סגור

טויוטה C-HR במבחן: קומיקס קרוסאובר

טויוטה מנערת את התדמית השמרנית עם ה-C-HR שנראה כאילו נחת מסרט קומיקס עתידני

  • אופיר דואק

  • 13.03.2017

 
בשנות ה-90' טויוטה הייתה מהראשונות לזהות שהקהל הרחב מעוניין במראה גבוה של רכב שטח, אבל רוצה להישאר על הכביש. כך בא לעולם בשנת 1994 הראב 4, שהיה רכב הפנאי הראשון שנבנה כרכב רגיל עם שלדה אחודה ולא עם שלדה נפרדת כמו רכב שטח. ההמשך ידוע, וכיום רכבי פנאי שכאלו הם הדבר החם ביותר בתעשיית הרכב. אלא שמאז טויוטה נרדמה בשמירה. הראב 4 התברגן, גדל והשמין, כשבינתיים ניסאן הפתיעה כשיצרה עם הג'וק נישה חדשה של רכבי פנאי עירוניים שהולכת ותופסת תאוצה.
 
לקח לטויוטה זמן רב (או שמא זמן ראב) לרקוח את התשובה שלה, אך בתערוכת ג'נבה לפני שנה חשפה את ה-C-HR, שהוא העתק כמעט זהה לרכב הקונספט שהוצג שנה וחצי קודם לכן בתערוכת פריז. מדובר ברכב פנאי בעל עיצוב נועז, לא רק במונחים השמרניים של טויוטה, המשלב צללית קופה עם גג משתפל, דלתות אחוריות עם חלונות קטנים וידיות פתיחה נסתרות וזנב גבוה וקטום.
 
העיצוב המרשים, המזכיר לא מעט את הקו העיצובי של לקסוס דווקא, מצליח להסוות את העובדה שה-C-HR גדולה משמעותית מהניסאן גו'ק למרות קווי הדמיון. למעשה עם אורך של 436 ס"מ ובסיס גלגלים של 264 ס"מ הוא דומה במידותיו דווקא לקשקאי. עם זאת הוא קטן יותר מהראב 4 ומשאיר מקום אולי לרכב פנאי נוסף וקטן יותר שיגיע בעתיד. 
 
טויוטה גיבתה את המראה העתידני של ה-C-HR ובנתה אותו על בסיס הפלטפורמה המודולארית הגלובלית החדשה שלה, זו שמשמשת גם את הפריוס ואמור לשמש את דור העתיד של דגמי החברה, בהם האוריס והקורולה הבאות. כך שה-C-HR הוא בהחלט הצהרת כוונות על חישוב מסלול מחדש של מי שאיבדה את מעמדה כיצרנית הרכב הגדולה בעולם.
 

 
תא נוסעים ושימושיות
העיצוב הנועז ממשיך גם לתא הנוסעים. המעצבים קיבלו יד חופשית ויצרו תא נוסעים מסוגנן ועתידני, אם כי מעט זועק מידי. ישנן הרבה נגיעות נעימות ותחושה של ירידה לפרטים, כמו למשל החלק העליון דמוי העור של לוח המכשירים, הפס הכחלחל העוטף אותו ודיפון הדלתות בצורת המשולשים קטנים המשתלבים זה בזה.
 
מצד שני נראה שבטויוטה הלכו קצת רחוק מידי, בעיקר עם הפלסטיקה השחורה מבריקה והמנצנצת מכל עבר הנראית כמו חלומה הרטוב של כל ילדת בת מצווש. את האווירה משלימה איכות חומרים טובה, רמה אחת מעל מה שהורגלנו למצוא במכוניות העממיות של טויוטה וזה שיפור מבורך. איכות ההרכבה כמתבקש היא ללא דופי.
 
בתחום השימושיות העיצוב המוצלח גובה את המחיר. מלפנים המרווח טוב, אך המושב האחורי יספק לכל היותר שני מבוגרים ממוצעי מידות, עם מרווח רגלים שמתאים למכוניות סופרמיני ולא לרכב פנאי משפחתי מוגבה. למרות מרווח ראש סביר, הגישה אל ומהמושב האחורי דורשת כיפוף ראש מוגזם עקב מבנה הגג והדלתות, כשהחלונות הצרים יוצרים תחושה קלסטרופובית למדי. גם תא המטען לא מבריק ביחד למידות המכונית כשהוא מציע נפח של 290 ליטר בלבד ושפת הטענה גבוהה מידי.
 
