סגור

פולו GTI במבחן: געגועיי ל-GTI

היא צנועה מבחוץ אבל מסתירה חיה מפנים, שווה 50k יותר מדגם הכניסה?

  • דרור ברלי

  • 13.07.2018

(צילום: דרור ברלי)

 
בשנים שבהן פולקסווגן מכרה חיפושיות ונגזרותיהן המהוגנות והשמרניות לדוקטורים ייקים מזדקנים, יצרנים אחרים הקדימו אותה עם מכוניות קטנות, מהירות, בעלות פוטנציאל חיוכים גדול. אבל רשמית, פולקסווגן תיזכר לעד כיצרנית שהמציאה את ההוט האץ', האחראית הבלעדית לשילוש האותיות הקדוש GTI. יצרנים אחרים העתיקו בלי בושה את האותיות האלה וחלקם גם עשו את זה טוב יותר, אבל המקור נשאר לנצח שם נרדף של  VW ספורטיבית. במיוחד של הגולף. ואז, שיקולים שיווקיים הביאו את היצרן לנפק גרסא ספורטיבית גם לאחות הקטנה מקטגוריית הסופר-מיני, הפולו. היא תמיד היתה בסדר בסך הכל, אבל כהוט-האץ' היא מעולם לא התעלתה לאיכויות הנדירות שהציעה אחותה הבכירה והיקרה יותר וגם לא לאלה של סופר-מיני מתחרות חזקות מתוצרת פיז'ו, רנו ופורד.
 
אני מודה על האמת, לא היו לי אשליות שאקבל כאן גולף GTI מוקטנת. הפולו שייכת לקטגוריה זולה יותר ופשוטה יותר, אבל מכל הבחינות החשובות שבגללן אנשים מוכנים לשלם 50% יותר עבור דגם ספורטיבי – אסור שיהיו פשרות. ולכן היא כאן בחניה שלי, מוכנה ומזומנה ל-48 שעות אינטנסיביות על מיטב האספלט המפותל שכבישי מע"צ יכולים להציע בקצוות של ארץ הקויידש, במהלכן אוציא לה את המיץ כדי למצוא את התשובות.
 
מים שקטים שחודרים עמוק
פולוGTI  באה לי טוב בעין כי היא צנועה. לא מוחצנת ולא צעקנית. מין "סליפר" שכזה. הדור האחרון של הפולו הוא כבר תאום כמעט זהה של סיאט איביזה שגם היא מכונית נאה לעין ודגם ה-GTI  נבדל מהאחיות הזולות בכמה פרטים קטנים וטובי טעם שרק עין מבינה תבחין בהם – סמלוני  GTIקטנים ואדומים על הגריל, דלת תא המטען והכנפיים הקדמיות, פס אדום לרוחב החרטום, חישוקי סגסוגת 17 יפהפיים שנועלים צמיגים במידה 215/45, מפלט כפול קנה, חצאיות קטנות וסמליות מסביב למפתנים וגג שמש מושחר. וזהו. אין מטראז' של ניקלים בוהקים, אין ספויילרים תוקפניים ודיפיוזרים בצבעי מלחמה בנוסח עדות חובבי הדריפטים מהמזרח הרחוק... וככה בדיוק אני אוהב – צנוע. מים שקטים שחודרים עמוק.
 
מבפנים יש גלגל הגה מצופה עור עם תחתית קטומה, מושבים ספורטיביים מצופים באריג המשובץ המסורתי של GTI לדורותיהן ודיפון פלסטי אדום לדשבורד שקצת פחות מסתדר עם הצבע הכחול העמוק של רכב המבחן. העיצוב בכללותו מאוד אופייני למכוניות של VAG – אין כאן תעוזה מיוחדת, הכל מרגיש מוכר וביתי ואפילו שמרני במקצת, אבל הנדסת האנוש נכונה ובעיני זה עדיף על פני הנסיונות העיצוביים במתחרות הצרפתיות למשל, שמבלבלים את הנהג עם לא מעט טעויות.
 

