנם הגשם לא טרף את הקלפים, אך רב המתמודדים, למעט המילטון וריקארדו, התייצבו בחוד, על מסלול שאמור יחסית לאפשר עקיפות ו... המירוץ לניצחון הסתיים פחות או יותר בפנייה הראשונה.
 
ייתכן שהמילטון, בניגוד לבוטאס, היה מסוגל לעקוף על המסלול את פטל ורייקונן, כפי שעשה באוסטין, אבל ברגע אחד של bottoming out (כאשר המכונית במהירות גבוהה, ההצמדה דוחפת אותה כלפי הקרקע ואז בגלל בליטה על המסלול או מסיבה אחרת, המכונית סוגרת במכה את מהלך המתלים ולמעשה רצפת המכונית פוגעת במסלול והמכונית מאבדת מיידית את האחיזה), סוף שבוע דומיננטי של לואיס הפך למרדף אחרי הפודיום מקצה הטור.
 
למרות שהמילטון זינק מהפיטס על התרכובת הקשה יותר ונהנה ממכונית הבטיחות בהתחלת המירוץ, עדיין הצמיגים הרכים יותר אליהם החליף בהמשך החזיקו מעמד רק עד לרייקונן וסגירה על המובילים, אך לא נותרה בהם האחיזה לאפשר עוד עקיפה תחרותית. ראינו את זה במהלך כל השנה. יתרון מהירות שמאפשר לסגור על מכונית תחרותית אחרת ואולי ניסיון עקיפה אחד ואז הצמיגים נגמרים.
 
 ללא המילטון, בוטאס נותר לבדו בחוד וכבר בפנייה הראשונה נשדד על ידי פטל בקו הפנימי. יש לי תחושה, שאם ורשטאפן היה במקום בוטאס, הזינוק היה מסתיים אחרת. הפנייה הראשונה, ה״סנה אס״ (למעשה הראשונה והשנייה) מורכבת מאוד (ירידה חדה, זוויות שפיעה שונות לרוחב המסלול, אספלט משתנה ושינוי כיוון) ומאפשרת קו חיצוני בחלק הראשון שפונה שמאלה בירידה שהופך לקו הפנימי בחלק השני שפונה ימינה. כמובן שיש סכנה שאחת או שתי המכוניות תחלקנה החוצה בפנייה שמאלה, אבל בוטאס הקדים במעט את פטל בכניסה לפנייה וממש התבקש שינסה לדבוק בקו הרחב. מנגד צריך לזכור שהוא בחר באלטרנטיבה של לתפוס על בטוח את המקום השני, שהוא עלול היה לאבד אם היה מנסה את הקו הרחב. בוטאס החליט לנסות עקיפה פחות מסוכנת בעת החלפת הצמיגים וכמעט הצליח. זאת עקיפה פחות מסוכנת מהבחינה שאם לא מצליחים, הסיכון לאבד מקומות נוספים קטן בהרבה מאשר במאבק בקו החיצוני בפנייה הראשונה.
 
פניית ״סנה אס״

(צילום: getty)

 
גם הציפיות ש״מד״ מקס יעיר את המירוץ התבדו עם מכונית רדבול שלא הצליחה לשמור על הצמיגים שלה כמו המרצדס והפרארי. זה פקח את עיני לטעות נוספת שלי. הצפייה לקרב משולש בין נהגי שלושת הקבוצות, לא לוקחת בחשבון עובדה שכבר עמדתי עליה השנה והיא שהמאפיינים התחרותיים של המכוניות שונים. במיוחד בין הפרארי למרצדס.
רוצה לומר שכאשר מכונית אחת מתפקדת טוב על מסלול מסויים בתנאים מסויימים, אז המכונית השנייה סובלת מאי התאמה. זה לא שמכונית הפרארי או המרצדס מתדרדרות לחלוטין, אלא יחסי הכוחות ביניהן משתנים ורדבול שונים גם הם במאפיינים של המכונית. כתבתי כבר שזה מזכיר את המצב שהיה בעונת 2007, כאשר פרארי או מקלארן שלטו בסוף שבוע נתון, אבל לא היה מצב ששתי המכוניות היו במיטבן באותו המירוץ. כמובן שאז לפחות היה את המילטון ואלונסו ביחד במקלארן וכולנו יודעים איך זה הסתיים...
 
