סגור

לקראת מרוץ הפורמולה 1: ניתוח הקבוצות

רגע לפני פתיחת עונת הפורמולה 1, אנחנו מנתחים את מצב הקבוצות והנהגים

  • משה פינצ'בסקי

  • 23.03.2018
 
 
אם נערוך כבר עתה סקר בקרב אוהדי הפורמולה 1, לגבי זהות הנהג והקבוצה, אלופי העולם בעונה הקרובה, אני חושש שהתוצאה תהיה ברורה מראש ובהפרש ניכר. קבוצת מרצדס ולואיס המילטון יכולים להשוות העונה את חמש האליפויות הרצופות שקבוצת פרארי ומייקל שומאכר השיגו בתחילת שנות האלפיים, הישג השיא של כל הזמנים ודומיננטיות מדהימה, אך מתסכלת לאורך שנים.
 
לכאורה העונה הזאת נפתחת כפי שהעונה שעברה הסתיימה - במצב (נדיר בפורמולה 1) בו שלושת הקבוצות הגדולות, מרצדס, פרארי ורדבול, תחרותיות ויכולות לנצח מירוצים. מבחני טרום העונה בברצלונה היו השנה מעורפלים במיוחד לאחר שהמבחן הראשון סבל מתנאי מזג אוויר קפואים עד מושלגים ולכן תוכניות המבחן נדחסו לאימון אחד בן 4 ימים. התוצאות מבלבלות. פטל בפרארי קבע את הזמן המהיר ביותר, אך עשה זאת על צמיגי ההייפרסופט בשעה שנהגי מרצדס ורדבול התרכזו בצמיגים קשים יותר ובסטינטים ארוכים יותר, בהם הפגינו תוצאות טובות יותר מפרארי. רב המומחים ששהו במסלול בעת המבחנים סימנו את מרצדס כבעלת הביצועים המרשימים ביותר ואחריה רדבול ופרארי, בסדר הזה. הטענה הינה שאם נהגי מרצדס או רדבול היו מנסים, הם היו משיגים זמני שיא מהירים משל פטל ופרארי. מאידך, פטל טען שסימולציות המרוץ של מרצדס ורדבול נעשו על סוג צמיג אחד בלבד, מה שכמובן לא מצריך פשרה בכיוונון המכונית לשני סוגי צמיגים שונים, כמתחייב במרוצים.
 
האם זו העונה שלו?

(צילום: getty)

 
מרצדס
מרצדס בחרו להיצמד לקונספט האווירודינמי המוכר להם משנה שעברה, במטרה לייצר בסה"כ מכונית, שאינה מהפכנית ביחס למכונית הקודמת, אך מהווה פיתוח ושיפור מקסימלי שלה. כלומר, מרצדס נשארו עם מכונית ארוכה למדי, היושבת בצורה אופקית יחסית על המסלול, ללא הרמת החלק האחורי ביחס לקדמי, אותו RAKE, שרדבול משתמשים בו במשך שנים ושפרארי החלו לנצל בשנה שעברה. הקונספט של מרצדס הוכיח את עצמו נהדר לאורך כל העונה שעברה והציג שילוב מנצח ויעיל במיוחד בין רמת ההצמדה האווירודינמית לבין הגרר שנוצר. במבחני טרום העונה, הקבוצה והנהגים הפגינו בטחון עצמי גבוה במיוחד ונראה שהם יודעים שיש להם את הכלים, לא רק להגן על האליפות שלהם, אלא אפילו לחזור לאיזו דומיננטיות. 
זה קצת מזכיר לי את המצב של פרארי אחרי אליפות 2003 שהייתה קשה, כשחזרו ב 2004 עם דומיננטיות מוחלטת. לא רק שנראה שהקבוצה תתחיל את העונה עם המכונית הטובה ביותר, אלא שהקבוצה הוכיחה שהיא בעלת יכולות הפיתוח הטובות ביותר. את העונה שעברה הם החלו בפיגור אחרי פרארי, אך כבר בברצלונה הצליחו להפוך את הקערה על פיה ולדחוף את הביצועים עד לפיצוץ, תרתי משמע, בפרארי. אם יש סדק אפשרי בשריון של מרצדס, הרי שהוא שימוש אגרסיבי יותר בצמיגים מאשר רדבול או פרארי. עלתה אפילו הטענה שמרצדס נמנעו מלהראות את חומרת הבעיה על הצמיגים הרכים ביותר, אבל התחושה שלי היא, שהסימולציות הממוחשבות של הקבוצה הראו שהאסטרטגיה המנצחת העונה לא תהיה על ההייפרסופט.
 