(צילום: דרור ברלי)

(צילום: יצרן)

 
"מרגיש כמו מאזדה"
כמו כל מכונית של Wolkswagen Group) V.A.G), מותר וצריך לצפות לאפשרויות כוונון נרחבות למושב הנהג וגלגל ההגה ולתנוחת נהיגה מושלמת והפולו לא מאכזבת. המושב נוח ותומך אבל לא כמו זה שבגולף. איכות ההרכבה גבוהה כצפוי אבל איכות החומרים פחותה מזו שבגולף ובמכוניות V.A.G היקרות יותר. משטחי הפלסטיק השחור מציגים תחושה "לא גרמנית" שחשבנו שכבר עברה מהעולם במכוניות VW. "זה מרגיש כמו מאזדה" העיר הג'וניור שלי שהצטרף אלי לצילומים. תחושת המרחב מלפנים טובה אבל מאחור, הרוחב מדוד למדי. בכל זאת זו סופר-מיני. תא המטען מציג נפח סביר של 305 ליטר – הוא לא רחב מאוד אבל עמוק יחסית למרות שתחתיתו מאכלסת צמיג רזרבי (צמיג זמני צר, חוסך מקום ומשקל). האבזור בפולו היקרה ביותר במבחר כולל מסך מולטימדיה 8 אינץ' עם צימוד לאנדרואיד-אוטו ולאפל קאר-פליי, שליטה מההגה על מערכת השמע בעלת 6 רמקולים, בקרת שיוט ומחשב דרך וצמד שיפטרים להחלפת ההילוכים, דיבורית בלוטות' מובנית, 2 חיבורי USB, בקרת אקלים מפוצלת ימין ושמאל, מראות צד מתקפלות חשמלית, תאורת חניה אוטומטית, מצלמת רוורס, חיישני תאורה וגשם ודוושות ספורט בציפוי אלומיניום, גג שמש חשמלי, פנסי ערפל, תאורת לד היקפית ופנסים עוקבי פנייה. ואם התרגלתם להניע מכוניות חדשות בלחיצת כפתור, ללא מפתח, אז כאן עדיין מכניסים מפתח לסוויץ' ומסובבים כמו פעם.
 
בצד של אבזור הבטיחות תמצאו בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית ומערכת לניטור מרחק מלפנים. אין התרעה על שמירת נתיב ותיקוני הגה אוטומטיים, ועל כן מקבלים את המערכת הצפצפנית-טורדנית של מובילאיי שאני כמובן מכבה מיד. בנוסף – 6 כריות אוויר, מערכת לניטור לחץ אוויר (TPMS) ומערכת XDS אלקטרונית שפועלת דרך הבלמים על מנת לדמות פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה
 
צפו במבחן בכתבה: הפולו GTI עולה לראשונה על מסלול המירוצים במאיורקה
 
זו GTI!
אבל עזבו אתכם ממולטימדיות. אם אתם מאלה ששוקלים את רכישת ה-GTI  מהסיבות הנכונות ולא בגלל פוזה, תתעניינו יותר מה קורה מתחת למכסה המנוע ולשילדה. ובכן, תשמחו לדעת שמנוע ה-1.8 TSI פינה מקום ליחידת ה-2.0TSI  שמגיעה ישירות מהגולף הספורטיבית. ההספק עלה מ-192 סוסים ביחידת ה-1.8 ל"רק" 200 כ"ס לעומת 230 בגולף הגדולה והיקרה יותר. מי שנמצא בעניינים של יחידות הנעה מודרניות המנוהלות ע"י מחשב, יודע שזהו עניין פעוט של כיול/תכנות, כמו גם הבדל קל של יותר מ-50,000 שקלים במחיר, בכל מקרה גיוס סוסים מתוכנתים נוספים לאורווה הוא לא סיפור גדול עבור סדנת שיפורים שמכבדת את עצמה, ולא אני גיליתי לכם שהמנועים האלה יודעים לשחרר גם הספקים גדולים בהרבה. על סחרור הגלגלים הקדמיים אחראים 32.6 קג"מ של מומנט שזורמים דרך תיבת DSG המוכרת, בגרסת 6 מהירויות הותיקה עם מצמדים טבולים בשמן, שנחשבת לאמינה ועמידה יותר מאחותה בעלת 7 מהירויות ומצמדים יבשים, בייחוד בשידוך למנועים עם הספקים גבוהים.
 
