השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם
לאאוטלנדר של מיצובישי שמורה זכות ראשונים בישראל, כשהיה הרכב הראשון שהוצע במקומותינו באופן סדיר עם הנעה היברידית בעלת אפשרות לטעינת הסוללות מרשת חשמל חיצונית, מה שמכונה 'פלאג-אין היבריד' או PHEV. האאוטלנדר PHEV נמכר בישראל במשך כשנתיים אך זכה להצלחה מוגבלת בלבד, בפרט לאור העובדה שהאאוטלנדר על שלל גרסאותיו הוא אחד מהרכבים הנמכרים ביותר בישראל. כעת עם הגעת האאוטלנדר PHEV החדש מקווים אנשי כלמוביל כי הוא יזכה להצלחה גדולה יותר ולא רק בקרב שוחרי איכות הסביבה.
(צילום: יחצ)
האאוטלנדר PHEV החדש מתבסס על הגרסה מתוחת הפנים של האאוטלנדר שהושקה בשנה שעברה. מערכת ההנעה ההיברידית של האאוטלנדר PHEV עברה שורת עדכונים, אך החידוש החשוב היותר נעשה מבחינה רגולטורית. הדגם החדש יסופק מעתה עם כבל טעינה מסוג Mode 2 המאפשר טעינה ישירה מרשת החשמל הביתית, זאת ללא תלות בעמדת טעינה מנוהלת (כבל Mode 3) שהייתה צריכה להיות מותקנת בבית הלקוח.
משמעות הדבר היא שרוכשי האוטלנדר PHEV החדש זקוקים כדי לטעון את המכונית בביתם רק לחיבור תלת פאזי עם שקע תעשייתי (הדומה לשקע החשמל של מזגן) הניתן להתקנה על ידי כל חשמלאי. טעינת סוללות המכונית מרשת החשמל הביתית אורכת כ-5 שעות בניגוד ל-כ-3.5 שעות מעמדת טעינה מנוהלת, אך נוחות השימוש נוחה לאין ערוך.
(צילום: יחצ)
האאוטלנדר PHEV ממשיך לעשות שימוש במערכת הנעה היברידית המשלבת מנוע 2.0 ליטר המספק 121 כ"ס וצמד מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, בהספק כולל של 82 כ"ס היוצרים מערכת הנעה כפולה חכמה לפי דרישה. למערכת ההיברידית ישנם שלושה מצבי פעולה: חשמלי מלא בו התנועה נעשית רק באמצעות המנועים החשמליים כאשר הטווח המרבי הוא כ-54 ק"מ, היברידי טורי בו מנוע הבנזין משמש כגנרטור המטעין את הסוללות והיברידי במקבילי בו המנוע החשמלי מניע את הגלגלים הקדמיים ונעזר במנועים החשמליים. על פי נתוני היצרן צריכת הדלק המשוקללת של האואטלנדר PHEV עומדת על כ-59 ק"מ לליטר אול לכל הפחות 18 ק"מ לליטר כאשר הסוללות טעונות באופן מינימלי.
מחירו של האאוטלנדר PHEV עומד על 210 אלף ש"ח לרמת גימור לוקשרי הגבוהה הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מקושרת לאינטרנט, מפתח חכם, ריפודי עור, מושבים קדמים מחוממים מתכוננים חשמלית, תאורת LED מלאה בחזית, גג שמש חשמלי וחישוקים קלים בקוטר "18. גרסה זו מצוידת גם מערכות בטיחות היקפית המשלבת בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת התנגשות עם בלית חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ומערכת אור גבוה אדפטיבית.
בנוסף יוצא האאוטלנדר גם בגרסה מוזלת שמחירה 195 אלף ש"ח, שבה נעדרת חבילת מערכות הבטיחות האקטיביות לטובת מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. גרסה זו מוצעת ברמת גימור סופרים הזהה במפרט לגרסת הלוקשרי למעט היעדרם של ריפודי עור, גג השמש וחיישני החניה ההיקפיים.
(צילום: יחצ)
עוד כתבות שעשויות לעניין אותך
חוות דעת - מרצדס S קלאס הוא רכב היוקרה הבכי... מידע נוסף >
חוות דעת - סיאט טולדו היא המשפחתית-סדאן הקו... מידע נוסף >
חוות דעת - פיג'ו 208 היא הסופר מיני של... מידע נוסף >