סגור

אאודי RS5 במבחן: מכונית אRSית

אחרי ה''כזה כאילו'' עם ה-A5 הגיע הזמן לדבר האמיתי. אותה מכונית קופה אבל הפעם עם נתונים שיצדיקו את העיצוב והתדמית שלה. אודי RS5 היא מכונית כזאת ויש לה חתיכת שטר לפרוע. אז לקחנו אותה לכבישי הצפון לקלף צמיגים ולהפוך הרבה בנזין להרבה מאוד רעש

  • דרור ברלי

  • 02.01.2018

(צילום: דרור ברלי)

 
כמעט שנה עברה מאז התארחה אצלי האאודי A5 קופה  שסובבה לא מעט ראשים. עיצוב מרהיב ואלגנטי, פאר מרשים בטוב טעם ותחושת עושר ויוקרה במידה הנכונה. אפילו אמא שלי לא הצליחה להתאפק ואמרה משהו על ''אוטו יפה'' ותאמינו לי – להוציא מהפולניה הנרגנת הזאת מילה טובה על מכונית כלשהי זה הישג נכבד. אבל משהו היה חסר.
 
אולי כוח מנוע? עם 252 סוסים הביצועים של ה- A5 קופה-קוואטרו מעולים ומספקים לפי כל קנה מידה ועדיין הדהדה ההערה הקטנונית שזרק איזה שכן עם שיער מקליש ועיניים צרות ומקנאות שהגדיר את היפהפיה בלבן ''אוטו לפלייבוי מזדקן''. יעני, הרבה מהומה על לא מאומה. עיצוב ללא כיסוי. הרבה עוונטה, מעט תכל'ס. 
 
אני מנסה לרדת לנבכי הנפש המרירה והלא מפרגנת שלו ובאיזה שהוא מקום יכול להבין שגם אם הגזים, אולי יש משהו בדבריו. יותר מדי מכוניות משוויצות היום בהספקים מרשימים שפעם היו שייכים באופן אקסקלוסיבי למועדון מכוניות העל בלבד. לפני 30 ומשהו שנים הספיקו 100 סוסים כדי להגדיר האצ'בק קטנה כ''לוהטת'' וכדי לנפנף ב-250 סוסים ולהאיץ ל-100 קמ''ש ב-6 שניות היית צריך V8 אמריקאי בנפח עצום או אקזוטיקה איטלקית חמושה בסוללת ארבעה מאיידים כפולים של פרארי שצורחת ב-7000 סל''ד. 
 
והיום? כל מכונית קופה יפנית בינונית בגודלה ובמחירה כבר שכחה את הסל''ד בו ניפקה את ההספק הזה בדרך למכולת. היום רוב ההוט-האץ' החדשות מאפשרות לכל זב חוטם עם רשיון בן שבוע לצאת מהרמזור בקצב של סופר-קאר אקזוטית מהאייטיז. כי ככה זה. הסטנדרטים השתנו ומסתבר שאפילו השכן הלא מפרגן שלי אמנם מתנהל במאזדה 3 ישנה אבל גם קורא מבחני רכב פה ושם ואפילו הוא כבר יודע את ההבדל בין סתם מכונית קופה-כאילו-כזה לבין הדבר האמיתי. 
 

(צילום: דרור ברלי)

 
הינה בא התכלס!
בהיררכיה של של מכוניות אודי, דגמי RS הם הדבר האמיתי. הדובדבן שעל ערימת הקצפת. RS5 היא זו שכל סדרת ה-A5 קופה מנסה להיות דומה לה לפחות חיצונית. ההספק והמחיר שלה יותר מכפולים משל גרסת הבסיס בעלת הנעה קדמית וכאן כבר לא מדברים על מכונית קופה שפלייבוי מזדקן דה-לה-שמאטע עם יד עטורת גורמטים שמשתלשלת מהחלון, מתנהל בה על מנת להרשים נשים קלות-דעת, אלא על מפלצת ביצועים רצינית. כזו שדורשת נהג. נהג שיודע מה הוא עושה.
 
