סגור

פולקסוואגן טיגואן במבחן - כבר לא האח הקטן של הטוארג

עם טכנולוגיה מתקדמת, איכות וחיסכון יחד עם מימדים גדולים ואיכות נסיעה, המהפכה הצליחה להפתיע

  • בועז קורפל

  • 13.03.2017

 
להפתיע
יש כאלה שבאמת אוהבים את המכוניות של פולקסוואגן, ומוכנים ללכת עוד קצת בשביל להשיג אותן לעצמם, גם בידיעה שהמחיר לעיתים קרובות יותר יקר מהדגמים האחרים שקורצים בסוכנות מעבר לקיר. אמנם יש דגמים של פולקסוואגן שלעולם לא יהיו לאחרים כמו למשל הגולף או חיפושית, אבל הפערים מצטמצמים במהירות והאחים היריבים של הטיגואן בגרסאות של סקודה וסיאט כבר עושים את דרכם לפסי הייצור בצ'כיה ובספרד. 
זהו זמן חשוב לפולקסוואגן ולטיגואן החדש שהחל להימכר כאן בגרסת הדור השני בתחילת השנה בשתי רמות גימור. זה זמן חשוב לא רק בגלל התחרות שצומחת מבית, אלא ואולי אף יותר מפאת התחרותיות העצומה בשוק כולו ולטיגואן שתמיד היה מתויג בתווית "האח הקטן של הטוארג" יש בהחלט נתונים מעניינים כי המכונית החדשה עברה מיני מהפכה ששמה את הטיגואן בחזית אחת בהיבט הטכנולוגי והבטיחותי עם דגמים רבים שמוציאים אותו לגמרי מהמיקום שהוא נדחק אליו בתפקיד "האח הקטן של הטוארג". 
 
עיצוב - תנו לגודל לדבר
מספר המבטים שהמכונית משכה מהסובבים אותה בדרך היווה מדד מסוים לנדירותו של הטיגואן, שהיה "שקוף" בדור הקודם והפך למשהו אחר בדור הנוכחי. הדור השני של הטיגואן גדול יותר מקודמו במימדים רבים וזה משליך על מרחב המחייה בתוכו. המילה צפיפות נשארת מחוץ לדלתות כאשר אלה נסגרות ותלונות מהסוג של "אימא, הוא נוגע בי" או "אבא, היא פולשת לתחום שלי" כבר כנראה שלא תשמעו. המכונית היא מכונית סופר מרווחת ומשפחתית באופייה. היא התארכה ב-60 מ"מ מהדור הקודם ולא פחות חשוב מכך, בסיס הגלגלים של התארך ב-77 מ"מ וזה הנתון שתורם את המשמעות לאיכות החיים בתוך הטיגואן בשורת המושבים השנייה. תוספת האורך תרמה להגדלת נפח תא המטען ל-520 ליטרים במצב רגיל ול-615 ליטרים אם תחליקו את המושבים האחוריים לכיוון הקדמיים על המסילה. העיצוב החיצוני נותר נקי ונעים לעין ואולי אף מעט על גבול העיצוב הכירורגי הלא מתפשר ולא מצטעצע. המכונית משדרת מראה חיצוני מכובד וחסר חיוך או ריגוש. אפשר לסכם את העניין במשפט: שילוב מצוין של פרקטיות ואלגנטיות רצינית. 
החומרים מהם עושיה המכונית הם חומרים איכותיים וטובים. לא הופתענו בכלל מכך אך בכל זאת, הכל עשוי פלסטיק ובד עם כמה נגיעות כרום קטנות ובגוונים כהים. הקונסולה המרכזית מחולקת לשלושה אזורים כאשר בראשם מסך המגע בגודל 8 אינץ' של מערכות הבידור והניווט, מתחתיו אזור מערכת בקרת האקלים והאזור השלישי הוא כמובן לוח השעונים כשבתוכו משובץ מסכון קטן עם כל המידע אודות נתוני צריכת הדלק ושאר נתוני הנסיעה ומצב המכונית. ניתן לסכם את הסעיף הזה ולומר שהטיגואן החדש מספק הרבה יותר מקודמו ואיננו מאכזב בכלל.
 
