סגור

ניתוח מירוץ הפורמולה 1 באנגליה: סילברסטון אדום

פטל ופרארי מצליחים לנצח בבריטניה עם הרבה אקשן ושערורייה שעשויה להכניס דם רע למאבק האליפות  

  • משה פינצ'בסקי

  • 10.07.2018
התאונה בין רייקונן להמילטון בפנייה 3 (ויליג׳):
אחרי המירוץ נפתחו דיונים רותחים לגבי התאונה והעונש וכו׳. יש לי כל כך הרבה מה להגיד שאני מתקשה לסדר את הדברים. הנקודה הראשונה היא לזכור שלכל אחד יש העדפות שגורמות לו להטיה כזאת או אחרת, כלומר אוהדים של פרארי או קימי כועסים על העונש של קימי, אבל אם וורשטאפן היה עושה בדיוק את מה שקימי עשה, אז היו תולים כבר חבל עם לולאה על העץ הקרוב. גם לתקשורת יש הטיה. מצחיק היה לראות שבסוף תוכנית הראיונות של סקיי הבריטית (בסוף החלק השלישי), דווקא אדי ג׳ורדן ״הכניס״ בנקודה הזאת לסוזי וולף (פרשנית וכמובן אשתו של טוטו ממרצדס) כמה פעמים. גם התקשורת האיטלקית או אפילו הישראלית לא חסינות לזה. אני אוהד של פרארי, בואו נתחיל!
 
אז מה קרה שם? אחרי הזינוק הגרוע של המילטון, בפנייה השנייה (פארם) רייקונן הצליח להגיע לצידו בקו החיצוני בדרך לקו הפנימי בבלימה החזקה הראשונה לפנייה השלישית (ויליג׳). המילטון פתח דלת רחבה לרייקונן, שהייתה אמורה להספיק לו לעבור בפנייה (אבל גם בגלל שבוטאס היה שם לפניהם). קימי נעל גלגל בניסיון לעקוף בפנימי, אבל החליק ופגע עם הגלגל הקדמי שמאלי שלו בימני אחורי של לואיס וסובב אותו. דרך אגב, שתי המכוניות לא נפגעו מהמגע, למרות שבהתחלה שני הנהגים היו בטוחים שכן.
 
(צילום: getty)

למרות הציוץ הפייסני של המילטון, ייקח זמן להפשרת היחסים

 
עולות כאן כמה נקודות עקרוניות:
א. האם חומרת התוצאה משפיעה על עצם קבלת העונש? כלומר על אותו מעשה של הנהג פעם אחת לא יהיה כלל עונש כי לא נגרם נזק מהותי ופעם אחרת כן יהיה עונש כי כן נגרם נזק גדול? מה הוא הנזק שמצדיק עונש? 
 
בנקודה הזאת התווכחתי אחרי המירוץ מה ההבדל בין המגע של וורשטאפן עם רייקונן באוסטריה למגע הזה? במידה ורייקונן היה עף ומתרסק באוסטריה, האם היה נכון להעניש את וורשטאפן? מנגד טענו שרייקונן פתח שם את הדלת וכו׳, טענות שקשה לי לקבל כהבדל מהאירוע הנוכחי. הטענה היחידה שאני מקבל היא שבאוסטריה וורשטאפן יכול היה לדבוק בקו שלו ללא רייקונן, בעוד שבסילברסטון, קימי היה נסחף רחב בעקבות נעילת הגלגל. אבל כאן עולה הבעיה הבאה…
 
ב. עד כמה אנחנו רוצים שנהגים יסתכנו וינסו לעקוף? יש לנו קושי טכני של אווירודינמיקה שמקשה גם כך על עקיפות. הנהגים כיום מפחדים להסתכן בעקיפה לא בגלל החשש לחייהם (תאונה כמו של סאיינז וגרוז׳אן, עד לשנות התשעים, הייתה מסתיימת בסיכוי גבוה בנזקי גוף אם לא מוות), אלא בגלל החשש מפגיעה במכונית ו/אובדן מיקום בניסיון. בנקודה הזאת הרחבתי בעבר אחרי כל ניסיון עקיפה בעייתי של וורשטאפן לדוגמה, כך שקשה להאשים אותי בהעדפת פרארי. קיים איזון טבעי שהנהגים יודעים שמה שהם יכולים לעשות, יכולים לעשות להם. האם צריך להפחיד אותם שכל ניסיון עקיפה בו לא הצליחו ונוצר מגע, יגרור עונש? מה ההבדל? חוסר היכולת לדבוק בקו שלהם, כפי שקרה לקימי עכשיו או שהניסיון היה ״התאבדותי״ (חסר סיכוי ו/או מסוכן בטירוף)? אני תמיד נוטה להקל עם הנהג שמנסה לעקוף כתמריץ עקרוני לעידוד העקיפות. זוכרים את העקיפה של וובר על אלונסו בתוך או-רוג׳? רבים היו אומרים שזה ניסיון עקיפה ״התאבדותי״.
 
