סגור

הדקו חגורות: הנה באה הרכבת

בראשון הקרוב תוזנק עונת הפורמולה 1 לשנת 2018. הנה כל מה שיש לדעת על השינויים הצפויים 

  • משה פינצ'בסקי

  • 19.03.2018

(צילום: getty)

 
כמה זמן יאלצו אוהדי הפורמולה 1 להמתין בכדי לקבל סבב אליפות מרתק ומלהיב? אולי לא כל מירוץ הוא רכבת של מכוניות, אבל המגבלות הטכניות על יכולת המכוניות והנהגים להתחרות צמוד יחד עם ההפרש בין הקבוצות הגדולות לקטנות, הם שורש הבעיה הגדולה של הפורמולה 1. בעיה שלא תיפתר כנראה עד שיצרני הרכב יעזבו את הספורט. 
אני זוכר שבסיכום עונת 1979 לטלוויזיה הבריטית, ג'יימס האנט סיכם במרירות שבאותה עונה, האוהדים הלכו לראות מירוץ בתקווה שיהיה מירוץ טוב, במקום בידיעה שיהיה מירוץ טוב. תבחנו כיום את אירועי עונת 79 ומיד תשאלו איפה חותמים על עונה שכזאת (ואני לא מדבר על האליפות של פרארי או על גראנד פרי היסטרי כמו הגראנד פרי הצרפתי מאותה עונה). בעונה שעברה חגגנו סוף סוף מאבק אליפות בין שני נהגים מקבוצות שונות, אבל מבחינת המאבקים והעקיפות על המסלול, המצב היה עגום, שלא לדבר על ביצועי הקבוצות שמאחורי השלישיה הגדולה. נצחון של קבוצה או נהג חדשים? הצחקתם. נצחון של קבוצה שאינה מהשלישיה? בחלום. האם משהו ישתנה ב 25/3 במירוץ פתיחת העונה במלבורן? נפתח בסקירת השינויים הטכניים ובשבוע הבא נדון ונהמר לגבי יחסי הכוחות לקראת העונה החדשה. 
על פניה, אין העונה שינויים משמעותיים כמו שהיה בעונה שעברה, בה בעיקר הורחבו מידות הצמיגים והוגדלה ההצמדה האוירודינמית. נהפוך הוא, רבים יטענו שהמצב רק הורע עם הוספת ההיילו, אותה קשת בטיחות מכוערת, אז בואו נעשה סדר בשינויים העיקריים.
 
1) בטיחות: קשת ההגנה על ראש הנהגים – ההיילו וחיישן בכפפות.
חרף כל פיתוחי הבטיחות בשנות האלפיים, איזור אחד בגופו של הנהג נותר חשוף והוא ראשו. כמובן שבטיחות הקסדות השתפרה ונוסף לה מתקן ההנס, אבל, כל אלה מתקשים להגן על הנהגים מפגיעת חפצים גדולים ובעיקר גלגלי מכוניות מירוץ שעשויים להתנתק יחסית בקלות בתאונות מירוצים, כפי שקרה באופן טראגי להנרי סורטיס, בנו של אלוף העולם, במירוץ פורמולה 2 בשנת 2009. גם התאונה הקטלנית של ז'ול ביאנקי בפורמולה 1 בסוזוקה 2014, ובמיוחד התביעה המשפטית לפיצויים, הביאו את איגוד הנהגים וה FIA לחפש בדחיפות אמצעי הגנה. 
התשובה המיידית והקלה ביותר טכנית, הייתה קשת הבטיחות, לה הודבק השם HALO, אך המראה הוויזואלי המכוער ותגובת חלק מהקבוצות, הנהגים והקהל הביאו לבדיקת אפשרות של הוספת חופה שקופה כתחליף יפה יותר. דגם ראשוני הותקן באימונים בסילברסטון על הפרארי של פטל, אך הנהג טען מיד שהוא סבל מקשיי ראייה והתמצאות במרחב ולכן הפתרון הזה לא החליף את ההיילו. לעומת זאת סבב האינדי בארה"ב לא מיהר לאמץ את ההיילו ומקדם את המשך הפיתוח של החופה השקופה.
 
