סגור

גורמה צרפתי?

הגראן פרי שב למולדתו, אך קיים חשש שהשינויים במסלול פול ריקאר יסרסו את המירוץ

  • משה פינצ'בסקי

  • 22.06.2018
יש לנו אליפות צמודה עם שלושה נהגים משלוש קבוצות שונות, שניצחו, כאשר בכל מירוץ קבוצה אחרת יכולה לנצח, אבל עם בעיה קשה של עקיפות וחוסר יכולת לתחרות בקרבה פיזית. לואיס המילטון כינה את המכוניות הנוכחיות מדהימות לבד אך ״חרא״ ביחד. אותו המילטון כבר אמר ביחס לחזרה למסלול הוותיק של פול ריקאר, שהוא דווקא היה מעדיף את מאני-קור (?!?). נקווה שהוא טועה, כי...
 
המסלול בפול ריקאר (הידוע גם כ״לה קסטלה״) נחשב לאחד האהובים שהיו בסבב הן עבור הנהגים והקבוצות והן עבור הקהל. המיקום ממש מעל הריביירה הצרפתית באיזור יפיפה עם כבישי ציבוריים שנחשבים מהמאתגרים והיפים בעולם (התאונה המפורסמת של פראנק ויליאמס התרחשה כאן), תרם לכך, אך מאפייני המסלול המיוחדים תרמו אף הם.
 
ההיסטוריה של פול ריקאר בפורמולה 1 קצרה ומודרנית יחסית, כך שאיני יכול להשתפך על מירוצים משנות החמישים והשישים, אבל גם בהיסטוריה הקצרה בין 1971 ל 1990, נערכו מספר מירוצים מעולים שנכנסו לפנתיאון וכזה היה המירוץ האחרון ב 1990 בו איבן קפלי בלייטון האוס (מארץ׳) היה במרחק 3 הקפות מניצחון ולבסוף סיים שני, מה שהיה מקביל כיום לתוצאה כזאת של טורו רוסו. נכון שהמכונית תוכננה על ידי אדריאן ניואי (בתחילת דרכו), אבל עדיין היה מדובר בהפתעה מדהימה.
 
התוואי במסלול פול ריקאר היה אחד הגורמים לייחודו. האלמנט הבולט מכל הייתה כמובן ישורת "מיסטראל" שבמקור הייתה באורך 1.8 ק״מ (!) ובסופה פנייה 10 הנקראית "סין" הסופר דופר מהירה (שמעתי כל כך הרבה גרסאות להגיית שם הפנייה, אבל אני הולך עם הגרסה של פיטר וינדזור). מצד שני יש במסלול הרבה פניות איטיות למדי והדוקות יחד עם שינויי גובה שמצריכים הצמדה ואחיזה. הצורך לאזן בין המהירות בישורת האימתנית למהירות בפניות ההדוקות, הכריח פשרה אווירודינמית וכיוונון מסובך של המכוניות. בחום של הקיץ בדרום צרפת, גם שאלת עמידות הצמיגים וקירור המכוניות נכנס למשוואה המאד סבוכה.
 

(צילום: getty)

 
למרות התוואי הנ״ל, עקיפות מעולם לא היו קלות בפול ריקאר וזה משום של פניות בו יש כניסה מהירה עם האטה אל תוך האייפקס, מה שמאד מקשה על עקיפה בהיעדר איזור בלימה ארוך וברור. אפילו בשנות השבעים, כאשר מכוניות עם ביצועים דומים יכלו לעקוף זו את זו, בפול ריקאר לא היו הרבה עקיפות (1973, 1975, 1976, 1978, 1982, 1983 ו-1985). יש הטוענים שבביה״ס ללימוד נהיגת מירוץ, שהיה בפול ריקאר, שבו למדו בין השאר אלאן פרוסט וז׳אן אלזי, היה הראשון בעולם בו נלמדה טכניקת ה"trail braking", שבה הבלימה אינה בקו ישר אלא נמשכת (בצורה הולכת ופוחתת) עד לאייפקס של הפנייה. במכוניות בעלות הצמדה אווירודינמית הדבר יותר אפשרי ועוזר ״בהכנסת האף״ אל תוך הפנייה כמו כמובן לבלימה מאוחרת יותר. מבנה הפניות בפול ריקאר כאילו תוכנן עבור הטכניקה הזו.
 