מקס הזועם לא סיפק את הסחורה

(צילום: getty)

 
פטל ופרארי הצליחו לחזור לחיים ולהוכיח שהם עדיין מסוגלים לנצח. עשו זאת הרבה בזכות ההתרסקות של המילטון, אבל זה מה שהם צריכים. נצחון. מכונית הפרארי יכלה לנצח בהרבה מירוצים אבל הם נכשלו, ועכשיו העיקר הוא שהצליחו לנצח ולהוריד את הגורילה הזאת מהכתף רגע לפני שהעונה מסתיימת. זה קריטי למורל בתוך הקבוצה ולאווירה סביבה בעת שיוצאים לחורף המעבר לעונה הבאה. למורל ולמומנטום הזה יש חשיבות אפילו במעבר בין העונות ולא רק במהלך העונה. מהבחינה הזאת, אני מקווה שרדבול ופרארי יקחו כוחות מהאכזבות של העונה הנוכחית לטובת האקסטרה שנדרשת לעונה הבאה. במצב תחרותי כה צמוד, כל דבר קטן עשוי להטות את הכף במידה והביצועים יהיו כה צמודים שוב.
 
winter is coming

(צילום: getty)

 
הבעיות של הפורמולה 1: מכוניות מדוייקות מידי
צפיתי במירוץ בברזיל מהקלטה והשעמום מחייב אותי להתייחס מחדש ל״כל מה שמקולקל בפורמולה 1 כיום״. כמובן שצפיה בשידור ספורט מוקלט כשיודעים את התוצאה, עשויה ואף צפויה להיות משעממת, אבל עובדה שאני לא משתעמם מרב מירוצי המוטו גי.פי. שאני רואה מוקלטים או מירוצי פורמולה 1 משנות השבעים והשמונים. דווקא ההשוואה הזאת עזרה לי להבין שהבעיה הבסיסית ביותר בפורמולה 1 כיום, היא לאו דווקא בעיית העקיפות, בה דנתי בהרחבה בעבר (מבחינת עקיפות ההשוואה לאופנועים לא סבירה והאמת היא שכמות העקיפות בשנות השבעים והשמונים לא הייתה גבוהה בהפרש עצום) אלא צורת ההתנהגות המשעממת של המכוניות המודרניות עם כל ההצמדה והאחיזה.
 
האופנועים ומכוניות המירוץ של שנות השבעים והשמונים ״רוקדים״ על מגבלות האחיזה שלהם וקל לצופה להתרגש מכך כמו בצפייה באדם המהלך על חבל מעל תהום. הדבר הזה לא קורה כמעט בפורמולה 1 מאז סוף שנות השמונים בערך. אמנם מידי פעם יש ניצוצות שעולים מרצפת המכונית או עשן מהצמיגים, אבל מזה כמעט 30 שנה, מכוניות הפורמולה 1 מתנהגות כאילו הן נוסעות על פסי רכבת. נדיר לראות ביצועים נוסח גרהרד ברגר במונקו 95. למה? לעניות דעתי, הגורם המכריע הוא שפיתוח צמיגי המירוץ והאוורודינמיקה של המכוניות, מוקסמו האחד לטובת השני. צמיגי המירוץ בעבר תוכננו כך שיוציאו את מירב האחיזה בזוית החלקה (slip angle) גדולה יחסית ולכן אפשרו ואף תמרצו החלקות זנב ודריפטים מתונים.
 
מאחר ותנועה צדית של המכונית (בהחלקת זנב לדוגמה) פוגעת בהצמדה האווירודינמית, אזי הנהגים החלו להתמתן בסגנון הנהיגה שלהם ותכנון הצמיגים החל לכוון לביצועים הטובים ביותר בזוית החלקה מתונה יותר כפי שעדיף בשביל ההצמדה האווירודינמית. בהתאם התכנון האווירודינמי גם התחדד והתייעל (אין יותר למשל עודף הצמדה אווירודינמית כמו שהייתה בתקופת הטורבו של שנות השמונים) ונוצר ״מעגל קסם״ של ייעול התנהגות המכונית וזאת אף מבלי להזכיר עזרי נהיגה כגון גיר חצי אוטומטי ובקרות אחיזה.
 