רגע אחד, דיברנו על נהגים ספורטיביים שיודעים ואוהבים לנהוג, וכאן מגיעה שהאלה המתבקשת – מה עם תיבה ידנית ודוושת קלאץ'? אז בינתיים הפולו הזו מיובאת לישראל רק עם DSG ולטעמי זה חבל כי עם כל הכבוד ליתרון הביצועים הקל של תיבות כפולות מצמד, עדיין אין תחליף לתחושות ולשליטה של תיבה ידנית. בוודאי במכונית ספורטיבית, ועוד נגיע לזה כשנדבר על ההתנהגות בכבישים מפותלים. מצד שני, עבור רוב הלקוחות הישראלים של מותגי פרימיום, אפשר לקבוע בביטחון שהגיר הידני מת. לא קיים יותר. הדור החדש של אוחזי הגה מתייחס למכונית כאל אביזר אופנה. אין לו תשוקה, סבלנות וכוח לנהיגה – מערכת המולטימדיה, אבזור יוקרה, הפוזה והתדמית מעניינים אותו הרבה יותר. עבורם רכישת דגם מאובזר ויקר עם מנוע חזק מעידה על יכולת כלכלית וטעם משובח ולא על כוונות לנהיגה ספורטיבית והם מתייחסים ל"GTI" כאל רמת גימור ותו לא. זה חבל אבל זה מה שיש, ומי שאוהב לנהוג ייאלץ להסתדר עם הגולם הדו-מצמדי ושיגיונותיו. כמו שאנחנו מכירים את ה-DSG, כל עוד הוא תקין, השד הזה ממש לא נורא.
 

(צילום: יצרן)

 
עמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.7 שניות
200 סוסים שמושכים אוטו קטן זה משהו שנשמע טוב, נכון? אבל בעשור השני של המאה ה-21, מכוניות סופר-מיני הן כבר לא כל  כך קטנות ובטח לא קלות. עם אורך כולל של יותר מארבעה מטרים, הפולו הזו גדולה יותר מהדורות הראשונים של הגולף, ובטח הרבה יותר כבדה מהן – היא עוצרת את המשקל על 1,403 ק"ג טבין ותקילין. יבש. לפני דלק ו-100 ק"ג של נהג מדושן עונג. זה 150 ק"ג יותר מוולבו 240 שנחשבה פעם ל"טנק" רציני.
 
אז קלילה היא לא, אבל קשה לבוא בטענות לתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.7 שניות ולמהירות מירבית בסך 237 קמ"ש. זוהי מכונית מהירה לפי כל קנה מידה – שפע המומנט מזניק אותה בחמת זעם והיא צוברת מהירות בקצב מאוד משכנע מכל מהירות, בכל הילוך ובכל מצב. וזה בדיוק היתרון שלה על המתחרות הצרפתיות – להן יש מנועי 1.6 ליטר טורבו שמתוחים עד הקצה, והן סוחטות מהם יותר סוסים ממה שמספקת יחידת ה-2.0 ליטר הרגועה יותר של פולקסווגן ויתכן שהן מאיצות ל-100 קמ"ש בכמה מאיות שניה מהר יותר. אבל כוחות סוס הוא נתון על הנייר, בחיים האמיתיים אנחנו רוצים מומנט. זה הכוח האמיתי של מנוע וכשאנחנו אומרים על מנוע שהוא "מרגיש חזק", אנחנו מתכוונים למומנט. וכשרוצים מומנט, אין תחליף לנפח.
 