ו-5RS היתה כזו. מתמודדת ישירה מול מפלצות כמו ב.מ.וו 4M ומרצדס C AMG S63. היו לה מנוע 8V רועם וביצועי על והייתה לה ההילה הטכנולוגית של אאודי ובעיקר מערכת ההנעה הכפולה המפורסמת שהבטיחה (ובדרך כלל גם קיימה) לשמור על הנהגים העשירים-ממהרים מפני רוב השטויות שהם נוטים לעשות בכמויות.
 
זה עבד מצוין על הכביש אבל לא כל כך עבד במספרי המכירות מפני של-RS5  היה חסר משהו קטן אבל משמעותי ששתי מתחרותיה הגרמניות ממש הצטיינו בו. עם כל כך הרבה דגש על בטיחות ומצויינות טכנולוגית היא קצת פספסה את מה שנהג ספורטיבי אמיתי באמת רוצה – עוקץ, אופי ותחושות. 
 
אני יודע שרבים יחלקו עלי וינפנפו בדף הנתונים כדי להוכיח אותי על שאני מדבר שטויות בשמן גיר משומש, אבל לא יעזור לאף אחד – זמני הקפות ותאוצות מהמקום עושים המון רושם אבל מי שאוהב לנהוג מחפש תחושות וצלילים וריחות ואופי נשכני. בעיקר אופי. גם אם האופי מתבטא לעיתים בזנב עצבני ובאיבודי שליטה סופניים אל תוך גדרות בטיחות ועמודי חשמל והאופי זה משהו שבמכוניות אאודי הוא קצת קריר ועמום ואפילו קצת סינטטי.
 

(צילום: דרור ברלי)

(צילום: דרור ברלי)

(צילום: דרור ברלי)

 
לפני כשנה הגיעה הדור החדש של A5 קופה וכעת מתחדשת גם גרסת ה-RS. לצד העדכונים הויזואליים המתחייבים והדיאטה המתבקשת במשקל היא מוותרת על מנוע ה-8 V האטמוספרי המרשים בנפח 4.2 ליטר לטובת V6 מוגדש בנפח קטן יותר – 2.9 ליטר ''בלבד'' שמתהדר בסיוע בפיתוח מצד בת הדודה האריסטוקרטית פורשה. הנפח המוקטן מבטיח הפחתה אופנתית בצריכת הדלק וצמד מגדשי הטורבו שומרים על הספק מרבי דומה – 450 כ''ס מרשימים. אבל כמקובל במנועים מוגדשים הגמישות משופרת משמעותית – המומנט טיפס מ-44 קג''מ ללא פחות מ-61.3 קג''מ והם מוגשים בסל''ד נמוך משמעותית – 1900 בלבד, מה שמבטיח זמינות כוח מיידית ונגישות ביצועים משופרת. את דרכו לארבעת הגלגלים עושה שפע הכוח באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 8 מהירויות שאמורה לטפל בסוסים ובקג''מים המשתוללים טוב יותר מה-S TRONIC  כפולת המצמדים בעלת 7 מהירויות של הקופה A5 הרגילה. כל זה אמור לקצץ 0.7 שניות מזמן ההאצה מעמידה ל-100 קמ''ש שיורד אל מתחת ל-4 השניות ושם את האאודי המהירה בשורה הראשונה של הקטגוריה בכל הקשור לביצועים.
 
נוכחות ועוד נוכחות
מכונית קופה סופר-ספורטיבית צריכה לצעוק ''תסתכלו עלי! הגעתי! אני כאן!'' וה-RS5 עושה את זה טוב מאוד. אולי טוב מדי. זועקת חזק וברור וכמעט מוחצן. היא עדיין נראית טוב עם פרופורציות  מושלמות ולוק תוקפני כנדרש שעושה שימוש בפגושים אגרסיביים יותר, צמד מפלטים אליפטיים ובתי גלגל מנופחים שמחפים על צמיגים במידות רחבות יותר על חישוקים יפהפיים בקוטר 20 אינץ' שחושפים קליפרים צבועים באדום שהפכו לכמעט MUST בקרב נערי מירוצים ברחוב. בדרך כלל אני לא משתגע על צבע שחור, אבל כאן הוא בהחלט מחמיא למכונית עם קונטרסטים נאים בגוון אלומיניום-מט של מסגרות החלונות ועיטורים בקצוות הפגושים – ה-RS5 ''שלי'' בהחלט מאיימת ומעבירה את המסר המתבקש לכל בן תשחורת חובב רייסים – תרגיע. אל תתעסק איתי.
 

