סגור

דוקאטי פניגאלה V4 בהשקה עולמית

דוקאטי זונחת את מנוע ה-L-טווין לטובת V4 חדש, ומשחררת לשוק את האופנוע הקרוב ביותר ל-MotoGP בייצור סדרתי  

  • אביעד אברהמי, פול גז

  • 12.02.2018

(צילום: יצרן)

 

יתרונות: עיצוב, מנוע V4 חזק ונשלט, היגוי, יציבות והתנהגות, אלקטרוניקה של GP, קלות רכיבה (יחסית)
חסרונות: מחיר
שורה תחתונה: אמת מידה חדשה לאופנועי ספורט-קצה; המכונה הקרובה ביותר לאופנוע MotoGP בייצור סדרתי
מחירים: 175,000 ש"ח ל-V4 ו-219,000 ש"ח לגרסת V4S
מתחרים: ימאהה YZF-R1/M, הונדה CBR1000RR / SP, קוואסאקי ZX-10R/R, סוזוקי GSX-R1000/R, ב.מ.וו S1000RR / HP4, אפריליה RSV4R / פקטורי
נתונים טכניים: מנוע V4 בזווית 90 מעלות, נפח 1,103 סמ"ק, הספק 214 כ"ס ב-13,000 סל"ד, מומנט 12.64 קג"מ ב-10,000 סל"ד, מצערות אובאליות חשמליות בקוטר 52 מ"מ, 3 מצבי ניהול מנוע, בקרת אחיזה ב-8 מצבים, שלדה קדמית מאלומיניום, מנוע גורם נושא עומס, מתלה קדמי שוואה BPF בקוטר 43 מ"מ (אוהלינס NIX30 בגרסת S), מתלה אחורי זרוע חד-צדית עם בולם יחיד של זקס (אוהלינס TTX36 בגרסת S), בלמים צמד דיסקים בקוטר 330 מ"מ, קליפרים רדיאליים מונובלוק של ברמבו, אחורי דיסק בקוטר 245 מ"מ, מערכת ABS להטיה של בוש, בסיס גלגלים 1,469 מ"מ, גובה מושב 830 מ"מ, משקל מלא 195 ק"ג, מיכל דלק 16 ל', צמיגים 120/70ZR17, 200/60ZR17 
 
מסלול ריקארדו טורמו בוולנסיה, שמארח באופן מסורתי את הסבב האחרון באליפות ה-MotoGP, הוא מסלול קצר יחסית. אורכו הכולל עומד על ארבעה קילומטרים וחמישה מטרים, והישורת בו קצרה למדי – 876 מטרים 'בלבד'. המסלול הזה גם טכני למדי, והוא נחשב לפחות מהיר מבין מסלולי ה-MotoGP, כשחלק מהפניות הדוקות ו'מקפלות' את האופנוע. 

(צילום: יצרן)

 
אז למה בחרו בדוקאטי להשיק את הפניגאלה V4 החדש – שזוכה לתואר אופנוע הספורט החזק ביותר בייצור סדרתי – דווקא על המסלול הקצר והטכני הזה ולא למשל על מסלול מוג'לו שבטוסקנה, שתפור על אופנוע איטלקי שכזה? ובכן, קודם כל בגלל מזג האוויר. בדרום ספרד מזג האוויר נוח מאוד גם במהלך החורף והסיכוי לגשם נמוך, מה שלא ניתן להגיד על מוג'לו בעונה הזו של השנה.  
 
מעבר לזה, בדוקאטי רצו להראות לנו שהפניגאלה V4 הוא לא רק מכונה חזקה מאין כמוה שתאיים לתלוש לך את הידיים בפול גז בישורת, אלא שהוא גם מתנהג טוב, פונה היטב, ויודע לעבוד גם במסלולים ש'מקפלים' אותו. מסלול ולנסיה הטכני מעולה בשביל זה, ואחרי הכל זה מסלול MotoGP, מה שאומר מתקן ברמה הגבוהה ביותר שיש. 
 

(צילום: יצרן)

 
MotoGP לכביש הציבורי
הפניגאלה V4 החדש הוא לא פחות ממהפכה עבור דוקאטי. החברה מבולוניה זונחת לראשונה את מנוע ה-L-טווין המסורתי שלה שמלווה אותה עשרות שנים, ועוברת למנוע V4, שהטכנולוגיה שבו מגיעה היישר מאופנוע ה-MotpGP של דוקאטי. דזמוסדיצ'י סטראדלה קוראים לו בדוקאטי.
 