התוצאה הסופית היא שמזה עשרות שנים, החלקת זנב / סחיפת כוח וכו׳ הינן מילים מגונות במירוצי מסלול ומצביעות על טעות נהיגה ולא על איכות נהיגה. המפסידים הגדולים הם כולנו ואין פלא שפתאום צמח לו ענף ספורט חדש של דריפטים. הכיף הבסיסי ביותר בנהיגה ובצפייה בה היא השליטה במכונית על מגבלות האחיזה והמגבלות האלה במכוניות הפורמולה עם כל כך הרבה הצמדה אווירודינמית, לא ברורות לעין והן כה חדות, עד שאובדן האחיזה הוא כה מיידי ודרסטי, שאפילו הנהגים הטובים בעולם חוששים מלהגיע לשם בכל פנייה בכל הקפה. כשהמסלול רטוב, פתאום הצמיגים נותנים אחיזה בזוית החלקה גדולה יותר, המגבלות הופכות ליותר מתונות וחשיבות האווירודינמיקה קטנה יותר.
 
שנות השמונים, על קצה גבול האחיזה

(צילום: getty)

 
העניין הוא שאם הצמיגים יתוכננו לאפשר זווית החלקה גדולה יותר, אזי בבת אחת הספורט עושה צעד ענק לאפשר למכוניות גם להתנהג בצורה יותר מושכת וגם להפחית את התלות באחיזה האווירודינמית. בוודאות נדרשת גם איזו פעולה מגבילה על האווירודינמיקה, כגון הגבלת הכנפיים הקדמיות לאלמנט אחד והאחוריות לשתיים (כנף אחת או שתיים בלבד ולא שילוב של המון כנפיים קטנות אחת מעל או מאחורי השנייה), אבל המפתח הוא להחזיר את הצמיגים למקסימום אחיזה מכנית בזוויות החלקה גדולות כמו בשנות השבעים. במצב כזה, כאשר המכונית נוסעת במכוון עם היגוי יתר קל, הצפייה מרתקת אפילו ללא יותר עקיפות. אם תהיינה כאלה, זה יהיה כבר בונוס, אבל לא כל העניין.
 
בחזרה לברזיל
לעניות דעתי, הנהג המצטיין של המירוץ חייב להיות המילטון או ריקארדו. עם כל הכבוד לחשיבות הניצחון של פטל בשביל עצמו ולקבוצה, הנהיגה עצמה שלו, לא הייתה משהו מיוחד יחסית. למעשה, לעניות דעתי פטל במכוון "ניצח במהירות הנמוכה ביותר האפשרית" כאמירתו המפורסמת של פאנג'יו (פאנח'יו). למעשה אני נוטה לכיוונו של ריקארדו לא רק בגלל שהוא הנהג החביב עלי, אלא בגלל שסבל מתאונה ופגיעה בפנייה הראשונה, שדרדרו אותו אל המקום האחרון ומכונית הרדבול לא הקנתה לו את היתרון היחסי שהיה להמילטון. ראו את זה במיוחד בעקיפות של לואיס על ישורת הזינוק / סיום, שם היה לו יתרון גדול בהאצה מפניית JUNCAO בעלייה אל הישורת.
 
למרות הכל מירוץ מדהים לאלוף העולם

(צילום: getty)

 
נקודת מחלוקת היא העונש שהוטל על גרוז'אן בגין התאונה שלו עם פרז בהקפה הראשונה. בוידיאו של התאונה (החל מדקה 1:36), ניתן לראות שפרז מהיר יותר דרך פנייה 4 (DESCIDDA DO LAGO) ויוצא לעקיפה בקו החיצוני בפנייה המהירה בעלייה שנקראת FERRADURA (היכן שהמילטון התרסק). מהאון-בורד של גרוז'אן ניתן לראות בבירור שהוא נצמד לקו הפנימי ואז סובל מהיגוי יתר קיצוני שדוחף אותו לתוך פרז. שימו לב, לא מדובר פה בניסיון מכוון של גרוז'אן ללחוץ את פרז החוצה, אלא באובדן שליטה בעת מאבק על מקום. ללא ספק פרז לא אשם בדבר (אם כי הוא לקח סיכון בניסיון עקיפה מבחוץ דרך פנייה כה מהירה), אבל במה אשם גרוז'אן? בכך שניסה להתחרות ולא ויתר מיד? הלא זה מה שקרה עם פטל, המילטון וורשטאפן במקסיקו. מדוע שם פטל לא נענש או מדוע מאגנוסן לא נענש על המגע שלו עם ונדורן (וריקארדו) בפנייה הראשונה? מה זאת בעצם "תאונת מירוצים" ואיפה עובר הגבול שבין ניסיון תחרות לגיטימי לבין עבירה עליה נענשים?
 
