סגור

פולקסווגן אמארוק במבחן: עושה בית ספר ליפניות

פולקסווגן אמארוק חוזר לשוק הטנדרים עם עצמת מנוע, ביצועים ומפרט טכני שמגמדים את הטנדרים היפניים אך גם נכשל בנקודה קריטית

  • דרור ברלי

  • 17.01.2018
לפני כמה שנים הוזמנתי לספרד ביחד עם עוד כמה עיתונאים ישראלים, להשקה של חטיבת הרכב המסחרי של פולקסווגן שחשפה את הטנדר הבינוני הראשון של היצרן. אחרי שנים ארוכות שבהם שלטו היצרנים היפניים ביד רמה בקטגוריה הזו בכל העולם, דומיננטיות כה מוחלטת עד שאפילו פולקסווגן בעצמה שיווקה את טנדר ההיילקס של טויוטה שנשא סמל VW  על חרטומו וזנבו, החליטו החליפות והעניבות במטה הנהלת היצרן בגרמניה שהגיע הזמן שליצרן הרכב הגרמני הגדול ביותר יהיה טנדר משלו. ומכיוון ש''volkswagen'' היא כבר מזמן ''מכונית עממית'' רק בשם ולא במציאות , גם הטנדר הזה יצטרך להיות פרימיום. 
טוב יותר ממתחריו בכל דבר בעצם.
 
אמרוק דור 1

(צילום: יצרן)

 
דור 1
כיאה לגרמנים, ההשקה ההיא הייתה מתוקתקת. נחשפנו ל''אמארוק'' החדש דאז, שהיה טנדר עשוי היטב, בעל מנוע חזק ויכולות מרשימות בהחלט בכביש ובשטח והוצע במגוון גרסאות ומפרטים טכניים. רובם ככולם מיועדים לעבודה נטו. אלא שהשוק הישראלי מתאפיין בתנאים ''קצת'' שונים. 
בישראל לפולקסווגן יש תדמית כמעט מתנשאת עם מחירים בהתאם, אחריות קצרה יותר ועלויות אחזקה גבוהות יותר. עם תג מחיר שהתחיל ב-264000 שקלים האמארוק היה כצפוי הכי יקר בקטגוריה - וגם יתרון הביצועים, ההתנהגות והאיכות הבלתי נתפס שלו לא הצליח לשבור את ההגמוניה היפנית שמלבד על אמינות מבוססת גם על הרבה אמונות (חלקן תפלות למהדרין) שהשתרשו כאן, ולך תשכנע אנשים שיש בעולם עוד טנדר חוץ מטויוטה ואיסוזו (וקצת מיצובישי). 
האמארוק לא הצליח להטביע חותם ולרשום מספרי מסירות מרשימים ובשנתיים האחרונות ייבואו הופסק. כעת, לאחר מתיחת פנים משמעותית שכוללת גם מנוע חזק ללא תקדים בשוק הפיק-אפים 1 טון הבינוניים, אבזור נדיב יותר ובעיקר הפחתה ניכרת ממחירו, הוא מסתער על שוק הטנדרים הישראלי בנסיון נוסף לכבוש לעצמו נתח.
 