זה לא רק תצורת המנוע – V4 עם זווית של 90 מעלות בין בלוקי הצילינדרים – אלא הרבה מעבר לכך. קוטר הקדחים זהה לזה שבאופנוע ה-MotoGP של דוקאטי – 81 מ"מ, שהוא הקוטר המקסימלי המותר לפי תקנות הגרנד-פרי, והמהלך כאן ארוך יותר ועומד על 53.5 מ"מ. יחד מתקבל נפח מנוע של 1,103 סמ"ק. 
 

(צילום: יצרן)

 
גל הארכובה בפניגאלה V4 מסתובב אחורנית – מאפיין שתורם לשמירת הגלגל הקדמי על הקרקע בתאוצה ומאידך תורם למניעת התרוממות הגלגל האחורי בבלימה. גם מאפיין זה מגיע ממנוע ה-GP של דוקאטי. סדר ההצתה הוא 1-3-2-4, כשמרווחי הפעימות הם בפולסים כפולים – צילינדרים 1 ו-3 (קדמי שמאלי ואחורי שמאלי) עובדים במרווח של 90 מעלות, ואז צילינדרים 2 ו-4 נותנים מכת כוח בזווית 200 ו-290 מעלות. המאפיין הזה, אשר דומה מאוד לביג-באנג של הונדה או לקרוספליין של ימאהה, מאפשר לגלגל האחורי להתאושש בין מכות הכוח למצוא אחיזה טובה יותר על המסלול, וזה כבר הוכח כמקצץ זמני הקפה על מסלולי ה-GP. 

(צילום: יצרן)

 
עם מהירות מנוע מקסימלית של 14,000 סל"ד (ממנוע 1,100 סמ"ק, כן?) ההספק שהדזמוסדיצ'י סטראדלה מפיק עומד על 214 כ"ס, ולא פחות מ-226 כ"ס בגרסה משוחררת מהגבלות הכוללת מערכת פליטה משוחררת וניהול מנוע מותאם. לשמחתנו, רכבנו בהשקה גם על הגרסה הזו.
 
בגלל תצורת המנוע וסדר ההצתה, בדוקאטי בחרו שלא להרכיב גל איזון על הדזמוסדיצ'י סטראדלה – בעיקר משום שתצורה זו מאוזנת למדי ולא מייצרת רעידות מיותרות. המנוע משמש כגורם נושא עומס עיקרי, כלומר חלק מרכזי ממבנה השלדה, והוא מוטה אחורנית בזווית של 42 מעלות. משקלו של המנוע, אם תהיתם, עומד על כ-65 ק"ג, והוא קומפקטי מאוד ביחס לתצורה. 
 

(צילום: יצרן)

 
 
גם השלדה בפניגאלה V4 מגיעה מה-MotoGP. זוהי שלדת אלומיניום הבנויה כמעט אחד לאחד כמו זו של אופנוע ה-GP של דוקאטי. היא מחברת בין ציר ההיגוי לבין המנוע, ושוקלת 4.2 ק"ג בלבד. שלדת הזנב, היוצאת מהמנוע, שוקלת 1.9 ק"ג, והזרוע החד-צידית החדשה שוקלת 5.1 ק"ג. יחד עם מיכל דלק העשוי מאלומיניום ושוקל 3.1 ק"ג, מתקבל משקל כללי של 175 ק"ג בגרסה הרגילה ו-1 ק"ג פחות בגרסת ה-S, או במשקלים רטובים – 198 ו-195 ק"ג, מה שאומר יחס הספק/משקל חסר תקדים של 1.1:1 בגרסה המוגבלת ו-1.2:1 בגרסה המשוחררת מהגבלות. טירוף מוחלט.
 
