סגור

השקה עולמית: נשק בין יבשתי חדש וקטלני של טויוטה

נסיעה ראשונה בג'יפון שמתוכנן להגיע לאירופה ואמריקה. הכירו, C-HR

  • בועז קורפל

  • 08.12.2016
 
שבויים בקונספציה העצמית ועושים שירות לאירופה
אירופה תחת התקפת ג'יפונים מזה חמש שנים לפחות. מה שהתחיל כהצהרה של ניסאן עם הג'וק והקשקאי, הפך תוך כמה שנים לטרנד חוצה יצרנים וכל המרבה הרי זה משובח. מגרסאות עממיות ועד לגרסאות פרימיום, כולם חיפשו ואולי עדיין מחפשים את התשובה האמתית לשני הדגמים שיצרו את הטרנד הזה. כולם חוץ מטויוטה, לפחות עד עכשיו. כששאלתי את אנשי טויוטה "מה עיכב אתכם כל כך הרבה זמן עד שהואלתם בטובכם לתכנן ולייצר את הג'יפון החדש שהתחיל את דרכו במשרדי התכנון ביפן תחת שם קוד C-HR והגיע לקווי הייצור במפעלי טויוטה בטורקיה אחרי כמה תערוכות רכב תחת אותו שם בדיוק?" מהנדסי טויוטה נראו מופתעים מעצם השאלה למרות שחידדתי אותה והסברתי להם שאני מתכוון לכך ששוק הג'יפונים ספוג במכוניות מכל עבר פרט לדגם משלהם. "אבל יש לנו מכונית בקטגוריית הג'יפונים הזאת (סיגמנט C) מזה שנים רבות והיא מוצלחת ביותר ואנחנו מאוד מרוצים ממנה, קוראים למכונית טויוטה RAV4 ואנחנו דווקא חושבים שזאת המכונית המתאימה והיא התשובה שאתה מבקש. אבל דעתי לא נחה בעניין ושבתי עם שאלה נוספת: "אז אם זה העניין, מה תפקידו של ה-C-HR החדש ומי מיועד לנהוג בו? כאן כבר נעלם אפקט ההפתעה והנינוחות שבה לפניו של נציג טויוטה. "זה ברור, המכונית מיועדת ללקוחותינו באירופה שמבקשים מכונית היברידית, חסכונית, מעוצבת, דינאמית ובעלת איכות מוצר גבוהה." מסתבר שהמהנדסים של טויוטה בילו תקופה ארוכה ביבשת הישנה הרחק מהבית ובתקופה הזאת הם נהגו בכל מכונית אפשרית בקטגוריה הזאת בניסיון לפצח את המאפיינים של הנהג האירופי והמסקנה הייתה אחת: "הנהגים באירופה נוסעים מהר יותר מאלה ביפן". 
 

(צילום: בועז קורפל, יצרן)