בשנת 1986, במהלך אימונים לא רשמיים, נהרג אליו דה אנג׳ליס בברבהם בפול ריקאר וכתוצאה מכך החלו להקפיד על הבטיחות גם באימונים ואילו תוואי המסלול קוצר. בתחילת שנות האלפיים ברני אקלסטון (שהיה דרך אגב הבוס של דה-אנג'ליס) קנה את המסלול והפך אותו למסלול המתקדם בעולם עם הסימון המפורסם בפסים כחולים של שטחי המילוט ויצירת רמות אחיזה שונות בין סוגי המשטחים. בכדי להתאים את המסלול לחזרת הפורמולה 1 נעשו עוד שינויי בטיחות, אבל המהותי מכולם, הוא חזרה לתוואי המלא יחד עם הוספת שיקיין איטית בערך באמצע ישורת המיסטראל. מבחינת אתגר לנהגים ולמכוניות נשללה מאיתנו האפשרות לראות מכונית מודרנית מגיעה לפניית סין במהירות תאורטית של כ 350 קמ""ש ולוקחת אותה במעל ל 300 קמ״ש (דמיינו את מונזה בלי השיקיין הראשון), אבל מאידך צריך להכיר בכך שפנייה כזאת לא מאפשרת קירבה של המכוניות אחת לשנייה ולכן מצמצת את אפשרות העקיפה רק לאורך הישורת עצמה. 
 
בתוואי החדש קיים איזור בלימה ארוך יחסית אל תוך השיקיין החדשה ולא פחות חשוב, קיימת אפשרות שהמכוניות תוכלנה להישאר צמודות דרך פניית סין ולנסות עקיפה בבלימה לפניית "בוסה" הבאה (פנייה 11). בוסה הינה פנייה ארוכה כפולת אפקסים, המאפשרת קווים שונים דרכה ובמיוחד אפשרות עקיפה בקו הפנימי ההדוק בין שני האפקסים של הפנייה. 
 
קשה להעריך מה עדיף למכוניות הבעייתיות כיום - עם או בלי השיקיין במרכז הישורת. אני הייתי מעדיף לראות את המסלול בלי השיקיין, אבל אם תהיינה עקיפות, זה מחיר סביר. צריך לזכור שבחלק הראשון של הישורת יהיה קטע DRS וכך גם בישורת הזינוק / סיום. התוספת הזאת מקלה במידה מסויימת על הפשרה הנדרשת מהקבוצות מבחינה אווירודינמית, שכן היא מאפשרת יותר הצמדה, בידיעה שבדירוג לפחות, מותר להשתמש חופשי ב DRS ולכן המחיר של הגרר בישורות נמוך בהרבה ואילו במירוץ כאמור, בכל מקרה קשה מאד לעקוף.
 

(צילום: getty)

 
אחרי כל ההשתפכות הזאת על המסלול, אנו נאלצים לחזור לגורם המכריע – הצמיגים. בפול ריקאר פירלי מחזירים בפעם השנייה את הצמיגים "הדקים", שנעשה בהם שימוש לראשונה בברצלונה ושנועדו למניעת בעיות כמו "התגרענות" של הצמיגים במסלולים עם עומס גבוה במיוחד. הצמיגים המיוחדים האלה העלו טענות לקונספירציה לטובת מרצדס, שסובלת מהצמיגים הרגילים, אבל ניצחה בדומיננטיות איתם בברצלונה. הקונספירציה הזאת נדחתה לבסוף על ידי פטל בעצמו שהודה שבמבחן שנערך בברצלונה מיד לאחר המירוץ, פרארי בדקה את שני סוגי הצמיגים האחד לצד השני וגילתה שמצבה עם הצמיגים הרגילים היה גרוע אף יותר מאשר היה עם הצמיגים הדקים.
 
