סגור

נהיגה ראשונה: ב.מ.וו M5 קומפטישן

מה שהולך טוב עם כוח, הולך נפלא עם הכי הרבה כוח

  • בועז קורפל

  • 07.08.2018
אנחנו חיים בעולם של ניגודים. מה שנראה מאיים ומפחיד מצד אחד יכול להיות רך ומרגש ומצידו השני של המטבע, מה שנראה רופס וחלשלוש עשוי להיות עוצמתי, מפתיע וחזק. כבר לפני המון שנים נכתבו תילי תילים של מילים אודות זאב בעור כבש וכו' אבל כשמדובר ב-M5 קומפטישן החדשה של BMW זה לא זאב וזה ממש לא כבש. 
 
המכונית שמבוססת על מידותיה של סדרה 5 ועל בסיס הגרסה הספורטיבית M5, מקבלת זריקת כוח מרשימה, כמויות עצומות של טכנולוגיה, בטיחות ברמה הכי גבוהה ש-BMW יודעת לספק נכון לעת הזאת, עיצוב ואיכות חומרים מעולים ויותר מהכול, הנאה מנהיגה ברמות אחרות.
 
 
מסלול המירוצים הפרטי אסקארי בספרד שימש כזירה לנסיעת הבכורה במכונית שבמבט ראשון דומה לאחותה החזקה, הלא היא ה-M5 המוכרת, להלן "הרגילה" כי פתאום לומר M5 ולהתייחס אליה כמכונית "רגילה", זה נשמע אוקסימורון בפני עצמו, אבל זאת המציאות כפי שהיא כי מהנדסי BMW פשוט קיבלו אישור להשתולל ולהכניס למכונית את כל מה שעולה בדמיונם. 
 
אני יכול להעיד ממקור ראשון שיש להם דמיון באמת פרוע, כזה שאוהב לשמוע חריקת צמיגים וענני עשן יחד עם נהימת מנוע וחרחור חזק מהמפלטים ברגעים הנכונים לצד נסיעה מפנקת, שקטה, מכובדת ומדויקת להפליא בכבישים המפותלים והמשובשים שנבלעים תחת מערכת המתלים והבולמים שלה כשההיגוי מנתק אותם מהגודל האמתי וגורם לך להרגיש שמדובר במכונית קטנה וזריזה הרבה יותר מכפי שהיא באמת, מפלצת באורך של 5 מטרים ובמשקל של קרוב ל-2 טונות.
 
עיצוב הפנים המוכר והטוב של במוו

 
סדרה 5 קרבית ראשונה יוצרה על ידי BMW אי שם בשנת 1986 והיא התבססה על המכונית הסדרתית שנקראה 535i עם מנוע של דגם M1 שעבר התאמות ושיפורים. הרבה מים זרמו בנהר הריין ב-32 השנים האחרונות וכעת התחרות מול היריבות הגרמניות שלה מבית מרצדס, פורשה ואאודי הפכה לתחרות צפופה וסוערת וכל פרט נחשב, החל מהעיטורים בעיצוב החיצוני והפנימי ועד למנוע ותיבת ההילוכים וגם לרמת השימושיות היומיומית של המכונית ולמקומות האלה בדיוק כיוונו מהנדסי החברה. למעשה, מסלול אסקארי איננו זר ל-M5 קומפטישן, היא נדדה לשם בשנים האחרונות במסגרת תהליכי הפיתוח שלה וזאת הסיבה שהיא הרגישה בבית הן עם האספלט הנפלא בין הפניות המיוחדות של המסלול שנבנה בהשראת מסלולים רבים בעולם וגם בכבישים הציבוריים הצרים של אזור אנדלוסיה בדרום ספרד בימים החמים של שיא הקיץ.
 
כמו הכנרת, שקטה, יפה רגועה אבל מתחת...

 
לשחרר את החיה
טבילת האש הראשונה במסלול בישרה כי כל ניסיון לשחרר את החיה עד הסוף ולאפשר לה לרקד על הצד ללא שחרור הבקרות, יהיה ניסיון עקר. המכונית מגיעה עם מנוע בנזין טווין טורבו בנפח 4.4 ליטר בתצורת V8 בהספק 625 כוחות סוס ב-6,000 סל"ד ומומנט אדיר של 76 קג"מ כבר ב-1,800 סל"ד. מהנדסי החברה והמעצבים קיבלו משימה ברורה להשיל עוד משקל והם עשו זאת והגרסה הקיצונית קלה ב-40 ק"ג מאחותה "הרגילה". 
 