 
עיצוב: חוויה מתקנת.
עיצוב רכב הוא תחום שמדבר אלי. כשהייתי צעיר ומילאתי מחברות בציורים ושרבוטים של כלי רכב, חלמתי לעצב מכוניות כשאהיה גדול. מסיבות שונות שזה לא המקום לדון בהן, לא הסתייע בידי, אבל הנושא עדיין קרוב ללבי – אני סבור שמכוניות צריכות להיות יפות. הן צריכות לשדר סקסאפיל ועיצובן צריך להתקשר לייעוד שלהן. ואני מודה ומתוודה, כשאני מסתכל על עיצובי הטנדרים מהמזרח הרחוק, לפעמים נדמה לי שארוחת הצהריים שלי מנסה להיפלט החוצה  מאותו פתח בו נכנסה ואני באמת מצטער על הבוטות. 
ניפוחי פלסטיק בעיצובים מוגזמים, אינפלציה בציפויי כרום-ניקל זול למראה ולמגע – כי כשהשוק העיקרי הוא דרום מזרח אסיה, ארצות ערב, יבשת אפריקה, דרום אמריקה ובאופן כללי כל מה שנקרא ''עולם שלישי'', המעצבים יעדיפו לנסות לקלוע לטעמם של הלקוחות שם ואני באמת עדין בניסוחים ובטח לא גזען (רק קצת מתנשא לפעמים. מודה). 
מבחינתי פולקסווגן אמארוק הוא כמו משכך כאבים יעיל ומנחם אחרי שהעין כואבת מהפרופורציות המוזרות של מיצובישי טריטון למשל (או תאומו פיאט פולבק) או מהחרטום התמוה עם סרח העודף המוגזם של טויוטה היילקס. פתאום הקוים התכליתיים, הישרים והנקיים של האמארוק שלמעט עדכוני עיצוב קלים בעיקר בחרטום, לא השתנו בשבע השנים מאז שהוצג, עדיין נראים כל כך טובי טעם וכמעט עדינים ואלגנטיים בהשוואה לצרמוניה האסיאתית (שלא לדבר על ההופעה הפומפוזית-בומבסטית של טנדרי הפול-סייז הענקיים מאמריקה)
ככה זה צריך להיראות ואפילו הצבע הלבן האנמי התקני (כל הצבעים האחרים הם מטאליים ובתוספת תשלום) לא מצליח להרוס את הרושם הטוב (תוספות הכרום-ניקל המקומיות המזעזעות דווקא כן מצליחות - אבל הן לא חובה ואתם ממש לא מוכרחים להדביק אותן על הטנדר). הוא גם מרגיש קצת יותר גדול מהמתחרים וקשה יותר לתמרון בחניון הצפוף שלי והמספרים לא משקרים – הוא אכן מציע יותר סנטימטרים בבסיס הגלגלים, ברוחב, בגובה המרכב וגם במידות הארגז.
 
הצבע הלבן לא מצליח להרוס את הרושם הטוב

(צילום: דרור ברלי)

הבעה סולידית ולא צעקנית

(צילום: דרור ברלי)

 
 
קופצים פנימה:
האמארוק מגיע ברמת גימור אחת, גבוהה יחסית, המכונה ''הייליין'' וגם מבפנים הוא נראה טוב יותר. איכותי ומרשים יותר למרות הגוונים השחורים הקודרים. אחרי מתיחת הפנים שעדכנה את הפאנל הקדמי – נפרדנו מפתחי האוורור העגולים ומהפלסטיקה הנוקשה – הדשבורד העדכני מיישר קו עם משפחת  VAGהמורחבת. החומרים עדיין פשוטים למראה ולמגע אבל חשים איכותיים, הכול עבה ומסיבי ואיכות ההרכבה ללא דופי. אין כאן ריפודי עור תעשייתי כמו בחלק מגרסאות המאובזרות של המתחרים האסיאתים אלא רק בד שחור ופשוט, אבל המושבים הקדמיים עדיפים משמעותית על כל מה שיש ליצרני המזרח להציע – הם הרבה יותר נוחים ותומכים ועל תנוחת הנהיגה אין מה להוסיף – עם טווח כוונון נרחב למושב הנהג ולגלגל ההגה – היא מושלמת לכל נהג ובכל גובה, להבדיל מתנוחת הצפרדע המקובלת בקרב זוללי הסושי שגובהם הממוצע הוא מטר ושישים ואם להם זה נוח אז שכל העולם יקפוץ להם.
 
חומרים איכותיים, הרכבה ללא דופי

(צילום: דרור ברלי)

 
המושב האחורי מעט פחות טוב מהקדמיים, עניין שמסגיר את גילו המתקדם של האמארוק, בעיקר בגלל משענת מעט זקופה מדי אם כי גם בנסיעה ארוכה היה קשה להתלונן על חוסר נוחות – ללא ספק, כבר חלפו הימים שבהם מושב אחורי בטנדר היה דרגש-עינויים שמתאים רק להסעת פועלים תאילנדיים.
 
