סגור

במבחן: סיאט איביזה FR 2018

הדור החמישי של סיאט איביזה הפופולרית הגיע לישראל עם יומרות גבוהות מאוד וללא עלייה במחיר לעומת הדור הקודם. לקחנו את דגם ה-FR  לדייט על מנת לתהות על קנקנה של מי שטוענת לכתר הסופר-מיני הטובה ביותר

  • דרור ברלי

  • 26.11.2017

(צילום: דרור ברלי)

 
''באיזה צבע תרצה את האוטו?''... שואלים אותי בסוכנות סיאט בהרצליה. שאלה שניתן להבין ממנה שבחניון שלהם ממתין מבחר של רכבי הדגמה בגרסאות ובצבעים לכל טעם?... אני מקבל את האוטו ליומיים בלבד ולכאורה מה אמור להיות אכפת לי באיזה צבע?... תתפלאו. אכפת לי. ולא רק כי אני רוצה שייראה טוב בתמונות.
 
 
אם זו היתה איזו משפחתית-שמרנית של ציי רכב, טווח הצבעים ה''טבעי'' הסולידי-חולני שלהן שמתחיל ממחוזות הלבן-מונית דרך כסוף-ליסינג והאפור-דיכאון ועד ליעד הסופי של שחור-לוויה, לא היה מפריע לי. אלה מלכתחילה מכוניות חסרות שמחת חיים ובעלות אופי סולידי/מבוגר (לא רוצה לומר ''זקן'') שמסתדרות בטבעיות עם גוונים עצובים שכאלה. אבל איביזה? חשבו שמצאו פראייר לדחוף לו את רכב ההדגמה בלבן-השכרה?
 
נרגעתי רק כשנמסרו לידי המפתחות של אחת בכחול-קריסטל מרהיב - כי ככה זה צריך להיות. מכונית סופר-מיני קטנה ונמרצת צריכה להיות ולהיראות שמחה. והגוונים השמחים כמו כחול, אדום וכתום עושים עבודה הרבה יותר טובה מהתלבושת החיוורת/אפרורית/קודרת האחידה שכובשת כל חלקה טובה ומכניסים קצת חיים וצבע לכבישים הפקוקים שלנו. 
 
כחול קריסטל מבריק, ממולץ להביט חמושים במשקפי שמש

(צילום: דרור ברלי)

 
האבולוציה של האיביזה, עדיין "צעירה"?
עד כאן בענייני צבעים. בהיררכיה של קבוצת ,VAG  (Volkswagen-Audi-Group) סיאט הספרדית ממוצבת כמותג הצעיר-ספורטיבי-חצוף והאיביזה באופן מסורתי כבר לא מעט שנים נחשבת ל''אוטו של צעירים''. ככזו העיצוב החיצוני היה חלק חשוב מהחבילה שהיא הציעה. כבר מהדור הראשון היא נחשבה למכונית יפה והדור הרביעי (2008-2017) הגדיל לעשות עם גרסת SC  (ספורט קופה) בעלת 3 דלתות ומראה חיצוני מצודד במיוחד. אבל גם גרסת ה-5 דלתות הפרקטית היתה ונשארה מכונית הרמונית ונאה מאוד.
יהיו כאלה שיתאכזבו מהעובדה שהאיביזה דור 5 לא פורצת דרך בעיצובה. היא נראית יותר כמו אבולוציה טבעית, מין מתיחת פנים, עדכון וליטוש של האיביזה הקודמת. אבל יש הבדלים כמו בסיס גלגלים קצת יותר ארוך וסרחי עודף קצת יותר קטנים שממקמים את הגלגלים בקצוות המרכב ויוצרים רושם דינמי יותר. קו חלונות שונה, יחידות תאורה צרות יותר, פגוש קדמי עם פתחי יניקת אוויר מודגשים ובתי גלגל עם יותר נוכחות. מייצרים דמיון ללאון הגדולה יותר שגם היא מכונית מאוד יפה שסוחבת תדמית של ''אוטו לצעירים'' וזה טוב. מי שירצה דגם 3 דלתות ובסוכנות יגידו לו שאין – שיבוא בטענות ליצרן עצמו שהחליט שאין יותר דבר כזה וזה באמת חבל. אבל בגרסתFR  בעלת חישוקי 17 אינץ' וגג שמש וכמובן בצבעים  הנכונים מדובר במכונית שבהחלט ראויה לתואר ''יפה''.
 
