סגור

במבחן: מיצובישי ASX - מנהרת הזמן

מיצובישי מנכסת לעצמה את השלב הבא בהשתלטות הקרוסאוברים על שוק הרכב הישראלי עם ג'יפון עירוני בן 7 שעושה לנו דז'ה-וו ולוקח אותנו כמעט 30 שנה אחורה: ''יש בו הכל'' בגרסת הקרוסאובר, במחיר של משפחתית. איך נוסע ומה הוא באמת שווה? העמסתי ילדים מצווחים ושקיות מלאות בחטיפים ויצאתי לבדוק!

  • דרור ברלי

  • 18.12.2017

 

 

מיצובישי לוקחת אותי למסע בזמן. לא, לא עם דאג וטוני גיבורי ילדותי שנעו מהרפתקה להרפתקה לאורך ההיסטוריה האנושית דרך מנהרת זמן משוכללת שהיתה קבורה אי שם מתחת לאדמת מדבריות נוואדה או אריזונה (מי זוכר בכלל), אלא עם קרוסאובר חדש (בישראל, לא בעולם) שמאיים להפוך ללהיט הבא ולהעלות מחדש את לוגו היהלום על המפה.

ב-1989 נפל דבר בישראל. מיצובישי הביאו לכאן את הלנסר, משפחתית ששברה את כל הכלים. עם גב חזק של תדמית איכות ואמינות יפנית מצוקה, המפרט הטכני שלה היה תפור על השוק הישראלי, המחיר התחרה בלהיטי השוק של אז כמו סובארו  DL וסיטרואן BX, ורשימת האבזור התקני קבעה סטנדרט חדש. גיר אוטומטי, הגה כוח, מזגן מקורי וכל רשימת האבזור החשמלי שהיום אנחנו מסתכלים עליו כעל מובן מאליו גם במכוניות מיני, ושוכחים שאז, מי שלא היה לו תקציב למכונית מנהלים יקרה, פתח וסגר חלונות עם מנואלה, סובב הגה מכני בכוח השרירים ואם רצה מזגן היה צריך להזמין תוספת ולשלם אקסטרא עבור התקנה מקומית מפוקפקת.

 

''יש בה הכל'' 

 

''יש בה הכל'' זעק הסלוגן במודעות הפרסומת, אחד המוצלחים בתולדות תעשיית הפרסום והשיווק הישראלית. והוא היה מוצלח גם כי עמדה מאחוריו אמת חד משמעית בפרסום. זה קצת מזכיר לי את הבדיחה הישנה על שני חברים שמטיילים בג'ונגל ופתאום נתקלים באריה ענק ששואג ומתכונן לזנק לעברם.

-          ''בוא נברח מהר'' צועק הראשון.

-          ''נראה לך שתצליח לרוץ מהר יותר מהאריה?" אומר השני.

-          ''לא, אבל אני רק צריך לרוץ יותר מהר ממך'' עונה לו הראשון....

 

כך גם הלנסר אולי לא היתה מבריקה על הכביש, אבל הספיק לה להיות טובה יותר מסובארו לאונה DL  ובוודאי הרבה יותר מאובזרת ומפנקת ממנה. על מלכת השוק השניה – סיטרואן BX, היא הפגינה יתרון חד משמעי באיכות ובאמינות. מי היה צריך יותר?

מאז קרו כל מיני דברים, גם ברמת היצרן. מכירות היהלום המשולש ירדו אבל לישראלים תמיד נשארה פינה חמה בלב ליצרן שלא תמיד הצליחו לבטא/לאיית נכון את שמו. מיצובישי של היום היא יצרן שעבר תהפוכות והתנדנד על פי פחת, נרכש על ידי רנו-ניסאן ואין לו היום רזרבות ושומנים מיותרים להרפתקאות. פני היצרן לסגמנט הלוהט והרווחי היום – קרוסאוברים ו-SUV  רכים ולכבודם הוא מתכוון לנטוש לאנחות קטגוריות אחרות שקרנן בעולם ירד כמו רכבי כביש שטח קשוחים דוגמת הפאג'רו ומשפחתיות כמו הלנסר. 