ציון: מצוין, טוב מאוד, כמעט טוב מאד, טוב, כמעט טוב, מספיק, כמעט מספיק, נכשל
 

 
אבזור
ה-C-HR ההיברידי מגיע ארצה בשתי רמות גימור, בשתיהן ישנה מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע, דיבורית משולבת ומצלמה אחורית (ההכרחית לאור הראות המוגבלת מאד לאחור). כבר ברמת הגימור הבסיסית (CITY) כלולים בקרת אקלים מפוצלת, מפתח חכם, חיישני גשם ואורות, בלם יד חשמלי, קיפול מראות חשמלי פנסי ערפל וחישוקים קלים בקוטר "17.
 
רכב המבחן הגיע ברמת הגימור הגבוהה (CHIC) שבה תמורת 6,000 ש"ח נוספים מקבלים גם חימום למושבים הקדמיים, כיוון חשמלי לתמיכת הגב במושב הנהג, גג בצבע שחור, חלונות אחוריים כהים וחישוקים מוגדלים בקוטר "18. בסך הכל מדובר ברמת אבזור גבוהה ביחס לקטגוריה, אם כי רמת הגימור הבסיסית מספקת תמורה טובה יותר לכסף.
 
ציון: מצוין, טוב מאוד, כמעט טוב מאד, טוב, כמעט טוב, מספיק, כמעט מספיק, נכשל
 

 
בטיחות
טויוטה מביאה את ה-C-HR ארצה עם חבילת בטיחות מקיפה הכוללת נוסף ל-6 כריות אוויר גם מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, מערכת התרעה על סטיה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורים וסימני דרך ותאורת אור גבוה אדפטיבית. מערכות הבטיחות מתפקדות היטב, אך מידי פעם ישנם  צלילי התרעה שונים, משונים ולא ברורים הדורשים הסתגלות. ה-C-HR טרם נבחן במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP
 
ציון: מצוין, טוב מאוד, כמעט טוב מאד, טוב, כמעט טוב, מספיק, כמעט מספיק, נכשל
 

 
מנוע וגיר
את ה-C-HR ניתן לקבל עם מנוע טורבו בנזין או עם מערכת הנעה היברידית. בתחום הזה בטויוטה בחרו שלא להמר, ופשוט שלפו מהמדף את יחידת ההנעה ההיברידית המוכרת המשמשת את הפריוס ואת הגרסאות ההיברידיות של האוריס. יחידת ההנעה משלבת בין מנוע 1.8 ליטר למנוע חשמלי עם הספק משולב של 122 כ"ס המועברים לגלגלים דרך תיבת הילוכים רציפה.
 
מערכת ההנעה מתפקדת היטב ובשקט בנסיעות עירוניות ובשיוט, וכל עוד הסוללות טעונות יש גם מספיק כוח זמין כדי לבצע עקיפה מזדמנת. משיקולי חיסכון בטויוטה עדין משתמשים בסוללות ניקל מטאל מיושנות בעלי קיבולת מוגבלת. המשמעות היא לא רק טווח חשמלי מוגבל מאד, אלא גם טווח סיוע מוגבל של המנוע החשמלי למנוע הבנזין. 
 
בנהיגה סבירה הדבר לא ממש מורגש, אך בתוואי הררי כשהרכב ועם רגל מעט כבדה יותר על הדוושה המשמעות היא שמהר מאד הסוללות יתרוקנו, אז נותרים עם מנוע הבנזין המספק 98 כ"ס בלבד הנאלץ להתאמץ בשאון, וזה ממש לא מספיק לרכב בגודל ובמשקל שכזה. גם היעדר מצב ספורט או תפעול ידני של תיבת ההילוכים מקשים על האפשרות לשמור את המנוע בטווח האפקטיבי.
 
אפשר להתלונן על כך של-C-HR מגיעה יחידת הנעה חזקה יותר, אך לפחות במה שקשור בחיסכון המערכת ההיברידית לא מאכזבת. צריכת הדלק מהלך המבחן הייתה כ-18 ק"מ לליטר וניתן לחלץ גם נתון טוב מכך.
 