האם נראה השנה סדק בשיריון של מרצדס?

(צילום: getty)

 
לואיס נהנה כיום ממעמד במרצדס שלא היה לו עד כה. ב2017 (לעומת העונות הדומיננטיות הקודמות) לואיס תרם בעצמו לאליפות לא פחות מאשר הקבוצה ואחרי תצוגה כזאת, הוא לא צריך חוזה בכדי להגן על מעמדו. בוטאס נמצא עם חוזה לעונה הנוכחית בלבד ובכך נתן לקבוצה כוח רב במיוחד שניתן יהיה להפעיל עליו במידה ולא ישתף פעולה. אם מרצדס יהנו מעליונות ביצועים, הרי שאינני רואה את בוטאס מאיים על המילטון נוסח רוזברג. השאלה הגדולה היא האם להמילטון יש את הכוחות הנפשיים לתצוגות נהיגה נוסח שנה שעברה והאם אלה יספיקו נגד אריה צעיר נוסח ורשטאפן במידה והרדבול תהיה מתמודדת לאורך העונה. לעניות דעתי, לואיס התאים לעצמו אורח חיים שמאפשר לו להתרכז בעצמו ובקריירה שלו, ברמה שאין לרב הנהגים האחרים. העליתי את הנושא בעקבות הפרישה של רוזברג בסוף 2016 כאשר ניקו שיתף במקצת את הציבור במחיר האישי שנאלץ לשלם בכדי להתמודד עם רמת ההשקעה של המילטון. אם יש נהג אחד שלואיס מודאג ממנו ושלא סובל מנחיתות מנטלית במאבק ישיר, זהו מקס.
 
רדבול
רדבול משדרים איזה בטחון עצמי שקט גם כן. מעין, חזרנו למקומנו הטבעי בחוד, לאחר העונה הקודמת שנפתחה בבעיית ביצועים קשה שנבעה מבעיית קורלציה בין מנהרת הרוח שלהם למסלול. הבעיות נפתרו במהלך השנה שעברה, והעונה רדבול הציגו מכונית יותר בשלה כבר בתחילת העונה שהוכיחה את עצמה במבחנים. 
לדעת רב המומחים, רדבול הפגינה בברצלונה ביצועים עדיפים על פרארי, ושווים למרצדס, אבל מעל הקבוצה מרחפת עננת שאלת הביצועים והאמינות של רנו. קונספט המנוע של העונה הוצג על ידי רנו כבר במירוצי סוף העונה שעברה, וברגע שרנו אישרו לדחוף את המערכת, הרדבול נראתה תחרותית ביותר, אך האמינות התרסקה. הטענה היא שלרנו לא הייתה נכון לסוף העונה שעברה, מערכת MGU-H שממירה את חום מערכת הכוח ובמיוחד מגדש הטורבו, שיכולה לעמוד במהירות הפעולה העצומה של המגדש החדש שיכול להגיע ל 120,000 סל"ד, ומגבילה ל 100,000 סל"ד בערך. 
המגבלה על מהירות מגדש הטורבו פוגעת גם בכוח שמנוע הבעירה מפיק ומכאן הפגיעה הכפולה בהספק הכולל. מעין ריבית דריבית. רנו כבר הודיעו כי ידאגו קודם כל לפיתוח המנוע בראייה להשגת יתרון בעתיד ולא באופן מיידי ולאור היחסים המתוחים עם רדבול, לא נראה שטובת הקבוצה הזאת יהיו בראש מעייני היצרן. ייתכן אף שרנו יבחרו להיענש ולהציג שדרוגים למנועים ואז נראה מה יהיה לרדבול להגיד על זה במידה ותהיה במאבק על האליפות.
 