הניצחון בפול ריקאר כנראה יוכרע לפי היכולת של הקבוצות להתאים את עצמן לצמיגים הדקים ויום שישי הפעם יהיה קריטי אף יותר מהרגיל. לפי ברצלונה, מרצדס היא הפייבוריטית הברורה, למרות שהקטעים המפותלים יעזרו לרדבול לאזן במשהו את חוסר הכוח שלהם לאורך שלושת הישורות (לאחר חציית המיסטראל). פרארי יצטרכו להוכיח שלמדו במבחן, שנערך אחרי המירוץ בברצלונה, כיצד להתאים את המכונית שלהם לצמיגים אלה. תחזית מזג האוויר צופה מזג אוויר חם אך לא רותח וללא גשם בשעות היום, אך מצד שני סללו את המסלול באספלט חדש וזה עשוי לייצר טמפרטורות גבוהות, לצד פני מסלול חלקים ללא שיבושים. 
 
פירלי מביאים את תרכובות הסופט, הסופרסופט והאולטרה סופט (בחירות הנהגים). כלומר, אין "דילוג" מעל סוג תרכובת וזה יקל על הקבוצות לנסות למצא את הסטאפ שיתאים לכל התרכובות שהן רוצות להשתמש בהן במהלך הסופ"ש. נהגי מרצדס ופרארי בחרו ב 9 סטים של צמיגי אולטרה סופט לעומת נהגי רדבול שבחרו רק ב 7 סטים כאלה לטובת עוד סט של סופר סופט ושל סופט. חוסר הניסיון במסלול הזה הופך את הבחירה הזאת להימור מסויים. בקנדה מרצדס סבלו מהמחסור בסטים של צמיגי ההייפר, לא בדקו אותם ביום שישי וכנראה שילמו מחיר בדירוג ביום שבת. ייתכן שרדבול מראש מתכננים על טקטיקת צמיגים ועצירה/ות שונה מאשר מרצדס ופרארי בניסיון לפצות על חוסר הכוח שלהם...
 
אפרופו חוסר הכוח של רדבול, לפחות סאגת המנועים העתידיים שלהם נפתרה. הבחירה בהונדה נראית נכונה מאותם השיקולים שהיא נראתה נכונה עבור מקלארן ב 2014, בתוספת שמאז הונדה כבר נכוותה קשות ועכשיו כנראה הצליחה למצא את הכיוון הנכון. עבור רדבול להיות קבוצת יצרן בלעדית זה מצב אידאלי. עם רנו זה כבר לא יקרה ועם מרצדס ופרארי זה כמובן בלתי אפשרי. בל נשכח שלרדבול הייתה יכולת אמיתית להשוות את הונדה לרנו מתחילת השנה, כך שההימור מבחינתם קטן לאין ערוך מההימור שמקלארן לקחה ונפלה.
 

(צילום: getty)

 
מאחורי שלושת הגדולות מסתמן שרנו היא הקבוצה שמובילה את מרכז הגריד הצפוף וכמובן שזהו המירוץ הביתי האמיתי הראשון שלהם מאז 2008. לרנו יש היסטוריה חזקה במיוחד במירוץ הביתי, אז קשה להמר נגדם כראשונים "מבין כל היתר". מי יהיו המתחרים החזקים ביותר שלהם קשה להגיד. בהאס טוענים לשיפור ניכר, שפוספס בקנדה, ובברצלונה, על הצמיגים הדקים, מאגנוסן היה הראשון אחרי נהגי שלושת הגדולות. בקנדה פורס אינדיה היוותה את היריב העיקרי של רנו ומאפייני המסלול של פול ריקאר עם הצורך לאזן בין המהירות לגרר פועלים גם לטובתם. מקלארן הוכיחו שיש להם בעיה עם ישורות ואילו טורו רוסו ינסו להוכיח שלהונדה יש את הכוח ופייר גאזלי ינסה להפגין ביצועים פטריוטיים. נשארנו עם סאובר המשתפרים, כאשר לקלרק ינסה להוציא עוד נקודה מהסלע וויליאמס שבשלב כלשהו יצליחו להוציא משהו מהעונה המסויטת שלהם.
 