 

נעים להכיר - ASX

 

מכיוון שאנחנו חיים בתקופה שבה כל קרוסאובר/ג'יפון הוא מועמד וודאי להיות להיט מכירות, מיצובישי שוב לוקחים צעד אחורה בזמן ומביאים אלינו את ה- ASX או ''אסקס'' כמו שאנשי המכירות כבר קוראים לו – כנראה כדי לחסוך שתי הברות בזמן שהם ממלאים עוד ועוד טפסי הזמנה ללהיט החדש.

אחורה בזמן, כי ASX  אינו אוטו חדש. כבר בן שבע שנים תמימות הבחור, מה שמלמד שמישהו ביפן כנראה חזה את הנולד כששחרר אותו לשוק אי שם ב-2010. אלינו הוא מגיע באיחור לא אופנתי אחרי מתיחת פנים אחת וכשנה וחצי לפני מתיחה שניה פשוט מפני שאין למיצובישי משפחתית בארסנל אבל יש לה תחליף הולם בדמות קרוסאובר במחיר תחרותי והמפרט הטכני המעודכן מציע שילוב שתפור בול על דרישות השוק שלנו: מנוע בנזין 2 ליטרים חזק ותיבת הילוכים אוטומטית, ביחד עם אבזור בטיחות מודרני מקורי מהיצרן שחוסך את ההתערבות המקומית במערכות הרכב על מנת להתקין את מערכת המובילאיי המחויבת על פי חוק החל מהשנה הקרובה בכל מכונית חדשה שאין בה ציוד בטיחות מקורי.

 

 

מבחוץ:

 

בחלק מהשווקים ASX  מכונה גם ''אאוטלנדר ספורט'' ומספיק מבט חטוף כדי להבין למה – הוא נראה ממש כמו האאוטלנדר הפופולרי שהתכווץ אחרי דיאטה שכללה את קיצור המרכב. להבדיל מהצללית המגושמת והשמנמנה של האאוטלנדר שמיועד להכיל 7 מושבים, ה-ASX  עדיין מעוגל ו''רך'' למראה, אבל קצר משמעותית ובעל מראה קצת יותר דינמי ופרופורציות נעימות יותר לעין. לא שמדובר כאן על חתיך מצודד כמו מאזדה 3CX, גם לא ניסיון להיות חריג ומתבלט בכל מחיר כמו ניסאן ג'וק או להבדיל, לוק עתידני כמו הטויוטה CHR, הפרשנות של מיצובישי אולי הייתה רעננה ב-2010 אבל לזכותה ייאמר שגם היום ASX  לא נראה מיושן מדי.

לרושם הטוב תורמים חישוקי סגסוגת בוהקים בקוטר 18' שמקורם באאוטלנדר ומגיעים כסטנדרט בכל רמות הגימור, קצוות מפלסטיק שחור לפתחי בתי הגלגלים, פסי קישוט טובי-טעם בגימור כרום מתחת לקו החלונות ובחרטום האגרסיבי במידה יוצרים הופעה נעימה לעין שלא נעלמת מעיניהם הסקרניות של לקוחות מיועדים. 

 

מבפנים:

 

כאן קצת יותר קשה להתלהב. הגיל ניכר בעיצוב לא עדכני, בחלקים שחדי העין יזהו ממכוניות אחרות של מיצובישי ובאיכות פלסטיקה וגימור כללית שאינן מרשימות. המושבים הקדמיים מרווחים דיים ומציעים נוחות סבירה וקצת פחות תמיכה צידית. בורר ההילוכים קטן ומותקן נמוך, וגלגל ההגה אמנם בעל כוונון מלא אבל למרות שרוב הישראלים ממילא יושבים הכי גבוה שאפשר ומנמיכים את ההגה עד הסוף כדי למצות עד תום את חוויית הישיבה הלא-נכונה בעליל עד כדי כמעט חוסר שליטה ברכב, אני הייתי מעדיף שטווח הכוונון לגובה יהיה קצת יותר נדיב. מאחור יש מרווח ברכיים מספק לשני נוסעים מבוגרים אבל הרוחב יספיק לשלושה מתבגרים צנומים בלבד. תא המטען מציע נפח סביר לקטגוריה של 393 ליטרים אבל מסודר ''נכון'' ללא כל מיני בליטות מפריעות. השוואה מיידית לספורטאז' ולטוסון המודרניים ממנו והיקרים מעט יותר מגלה שאין כאן קסמים – הם זהים ל-ASX  במידות מבחוץ, אבל רחבים ומרווחים ממנו  מבפנים - הן במושב האחורי והן בתא המטען . הם גם מגומרים טוב ממנו וכמובן נמצאים בקטגוריית מחיר אחרת. גבוהה יותר.