המכונית של רדבול, המנוע של רנו

(צילום: getty)

 
לרדבול יש לדעתי את צמד הנהגים החזק בסבב. מקס ורשטאפן הוכיח בסיום העונה שעברה, כי ברגע שיש לו מכונית עם ביצועים תחרותיים, הוא יכול לנצח כל אחד, כולל פטל וכולל את המילטון. נכון שהוא נהנה בעונה שעברה ממצב בו היה לו הרבה פחות מה להפסיד מאשר להמילטון או פטל (אוי סינגפור ומקסיקו), אבל אם הייתם צריכים לבחור כיום את הנהג שיש לו את כל היכולות, בדירוג, בגשם ועל יבש ושהחשוב מכל, אין לו נחיתות מנטלית (ואולי אפילו יתרון) מול המילטון, הרי זה מקס. בחיל ורעדה אגיד שהמצב מזכיר לי קצת את איירטון סנה בלוטוס רנו מול פרוסט במקלארן. גם שערוריות הנהיגה של מקס מזכירות את המאסטר, אבל אפסיק במשיכת האש כאן. למקס יש דרך עצומה לעשות בכדי לזכות במעמד בר השוואה אפילו לסנה.
 
צמד הנהגים הטוב בסבב, ורשטאפן וריקארדו

(צילום: getty)

 
דניאל ריקארדו הוא הנהג החביב עלי בסבב כיום. הבעיה הגדולה שלו היא שהוא נכנס לצלו של מקס בעונה שעברה וקשה ביותר לצאת מזה. במהלך המרוצים אני חושב שריקארדו נהג שקול יותר מורשטאפן, עוקף לפחות טוב כמותו ומהיר לא פחות, אבל הוא סובל ביכולת הדירוג הכה קריטית וביכולת בגשם. הדבר האחרון שאולי אין לריקארדו לעומת ורשטאפן, זאת החוצפה של מי שיש לו בטחון שהוא כבר אלוף העולם. איך אמרו גדולים וטובים ממני: רב אלופי העולם אינם האנשים הנחמדים ביותר.
 
פרארי
כאוהד הקבוצה, בזמן הזה בשנה שעברה, "הילכתי באוויר". קרה נס. קבוצה שנראתה שבורה, הצליחה להעמיד את המכונית המהפכנית ביותר בעונה שעברה ולתת פייט אמיתי למרצדס. העונה אני חושש שהקבוצה תתקשה להעמיד קמפיין חזק שני ברציפות. מבחינת הקונספט של המכונית, הקבוצה בחרה להאריך את המכונית בכדי לשפר את היעילות האווירודינמית ופוטנציאל הפיתוח, במחיר של תוספת משקל. 
יש למכונית המצאות מיוחדות, כגון המראות מסיטות האוויר יחד עם כונסי אוויר גבוהים למצננים בצדי המכונית, אבל הקבוצה והנהגים אינם משדרים את אותו בטחון עצמי ששידרו לפני שנה. במבחני טרום העונה לפני שנה, פרארי התאמצו שלא להראות את המהירות המקסימלית שלהם ואילו העונה התקבלה מהקבוצה תחושה לא נוחה כמו בעונות בהן הביצועים לא היו מספקים ופרארי חיפשו את הכותרות של ההקפה המהירה ביותר. מנגד, ייתכן שפרארי בחרו לבדוק יותר ממרצדס ורדבול את התרכובות הרכות יותר החדשות לעונה זאת. באשר לביצועים הנחותים של פרארי בסימולציות המרוץ, הרי שמעבר לתירוץ הנ"ל של פטל, עלתה הטענה שייתכן שלפרארי יש בעיית תצרוכת דלק והם אינם מסוגלים לרוץ במלוא הקיטור לאורך סטינטים ארוכים.
 