זוהרת מבחוץ, קודרת מבפנים
חבל רק שקשה להחמיא לה כשנכנסים פנימה. כל מי שרגיל למכוניות של  VAG ירגיש מיד בבית מול ההגה – כל המתגים והכפתורים ופקדי השליטה במערכות השונות זהים ונמצאים באותם מקומות שאתם מכירים מכל סיאט או פולקסווגן או סקודה ומסך המולטימדיה הגדול (8 אינץ') מציע רזולוציה גבוהה ורושם טוב ואיכותי. אבל התחושה הכללית בכל זאת פחות טובה. ראשית אלה שוב הצבעים הקודרים – שחור על שחור וכדי להרים את המורל - עוד קצת שחור וזה מייצר תחושה קלסטרופובית משהו. שנית, אלה החומרים – איכות ההרכבה ''ואגית'' ובהחלט טובה מאוד אבל ככל שתרדו בגובה לכיוון הריצפה תיתקלו ביותר ויותר פלסטיק במרקם זול נוסח יפן וקוריאה ובמופגן פחות איכותי ממה שאתם מכירים מאודי ופולקסווגן אבל גם מסקודה. 
 
שחור, שחור ועוד שחור

(צילום: דרור ברלי)

 
ככל הנראה זו דרכו של היצרן להזכיר לכולם מי בעל הבית ומה מקומו של כל מותג במדרג המשפחתי. המושבים מלפנים מצויינים. נוחים ותומכים היטב. תנוחת הנהיגה מצויינת בזכות טווח כוונון גדול למושבים ולגלגל ההגה. מאחור המושב קצת נמוך מדי אבל מרחב המחיה טוב לשני נוסעים מבוגרים לא נמוכים. הרוחב לעומת זאת לא יספק שלושה מבוגרים כי זו בכל זאת רק סופר-מיני. ילדים ונוער מין הסתם יתלוננו פחות. גם תא המטען גדל משמעותית לעומת האיביזה היוצאת ומציע 355 ליטרים מכובדים ושימושיים לקטגוריה.
 
355 ליטרים, נתון מרשים לקטגוריה

(צילום: דרור ברלי)

 
''פורמולה רייס''
דגם ה-FR  (''פורמולה רייס''. אמיתי. בחיי) הנבחן נמצא באמצע הדרך מבחינת מפרט האבזור. כאן אנחנו מקבלים חלון גג פנורמי, חישוקי 17 אינץ' עם צמיגים בחתך 45, פגושי FR  ספורטיביים, דיפרנציאל XDS  (בקרה אלקטרונית שמשתמשת במערכת הבלמים על מנת לדמות את פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה) בקרת אקלים מפוצלת, הפשרת אדים למראות הצד, תאורת יום DRL, מסך 8 אינץ' וחיבורי בלוטות'/USB/AUX, הגה ספורטיבי עם ציפוי עור ותחתית קטומה, ציפוי עור לבורר ההילוכים ובלם היד, תאורת אווירה באדום , עיטורי FR  למושבים, חיישני תאורה וגשם, מחשב דרך, בורר מצבי נהיגה ועוד. 
 
בסעיף הבטיחות מקבלים כסטנדרט מערכות אקטיביות מודרניות כגון בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת לחץ אויר נמוך בצמיגים, התרעת עייפות, מערכת עזר לזינוק בעליה ומערכת סטארט-סטופ. כל זה שלכם תמורת 106900 שקלים, כאשר מי שיסתפק בפחות יכול לקבל את רמת הגימור ''סטייל'' ב-97000 שקלים ומי שרוצה לחסוך ומוכן להתפשר על גיר ידני 5 מהירויות ולוותר על 20 כ''ס שלמים, יבחר את דגם הבסיס ''רפרנס'' ב-89900 שקל.
 