 

אבזור: 

 

אבל כיאה למיצובישי ש''יש בה הכל'' ASX  מציע אבזור טוב כמו שהישראלים אוהבים: כל הדגמים, החל מרמת הגימור הבסיסית-INTENSE  במחיר 133,000 שקלים מצוידים בחישוקי הסגסוגת, בקרת שיוט, בקרת אקלים, חיישני תאורה וגשם, מצלמה אחורית, מערכת מולטימדיה CONNECTED-CAR  עם מסך 7 אינץ' עםWAZE  ו-WIFI  מובנה, גימור שחור-פיאנו מבריק לקונסולה המרכזית, ציפוי עור להגה ולבורר ההילוכים ועוד.  רמת הגימור האמצעית INSTYLE  ב-136,000 שקל מוסיפה את פסי הכרום והתנעה ללא מפתח ורמת הגימור PREMIUM הבכירה ב-143,000 שקלים שהתייצבה למבחן, מתהדרת במושבים קדמיים עם חימום, דיפונים דמויי עור לדלתות, ריפודי עור (תעשייתי) משולב באלקנטרה וגג שמש פנורמי עם תאורת לד אדמדמה ותריס שנפתח חשמלית (החלון עצמו קבוע ולא נפתח).

כל הדגמים כוללים מלבד מערכות הבטיחות/בקרה האלקטרוניות הפועלות דרך מערכת הבלמים (ABS, בקרת יציבות, סיוע בבלימת חירום ובזינוק בעלייה וכו') המקובלות גם את מערכות ההתרעה המודרניות דוגמת בלימה אוטונומית שכוללת זיהוי הולכי רגל עד למהירות של 75 קמ''ש, התרעה על שמירת מרחק והתרעה על סטייה מנתיב.

בתכל'ס? העסק מצפצף ומעצבן בדיוק כמו המובילאיי,  אבל הוא מקורי מהיצרן. ללא התערבות ידם הגסה של מתקינים מקומיים. ומה עם בקרת שיוט אדפטיבית ותיקוני היגוי עצמאיים? עדיין לא.

 

"זה מטוס אחי, מטוססס!!!" 

 

''אתה הולך להינות מהאוטו הזה'' הבטיחו לי בסוכנות מיצובישי. ''אוטו קטן, מנוע גדול של אאוטלנדר, זה מטוס אחי, מטוססס!!! בכל לחיצה אתה נדבק לכיסא!'' מכיוון שאני בעסקי עיתונות הרכב רק עשרים שנה, כנראה כבר שמעתי את כל סוגי הסופרלטיבים מפיהם של ישראלים שמתלהבים ממכוניות, בעיקר אם העבודה שלהם היא למכור אותן - ולמדתי לסנן את המוץ מהתבן, ובכל זאת, כשמבטיחים לך את אותו דבר שוב ושוב בסופו של דבר נוצרת ציפיה מסויימת.