אניגמה ושמה פרארי

(צילום: getty)

 
מבחינת הנהגים הרי שפרארי חפרה את עצמה עמוק לתוך מצב הנהג הבכיר ונהג הסיוע. אני חושב שפטל יצא מהעונה שעברה "מתנדנד". מצד אחד הוא נתן תצוגות נהיגה מרשימות, כמו הונגריה וספא והוכיח את עצמו כנהג שמסוגל להיאבק על האליפות מול המילטון, אבל מצד שני, פטל הפסיד ולמרות כל בלאגן האמינות של פרארי, פטל תרם את שלו בהרס העצמי. הייתה שערוריית באקו, ממנה יצא בזול, אבל שהוכיחה שתחת לחץ פטל עושה שטויות, וכמובן אירועים בעייתיים נוספים כגון ה"סקוויז" בזינוק בסינגפור והתאונה עם מקס והמילטון במקסיקו. אסכם זאת כך, פטל יצא נחות מלואיס מהעונה שעברה.
אם פטל בכל זאת הוכיח את עצמו כנהג שראוי להובלה ולמאבק על האליפות, הרי שפרארי זכו באליפות הרמת הגבות, כאשר הודיעו על הארכת החוזה של רייקונן גם לעונה הזאת. קימי נהג מעולה, אבל עם כל הכבוד לניסיון שלו ולציות שלו להוראות הקבוצה, הרי שהוא פשוט הצל של הנהג שהיה פעם. זה לא רק הירידה הטבעית ביכולת, אלא גם היותו כבוי. אינני מבין מדוע לא הוחלף על ידי אחד מרשימה של נהגים שהיו תורמים לפרארי יותר, מבלי לפגוע במעמד הנהג מספר אחד של פטל. מה יקרה עם הנהגים של פרארי בעונה הבאה היא אחת השאלות המעניינות ביותר.
 
מקלארן
הסוס השחור של העונה משום שלאחר שתי עונות בהן טענו בקבוצה שיש להם את שלדה מהטובה בסבב, הם מקבלים את אותו המנוע של רדבול ושל קבוצת רנו וימדדו ישירות מולם. מקלארן היא הקבוצה היחידה, שכבר כיום, יכולה לתת פייט מבחינת משאבים, כוח אדם וידע לשלושת הגדולות. זאת הסיבה שמרצדס לא תחזור בקלות לספק להם מנועים בדיוק כמו שיהססו לספק לרדבול. 
לאורך השנים שניואי עבד במקלארן, נוצרה שם שיטת עבודה שקידשה את הצד האווירודינמי מעל הכל ודחפה את התכנון של המכוניות להשארת מרווח בטחון הקטן ביותר בסבב מבחינת הפעילות המכנית של המכונית. המקרה המפורסם הראשון היה עם מכונית ה MP4-18 ב 2003, שכלל לא התחרתה, אבל רבים טוענים שהבעיה חזרה ביתר שאת עם הונדה שקיבלו מרחב פעולה לא סביר ממקלארן, בנוסף על כל הבעיות הפנימיות שלהם. כך או כך, מקלארן צריכים להתאים את עצמם לרנו עכשיו. הMP4-33 החדשה מציגה המון פיתוחים קטנים ומיוחדים, כמו המתלים האחוריים המורמים למנח אופקי לטובת זרימת האוויר ואף יצירת הצמדה. חרף כל זאת, המכונית הציגה בברצלונה בעיות אמינות מסוגים שונים ומשונים ובאגף הביצועים הייתה קרובה למכונית של רנו ולא הדאיגה את רדבול.  על פניו מקלארן מתחילים את העונה עם סימן שאלה לגבי האמינות שלהם ובביצועים שממקמים אותם במרכז הגריד.
החוזקה הכי גדולה של מקלארן היא עדיין פרננדו אלונסו. יש לו יתרון מנטלי על כמעט כל הנהגים וזאת מבלי להזכיר את כשרונו, יכולותיו והניסיון שלו. התסכול שהצטבר אצלו לאחר כל כך הרבה שנים אבודות בפרארי ובמקלארן, עשוי להוציא ממנו תצוגות נהיגה מהממות, בפורמולה 1 ובטויוטה ב WEC. מאידך גיסא, אם מקלארן תמשיך לדשדש מבחינת הביצועים, ייתכן שאלונסו יחליט שהספיק לו ויעבור ליהנות היכן שכשרונו משיג את התוצאות הראויות.
 
