סגור

אאודי A3 E-TRON במבחן: היברידית מעולם אחר

האם הגרסה "הסביבתית" של ה-A3 יודעת לשחק בעולמות החיסכון ולצד עולמות ההנאה מנהיגה? עלינו צפונה לבדוק

  • דרור ברלי

  • 23.04.2018
אאודי A3 היא לא המכונית הנמכרת ביותר בישראל. אבל בחודש האחרון התבשרנו שבתואר הנחשק הזה מנפנפת לראשונה מכונית היברידית (יונדאי איוניק), וכדאי שנתרגל לזה. אין לי שום כוונה להיכנס כאן לויכוח האם מכוניות היברידיות זה טוב או לא, מה שבטוח זה שניכר על רוב ההיברידיות עד כה שהמהנדסים שהגו ויצרו אותן, יצאו מגדרם על מנת שיהיו מכוניות משעממות עד מביכות לנהיגה ולא נתחיל כאן עם שמות ועירוב הורים... 
 
ויש גם מכוניות כמו אאודי A3 E-TRON, שהסיפור שלהן שונה. מותג פרימיום גרמני עם תדמית טכנולוגית-מתקדמת לא יכול להרשות לעצמו לאכזב על הכביש ולכן יש לי ציפיות ממנו גם כשהוא מגיש לי את הגרסה ההיברידית-נטענת שלכאורה אמורה להיות קודם כל פוליטיקלי-קורקטית ורק אחר כך גם מהנה. הלא כך?
 
ויזואליה ועיצובים
את ה-3A הנוכחית אפשר לאהוב או לא, עם הותק שלה (הושקה ב-2012)  היא כבר לא בשפיץ, לא של הקטגוריה וגם לא בליין דגמי היצרן שלה, אבל זו עדיין פלטפורמה מוצלחת למדי. במיוחד בגרסת הספורטבק בעלת 5 הדלתות ובסיס הגלגלים המעט יותר ארוך שאולי קצת פחות סקסית, אבל הרבה יותר פרקטית מאחותה החתיכית בעלת 3 הדלתות שכבר לא מיוצרת עוד.
העיצוב של 3A מוצלח בעיני גם אחרי 6 שנים, משום שהוא פשוט ונקי ללא ההגזמות הבומבסטיות המאפיינות מוצרים מהמזרח. יחידות תאורה צרות והגריל גדול הממדים משתלבים היטב, הסמלים של "e-tron" על הגריל, הכנפיים הקדמיות ודלת תא המטען, קטנים וצנועים מספיק על מנת שרק מי שמבין עניין יידע שזו הגרסה ההיברידית הידידותית לסביבה. דווקא את החישוקים מרובי החישורים אני פחות אוהב כי הם אנמיים מדי. אני מעדיף משהו אגרסיבי יותר וכמובן כל צבע אחר מלבד הלבן המאוס. חסר רק כובע פלסטיק צהוב על הגג, פרווה על ההגה ומושב חרוזים, והנה לנו עוד מונית.
 
הסמלים הקטנים לא חושפים את היותו רכב היברידי

(צילום: דרור ברלי)

 
עוד שינוי חיצוני קל בדגם e-tron נמצא בלוגו של ארבע הטבעות של אודי המתנוסס באמצע הגריל הקדמי. סיבוב של מתג עגול שנחבא בין הטבעות מסיט את סמל היצרן בשלמותו קדימה והצידה, על מנת לחשוף את שקע הטעינה. הוא גם זורח בגוון כחלחל בזמן הטענה וזה כבר מגניב.
 
מה מסתתר מאחורי ארבעת הטבעות

(צילום: דרור ברלי)

 
גם מבפנים אני אוהב את שפת העיצוב הנקיה והאלגנטית של אודי, עם פתחי מיזוג עגולים בסגנון רטרו, מינימום מתגים וגלגל הגה ספורטיבי בעל חלק פנימי עגול קטן יחסית ולא מסורבל. גם מסך המולטימדיה ההכרחי לא מפריע בעין כי הוא עולה מתוך הדשבורד ויורד לתוכו כשמכבים את המכונית. לוח המחוונים כמובן שונה במקצת מהדגמים הרגילים – את מקומו של מד הסל"ד הגדול בצד שמאל תופס מחוון המערכת ההיברידית ושעון הסל"ד קטן וצנוע וממוקם בין שני המחוונים העיקריים.
 