מבט מרפרף במפרט הטכני של ASX  מעלה שהוא אינו מאוד מתקדם טכנולוגית והאמת היא שבסגמנט הקרוסאוברים שממילא לא בדיוק מעלה על נס את הטכנולוגיה/ביצועים/צריכת דלק, כנראה גם לא צריך. יחידת הכוח מגיעה בשלמותה מהאאוטלנדר – זהו מנוע הבנזין MIVEC  הוותיק, המוכח והאמין בנפח 2 ליטרים. הוא משחרר 150 כ''ס ב-6,000 סל''ד ומומנט בסך 20.1 קג''מ ב-4200 סל''ד. אלה נתונים סבירים בסה''כ שלא עושים שום רושם בעידן הטורבו הקטנים עתירי המומנט, והם מלמדים על רצועת כוח צרה יחסית. התפוקה זורמת לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה – עד כה שום דבר יוצא דופן. אבל ASX  הוא אוטו קטן וקל מהאאוטלנדר וזה אמור לסייע ליחידת הכוח להפגין אופי נמרץ יותר מזה הפלגמטי-משהו של האח הגדול והשמנמן ולהבדיל ממנו – גם ביצועים שאמורים להיות תוססים.

 

אז תחושה של כוח יש. לא משהו פראי ובטח לא ''מטוס אחי, מטוססס'' אבל ASX אכן מרגיש חי גם בעומס כמעט משפחתי-מלא.  אישור לזה בצורת נתוני האצה מעמידה לא מצאתי בנתונים הרשמיים. מדידות עצמיות העלו זמנים של סביב-10 שניות מעמידה ל-100 קמ''ש. את המהירות המירבית המוצהרת לא טרחתי לבדוק –190  קמ''ש התיאורטיים שמיצובישי מצהירים עליהם יהיו באמת די והותר לקרוסאובר משפחתי קטן. אבל משום מה כל הזמן יש תחושה שהגיר הרציף רק מפריע ל-ASX  להתבטא בחופשיות. המנוע טס לסל''ד גבוה בקלות ומנסר שם בקול גדול שניות ארוכות, אבל קצב צבירת המהירות לא ממש עוצר נשימה.

 

כמה שותה? 

 

האצת עקיפה מ-80 קמ''ש מנומנמים ל-120 קמ''ש ארכה 7.7 שניות - זמן טוב לקרוסאובר קטן אבל בהחלט ציפיתי למשהו יותר עצבני. בנהיגה אגרסיבית בכביש מפותל תיבת ההילוכים לא רהוטה מספיק וגם אין לה שום תוכנית ידנית לטובת תפעול מדויק וזורם יותר – אמנם אפשר להשתמש במצב Ds שמעלה את המנוע לסל''ד יעיל ורועש ומשפר את התגובות – אבל המחיר מתבטא ברעש מוגזם ובעלייה בצריכת הדלק שגם כך לא מרשימה במיוחד – אפילו היצרן מצהיר על 11.36 ק''מ צנועים  לליטר בנהיגה משולבת – בנסיעת המבחן מדדנו צריכה עירונית שהתקשתה להתעלות מעבר ל-6-7 ק''מ לליטר. בטיול ארוך שכלל שיוטים ארוכים על כביש 6 במהירות חוקית פלוס-מינוס + קצת כביש מפותל בעליות ובירידות הצלחנו לגרד מלמטה 11 ק''מ לליטר. זה אולי יפה אם משווים לנתון הרשמי (שנמדד בתקינה אמריקאית שהרבה יותר מציאותית מזו האירופית שמחמיאה מאוד לנתוני המעבדה) אבל מסתבר שגיר רציף אינו תרופת פלא למנועים שכבר אינם המילה האחרונה. האמת היא שלא התאכזבנו מכל זה – בסופו של דבר רוב הלקוחות של ג'יפון/קרוסאובר שכזה לא בדיוק מתעמקים בטכנולוגיה של המנוע והגיר ואפילו לא בצריכת הדלק – הרי רוב הג'יפונים והקרוסאוברים הם זללני דלק לא קטנים בהשוואה ישירה למשפחתיות שעל הפלטפורמות שלהן הם מתבססים וזאת בשל משקל גבוה יותר ושטח חתך גדול יותר וזו עובדה מוגמרת שכל זה כלל לא מטריד אף אחד - הם נמכרים בהמוניהם כמו לחמניות חמות ואל תנסו לקלקל לרוכשיהם את צדקת בחירתם עם עובדות טכניות, נתונים ומספרים שנמדדים במבחן דרכים או אפילו באופן מדעי.