המנוע הגרמני בעל נפח גדול ב-25%, נתון המומנט שלו עדיף והוא מרגיש בהתאם - שרירי יותר, מושך חזק יותר מסל"ד נמוך יותר. הוא יותר גמיש ומאפשר קצב תנועה מהיר וחלק יותר גם כשאתם לא עם רצח בעיניים. לא צריך להוציא לו את הנשמה בסל"ד היפר-גבוה כדי לקבל ממנו את הביצועים וכאמור – מי שרוצה לשחק בשיפור ביצועים, ימצא את המנוע  הזה כמתאים יותר למשימה ובעל פוטנציאל רב יותר.
 
מבחוץ נאה מבפנים חיה
ל-GTI  הזו יש מתג בורר מצבי נהיגה עם 4 מצבים – "נורמלי", ""ECO החסכוני בעל האופי הפלגמטי שממהר להעלות הילוכים על מנת לסחוט יותר קילומטרים מכל ליטר, "ספורט" שמושך הילוכים לסל"ד גבוה וגם מוסיף קצת משקל להיגוי, ו"אינדבידואלי" שמאפשר לנהג לשנות פרמטרים כרצונו. הנטיה הטבעית שלי כחזיר-גז היא כמובן להתקבע על המצב הספורטיבי, אבל בנהיגה יומיומית ובעיר זה הרבה פחות נעים וגם עולה בדלק לרוב: מחשב הדרך מאפס את המדידה בכל תדלוק, אבל גם במקרה הטוב לא הצלחתי להגיע ליותר מ-11.5 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת, כאשר כל סשן של התגרזנות בפיתולים הוריד אותנו מהר מאוד למחוזות חד ספרתיים, אז קחו בחשבון, נהיגה ספורטיבית היא תחביב יקר. (ועוד לא דיברנו על דו"חות מהירות והוצאות על מוניות, אם תאבדו את  הרשיון)
 
המתלים בפולו GTI  מכויילים על הצד הקשיח. אולי קשיח מדי. בכבישי הנהיגה המפותלים, המתלים הקשיחים האלה יתנו לכם הרבה דיבידנדים בצורת התנהגות מאוד מדוייקת ומחודדת וביחד עם אחיזה אינסופית מכיוונם של הצמיגים הספורטיביים, ההנאה תהיה שלמה. מערכת ה- XDS שמדמה דיפרנציאל מוגבל החלקה עובדת פשוט נהדר, מטפלת היטב בהפחתה למינימום ההכרחי של תת-ההיגוי, שהוא הרעה החולה מס' 1 של מכוניות הנעה קדמית חזקות. זויות הגילגול מינימליות ונשלטות היטב, ההגה חד, מהיר ומדוייק מאוד (אבל לוקה בהעברת תחושה מהגלגלים) וקל מאוד להשליך את הפולו מפניה לפניה ולשמר קצב גבוה. חבל לי רק על חוסר התחושה מהגלגלים – זהו הסעיף בו כמעט כל ההוט-האץ' המודרניות נופלות בהרבה מסבתותיהן המיתולוגיות משנות ה-80' שהיו קלות במאות ק"ג ומערכות ההיגוי נטולות התגבור שלהן היו הרבה יותר משתפות פעולה ואינפורמטיביות.
 