העיצוב הפנימי נותר נקי ואלגנטי

(צילום: דרור ברלי)

 
מרחב פנים
A3 כבר אינה מכונית חדשה וזה ניכר במרחב הפנימי שלה שמספיק לארבעה ולא יותר. היא לא ממש צפופה, בוודאי בגרסת הספורטבק, אבל התחושה, בוודאי עם גווני הכל-שחור, מאוד אינטימית. מצד שני כמקובל במכוניות אירופיות בכלל וגרמניות בפרט, המושבים הקדמיים נוחים ותומכים היטב וטווחי כוונון נדיבים מאפשרים תנוחת נהיגה מושלמת. גם תא המטען אינו מהמרשימים עם 280 ליטרים בלבד שחלק מהם נתפסים ע"י המזוודה בה מאוכסן כבל ההטענה. הבגאז' קטן, פשוט בגלל שהסוללה הענקית תופסת חלק נכבד מנפחו (ולכן גם אין גלגל רזרבי ב- A3 E-TRON. גם לא גלגל קטן וזמני שחוסך מקום. פשוט כי אין מקום. אז תשתדלו לא לפנצ'ר גלגל כי עם צמיגים בחתך 40 ערכת התיקון הסמלית שהיצרן מספק עם המכונית, יעילה  בערך כמו כוסות רוח למת...)
 
כבל הטעינה גוזל שטח נכבד מתא המטען הקטן

(צילום: דרור ברלי)

 
רשימות ואבזורים
האבזור של ה-A3 E-TRON מרשים: חבילת הבטיחות כמעט מלאה וכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטיה מנתיב עם תיקוני היגוי אקטיביים, התרעה על שמירת מרחק, בלימה אוטונומית, התרעת שטחים מתים במראות וחיישני חנייה היקפיים. עוד סטנדרטיים ברשימה: מסך מולטימדיה נשלף בגודל 7', כל יחידות התאורה כולל הפנימיות, הן מסוג LED, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני תאורה וגשם, בורר תוכניות נהיגה, קיפול מראות חשמלי, סיוע אוטומטי לחנייה, ריפוד משולב בבד ועור (תעשייתי) וחישוקי סגסוגת בקוטר 17' עם צמיגים 225/45. כל זה שלכם תמורת 204,900 שקלים כאשר רכב המבחן צויד בחבילת האבזור האופציונלית LUXURY  שדורשת עוד 14,900 שקלים אקסטרה וכוללת גג זכוכית פנורמי, שמשות כהות, מושב נהג חשמלי וחישוקי 18' עם צמיגי 225/40.
 
ליטרים, קילומטרים וחישובים
הקטע של אוטו היברידי זה להיות חסכוני ונקי, לא? והקטע של פלאג-אין זה שלא תצטרכו להסתפק רק בהטענה סמלית במהלך הנסיעה אלא שתוכלו לחבר אותו בלילה ל"שטקר" ולהטעין את הסוללה, מה שייתן לכם למחרת בבוקר טווח נסיעה של כמה עשרות קילומטרים נקיים מזיהום בלי לצרוך דלק בכלל. אודי A3 E-TRON היא כזאת. יש לה בבגאז' מזוודה שבתוכה כבל צהוב וארוך, שמאפשר לחבר אותה לשקע תעשייתי, כמו של מזגנים. שעתיים וחצי קצרות יחסית יספיקו על מנת להטעין את הסוללה עד תומה וזה אומר שאם רוב הנסיעות שלכם הן למרחקים של כ- 30 ק"מ, בתיאוריה כמעט ולא תצטרכו לתדלק את A3 E-TRON. ולמה רק בתיאוריה? כי במצב EV טווח הנסיעה המוצהר עומד על 48 ק"מ. אבל הצהרות לחוד ומציאות לחוד - אני הצלחתי לנסוע 35 ק"מ עד שאזל לסוללה המיץ ומנוע ה-TFSI  המוכר והחזק בנפח 1.4 ליטר התעורר לחיים והחל לשרוף בנזין יקר ומזהם. 
ביחד עם נסיעה ארוכה צפונה שלפחות רובה התבצע במהירויות בינעירוניות חוקיות, הצליחה A3 E-TRON לרשום 18.3 ק"מ ממוצעים לליטר שזה רחוק כמו יום מלילה מ-55.5 הק"מ המוצהרים לכל ליטר. אלא שאין לי שקע מתאים תחת היד על מנת להטעין את הסוללה וכך, ביום שלמחרת, נסעה המכונית במצב ההיברידי ובעיקר שרפה בנזין. במתאר העירוני היא לא הצליחה לסחוט יותר מ-9 ק"מ לליטר ומחוץ לעיר כ-13 ק"מ לליטר, כאשר כל מצב בו התגרזנתי עליה, הוריד אותה  מהר מאוד בחזרה למחוזות הבזבזניים שכל בעל מכונית עם מנוע טורבו קטן שמתוח עד הסוף, מכיר היטב.
 