 
מנוע ליטר צנוע מוגדש
רגע רגע. FR  הספורטיבית מצויידת במנוע 1.0 ליטר וגיר אוטומטי-לעצלנים בלבד? אז מסתבר שכן. אם פעם FR  היה הדגם החמים, החצי-ספורטיבי בליין האיביזה, מתחת לדגמי ''קופרה'' הספורטיביים-ממוקדים, הרי שכיום FR  היא רק רמת גימור ו-115 הסוסים אמורים להספיק לכל צורך אמיתי. מי שרוצה עוד קצת צעצועים יכול לקבל את ה-FR PRO עם אותו מנוע והנעה ללא מפתח, מושבי אלקנטרה וחישוקי 18' תמורת 116900 שקלים. נהיגה חשובה לכם וביצועים מדברים אליכם? מוצעת לכם ה-FR EVO  באותו מפרט אבל עם מנוע 1.5 ליטר, 4 צילינדרים ו-150 כ''ס, 3 דוושות וגיר ידני אמיתי של בנים עם 6 מהירויות.  132900 יהיה המספר אותו תרשמו על הצ'ק. אאוץ'.
 
FR, רק רמת גימור

(צילום: דרור ברלי)

 
ה-FR  הכחולה ''שלי'' היא מהדגם שיהיה היותר פופולרי – עם מנוע ה-1 ליטר החדש של קבוצת VAG. שלושה צילינדרים ומגדש-טורבו מחלצים מ-999 הסמ''ק שלו 115 כ''ס בין 5000 ל-5500 סל''ד ו-20.3 קג''מ בין 2000 ל-3500 סל''ד שזורמים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת ה-DSG  כפולת המצמדים המוכרת עם 7 מהירויות. הביצועים על הנייר טובים למדי ואפילו מרשימים בהתחשב בנפח המנוע – 9.5 שניות במיאוץ הקלאסי ל-100 קמ''ש ו-193 קמ''ש מירביים. בפועל אנחנו נתקלים שוב בנטיית ה- DSG לשיהוי קליל בזינוק מהמקום. מין שבריר שנייה שלוקח לתיבה להתעשת ולציית ללחיצה על המצערת. אבל זה באמת רק שבריר של שנייה ואז המכונית יוצאת מהמקום כמו שאף סופר-מיני עם מנוע בנפח ליטר בודד מסוגלת. הכל קורה מהר והזריזות באמת ראויה לציון. 
 
בסה''כ אין לאיביזה הזו בעייה לברוח מהתנועה שמסביב, בידוד רעשי המנוע טוב בסה''כ גם אם לא מושלם, בזכות השבלול הקטן והנמרץ שמייצר גדישה אפקטיבית כבר בסל''ד הנמוך זמינות הכוח שלו טובה והוא גמיש ומושך היטב גם מסל''ד נמוך ולמרות שהתיבה נוטה להעלות הילוכים לטובת שיפור צריכת הדלק הרי שבמקרה של רגל כבדה על המצערת היא תתגלה כמהירת תגובה כמו שאנחנו אוהבים. מי שירצה להרגיש יותר בשליטה ישמח להשתמש במנופי החלפת ההילוכים שמאחורי גלגל ההגה (למרות שהם קצת קטנים מדי ומותקנים על גלגל ההגה עצמו ומסתובבים עימו ובכביש מאוד מפותל זה מפריע).
 
נתון צריכת הדלק המשולב הרשמי עומד על 21.2 ק''מ לליטר אבל במבחן שלנו שכלל קצת לחימת פקקים עירונית, קצת כבישים הרריים מפותלים עם רצח בעיניים ורגל ימין עד הפח ובעיקר לא מעט שיוט ארוך במהירויות חוקיות פלוס-מינוס, המכונית רשמה 13.5 ק''מ לליטר די ממוצעים – עוד עדות לאופיים הדו-פרצופי של מנועי הטורבו הקטנים המודרניים שיודעים להיות מאוד חסכוניים על הנייר ו/או בתנאי שתנהגו בהם כמו בתחרות חיסכון בדלק. אבל בחיים האמתיים כל לחיצה וכל תאוצה וכל עקיפה מביאה אותם למחוזות ה''צריחה'' של מנועים אטמוספריים בנפח כפול לפחות, אל תשכחו את זה.
 