פרננדו אלונסו, החוליה החזקה של מקלארן

(צילום: getty)

 
האס
אם אמרנו שמקלארן הם הסוס השחור, הרי שהאס עשויים להיות, לפחות בפתיחת העונה, ההפתעה הגדולה ביותר. האס הציגו מכונית שהיא מעין פתרון של כל הבעיות מהן סבלו בעונה שעברה. כלומר פיתוח שהתמקד בפתרון בעיות ולא בשינוי ומהפכה רעיוניים. בברצלונה קווין מאגנוסן קבע את ההקפה השישית המהירה ביותר על צמיגי הסופר סופט, בעוד כל הקבוצות האחרות השתמשו בהייפרסופט מלבד מרצדס שהשתמשו באולטרהסופט וויליאמס שלא היו בעניין בכלל. הביצועים האלה משכו את העין של רבים, אבל ההאס התבלטו במהירות שלהם בהקפה אחת ולא לאורך סטינטים, מה שעשוי לייצר מצב בו מכוניות ההאס תדורגנה גבוה על הגריד ואז תייצרנה רכבות אחריהן במרוץ. שני הנהגים של האס יצרו לעצמם שם של קשים לעקיפה ובעייתיים מבחינת ההתנהגות והעונשים שחטפו, לעיתים לדעתי שלא בצדק.
 
רנו
כבר הרחבנו על העניין הרב שיש במאבק בין רדבול, מקלארן ורנו. הדבר המעניין הוא שרנו מחויבת רק לעצמה ותפתח את יחידת הכוח לפי סדרי העדיפות שלה. המכונית של רנו לעונה זאת נושאת את אחד הקונספטים "הגבוליים ביותר" מבחינת התקנות הטכניות. רנו כיוונו את האגזוז של המכונית בצורה המקסימלית המותרת בכדי לנסות להשתמש בגזי הפליטה לשיפור הזרימה מתחת לכנף האחורית. למרות שהתקנות שונו בניסיון להפוך את הדבר לבלתי אפשרי, עושה רושם שרנו מאמינים שיצליחו והמעניין הוא שבברצלונה הם נאלצו להציג כנף אחורית עשויה מחומרים עמידים לחום, דבר שמצביע על כך שייתכן שהדבר עלה בידם. הדבר המעניין הוא שרנו יצטרכו לפתח את המנוע כך שימשיך לפלוט גזים בעוצמה די קבועה בכל מצב של המכונית ודוושת הגז על המסלול, אבל פיתוח כזה עשוי להיות כנגד האינטרסים של רדבול ומקלארן.
 
המכונית של רנו והכנף העמידה לחום

(צילום: getty)

 
מבחינת הנהגים רנו נהנית מאחד מהצמדים החזקים בסבב. הולקנברג הוכיח את עצמו כנהג מעולה ואילו סאיינז עדיין נתפס ככוכב עולה והצליח לתת פייט לניקו. ככל שביצועי הקבוצה ישתפרו, כך גם היריבות בין הנהגים עשויה לגבור. בכל מקרה, רבים מצפים לראות כיצד רנו יתחרו במקלארן העונה ואולי אפילו יצליחו להדאיג באמת את 3 הקבוצות הגדולות.
 