למי שזוכר - זו אותה צרה שנתקלנו בה במאזדה CX3 – שם יש דווקא גיר פלנטרי יעיל ואני נטיתי לתלות את האשמה בביצועים הזריזים ובהתנהגות הכביש הספורטיבית והמהנה שפיתו אותי לנהיגה מתלהבת שמחירה בצידה – מה שקשה לומר על ה-ASX. כי אם כבר הזכרנו את הקהל הטבעי של קרוסאוברים, מוטב שלא תבלבלו לו במוח עם מושגים שמעניינים רק כתבי רכב וקומץ משוגעים חובבי הגה כמו ''התנהגות כביש'', ''כיול שילדה'' ו''תחושות היגוי''. כי ה-ASX  אולי בסדר גמור אבל זה פשוט לא אוטו לנהיגה - אמנם ההתנהגות שלו בטוחה עם נטייה לתת היגוי קל לשליטה, אחיזת כביש טובה ותחושת הבטחון מספקת – אבל היגוי נטול תחושות ולא מדויק מספיק ומתלים שמכויילים על הצד הרך המעדיף נוחות בתוואי עירוני ובמהירויות נמוכות על פני חדות ודיוק בנהיגה נמרצת, קצת פוגמים בהנאה מנהיגה. ''הנאה מנהיגה''?  זהו קרוסאובר שיעביר את רוב ימיו בסביבה אורבנית עתירת פקקים ומאבקים על חנייה, בידיהם של אלה שנהיגה לא בדיוק מעניינת אותם- והם יקבלו כאן בדיוק את מה שהם רוצים וצריכים – כניסה ויציאה נוחות וישיבה גבוהה ושולטת שמקנה תחושה ''בטוחה'' של רכב גבוה, מתלים רכים ונוחים שבולעים היטב מהמורות ובאמפרים במהירויות נמוכות והגה רך במשקל אפסי שלא יעייף בתמרוני חנייה ולא יטריף עם תחושות ופידבקים מהגלגלים, המתלים והשילדה, רחמנא ליצלן.

 
 

סיכום: ככה עושים להיט 

 

אני  לא הייתי קונה את ה-ASX בגלל שאני אוהב מכוניות ולתחושתי, למי שאוהב מכוניות ואוהב נהיגה קצת קשה להתחבר לקרוסאוברים בכלל. חוץ מכניסה ויציאה קלות יותר לגיל הגריאטרי וישיבה גבוהה שההדיוטות מקשרים משום מה עם ''בטיחות'', הקרוסאוברים האלה לא מנפנפים בשום יתרון שיצדיק את קיומם. קרוסאובר צריך להיות אוטו טוב באמת מכל הבחינות כדי לשבור את ההתנגדות הבסיסית שלי למכוניות הפוזה הריקות מכל תוכן הללו. ולצערי הרב מיצובישי ASX לא כל כך מצליח במשימה.

מצד שני המכוניות הללו הן שיא האופנה ועושה רושם שימשיכו להיות כאלה עוד זמן רב - וגם אני בכלל לא דוגמא ולא משתייך לפרופיל הלקוח שמיצובישי מכוונים אליו. אני גם במיעוט סופר-מבוטל לעומת רוב רוכשי רכב חדש שהפנטזיות המוטוריות שלהם אחרות לחלוטין משלי והם רואים בקרוסאובר שכזה את פאר היצירה ואת נושא הבשורה.

 

עבור מיצובישי בישראל,   ASX הוא הלנסר החדשה. הוא קרוסאובר ש''יש בו הכל''. הוא מעניק לרוכשיו חבילה שכוללת את כל מה שבעצם רצו  - המראה החיצוני הנכון עם ישיבה גבוהה ותחושה עשירה, איבזור שופע, מפרט בטיחות עדכני, ביצועים טובים ונוחות נסיעה טובה וכל זה במחיר של משפחתית אפרורית וחסרת יומרות. כי זה מ השהוא בדיוק – תחליף הולם למשפחתיות אפרוריות וחסרות יומרות. האם זה יעבוד? המספרים חברים יקרים, לא משקרים – מאות רבות של מכירות בשבוע הראשון של השיווק בישראל – כל המשלוח הראשון, הם תשובה לכל מי שעוד היה לו שמץ של סקפטיות בנוגע ללהיט החדש שבדרך.