חיות וחיוכים
אז מה כל כך טוב בה בעצם? אההה... רוב נהגי ההיברידיות המקובלות עסוקים בדרך כלל בספירת ליטרים ועלים ירוקים והם עושים זאת תמיד תוך כדי נהיגה איטית ומעצבנת בנתיבים השמאלי והאמצעי. ליהנות מנהיגה? הם בכלל לא מנסים. זה מכניס אותם לוויברציה, מטיל עליהם אימה ומנוגד לתפיסת עולמם. אלה שדווקא כן מנסים, מגלים מיד שרוב ההיברידיות הן מכוניות שיודעות לספק חיוכים ליד משאבת התדלוק, אבל אין טעם ללחוץ עליהן ולנסות להפיק מהן עינוגי נהיגה, כי הן פשוט לא מיועדות ולא מסוגלות לזה. אז תרשו לי לחדש לכם - A3 E-TRON היא היברידית מסוג אחר. כזו שמכוונת לחובבי נהיגה והם לא יתביישו ליהנות ממנה.
קודם כל, כי היא חזקה. ההספק המשולב של מנוע  הטורבו-בנזין TFSI1.4 והמנוע החשמלי (שמותקן בינו לבין תיבת ההילוכים המוכרת S-טרוניק בעלת 6 המהירויות של אודי), הוא 204 כ"ס והמומנט המשולב הוא 35.7 קג"מ והוא מוגש במלואו  בין 1,500 ל-3,500 סל"ד שימושיים. 204 סוסים אינם האורווה המרשימה ביותר במבחר של אודי וזו גם לא ה-3A החזקה ביותר, אבל זה די והותר, תאמינו לי. יתרה מזו, כל 33.6 הקג"מים של המנוע החשמלי מוגשים וזמינים החל מהמטר הראשון וזה אומר שהמכונית מאוד גמישה ומגיבה לדוושת המצערת באופן מיידי. זה טוב לנהיגה חסכונית, אבל מהר מאוד תגלו שזה טוב גם לנהיגה ספורטיבית, כי A3 E-TRON אינה פלגמטית כמו כמה היברידיות מהמזרח אלא מכונית אגרסיבית שמגיבה מהר ובועטת חזק וחלק קדימה בכל לחיצה. וזה כבר כיף.
 
זן נדיר של מכונית היברידית ומכונת חיוכים

(צילום: דרור ברלי)

 
כדי להגיע ל-100 קמ"ש  היא זקוקה ל-7.6 שניות בלבד. במציאות היא מרגישה אפילו קצת יותר זריזה. 222 קמ"ש היא אמורה "לסגור" אם הכביש מספיק ארוך. בחיי שלא ניסיתי, בוודאי עם כמויות המצלמות והשוטרים שבכבישים, אבל הקצב בו היא צברה מהירות בתחום התלת-ספרתי שכנע אותי שאם בכל זאת אתעקש, היא מסוגלת. אבל ביצועים בקו ישר זה לא חוכמה...
 
לא רק בקו ישיר
אוהבי נהיגה מחפשים דווקא את הכבישים הלא ישרים וכאן A3 E-TRON מפתיעה לטובה. היא מפתיעה משום שהפלטפורמה של 3A מתחילה מנקודה לא אידיאלית של חלוקת משקל קדמית מדי. אבל ב- A3 E-TRON היא מכונית היברידית/חשמלית ויש לה סוללה כבדה שממוקמת נמוך, מורידה את מרכז הכובד ותורמת את שלה לחלוקת משקל נכונה ולהצמדת המכונית לכביש בכל תנאי. תוסיפו סרחי עודף קצרים, צמיגים דביקים וכוח שמוגש מיידית ותקבלו מכונית שמחה ונמרצת שיוצאת מגדרה כדי למרוח לכם חיוכים. והחיוכים הללו יכלו להיות רחבים אפילו עוד יותר אם להיגוי היו יותר תחושות ומשקל פחות מלאכותי ויותר טבעי, אבל גם ככה אין לי יותר מדי טענות כי רזרבות המומנט והביצוע החלק והמהיר מחפים על הכל. 
ההתנהגות יוצאת נשכרת גם מאופי המתלים - A3 E-TRON נוקשה יותר מדגמי 3A הרגילים. זה בגלל שהיא כבדה יותר ועל כן זקוקה למתלים יותר מהודקים. אבל הנוקשות שלה לא מפריעה כי כאמור, המשקל מחפה עליה והמכונית נוקשה אבל מהודקת ומרוסנת היטב ולא קופצנית, מה שתורם את שלו לנוחות נסיעה גבוהה לאורך זמן.
 
