סגור

מאובזרת ומרחפת: מבחן דרכים ללקסוס LS500h

הלקסוס LS500 מצטיינת כמעט בהכל, אך מסתובבת עם עז גרמניה על הכתפיים

  • 30.03.2018

(צילום: עידו ברלי)

 
לקסוס כבר לא צריכה ליישר קו עם אף יצרן ולא לספק הסברים לאף אחד. ה-LS500h החדשה טוענת לכתר מכונית הפאר הטובה מכולן – ועל מנת להיווכח שהיא אכן כזו, בילינו בתוכה יותר מ-1000 קילומטרים ברציפות. כולל במושב האחורי. הכל כדי לספר לכם איך היה.
 
לקסוס או-טו-טו בת 30. מותג היוקרה של טויוטה שנוסד על מנת לתפוס נתח בסגמנט הנחשב והרווחי מכולם ולהתמודד מול מותגי העל הגרמניים. ההתחלה, כמו כל ההתחלות, לא היתה סוגה בשושנים. המוצרים הראשונים של המותג חסרו את מה שאנחנו אוהבים לקרוא בשם "אופי". 
 
איכות הייצור הגבוהה והאמינות שזכתה לתשבחות לא יכלו להסתיר את העובדה שהיפנים עדיין רואים במכוניות הפאר הגרמניות אמת-מידה ומקור להשראה ושלקסוס היא רק חיקוי לדבר האמיתי. עם כל המצויינות, תמיד היתה שם תחושה סינתטית של טויוטה משודרגת ותמיד חסר שם טאץ' חמקמק של אריסטוקרטיה אמיתית, וזה בלט במיוחד בספינת הדגל, סדרת LS הגדולה. אבל הדור החמישי של ה-LS שהוצג בסוף 2017 וכעת משווק גם בישראל, בהחלט מתיימר למחוק גם את הפער הקטן הזה. 
לקסוס היא גם מובילה טכנולוגית, במיוחד בכל הקשור לדגמים בעלי מערכת הנעה היברידית. לא שמישהו באמת מאמין שעם משקל של כמעט 2.5 טון ו- 359 כוחות סוס אפשר לשבור שיאי חסכון בדלק או שמירה על הסביבה, אבל לתדמית יש כאן משמעות גדולה יותר – הן על הנייר והן במציאות. כי גם חלק מאותם היפר-עשירים שלא מתביישים לרכוש אוטו במחיר שמתחיל ב-800,000 שקלים, לא אוהבים שיסתכלו עליהם כעל אויבי הסביבה. וזה למה ה-LS500h ההיברידית אולי אינה הלקסוס המהירה והחזקה ביותר, גם לא בסדרת ה-LS, אבל היא כן ספינת הדגל המייצגת של המותג כולו. הכי הרבה טכנולוגיה, הכי הרבה תדמית.
 
אז לקחנו אותה למבחן שיותר משהיה מהיר, היה ארוך. בקילומטרים. מכונית כל כך מפוארת שפונה לפלח השוק העליון צריכה להיות נוחה. הכי נוחה ונעימה לנסיעה שאפשר. גם לאורך 1,100 קילומטרים ברציפות, הן במושב הנהג והן במושב הבוס שמאחור. אז זה מה שעשינו איתה – נסענו רחוק. עלינו צפונה, חתכנו את עמק יזרעאל היישר לבקעת הירדן ומשם ירדנו דרומה. הכי דרומה שאפשר, עד אחרי נמל אילת, רק כדי לעשות אתנחתא קלה ולאכול דגים (היה מצוין, תודה). ואז עלינו דרך מצפה רמון ובאר שבע צפונה לאורך כביש 6 עד תומו ואז בחזרה למרכז. לפרקים נסענו גם מהר. לא יותר מדי, כי זה לא אוטו להתפרחחויות, אבל בטח לא לאט. הכל כדי להיווכח באיזה מצב צבירה נהיה כשנצא ממנה בסוף היום הארוך הזה. ולמרות שזה אינו מבחן השוואתי, רוחה של המתחרה הישירה, מרצדס S קלאס, ריחפה מעל ושמה המפורש עלה יותר מכמה פעמים במהלך היום הארוך הזה ויעלה כמה פעמים גם בכתבת המבחן... ולא בטוח שבלקסוס יאהבו את זה.
 