(צילום: דרור ברלי)

 
שלמות פנימית
תאי הנוסעים של המכוניות היותר יקרות במבחר של אודי הוא מופת לעיצוב פשוט, נעים ונקי, הנדסת אנוש מעולה וחומרים באיכות גבוהה מאוד שיוצרים את אחת מסביבות הנהג הטובות ביותר. לוח המחוונים הוירטואלי TFT  מרשים למראה, מערכת ה-MMI  קלה לשימוש ותגובתה מהירה כראוי אבל שפע התפריטים דורשים הסתגלות ואנא מכם – תשתדלו לא לשחק עם זה תוך כדי נהיגה כי זה פשוט מסוכן. 
 
המושבים הקדמיים הספורטיביים פשוט מושלמים – נוחים ותומכים היטב מכל הכיוונים. כראוי למכונית ספורט גרמנית תנוחת הנהיגה מושלמת גם לגבוהים וארוכי רגליים והכי נכונה שאפשר: כאן יושבים נמוך ועמוק בתוך האוטו - ולא עליו, כמו בג'יפונים המטופשים. ועם מושבים ספורטיביים בעלי תמיכה צידית כה מודגשת זה אומר שלא כל כך פשוט להיכנס ולצאת מהאוטו. זהו מחיר מתבקש שאין ברירה אלא לשלם עבור הבחירה במכונית כל כך ספורטיבית ולא מתפשרת שיש לה רק ייעוד אחד – נהיגה מהירה.
 
על המושב האחורי תרשו לי לדלג –  הוא לא עצם העניין כאן ולמרות שבסיס הגלגלים של כל סדרת ה-A5 קופה הוארך ב-15 מ''מ הוא עדיין לא בדיוק שימושי. תוכלו לדחוס בו את הילדים ואפילו בני נוער צנומים יחסית בדרך לבית הספר (הילדים מאוד יאהבו הסעה מרשימה כזו מדי בוקר) אבל זו אינה הבחירה הראשונה לטיולים משפחתיים ומין הסתם מי שיש לו אודי RS5 מחזיק בבית עוד מכונית נוחה יותר לשימושים יומיים. מכיוון שזו עדיין לא מכונית ספורט טהורה אלא קופה, יש כאן תא מטען מרווח למדי שמספק פתרון הולם לכל ערכת המזוודות שזוג מעושר נוטל איתו בדרך לסופ''ש מפנק.
 
האבזור הולם בהחלט את המעמד והמחיר עם הרבה עור ריחני וכל מה שתעלו על דעתכם וגם דברים שלא באמת צריך כמו מערכת עיסוי בתוך המושבים. יש גם הגה ספורטיבי קטום בתחתיתו עיטורי קרבון וממשק Smartphone Interface, מניעת סינוור אוטומטית, מערכת סאונד באיכות עילית מתוצרת B&O ורק כמעט את כל מערכות הבטיחות העדכניות – כי עדיין אין כאן מערכות לזיהוי תמרורים והולכי רגל, אבל יש בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטיה מנתיב, בלימה אוטומטית במצב של עומס תנועה, שמירה על נתיב ונהיגה חצי אוטונומית – גאדג'ט מתבקש במכונית כל כך יקרה ב-2018 אם כי קצת צורמת לי אישית במכונית שאמורה לפנות לנהג ושכל תכלית קיומה אמורה להיות עבור הנאה כל כך אנושית ובסיסית כמו נהיגה ספורטיבית. אבל אין ברירה, כי בשורה התחתונה זה הכיוון שהעולם הולך אליו במודע כאשר מכוניות מסוגה של ה-RS5 הן אולי הכמעט אחרונות לבנות מינן לנוכח עתיד קודר ואפל בו נהיגה אנושית ובוודאי ספורטיבית על דרכים ציבוריות, תיאסר מתישהו על פי חוק.
 

