סגור

שם קוד 971: פורשה פאנאמרה הייבריד במבחן

מבחן על המכונית היחידה ב'מועדון המיליון' שבאמת מיועדת לנהג, והיא בכלל היברידית

  • אייל אברהמי

  • 08.08.2018
חמדי הוא הבעלים של משתלה קטנה קצת אחרי החיבור בין כביש עוקף יריחו לכביש הבקעה. בעצם, 'משתלה' זו מילה שגדולה בשתי מידות על הצריף הקטן שבחזית שלו יש כמה מדפים של שתילים גוססים. בכל אופן, את חמדי והצריף שלו הכרתי לפני כמה שנים כשדי במקרה עצרתי שם. חמדי הסתכל על הגרוטאה הישנה שלי ונתן אבחון מדויק של המנוע והדגם, מה שגרר שיחה, שבה למדתי שבעולם הערבי יש המון תוכניות על מכוניות בטלוויזיה הלוויינית  (חמדי הכי אוהב את התוכנית ממרוקו), אחר כך לקפה ובסוף גם לקניית שלוש ביגוניות עייפות שלא שרדו אפילו שבוע. מאז, בכל פעם שאני חוזר מסיבוב בים המלח דרך כביש הבקעה, אני עוצר אצלו. לפעמים שותים קפה, לפעמים אני קונה איזה כריזנטמה שהצליחה לשרוד את האצבעות הירוקות שלו, ותמיד יש שיחת מכוניות. סוג של חברות מוטורית מוגבלת שכזאת. 
בשבוע שעבר, בשיא החום עצרתי ליד הצריף. חמדי היה בפנים ולא עשה שום סימן שהוא מתכוון לצאת. האמת? מבין אותו. ב-42 מעלות בלי מזגן למי יש כוח לחשוב על שטויות כמו הלקוח הראשון של היום. במחשבה שנייה של השבוע. נכנסתי פנימה. 
"חמדי", אמרתי לו,  "חייב חשמל לאוטו. נגמרה לי הסוללה". "וואלה אחי", הוא ענה, "אין בעיה". יצאנו החוצה והפורשה פאנאמרה בצבע שהיצרן מגדיר כ"אפור וולקני מטאלי" נעצה בנו מבט אלכסוני מהפנסים הקדמיים. חמדי החזיר לה מבט משלו ושאל "אז איפה האוטו שלך?".
הצבעתי על הפנאמרה.
הוא חייך ואמר "וואלה אחי, מאחל לך. באמת. איפה האוטו?".  לחצתי על הכפתור של השלט, הפאנאמרה הבהבה וחמדי כמעט התעלף. אבל מה שקרה אחרי זה היה הרבה יותר מפתיע. חמדי התחיל לדקלם את הנתונים הטכניים של המכונית כאילו הוא לעס את כל 168 העמודים של הפרוספקט הטכני שלה. ואם במקרה זה לא היה מובן עד כאן, אז אדגיש ששום פורשה לא מאיימת על צמרת רשימת המכוניות הנפוצות בכפר הזעיר הזה ויש כמה סיבות טובות להאמין שהפאנאמרה הספציפית הזאת הייתה הפורשה הראשונה בהיסטוריה שממש חנתה בו.  
"מילא שאתה יודע שזו פאנאמרה", אמרתי לו אחרי שהוא גמר ללטף את מושבי העור, "אבל איך ידעת שזה היברידי?". "בגלל שהברקסים שלה אח'דר", ענה חמדי. 
"מה זה אחד'ר", ביררתי.  
"זה הצבע", הוא אמר והצביע על הקליפרים הירוקים והמסיבים שבלטו בתוך הג'אנט הענקי.
ואם בעוקף יריחו יודעים את המשמעות של צבע הקליפרים בפאנאמרה, ניואנס שבעצמו הוא ניואנס, אז כנראה שתעשיית החלומות של פורשה עובדת שעות נוספות ובהצלחה לא מבוטלת. בצדק או לא? בואו נצא לדרך. 
 