אבזור, נוחות, בטיחות: לטוב ולרע
האבזור מזכיר לנו שלמרות תדמית הפרימיום והקריצה לשוק ה-SUV  הגדולים ההולך ומצטמצם, האמארוק הוא גם טנדר לעבודה. אין שטיח לריצפה אלא יריעת גומי/פלסטיק קלה לניקוי שלא נראית זולה וספרטנית. שפע תאי איכסון, ארבעה שקעי כוח 12V  (כולל במיקום מפתיע ונוח במיוחד על הסיפון העליון של הדשבורד) אבל רק שקע USB אחד. מערכת המולטימדיה התקנית של VAG  עם מסך מעט קטן מהמקובל כיום אבל עם דיבורית אינטגרלית ופיקוד קולי וצמד מחזיקי כוסות שימושיים מאחור. בולטים בהיעדרם: מינוע חשמלי למושב הנהג ופתחי מיזוג למושב האחורי. אבל הכי מפריע שאבזור הבטיחות לוקה בחסר – 4 כריות אוויר בלבד מול 6-7 כריות תקניות אצל המתחרים. ציוד בטיחות אקטיבי מודרני עדיין לא הגיע לטנדר הזה והוא מסתפק במערכת המובילאיי המעצבנת כמתחייב בחוק החל מינואר הקרוב.
 
ואז פותחים מכסה מנוע.
גם בגלגולו הקודם אמארוק לא היה חילזון מסכן. מנוע  ה-TDI  שלו היה אז בעל הנפח הקטן ביותר עם 2 ליטר בלבד, אבל צמד מגדשי טורבו סייעו לו לסחוט 180 כ''ס שהיו אז הגבוהים ביותר בקטגוריה ומרשימים גם היום והביצועים היו משכנעים מאוד וטובים משל כל המתחרים.
לא בגלל המנוע הוא נכשל אצלנו. אבל אחד ממוקדי המשיכה הגדולים ביותר שלו כיום, שלא לומר האטרקציה בהא-הידיעה שלו, נמצאת מתחת למכסה המנוע. רמז ראשון אפשר לקבל מהסמלונים הקטנים על הגריל ודלת הארגז מאחור – ''6V''. אכן כן, יחידת ה- TDI   עם שישה צילינדרים ב-V  בנפח 3.0 ליטר שאנחנו מכירים מהטוארג ומהאודי Q7 התגייסה על מנת להפוך את האמארוק לכמעט טנדר-שרירים של ממש.
 
מנוע עוצמתי עם מומנט חזק

(צילום: דרור ברלי)

 
קצת מספרים? המנוע הזה מכויל כאן ל-224 כוחות סוס (245 כ''ס במצב ''OVERBOOST'' שזמין בהילוכים 3 עד 8) ו-56 קג''מ. תיבת ההילוכים התקנית היא אוטומטית-פלנטרית בעלת 8 מהירויות, ההנעה היא ה-MOTION4 הכפולה קבועה וכשצריך לעצור יש כאן 4 דיסקים גדולים ולא תופים אחוריים מיושנים כמקובל במתחריו. הביצועים, קוראים יקרים שלי, הם ללא תקדים עבור טנדר עבודה 1 טון עם מנוע דיזל – תאוצה מעמידה ל-100 קמ''ש תוך 7.9 שניות רשמיות שבפועל מרגישות מהירות הרבה יותר. כל מיני מליצות נבובות בנוסח ''מומנט מקמט אספלט'' וכו' וכו' לא יתארו את התחושה כי צריך לבוא בראש של טנדר עבודה וללחוץ - כדי להבין. שניים שלושה ''רייסים'' מול מכוניות שלהלכה אמורות להיות קצת מהירות יותר ואוי לבושה - קיבלו חזק בראש מהטנדר הלבן, רק מחזקים את ההשערה שלי. אין נתון רשמי למהירות המרבית  ולא תצליחו לחלץ ממני הודאה שהטנדר הזה מסוגל להראות די בקלות גם מספרים בעלי קידומת ''2'' בכביש המתאים, פשוט כי זה מעולם לא קרה. בחיי. נשבע לכם בספר התורה.
רייסים זה לילדים חולוניים זבי חוטם שלוקחים מאבא את האוטו בליל שישי. לי יותר חשובות תאוצות העקיפה, מה שקוראים ''רול-און''. מ-80 ל-120 קמ''ש למשל. פחות מ-6 שניות זה טוב לכם? אמארוק מסוגל לספק זמני בזק מרשימים גם בתאוצות עקיפה קצת יותר מאתגרות. 100 ל-140 למשל. או 120 ל-160 וכן הלאה. בקיצור – זה מנוע משובח ומרשים ובעיקר – מהנה בטירוף, שדורך על הקונקורנציה האסיאתית שלו (שחלקה לא פראיירית בעליל) ומועך אותה בזלזול מדהים. 
וזה לא רק הכוח המשתולל שיש כאן וכל כך הרבה ממנו, אלא איך שהוא מוגש בצורה הכי נעימה שאפשר. תשכחו מהטרטור החקלאי של הדיזלים מרובעי הבוכנות מהמזרח. ה-6V  טורבו-דיזל הגרמני חלק כמו משי ונוהם כאילו הדיאטה שלו מורכבת מבנזין אנין- אוקטנים ולא מסולר פרולטרי. 
תיבת ההילוכים מהירת תגובה וחלקה לחלוטין ומשתפת פעולה באופן מושלם. בקיצור – מי שרצה טנדר עם תאוצות שיביישו לא מעט ספורטיביות קטנות ועדיין יסתפק בליטר אחד של סולר על מנת לנסוע 9-10 קילומטרים ואם צריך גם יגרור 3 טונות, יקבל כאן חתיכת תמורה לכסף.
אני יודע שיהיה מי שיתעקש שהענקים האמריקנים מאיצים מהר יותר. סביר להניח. אבל בסופו של דבר לא באמת כיף להתחרע עם משאיות שכאלה שצריכות המון כביש מסביבן. ועוד לא דיברנו על שלל המגבלות שנובעות מגודלם העצום. ובאמארוק, כשנוסעים חזק, שוכחים לרגע שמדובר בטנדר. זה מרגיש יותר כמו SUV. וזה מוביל אותי לספר לכם על שני דברים שטנדרים בדרך כלל לא מתגאים בהם – התנהגות כביש ונוחות נסיעה.
 