כל מי שטוען נגד ההיילו או בכלל נגד עודף העיסוק בבטיחות והפגיעה שלה באיכות המירוצים, מואשם מיידית בהתעלמות מזכותם של הנהגים להגנה המיטבית. זהו ויכוח עתיק שהחל באמת בימי ג'קי סטיוארט שדחף לשיפור הבטיחות בשנות השישים הסופר קטלניות. יש המון טיעונים, אבל אקצר ואגיד, שזכותם של הנהגים להגנה המיטבית, אינה מוחלטת. הספורט אינו יכול להיות בטוח לחלוטין, אלא אם יוציאו את הנהגים מהמכוניות ויתנו להם לנהוג מרחוק או בכלל יתנו למחשבים לנהוג.
 
קשה להאשים את ניקי לאודה כרומנטיקן או "אוהב סיכון" ובוודאי שאינני מסכים עם כל דבר שהוא אומר, אבל מצאתי אמת בדבריו שלפורמולה 1 יש דנא שהוא אוסף התכונות הבסיסיות שדרושות בכדי שהספורט ימשיך להתקיים ולמשוך. לטענתו, תא הנהג הפתוח הוא אחד המאפיינים הללו. השאלה היא האם מה שחשוב הוא שיראו את הנהגים יחסית, או שמא תחושת הסכנה שיש כאשר הנהג חשוף וכמובן שאלת היופי של המכונית. לי נראה שכבר עשרות שנים שתחושת הסכנה נמוכה מאד ונשארה רק שאלת היופי (וזיהוי הנהגים). לאור זאת, יש לקוות שהחופה השקופה תתקדם מהר מספיק בכדי להופיע כבר בעונה הבאה. העונה נאלץ לבלוע את הגלולה (הכה) מרה הזאת.
 
נקודה מעניינת ביותר היא ההשפעה של ההיילו על משקל המכונית. הרכבת הקשת היוותה קושי טכני כשלעצמו על הקבוצות, אבל תוספת המשקל של כ 10-14 קילו בשיא גובה המכונית, יחד עם העובדה שהמשקל הכולל של המכונית הועלה רק ב 6 ק"ג ל 734 ק"ג, חייבה את הקבוצות למצא הפחתות משקל בכל איזור אפשרי. יש לי תחושה שדיאטת הנהגים החורף הוגבלה לחסה ומים, אך מסתמן של 2019 יקבעו חוקים חדשים שימנעו את היתרון של נהגים קלים ויקלו את הלחץ מהנהגים, או כמו שאמר בזמנו מארק וובר, הנהגים יוכלו לעשות יותר מאשר להריח בשר.
 
אולי בגלל הדיאטה החריפה, השנה נוסף חיישן לכפפות הנהגים שמנטר את הדופק ורמת החמצן בדם. המידע הזה יהיה זמין בזמן אמת לצוותי החילוץ והרפואה וכך יוכלו להכריע בנוגע לחשיבות ההגעה לנהג במצבים סבוכים או מסוכנים.
 

(צילום: getty)

 
2) הורדת ה SHARK FIN והכנפונים הקטנים שהיו עליו וה MONKEY SEAT.
בצד הויזואלי החיובי, ה FIA העיפו את החיץ האווירודינמי שהקבוצות הוסיפו מכונס האוויר העליון ועד לאיזור הכנף האחורית וכמובן את הכנפונים השונים שהקבוצות הוסיפו עליו בעונה שעברה להצמדה ולשיפור הזרימה אל הכנף האחורית. באותה הנשימה העיפו גם את הרכיב שהקבוצות היו מלבישות בצמוד לפתח האגזוז, שכונה MONKEY SEAT בשל גודלו וצורתו ושנועד להסיט את גזי הפליטה, כך שהם יעזרו לזרימת האוויר ביציאה מהדיפיוזר התחתון וחיבורה לזרימת האוויר סביב הכנף האחורית.
 
3) שינויים בתרכובות הצמיגים
השינוי החשוב ביותר לטעמי הינו בתרכובות הצמיגים. פירלי "ריככה" את הצמיגים השונים  על ידי העברת כל סוג צמיג לרמת התרכובת הרכה יותר שהייתה מתחת. כך הסופר סופט של שנה שעברה הפך להיות הסופט של השנה והסופט של שנה שעברה הפך להיות המידיום של השנה וכן הלאה. מכאן עולה שהשנה יהיה צמיג אולטרה סופט עם תרכובת חדשה ורכה יותר וצמיג חדש לגמרי ורך אף יותר, האולטרה סופר דופר סופט, או בשמו ההייפר סופט, שצבעו יהיה ורוד, כנראה כי רק הפורס אינדיה יצליחו לעשות בו שימוש. צמיג ה"הארד" חסר השימוש של שנה שעברה נקרא אתה ה"סופר הארד" ובטח פירלי אפילו לא ייצרו חדשים אלא פשוט צבעו בכתום את הישנים. 
 