מכלולי השלדה גם הם מהטופ שיש לתעשייה להציע, וחלקם ייחודיים ומגיעים לראשונה על האופנוע הזה. הבולמים בגרסת הבסיס שם של זקס מאחור ושוואה BPF מלפנים, אולם בגרסת ה-S היוקרתית מותקנים בולמי אוהלינס NIX30 מלפנים ו-TTX36 מאחור, כשהם סמי-אקטיביים ונשלטים על-ידי מערכת SMART EC 2.0 של אוהלינס. זה אומר בולמים שלא רק נשלטים מכפתורים על הכידון ומהתצוגה הדיגיטלית הצבעונית, אלא גם סמי-אקטיביים, מתאימים את עצמם לעומסים שפועלים על האופנוע, וניתנים לכיוון נפרד לכל מצב רכיבה (תאוצה, בלימה ופנייה).  
 

(צילום: יצרן)

 
 
 
צמד הדיסקים הקדמיים בקוטר 330 מ"מ, ועליהם מורכבים קליפרים חדשים של ברמבו, מדגם מונובלוק Stylema. הצמיגים – פירלי דיאבלו סופרקורסה SP – חדשים לחלוטין, עם אחורי ברוחב 200 מ"מ ובחתך 60, מידה שמגיעה ישירות ממסלולי הסופרבייק ומבטיחה יותר שטח מגע על הצד.
 
העיצוב, נאמן לגמרי לדגמי הפניגאלה הקודמים, עבר מתיחת פנים קלה וכעת הפיירינגים הם דו-שכבתיים לטובת מראה סקסי ומושקע יותר. וזה לא שהפניגאלה הקודמים לא היו סקסיים. לדעתנו באדום-דוקאטי זה אחד מהכלים היותר סקסיים שמיוצרים כיום. חגיגה לעיניים ושיעור בעיצוב איטלקי.
 
גם בתחום האלקטרוניקה הפניגאלה V4 לוקח את האופנועים הסדרתיים צעד נוסף קדימה. מעבר למצערות חשמליות בקוטר 52 מ"מ ול-3 מצבי ניהול מנוע ואופנוע, יש כאן את כל הבקרות שדוקאטי יכולה הייתה לזרוק על האופנועים שלה – ויותר, כשחלק מהבקרות מגיעות גם הן היישר ממסלולי ה-GP. 
 
יש כמובן מערכת ABS מתקדמת לפניות, אולם בקרה חדשה, היושבת על ה-ABS, מאפשרת שליטה בהחלקת הגלגל האחורי בכניסה לפנייה על הבלמים. יש בקרת אחיזה ב-8 מצבים, כשגם כאן יש פיצ'ר חדש – בקרת החלקה ביציאה מהפנייה, או בקרת דריפט אם תרצו. פשוט כוונו את רמת ההתערבות, פתחו פול גז ביציאה מהפנייה, והבקרה כבר תדאג להחליק את הגלגל האחורי כרצונכם כדי שתרגישו לרגע כמו קייסי סטונר.  
 
יש בקרת זינוק, בקרת ווילי, בקרת בלימת מנוע, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, ויש מסך TFT צבעוני חדש שמשנה את הממשק בכל אחד משלושת מצבי ניהול האופנוע – מרוץ, ספורט או כביש.
 
 
כל אלו, אגב, מתאפשרים בזכות יחידת האינרציה ב-6 צירים של בוש – IMU 6, שמנטרת את התאוצות ב-6 צירים, והמידע מאפשר לבקרות לעבוד לכל הכיוונים ובסינרגיה מלאה. MotoGP כבר אמרנו?
 
אני עולה לסשן הראשון, נרגש מגודל המעמד ומאופנוע העל שעומד מולי על שני סטנדים של מרוצים, כשהצמיגים עטופים במחממי צמיגים. המכונאי של דוקאטי מסיר את מחממי הצמיגים, והטכנאי של פירלי ניגש לאופנוע שלי עם מד טמפרטורה דיגיטלי, בודק את הטמפרטורה ואומר לי "Perfecto. You can go!". 
 
בסשן הראשון הפניגאלה V4 מתגלה כאופנוע הרבה פחות מאיים מהרושם הראשוני שהוא משאיר. למעשה, מצחיק ככל שיישמע, הוא אפילו אופנוע קל לרכיבה. תנוחת הרכיבה ספורטיבית ודוקאטיסטית למהדרין, ולפי דוקאטי הארגונומיה פה זהה לחלוטין לזו של הפניגאלה 1299 הקודם – רק שרגליות הרוכב גבוהות יותר ב-10 מ"מ זניחים. אל התנוחה הקרבית התרגלתי מיד.
 