הצריף של חמדי והפנמרה, דיסוננס קיצוני

 
קצת טריוויה ורקע
כבר בסוף שנות השמונים הציגה פורשה קונספט למכונית מנהלים ראשונה שלה. כמו כל מכונית בפורשה גם היא קיבלה מספר, קוד בלשון החברה, 989, וחיצונית לפחות היא הייתה 911 שעברה ניפוח ומתיחה רציניים מאוד. אין לי מושג איך היו התגובות, אבל המכונית נשארה בגדר קונספט והפכה למוצג במוזיאון של החברה. אני מתייחס להיסטוריה העתיקה הזאת כי כשחזרה פורשה לרעיון של ייצור מכונית מנהלים באמצע שנות האלפיים, חלק מהעקרונות שהנחו את תכנון ה-989 יצאו מאחסון והפכו להיות הבסיס של הפאנאמרה שהוצגה ב-2009, והכוונה היא לעיצוב שנדרש להיות כמה שיותר 911. אגב, גם השם פאנאמרה הוא סוג של רמז  לקאררה, תת הדגם המרכזי של ה-911, שקיבל את שמו מהקאררה פאנאמריקנה, מירוץ מכוניות מקסיקני נשכח מתחילת שנות החמישים.
למה כל זה רלוונטי לדור השני של הפאנאמרה שנולד בסוף 2016? כי בפורשה כנראה הגיעו למסקנה שאפשר לחתוך את הקשר הגורדי ל-911 וחיצונית זה עשה לפאנאמרה רק טוב. על פניו, הדמיון בין הדורות רב, אבל מבט קצת יותר מדוקדק מראה עד כמה היא התחדדה והפכה להיות זוויתית, כוחנית ובעיקר בעלת אישיות עצמאית משלה. לא עוד 911 על (הרבה) סטרואידים, אלא פאנאמרה בוגרת ועצמאית, שם קוד 971. והרבה יותר חשוב מזה: בעולם שבו לרבות ממכוניות היוקרה יש צללית סדאן די אחידה ודי משמימה, הפאנאמרה שונה ובולטת. אף אחד, אבל אף אחד, לא יחמיץ את העובדה שאת/אתה נוהג בפורשה.
 
יאכטה, אבל מסוג אחר

 
השינוי בתא הנוסעים משמעותי אפילו יותר. במרכז תא הנוסעים נמצא מסך מגע ענק שדרכו נשלטות כל הפונקציות של המכונית. מתחתיו משתרעת קונסולה גדולה שעליה אינספור כפתורי מגע, שחלקם הם "קיצורים" של מסך המגע שחוסכים את הצורך המעיק לפשפש בתפריטים. לוח השעונים עצמו מורכב מחמישה שעונים, ארבעה מהם מסכים (שחלקם מתחלפים לבחירת הנהג). החמישי הוא שעון סל"ד גדול במיטב המסורת. והכל מרופד בעור איכותי ומורכב בקפדנות גרמנית מעוררת השתאות.
 
פנימיות מעוררת השתאות

הנוף מהמושב האחורי

 
תוספות? כל מה שאפשר להעלות על הדעת וגם כמה שלא. משמירה אקטיבית על הנתיב ובלימה אוטונומית ועד חישוקי "21 בסגנון פורשה 911 טורבו (21,353 שקלים). מג'וקבוקס שאותו טוען היבואן במוזיקה מגוונת ועד מצלמות לכל הכיוונים לחניה, לקרבה או לסתם התבוננות פנורמית בסביבה. מדלתות שנאטמות בוואקום ועד מערכת שמע של BOSE. אבל התוספת הכי מגניבה בארסנל של הפאנאמרה היא האוורור בתוך המושבים. לא מקורי אמנם  (ויש גם במכוניות יותר זולות), אבל הפעם הראשונה שבה היה לי את העונג להתנסות בזה בקיץ. פשוט מעולה. אגב, המחיר של הפיצ'ר הזה די דומה לשל מזגן מיני מרכזי לדירה סטנדרטית ועומד על כ-8500 שקלים. 
 