 
מוחקת את השעמום
מאז ימי הטויוטה פריביה החללית, הדגמים המשפחתיים של טויוטה לא היו ידועים עד היום ביצירתיות ותעוזה בהיבט העיצוב, למעט כמובן הפריוס ההיברידית שמראש תוכננה לספק מבט עתידני לעולם של אנרגיה עם הנעה חילופית. השינויים בגרסאות ובמתיחות הפנים לא היו צעקניים אבל בטויוטה התחבקו על כל שינוי של פס כרום בגריל או קימוט קטן בתא המטען ומכסה המנוע. איפוק ונוכחות מכובדת וייצוגית הם הערכים של הקורולה, האורוס, הקמרי והאחרות. אבל כעת באה המכונית המשפחתית הבאה שנקראת C-HR ומוחקת בחוצפה ובגסות כל סממן של איפוק וריסון בהיבט העיצוב שלה. היא נראית חדה ומדויקת, קרובה מתמיד לגרסת הקונספט שהוצגה בכמה תערוכות כשהמוטיב השולט בעיצוב הוא קווי היהלום הזוויתיים המעוינים של הגוף שלה, החזית והזנב. בתי הגלגלים התפוחים מדגישים את נוכחותה והחלונות הצרים בדלתות האחוריות יחד עם ידית פתיחת הדלת האחורית שמוקמה כה גבוה בסמוך לגג המכונית, משלימים את התעוזה שבעיצוב. בין אם בליבה של מדריד או בפרבריה הקרירים בשלהי חודש נובמבר, רבים הביטו בה בחוסר אדישות ואחד מהם לא היה רחוק מלשפשף את עיניו בתהייה: זאת טויוטה? מידותיה החיצוניות דומות עד זהות לניסאן קשקאי. אם האירופאים אוהבים את הדגם הזה, אז הנשק הנגדי לא יכול להיות שונה ממנו במידותיו. ג'וק? הצחקתם את אנשי טויוטה, הם לא חוששים מג'וקים ולא מתרגשים מהם. אורכה הכולל הוא 4.360 מטרים ורוחבה 1.795 מטרים. המכונית שומרת על צללית נמוכה וגובהה בגרסה ההיברידית 1.555 מטרים. במבט חיצוני ראשון היא תבלבל אתכם במידותיה. בזווית מסויימת היא נראית גדולה ואילו מזווית אחרת היא נראית קטנה ממידותיה. בסיס הגלגלים שלה נמתח למרחק 2.640 מטרים וזה מעיד על מרווח מחייה ראוי בתוכה אם כי לא נדיב במיוחד. משקלה איננו קל, היא מציבה את המאזניים על 1,860 ק"ג אבל בטויוטה מתהדרים בכך שהיא בעלת כושר גרירה טבעי של משא במשקל של קצת יותר מ-750 ק"ג. נתון חשוב לרכב משפחתי באירופה לטובת גרירת עגלת משא עם אופנועי שטח, טרקטורון או אופנוע ים ואולי כמה עשרות זוגות אופני שטח וציוד קמפינג. 
 
קפטן קירק בעמדת הפיקוד
העיצוב הפנימי של המכונית ממשיך את התעוזה החיצונית אך לא באופן מאולץ ומוגזם. קשה שלא לפרגן למושבים שעוצבו במיוחד עם תמיכות גב וירכיים כאשר משענת הראש מזדקרת ומשלימה את המראה והתחושה המצוינת וכך גם זווית הישיבה שמעניקה תחושת שליטה. הקונסולה המרכזית דלה בכפתורים ולחצנים כמקובל כיום אך האופציות לתפעול מערכות השליטה על הרכב קיימות בכפתור שליטה בגלגל ההגה. במרכז הקונסולה נמצא צג מגע צבעוני בולט שמשתלב היטב בעיצוב ועליו מוצגת מערכת הניווט והבידור. מערכת המיזוג נשלטת בפאנל אחר מתחת למסך המגע והיא מחולקת לשני אזורים כאשר היושבים מאחור יצטרכו לחכות לאוויר הצונן שמגיע מקדימה כי אין להם פתחי מיזוג משלהם. לוח השעונים מציג שני מחוונים גדולים וברורים. האחד למהירות והשני לנתוני ביצוע המנוע וצבירת האנרגיה בסוללה (רכב היברידי, זוכרים?) אם מלפנים המצב מרומם רוח, הרי שמצב הרוח מאחור משתנה. שני מושבים אחוריים יספקו מקום לשני מבוגרים עם מרווח רגליים טוב אך מרווח ראש מוגבל מעט כי למכונית יש עיצוב קופה בחלקה האחורי. מבוגר שלישי לא ממש יזכור לטובה את הנסיעה ב-C-HR אבל שלושה ילדים יוכלו לשרוד את זה אם כי ההורים שלהם יצטרכו להתמודד עם שאלות כמו: המזגן עובד? למה חשוך כאן? תחושת האפלוליות מאחור נובעת מחלונות צד צרים במיוחד ומקורה C אחורית רחבה שמתמזגת עם הגג והזנב גם יחד ומונעת מקרני אור להיכנס פנימה. אחד ממהנדסי טויוטה אמר לי שהילדים שלו דווקא אוהבים לשבת מאחור כי כאשר הם משחקים בטאבלט ובטלפון הסלולארי, הם נהנים מאינטימיות וחושך שמאפשר להם ליהנות עוד יותר מהמשחקים. איכות החומרים מהם המכונית עשויה בהחלט טובה מאוד. שימוש בהרבה עור למושבים ובקונסולה המרכזית ובדלתות יחד עם פלסטיק איכותי ולא פשוט וזול. גם ההרכבה טובה מאוד וניכר שהסטנדרטים הללו של טויוטה נשמרו כאן בקפידה. לסיכום אפשר לומר שאם אתם נוסעים במכונית, תעדיפו תמיד לשבת מלפנים, אלא אם אתם ילדים כי החוויה תהיה שונה.
 