(צילום: יצרן)

 
 
המנוע הוא אחת ההפתעות פה. על אף שמדובר ב-V4 גדול, חזק ואימתני, הוא ידידותי מאוד לרכיבה ולא בועט ברוכב בשום שלב. אולי בכל זאת יורו 4 עשה משהו טוב לאופנועים.
 
כשמושכים אותו לקצה סקאלת הסל"ד הוא מאיץ בצורה שאני לא מכיר משום אופנוע אחר, מטיס את המכונה קדימה ומאיים לתלוש לרוכב את הידיים אם הוא לא בתנוחת הרכיבה המושלמת. כן, עד כדי כך הוא חזק, וזה צפוי עם כ-200 כ"ס בגלגל על משקל כל כך נמוך. 
 
מעבר לזה – הוא גמיש ברמה שלא מוכרת מאופנועי ספורט, גם לא מליטרים. למשל, יציאה מהיירפין הדוק בהילוך שלישי מ-3,000 סל"ד תניב דרייב יפה מאוד מהפנייה, שילך ויתעצם עד להתפוצצות של 200 כוח סוס על הגלגל האחורי ב-13,000 סל"ד, והכל חלק מאוד ונשלט מאוד. לא להאמין שזה אופנוע ספורט קיצוני של דוקאטי.
 
אל הסשן השני אני עולה כשאני חם יותר, מכיר את המסלול ברמה טובה וכבר רגיל לתגובות הידידותיות של הפניגאלה. זה הזמן להתחיל לתת יותר גז ולהעמיס את האופנוע בבלימות, בפניות ובדרייבים ביציאות מהפניות. הוא קל מאוד, הפניגאלה V4, הרבה יותר קל ממה שהוא נראה, והוא נשכב לפנייה בקלות וכמעט ללא מאמץ. 
 
האופנועים עליהם רכבנו בהשקה הם פניגאלה V4S היוקרתיים יותר, שמגיעים עם בולמי האוהלינס האיכותיים, כולל כאמור מערכת ה-SMART EC 2.0 הסמי-אקטיבית, וכן עם גלגלים גלים יותר של מרקזיני. היכולת של האופנוע הזה לספוג כוחות גדולים היא לא פחות ממדהימה, ויותר מזה – היכולת שלו לספוג טעויות רוכב ולתקן אותך במקום להעיף את הרוכב מהאוכף בהייסייד אלים – מעוררת הערכה רבה. בדוקאטי עבדו קשה כדי להפוך את מפלצת הספורט הזו לידידותית למשתמש, והצליח להם בגדול. במהלך הסשן השני, כשאני חם ועם ביטחון רב, אני נכנס מהר מדי לפנייה, פותח גז מוקדם ביציאה, נזרק החוצה ונאלץ לסגור את הגז לחלקיק שנייה. הפניגאלה מצדו סופג את הטעות, מהדק את הקו ומאפשר לי לחזור לגז בלי שמץ של נדנוד או טענה. מדהים. 
 

(צילום: יצרן)

 
 
כל אחד מהעיתונאים קיבל הזדמנות לרכוב סשן אחד מתוך החמישה על גרסה משופרת של הפניגאלה V4 – בדומה לגרסת הספצ'יאלה. הגרסה הזו מגיעה עם מערכת פליטה מושלמת של אקראפוביץ', שמגיעה ללא תקינת כביש, עם ניהול מנוע המותאם לכך, ועם תוספות נוספות כמו מושב רוכב ספורטיבי יותר. את האופנוע הזה קיבלנו עם צמיגי סליקס של פירלי מדגם דיאבלו סופרבייק. אלו אותם הצמיגים שבהם מתחרים באליפות הסופרבייק העולמית. 
 
זו גם הפעם הראשונה במהלך היום שרכבתי על מצב 'מרוץ', שבו תגובות המנוע חדות יותר והבקרות מכוונות להתערבות מינימלית. לפני העלייה לסשן שוב חששתי, אבל תוך שתי פניות נפל האסימון: אז ככה הפניגאלה V4 צריך לעבוד.
 
המנוע אמנם חד יותר במצב מרוץ, אבל הוא סופר-נשלט ועדיין ידידותי לרוכב ברמות דמיוניות. אבל זה לא רק המנוע – על צמיגי סליקס כל הפעולות מרגישות חדות ומדויקות יותר ומאפשרות ללחוץ את האופנוע יותר – בהיגוי, בפנייה, ביציאה מהפנייה ובמיוחד בבלימה. הפידבק מעולה, והרוכב יודע בדיוק מה קורה מתחת לגלגלים בכל שלב של הרכיבה. 
 