מבלי לשעמם שוב בדיון על חשיבות הגדלת האחיזה המכנית שיוצרים הצמיגים לעומת ההצמדה האווירודינמית, הרי שכל הגדלה של האחיזה מהצמיגים מבורכת, ועשויה לתרום ליכולת העקיפה של המכוניות. השאלה היא עד כמה הצמיגים הרכים החדשים יהיו עמידים, כך שיהיו שימושיים במירוצים. כמובן שהעלאת מספר העצירות, הרחבת אסטרטגיות הצמיגים האפשריות ויצירת הפרשי ביצועים גדולים יותר, יתרמו כולם לעניין במירוצים.
 

(צילום: getty)

 
4) מגבלת שלושת המנועים לעונה ושינוי שיטת העונשים
המגבלות על החלפת רכיבי ההינע סבוכים ואין מנוס מפירוט. הרכיבים מחולקים לחמש קבוצות: 
א) מנוע הבעירה הפנימית.
ב) הטורבו.
ג) המצבר.
ד) MGUK – המנוע / הגנרטור החשמלי קינטי.
ה) MGUH – המנוע / גנרטור מופעל החום ויחידת הבקרה.
העונה, מותר לנהג ליהנות רק משתי החלפות בכל אחת מקבוצות הרכיבים, מלבד המצבר ויחידת הבקרה, שמותר להחליפן רק פעם אחת. מאידך גיסא, העונשים על החלפות נוספות פושטו כך שעבור החלפה החורגת הראשונה במהלך הסוף שבוע, יוטל עונש של 10 מקומות על הגריד, עבור ההחלפה החורגת השנייה, 5 מקומות נוספים וכל החלפה חורגת אחרת דינה סוף הגריד, כאשר כמו בשנה שעברה, אסורה אגירה של רכיבים. במקרה של שני נהגים או יותר שנענשים, תזמון העונשים קובע את המיקום ביניהם.
 
הקבוצות ויצרני המנועים כבר שוברים את הראש לגבי האסטרטגיה הטובה ביותר לניצול החלפות הרכיבים לטובת אמינות ובמיוחד הצגת רכיבים משופרים. המגבלות הקשות יותר והעונשים החמורים (והפשוטים) יותר, הביאה לכך שכל יצרני המנועים השקיעו מאמץ רב בתכנון רכיבים חדשים עם איזון מחודש בין רמת הביצועים לאורך החיים והאמינות שלהם. ייתכן כי מי מהיצרנים יפתיע ויחליט על אסטרטגיה הפוכה של החלפות חורגות ועונשים, במיוחד אם יתגלה שהביצועים לוקים בחסר ויידרש שדרוג. עם זאת, לא נראה עוד נהגים שצוברים עונשי מיקום הזויים שגבוהים מגודל הגריד כולו.
 

(צילום: getty)

 
5) איסורים והבהרות ה FIA – ניצול השמן והנמכת המכוניות בעת הפניית ההגה
אחת השערוריות של עונה שעברה הייתה השימוש בשמן מיוחד בכדי לייצר כוח נוסף לזמן קצר, כמו הקפות הדירוג. "עודפי" השמן עם תוספים מיוחדים, שמותרים בו, אך לא בדלק, כגון חומרים נגד נקישות או לייעול בעירה, היו מוזרמים לכניסת האוויר למנוע וכך מוסיפים כוח למערכת.
 
מלבד המגבלות המוגברות של שנה שעברה על כמות השמן שמותר למכונית לצרוך, העונה נאסר על הזרמת נוזל כלשהו לכניסת האוויר למנוע. במקום זאת, המכוניות תחזורנה להפיץ רסיסי שמן מחלקן האחורי. אם כבר עסקנו בכניסת האוויר למנועים, הרי שהעונה הוטלה מגבלה חדשה על טמפרטורת האוויר לאחר המעבר במצנן הביניים (מנועי הטורבו מצריכים כמובן צינון לאוויר בשל החימום של האוויר בעת גדישתו). על האוויר המצונן להיות לפחות 10 מעלות צלזיוס מעל טמפרטורת האוויר הנכנס.
 