זה היה יכול להיות נחמד לעשות מבחן להוט-האץ' ספורטיבית על מסלול סטרילי, או רק בכבישים המפותלים הנידחים והפנויים מתנועה שמאפשרים  לדחוק ב-GTI  הקשוחה לעבר המגבלות בבטחון מלא. אבל בחיים האמיתיים, גם חזיר הגז החולה ביותר מבלה  את מרבית זמנו בפקקים האינסופיים ובתנועה עירונית, על גבי אספלט ישראלי מצולק, וכאן קשיחות המתלים ממש מטרידה. עד רמת חוסר נוחות. יותר מזה – מטעמי חיסכון, פולקסווגן ויתרו על מתלה אחורי נפרד מכוייל היטב והשאירו את מערך המתלים האחוריים מהפולו הרגילה והאיביזה, בתצורת קורת מתח הזולה יותר לייצור. זה אולי זול ועושה את העבודה אבל פוגם בהתנהגות ובעיקר בנוחות וזה כבר חבל. לתחושתי, גם בחלק גדול מכבישי הנהיגה, במיוחד כאלה שאינם סלולים ברמה הגבוהה ביותר, כיול מעט רך ומגהץ יותר, היה מאפשר קצב נהיגה לא פחות מהיר אבל הרבה פחות מעייף. 
 
הופתעתי גם מסרבנות תמוהה של תיבת ה-DSG  להוריד הילוכים בתזמון הרצוי לי – ביותר מדי מקרים בהם צללתי לפניה הדוקה תוך כדי בלימה מאוחרת חזקה כראוי וניסיון להוריד הילוכים ידנית, התיבה סירבה לרדת להילוך הנבחר ומצאתי עצמי מאיץ ביציאה משיא הפניה בהילוך אחד גבוה ממה שרציתי ותכננתי. כל עוד לא בלמתי מוקדם יותר, התיבה התמידה בסרבנותה – כאילו מנסה לשמור על המנוע בסל"ד לא גבוה מדי ולחנך אותי לנהוג במתינות, למרות שאנחנו במצב נהיגה ספורטיבי והבורר על "ידני". הלללו! מה זה? לא בשביל זה בנאדם משכיב 165,000 שקלים על פולו GTI.! למי ששאל למה מכונית ספורטיבית קטנה צריכה גיר ידני אסרטיבי של גברים ולא אוטומטי קליל– הנה התשובה בשבילכם. 
 

(צילום: דרור ברלי)

 
מנומסת ומבוייתת
להבדיל מהקליאו RS  ופיז'ו 208GTI  הלא מתפשרות, פולו GTI  היא מכונית יותר רבגונית ויותר שימושית ולמעט הקשיחות הלא מתפשרת של המתלים שלה, היא גם יותר נוחה, בעיקר מנומסת יותר, מבוייתת יותר וקלה יותר לנהיגה ברמה היומיומית לנהג/ת הממוצע/ת שיהיה להם קל יותר להוציא ממנה ביצועים טובים בכל מצב. מצד שני היא פחות פראית ופחות אגרסיבית מהן וייתכן שאותו קהל קטן של חזירי גז ימצא אותה כמבוייתת מדי ולא מספיק נושכת. היא גם מציגה יתרון מוחץ בסעיף אבזור הבטיחות שעושה אותה לקניה הרבה יותר נכונה – למרות שעדיין אין בה מערכת להתראה על סטיה מנתיב עם תיקוני היגוי – אבל תסלחו לי ואני יודע שאני מביע כאן דעה שחורגת מהקונצנזוס שעלולה לקומם עלי את אבירי הפוליטיקלי-קורקט – כל פעלולי הטכנולוגיה האלה שמסרסים את הנהיגה, לוקחים פיקוד על האוטו וגורמים לנהג להוריד ערנות ולהסיר מעצמו אחריות ולסמוך יותר מדי על השדים שבמכונה, מקומם הראוי הוא "במשפחתומטית" משמימה או בג'יפון שמנמן שמסיע ילדים לחוגים ולא במכונית ספורטיבית אמיתית שתכלית קיומה הוא הנאה מנהיגה.
 
