סגור

ניתוח מירוץ אוסטריה: השור הצוהל!

וורשטאפן ניצח במירוץ מלא אקשן ופרישות טכניות ראשונות לשני נהגי מרצדס

  • משה פינצ'בסקי

  • 03.07.2018
מהזינוק ועד לסיום, המירוץ ברדבולרינג היה מלא באנרגיה... אלפי אוהדים כתומים של וורשטאפן לא חיכו למירוץ בבלגיה והגיעו לאוסטריה. זה יצר במסלול אווירה ביתית אמיתית עבור נהג הרדבול, אבל עדיין איש לא ציפה לנצחון שלו, כי הסופ״ש היה בסימן דומיננטיות של מרצדס. האם היה מדובר רק בהתערבות של מכונית הבטיחות הוירטואלית והטעות הטקטית של מרצדס שהפכו את המירוץ למרתק כמו בסין או שהיה כאן יותר?
 
ההולנדים לא התאפקו, הסתערו על אוסטריה וקיבלו תמורה מלאה

(צילום: getty)

 
1) מזג האוויר והצמיגים
מזג האוויר צפוי היה להיות קריר מהרגיל ואף גשום בימי שישי ושבת. גשם לא ממש ירד, אבל הטמפרטורות בהחלט היו נמוכות יחסית והעננים אף תרמו לחום נמוך של פני המסלול עצמם. זהו לא מסלול חדש לקבוצות, אבל ביום שישי ובאימון השלישי בשבת, הקבוצות בוחנות את הצמיגים (החדשים לעונה זאת יש לזכור). בדיעבד בחוכמה לאחר המירוץ, מעניין האם טקטיקות הצמיגים של הקבוצות הראו כבר בשבת את ההבדלים ביכולת השמירה על הצמיגים. פרארי גילו שהם כן יכולים לעשות עצירה אחת עם אולטרה סופט וסופט, בעוד מרצדס ורדבול תכננו עצירה אחת עם הסופר סופט והסופט.
 
בכל אופן, ביום ראשון, הקיץ הגיע לספילברג. טמפרטורת האוויר טפסה בכעשר מעלות ומאחר ולא הייתה כמעט עננות, טמפרטורת המסלול זינקה בכ 15 מעלות. אלה הבדלים מאסיביים, לא רק לקירור המערכות והבלמים, אלא לעמידות הצמיגים. השוני הזה כל כך גדול, שזה כבר כמעט כמו מעבר ממצב רטוב ליבש. הקבוצות הגיעו למירוץ עם כיוונון שהתאים לטמפרטורות נמוכות משמעותית ולא ידעו כיצד הצמיגים יתנהגו בחום הגבוה.
 
התאמת המכוניות לצמיגים יצרה עניין עצום ואקשן. צמד נהגי פרארי ניסו לנצל את היתרון התיאורטי של צמיגי האולטרה סופט בזינוק, אבל נראה לי שמכוניות הפרארי ״שמרו״ יתר על המידה על הצמיגים ולא הביאו אותם לטמפרטורת עבודה יעילה במהירות ולכן שני הנהגים התדרדרו לאחור בנעילות צמיגים בהקפה הראשונה. מאחר והיה בלאגן של עוד גורמים, אני מחזק את התאוריה הזו בהתנהגות של מכוניות הפרארי על צמיגי הסופט לאחר העצירה. לקח לנהגי הפרארי כמה וכמה הקפות בכדי להכניס את הצמיגים לפעולה יעילה ובזמן הזה ריקארדו הצליח לעקוף את רייקונן על המסלול לאחר עוד נעילת בלמים ופספוס פנייה.
 