חשבונות וסיכומים
188,300 שקלים עולה 3A בסיסית עם 150 כ"ס, שגם פחות מאובזרת וזה בפירוש לא מעט. A3 E-TRON שקלים עולה "רק" 204,900 שקלים, עם הרבה יותר סוסים וגאדג'טים. לזה תוסיפו עוד 14,900 לחבילת LUXURY. מצד שני זו מכונית פרימיום שאם היתה "נהנית" משיעור מס דומה לזה של מכוניות שאינן היברידיות/חשמליות, מחירה האמיתי היה הרבה-הרבה יותר גבוה. תג המחיר האטרקטיבי (יחסית) של A3 E-TRON מגלם הטבת מס נדיבה מצד המדינה שכמו תמיד חפצה ביקרם של אזרחיה העשירים (וגם גוזרת קופון נאה מהם) ולכן מסבסדת עבורם מכוניות יוקרה - בתנאי שהן "ידידותיות לסביבה". 
 
עד כמה A3 E-TRON אכן ידידותית לסביבה? היא בהחלט יכולה להיות כזו אם תשקיעו עוד קצת בשקעים מתאימים/עמדות הטענה – אחת בבית ואחת במקום העבודה, ואם הק"מ היומי שלכם עירוני ונמוך יחסית (כ-30 ק"מ), מילוי דלק בתחנה יהפוך לאירוע נדיר ביותר של אחת לכמה שבועות (ואף חודשים) ולאורך זמן אולי אפילו יאזן את פער המחיר מול הדגם שמסתפק בבנזין בלבד - וזהו באמת מתאר השימוש האוטופי, ה"ידידותי לסביבה" כפי שהמחוקק התכוון.
 
המיסוי הירוק הופך אותה ל-A3 האטרקטיבית בשוק

(צילום: דרור ברלי)

 
אלא שככל שהק"מ היומי גבוה יותר, ובהינתן ששקעים/עמדות לטעינה אינם זמינים עדיין בכל פינה, כך A3 E-TRON תהיה פחות מרשימה בכל מה שקשור לחסכון וניקיון. אבל היא עדיין מרשימה מאוד בכל מה שקשור לנהיגה  - וזו מבחינתי הנקודה העיקרית לזכותה שנותנת לה ציון גבוה. היא מוכיחה שחשיבה סביבתית ומערכת הנעה היברידית לא צריכה להפריע למכונית להתנהג היטב ולספק חיוכים. ומכיוון שלא רחוק היום בו הנאה מנהיגה (ונהיגה אנושית בכלל) תוצא אל מחוץ לחוק וכולנו ניאלץ להתנייד בקפסולות האוטונומיות המגעילות מייד-אין גוגל/אפל/אובר/השד יודע מי, הרי שכל מכונית מהנה לנהיגה שעדיין ניתן לשים עליה את היד, היא מבורכת ורצויה.
וכך, למרות שאינה הזולה שבמבחר, A3 E-TRON היא הדגם הנמכר ביותר בסדרת ה-3A בישראל. בקרב עמי אני חי ואין לי שום אשליה שרוב רוכשיה בחרו בה בשל יתרונותיה הדינמיים, אבל אסור לזלזל בחוכמת השוק וגם לא צריך להיות כתב-רכב וחובב הגה כדי להרגיש ולהיווכח ש-A3 E-TRON היא ה-3A המשתלמת ביותר ולנוכח איכויותיה הדינמיות, גם המועדפת.
 
שורה תחתונה:
אאודי A3 E-TRON לא תציל את כדור הארץ, וללא עמדת טעינה או שקע תעשייתי בהישג יד, כנראה שגם לא את הארנק שלכם - אבל אני אוהב את האוטו הזה. למרות שהוא היברידי.
 