ציון: מצוין, טוב מאוד, כמעט טוב מאד, טוב, כמעט טוב, מספיק, כמעט מספיק, נכשל
 

 
דינאמי, אבל קצת מסורבל
לגודל יש מחיר, והוא בדרך כלל מתבטא בהתנהגות והתנהלות בזמן הנסיעה. הטיגואן החדש לא נמלט מכך. העניין קיבל משנה משמעות כי למכונית שלנו יש מנוע בנפח 1.4 ליטר בהספק 150 כוחות סוס ומומנט 25 קג"מ וגם תיבת הילוכים אוטומטית. אם תרצו דרך ביטוי מוחשית לכך תמצאו אותה בנתון הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש. בפולקסוואגן מדדו קצת יותר מ-9 שניות והשעון שלנו נעצר כמה פעמים על 11 שניות וחצי. שלא נתבלבל כאן, הטיגואן איננה מכונית ביצועים שנוצרה למרדפים עוצרי נשימה, ממש להיפך מכך. הטיגואן הוא פלטפורמה משפחתית מלאה שמיועדת לשנע את הנוסעים בנוחות ונינוחות תוך הענקת מרחב מחייה ואפשרויות בידור בעת הנסיעה וברמה בטיחותית גבוהה. משקלה העצמי של המכונית הוא 1,577 ק"ג והמשקל המלא חוצה את גבול השני טון, אז בנתונים הללו אפשר לומר שהמכונית התנהגה כמצופה ממנה ולא סחפה אותנו למחוזות רחוקים. תגובת ההגה שלה טובה וניתן להרגיש כל העת את הגלגלים. ההגה איננו חד כמו במכונית ספורט, והוא גם לא אמור להיות כזה. זווית הישיבה גבוהה וטובה והנהיגה בה קלה ונעימה, אם כי התחושה הכללית היא שהמכונית גדולה וארוכה מכפי שהיא באמת ולכן כל העולם מתקיים בקצב קצת יותר איטי. הניתוק שלה מרעשי הסביבה מצוין והמעבר על הבורות והחריצים בכביש כמעט ואיננו מורגש וזה תורם את שלו לתחושת הסרבול המלאכותית. תיבת ההילוכים מתפקדת ללא דופי ומוצאת בכל רגע את הנקודה הנכונה של המנוע בכדי להחליף את ההילוכים. את התכונות המיוחדות למכונית בגרסה שקיבלנו למבחן (Trendline) היא ניתוק של שתי בוכנות עם הרפיית הרגל מדוושת התאוצה וזה היה מדהים לגלות ולחוש כיצד המכונית נעה כמעט בלי שום הבדל עם "חצי מנוע" בפעולה. כל זה נועד כמובן לחסוך בדלק והתוצאה אכן מורגשת היטב. בפולקסוואגן מדברים על 16 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ואנחנו היינו כל הזמן סביב הנתון הזה. לעיתים טוב יותר ולעיתים קצת פחות, אבל התוצאה הסופית בחישוב שלנו היה 16.4 ק"מ לליטר (מעל הצהרת היצרן) וזה מצוין.
 
ציון: מצוין, טוב מאוד, כמעט טוב מאד, טוב, כמעט טוב, מספיק, כמעט מספיק, נכשל
 
בטיחות ותמורה לכסף
פולקסוואגן סיימה את שנת 2016 עם מכירה של למעלה מ-10 מיליון כלי רכב ברחבי העולם וזאת חרף פרשת הדיזלגייט שהייתה ב-2015. לנתון הזה יש הסברים רבים, אך אנחנו בוחרים להציג את המשמעות מבחינה טכנולוגית על המכוניות של היצרן הגרמני שהעתיד שלו יהיה בתחום ההיברידי והחשמלי הבה יותר מהר מכפי שאתם סבורים. בפולקסוואגן הפנימו היטב שלא ניתן לאפשר ליריבים מהמזרח הרחוק לקבוע את הקצב. טויוטה, הונדה, ניסאן וקם יונדאי וקיה הפכו לשחקניות ענקיות וסופר משמעותיות. גם פורד והיצרנים מצרפת ממשיכים לנוע קדימה ובפולקסוואגן השקיעו סכומי כסף אדירים בפיתוח מערכות בטיחות והתוצאות מצוינות. בדגם שקיבלנו ניתן למצוא בטיחות פאסיבית מושלמת עם 7 כריות אוויר וחיזוקים למבנה המכונית שמשתמשת בשלדת MQB  המודולרית של פולקסוואגן, ויחד עם זה המכונית מצוידת ברשימה ארוכה של מערכות עזר בטיחותיות וחצי אוטונומיות. הוסיפו את רשימת האבזור הבסיסית בדגם הזה שכוללת מצלמת נסיעה לאחור, מראות מתקפלות חשמלית, מיזוג מפוצל לכל האזורים, בקרת שיוט ועוד, ותגלו שמישהו בפולקסוואגן טיפל גם בסוגיית התמורה לכסף ואם התפיסה בעבר הייתה שאנחנו משלמים במיוחד עבור המיתוג, הרי שהטיגואן החדש גם בגרסה הבסיסית מספק תמורה מצוינת לכסף.
 