קונסולה מרכזית אלגנטית ופונקציונאלית

 
אבל עם כל הכבוד לעיצוב ולתוספות המכונית הזאת מיועדת לנהיגה ועמוסה בכל טוב הנדסי, מכאני ואלקטרוני שקצרה היריעה מלתאר. בגודל, וזה באמת רק נגיעה במכללים העיקריים, מדובר במנוע בנזין 6V טווין טורבו בנפח 2.9 ליטרים ו-330 כ"ס, ובמנוע חשמלי של 136 כ"ס, שיחד מספקים אורווה צפופה של 462 סוסים. כל זה מחובר לכל ארבעת הגלגלים דרך גיר כפול מצמדים של 8 הילוכים. הסוללות שנטענות גם מהרשת הביתית (פלאג אין) מאפשרות טווח נסיעה חשמלי לחלוטין של כ-35 ק"מ, פחות או יותר הטווח היומי של רוב המשתמשים. מעבר לזה גם המתלים וההגה ניתנים לכיוון והכל כולל הכל נשלט על ידי מחשב מרכזי שמאפשר מצבי נסיעה שונים. חיסכון? ספורט פלוס? חשמל נטו? רק תגידו. ואני לא  יכול להשתחרר מהמחשבה מה  קורה ביום שהוא מתעורר עם מצב רוח רע. 
 
המחשב שולט בהכל כולל הכל

 
צפו בוולוג מיום הנסיעה:
 
 
ירושלים-ים המלח
רק לפני שעה יצאנו, הפאנאמרה ואני מהסוכנות בהרצליה פיתוח, בסוללה עדיין יש יותר מחצי, וכבר למדתי לא מעט על ישראל והישראלים. ואיך נאמר זאת בעדינות - יש עוד לא מעט דרך עד שנהיה קוסמופוליטיים ורחבי אופקים כמו שאנחנו כנראה רוצים להיות; בארומה של צומת שואבה זכיתי ל"פששש איזה אוטו" מאחד המוכרים, ואחר כך גם לאגודל זקוף מצד נהג משאית, ואת זה עוד איכשהו אפשר להגדיר כחינני, אבל על כביש 6 ריחפו סביבי שני ערסים בספורטיבית חדשה ועתירת מדבקות שנורא רצו רייס, וזה כבר מציק שלא לומר פתטי. והיו נוספים. למה ישראלים מרגישים צורך להביע דעה כשהם רואים מכונית יקרה על הכביש? תשובות נוקבות יתקבלו בברכה בתגובות. 
אבל  הכביש זורם ומהר מאוד אני בירידות לים המלח, הטמפרטורות מטפסות במהירות וביחס כמעט ישר בני האדם הופכים לנדירים. שממה מוטורית ואנושית מבורכת ונעימה, במיוחד אם המזגן  מלטף לכם את הגב דרך נקבוביות זעירות במושב. איפה היינו? כן ים המלח, פאנאמרה, כביש פתוח. אני מסובב את המתג שעל ההגה ממצב הייבריד למצב ספורט. יש גם ספורט פלוס, אבל לשלב הזה של ההיכרות ספורט בהחלט מספיק. שורה ארוכה של מעגלים מודפסים נכנסים לעבודה והמון דברים מתרחשים במהירות. המנוע משנה את חלוקת העבודה בין הבנזין לחשמל ואת הצליל שלו; הגיר שוכח מהמחשבות על חיסכון בדלק; המתלים קצת מנמיכים את האוטו; ההגה ודוושת הגז מתקשחים. ואלה שינויים שהם פחות או יותר מורגשים. לפי החומר הטכני  קורים עוד המון דברים שלא מרגישים כמו למשל החלפת מצב בשתי מערכות עם השמות הלא סקסיים בעליל PDCC ו-PASM שבגדול הן האלקטרוניקה שמרסנת את השלדה והמתלים תחת עומס, ואם זה לא מספיק גם מערכת ההיגוי של הציר האחורי - כן יש דבר כזה - נכנסת לכוננות. כל התהליכים הללו מתרחשים בשניות ספורות שבהן הפאנאמרה מחליפה אישיות; ממכונית חזקה ומהירה, אבל גם ידידותית ומנומסת, היא הופכת לטורף שלא רואה בעיניים. השינוי מורגש קודם כל במנוע; השילוב בין החשמלי לבנזין מספק מומנט של 70 קג"מ שזמין מ-1100 סל"ד ודחף שפשוט מעיף את המכונית. 
הדרך ל-100 לוקחת 4.6 שניות, מספר יפה שלא מתאר אפילו שמץ מהדרמה, כי 100 קמ"ש הם רק המבוא שאחריו הפאנאמרה ממשיכה להאיץ באותו הקצב עד לאזורים שהם הרחק מחוץ לטווח שמאפשר, אפילו תיאורטית, להגיש בקשת חנינה לנשיא. ואם יש מישהו שהתאוצה הזאת לא מספיקה לו אז לפאנאמרה יש עוד קלף בשרוול בדמות  כפתור קטן על ההגה, תגובת ספורט קוראים לו "בפורשית", שלחיצה עליו נותנת בעיטת כוח ל-20 שניות. סוג של ניטרו חשמלי שכזה. 
 