(צילום: יצרן)

 
בטיחות מוגברת
בתחילת השנה הבאה המכונית תישלח למבחן ריסוק יורו אן-קאפ המחמיר ובטויוטה אין ספק שהיא תזכה לחמישה כוכבים. בהיבט הפסיבי היא כוללת שלדה מחוזקת ב-65% ובתשע כריות אוויר. בהיבט האקטיבי, המכונית קיבלה את מערכת הסייפטי סנס של טויוטה בגרסה החדישה ביותר שלה לרבות התראה על רכב בשטחים מתים ובקרת שיוט חכמה ממהירות אפס ועד למהירויות גבוהות ועצירה מוחלטת ובכך היא עולה על המערכת הקיימת בקורולה ובפריוס והן תקבלנה את המערכת בגרסה הבאה שלהן. 
 
300 ק"מ ביומיים ומסקנות ראשוניות
הדבר העיקרי לשמו התכנסנו אחרי כל ההסברים והשיחות, הוא נסיעה במכונית. עכשיו זה הרגע לפרוע את השטרות שעליהם עמלו בטויוטה בשנים האחרונות. כיצד מתנהגת המכונית שמיועדת לאירופה, אך תוכננה ביפן? מערכת ההנעה ותיבת ההילוכים של הגרסה ההיברידית נלקחו ישירות מהפריוס החדשה שחולקת עם ה-C-HR את אותה פלטפורמה בדיוק. מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר ולצידו מנוע חשמלי בהספק משולב של 122 כוחות סוס ו-14 קג"מ ואליהם משודכת תיבת הילוכים מיוחדת בעלת יחס אחד והתנהגות רציפה למרות שהיא פועלת רק אחרי שהיא בדקה בצורה ממוחשבת ומפוקחת את מצב המנוע והמצערת והמהירות האמתית ורק אז היא תחליט לאיזה הילוך לשלב את המכונית. לחיצה על כפתור ההתנעה והמכונית עוברת למצב נסיעה אך היא חרישית כי רק המנוע החשמלי נעור לחיים. לחיצה קלה על דוושת התאוצה והיא מתחילה להחליק בין הרחובות של העיר בדרך לכבישים ההרריים שמחוץ לעיר. הכניסה של מנוע הבנזין לפעולה מלווה ברעש שנוצר עקב דחיפה לכיוון הסל"ד הגבוה וכאשר שני המנועים פועלים יחדיו, הצליל איננו שקט וחרישי בכלל. חישוקי הגלגלים בקוטר 17 אינץ' ושכבת הגומי הצרה של הצמיגים, מוסיפים את קולות החיכוך של הגלגלים באספלט וזה הרגע להגביר את עוצמת מערכת הסאונד של JBL המקורית שתוכננה יחד עם טויוטה להשגת אפקט שמיעה אופטימאלי, מה שיסייע במיוחד במקרה הזה. עוצמת הרעש נשמעה לי חריגה מהרגיל אך בטויוטה לא מתרגשים ואומרים כי נהגים שבאים מהעולם ההיברידי, מכירים את התחושות של הרעש ושל הנסיעה במכוניות מהסוג הזה והם יתחברו לעניין גם כאן. התנהגות הכביש של ה-C-HR טובה מאוד. המכונית מטפלת בתחלואי הכבישים המשובשים בצורה יפה והנוסעים ברכב לא חשו זעזועים או קפיצות גם כאשר טיפסתי על באמפרים בסגנון ספרדי חריף. בפיתולים המהירים היא שמרה על יציבות גבוהה והמתלים הקפידו לאזן אותה היטב. המהירות המרבית המוצהרת של המכונית היא 170 קמ"ש וצריכת הדלק המוצהרת מטפסת מעל ל-20 ק"מ לליטר. במסגרת הנסיעה נבדקו התנהגויות שונות ודוושת הדלק עבדה לא מעט ובסופו של דבר השגתי יחס של 18 ק"מ לליטר. בהתחשב בכך שרוב הנסיעה הייתה מחוץ לעיר והמנוע החשמלי לא היה היחיד שפעל, מדובר בנתון חסכוני מאוד.
 