פורס אינדיה
בעיני רבים מהמומחים, פורס אינדיה היא הקבוצה המרשימה ביותר בסבב. אם לוקחים את התקציב הכולל שלהם ומחלקים במספר נקודות האליפות שזכו בהן בשנים האחרונות, מקבלים את "התמורה הטובה ביותר לאגרה". הם מצליחים שנה אחר שנה, להוציא יותר מהתקציב שלהם, מכל קבוצה אחרת. השנה הם הגיעו לברצלונה עם מה שהם כינו כמכונית הבסיס שלהם וטוענים שיציגו את השיפורים האווירודינמיים במלבורן. הביצועים במבחנים היו סבירים ואם הם אכן יצליחו להציג פיתוחים ושיפורים, הרי שהם שוב יעשו נס. פרז ואוקון הוכיחו את עצמם כנהגים מצוינים שמסוגלים להוציא לפועל אסטרטגיות צמיגים שונות, אבל שערוריות ההתנגשויות שלהם מהעונה שעברה לא יכולות לחזור על עצמן. הבעיה היא שאוקון הוא כבר לא כוכב עולה והוא חייב להמשיך לבלוט, לפחות על חשבון בן קבוצתו, בכדי לחלום על להחליף את בוטאס לדוגמה בשנה הבאה.
 
ויליאמס
ויליאמס האהובה הייתה רוצה להצליח לבצע את מה שפורס אינדיה עושים, אך לצערנו, מאז 2015 איבדו את מגע הקסם. אני מקבל תחושה שהנהלת הקבוצה מחפשת לשרוד את השנים הקשות הללו והבאות, עד לפרישת קבוצות היצרנים הגדולות. ההישרדות הזאת כוללת ניסיון להשיג את המימון הדרוש גם במחיר של התפשרות על הנהגים. לאנס סטרול הביא עימו תקציב ענק לוויליאמס וכך העונה עושה גם סירוטקין. אפשר להתעצבן שזאת הייתה הבחירה שלהם ולא למשל נהג מבטיח כמו פסקל ורלין, אבל צריך לזכור שגם התקציבים הללו תורמים לביצועים של הקבוצה. למרות זאת, בברצלונה ויליאמס נראו מאד לא תחרותיים. אני לא חושב שיש אוהד פורמולה 1 שירצה לראות את ויליאמס מתדרדרים עוד לאחור.
 
טורו-רוסו
רבים טוענים שהעתיד של רדבול נמצא בטורו רוסו והכוונה היא לאו דווקא לנהגים, אלא למנוע ההונדה. הנהלת רדבול בוחנת את התפקוד, מחויבות והביצועים של הונדה בשבע עיניים, שכן ברגע שהונדה תשתווה לרנו, בעיית המנועים של רדבול לעונות הבאות, תיפתר לפחות חלקית. דווקא מבחינת הנהגים, נראה לי שרדבול יכולה לחכות לכשרון גדול אחר, כל עוד מקס בשירותיה. בכל אופן, בברצלונה טורו רוסו והונדה נראו טוב למדי. הביצועים היו סבירים והאמינות מרשימה בכל קנה מידה, במיוחד אחרי מאורעות השנים האחרונות עם הונדה.
 
סאובר אלפא רומיאו
קשה להיות רומנטיקן ולברך על חזרתה של אלפא רומיאו לפורמולה 1, משום שמדובר פשוט בטריק יחצני של פיאט, שנועד לקדם את הנראות של החברה ולהגדיל את התלות של הפורמולה 1 בפרארי. ראיתי היום ראיון עם מנכ"ל יבואנית אלפא בישראל, שלא התבייש לשלוף את קלף הפורמולה 1 בכדי להוכיח את הקשר הספורטיבי של החברה. חטפתי סחרחורת ובחילה קלה. אין שום קשר בין אלפא לפורמולה 1 חוץ מהכסף של פיאט. למרות זאת, המהלך הזה מבורך ביותר. מעבר לכך שסאובר ניצלה, היא עשויה אפילו להפוך לקבוצה תחרותית יחסית נוסח האס. מעבר לכך, המהלך מאפשר לכשרון בסדר הגודל של לקלרק להתחיל את דרכו בפורמולה 1 ללא לחץ בלתי אפשרי. הקבוצה נפלה כה הרחק לאחור בשנים האחרונות, שאפילו להזרקת הכסף, הציוד והטכנולוגיה מפרארי לא יכולה להיות השפעה מיידית. המכונית יפה, אבל הביצועים נותרו גרועים. ייתכן שבמהלך העונה הקבוצה תצליח לחבר את הדברים בצורה טובה יותר, אבל זוהי עלייה קשה מהתהום עליו צללה הקבוצה.
 