לאחר שהצמיגים עברו מספר הקפות דו ספרתי, הביצועים עברו לצד של פרארי ומעבר לכך, רדבול ומרצדס החלו לסבול מ״שלפוחיות״ בצמיגים האחוריים. הבעיה הזאת בהסבר פשוט הוא שהשכבה החיצונית של הצמיג מתחממת יתר על המידה וזה יוצר מעין שלפוחית של גומי שרוף שמתנפח. כמובן שיש לזה רמות שונות של חומרה. המעניין הוא שלאחר שהבעיה התפתחה במהירות אצל ריקארדו ודווחה לוורשטאפן, מקס החל לדחוף פחות בשתי הפניות האחרונות על המסלול ופיצה בפניות הימניות המהירות, עד כדי כך שהבעיה אצלו הייתה בכלל בצד ימין, לדברי כריסטיאן הורנר. בכל אופן, הכף נטתה לצד פרארי, וקימי תקף ועקף בחזרה את דניאל.
 
אסטרטגיית הצמיגים שיחקה הפעם לטובת פרארי

(צילום: getty)

 
נקודה מעניינת נוספת עלתה מהתנהגות המרצדס של המילטון לפני הפרישה. צמיגי הסופר סופט עליהם המכונית זינקה ואליהם המילטון עבר בעצירה השנייה הלא מתוכננת, החזיקו מעמד טוב יותר מאשר צמיגי הסופט שאמורים להיות עמידים יותר.
 
2) מכונית הבטיחות הוירטואלית והטעות של מרצדס
מרצדס עשו טעות טקטית כשלא הכניסו את המילטון לעצירה מיד עם הפעלת ה VSC. ההסבר שטוטו וולף נתן היה שבזמן הקצר להחלטה, עלה החשש שרדבול ופרארי יכניסו רק מכונית אחת ואם המילטון ייכנס אזי הוא יתקע מאחורי המכוניות שלא נכנסו. על כך הוסיף, שהצפי היה שה VSC, תופעל למשך לפחות שתי הקפות מלאות, כך שמרצדס יוכלו להגיב בהקפה השנייה לכל העצירות בראשונה. זה לא מופרך, אלא מסוכן והסיכון התממש בכך שהמירוץ חזר לירוק אחרי הקפה וחצי ודפק את מרצדס והמילטון. השהות של לואיס אחר כך בחוץ נקבעה מול פטל וברגע שההפרש ירד ואיים על היכולת של לואיס לעצור ולצאת לפני סבסטיאן, הכניסו אותו. ההמתנה הייתה בתקווה למכונית בטיחות כלשהי נוספת שתאפס את הטעות הראשונית ותחזיר את היתרון לידי המילטון. התגובות של לואיס ברדיו, נשמעו אולי כמו עצבים שלא במקום, אבל צריך לזכור שבהפרש של שלוש הקפות, בלי שהמילטון עשה טעות כלשהי, היתרון העצום שלו, עליו הוא עבד כה קשה כל הסופ״ש, נעלם, והוא התדרדר דה פקטו למקום רביעי. זאת מכה רגשית שהצדיקה את העלאת האחראי על הטקטיקה של הקבוצה בכדי שיקח את האחריות מול המילטון ויתן לו את הכוחות להיאבק מהמקום החדש אליו הפילו אותו.
 
יעדיף לשכוח את המרוץ באוסטריה, טוטו וולף

(צילום: getty)

 
3) האמינות של מרצדס
אי אפשר לקחת מקבוצת מרצדס את סטטיסטיקת האמינות שלה. ברור שהיו פרישות שאינן תלויות באמינות (כגון הפרישה של בוטאס בבאקו) או בעיות אמינות שלא גרמו לפרישה (כגון מגן הראש של המילטון בבאקו לפני שנה). בסופו של דבר, הפרישה הטכנית האחרונה של המילטון הייתה במאלזיה 2016 והיא הכריעה אז את האליפות לטובת רוזברג. אפשר להשוות לאמינות ממנה נהנה שומאכר בפרארי בתחילת שנות האלפיים ובמיוחד בין 2002-2004, אבל אני חייב להגיד שהמכוניות אז ובמיוחד המנועים היו פשוטים לעין ערוך לעומת מפלצות הטכנולוגיה מאז 2014.
 
העצבים של המילטון לא היו על הבעיה הטכנית והוא מיהר להגיד זאת. העונה עוד סופר ארוכה וההיסטוריה וההסתברות נוטות לטובת מרצדס מול פרארי בעניין האמינות הטכנית.
 