לסיכום, הקבוצות מגיעות לסופ"ש הזה הכי "על עיוור" שאפשרי בעידן הטכנולוגי של סימולציות סופר מדוייקות, כך שאפשרי מאד שאחת או שתיים תפספסנה את הכיוונון האופטימלי למכוניות שלהן או שבמהלך המירוץ איזו קבוצה תצליח להפתיע עם הימור על טקטיקת צמיגים שונה. מרצדס ופרארי בוודאי יעקבו אחת אחרי השנייה, מה שפותח דלת לרדבול להמר ולהפתיע את שתיהן. במיוחד אם מרצדס ופרארי תאלצנה ללכת על שתי עצירות ורדבול תנסה עצירה פחות או להיפך. נקווה שהמירוץ בפול ריקאר יהיה הרבה יותר "באקו" מאשר "קנדה".
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

עולם הרכב 98: יונדאי קונה מגיע למבחן
צפו: החדשה של במוו, נהיגה ראשונה בטוארג ובר ברוך כובש את איטליה
עולם הרכב, מהדורה 92: העולות החדשות על כבישי ישראל
צפו בתכנית: סקודה קארוק, טויוטה קאמרי וגם גרסה ספורטיבית לפיקנטו
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס, עולם הרכב תכנית 91
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. תערוכת ניו יורק בפתח. אליפות הפורמולה 1 נפתחת וגם מסלול המירוצים בערד חוגג פתיחה בפסח.
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. עולם הרכב תכנית 86
מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש
צפו: מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש, עולם הרכב תכנית 85
עולם הרכב ספיישל תערוכת ז'נבה
טויוטה, וולוו, יגואר, יונדאי, לקסוס ועוד יצרניות כובשות את ז'נבה, תכנית 84
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
קופרה: לאן מיועדות פני המותג?
קופרה: לאן מיועדות פני המותג? עולם הרכב תכנית 83
נהיגה ראשונה: BMW X2
נהיגה ראשונה: BMW X2 שמביאה משב רוח מרענן וצעיר. עולם הרכב תכנית 82
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40, עולם הרכב תכנית 81
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE - עולם הרכב תכנית 80
הכי קרוב לקורס טיס: קורס נהיגת קטר
קורס נהיגת קטר - הצצה לעולם המסתורי ולתהליך ההכשרה של נהגי הרכבות בישראל
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
עולם הרכב 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות אקשן מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
סובארו VX 2018 במבחן דרכים
סובארו VX 2018 במבחן דרכים, עולם הרכב תוכנית 76
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
תכנית 75
מיצובישי קוראת תיגר על פלח הג'פונים עם אקליפס קרוס, עולם הרכב תוכנית 75
תחילת המבול
יבואני הרכב לא מחכים וכבר מציגים את הדגמים לשנת 2018 – עולם הרכב תוכנית 73
צפו: עולם הרכב, מהדורה 71
למבורגיני אורוס, נסיעה על אאודיRS5, מבחן ראשון למתחרה של ה- Tmax ועוד
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

פולקסוואגן פאסאט CC

חוות דעת - פולקסוואגן פאסאט CC היא גרסה שונ... מידע נוסף >

מאזדה 6

חוות דעת - מאזדה 6 היא מכונית המנהלים של הי... מידע נוסף >

סוזוקי ג'ימיני

חוות דעת - סוזוקי ג'ימיני הוא רכב השטח... מידע נוסף >

ב.מ.וו סדרה 3 גראן טוריסמו

חוות דעת - ב.מ.וו סדרה 3 גראן טוריסמו מוגדת... מידע נוסף >