שינוי נוסף ולא פחות חשוב בהיבט הביצועים ואיכות הנסיעה, פגשנו בתיבת ההילוכים. להבדיל מהאחות "הרגילה" שמגיעה עם 7 מהירויות ותיבת הילוכים כפולת מצמדים, כאן מדובר בתיבה אוטומאטית בת 8 מהירויות והנעה כפולה כסטנדרט עד שמתג M2 האדום בהגה נלחץ והמכונית מוותרת על ההנעה לגלגלים הקדמיים והופכת מרקדנית וואלס לרקדנית פלמנקו. לדברי מהנדסי החברה שנכחו באירוע השקת המכונית, המנוע הוא אותו מנוע בדיוק כמו ב-M5 "הרגילה" והם רק העבירו אותו כיול מחודש וסחטו ממנו עוד כמה כוחות סוס. מערכת הפליטה היא מערכת חדשה וניתן לקבל אותה בגרסה עוד יותר קיצונית, רעשנית וספורטיבית אבל זה גם יעלה עוד כמה מאות/אלפי יורו. המכונית מהירה כאילו שמשפחה של שדים משוגעים עברה לגור בה. היא מזנקת בטירוף וללא סחרור גלגלים מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.3 שניות ואם תוסיפו ותלחצו על הדוושה ללא רחמים, היא תאיץ ל-200 קמ"ש תוך 7 וחצי שניות נוספות. המהירות בישורות של המסלול שכיוון הנסיעה בו היא נגד השעון מגיעה למאתיים קמ"ש תוך זמן קצר ורק הפניות ימינה ושמאלה מונעות מהמכונית להמשיך ולשעוט קדימה. 
 
כמות הכח במנוע באמת מדהימה והעוצמה מורגשת. צמיגי הפירלי הספורטיביים אוחזים באספלט מבלי להיאבק בו, הם פשוט עושים את המלאכה קלה יותר בפניות ואפילו הטיפוס על אבני השפה בחיתוכי הפניות לא מרגש אותם. מערך המתלים הספורטיבי הקשוח של המכונית והקפיצים החדשים כמו גם הנמכתה של המכונית ב-7 מ"מ, כל אלה תורמים את חלקם למשימת הריגוש המהירה והתוצאה פשוט מצוינת. המכונית יכולה יותר, רוצה יותר ומבקשת יותר ובכל הקפה העזתי לשחרר כי לפתע התחושות התבלבלו והיא זו שהובילה את הריקוד. 
 
 
שיעור בשחרור בקרות
על ההגה משובצים שני מתגים אדומים. הצבע כבר מעיד כי מאחורי המתגים מסתתרת הפתעה שבצידה אזהרה. לחיצה על M1 מנטרלת חלק מהבקרות של מערכת ההנעה וה-M5 קומפטישן הופכת לתזזיתית יותר בחלקה האחורי. 
 
הנהג המוביל, ג'ואל אריקסון השבדי הצעיר שמגיע מאליפות ה-DTM משדר הוראות לנהגים שנוסעים אחריו במסלול ומבקש לשמור על מרחקי בטיחות. בכל פנייה הוא משדר הוראות תפעול שיובילו אותי להרגיש היטב את ההבדלים בין הנסיעה עם הבקרות וללא הבקרות. ההקפות הוקדשו לחידוד התחושות והמכונית הצייתנית למהדרין הפכה לסוררת בחלקה. עוד בטרם הסתגלתי לסגנון הפלמנקו החדש, וכבר הגיעה ההנחיה ללחוץ על המתג הימני M2 כשהמכונית במצב "ספורט" וזה שחרר לגמרי את כל המעצורים והמפלצת הבווארית הפכה לרקדנית פלמנקו בטראנס. 
 