התנהגות ונוחות: כוכב הקטגוריה
טנדרים הם בהגדרתם כלי רכב לא הכי נוחים. הם בעלי מבנה של משאית – עם שילדת סולם נפרדת וסרן אחורי קשיח שנתמך בקפיצי עלים – זו טכנולוגיה ארכאית שמקורה בעגלות רתומות לסוסים ויתרונותיה ברורים בכל רכב שאמור להעמיס מטענים כבדים. החסרונות – כדי להעמיס צריך קפיץ נוקשה שיתמוך במשקל. וכשהטנדר ריק, הקפיץ כמעט ולא מתפקד ונוחות הנסיעה, ובכן... תעשו סיבוב בכל הטנדרים כאשר הארגז ריק - ותבינו למה אני מתכוון. ככה זה היה תמיד וכולם התרגלו לקלל את הטלטולים והחבטות או שהעמיסו 500 קילו קבועים בארגז.
 

(צילום: דרור ברלי)

 
בפולקסווגן הבינו את הבעיה והם מציעים את האמארוק בשתי תצורות – הבסיסית המיועדת להעמסת משקלים קלים יחסית – עד 690 ק''ג ומצוידת בקפיצים אחוריים בעלי שלושה עלים. גרסת ההווי-דיוטי מיועדת למשקל מוגדל של 828 ק''ג ומצוידת בקפיצים בעלי 5 עלים.  רכב המבחן ''שלנו'' היה בגרסת הלייט-דיוטי ועל כן לא הופתענו מאיכות נסיעה עירונית רכה ונעימה שאינה מוכרת לנו מטנדרים עם ארגז ריק ממטען. גם בשטח בקצב טיול התחושה הייתה קרובה יותר לזו של  SUV מאשר לטנדר. רק כשהתחלנו קצת ללחוץ חרטום האמארוק נכנע ראשון והחל להתנודד לפני הזנב בבחינת תזכורת – עם כל הכבוד ויתרון הנוחות הבולט שלו על כל מתחרה בקטגוריה, בסופו של דבר זהו עדיין רק טנדר. בכביש  המהיר אמארוק הפגין יציבות כיוונית מצוינת וגם בכבישים שאינם ישרים ניכרו המוצא והכיול האירופאי. המשמעות של ''כיול אירופאי'' היא ביתרון מוחץ באיכות ההיגוי, אחיזת הכביש וכל מה שנכנס  תחת המושג Handling מול כל טנדר מזרח אסיאתי. וכבונוס גם מערכת ה-4MOTION  מעניקה משיכה מצוינת בתנאי אחיזה גבוליים – אם כי כאן האמארוק אינו לבד: גם מיצובישי טריטון (ותאומו פיאט פולבק) מציע הנעה כפולה קבועה לכביש.
 