(צילום: עידו ברלי)

 
עיצוב: מרשימה ומקורית מבחוץ
זה מתחיל מהעיצוב. תודה לאל, לקסוס זנחה כבר מזמן את החקיינות  וזו כבר אינה פרשנות יפנית למרצדס. יופי הוא עניין של טעם, אבל היא מציגה שפת עיצוב מקורית ומגובשת משל עצמה. החל מהחרטום הדומיננטי עם גריל ענקי בדוגמת רשת, דרך הצדודית האלגנטית הארוכה והנמוכה שעושה שימוש טוב טעם בחרטום ארוך ושרירי, בגלגלים גדולי קוטר, במסגרות כרום לחלונות ובחישוקים נוצצים. 
 
יש לה גם גרסה בדגש על טעם ספורטיבי יותר, ה-"F ספורט", אבל זו חוטאת לאופיה האלגנטי של המכונית הזו. רק הזנב מעט צנוע יתר על המידה וכמעט פשוט בעיצובו, מזכיר יותר מדי את המכוניות הפחות נחשבות של היצרן. אלה שכתוב עליהן "טויוטה".
 
עד כמה שה-LS מרשימה ומקורית מבחוץ, היא מתאמצת להיות כזו גם מבפנים. אבל דווקא כאן התוצאה פחות מרשימה מזו המופגנת ע"י אמת המידה מתוצרת גרמניה. שלא נטעה -  היפנים לא חסכו במימדים ובחומרים משובחים: את המרחב לרגליים אפשר למדוד בדונמים, עור הנאפה רך ומעובד ברמה גבוהה ביותר, האלומיניום המוברש אמיתי ואיכותי, העץ הטבעי עשוי ברמה אמנותית, השטיחים עבים ועמוקים. יריעת האלקנטרה המכסה את התקרה מרגישה מיליון דולר ותיכף נמנה את רשימת הגאדג'טים שאורכה כמרחק מהרצליה-פיתוח עד טוקיו, אבל משהו חסר. ובהחלט קשה לי לשים את האצבע על הפאול הבולט שמקלקל ל-LS בהשוואה מול השלמות הגרמנית, אבל הוא לבטח נמצא שם. אולי רק בראש שלי, אבל נמשיך לבדוק עד שנמצא.
 

(צילום: עידו ברלי)

(צילום: עידו ברלי)

 
איבזור: 28 אפשרויות כוונון למושבים הקדמיים רציתם? קיבלתם.
רכב המבחן שלנו הוא ברמת הגימור PREMIUM הסטנדרטית אבל באמת כולל כל מה שתרצו וגם דברים שלא חשבתם עליהם כמו למשל: 28 אפשרויות כוונון למושבים הקדמיים רציתם? קיבלתם. מסאז'-שיאצו לכל הכיוונים במושבים הקדמיים? יש. מיזוג וחימום דרך המושב? ברור. כולל חיישן שמרגיש אם נכנסתם לאוטו באמצע אוגוסט כשאתם לוהטים מחום ודביקים מזיעה אז הוא מפעיל אוטומטית את המאוורר שבתוך המושב על מנת לצנן ולעשות לכם טוב ונעים. 
 
"נקבת" חגורת הבטיחות שמתרוממת ומתמסרת לאבזם – שיהיה לכם קל ונעים לחגור. חימום לגלגל ההגה, מסך 12.3' עם משטח מגע לשליטה דמוי לפטופ (Remote-Touch) שמאוד אוהבים בלקסוס, לוח מחוונים וירטואלי, וילונות חשמליים, צמד כורסאות אחוריות (כן, בתיאוריה זה ספסל לשלושה אנשים. בפועל אלה שתי כורסאות). מתכווננות ל-18 מצבים כולל מסך שליטה אחורי, מערכת לטיהור האוויר במכונית מריחות רעים והעשרתו בלחות. והרשימה נמשכת ונמשכת למרות שברור שאף לקוח לא באמת ישתמש בכל הגאדג'טים והאפשרויות בכל תקופת הבעלות על האוטו... האמת היא שלא ציפיתי לפחות מזה. 
 
אם אתם שוקלים לדרוש ממועצת המנהלים לשחרר עוד 105,000 שקלים (וגם לפרגן לכם נהג צמוד), תוכלו לקבל את רמת הגימור HIGH-PREMIUM המיועדת ללקוחות ה- LS שלא נוהגים בהן, שמוסיפה חיפויי דלתות מעור נאפה וחבילת אבזור יוקרתי המתמקדת במושבי הבוס שמאחור: עיסוי שיאצו, יותר כוונונים כולל מצב שכיבה, מערכת בידור שכוללת שני מסכי HD בגודל 11.6', כונן בלו-ריי, חיבור HDMI ומערכת סראונד-DVD איכותית מתוצרת מארק-לוינסון.
 