והוא גם חזק. מאוד חזק. פול גז ביציאה לישורת, והפניגאלה טס ואוסף מהירות בקצב שלא מוכר לי. הקוויקשיפטר מייתר את הצורך לעזוב את הגז בהעברת הילוכים, ופשוט דוחפים את רגלית ההילוכים חזק ובהחלטיות כך שהתאוצה רציפה ואחידה.
 
את יתרונו של הקוויקשיפטר גיליתי מהר מאוד דווקא בתהליך הבלימה והורדת ההילוכים – שם אין צורך להשתמש בקלאץ'. פשוט דוחפים הילוכים כלפי מטה – ורצוי בסל"ד גבוה – ומערכת ניהול המנוע תביא את הסל"ד בדיוק למקום הנכון כך שהורדת ההילוכים תהיה חלקה במאת האחוזים. בזמן הסשן הזה חשבתי לעצמי שהזמן היחיד שבו השתמשתי בקלאץ' היה כששחררתי אותו ביציאה מה-BOX. בכל ההקפות העברתי הילוכים בעזרת הקוויקשיפטר, כך שלמעשה אפילו הקלאץ' המחליק כמעט מיותר כאן. אבל הוא נמצא, על כל מקרה שלא יהיה. הסאונד בגרסה הזו – MotoGP. 
 

(צילום: יצרן)

 
 
אני יורד מהסשן השלישי מזיע כולי, אבל עם ניצוצות בעיניים. מאוהב במכונה הזו, שהיא אמנם מאוד חזקה, אבל בעיקר קלה לתפעול ואינטואיטיבית מאוד – גם לרוכב כמוני, שלא מבלה עשרות ימים בשנה על מסלולי מרוצים כמו חלק מהעיתונאים האירופאים שהיו גם הם בהשקה.
 
אני עולה אל הסשן הרביעי ומקבל בחזרה את גרסת ה-214 כ"ס עם הדיאבלו סופרקורסה SP, וזה הזמן לבחון את האלקטרוניקה. אני נזכר בתדריך הבוקר, מתגבר על הפחד ומנסה להחליק את הגלגל ב-150 קמ"ש בפול גז על פנייה מס' 13 כדי לבדוק עד כמה בקרת הסלייד יעילה. ובכן, לא הצלחתי. כמויות האחיזה שהאופנוע הזה מייצר על מסלול גרנד-פרי הן לא הגיוניות, ולא משנה מה עשיתי – הפניגאלה מחובר לאספלט כמו עם דבק.
במקום בקרת הסלייד, אני מנסה – לראשונה בחיי – לבדוק עד כמה יעילה מערכת ה-ABS לפניות. כבר רכבתי במסגרת מבחני דרכים על כמה וכמה אופנועים עם מערכת ABS להטיה, אבל מעולם לא ניסיתי את הבקרה הזו על אמת. 
 
לצורך המשימה אני בוחר בפנייה מס' 2 – היירפין צפוף ולא מהיר של הילוך שני. אני נכנס אליה קצת לאט מהרגיל ובפחות זווית הטיה, מתגבר על הפחד ומתנפל על הבלם הקדמי. הפתעה: לא התרסקתי. אני מרגיש את ה-ABS עובד, אבל האופנוע שומר על הקו ואפילו לא מתיישר. זה עובד! 
 
בסשן החמישי אני מחליט לשחרר את סדרת המבחנים ופשוט ליהנות. אני שוטף את המסלול חלק, חושב פחות על מהירות, על הטיה, על תאוצות, בלימות ופוזות לצלמים, ומתרכז בעבודה נכונה וחלקה על האופנוע. אני כבר עייף מיום הרכיבה האינטנסיבי הזה, הירכיים בוערות מהעומס הרב של רכיבת מסלול על אופנוע ספורט גדול וחזק, ואני מגלה – בפעם המי-יודע-כמה – שכדי להיות מהיר אתה צריך קודם כל לרכב חלק. המהירות כבר תבוא בדלת האחורית. וזה בדיוק מה שקרה – זה היה אחד הסשנים המהירים שלי, למרות העייפות המצטברת.
 