כל קשר בין המילה היבדירי למכונית מקרי בחלט

 
אבל עם כל הכבוד למנוע, סליחה למנועים, האס של הפאנאמרה הוא בשילדה ובכיול שלה. ככל שהמהירות והעומסים בעיקולים עולים כך המכונית הולכת ומתכווצת סביבך הולכת ומתחדדת ומתפקסת. אולי אלה כל הגיזמואים ששולטים בשילדה ובהיגוי, ואולי בכלל קסם עתיק מלב היער השחור, אבל מאחורי ההגה של הפאנאמרה עם דוושה לחוצה עד הסוף - אתה לא יכול להאמין שאתה במכונית של חמישה מטרים אורך ו-2.2 טון. זה פשוט לא מסתדר עם החוקים הכי בסיסיים של פיזיקה. כן, יש גבול ליכולות של הפאנאמרה - אני יודע את זה מסיבוב שעשיתי לפני קצת יותר משנה בפינלנד על מסלול שהורכב מקרח בעובי של 70 ס"מ - אבל בים המלח, על כביש יבש ובקצב בלתי נתפס היכולות שלי כנהג והכבישים שמתחתינו נגמרו הרבה לפני אלה של הפאנאמרה.
 
עצירה להורדת דופק בגובה פני הים

 
שורה תחתונה
משהו כמו 70 ק"מ דרומה, ולמרות העבודה המאומצת של אוורור החרירים במושב, הייתי די רטוב והחלטתי על הפסקת צהריים מחוץ לאוטו. ריפודי עור בצבע בז', אתם יודעים, ועוד כאלה שמוטבע עליהם הסמל של פורשה (3,416 שקלים תוספת) לא הולכים טוב עם סנדוויץ' טונה מארומה. המסקנות ששרבטתי לעצמי בסלולארי היו כמעט זהות לאלה שהיו לי למחרת אחרי עוד כמה מאות קילומטרים. הפאנאמרה, וזה הייחוד שלה מול כל מכוניות היוקרה שבהן יצא לי לנהוג, היא מכונית שמיועדת לנהג, ולמרות שזה נשמע טריוויאלי צריך כמה מילות הסבר. 
בסגמנט הזה  - של מכוניות פאר שהמחיר שלהן לא רחוק ממיליון שקל - אין מכוניות נטולות יכולות; לכולן יש מנועים אדירים, לכולן יש אלקטרוניקה בלי סוף ולכולן יש ביצועים מרשימים ותאי נוסעים שבא לבכות. אבל לפאנאמרה יש עוד משהו - היא גם מכונית שכיף לקחת אותה לסיבוב אקשן על מסלול או סתם בים המלח. כן, אני יודע שזה נשמע מוזר כשזה מתייחס למכונית במימדים ובמשקל הזה, ועוד יותר אם מוסיפים למשוואה את העניין ההיברידי שקצת מזוהה עם חיסכון בדלק ותדמית ירוקה וכל היתר, אבל זה בדיוק הקטע של הפאנאמרה - היא פורשה אמיתית! ואתם יודעים מה? אני מוכן להתערב על מפתח בצבע הרכב כולל נרתיק עור (3732 שקלים) שהפאנאמרה יכולה לתת בראש, ואפילו די בקלות, לכמה ספורטיביות נחשבות ומוצהרות. 
 