ציון: מצוין, טוב מאוד, כמעט טוב מאד, טוב, כמעט טוב, מספיק, כמעט מספיק, נכשל
 

 
התנהגות ונוחות
החולשה של יחידת ההנעה בולטת דווקא לאור היכולת הדינאמית של ה-C-HR. מתלה אחורי מסוג עצמות עצה, המקובל בעיקר במכוניות ספורטיביות, לצד כיול מתלים נוקשה והיגוי בעל משקל טוב יוצרים יכולת דינאמית מרשימה, לא רק ביחס לרכבי קרוסאובר מוגבהים. האחיזה גבוהה וגם השליטה בתנודות המרכב טובה בהחלט הפתיעו לטובה. ההגה לעומת זאת מנותק מידי, מה שפוגם בחבילת ההתנהגות הטובה של ה-C-HR.
 
הודות לכיול המתלים הקשיח, לצד צמיגי החתך הנמוך, נוחות הנסיעה אותה מספק ה-C-HR במהירויות נמוכות לא מבריקה, עם יותר מידי קופצנות על השיבושים העירונים. כל שעולה המהירות משתפרת יכולת השיכוך של מתלי ה-C-HR והנסיעה הופכת להיות נעימה יותר.
 
ציון: מצוין, טוב מאוד, כמעט טוב מאד, טוב, כמעט טוב, מספיק, כמעט מספיק, נכשל
 

 
חישוב מסלול מחדש
טויוטה מוכיחה עם ה-C-HR שכשהיא רוצה, היא יכולה ליצור מכוניות מדליקות, מעוצבות עם תחושת ערך מוסף. ה-C-HR גונב מבטים מכל עבר כאילו ברח מסדרת קומיקס, מעניק לישובים בו תחושה ייחודית ועתידנית ומוסיף לכך התנהגות טובה ואבזור בטיחות מרשים. הוא גם חסכוני למדי, אפילו אם הדבר בא על חשבון הביצועים שגם ככה לא מעניינים את קהל היעד שלו.
 
את כל אלו יש לסייג כאשר משקללים את החבילה הכללית. ה-C-HR לא יכול לשמש תחליף לרכב משפחתי כיוון שהוא מקריב את השימושיות על חשבון העיצוב. הדבר בולט במיוחד כיוון שמחירו נע בין 142 ל-150 אלף ש"ח, כלומר הטריטוריה של רכבי פנאי משפחתים מעט גדולים ומרווחים בהרבה כדוגמת קיה ספורטאז' ושות'. עבור מי שלא מחפש תחליף לרכב משפחתי, אבל רוצה רכב קרוסאובר אופנתי, בולט ומאובזר ה-C-HR נותן מענה מצוין.
 
ציון: מצוין, טוב מאוד, כמעט טוב מאד, טוב, כמעט טוב, מספיק, כמעט מספיק, נכשל
 
 
טויוטה C-HR – מפרט טכני
מנוע בנזין: 4 צילינדרים, 1,798 סמ"ק, תזמון שסתומים משתנה
הספק מנוע בנזין: 98 כ"ס ב-5,200 סל"ד
מומנט מנוע בנזין: 14.5 קג"מ ב-3,600 סל"ד
הספק מנוע חשמלי: 71 כ"ס
מומנט מנוע חשמלי: 16.8 קג"מ
הספק משולב: 122 כ"ס
תיבת הילוכים: אוטומטית רציפה
הנעה: קדמית
אXרXג: 436X179.5X155.5 ס"מ
בסיס גלגלים: 264 ס"מ
משקל: 1,345 ק"ג
0-100: 11 שניות
מהירות מרבית: 170 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 25.6 ק"מ לליטר
צריכת דלק ממוצעת (מבחן): 18 ק"מ לליטר
מחיר: 150 אלף ש"ח
 
מתחרים: קיה נירו, קיה ספורטאז', הונדה HRV
בעד: עיצוב מדליק, צריכת דלק, אבזור בטיחות
נגד: מושב אחורי, נוחות עירונית
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

אלפא רומיאו 4C

חוות דעת - אלפא רומיאו 4C היא מכונית הספורט... מידע נוסף >

מאזדה 2

חוות דעת - מאזדה 2 היא הסופר מיני הקומפקטית... מידע נוסף >

מרצדס CLS

חוות דעת - מרצדס CLS היא מכונית היוקרה הגדו... מידע נוסף >

מיצובישי אאוטלנדר

חוות דעת - מיצובישי אאוטלנדר הוא הקרוסאובר... מידע נוסף >

לקסוס RX450h

חוות דעת - לקסוס RX450h הוא הקרוסאובר של חט... מידע נוסף >