מופע יוצא מהכלל של הקהל ההולנדי

(צילום: getty)

 
4) אז מה יחסי הכוחות?
אולי השאלה האמיתית היא האם באמת מרצדס הצליחו לשדרג את המכונית כך שתוכל להוציא מהצמיגים יותר מאשר הפרארי. התשובה, לצערי, איננה חד משמעית לאור מזג האוויר שהשתנה ובעיות הצמיגים שקרו לפחות להמילטון. ייתכן שמרצדס כיווננו את המכונית יותר מדי לטובת הדירוג והוצאת ביצועים מיידיים בהקפה אחת לעומת פרארי. אופן הביצועים המהיר של מרצדס בתחילת הסטינטים במירוץ לעומת הביצועים של פרארי, בהחלט מתיישב עם התאוריה הזאת, אבל זה לא מוכיח אותה.
 
הדבר הברור הוא שבסופ״ש יבש, על מסלול מוכר, מרצדס הכו את פרארי בדירוג. מה היה קורה במירוץ אילולא ה VSC, קשה להערכה. המילטון ניסה לבצע את טקטיקת הצמיגים המתוכננת מראש ונכנס לבעיה מהר מאד על צמיגי הסופט. הפרישה הטכנית לא משנה את זה, אלא שייתכן שאם היה מוביל מלפנים לאחר החלפת הצמיגים (מה שבוודאות היה קורה לולא ה VSC), הוא היה מצליח להימנע ממלוא חומרת הבעיה כפי שוורשטאפן הצליח ואז כמובן לנצח. אולי לא בצורה דומיננטית, אבל גם פטל עשה דבר דומה בבחריין.
 
לואיס המילטון, צולם לפני פתיחת המרוץ

(צילום: getty)

 
לי נראה שמרצדס לכל הפחות הגדילו את פוטנציאל הביצועים של המכונית וכפי שהיה עד עכשיו, נלחמים מול הצמיגים בכדי להוציא אותו לפועל. בסילברסטון נראה את זה על הצמיגים הדקים שמתאימים להם יותר. לפרארי יש צורך בשדרוג יחד עם תפילה לקיץ חם וארוך העונה…
 
 
5) המגע בין וורשטאפן לרייקונן
והנה אנחנו חוזרים שוב לדון במגע בין וורשטאפן לאחת ממכוניות הפרארי. הדבר הראשון שיש להזכיר כאן הוא ששופטי המירוץ לוקחים בחשבון את תוצאות המגע בעת השיפוט. כלומר אם רייקונן היה מתרסק כתוצאה מהמגע, ייתכן שמקס היה חוטף עונש. כן, אין הבחנה ברורה בין מה נעשה לתוצאה. נקודה נוספת שתמיד עולה, היא שבכל מירוץ יש שופטים אחרים ולכן אין אחידות, כך ששופטים אחרים בפול ריקאר יכלו לתת לפטל עונש אמיתי ולא רק 5 שניות תוספת זמן. התפלמסנו על כך רבות, אבל זה המצב וחוץ מזה…
 
מבחינת המגע עצמו, לטעמי, מדובר בתאונת מירוצים בלבד בלי צורך להתערב. רייקונן נסחף רחב בפנייה השמאלית הראשונה, מה שאפשר לוורשטאפן כמעט ליישר איתו קו בקו הפנימי בכניסה לפנייה השמאלית השנייה. תאורטית לפי ״לשון החוק״ שני הנהגים אמורים לאפשר אחד לשני לעבור דרך הפניה זה לצד זה. נכון, שקימי היה כחצי רכב לפני מקס ומדובר בפנייה מהירה, שלא מאפשרת שתי מכוניות לרוחב, אבל אם נפרש את החוק כך שאסור לנהג בקו הפנימי לנסות לעקוף, נישאר באמת רק עם עקיפות צד לצד בקו ישר. זה מירוץ. מה שוורשטאפן מסתכן ועושה לאחרים, הם יכולים לעשות לו. מקס היה במרחק של סנטימטרים מאובדן הכנף הקדמית וייתכן שנזק גם לקימי. אם זה היה קורה, אז שוב הוא היה דופק לעצמו ואולי לנהג אחר את המירוץ ואולי נענש, אבל בטוח שהיה חוטף בתקשורת על הגישה שלו. אותה התקשורת שמהללת אותו עכשיו על איזו הקפה ראשונה מדודה ומופלאה הוא עשה, כאשר במרחק של כמה סנטימטרים ציפה לו גזר דין הפוך.
 