עוד נקודה מרשימה בפאנאמרה היא שילוב המכללים. עם כמויות האלקטרוניקה, ההנדסה, המצבים והתכנותים זה רק סביר למצוא באיזושהי פינה חריקה קטנטונת  מהסוג שנפוץ בהמון מכוניות הרבה יותר פשוטות. משהו בסגנון 'מצב חשמלי+מתלים ספורטיביים+גיר ידני+סטופ אנד גו פעיל+מזגן בשיא העוצמה=קפיצה קטנה בהילוך ראשון'. אבל כמה שחיפשתי לא מצאתי כזאת מה שמראה עד כמה הפאנאמרה מהוקצעת.
 
הפאנאמרה יכולה לתת בראש, לכמה ספורטיביות נחשבות ומוצהרות

אין סיכוי שהנוסעים שלכם מאחור יתלוננו

 
בחוץ גיהנום ואני לוקח שני ביסים מהסנדוויץ' ונמלט חזרה למושב הממוזג. רוכשים פוטנציאלים יקרים, אם אתם מתכוונים להגיע הרבה לים המלח ביולי-אוגוסט שלא תעזו לוותר על התוספת הזאת גם אם המשמעות היא שתאלצו לוותר על הווילון האחורי המתקפל (4142 שקלים). 
אני מניע והפאנאמרה מרעישה כמו ג'מבו שעומד להמריא. בחום הזה, מתברר, נכנסת לעבודה סוללת מאווררים ענקית שתפקידה לקרר את הסוללות.  אנחנו מסתובבים על הכביש ומתחילים לעשות את הדרך צפונה לעבר כביש אלון. אני עושה הערכת מצב  ובקווים כלליים היא נראית בערך כך: סודה? יש. כביש לקצת אקשן? יש. פורשה? יש. תלונות? אין. ועם השורה התחתונה הזאת אני מסובב את המתג לספורט פלוס ומדביק את הדוושה לרצפה. 
 
מחיר בסיס: 769,000 שקל
מחיר מכונית המבחן (כולל תוספות): 855,770
מנוע בנזין: V6 טווין טורבו 2.9 ליטרים
הספק: 330 כ"ס  
מומנט: 45 קג"מ ב-1750-5000 סל"ד
הספק מנוע חשמלי: 136 כ"ס
מומנט: 40 קג"מ ב-2300 סל"ד
הספק משולב: 462 כ"ס ב-6000 סל"ד
מומנט משולב: 70 קג"מ 1100-4500 סל"ד
0-100: 4.6 שניות
מהירות מירבית: 278 קמ"ש
מימדים (ס"מ): 504*194*142
משקל: 2170 ק"ג
צריכת דלק (מבחן):7.7 ק"מ לליטר
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