(צילום: דרור ברלי)

 
טקסיות ספורטיבית
למכונית כמו RS5 אני ניגש עם הרבה טקס בישבן. בודק לחץ אוויר בצמיגים. מתעכב יותר על כיוון מדוקדק של מושב והגה ומראות. זרוע מכנית מגישה לי את חגורת הבטיחות ואני בוחר בתוכנית הנהיגה הדינמית שמקשיחה את המתלים, מעלה את סל''ד הסרק ומפעילה כמה אפקטים קוליים במערכת הפליטה לטובת צליל גרוני וזועם יותר ומבין שלל אפשרויות מסך ה-TFT  בוחר בזו הספורטיבית ביותר עם מד סל''ד גדול וזורח מול העיניים וזהו. 
 
קרניים קטנות צומחות לי מהמצח ואני מוכן לצאת לדרך. תשאלו איך זה נוסע ולכאורה זו תהיה שאלה רטורית. כי ממכונה מרושעת כמו RS5 לא ציפיתי למשהו אחר – זה לא נוסע, זה עף! כל לחיצה על המצערת מתורגמת מיד למופע אור-קולי של שאגות מהממות ופיצוצים מצמד המפלטים, גב ומוח שנשאבים אחורה בברוטליות – זה אל תוך המושב וזה אל הדופן האחורית של הגולגולת ומחט מד המהירות שטסה כאחוזת אמוק למחוזות התלת ספרתיים ומחליפה קידומת בקצב מבהיל.
 
המספרים כאמור מאוד מרשימים. 3.9 שניות ל-100 קמ''ש. 250 קמ''ש מוגבלים אלקטרונית וגם אין טעם לנסות למדוד זמני עקיפות כי הכל קורה הרבה יותר מהר ממה שרובכם תהיו מסוגלים למדוד בעצמכם. 
 
בואו ונאמר שזו מכונית שמפתה אתכם לקחת סיכונים ולצאת לעקיפות שנדמות כאבודות מראש ובואו ונאמר שביצועי על זו הבעיה האחרונה של המכונית הזאת שאינה מתקשה להיות הדבר הכי מהיר בכל רגע נתון על הכביש, כל כביש. כי עם מערכת הנעה קוואטרו יש לכם לכאורה את האופציה לביצועים שכאלה על כל כביש ובכמעט בכל מזג אוויר וזו אחת מנקודות החוזק המסורתיות של אאודי ספורטיבית. והיא אפילו לא כזו חזירה ליד משאבת התדלוק. 
 
אמנם הדלק במיכל מתכלה במהירות מסחררת אבל גם הקילומטרים עפים בקצב שלא הכרתם ואחרי יום שלם של אטרף דיווח מחשב הדרך על 8 ק''מ סבירים לחלוטין לליטר בנזין. משהו שאפשר לחיות איתו תמורת ביצועים כאלה, אם זה באמת משנה למי שחתם זה עתה על צ'ק בגובה שלושת-רבעי מיליון שקלים.
 
אבל גם לדברים טובים מתרגלים מהר ומתחילים לחוש שלעתים תיבת ההילוכים לא מהירת תגובה כפי שרציתם שתהיה במכונית כזו. גם צליל המנוע אינו כה ממכר ומצ'ואיסטי כפי שרציתי. במצב נהיגה רגיל הוא מעט אנמי ומוחרש יתר על המידה. כי אני רציתי יותר המולה ובלגן אקוסטי ופחות איפוק גם אם לא בא לי לשבור את הגב על טלאי סלילה עירוניים.
 
כצפוי, כבישי הגלבוע ודרום רמת הגולן המפותלים בהחלט החמיאו ליכולות של המכונית הזו. מערכת ההנעה קוואטרו עם חלוקת מומנט 60/40 לטובת הסרן האחורי מעניקה אחיזה ומשיכה מוחלטות וקצב מסחרר אבל מי שמצפה למשחקי החלקות זנב כפי שהמתחרות הגרמניות מבית ב.מ.וו ומרצדס יודעות לספק בשפע יצטרך להכניס את היד לכיס ולהזמין אופציה נוספת בתשלום בדמות מערכת הכוונת המומנט המשתנה (עוד כ- 10,000 שקלים) ובמחשבה שניה – זה אולי מיותר על כביש ציבורי ואפשר לוותר.
 