רגע מהזינוק, וורשטאפן מפלס את דרכו בתוך הצפיפות

(צילום: getty)

 
אפרופו האחידות בענישה, עלה גם העונש של פטל בדירוג. הגיע לפטל עונש. נקודה. החוק בדירוג פשוט וברור. נהג צריך לפנות את הדרך בכל מצב אלא אם הוא בהקפת דירוג בעצמו. גם הכנה להקפת דירוג וחימום צמיגים וגם תפיסת מרחק ומיקום וגם אי יכולת לראות או אי קבלת אזהרה מהקבוצה, כל אלה לא פוטרים מהאחריות המוחלטת לפנות את קו המירוץ. לכן הגיע לפטל עונש באוסטריה ולכן התקדים בדירוג במונטריאול כה דפוק.
 
 
6) העקיפות, ה DRS והמסלול
בהכנה למירוץ התייחסתי לכך שהתוואי החדש של הרדבולרינג מתאים דווקא למכוניות המודרניות והבעיה הקשה שלהן בעקיפה בגלל הבעיה האווירודינמית. השנה הוסיפו איזור DRS שלישי והשאלה היא עד כמה זה עזר לאקשן ולריבוי העקיפות במירוץ.
 
האמת חייבת להיאמר: הגורם המכריע לעקיפות במירוץ היו הצמיגים והשוני של התאמתם לכל מכונית, א-ב-ל, לעניות דעתי, ה DRS המושמץ, תרם רבות להצלחת ניסיונות העקיפה. אי אפשר להתחמק מכך שמדובר בעזרה מלאכותית שנותנת לכאורה יתרון לנהג אחד על פני נהג אחר, אולם, למעשה מדובר רק ב״תיקון טכני״ שמאזן את הבעיה הטכנית עם האווירודינמיקה של המכוניות שכה מקשה על ביצוע עקיפות מוצלחות. לפני שהאווירודינמיקה הפכה להיות הגורם המכריע בין המכוניות השונות (כשלכולם אותם הצמיגים), הרי שהפגיעה האווירודינמית במכונית העוקפת דרך הפנייה הייתה מתאזנת לכל הפחות מול היתרון בסליפסטרים לאורך הישורת. זה לא מתאזן לפחות מאז אמצע שנות התשעים והולך ומחמיר. עד שלא ימצאו לזה פתרון מעמיק, ה DRS הוא ״אפליה מתקנת״. פשוט כך. חשוב רק למנן אותו נכון.
 
7) אי מתן הוראות קבוצתיות בפרארי לטובת פטל
זה כבר מירוץ שני ברציפות שהמתנתי בחרדה לרגע מתן ההוראה בפרארי לרייקונן לוותר על מיקומו לטובת פטל. בפול ריקאר הדילמה נפתרה הודות ליכולת של קימי להשיג עוד מיקום, אבל באוסטריה, באופן אירוני, באותו המקום בו קרתה שערוריית ההוראות הקבוצתיות בפרארי ב 2002, החלפת המיקום בין פטל לרייקונן הייתה לגמרי על הפרק, אך לא התבצעה.
 
חרף היותי אוהד הקבוצה ובעל רצון להאמין שההחלטה נפלה מסיבה ספורטיבית, אי אפשר להתעלם מכך שקיים שיקול ה-PR הכה חזק שלא לייצר שליליות נוסח 2002, כמו גם הרצון לתמרץ את רייקונן עכשיו לטובת הקרבה עתידית שלו. אני גם חושב, שלפחות רגשית, להנהלה של פרארי ולפטל היה קל יותר לקבל את אובדן שלושת הנקודות הנוספות, לאחר שבתחילת המירוץ היה נראה שהמילטון הולך לפתוח כאן פער משמעותי ובמקום זה פטל קיבל בחזרה את הובלת האליפות. קל יותר לקבל מתנה קטנה יותר מאשר מתנה גדולה כל עוד זה נתפש כמתנה ולא כאובדן.
 