אז ככה הסבב עובר למירוץ האחרון העונה באבו-דאבי, שלא יהיה מירוץ הכרעה על האליפות ולצערי הציפיות שלי הן למירוץ לא מרתק במיוחד על המסלול המודרני והפתלתל. הלוואי שגם הציפיות הללו תתבדינה. 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מבחן השוואתי ענק: מי פיק אפ הטוב ביותר בשטח?
מבחן השוואתי ענק: מי פיק אפ הטוב ביותר בשטח? עולם הרכב תכנית 105
עולם הרכב 104: נהיגה ראשונה בקיה סטינגר
עולם הרכב 104: נהיגה ראשונה בקיה סטינגר
נגמרה החגיגה: מהיום נתוני צריכת הדלק תואמים למציאות ולא למעבדה
נגמרה החגיגה: מהיום נתוני צריכת הדלק תואמים למציאות ולא למעבדה. תכנית 103
צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו
צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו, עולם הרכב 102
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח, סיכום ביניים
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח לשברולט אקווינוקס, סיכום ביניים
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! צפו
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! עולם הרכב 100
עולם הרכב 98: יונדאי קונה מגיע למבחן
צפו: החדשה של במוו, נהיגה ראשונה בטוארג ובר ברוך כובש את איטליה
עולם הרכב, מהדורה 92: העולות החדשות על כבישי ישראל
צפו בתכנית: סקודה קארוק, טויוטה קאמרי וגם גרסה ספורטיבית לפיקנטו
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס, עולם הרכב תכנית 91
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. תערוכת ניו יורק בפתח. אליפות הפורמולה 1 נפתחת וגם מסלול המירוצים בערד חוגג פתיחה בפסח.
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. עולם הרכב תכנית 86
מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש
צפו: מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש, עולם הרכב תכנית 85
עולם הרכב ספיישל תערוכת ז'נבה
טויוטה, וולוו, יגואר, יונדאי, לקסוס ועוד יצרניות כובשות את ז'נבה, תכנית 84
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
קופרה: לאן מיועדות פני המותג?
קופרה: לאן מיועדות פני המותג? עולם הרכב תכנית 83
נהיגה ראשונה: BMW X2
נהיגה ראשונה: BMW X2 שמביאה משב רוח מרענן וצעיר. עולם הרכב תכנית 82
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40, עולם הרכב תכנית 81
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE - עולם הרכב תכנית 80
הכי קרוב לקורס טיס: קורס נהיגת קטר
קורס נהיגת קטר - הצצה לעולם המסתורי ולתהליך ההכשרה של נהגי הרכבות בישראל
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
עולם הרכב 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות אקשן מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
סובארו VX 2018 במבחן דרכים
סובארו VX 2018 במבחן דרכים, עולם הרכב תוכנית 76
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
תכנית 75
מיצובישי קוראת תיגר על פלח הג'פונים עם אקליפס קרוס, עולם הרכב תוכנית 75
תחילת המבול
יבואני הרכב לא מחכים וכבר מציגים את הדגמים לשנת 2018 – עולם הרכב תוכנית 73
צפו: עולם הרכב, מהדורה 71
למבורגיני אורוס, נסיעה על אאודיRS5, מבחן ראשון למתחרה של ה- Tmax ועוד
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

רנו טראפיק

חוות דעת - רנו טראפיק הוא הוואן המסחרי הקל... מידע נוסף >

הונדה ג'אז

חוות דעת - הונדה ג'אז היא המכונית המיני... מידע נוסף >

לנדרובר ריינג' רובר איווק

חוות דעת - לנדרובר ריינג' רובר איווק הו... מידע נוסף >

ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה

חוות דעת - סדרה 4 גראן קופה היא גרסת הסדאן... מידע נוסף >

ניסאן אלטימה

חוות דעת - ניסאן אלטימה היא המשפחתית הגדולה... מידע נוסף >