הכל כל כך טוב ומפנק ועובד נפלא, אז מה לא טוב? בואו ונבהיר מראש: אין דברים לא טובים ב-LS! אבל יש כמה מוזרים וכמה שיכלו להיות טובים יותר. למשל האיור הדקורטיבי המואר בחושך, שמול מושב הנוסע. מה פירושו? לעולם לא נדע כנראה. מיקומם המוזר של מתגי השליטה במערכת תוכניות הנהיגה ובמערכת בקרת היציבות. משטח המגע ששולט במסך הראשי שדורש אצבעות רגישות של פסנתרן ויותר מדי הסחת דעת והסטות מבט, או איכות הפלסטיקה שהולכת ויורדת ככל שיורדים בגובה. או מחווני הדלק וחום המנוע וגם כמה מתגים שמתחבאים אי שם בתחתית הדשבורד שנראים כאילו הושאלו מאיזו קורולה או יאריס עממיות. 
 

(צילום: עידו ברלי)

 
המסכים, למרות שמדברים עברית צחה (מקוריים מיפן, לא התערבות מקומית), אינם ברמה גרמנית - הגרפיקה שלהם ושל מערכת הניווט ובכלל הרזולוציה הכללית הן ברמה נמוכה מזו שהתרגלנו לקבל מהגרמנים גם בדגמים שמחירם פחות מחצי מה-LS. לוח המחוונים עצמו קטן והרבה פחות מרשים מזה של המסך העצום שהתרגלנו לקבל מהגרמניה ההיא, נו, אתם יודעים מה שמה...
 
גוונים כחלחלים וכיתוב בולט בלבן על כל כפתור ומתג – זה אולי מאוד עוזר להתמצאות בסבך המתגים אבל גם גורם להם להיראות לא הכי אלגנטיים בעולם – כל אלה דברים קטנים של מה בכך. פאולים קלים ולא משמעותיים שבמצטבר משאירים רושם של "כמעט". של פיספוס. 
 
בטיחות: הכל כולל הכל +
רשימת מערכות הבטיחות האקטיביות והפסיביות של ה-LS ארוכה אפילו יותר מרשימת האיבזור והפינוקים שלה... מלבד בקרות היציבות והמשיכה, והתראה על לחץ אוויר הסטנדרטיות, היא כוללת 12 כריות אוויר, מכסה מנוע אקטיבי להגנה על הולכי רגל, החלפת אור גבוה אוטומטית, התראה על סטייה מנתיב ושמירת מרכז נתיב, התראת עייפות, זיהוי תמרורים, בלימה אוטונומית, מערכת קדם-תאונה, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה ובלימה בזמן זיהוי עצמים סטטיים לפני הרכב ומאחוריו, זיהוי עצמים בשטח מת, מערכת לזיהוי, התראה ובלימה בזמן יציאה מחנייה ומערכת עזר לזינוק בעלייה.
 

(צילום: עידו ברלי)

 
מתחת למכסה המנוע של ה-LS ההיברידית יש הרבה טכנולוגיה. נתחיל במנוע עצמו – LS דור חמישי היא הראשונה להיפרד ממנועי ה-V8 המסורתיים. יש כאן V6 בנפח 3.5 ליטרים. ב-LS500 הרגילה הוא כפול מגדשים ומייצר 417 כ"ס ו-61.2 קג"מ. אבל ב-LS500h "שלנו" הוא אטמוספרי ומשחרר 299 כ"ס ו-35.7 קג"מ "בלבד". אבל ביחד איתו עובד גם מנוע חשמלי שמספק 179 כ"ס ו-31 קג"מ שבכוחות משותפים מייצרים הספק משולב בסך 359 כ"ס.
 
ב-LS הרגילה נמצא תיבה אוטומטית בעלת לא פחות מ-10 (!) מהירויות, בהיברידית יש תמסורת Multi-Stage-Hybrid שמשלבת תוכנית בעלת 4 מהירויות ביחד עם תמסורת בעלת 6 מהירויות ליצירת מערכת העברת כוח שמבחינת הנהג מדמה תיבת הילוכים בעלת 10 מהירויות, כמובן בעלת אפשרות לתפעול ידני. ההנעה היא אחורית או כפולה AWD (בישראל – כפולה בלבד). המתלים הם רב חיבוריים בכל ארבע הפינות ונתמכים בכריות אוויר עם אפשרות להרמת המרכב בלחיצת כפתור – שימושי כשעולים על מדרכה או בירידה זהירה לקטע שביל שאינו סלול למשעי.
 