 
אודי A3 E-TRON
 
מנוע: 4 בוכנות, בנזין TFSI, 1,395 סמ"ק + מנוע  חשמלי
 
הספק/מומנט משולב: 204 כ"ס ב-5,000-6,000 סל"ד/35.7 קג"מ ב-1,500-3,500 סל"ד
הספק/מומנט מנוע חשמלי: 102 כ"ס/33.6 קג"מ
 
תיבת הילוכים: s-tronic כפולת מצמדים, 6 מהירויות
סוללה: ליתיום-יון
אורך: 4,313 מ"מ
רוחב: 1,785 מ"מ
גובה: 1,394 מ"מ
בסיס גלגלים: 2,630 מ"מ
משקל: 1,615 ק"ג
תא מטען: 280 ליטר
תאוצה 100-0 קמ"ש (יצרן): 7.6 שניות
מהירות מירבית (יצרן): 222 קמ"ש
צריכת דלק משולבת (יצרן): 55.5 ק"מ/ליטר
צריכת דלק ממוצעת (מבחן): 18.3 ק"מ/ליטר
פליטת CO2 לק"מ: 38 גרם
זיהום אוויר/מיסוי ירוק: קבוצה 2 
מחיר: 204,900 ש'
 
בעד: ביצועים, התנהגות, אבזור, פוטנציאל חיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה, איכות
נגד: תא מטען קטן, טווח נסיעה חשמלי, לא חסכונית כאשר הסוללה ריקה
סיכום: מרשימה ובעיקר מהנה
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מבחן השוואתי ענק: מי פיק אפ הטוב ביותר בשטח?
מבחן השוואתי ענק: מי פיק אפ הטוב ביותר בשטח? עולם הרכב תכנית 105
עולם הרכב 104: נהיגה ראשונה בקיה סטינגר
עולם הרכב 104: נהיגה ראשונה בקיה סטינגר
נגמרה החגיגה: מהיום נתוני צריכת הדלק תואמים למציאות ולא למעבדה
נגמרה החגיגה: מהיום נתוני צריכת הדלק תואמים למציאות ולא למעבדה. תכנית 103
צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו
צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו, עולם הרכב 102
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח, סיכום ביניים
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח לשברולט אקווינוקס, סיכום ביניים
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! צפו
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! עולם הרכב 100
עולם הרכב 98: יונדאי קונה מגיע למבחן
צפו: החדשה של במוו, נהיגה ראשונה בטוארג ובר ברוך כובש את איטליה
עולם הרכב, מהדורה 92: העולות החדשות על כבישי ישראל
צפו בתכנית: סקודה קארוק, טויוטה קאמרי וגם גרסה ספורטיבית לפיקנטו
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס, עולם הרכב תכנית 91
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. תערוכת ניו יורק בפתח. אליפות הפורמולה 1 נפתחת וגם מסלול המירוצים בערד חוגג פתיחה בפסח.
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. עולם הרכב תכנית 86
מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש
צפו: מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש, עולם הרכב תכנית 85
עולם הרכב ספיישל תערוכת ז'נבה
טויוטה, וולוו, יגואר, יונדאי, לקסוס ועוד יצרניות כובשות את ז'נבה, תכנית 84
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
קופרה: לאן מיועדות פני המותג?
קופרה: לאן מיועדות פני המותג? עולם הרכב תכנית 83
נהיגה ראשונה: BMW X2
נהיגה ראשונה: BMW X2 שמביאה משב רוח מרענן וצעיר. עולם הרכב תכנית 82
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40, עולם הרכב תכנית 81
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE - עולם הרכב תכנית 80
הכי קרוב לקורס טיס: קורס נהיגת קטר
קורס נהיגת קטר - הצצה לעולם המסתורי ולתהליך ההכשרה של נהגי הרכבות בישראל
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
עולם הרכב 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות אקשן מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
סובארו VX 2018 במבחן דרכים
סובארו VX 2018 במבחן דרכים, עולם הרכב תוכנית 76
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
תכנית 75
מיצובישי קוראת תיגר על פלח הג'פונים עם אקליפס קרוס, עולם הרכב תוכנית 75
תחילת המבול
יבואני הרכב לא מחכים וכבר מציגים את הדגמים לשנת 2018 – עולם הרכב תוכנית 73
צפו: עולם הרכב, מהדורה 71
למבורגיני אורוס, נסיעה על אאודיRS5, מבחן ראשון למתחרה של ה- Tmax ועוד
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

רנו טראפיק

חוות דעת - רנו טראפיק הוא הוואן המסחרי הקל... מידע נוסף >

פולקסוואגן טיגואן

חוות דעת - פולקסוואגן טיגואן הוא הקרוסאובר... מידע נוסף >

איסוזו די מקס

חוות דעת - איסוזו די מקס הוא הטנדר הקשוח של... מידע נוסף >

רנו קפצ'ור

חוות דעת - רנו קפצ'ור רנו קפצ'ור הו... מידע נוסף >

פולקסווגן אמארוק

חוות דעת - פולקסוואגן אמארוק הוא הטנדר עבוד... מידע נוסף >