עולם הרכב 108: סיכום תערוכת הרכב בפריז
עולם הרכב 108: סיכום תערוכת הרכב בפריז
עולה להתקפה: לקסוס UX במבחן ראשון
עולה להתקפה: לקסוס UX במבחן ראשון - עולם הרכב תכנית 107
עולם הרכב 106: נהיגה ראשונה בג'יפ רנגלר החדש
עולם הרכב 106: נהיגה ראשונה בג'יפ רנגלר החדש
מבחן השוואתי ענק: מי פיק אפ הטוב ביותר בשטח?
מבחן השוואתי ענק: מי פיק אפ הטוב ביותר בשטח? עולם הרכב תכנית 105
עולם הרכב 104: נהיגה ראשונה בקיה סטינגר
עולם הרכב 104: נהיגה ראשונה בקיה סטינגר
נגמרה החגיגה: מהיום נתוני צריכת הדלק תואמים למציאות ולא למעבדה
נגמרה החגיגה: מהיום נתוני צריכת הדלק תואמים למציאות ולא למעבדה. תכנית 103
צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו
צפו: נהיגה נדירה בסטלביו תלתן במסלול הניסויים של אלפא רומאו, עולם הרכב 102
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח, סיכום ביניים
עולם הרכב 101: מבחן ארוך טווח לשברולט אקווינוקס, סיכום ביניים
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! צפו
בריחוף, בעזרת חשמל או תאי דלק. עתיד התחבורה נמצא בפתח! עולם הרכב 100
עולם הרכב 98: יונדאי קונה מגיע למבחן
צפו: החדשה של במוו, נהיגה ראשונה בטוארג ובר ברוך כובש את איטליה
עולם הרכב, מהדורה 92: העולות החדשות על כבישי ישראל
צפו בתכנית: סקודה קארוק, טויוטה קאמרי וגם גרסה ספורטיבית לפיקנטו
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס
ביקור מיוחד בלאונג' העסקים הנוצץ של לקסוס, עולם הרכב תכנית 91
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
עולם הרכב 88: מתקפת קרוסאוברים על ישראל
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. תערוכת ניו יורק בפתח. אליפות הפורמולה 1 נפתחת וגם מסלול המירוצים בערד חוגג פתיחה בפסח.
הרקסטון החדש ואלפא רומאו סטלביו תלתן ירוק נחתו בישראל. עולם הרכב תכנית 86
מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש
צפו: מסע בנמיביה עם הטויוטה לנדקרוזר החדש, עולם הרכב תכנית 85
עולם הרכב ספיישל תערוכת ז'נבה
טויוטה, וולוו, יגואר, יונדאי, לקסוס ועוד יצרניות כובשות את ז'נבה, תכנית 84
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
צפו: כשמשטרת התנועה הופכת לפורעת חוק
קופרה: לאן מיועדות פני המותג?
קופרה: לאן מיועדות פני המותג? עולם הרכב תכנית 83
נהיגה ראשונה: BMW X2
נהיגה ראשונה: BMW X2 שמביאה משב רוח מרענן וצעיר. עולם הרכב תכנית 82
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40
צפו: מבחן דרכים ראשון לוולוו XC40, עולם הרכב תכנית 81
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE
צפו: נהיגת בכורה על היגואר E-PACE - עולם הרכב תכנית 80
הכי קרוב לקורס טיס: קורס נהיגת קטר
קורס נהיגת קטר - הצצה לעולם המסתורי ולתהליך ההכשרה של נהגי הרכבות בישראל
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
תכנית 79: עולם הרכב בנסיעות בכורה במכוניות החדשות שנמצאות בדרך ארצה
עולם הרכב 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 78: אופל אסטרה במבחן ארוך טווח
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות אקשן מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
עולם הרכב תכנית 77: מבחר כתבות מהעת האחרונה עם אאודי, למבורגיני ופרארי
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
צפו: אחת ולתמיד, מתי מחליפים צמיג?
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
מבחן השוואתי: ימאהה טימקס 530 מול קימקו AK550
סובארו VX 2018 במבחן דרכים
סובארו VX 2018 במבחן דרכים, עולם הרכב תוכנית 76
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
צפו: סנטמטרים בודדים מתאונה קטלנית
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
פרוייקט צמיג: מה מסתתר מאחורי האותיות הקטנות?
תכנית 75
מיצובישי קוראת תיגר על פלח הג'פונים עם אקליפס קרוס, עולם הרכב תוכנית 75
תחילת המבול
יבואני הרכב לא מחכים וכבר מציגים את הדגמים לשנת 2018 – עולם הרכב תוכנית 73
צפו: עולם הרכב, מהדורה 71
למבורגיני אורוס, נסיעה על אאודיRS5, מבחן ראשון למתחרה של ה- Tmax ועוד
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

מרצדס S400 היברידית

חוות דעת - מרצדס S400 היברידית הוא רכב היוק... מידע נוסף >

מאזדה 2

חוות דעת - מאזדה 2 היא הסופר מיני הקומפקטית... מידע נוסף >

רנו פלואנס

חוות דעת - רנו פלואנס היא המכונית המשפחתית... מידע נוסף >

רנו קנגו

חוות דעת - רנו קנגו הוא רכב מסחרי קטן אשר מ... מידע נוסף >