 

מיצובישי ASX

 

מנוע: בנזין 4 צילינדרים, רוחבי, 1,998 סמ"ק

 

הספק/מומנט: 150 כ"ס ב-6,000 סל"ד/20.1 קג"מ ב-4,200 סל"ד

 

תיבת הילוכים: רציפה CVT, הנעה קדמית

אורך: 4,365 מ"מ

רוחב: 1,810 מ"מ

גובה: 1,645 מ"מ

בסיס גלגלים: 2,670 מ"מ

משקל: 1,425 ק"ג

תא מטען: 393 ליטר

תאוצה 100-0 קמ"ש (יצרן): -

מהירות מירבית (יצרן): 190 קמ"ש

צריכת דלק משולבת (יצרן): 11.3 ק"מ/ליטר

צריכת דלק ממוצעת (מבחן): 10.9 ק"מ/ליטר

פליטת CO2 לק"מ: 178 גרם

זיהום אוויר/מיסוי ירוק: קבוצה 13

מחיר: 133,000 ש' - 143,000 ש'

 

מתחרים: כל המשפחתיות

בעד: מחיר, אבזור בטיחות מקורי, אבזור, ביצועים, מוניטין

נגד: צריכת דלק, איכות גימור, היגוי

סיכום: ''יש בו הכל''. המחליף של הלנסר

עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. תערוכת ניו יורק בפתח. אליפות הפורמולה 1 נפתחת וגם מסלול המירוצים בערד חוגג פתיחה בפסח.
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. עולם הרכב תכנית 86
מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש
צפו: מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש, עולם הרכב תכנית 85
עולם הרכב ספיישל תערוכת ז'נבה
טויוטה, וולוו, יגואר, יונדאי, לקסוס ועוד יצרניות כובשות את ז'נבה, תכנית 84
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
קופרה: לאן מיועדות פני המותג?
קופרה: לאן מיועדות פני המותג? עולם הרכב תכנית 83
נהיגה ראשונה: BMW X2
נהיגה ראשונה: BMW X2 שמביאה משב רוח מרענן וצעיר. עולם הרכב תכנית 82
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40, עולם הרכב תכנית 81
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE - עולם הרכב תכנית 80
הכי קרוב לקורס טיס: קורס נהיגת קטר
קורס נהיגת קטר - הצצה לעולם המסתורי ולתהליך ההכשרה של נהגי הרכבות בישראל
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
עולם הרכב 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות אקשן מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
סובארו VX 2018 במבחן דרכים
סובארו VX 2018 במבחן דרכים, עולם הרכב תוכנית 76
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
תכנית 75
מיצובישי קוראת תיגר על פלח הג'פונים עם אקליפס קרוס, עולם הרכב תוכנית 75
תחילת המבול
יבואני הרכב לא מחכים וכבר מציגים את הדגמים לשנת 2018 – עולם הרכב תוכנית 73
צפו: עולם הרכב, מהדורה 71
למבורגיני אורוס, נסיעה על אאודיRS5, מבחן ראשון למתחרה של ה- Tmax ועוד
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

סקודה אוקטביה קומבי

חוות דעת - סקודה אוקטביה קומבי היא גרסת הסט... מידע נוסף >

מאזדה 6 סטיישן

חוות דעת - מאזדה 6 סטיישן היא מכונית המנהלי... מידע נוסף >

איסוזו די מקס

חוות דעת - איסוזו די מקס הוא הטנדר הקשוח של... מידע נוסף >

ב.מ.וו X3

חוות דעת - ב.מ.וו X3 הוא הקרוסאובר הקומפקטי... מידע נוסף >

סיטרואן C4

חוות דעת - סיטרואן C4 היא המשפחתית הקומפקטי... מידע נוסף >