זה נוסע כמו שזה נראה. כמו שאתם מדמיינים. מאוד שקט ומאוד חלק ומאוד מלכותי. נתוני היצרן מבטיחים האצה מעמידה ל-100 תוך 5.5 שניות ומהירות מירבית "גרמנית-תקנית" בסך 250 קמ"ש. מין הסתם אני לא חולק על הנתונים האלה וכן יכול להבטיח לכם שהמשחתת היפנית יודעת להיות מהירה מאוד אם תדחקו בצלעותיה בחוסר נימוס, אבל באותם מצבים בהם יחידת הכוח החשמלית חוברת למנוע הבנזין על מנת לשנס מתניים יחדיו ולספק את הביצועים המובטחים, גם רמת הרעש מכיוונו של ה-V6 עולה לגבהים לא מנומסים בעליל ומהר מאוד השתכנעתי שהאופי של ה-LS ההיברידית מכתיב התנהלות שונה לגמרי – רגועה ונינוחה.
 
מצב EV אמור לספק ל-LS כפולת ההנעה יכולת תנועה חשמלית-נטו נטולת רעש ונקייה מזיהום עד למהירות של 129 קמ"ש. במציאות תתקשו להגיע למהירות שכזו ללא התערבות מנוע הבנזין. יותר מזה? כנראה שרק במקרים בודדים תצליחו להטעין את הסוללה במידה שתוכל לספק לכם טווח נסיעה סביר בכוח חשמלי נטו.
 
בשאר הזמן מנוע הבנזין נכנס לעבודה ברחש בלתי מורגש וגומע בנזין בתיאבון רב. היצרן מבטיח 13.7 ק"מ משולבים לכל ליטר בנזין, אנחנו הצלחנו להשיג 10.9 ק"מ לליטר בנהיגה שברובה הייתה מתונה יחסית, עם מעט התגרזנות בעליות – אבל במכוניות בגודל ובמשקל (ובמחיר) כאלה, אף אחד לא באמת מצפה לחיסכון אמיתי בדלק. כי כבר הזכרנו שבמכוניות פאר העניין הוא התדמית ולא המהות.
 
התנהגות כביש: רחפת עם רישוי לכביש הציבורי
גם התנהגות הכביש היא עניין קצת משני באוטו הזה. כמובן שמדובר כאן ברמות הגבוהות ביותר של אחיזה וביכולת לקיחת עקומות עוצרת-נשימה שמזכירה רכבת אקספרס. אנחנו על מצב "ספורט+" שצובע את לוח המחוונים בגוונים אדמדמים, מקשיח קצת את ההגה והמתלים ופותח משהו בצנרת הפליטה לטובת יותר דציבלים, עיקול אחרי עיקול חולפים תחת הגלגלים הגדולים כאילו לא היו שם, הביצוע מאוד מרשים אבל כיף זה לא, כי תחושות אין. 
המימדים והמאסה נשארים עצומים והמסר שהאוטו מעביר הוא מאוד ברור, משהו בסגנון "היי, אתה מגזים. זה לא ראוי, מה שאתה מעולל. אם הבוס שלך מאחורה חס וחלילה יתעורר, זה יהיה הסוף שלך ". האמת? השתכנעתי. זו מכונית שמיועדת – ומצליחה - לסנן היטב את הכביש ולא להעביר לישבן שום סוג של אינפורמציה על מצב הטופוגרפיה שלו. יש ללקסוס שתיים-שלוש מכוניות שיותר מתאימות לסגנון נהיגה כזה...
 
ה-LS  אמורה להצטיין בנוחות הנסיעה בכל מצב, במיוחד בשיוטים ארוכים ומהירים ואת זה היא באמת עושה ממש טוב. כדי להעריך עד כמה, התחלפנו בנהיגה ואני עברתי לכורסא האחורית, כווננתי לי את המשענת לזוית נוחה, מתחתי רגליים  ו... התעוררתי 200 ק"מ מאוחר יותר, באילת.
אין ספק שמתלי האוויר מבודדים היטב את יושבי ה-LS מהפרעות האספלט הלבנטיני, אבל שיוט במהירות גבוהה הוא קצת פחות מלכותי ונינוח מזה שאנחנו זוכרים מ... נו, אתם יודעים. הפער קטן אבל קיים וככל שהמהירויות מטפסות לכיוון שני שקלים וצפונה, הוא הולך וגדל. במהירות כזו ה-LS  מרגישה יותר עסוקה ופחות שלווה מהמתחרות האירופיות שלה.
 