בשבילים מרגיש כמו SUV מאשר טנדר

(צילום: דרור ברלי)

 
שטח: עד כמה חשוב לכם הילוך כוח?
שאלה טובה. כשהכביש מסתיים האמארוק מתחיל בטוב עם לחצן ''OFF ROAD'' שנועל את הדיפרנציאל המרכזי ומפעיל בקרת ירידה במדרון. יש גם נעילה חשמלית לדיפרנציאל האחורי וקוטר הצמיגים הוא 30.5 אינץ' סבירים לגמרי. כל זה סבבה לגמרי אבל לא מצליח להסוות את מה שאין. ומה שאין לאמארוק זה משהו מאוד משמעותי. כמעט מום של ממש.
כבר בגלגולו הקודם עם מנוע 2 ליטרים צנוע יותר, לאמארוק האוטומטי לא היה הילוך כוח. החליט מי שהחליט במסדרונות היצרן בגרמניה, שמי שמעדיף תיבת הילוכים אוטומטית בטנדר כנראה לא מבלה יותר מדי בשטח ויכול לוותר על הילוך כוח. בוודאי עם תיבה בעלת 8 מהירויות שההילוך הראשון שלה קצר מאוד וביחד עם מנוע חזק דיו בסל''ד נמוך וההחלקה הטבעית בתוך ממיר המומנט בתיבה, אפשר אולי לוותר על ה-LOW  ולחסוך בעלויות הייצור. 
בזמנו בדק מי שבדק את יחסי ההעברה בתיבה האוטומטית וגילה שההילוך הראשון של האמארוק נותן יחס זחילה כולל שממוקם אי שם בין ראשון LOW  לשני LOW  ב-SUV אוטומטי קונבנציונלי, מה שאמור להספיק די והותר ברוב התרחישים. כאשר מוסיפים למכפלה הזו את ערימות המומנט שמספק מנוע ה-6V הגדול בסל''ד נמוך, לא הופתעתי לגלות שהאמארוק זחל לא רע בשיפועים התלולים של נחל תבור וכאשר היה צריך לרדת אותם בבטחה, בקרת הירידה במדרון היעילה שלו נתנה פתרון מצוין ובעצם לא כל כך הפריע לי שאין כאן מצב LOW.
 

(צילום: דרור ברלי)

 
אבל המבחן נערך בתנאי טיול נינוח עם ארבעה אנשים בקבינה וללא מטען בארגז מעבר לערכת קפה וצידנית עמוסת סנדביצים. שאלת מיליון הדולר היא מתי ''לא רע'' יהפוך ל''לא בדיוק מספיק''. האם בתנאי זחילת סלעים קיצונית? ארגז עמוס עד הקצה + משיכת נגרר כבד בשטח? ואולי נוסיף גם יום קיץ לוהט בו המזגן יטחן במרץ וכל המערכות המכניות ''יזרקו את המגבת'' במאמץ?
אני יודע שאני נשמע ''איש קשה'', שמרן ואולד-סקול עד אימה, אבל לטעמי אין שום תחליף לתיבת העברה בעלת הילוך כוח אמיתי כמו בכל טנדר יפני פשוט. עכבר השטח שבי מסתייג גם מסוג ומידת הצמיגים – חישוק 18 וצמיג כביש בעל דופן בחתך 60 זה נחמד כשטסים 150 קמ''ש על כביש 6 אבל בוודאי לא המתכון לשטח (ויש גם ג'נט 19 אופציונלי עם צמיג בחתך 55 למי שמוכרח את הלוק ה''מהיר ועצבני'' עד הסוף...)  כל יתר הפיצ'רים נותנים עבודה מצוינת – כוח יש מכאן ועד הודעה חדשה, מהלך המתלים סביר, בקרת המשיכה פועלת היטב וכמעט מייתרת את השימוש בנעילה האחורית למצבי קיצון בלבד, נוחות הנסיעה כאמור טובה ובאופן כללי זהו הטנדר הקומפקטי הנוח והנעים מכולם בנהיגת שטח שפויה. רק חסרונה של הידית הקטנה לא יפסיק לנקר עבור מי שמתכוון להעביד קשה את הטנדר שלו בשטח.
 