מכשכשת בזנב

 
היא המשיכה לשמור על היציבות הנפלאה בישורות, אבל הקווים שהמדריך נסע בהם בפניות היו אחרים לגמרי, אגרסיביים וקיצוניים, מה שגרם לה לשוב ולהיות BMW בעלת הנעה אחורית כמו (כמעט) כל אחיותיה למשפחה. השינוי בין המצבים מורגש בקיצוניותו. אחת הפניות במסלול היא פניית 90 מעלות לשמאל ושם התפעול של ההגה חריף והתגובה הגיעה בהתאם. החיפוש אחר נקודת איבוד האחיזה הגיע לפתרון מהיר והזנב לא חיכה יותר מדי והמכונית חגגה על הצד, כאילו שהיא חיכתה לרגע הזה לצאת בריקודי שמחה. ההקפות נגמרו מהר והמכונית המובילה כבר נכנסה לרחבת הטיפולים והתחושה הייתה של שכרון חושים אמתי. היה לי גם רגע אחד קטנטן של תחושת ורטיגו בפניית הפרסה הענקית בעלת השיפוע הגדול בסגנון דייטונה, זה בא מהר ושמחתי נעלם מהר, אבל השאיר תחושה של הגעה למגבלה, משהו שנחרט בזיכרון.
 
כפתור ה-M2 מוציא מה-M5 את כל העכבות

כפתור הM2 הידועה לשמצה

 
נסיעה משפחתית
הצד הידידותי והנעים של ה-M5 קומפטישן חיכה לי מחוץ למסלול, על הכבישים הצרים והמשובשים של חבל אנדלוסיה, סביב העיר הקסומה רונדה בדרום ספרד. המסלול שתוכנן על ידי המארחים במערכת הניווט כלל קטעים סופר מפותלים באזור יערות כאשר האספלט נסלל שם מיד אחרי מלחמת האזרחים לפני המון שנים ומאז רק טלאים קטנים פה ושם הודבקו לאספלט במקומות שנפערו בהם בורות או חריצים מסוכנים. כל אלה לא ריגשו את המכונית שהפכה את עורה לגמרי והפכה למשהו אחר. 
 
החיפוש אחרי המילה הנכונה שתשקף את התחושה של הנסיעה בכבישים הללו נמשך בזמן שאני מתמרן את ההגה ומשוחח עם הקולגה שנוסע יחד איתי ומשתף אותו בתחושות. הידיעה שהעוצמה נמצאת שם מתחת לרגל ימין נוסכת ביטחון ולעיתים גם פיתוי להשוויץ בפני הנהגים האחרים, אבל אין צורך בכל אלה. הנסיעה באזור הזה פשוט מספקת חוויה נפלאה. היא "קטנה" יותר בהתנהגות מכפי גודלה האמתי, היא קלילה יותר לתפעול מכפי משקלה האמתי, היא פונקציונאלית בזכות המושבים המרווחים והאיכותיים וכל שאר המערכות שלה פועלות בהרמוניה ולדעתי לא הצלחתי להפעיל את רובן מפאת ההתמסרות לנסיעה שנבחרה במצב "קומפורט". תחלואי הכביש נבלעו ורק גבשושיות גדולות במיוחד או חריצי אספלט מפאת זקנתו וגילו המבוגר של הכביש הורגשו בתוך המכונית. כל אלה לא הפריעו, הקסם שבקלילות והניתוק מהעולם החיצוני בזכות הבידוד של הרעש והבולמים הטובים שהתמודדו עם הכביש עשו את העבודה.
 
יודעת להיות גם פונקציונאלית כשצריך

 
ה-M5 קומפטישן איננה מכונית זולה. היא טרם קיבלה תג מחיר לשוק הישראלי ולמרות שהגרסה המוצעת בבסיס מהמפעל היא גרסה מצוינת, תהיה גם רשימת תוספות ארוכה שמחירה בצידה. אבל מחיר ההנאה במקרה הזה הוא לא יסולא בפז. הביטוי השחוק אודות המכונית שמגיעים איתה הביתה ולא רוצים לעזוב בחניה אלא להישאר בה עוד קצת או לצאת איתה לעוד נסיעה עד לפעם הבאה, הביטוי הזה בהחלט מתאים ל-M5 קומפטישן. 
 