8) נהג המירוץ
הרבה אקשן = הרבה רגעי נהיגה יפים, אבל צריך לשפוט את הנהגים על כלל המירוץ ואף הדירוג. מיד אחרי המירוץ בחרתי באלונסו, משום שהוא זינק מהפיטס והצליח לסיים שמיני תוך ניצול מלוא הביצועים של המקלארן והצמיגים, אבל בדיעבד, היו עוד נהגים שעשו לא פחות. גרוז׳ן למשל, נתן דירוג אדיר, פוקח עיניים ובמירוץ סיים רביעי. מאגנוסן נפל מגרוז׳ן בדירוג, אבל במירוץ לא נהנה מעצירה תחת ה-VSC וזכה במקום החמישי בזכות מאבק ועקיפות על המסלול. ללא ספק הנהג הקשוח בסבב.
 
אבל בסופו של דבר אי אפשר להתעלם מסה״כ הביצועים של וורשטאפן. הוא ניצח את בן זוגו בדירוג ובהפרש. הוא עשה הקפה ראשונה מרשימה ביותר ולבסוף, הוא היחיד מיריבי פרארי שהצליח לייצר קצב תחרותי ללא פגיעה משמעותית בצמיגים שלו. כמעט תמיד יש איזה סימן שאלה ליד וורשטאפן, אבל הפעם אני חושב שמגיע לו להיבחר כנהג המצטיין.
 
רגע של נחת

(צילום: getty)

 
9) הקבוצות האחרות
רנו סבלו ברדבול רינג משלל בעיות ותקלות, אבל המהירות שלהם בפניות לא נעלמה. שימו לב לעשן שיצא בפיצוץ מהאגזוז של הולקנברג בעת שהחנה את המכונית בקצה הישורת. אפילו במהירות נמוכה ועם מנוע מפוצץ, העשן נפלט בבירור אל מתחת ובצמוד לכנף האחורית. להזכירכם, האגזוזים העונה מוקמו כך שלא יוכלו להאיץ את האוויר מתחת לכנף האחורית…
 
ההצלחה של פורס אינדיה לא מפתיעה אותי במירוץ בו נדרש ניהול מיוחד של הצמיגים. למרות שהקבוצה כבר ויתרה על מאבק מול רנו, ההבנה שלהם את החבילה שיש להם מעוררת כבוד.
 
חייבים לחלוק כבוד להאס. בקנדה הם הציגו חבילת שדרוג מעמיקה למכונית וטענו שסבלו מחוסר מזל מאז. באוסטריה הם הוכיחו את הדבר. גרוז׳ן ניצח בדירוג את ריקארדו ברדבול פייר אנד סקוור. זה לא עניין של מה בכך. במירוץ ההאס היו בבירור הקבוצה הרביעית בטיבה וזכו לתיקון אירועי אוסטרליה.
 
סאובר ולקלר (סליחה שלקח לי זמן עם תיקון השם שלו) הם כבר ממש לא הפתעה. הפעם לקלר דפק קצת את המירוץ שלו עם טעות בהקפה הראשונה שהוציאה אותו משטח המסלול ודרדרה אותו לאחור, אבל הוא ידע להתאושש בעזרת ה VSC, ולחזור למאבק הרגיל כמעט מול אלונסו. השיפור בקבוצה מוכח גם על ידי אריקסון, שהפעם נתן מירוץ מרשים, במיוחד בכל הקשור ביכולת שלו לנצל נכון את הצמיגים.
 
מקלארן הוציאו בעזרת אלונסו הרבה יותר ממה שציפו לפני הזינוק. תזכרו במה שאלונסו אמר ברדיו בתחילת המירוץ. בסילברסטון אני צופה להם ביצועים יותר תחרותיים.
 