165,000 שקלים זה לא מעט כסף עבור סופר-מיני. לכל אותם רודפי פוזה ואבזור שנהיגה לא באמת מעניינת אותם, קצת קשה להמליץ על אוטו שכזה, בוודאי אם הוא לא מושלם. זה נכון הרבה יותר כשמדברים על צמד הצרפתיות הקיצוניות (והקמצניות באבזור בטיחות) אבל דווקא הפולו היא מכונית יותר רבגונית מהן ופונה לקהל גדול יותר וכהוט-האץ' ספורטיבית היא נותנת הרבה ביצועים והנאה בהרבה פחות כסף מאחותה הגדולה, הגולף GTI, שהיא עדיין ברירת המחדל של קטגורית ההוט-האץ'. 
 
הבעיה העיקרית של הפולו המהירה תגיע דווקא מהמתחרה מבית – סיאט איביזה. אותה מכונית כמעט אחד לאחד. אמנם האיביזה המקבילה בגרסת "קופרה" עדיין לא הוצגה (כי בכל זאת, VW  הם בעלי הבית וזכות הראשונים שמורה להם) אבל מי שרוצה סופר-מיני בטעם ספורטיבי יכול להסתפק באיביזה FR  עם מנוע 1.5 ליטר ו-150 כ"ס. היא מין הסתם מעט פחות ביצועיסטית מהפולו GTI  אבל עדיין מהירה ומאובזרת מספיק והעיקר – עם גיר ידני אמיתי ו- 3 דוושות –מדברת לנהג אפילו יותר, בעלת תדמית צעירה וספורטיבית חזקה משל עצמה ובעיקר הרבה יותר זולה לרכישה, בפער של יותר מ-30,000 שקלים!...
 
כאשר יגיע דגם הקופרה של האיביזה בעל ביצועים שצפויים להיות דומים, פער המחירים בוודאי יהיה קטן יותר – אבל חלק מהסיפור  של VW  הוא עדיין תדמית הפרימיום היוקרתית. למרות שמדובר במכוניות שהן אחיות כמעט תאומות, מאותה משפחה ואותו בית, ללוגו של VW  יש יותר פרסטיז'ה מאשר ל-S  של סיאט, ובוודאי יותר מהמעוין של רנו והאריה של פיז'ו שסובלים מדיעות קדומות ומ"אנטי" מתמשך של שוק הרכב למותגים צרפתיים. ותמורת התדמית הזו כנראה יימצא מי שיהיה מוכן לשלם מחיר לא זול שכזה.
 
פולקסווגן פולו  GTI 2018
 
מנוע: טורבו-בנזין 1,984 סמ"ק
 
הספק/מומנט: 200 כ"ס ב-4,000-6,000 סל"ד/ 32.6 קג"מ ב-1,500-4,350 סל"ד
 
תיבת הילוכים: רובוטית-כפולת-מצמד DSG 6 מהירויות, מצמדים טבולים, הנעה קדמית
אורך: 4,067 מ"מ
רוחב: 1,751 מ"מ
גובה: 1,438 מ"מ
בסיס גלגלים: 2,549 מ"מ
משקל: 1,403 ק"ג
תא מטען: 305 ליטר 
תאוצה 100-0 קמ"ש (יצרן): 6.7 שניות
מהירות מירבית (יצרן): 237 קמ"ש
צריכת דלק משולבת (יצרן): 16.95 ק"מ/ליטר
צריכת דלק ממוצעת (מבחן): 11 ק"מ/ליטר
פליטת 2CO: 134 גרם לק''מ
זיהום אוויר/מיסוי ירוק: קבוצה 8
רמת בטיחות: 6 מתוך 8
מחיר: 164,900 ש'
 
מתחרים: פיז'ו 208GTI רנו קליאוRS  טרופי
בעד: ביצועים, התנהגות, אבזור, אבזור בטיחות, מראה מצטנע
נגד: נוחות נסיעה, חומרים בתא הנוסעים, אין תיבה ידנית
סיכום: סופר מיני ספורטיבית איכותית עם מעט מאוד חסרונות
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