ג. האחידות של חומרת העונש. בפול ריקאר פטל קיבל עונש של 5 שניות כשנגרם לבוטאס נזק קשה משנגרם בסילברסטון להמילטון. בעבר על מגע כזה בזינוק, שלא גרם לנזק מעבר לאובדן מיקום, העונש היה חמש שניות והנה עונש של עשר שניות. כאילו החליפו בין התאונות. לפטל כנראה הגיע עונש של 10 שניות ודווקא לרייקונן העונש של החמש.
 
ד. מרצדס והמילטון האשימו את נהגי פרארי בשימוש בטקטיקה של תאונות מכוונות, בדומה לסנה בסוזוקה 90 ולשומאכר באדלייד 94 ובחרז 97. שני נהגי פרארי דחו זאת. פטל התייחס לכך שאי אפשר לעשות זאת בלי פגיעה עצמית כמו שקרה לו עם בוטאס בצרפת, כך שבלתי אפשרי לסמוך על רווח כלשהו בכדי להפוך את זה לטקטיקה. אני גם חושב שרייקונן הוא אחד הנהגים האחרונים שניתן לטעון לגביו שהוא נוהג בצורה מלוכלכת.
 
(צילום: getty)

טקטיקה או תאונת מירוצים תמימה? כנראה שלא נדע לעולם

 
ה. החשש הגדול הוא שמספר 2 בקבוצה, יהפוך להיות ״מתנקש״ בשירות מספר 1 ויוריד את היריב הגדול שלו בצורה לא ספורטיבית מהמסלול. בנקודה הזאת צריך לזכור שמעבר להתערבות הרשויות, יש גם את האיום הנגדי המיידי. אלה לא דברים חדשים שמעולם לא קרו, אפילו כאשר סכנת הפגיעה הפיזית הייתה גבוהה לאין ערוך. לא זכור לי מתי, אבל כבר התייחסתי לתאונה של בנדיני (פרארי- כן ההוא שנשרף חי במונקו אבל לא עף למים) וגראהם היל במירוץ קובע האליפות בשנת 64. מספר 2 בפרארי הוציא מהמירוץ את מספר אחד של BRM וג׳ון סורטיס, מספר 1 של פרארי זכה באליפות (אם כי בזמן התאונה ג׳ים קלארק בלוטוס הוביל את המירוץ ועמד לזכות בו ובאליפות עד לפרישה מכנית). בכל אופן ובהמשך למה שכתבתי על רייקונן, אני לא רואה אותו או את בוטאס מסכימים למשהו מלוכלך מראש נוסח פיקה ג׳וניור בסינגפור.
 
(צילום: getty)

הרבה דם רע זרם על הפודיום אך אנחנו לא מתלוננים

 
ההחלטה של מרצדס שלא להחליף צמיגים תחת מכונית הבטיחות המאוחרת:
אחרי אוסטריה חשבתי לעצמי, האם יש בכלל מצב בו במכונית בטיחות לקראת סיום המירוץ, יהיה נכון שלא להחליף צמיגים, ולא יכולתי לחשוב על מצב ברור כזה, למעט כשלא נשארו צמיגים או כשיש חשש לאובדן מיקום במסלול כמו מונקו. האופן בו הצמיגים של פירלי מתחממים וכיצד הם מתפקדים במירוץ ספרינט שכזה, מחייבת החלפה. זה הוכח בסין. בדיעבד זה הוכח גם בסילברסטון. הקושי של פטל לעקוף את בוטאס נבע בעיקר מכך שפטל לא רצה להסתכן יתר על המידה, אך לבסוף נאלץ ללכת על זה. אילולא החשש לאליפות, העקיפה (או התאונה) הייתה מתבצעת עוד קודם. מצד שני, עלתה הטענה שלמרצדס לא נותרו סטים של הצמיגים הרכים עבור הנהגים, אז זה דבר אחד מכריע אם זה נכון. הדבר השני הוא החום הרב שהיה ורמת השחיקה. אני משער שהניתוח של מרצדס היה שאם נהגי פרארי ינסו לעקוף ולא יצליחו מיד, הצמיגים הרכים יישחקו (מלשון שחיקה) והמצב יתאזן יחסית מהר. בפועל זה לא קרה, אבל זאת חוכמה שבדיעבד. דרך אגב, בראיונות מיד אחרי המירוץ, הורנר מרדבול טען שלפי דעתו זו הייתה טעות מצד מרצדס.
 