אחרון חביב – מערך אבזרי הבטיחות המתקדמים מאוד מרשים אבל מערכת תיקוני היגוי אוטומטיים או "נהיגה חצי אוטונומית" כמו שחלק מההדיוטות אוהבים לקרוא לזה, לא הרשימה – אולי זה באשמת איכות הסימונים הקלוקלת על הכבישים שלנו, הפונקציה הזו אמנם עובדת, לפעמים אפילו לא רע, אבל לא ברמה שציפיתי ממכונית ברמת מחיר כזו.
 

(צילום: עידו ברלי)

 
חזרה הביתה
כמעט 1,100 קילומטרים עברו תחת גלגלי הענק הנוצצים מהבוקר, אחרי שחתכנו את מדינת ישראל כמעט לכל אורכה הלוך ושוב. קשה לי לומר שאני לא קצת עייף אחרי יום כל כך ארוך, אבל בטח לא מספיק עייף כדי להתרסק במיטה. אני עדיין מספיק עירני כדי לעבור על מיילים ולרשום לעצמי דגשים לכתבת המבחן הזו. 
ה-LS  עשתה  את העבודה היטב. ושוב S  קלאס עולה מולי - רוחה של הגרמניה הגדולה רדפה אותי לאורך המבחן הזה כמו מחשבה טורדנית שלא מפסיקה להציק. אבל בהחלט יש מצב שהתחרות הזו היא רק על הנייר.
 
ואני מתכוון לחלק גדול מאלה שבוחרים ב- LS לאו דווקא בגלל שהיא אמינה יותר מהגרמניות (וזו האמת) ובטח לא כי היא זולה יותר (היא לא. 795,000 שקלים הוא רק מחיר הבסיס. כמו מרצדס S קלאס היברידית בסיסית שעולה קצת פחות (?), שתיהן נהנות מהקלת מס משמעותית בזכות היותן היברידיות – מתנה חסרת-רגישות משלטון קהה-חושים שחפץ ביקרם של היפר-עשירים שעושים טובה ומוכנים לנהוג ברכב "ידידותי לסביבה") אלא רק מפני שאין מצב בעולם שהם יסכימו  להיראות נוסעים בב.מ.וו/מרצדס/אודי.
 
לעתים זה בלתי נתפס בעיני אנשים פשוטים כמונו (שנוסעים בפוקוס-ליסינג-אדישן בת 16 שביום טוב שווה אולי 4,000 שקל), עד כמה נושא התדמית הוא בעל משקל במכוניות מהרמות האלה - וללקסוס יש את זה. את התדמית היוקרתית-אבל-פחות-מנקרת-עיניים. ואחרון חביב - מרצדס S  קלאס היא גם מכונית פאר נפוצה למדי, נפוצה יותר מדי. מה שהופך את הבחירה ב-LS500h למשהו שונה והרבה יותר אקסקלוסיבי ו"מחוץ לקופסה". 
 
לקסוס LS500h
מנוע: בנזין 6V, אורכי, 3,465 סמ"ק + מנוע  חשמלי
הספק/מומנט מנוע בנזין: 299 כ"ס ב-6,600 סל"ד/35.7 קג"מ ב-5,100 סל"ד
הספק/מומנט מנוע חשמלי: 179 כ"ס/31 קג"מ
הספק משולב: 359 כ"ס
 
תיבת הילוכים: אוטומטית, Multi-Stage-Hybrid 4+6 מהירויות, הנעה כפולה
אורך: 5,235 מ"מ
רוחב: 1,900 מ"מ
גובה: 1,460 מ"מ
בסיס גלגלים: 3,125 מ"מ
משקל: 2,425 ק"ג
תא מטען: 430 ליטר
תאוצה 100-0 קמ"ש (יצרן): 5.5 שניות
מהירות מירבית (יצרן): 250 קמ"ש
צריכת דלק משולבת (יצרן): 13.7 ק"מ/ליטר
צריכת דלק ממוצעת (מבחן): 10.9 ק"מ/ליטר
פליטת CO2 לק"מ: 166 גרם
זיהום אוויר/מיסוי ירוק: קבוצה 13
מחיר: החל מ-795,000 ש'
 