(צילום: דרור ברלי)

(צילום: דרור ברלי)

 
אז ספורטיבית או לא?
מדגם חצי ספורטיבי כמו FR  מקובל לצפות להתנהגות כביש דינמית ומהנה ולא לפתח ציפיות מוגזמות בכל מה שקשור לנוחות. מצד שני כבר הפנמנו שהפעם FR  זו רק רמת גימור ובכל זאת יש לנו כאן צמיגים ספורטיביים בחתך מאוד נמוך, דיפרנציאל XDS  ותוכנית נהיגה דינמית וגם בסיס גלגלים ארוך יותר וקשיחות מבנית משופרת מאוד ביחס לאיביזה הקודמת. בעניין הנוחות אפשר לומר שהופתעתי לטובה – הייתי בטוח שצמיגים בחתך מאוד נמוך יהיו אחראים לקופצנות מוגזמת ויפרקו לי את הסתימות מהשיניים, בעיקר במהירויות עיר, וזה ממש לא כך. 
 
אמנם המכונית מכויילת בסגנון ''גרמני'' מהודק אבל ספיגת המהמורות בהחלט סבירה והעסק הולך ומשתפר ככל שהמהירות עולה. מצד שני הקשיחות הזו מעניקה דיבידנדים נאים בצד הדינמי ולכן לא התפלאתי כלל כשהאיביזה הסתערה בחדווה על הכביש ההררי המפותל והפגינה אחיזת כביש גבוהה מאוד. כמה גבוהה? מאוד מאוד! קל לחוש את עבודת הדיפרנציאל האלקטרוני שמפחית באופן מוחשי את תת ההיגוי ומסייע להתנהגות כמעט נייטרלית, מה שמפתה מאוד ללחוץ עוד יותר ולגמוא כבישים מסולסלים במהירויות מאוד לא מנומסות. 
 
לכל זה מסייע היגוי מאוד חד ומאוד מדוייק שכל מה שהיה חסר לו על מנת להיות גם מהנה זו רק תחושה מהגלגלים הקדמיים – מה שאין לו בכלל. וזה באמת קצת חבל. אבל זו רעה חולה של מערכות תגבור-ההיגוי החשמליות שפשטו כמו מגפה ברוב המכוניות המודרניות. מי שזה מפריע לו שיגיד תודה שעדיין מותר לו לנהוג - לפני שהתחבורה האוטונומית-שיתופית שבעתיד הלא רחוק תיכפה על כולנו מכוחם של חוקים, תחסל גם את ההנאה הזו.
 
סיכום – לא תאמינו, הוא חיובי 
כמי שהתחיל את הקריירה המוטורית שלו לפני שלושים ומשהו שנים מאחורי הגה של מכוניות סופר-מיני, האיביזה  FR החדשה הצליחה לעשות לי טוב. גם עם המנוע הלא-הכי-חזק במבחר ואפילו עם שתי דוושות בלבד והגה שמסנן תחושות, עדיין יש בה שמחת חיים מופגנת שכמו צבע חי גם זה משהו שכבר לא כל כך קל למצוא במכוניות מודרניות.
 
כוחה של האיביזה הקודמת היה באופיה הצעיר ובעיקר במחירה הזול, אבל האיביזה החדשה מיישרת קו עם הטובות בקטגוריה גם בכל מה שקשור למרחב, שימושיות, בטיחות ואבזור והפתעה – היא גם לא התייקרה: דגם ''רפרנס'' הבסיסי עם 95 כ''ס וגיר ידני עולה כ-90000 שקלים ו''סטייל'' במפרט טכני זהה לרכב המבחן (עם פחות אבזור) יעלה 97000 שקלים. 
אין ספק שהיא מכונית טובה יותר מהאיביזה היוצאת ומתאימה לא רק לצעירים אלא גם למשפחות צעירות או  זוגות מבוגרים שילדיהם כבר פרחו מהבית והם כבר לא זקוקים לרכב משפחתי גדול ויקר יותר ומצד שני לא רוצים להתפשר על משהו אנמי וחסר אופי מהמזרח הרחוק. למעט חסרונות כמו תא נוסעים מעט קודר ולא מספיק איכותי והיגוי נטול תחושה, איביזה החדשה מסתמנת כמועמדת רצינית מאוד לתואר הסופר-מיני הטובה ביותר. אני אהבתי ואל תשכחו – קחו אותה בצבע שמח!
 