(צילום: בועז קורפל, יצרן)

 
תארוז לי אחת בכחול
המכונית תתחיל להימכר באירופה ממש בתחילת השנה ויתכן כי האירופאים כבר יוכלו להזמין אותה עכשיו. אצלנו בישראל לא נפתחה רשימת ההזמנות וככל הנראה שגם הכמות הראשונה שתגיע לכאן תהיה בת כמה אלפים בלבד כאשר רובה ככולה עם מערכות הנעה היברידיות לצד אותה מכונית עם מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר מוגדש טורבו שעליה לא נהגנו. הקלף החזק ביותר של ה-C-HR הוא העיצוב החיצוני ובהמשך לכך הפנימי. הנוכחות שלה בלתי מתפשרת ואני לא מכיר מישהו באופן אישי שלא ירצה לנסוע בה, ובמיוחד מלפנים. רמת הבטיחות הגבוהה לצד החיסכון בדלק ישלימו את התמונה והם מקטינים את החסרונות שלה בהיבט צפיפות מסוימת ואפלוליות במושבים האחוריים יחד עם קולות המנוע שמזדרז לטפס לסל"ד גבוה ליצירת המומנטום של התנועה. בטויוטה יצטרכו לפצח את סוגיית המחיר אך הם יודעי לומר כי המכונית תישאר מסווגת תחת קבוצה 2 בהיבט תשלום המס שעלול להשתנות בקרוב ומכאן שהיא תצטרך לקבל תג מחיר בין הטויוטה אוריס לטויוטה פריוס. מבין כל הצבעים שבהם היא תוצע, הצבע הכחול הוא התוסס והיפה בעיני ושאר הצבעים (פרט ללבן שמגיע גם עם גג שחור) ינסו לשמור על המעמד המכובד ולא להפוך אותה לשובבה מוחלטת.
 
 
הכותב היה אורח טויוטה בהשקה לתקשורת
 

(צילום: בועז קורפל, יצרן)

 

(צילום: יצרן)

עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

פורד פוקוס

חוות דעת - פורד פוקוס היא המשפחתית הקומפקטי... מידע נוסף >

שברולט אקווינוקס

חוות דעת - שברולט אקווינוקס הוא הקרוסאובר ש... מידע נוסף >

אופל אדם רוקס

חוות דעת - אופל אדם רוקס היא גרסה מוגבהת (1... מידע נוסף >

רנו טראפיק

חוות דעת - רנו טראפיק הוא הוואן המסחרי הקל... מידע נוסף >

ניסאן קשקאי

חוות דעת - ניסאן קשקאי הוא הקרוסאובר הקומפק... מידע נוסף >