בהקפות האחרונות של הסשן החמישי והאחרון, אני כבר לא מצליח להחזיק פול גז בישורת בהילוכים שני ושלישי מרוב כמויות הכוח הבלתי הגיוניות של הפניגאלה V4, ומסתפק ב-3/4 גז – שגם הוא מעיף את הפניגאלה קדימה דרך ההילוכים על הישורת הקצרה של ולנסיה. איזו מכונה, אני חושב לעצמי. הדבר הכי קרוב לאופנוע MotoGP שיש כיום בייצור סדרתי.  
 
הפניגאלה V4 הוא לא רק מהפך מצידה של דוקאטי, אלא גם תצוגת תכלית טכנולוגית, ובעיקר – תצוגת תכלית של האבולוציה של החברה הזו. 
 
אם עד לפני עשור או שניים האופנועים של דוקאטי נחשבו לקשוחים מאוד, קשים לרכיבה על גבול האלימים, ומיועדים לרכבים הארד-קור, הרי שבעשור האחרון האופנועים של דוקאטי הופכים להיות יותר ויותר קלים לרכיבה וידידותיים למשתמש – אבל מבלי לפגוע במכלול התחושות הכל כך ייחודי לדוקאטי.  
 

(צילום: יצרן)

 
 
הפניגאלה V4 הוא בדיוק כזה. הוא מציע יכולות-על של אופנוע ספורט-קצה, אבל הוא סופר-ידידותי לרוכב. נכון, זה לא אופנוע ספורט יפני וה-DNA של דוקאטי עדיין טבוע חזק מאוד בגנים של הפניגאלה V4, אבל ביחס לדגמי עבר של החברה, כולל הפניגאלה 1199 ו-1299, ה-V4 הזה מציע יכולות דינמיות טובות יותר, מנוע חזק יותר, וכל זה עם ידידותיות וקלות רכיבה הגבוהות משמעותית. זו בדיוק האבולוציה של דוקאטי. 
 
מעבר לכך, הפניגאלה V4 הוא האופנוע הסדרתי הקרוב ביותר לאופנוע MotoGP נכון להיום. הוא הכי קרוב לשם בכוח המנוע (אופנוע הספורט החזק בעולם בייצור סדרתי), הוא קרוב לשם במערכת המתלים, ובעיקר – הוא קרוב לשם במערכות ובבקרות האלקטרוניות שהוא מצויד בהן – שלוקחות את האלקטרוניקה באופנועים סדרתיים שלב אחד קדימה. פשוט לשפשף את העיניים ולא להאמין לאן הגענו תוך שנים ספורות.
אחרי כל אלה, הדוקאטי פניגאלה V4 הוא אופנוע מרגש, שמביא את מכלול התחושות של דוקאטי ישירות ללב הרוכב, וגורם לו לרעוד מהנאה. 
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40, עולם הרכב תכנית 81
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE - עולם הרכב תכנית 80
הכי קרוב לקורס טיס: קורס נהיגת קטר
קורס נהיגת קטר - הצצה לעולם המסתורי ולתהליך ההכשרה של נהגי הרכבות בישראל
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
עולם הרכב 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות אקשן מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
סובארו VX 2018 במבחן דרכים
סובארו VX 2018 במבחן דרכים, עולם הרכב תוכנית 76
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
תכנית 75
מיצובישי קוראת תיגר על פלח הג'פונים עם אקליפס קרוס, עולם הרכב תוכנית 75
תחילת המבול
יבואני הרכב לא מחכים וכבר מציגים את הדגמים לשנת 2018 – עולם הרכב תוכנית 73
צפו: עולם הרכב, מהדורה 71
למבורגיני אורוס, נסיעה על אאודיRS5, מבחן ראשון למתחרה של ה- Tmax ועוד
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

ב.מ.וו M5

חוות דעת - ב.מ.וו M5 היא גרסת הביצועים של ס... מידע נוסף >

שברולט אימפלה

חוות דעת - שברולט אימפלה היא המשפחתית הגדול... מידע נוסף >

ניסאן ג'וק

חוות דעת - ניסאן ג'וק הוא הקרוסאובר המי... מידע נוסף >

קיה פיקנטו

חוות דעת - קיה פיקנטו היא המכונית העירונית... מידע נוסף >