 
סיאט איביזה FR – מפרט טכני
 
מנוע: טורבו-בנזין 999 סמ"ק
הספק/מומנט: 115 כ"ס ב-5,500 סל"ד/ 20.3 קג"מ ב-2,000 סל"ד
תיבת הילוכים: רובוטית-כפולת-מצמד DSG 7 מהירויות, הנעה קדמית
אורך: 4,059 מ"מ
רוחב: 1,780 מ"מ
גובה: 1,444 מ"מ
בסיס גלגלים: 2,564 מ"מ
משקל: 1,164 ק"ג
תא מטען: 355 ליטר 
תאוצה 100-0 קמ"ש (יצרן): 9.5 שניות
מהירות מירבית (יצרן): 193 קמ"ש
צריכת דלק משולבת (יצרן): 21.27 ק"מ/ליטר
צריכת דלק ממוצעת (מבחן): 13.5 ק"מ/ליטר
פליטת 2CO: 108 גרם לק''מ
זיהום אוויר/מיסוי ירוק: קבוצה 4
רמת בטיחות: 3 מתוך 8
מחיר: 106,900 ש'
 
מתחרים: טויוטה יאריס, סיטרואן C3, פיז'ו 208, רנו קליאו, קיה ריו
בעד: אבזור, בטיחות, ביצועים, התנהגות, מרחב, שימושיות
נגד: תא נוסעים קודר ולא מספיק איכותי 
סיכום: טוענת חזקה לכתר הקטגוריה
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו
צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו, עולם הרכב 102
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח, סיכום ביניים
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח לשברולט אקווינוקס, סיכום ביניים
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! צפו
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! עולם הרכב 100
עולם הרכב 98: יונדאי קונה מגיע למבחן
צפו: החדשה של במוו, נהיגה ראשונה בטוארג ובר ברוך כובש את איטליה
עולם הרכב, מהדורה 92: העולות החדשות על כבישי ישראל
צפו בתכנית: סקודה קארוק, טויוטה קאמרי וגם גרסה ספורטיבית לפיקנטו
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס, עולם הרכב תכנית 91
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. תערוכת ניו יורק בפתח. אליפות הפורמולה 1 נפתחת וגם מסלול המירוצים בערד חוגג פתיחה בפסח.
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. עולם הרכב תכנית 86
מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש
צפו: מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש, עולם הרכב תכנית 85
עולם הרכב ספיישל תערוכת ז'נבה
טויוטה, וולוו, יגואר, יונדאי, לקסוס ועוד יצרניות כובשות את ז'נבה, תכנית 84
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
קופרה: לאן מיועדות פני המותג?
קופרה: לאן מיועדות פני המותג? עולם הרכב תכנית 83
נהיגה ראשונה: BMW X2
נהיגה ראשונה: BMW X2 שמביאה משב רוח מרענן וצעיר. עולם הרכב תכנית 82
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40, עולם הרכב תכנית 81
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE - עולם הרכב תכנית 80
הכי קרוב לקורס טיס: קורס נהיגת קטר
קורס נהיגת קטר - הצצה לעולם המסתורי ולתהליך ההכשרה של נהגי הרכבות בישראל
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
עולם הרכב 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות אקשן מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
סובארו VX 2018 במבחן דרכים
סובארו VX 2018 במבחן דרכים, עולם הרכב תוכנית 76
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
תכנית 75
מיצובישי קוראת תיגר על פלח הג'פונים עם אקליפס קרוס, עולם הרכב תוכנית 75
תחילת המבול
יבואני הרכב לא מחכים וכבר מציגים את הדגמים לשנת 2018 – עולם הרכב תוכנית 73
צפו: עולם הרכב, מהדורה 71
למבורגיני אורוס, נסיעה על אאודיRS5, מבחן ראשון למתחרה של ה- Tmax ועוד
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

סקודה יטי

חוות דעת - סקודה יטי הוא ה- SUV הקומפקטי של... מידע נוסף >

שברולט טראוורס

חוות דעת - שברולט טראוורס הוא הקרוסאובר הגד... מידע נוסף >

פולקסווגן פאסאט

חוות דעת - פולקסוואגן פאסאט היא המכונית המש... מידע נוסף >

אבראט 500 קבריולה

חוות דעת - אבארט 500 קבריולה היא המכונית הע... מידע נוסף >

סקודה פאביה ספייס

חוות דעת - סקודה פאביה ספייס היא גרסת הסטיי... מידע נוסף >