ונסיים עם ויליאמס שנמצאים במצב קשה ואינני יודע מאיפה תגיע הישועה עבורם. אני חושש שעם כל הכבוד לעבר הסופר מפואר שלהם ולכבוד העצמי, אין מנוס מלהציע איזו עסקת חבילה למרצדס נוסח סאובר ולאבד את הנהג שהכי קל וזול לוותר עליו. עצוב אבל פרגמטי.
 
יאללה, לסילברסטון ולמהפך נוסף!
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

מבחן השוואתי ענק: מי פיק אפ הטוב ביותר בשטח?
מבחן השוואתי ענק: מי פיק אפ הטוב ביותר בשטח? עולם הרכב תכנית 105
עולם הרכב 104: נהיגה ראשונה בקיה סטינגר
עולם הרכב 104: נהיגה ראשונה בקיה סטינגר
נגמרה החגיגה: מהיום נתוני צריכת הדלק תואמים למציאות ולא למעבדה
נגמרה החגיגה: מהיום נתוני צריכת הדלק תואמים למציאות ולא למעבדה. תכנית 103
צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו
צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו, עולם הרכב 102
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח, סיכום ביניים
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח לשברולט אקווינוקס, סיכום ביניים
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! צפו
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! עולם הרכב 100
עולם הרכב 98: יונדאי קונה מגיע למבחן
צפו: החדשה של במוו, נהיגה ראשונה בטוארג ובר ברוך כובש את איטליה
עולם הרכב, מהדורה 92: העולות החדשות על כבישי ישראל
צפו בתכנית: סקודה קארוק, טויוטה קאמרי וגם גרסה ספורטיבית לפיקנטו
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס, עולם הרכב תכנית 91
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. תערוכת ניו יורק בפתח. אליפות הפורמולה 1 נפתחת וגם מסלול המירוצים בערד חוגג פתיחה בפסח.
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. עולם הרכב תכנית 86
מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש
צפו: מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש, עולם הרכב תכנית 85
עולם הרכב ספיישל תערוכת ז'נבה
טויוטה, וולוו, יגואר, יונדאי, לקסוס ועוד יצרניות כובשות את ז'נבה, תכנית 84
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
קופרה: לאן מיועדות פני המותג?
קופרה: לאן מיועדות פני המותג? עולם הרכב תכנית 83
נהיגה ראשונה: BMW X2
נהיגה ראשונה: BMW X2 שמביאה משב רוח מרענן וצעיר. עולם הרכב תכנית 82
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40, עולם הרכב תכנית 81
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE - עולם הרכב תכנית 80
הכי קרוב לקורס טיס: קורס נהיגת קטר
קורס נהיגת קטר - הצצה לעולם המסתורי ולתהליך ההכשרה של נהגי הרכבות בישראל
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
עולם הרכב 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות אקשן מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
סובארו VX 2018 במבחן דרכים
סובארו VX 2018 במבחן דרכים, עולם הרכב תוכנית 76
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
תכנית 75
מיצובישי קוראת תיגר על פלח הג'פונים עם אקליפס קרוס, עולם הרכב תוכנית 75
תחילת המבול
יבואני הרכב לא מחכים וכבר מציגים את הדגמים לשנת 2018 – עולם הרכב תוכנית 73
צפו: עולם הרכב, מהדורה 71
למבורגיני אורוס, נסיעה על אאודיRS5, מבחן ראשון למתחרה של ה- Tmax ועוד
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

לנדרובר דיסקברי

חוות דעת - לנדרובר דיסקברי הוא ה- SUV היוקר... מידע נוסף >

אאודי R8

חוות דעת - אאודי R8 היא מכונית הספורט הדו-מ... מידע נוסף >

טויוטה יאריס

חוות דעת - טויוטה יאריס היא הסופר מיני של ה... מידע נוסף >

הונדה סיוויק סטיישן

חוות דעת - הונדה סיוויק סטיישן היא המשפחתית... מידע נוסף >

ב.מ.וו X3

חוות דעת - ב.מ.וו X3 הוא הקרוסאובר הקומפקטי... מידע נוסף >