ציון: מצוין, טוב מאוד, כמעט טוב מאד, טוב, כמעט טוב, מספיק, כמעט מספיק, נכשל
 

 
סיכום כללי
הטיגואן החדש הגיע ארצה בשתי רמות גימור ובמחיר כניסה של 164,900 (לפני אגרת רישוי) לדגם טרנדליין ובמחיר של 209,900 לדגם קומפורטליין עם מנוע חזק יותר ותיבת הילוכים בת 7 מהירויות ומערכת הנעה 4X4 ורשימת אבזור עשירה עם תוספות יוקרתיות ששמות את הטיגואן הזה במרחק קרוב מאוד לקטגוריית פרימיום. הטיגואן הקודם שהגיע לעולם על תקן אח קטן וזול של הטוארג היוקרתי, ניצב בזכות עצמו מול קטגוריית SUV  אירופאית גדולה והוא עושה זאת בכבוד. המכונית מעוצבת למשעי, גדולה ופונקציונאלית ומעל לאלה חסכונית ודינאמית במידה הדרושה ל-SUV שכזה. לא היינו מתנגדים לקצת יותר עוצמה ודינמיות אבל בהתחשב בנתונים האחרים של חיסכון בדלק והמטרות שלהן המכונית מיועדת, זה בהחלט מספק את הסחורה וגם את התמורה למחיר. אם תנסו להרכיב לעצמכם מחיר לטיגואן עשיר יותר, תטפסו במהירות ותחצו את קו 200,000 שקלים אז יש מקום לשקול את זה. בצאתי מהאולם של פולקסוואגן לאחר שהחזרתי את המכונית, ראיתי משפחה בת ארבע נפשות שבחנה מקרוב את הטיגואן שבאולם וערכה דיון פתוח סביב השאלה: "איזו מכונית זאת והאם היא חדשה על כבישי ישראל". הטיגואן הפתיע אותם לטובה וגם אותנו.
 
ציון: מצוין, טוב מאוד, כמעט טוב מאד, טוב, כמעט טוב, מספיק, כמעט מספיק, נכשל
 
פולקסוואגן טיגואן טרנדליין 1.4 ליטר
מחיר: 164,900 שקלים לפני אגרות רישוי
אורך: 4.486 מטרים
רוחב: 1.839 מטרים
גובה: 1.622 מטרים
מרחק סרנים: 2.677 מטרים
משקל: 1,577 ק"ג
נפח תא מטען: 520-615 ליטרים
מנוע: 1.4 ליטרים ארבע בוכנות 
הספק מנוע: 150 כוחות סוס החל מ-5,000 סל"ד
מומנט מנוע: 25.5 קג"מ החל מ-1,500 סל"ד ועד 3,500 סל"ד
תיבת הילוכים: אוטומאטית כפולת מצמדים בת 6 מהירויות
צריכת דלק משולבת יצרן: 16.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק משולבת מבחן: 16 ק"מ לליטר
ציון בטיחות משרד התחבורה: 4
 

 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

אלפא רומיאו 4C

חוות דעת - אלפא רומיאו 4C היא מכונית הספורט... מידע נוסף >

טויוטה ראב 4 היברידית

חוות דעת - טויוטה ראב 4 היברידית היא הגרסה... מידע נוסף >

אאודי A4

חוות דעת - אאודי A4 היא מכונית המנהלים הקומ... מידע נוסף >

ב.מ.וו סדרה 4 קבריולה

חוות דעת - סדרה 4 קבריולה היא גרסת הגג הנפת... מידע נוסף >

מרצדס C קלאס קופה

חוות דעת - מרצדס C קלאס קופה היא גרסת 2 הדל... מידע נוסף >