המתלים התגלו כמי שמתאימים יותר למסלול ופחות לכביש ציבורי – הם נוקשים הרבה יותר מדי עד כמעט לא נעימים. מהר מאוד מצאתי את עצמי עובר לתוכנית נהיגה רגילה ולו רק על מנת לרכך במשהו את החוויה הקופצנית ולאפשר למתלים לעקוב טוב יותר אחרי פני האספלט המשתנים, מה שבבירור איפשר למכונית לקפץ פחות, לאבד פחות קשר עם הכביש ואפילו להרגיש מעט יותר בטוחה וצפויה ובהתאם להחזיר לנהג בטחון ולאפשר לו להיות קצת יותר מהיר. לבעיה הזו יש אולי פתרון בדמות מערכת מתלים אדפטיבית אלא שהיא מוצעים כתוספת בתשלום נוסף של כ-20,000 שקלים. הוצאה נכבדה אבל כזו שכדאי לשקול והיא באמת כסף קטן במחוזות המחיר של ה-RS5. 
 
גם התחושה בהגה מעט אכזבה. במצב דינמי ההיגוי ''מתעבה'' ונוסף לו משקל, אבל המשקל הזה אינו טבעי והאינפורמציה שצריכה לזרום אליו מהגלגלים הקדמיים לוקה בחסר וזה משהו שלא ציפיתי ממכונית חזירת-גז כל כך קיצונית כמו RS5. כאשר טסנו במורד כביש מבוא חמה נחרדתי לשבריר שנייה לגלות שלמרות צבעם האדמוני של הקאליפרים, הבלמים נעדרי משוב והנשיכה הראשונית שלהם לא אגרסיבית כפי שרציתי ממכונית עם ביצועים כאלה – וזו נקודה מהותית לשיפור.
 
מבחנים למכוניות כמו ה-RS5 שמסתיימים בשלום ללא אף שריטה באוטו ועם רשיון נהיגה שעדיין נח לבטח בכיסי ולא מופקד במזכירות בית המשפט לתעבורה תמיד גורמים לי לאנחת רווחה. אבל לפני שאני מתחיל עם הביקורת ומסכם את המבחן בואו וניקח דברים בפרופורציות הנכונות – אודי RS5 היא מכונת ביצועים אדירה. עבור רבים וטובים היא החלום בהתגשמותו – יפהפיה וסקסית, מהירה כמו שד ולמרות כמה השגות עדיין מהנה בטירוף, מכונית שמבאס למסור את המפתחות שלה בחזרה ולחזור למציאות האפרורית והמייאשת של פורד פוקוס ליסינג-אדישן בת 16... אבל לנהוג חזק ולכתוב התרשמות נטולת פניות זה עדיין חלק מהעבודה שלי ולכן מצד שני קשה לי שלא לשפוט אותה לפי אמות מידה קפדניות ומחמירות, כי היא באמת מכוונת הכי גבוה שאפשר ולא רק בכל מה שקשור לתג המחיר. 
 
לסיכום
בואו ונאמר שעבור הנהג הספורטיבי שהידיים שלו אולי לא רועדות לפני שהוא רושם על הצ'ק את המספר 735000 (החל מ... כמובן) אבל במציאות נוהג קצת פחות טוב ממה שהוא חושב את עצמו, RS5 היא כנראה הבחירה הנכונה. מהירה ונכונה ובטוחה יותר מהקולגות הפחות מתפשרות שלה. אבל טהרני נהיגה שיודעים מה הם עושים ולא מוכנים להתפשר על קוצו של יוד ועל תחושות ואופי ואותו דגדוג חמקמק בקצות האצבעות, כנראה שיעדיפו להפקיד את הצ'ק וכנראה אפילו שמן יותר, אצל מרצדס או ב.מ.וו.
 