מגבלה חדשה נוספת העונה היא לגבי השימוש במערכת ההיגוי להנמכת החלק הקדמי של המכונית בעת הפניית ההגה. הנמכת החלק הקדמי של המכונית תורמת להצמדה האווירודינמית ומכאן למהירות הפנייה האפשרית. ה FIA קבעו מגבלה לשינוי הגובה האפשרי בעת סיבוב ההגה המקסימלי מצד אחד לשני של 5 מ"מ. במידה והמגבלה הזאת לא תספיק, יש לזכור כי אסור לרכיב נע במכונית להיות בעל השפעה אווירודינמית עיקרית. כך נאסרו בעונה שעברה על מערכות המתלים המתוחכמות. הקבוצות שנטען לגביהן שניסו את הדבר הן מקלארן, פרארי ורדבול.
 
6) חזרתם של גראנד פרי גרמניה למסלול הוקנהיימרינג והגראנד פרי הצרפתי במסלול לה קאסטלה (פול ריקאר) לסבב.
אין לי הרבה מה להגיד על מסלול הוקנהיים המודרני והמוכר, אך החזרה למסלול פול ריקאר שמחה אותי מאד, שכן מדובר במסלול ותיק שעבר את אחת מתוכניות שדרוג הבטיחות המאסיביות בעולם, תוך שמירת התוואי המקורי, שכלל בתוכו את ישורת המיסטראל הארוכה בסבב. שמחתי התפוגגה עת למדתי על חיתוך הישורת עם שיקיין באמצע ואז הגיעה אמירתו של המילטון, שאמר שהוא היה מעדיף להתחרות במאני קור, והחזירה אותי לטעם הדפוק של מרבית הנהגים המודרניים.  בכל אופן, נתייחס בהרחבה למסלול פול ריקאר לפני המירוץ שם ובינתיים תוכלו להחליט בעצמכם לגבי המסלול עם הוידיאו של המירוץ ב 87.
 
 
לסיכום, אוהדי הספורט לא ירוו נחת מהשינויים הטכניים. נקווה שהאקשן ינבע מיחסי הכוחות בין הקבוצות עליהם נדון בשבוע הבא.
 

(צילום: getty)

עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. תערוכת ניו יורק בפתח. אליפות הפורמולה 1 נפתחת וגם מסלול המירוצים בערד חוגג פתיחה בפסח.
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. עולם הרכב תכנית 86
מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש
צפו: מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש, עולם הרכב תכנית 85
עולם הרכב ספיישל תערוכת ז'נבה
טויוטה, וולוו, יגואר, יונדאי, לקסוס ועוד יצרניות כובשות את ז'נבה, תכנית 84
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
קופרה: לאן מיועדות פני המותג?
קופרה: לאן מיועדות פני המותג? עולם הרכב תכנית 83
נהיגה ראשונה: BMW X2
נהיגה ראשונה: BMW X2 שמביאה משב רוח מרענן וצעיר. עולם הרכב תכנית 82
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40, עולם הרכב תכנית 81
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE - עולם הרכב תכנית 80
הכי קרוב לקורס טיס: קורס נהיגת קטר
קורס נהיגת קטר - הצצה לעולם המסתורי ולתהליך ההכשרה של נהגי הרכבות בישראל
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
עולם הרכב 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות אקשן מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
סובארו VX 2018 במבחן דרכים
סובארו VX 2018 במבחן דרכים, עולם הרכב תוכנית 76
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
תכנית 75
מיצובישי קוראת תיגר על פלח הג'פונים עם אקליפס קרוס, עולם הרכב תוכנית 75
תחילת המבול
יבואני הרכב לא מחכים וכבר מציגים את הדגמים לשנת 2018 – עולם הרכב תוכנית 73
צפו: עולם הרכב, מהדורה 71
למבורגיני אורוס, נסיעה על אאודיRS5, מבחן ראשון למתחרה של ה- Tmax ועוד
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

פורד טרנזיט קסטום

חוות דעת - פורד טרנזיט קסטום זו הגרסה המוקט... מידע נוסף >

מאזדה MX5

חוות דעת - מאזדה MX5 הידועה גם בתור "מיאטה"... מידע נוסף >

פיאט טיפו

חוות דעת - פיאט טיפו היא משפחתית קומפקטית ב... מידע נוסף >

רנו קנגו

חוות דעת - רנו קנגו הוא רכב מסחרי קטן אשר מ... מידע נוסף >

ב.מ.וו Z4

חוות דעת - ב.מ.וו Z4 היא מכונית הרודסטר (ספ... מידע נוסף >