יש בה הכול לכל מי שאוהב את העולם הזה של הפרימיום הספורטיבי עם קורטוב פונקציונאלי. "אם אפשר לקרא ל-M5 "רגילה" וליהנות מכל העולמות בגרסת קומפטישן, אז מה באמתחתכם לשנים הבאות?" שאלתי את אחד ממהנדסי BMW שנכח במסלול. "אתה יודע שלא תקבל ממני תשובה ברורה, אבל הרמז שאני יכול לתת לך הוא שאנחנו לא נפסיק לפתח ולהתקדם, יתכן שגרסת הקומפטישן תהיה בעוד כמה שנים הבסיס למשהו אחר וחדש, למשהו עם חוויה שטרם הכרנו". 
זאת הייתה תשובה צפויה למדי, אבל גם בעבר הם סיפקו את התשובות הללו והתוצאות שבאו אחר כך הוכיחו את זה. בעולם הרכב אי אפשר ללכת אחורה, זה פשוט לא יכול לקרות ולכן קחו את הדמיון שלכם קדימה, תנסו לחשוב על מכונית ביצועים שכזאת כמו ה-M5 שנבחרה למכונית הביצועים של השנה באירופה, ותנסו להלביש עליה עוד כמה דברים שאתם חולמים עליהם ותנו לדמיון שלכם להתפרע, ממש כפי ש-BMW עשו עם המהנדסים שלהם ב-M5 קומפטישן.
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו
צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו, עולם הרכב 102
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח, סיכום ביניים
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח לשברולט אקווינוקס, סיכום ביניים
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! צפו
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! עולם הרכב 100
עולם הרכב 98: יונדאי קונה מגיע למבחן
צפו: החדשה של במוו, נהיגה ראשונה בטוארג ובר ברוך כובש את איטליה
עולם הרכב, מהדורה 92: העולות החדשות על כבישי ישראל
צפו בתכנית: סקודה קארוק, טויוטה קאמרי וגם גרסה ספורטיבית לפיקנטו
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס, עולם הרכב תכנית 91
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. תערוכת ניו יורק בפתח. אליפות הפורמולה 1 נפתחת וגם מסלול המירוצים בערד חוגג פתיחה בפסח.
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. עולם הרכב תכנית 86
מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש
צפו: מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש, עולם הרכב תכנית 85
עולם הרכב ספיישל תערוכת ז'נבה
טויוטה, וולוו, יגואר, יונדאי, לקסוס ועוד יצרניות כובשות את ז'נבה, תכנית 84
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
קופרה: לאן מיועדות פני המותג?
קופרה: לאן מיועדות פני המותג? עולם הרכב תכנית 83
נהיגה ראשונה: BMW X2
נהיגה ראשונה: BMW X2 שמביאה משב רוח מרענן וצעיר. עולם הרכב תכנית 82
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40, עולם הרכב תכנית 81
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE - עולם הרכב תכנית 80
הכי קרוב לקורס טיס: קורס נהיגת קטר
קורס נהיגת קטר - הצצה לעולם המסתורי ולתהליך ההכשרה של נהגי הרכבות בישראל
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
עולם הרכב 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות אקשן מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
סובארו VX 2018 במבחן דרכים
סובארו VX 2018 במבחן דרכים, עולם הרכב תוכנית 76
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
תכנית 75
מיצובישי קוראת תיגר על פלח הג'פונים עם אקליפס קרוס, עולם הרכב תוכנית 75
תחילת המבול
יבואני הרכב לא מחכים וכבר מציגים את הדגמים לשנת 2018 – עולם הרכב תוכנית 73
צפו: עולם הרכב, מהדורה 71
למבורגיני אורוס, נסיעה על אאודיRS5, מבחן ראשון למתחרה של ה- Tmax ועוד
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

קיה אופטימה

חוות דעת - קיה אופטימה היא המשפחתית הגדולה... מידע נוסף >

לקסוס GS300h

חוות דעת - לקסוס GS300h היא מכונית יוקרתית... מידע נוסף >

ב.מ.וו סדרה 7

חוות דעת - ב.מ.וו סדרה 7 היא ספינת הדגל של... מידע נוסף >

סיטרואן C4

חוות דעת - סיטרואן C4 היא המשפחתית הקומפקטי... מידע נוסף >

סיאט מי

חוות דעת - סיאט מי היא מכונית עירונית מבית... מידע נוסף >