עולם הרכב 108: סיכום תערוכת הרכב בפריז
עולם הרכב 108: סיכום תערוכת הרכב בפריז
עולה להתקפה: לקסוס UX במבחן ראשון
עולה להתקפה: לקסוס UX במבחן ראשון - עולם הרכב תכנית 107
עולם הרכב 106: נהיגה ראשונה בג'יפ רנגלר החדש
עולם הרכב 106: נהיגה ראשונה בג'יפ רנגלר החדש
מבחן השוואתי ענק: מי פיק אפ הטוב ביותר בשטח?
מבחן השוואתי ענק: מי פיק אפ הטוב ביותר בשטח? עולם הרכב תכנית 105
עולם הרכב 104: נהיגה ראשונה בקיה סטינגר
עולם הרכב 104: נהיגה ראשונה בקיה סטינגר
נגמרה החגיגה: מהיום נתוני צריכת הדלק תואמים למציאות ולא למעבדה
נגמרה החגיגה: מהיום נתוני צריכת הדלק תואמים למציאות ולא למעבדה. תכנית 103
צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו
צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו, עולם הרכב 102
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח, סיכום ביניים
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח לשברולט אקווינוקס, סיכום ביניים
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! צפו
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! עולם הרכב 100
עולם הרכב 98: יונדאי קונה מגיע למבחן
צפו: החדשה של במוו, נהיגה ראשונה בטוארג ובר ברוך כובש את איטליה
עולם הרכב, מהדורה 92: העולות החדשות על כבישי ישראל
צפו בתכנית: סקודה קארוק, טויוטה קאמרי וגם גרסה ספורטיבית לפיקנטו
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס, עולם הרכב תכנית 91
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. תערוכת ניו יורק בפתח. אליפות הפורמולה 1 נפתחת וגם מסלול המירוצים בערד חוגג פתיחה בפסח.
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. עולם הרכב תכנית 86
מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש
צפו: מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש, עולם הרכב תכנית 85
עולם הרכב ספיישל תערוכת ז'נבה
טויוטה, וולוו, יגואר, יונדאי, לקסוס ועוד יצרניות כובשות את ז'נבה, תכנית 84
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
קופרה: לאן מיועדות פני המותג?
קופרה: לאן מיועדות פני המותג? עולם הרכב תכנית 83
נהיגה ראשונה: BMW X2
נהיגה ראשונה: BMW X2 שמביאה משב רוח מרענן וצעיר. עולם הרכב תכנית 82
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40, עולם הרכב תכנית 81
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE - עולם הרכב תכנית 80
הכי קרוב לקורס טיס: קורס נהיגת קטר
קורס נהיגת קטר - הצצה לעולם המסתורי ולתהליך ההכשרה של נהגי הרכבות בישראל
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
עולם הרכב 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות אקשן מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
סובארו VX 2018 במבחן דרכים
סובארו VX 2018 במבחן דרכים, עולם הרכב תוכנית 76
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
תכנית 75
מיצובישי קוראת תיגר על פלח הג'פונים עם אקליפס קרוס, עולם הרכב תוכנית 75
תחילת המבול
יבואני הרכב לא מחכים וכבר מציגים את הדגמים לשנת 2018 – עולם הרכב תוכנית 73
צפו: עולם הרכב, מהדורה 71
למבורגיני אורוס, נסיעה על אאודיRS5, מבחן ראשון למתחרה של ה- Tmax ועוד
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

סוזוקי קרוסאובר

חוות דעת - סוזוקי קרוסאובר כשמו כן הוא, קרו... מידע נוסף >

אאודי S1

חוות דעת - אאודי S1 היא גרסת הביצועים של A1... מידע נוסף >

ג'יפ גרנד צ'ירוקי

חוות דעת - ג'יפ גרנד צ'ירוקי הוא הק... מידע נוסף >

סיאט איביזה

חוות דעת - סיאט איביזה היא הסופר מיני של הי... מידע נוסף >