מתחרים: מרצדס S קלאס, ב.מ.וו סדרה 7, אודי 8A, יגואר XJ
בעד: עיצוב, איכות, אבזור, ביצוע ברמה גבוהה, מודעות סביבתית
נגד: מרצדס S  קלאס
סיכום: לא מרצדס. אבל ראויה ומרשימה
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

עולם הרכב 108: סיכום תערוכת הרכב בפריז
עולם הרכב 108: סיכום תערוכת הרכב בפריז
עולה להתקפה: לקסוס UX במבחן ראשון
עולה להתקפה: לקסוס UX במבחן ראשון - עולם הרכב תכנית 107
עולם הרכב 106: נהיגה ראשונה בג'יפ רנגלר החדש
עולם הרכב 106: נהיגה ראשונה בג'יפ רנגלר החדש
מבחן השוואתי ענק: מי פיק אפ הטוב ביותר בשטח?
מבחן השוואתי ענק: מי פיק אפ הטוב ביותר בשטח? עולם הרכב תכנית 105
עולם הרכב 104: נהיגה ראשונה בקיה סטינגר
עולם הרכב 104: נהיגה ראשונה בקיה סטינגר
נגמרה החגיגה: מהיום נתוני צריכת הדלק תואמים למציאות ולא למעבדה
נגמרה החגיגה: מהיום נתוני צריכת הדלק תואמים למציאות ולא למעבדה. תכנית 103
צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו
צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו, עולם הרכב 102
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח, סיכום ביניים
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח לשברולט אקווינוקס, סיכום ביניים
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! צפו
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! עולם הרכב 100
עולם הרכב 98: יונדאי קונה מגיע למבחן
צפו: החדשה של במוו, נהיגה ראשונה בטוארג ובר ברוך כובש את איטליה
עולם הרכב, מהדורה 92: העולות החדשות על כבישי ישראל
צפו בתכנית: סקודה קארוק, טויוטה קאמרי וגם גרסה ספורטיבית לפיקנטו
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס, עולם הרכב תכנית 91
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. תערוכת ניו יורק בפתח. אליפות הפורמולה 1 נפתחת וגם מסלול המירוצים בערד חוגג פתיחה בפסח.
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. עולם הרכב תכנית 86
מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש
צפו: מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש, עולם הרכב תכנית 85
עולם הרכב ספיישל תערוכת ז'נבה
טויוטה, וולוו, יגואר, יונדאי, לקסוס ועוד יצרניות כובשות את ז'נבה, תכנית 84
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
קופרה: לאן מיועדות פני המותג?
קופרה: לאן מיועדות פני המותג? עולם הרכב תכנית 83
נהיגה ראשונה: BMW X2
נהיגה ראשונה: BMW X2 שמביאה משב רוח מרענן וצעיר. עולם הרכב תכנית 82
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40, עולם הרכב תכנית 81
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE - עולם הרכב תכנית 80
הכי קרוב לקורס טיס: קורס נהיגת קטר
קורס נהיגת קטר - הצצה לעולם המסתורי ולתהליך ההכשרה של נהגי הרכבות בישראל
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
עולם הרכב 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות אקשן מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
סובארו VX 2018 במבחן דרכים
סובארו VX 2018 במבחן דרכים, עולם הרכב תוכנית 76
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
תכנית 75
מיצובישי קוראת תיגר על פלח הג'פונים עם אקליפס קרוס, עולם הרכב תוכנית 75
תחילת המבול
יבואני הרכב לא מחכים וכבר מציגים את הדגמים לשנת 2018 – עולם הרכב תוכנית 73
צפו: עולם הרכב, מהדורה 71
למבורגיני אורוס, נסיעה על אאודיRS5, מבחן ראשון למתחרה של ה- Tmax ועוד
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

ב.מ.וו M4

חוות דעת - ב.מ.וו M4 היא גרסת הביצועים של ס... מידע נוסף >

הונדה סיוויק TYPE R

חוות דעת - הונדה סיוויק היא המשפחתית המיתול... מידע נוסף >

טויוטה היילקס

חוות דעת - טויוטה היילקס הוא הטנדר הקשוח וה... מידע נוסף >

פולקסווגן חיפושית

חוות דעת - פולקסוואגן חיפושית היא מכונית קו... מידע נוסף >

יונדאי i20

חוות דעת - יונדאי i20 היא מכונית הסופר מיני... מידע נוסף >