(צילום: דרור ברלי)

 
אודי RS5 קופה קוואטרו 2018
 
מנוע: טווין-טורבו-בנזין V6, אורכי, 2,894 סמ"ק
 
הספק/מומנט: 450 כ"ס ב-6,700 סל"ד/61.3  קג"מ ב-1,900 סל"ד
 
תיבת הילוכים: אוט'-טיפ', 8 מהירויות, הנעה כפולה קוואטרו
אורך: 4,723 מ"מ
רוחב: 1,861 מ"מ
גובה: 1,360 מ"מ
בסיס גלגלים: 2,766 מ"מ
משקל: 1,730 ק"ג
תא מטען: 465 ליטר
תאוצה 100-0 קמ"ש (יצרן): 3.9 שניות
מהירות מירבית (יצרן, מוגבלת מחשב): 250 קמ"ש
צריכת דלק משולבת (יצרן): 11.5 ק"מ/ליטר
צריכת דלק ממוצעת (מבחן): 8 ק"מ/ליטר
פליטת CO2 לק"מ: 197 גרם
זיהום אוויר/מיסוי ירוק: קבוצה 15
דירוג בטיחות: 4
מחיר בסיס: 735,000 ש'
 
מתחרות: ב.מ.וו 4M, מרצדס C63AMG  קופה, לקסוס RCF
בעד: מנוע, ביצועים, עיצוב, תא נוסעים, איכות
נגד: נוחות נסיעה, היגוי, אופי ותחושות
סיכום: מהירה ומעולה אבל לא מושלמת
 

 

עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו
צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו, עולם הרכב 102
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח, סיכום ביניים
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח לשברולט אקווינוקס, סיכום ביניים
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! צפו
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! עולם הרכב 100
עולם הרכב 98: יונדאי קונה מגיע למבחן
צפו: החדשה של במוו, נהיגה ראשונה בטוארג ובר ברוך כובש את איטליה
עולם הרכב, מהדורה 92: העולות החדשות על כבישי ישראל
צפו בתכנית: סקודה קארוק, טויוטה קאמרי וגם גרסה ספורטיבית לפיקנטו
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס, עולם הרכב תכנית 91
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. תערוכת ניו יורק בפתח. אליפות הפורמולה 1 נפתחת וגם מסלול המירוצים בערד חוגג פתיחה בפסח.
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. עולם הרכב תכנית 86
מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש
צפו: מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש, עולם הרכב תכנית 85
עולם הרכב ספיישל תערוכת ז'נבה
טויוטה, וולוו, יגואר, יונדאי, לקסוס ועוד יצרניות כובשות את ז'נבה, תכנית 84
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
קופרה: לאן מיועדות פני המותג?
קופרה: לאן מיועדות פני המותג? עולם הרכב תכנית 83
נהיגה ראשונה: BMW X2
נהיגה ראשונה: BMW X2 שמביאה משב רוח מרענן וצעיר. עולם הרכב תכנית 82
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40, עולם הרכב תכנית 81
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE - עולם הרכב תכנית 80
הכי קרוב לקורס טיס: קורס נהיגת קטר
קורס נהיגת קטר - הצצה לעולם המסתורי ולתהליך ההכשרה של נהגי הרכבות בישראל
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
עולם הרכב 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות אקשן מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
סובארו VX 2018 במבחן דרכים
סובארו VX 2018 במבחן דרכים, עולם הרכב תוכנית 76
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
תכנית 75
מיצובישי קוראת תיגר על פלח הג'פונים עם אקליפס קרוס, עולם הרכב תוכנית 75
תחילת המבול
יבואני הרכב לא מחכים וכבר מציגים את הדגמים לשנת 2018 – עולם הרכב תוכנית 73
צפו: עולם הרכב, מהדורה 71
למבורגיני אורוס, נסיעה על אאודיRS5, מבחן ראשון למתחרה של ה- Tmax ועוד
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

אלפא רומיאו מיטו

חוות דעת - אלפא רומיאו מיטו היא הסופרמיני ש... מידע נוסף >

דאצ'יה לודג'י

חוות דעת - דאצ'יה לודג'י הוא MPV קו... מידע נוסף >

אינפיניטי Q70

חוות דעת - אינפיניטי Q70 היא מכונית היוקרה... מידע נוסף >

מרצדס E קלאס קופה

חוות דעת - מרצדס E קלאס היא גרסת 2 הדלתות ל... מידע נוסף >

רנו מגאן פלואנס

חוות דעת - רנו מגאן פלואנס היא המכונית המשפ... מידע נוסף >