סיכום: מחוץ לקופסה
אם הגעתם עד לפסקת הסיום אתם כבר מבינים מי ומה עומד לפניכם. VW אמארוק הוא טנדר פרימיום שמציג עליונות בולטת וכמעט מעליבה על מתחריו בכל פרמטר. כמעט. עם כל כך הרבה מומנט, גם החששות בנוגע להיעדר הילוך הכוח והשפעתו על יכולות השטח התבדו ברובן גם אם לא עד הסוף. אפילו תג המחיר שעדיין אינו מהנמוכים 248100 – 249900 שקלים,  כבר פחות מפחיד מאשר בעבר – בין אם ההוזלה במחיר והשתפרות המפרט הטכני וגם בגלל ששאר המתחרים הלכו והתייקרו. 
מצד שני הוא מתמודד בקטגוריה כמעט עוינת שמהווה סוג של גוב-אריות למותגים אירופאיים משום שכל-כולה מורכבת משמות יפניים חזקים שחלקם מהווים סוג של דת/כת ללקוחותיהם הנאמנים והשמרניים ששום עובדות ו/או מספרים לא יזיזו אותם מדעתם אפילו מילימטר. חלק ניכר מעיקרי האמונה במותגים היפניים נשענים על יתרונות מקודשים כמו אמינות וסחירות וחלקן הקטן על יכולות שטח מוכחות - אבל ישנם גם החששות שבמכוניות מתוצרת גרמניה בכלל ו-VAG  בפרט, שנודה ולא נבוש שפעם היה להן ביסוס מסוים – הגישה ההנדסית הגרמנית המשוכללת/מורכבת מדי לעתים, עלולה לגרור איתה אמינות בעייתית לאורך זמן ותחזוקה יקרה – חסרונות שאין להם מקום ברכב שמיועד קודם כל לעבודה. על זה באמת יהיה לי קשה להתנבא, אבל על הדברים שיש ביכולתי לבדוק בידיים ולהרגיש תכל'ס בשטח, כבר קראתם ואת המסקנה אתם כבר מבינים – פולקסווגן אמארוק הוא הטנדר הבינוני החזק, המעודן, הנוח והנעים מכולם בפער עצום ורב. ואולי מפני שזהו ''רק טנדר'' הוא ממחיש אולי יותר מכל כלי רכב אחר את היתרון ההנדסי-טכנולוגי הגרמני על פני כל היתר.
ודווקא לנוכח המצוינות הטכנולוגית הזו קשה שלא להתפלא על מפרט בטיחות לוקה בחסר -מיצרן פרימיום כמוVW  ציפיתי לא להתקמצן על מערכות אקטיביות מודרניות. אבל גם כך קשה שלא לסיים את המבחן הזה בתחושה שזהו הטנדר שמתבלט מעל ומעבר לכל מתחריו. אחרי כל הסופרלטיבים ועם כל הביצועים ואיכות הנסיעה המרשימה עדיין אין לי שמץ של אשליה שאמארוק יכבוש את פסגת המכירות בקטגוריית הטנדרים השמרנית, מכל הסיבות שמניתי. אבל עבור מי שמתכוון לרכוש טנדר שלא רק לצרכי עבודה אלא גם למשפחה ולפנאי – סוג של תחליף ל- SUV לסופי שבוע, פולקסווגן אמארוק הוא בהחלט מועמד משכנע. בלשון המעטה.
 