טעות אסטרטגית של מרצדס?

(צילום: getty)

 
נקודה מעניינת לגבי הזינוק המחודש, שעלתה כבר בשנה שעברה (למשל בספא), היא שלמשך 2 הקפות ה DRS מנוטרל ולכן חלק מהיתרון של הנהגים על הצמיגים הרכים יותר מנוטרל גם כן. ברגעים האלה ניתן לחזות בחומרת הבעיה האווירודינמית עם העקיפות. אפילו עם יתרון אחיזה מאסיבי, קשה מאד לעקוף בלי ה DRS שמאזן את חוסר היכולת להיצמד דרך הפניות ביציאה אל הישורת.
 
מרוץ הספרינט בעשר ההקפות האחרונות היה ״פיצוי״ כלשהו על אובדן המאבק ראש בראש של נהגי מרצדס ופרארי. בוטאס עשה עבודה נהדרת בשמירת פטל אחריו וחשיפתו למתקפה מצד המילטון. רייקונן התעשת והצליח להשתחרר ממכוניות הרדבול בדיוק בזמן בכדי לסגור על המילטון לפני שהוא מתחיל להציק לפטל. בסופו של דבר נדרש שילוב של צניחה בביצועי הצמיגים השחוקים של בוטאס יחד עם ניסיון עקיפה די מסוכן מצד פטל בכדי לסדר נצחון ראשון לסקודריה בסילברסטון מאז 2011 עם אלונסו.
 
נהג המירוץ:
המילטון. נכון שהוא נעזר במכונית הבטיחות בכדי לסיים שני, אבל התאונה עם רייקונן כאילו שחררה בו את הזעם שהינו מרכיב חיוני לנהיגה יוצאת דופן. יודגש שהזעם לא גרם לו לעשות שטויות (מלבד ההתנהגות הפגועה מיד אחרי המרוץ), אבל היה ״דלק״ נוסף לעשות את העקיפות וההקפות שהוא היה צריך בכדי לסגור המובילים. מה היה קורה אילולא התאונה? קשה לדעת. מרצדס נהנו מהרבה פחות יתרון מול פרארי מאשר חשבתי שיהיה להם כתוצאה ממאפייני המסלול ומאפייני המכונית (בעיקר לפי דעתי בגלל החום אבל גם בגלל השדרוג של פרארי). חרף זאת, הייתי נהנה עוד יותר ממירוץ בו המילטון היה יוצא שלישי מפניית ויליג׳ בהקפה הראשונה. אם פטל היה מנצח מירוץ כזה, אז הייתי נותן לו את נהג המירוץ.
 
ראוי להזכיר הרבה נהגים שנתנו מירוץ חזק. רייקונן התאושש אף הוא מהעונש, אך התאונה ובעיקר ההסתבכות המיותרת שלו עם וורשטאפן, לאחר שכבר הצליח לעקוף אותו, מראים שיש לו יותר ויותר נפילות ריכוז. אני חייב גם להגיד, שאולי יש לו תוצאות שנראות טוב לאחרונה, אבל לקלר היה עושה יותר אם היה בקבוצה מתחילת השנה. את הקרב היפה של וורשטאפן הזכרנו, אבל גם אלונסו שוב הוציא מהמקלארן, הרבה יותר מהצפוי. הולקנברג ניצח את מרוץ מרכז הגריד, למרות החולשה של רנו.
 
נתן את מירוץ חייו: לואיס המילטון

(צילום: getty)

 
מצב התחרותיות בין מרצדס לפרארי ורדבול
טעיתי בהערכתי את המצב התחרותי בסילברסטון. חשבתי שמרצדס יהיו דומיננטיים הרבה יותר בגלל דרישות המסלול ליעילות אווירודינמית והצמיגים הדקים. שני דברים קרו פה. האחד הוא שלדעתי החום הגבוה הגביל את היתרון של מרצדס על הצמיגים הדקים. השני הוא שפרארי באמת ובתמים מצליחים השנה לעמוד ראש בראש עם מרצדס ב״מרוץ החימוש״ האינסופי של שדרוג המכוניות. זה לא עניין של מה בכך. להביא שדרוג של הרצפה לסילברסטון באמצע טריפל-הדר! אין ספק שמרצדס כבר מתגעגעים לשנה שעברה.
 
לא, הם לא מתחבקים, זה רק נראה

(צילום: getty)

 
רדבול התבכיינו הרבה על חוסר הכוח שלהם מול מרצדס ופרארי. לאחר המעבר להונדה לשנה הבאה, הכפפות הוסרו בין רדבול לרנו. וורשטאפן תיאר את המנוע של רנו מול מרצדס ופרארי כמו מנוע של F2 לעומת F1. זה שוב נראה לי מלוכלך, אבל קשה להתעלם מכך שמכוניות הרדבול פשוט היו ליגה מתחת למרצדס ולפרארי. מעין בין שתי הקבוצות הגדולות לקבוצות מרכז הגריד.
 