אלפא רומאו, ברוכה הבאה לסבב

(צילום: getty)

 
ולסיום, התייחסות קצרה למרוץ בראשון הקרוב במסלול אלברט פארק במלבורן.
 
בחירות הצמיגים (שימו לב לכך שדווקא מרצדס בחרו בהכי הרבה מהצמיגים הרכים ביותר)
 

 
מזג האוויר ההפכפך עשוי להיות גשום דווקא ביום שבת בדירוג. התחושה (או החשש) שלי היא שמרצדס והמילטון יפתחו את העונה בכזאת סערה שמהר מאד נקווה פשוט לניצחון של כל אחד אחר. אני מקווה להתבדות ושרדבול ופרארי לפחות תהיינה מסוגלות להילחם על ניצחונות אם לא על האליפות. חג פסח כשר ושמח!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

עולם הרכב, מהדורה 92: העולות החדשות על כבישי ישראל
צפו בתכנית: סקודה קארוק, טויוטה קאמרי וגם גרסה ספורטיבית לפיקנטו
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס, עולם הרכב תכנית 91
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. תערוכת ניו יורק בפתח. אליפות הפורמולה 1 נפתחת וגם מסלול המירוצים בערד חוגג פתיחה בפסח.
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. עולם הרכב תכנית 86
מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש
צפו: מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש, עולם הרכב תכנית 85
עולם הרכב ספיישל תערוכת ז'נבה
טויוטה, וולוו, יגואר, יונדאי, לקסוס ועוד יצרניות כובשות את ז'נבה, תכנית 84
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
קופרה: לאן מיועדות פני המותג?
קופרה: לאן מיועדות פני המותג? עולם הרכב תכנית 83
נהיגה ראשונה: BMW X2
נהיגה ראשונה: BMW X2 שמביאה משב רוח מרענן וצעיר. עולם הרכב תכנית 82
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40, עולם הרכב תכנית 81
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE - עולם הרכב תכנית 80
הכי קרוב לקורס טיס: קורס נהיגת קטר
קורס נהיגת קטר - הצצה לעולם המסתורי ולתהליך ההכשרה של נהגי הרכבות בישראל
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
עולם הרכב 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות אקשן מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
סובארו VX 2018 במבחן דרכים
סובארו VX 2018 במבחן דרכים, עולם הרכב תוכנית 76
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
תכנית 75
מיצובישי קוראת תיגר על פלח הג'פונים עם אקליפס קרוס, עולם הרכב תוכנית 75
תחילת המבול
יבואני הרכב לא מחכים וכבר מציגים את הדגמים לשנת 2018 – עולם הרכב תוכנית 73
צפו: עולם הרכב, מהדורה 71
למבורגיני אורוס, נסיעה על אאודיRS5, מבחן ראשון למתחרה של ה- Tmax ועוד
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

קדילאק XT5

חוות דעת - קאדילאק XT5 הוא הקרוסאובר SUV הי... מידע נוסף >

סיטרואן C4

חוות דעת - סיטרואן C4 היא המשפחתית הקומפקטי... מידע נוסף >

פיאט פולבק

חוות דעת - פיאט פולבק הוא למעשה מיצובישי טר... מידע נוסף >

אאודי A6

חוות דעת - אאודי A6 היא מכונית המנהלים הגדו... מידע נוסף >