פולקסווגן אמארוק הייליין V6TDI 
 
מנוע: טורבו-דיזל, V6, אורכי, 2,970 סמ"ק
 
הספק/מומנט: 224 כ"ס ב-3000-4500 סל"ד/56 קג"מ ב-1400-2750 סל"ד
 
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 מהירויות
הנעה: כפולה, נעילת דיפרנציאל אחורית 
בלמים קדמי/אחורי: דיסק מאוורר/דיסק
אורך: 5,254 מ"מ
רוחב: 1,954 מ"מ
גובה: 1,834 מ"מ
בסיס גלגלים: 3,097 מ"מ
משקל עצמי: 2230/2252 ק"ג
כושר העמסה: 690/828 ק"ג
כושר גרירה: 3,000 ק"ג
תאוצה 100-0 קמ"ש (יצרן): 7.9 שניות
האצת עקיפה 80 – 120 קמ"ש (מבחן): 5.8 שניות
מהירות מירבית (יצרן): -
צריכת דלק משולבת (יצרן): 12.8 ק"מ/ליטר
צריכת דלק ממוצעת (מבחן): 9.5 ק"מ/ליטר
פליטת CO2 לק"מ: -
זיהום אוויר/מיסוי ירוק: קבוצה 15
מחיר: 249,900 ש' - 248,100 ש' 
 
מתחרים: איסוזו דימקס, טויוטה היילקס, מיצובישי טריטון, פיאט פולבק, ניסאן נבארה
בעד: מנוע, מנוע, מנוע! ביצועים, נוחות נסיעה, התנהגות
נגד: אין אבזור בטיחות אקטיבי, אין הילוך כוח
סיכום: הטנדר הקומפקטי הטוב מכולם
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו
צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו, עולם הרכב 102
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח, סיכום ביניים
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח לשברולט אקווינוקס, סיכום ביניים
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! צפו
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! עולם הרכב 100
עולם הרכב 98: יונדאי קונה מגיע למבחן
צפו: החדשה של במוו, נהיגה ראשונה בטוארג ובר ברוך כובש את איטליה
עולם הרכב, מהדורה 92: העולות החדשות על כבישי ישראל
צפו בתכנית: סקודה קארוק, טויוטה קאמרי וגם גרסה ספורטיבית לפיקנטו
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס, עולם הרכב תכנית 91
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. תערוכת ניו יורק בפתח. אליפות הפורמולה 1 נפתחת וגם מסלול המירוצים בערד חוגג פתיחה בפסח.
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. עולם הרכב תכנית 86
מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש
צפו: מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש, עולם הרכב תכנית 85
עולם הרכב ספיישל תערוכת ז'נבה
טויוטה, וולוו, יגואר, יונדאי, לקסוס ועוד יצרניות כובשות את ז'נבה, תכנית 84
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
קופרה: לאן מיועדות פני המותג?
קופרה: לאן מיועדות פני המותג? עולם הרכב תכנית 83
נהיגה ראשונה: BMW X2
נהיגה ראשונה: BMW X2 שמביאה משב רוח מרענן וצעיר. עולם הרכב תכנית 82
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40, עולם הרכב תכנית 81
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE - עולם הרכב תכנית 80
הכי קרוב לקורס טיס: קורס נהיגת קטר
קורס נהיגת קטר - הצצה לעולם המסתורי ולתהליך ההכשרה של נהגי הרכבות בישראל
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
עולם הרכב 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות אקשן מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
סובארו VX 2018 במבחן דרכים
סובארו VX 2018 במבחן דרכים, עולם הרכב תוכנית 76
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
תכנית 75
מיצובישי קוראת תיגר על פלח הג'פונים עם אקליפס קרוס, עולם הרכב תוכנית 75
תחילת המבול
יבואני הרכב לא מחכים וכבר מציגים את הדגמים לשנת 2018 – עולם הרכב תוכנית 73
צפו: עולם הרכב, מהדורה 71
למבורגיני אורוס, נסיעה על אאודיRS5, מבחן ראשון למתחרה של ה- Tmax ועוד
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

אינפיניטי QX70

חוות דעת - אינפיניטי QX70 הוא קרוסאובר יוקר... מידע נוסף >

רנו טראפיק

חוות דעת - רנו טראפיק הוא הוואן המסחרי הקל... מידע נוסף >

סאנגיונג רקסטון

חוות דעת - סאנגיונג רקסטון הוא SUV בגודל בי... מידע נוסף >

קדילאק CTS

חוות דעת - קדילאק CTS היא מכונית המנהלים הי... מידע נוסף >

קיה ספורטאג'

חוות דעת - קיה ספורטאג' הוא הקרוסאובר ה... מידע נוסף >