עוד נקודות
רנו אכזבו אותי בגדול. יש לי תחושה שנלקחה שם החלטה להתרכז בעונה הבאה ובמאבק ברדבול הונדה. הרנו היו מתחילת השנה חזקות יחסית בפניות, אבל לפחות בדירוג בסילברסטון, נפלו אל מאחורי הפורס אינדיה וההאס. במרוץ הולקנברג הצליח לחמוק מהבלאגן של קימי ולואיס ושל מכוניות ההאס בויליג׳ ומשם עשה את הקטע הרובוטי שלו של מקסימום ביצועים במינימום טעויות. הבחור יכול לנצח כל לה מאן, יותר אפילו מאלונסו.
 
להאס הייתה הזדמנות שוב לנצח את מרכז הגריד, אבל אחרי ההצלחה באוסטריה, גרוז׳אן היה חייב לפגוע במאגנוסן בהקפה הראשונה. חפשו ביו טיוב מה היה לוובר להגיד על גרוז׳אן דווקא אחרי אוסטריה. אם מאשימים את וורשטאפן בניהול סיכונים לקוי, הוא יכול להיות נגיד בנק מרכזי לעומת גרוז׳אן. יש לו כשרון מבוזבז. אולם, אם חשבתם שזאת הייתה ההתנהגות הגרועה ביותר בין נהגי קבוצה בסופ״ש, אז להאס יש ״אס״ שמנצח גם את זה…
 
נסכם את השבועיים האחרונים בכך שהיה הרבה אקשן ובסופם אנחנו יוצאים כאשר הקרב בין מרצדס לפרארי ובין המילטון לפטל, צמוד – וחשוב מכך – פתוח לחלוטין!
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

עולם הרכב 98: יונדאי קונה מגיע למבחן
צפו: החדשה של במוו, נהיגה ראשונה בטוארג ובר ברוך כובש את איטליה
עולם הרכב, מהדורה 92: העולות החדשות על כבישי ישראל
צפו בתכנית: סקודה קארוק, טויוטה קאמרי וגם גרסה ספורטיבית לפיקנטו
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס, עולם הרכב תכנית 91
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. תערוכת ניו יורק בפתח. אליפות הפורמולה 1 נפתחת וגם מסלול המירוצים בערד חוגג פתיחה בפסח.
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. עולם הרכב תכנית 86
מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש
צפו: מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש, עולם הרכב תכנית 85
עולם הרכב ספיישל תערוכת ז'נבה
טויוטה, וולוו, יגואר, יונדאי, לקסוס ועוד יצרניות כובשות את ז'נבה, תכנית 84
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
קופרה: לאן מיועדות פני המותג?
קופרה: לאן מיועדות פני המותג? עולם הרכב תכנית 83
נהיגה ראשונה: BMW X2
נהיגה ראשונה: BMW X2 שמביאה משב רוח מרענן וצעיר. עולם הרכב תכנית 82
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40, עולם הרכב תכנית 81
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE - עולם הרכב תכנית 80
הכי קרוב לקורס טיס: קורס נהיגת קטר
קורס נהיגת קטר - הצצה לעולם המסתורי ולתהליך ההכשרה של נהגי הרכבות בישראל
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
עולם הרכב 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות אקשן מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
סובארו VX 2018 במבחן דרכים
סובארו VX 2018 במבחן דרכים, עולם הרכב תוכנית 76
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
תכנית 75
מיצובישי קוראת תיגר על פלח הג'פונים עם אקליפס קרוס, עולם הרכב תוכנית 75
תחילת המבול
יבואני הרכב לא מחכים וכבר מציגים את הדגמים לשנת 2018 – עולם הרכב תוכנית 73
צפו: עולם הרכב, מהדורה 71
למבורגיני אורוס, נסיעה על אאודיRS5, מבחן ראשון למתחרה של ה- Tmax ועוד
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

פיאט דובלו

חוות דעת - פיאט דובלו הוא וואן העבודה של הי... מידע נוסף >

טויוטה קורולה

חוות דעת - טויוטה קורולה היא המכונית המשפחת... מידע נוסף >

שברולט ספארק

חוות דעת - שברולט ספארק היא המכונית העירוני... מידע נוסף >

פולקווסגן טרנספורטר

חוות דעת - פולקסוואגן טרנספורטר הידוע אשר מ... מידע נוסף >

יגואר F-Pace

חוות דעת - יגואר F-PACE הוא הקרוסאובר הקומפ... מידע נוסף >