סגור

שירת הברבור: ב.מ.וו M140i במבחן

ב.מ.וו הולכת להיפרד מההנעה האחורית בסדרה 1 החדשה שתוצג בשנה הבאה. עד אז היא מביאה לנו את הגרסה העדכנית והמופרעת ביותר עד כה של הקומפקט בימר

  • אופיר דואק

  • 29.03.2017

 
"אם רק היו לה עוד 100 כ"ס". לא פעם יוצא להגיד את המשפט הזה כשפוגשים מכונית טובה ומאוזנת המעניקה תחושה שהשלדה שלה גדולה על המנוע בכמה מספרים, או לחילופין רמת ההנאה הייתה יכולה לגדול בריבוע אם רק היו לה עוד 100 כ"ס. מצד שני, עוד 100 כ"ס יכולים גם להרוס איזון, כמו יותר מידי חריף בתבשיל שהופך אותו מעקצוץ נעים על הלשון לבליעת לפיד בוער.
 
כשנהגנו לפני מספר חודשים על הב.מ.וו 125M זה בדיוק המשפט שעמד באוויר, ביודענו שגרסה כזו אכן קיימת. קוראים לה M140 והיא החליפה בסוף השנה שעברה את ה-M135 המוכרת. המתכון נותר זהה. סדרה 1 עם חבילת עיצוב ושלדה משודרגים של חטיבת M, ומנוע שישה צילינדרים טורי מוגדש בחזית. זוהי לא M אמיתית, שכן הקטנה ביותר במשפחת מכוניות ה-M היא ה-M2 שמתבססת על סדרה 2, כלשעצמה היא גרסת הקופה של סדרה 1. אבל ה-M140 היא הגרסה החזקה ביותר של סדרה 1 אי פעם שיצאה, רגע לפני שב.מ.וו מציגים דור חדש שינטוש את המסורת ואת ההנעה האחורית הקלאסית לטובת הנעה קדמית זולה יותר לייצור. לכן לא יכולתי להתאפק ולקחתי אותה לסיבוב היכרות שהוא גם סיבוב פרידה.
 
תא נוסעים ואבזור
לפני שנגיע להנאה צריך להתייחס לאיכות החיים ואת הפרק הזה אפשר לסכם די מהר, שכן תא הנוסעים זהה לחלוטין לזה אותו פגשנו ב-M125. העיצוב פשוט אך נקי, הנדסת האנוש ברורה והמושבים הספורטיביים עטויי האלקנטרה מספקים תמיכה טובה, כולל כיוון חשמלי לתמיכת הצד, וממצבים את הנהג בתנוחת נהיגה אופטימלית.
 
כמו בכל סדרה 1, גם כאן המרווח הפנימי סביר בלבד. אפשר להסיע שני מבוגרים מאחור, זה בהנחה שמלפנים לא יושבים שחקני כדורסל. על נוסע שלישי אין מה לדבר בגלל היעדר מקום לרגלים בזכות תעלת ההינע (רציתם הנעה אחורית לא?).
איכות החומרים טובה אך לא מתעלה לרמות פרימיום המתבקשות מהמותג או מתג המחיר, וכאן מדובר כבר על יותר מ-300 אלף ש"ח. 
 
ב.מ.וו M140i מגיעה לישראל ברמת גימור אחידה הכוללת אביזרי תפעול חשמליים סטנדרטיים (חלונות, נעילה, מראות), בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט חיישני גשם ואורות ומערכת מולטימדיה מקורית. אל אלו מצטרפים פנסי LED ראשיים, גג שמש חשמלי וחישוקי "18. בהתחשב בתג המחיר שלה מדובר ברמת אבזור בינונית למדי, הן ביחס למתחרות והן ביחס למכוניות אחרות הנמכרות ברמת מחיר דומה.
 
ציון: מצוין, טוב מאוד, כמעט טוב מאד, טוב, כמעט טוב, מספיק, כמעט מספיק, נכשל
 

 
בטיחות
אבזור הבטיחות של ה-M140i כולל 6 כריות אוויר, בקרות יציבות ומשיכה אליהן מצטרפות מערכות התרעת התנגשות עם זיהוי הולכי רגל והתרעה על סטיה מנתיב מקוריות. עם זאת, המכונית נעדרת בלימת חירום אוטונומית שהפכה להיות ציוד הכרחי במכוניות מודרניות.
סדרה 1 נבחנה במבחני הריסוק של ה-EuroNCAP בשנת 2012 וזכתה לדירוג מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות, אך חשוב לציין שמאז הוחמרו תקני מבחני הריסוק.
 
ציון: מצוין, טוב מאוד, כמעט טוב מאד, טוב, כמעט טוב, מספיק, כמעט מספיק, נכשל
 
מנוע וגיר
גולת הכותרת המבדילה את ה-M140i מה-M135i הוא המנוע. התצורה נותרה זהה, שישה צילינדרים בטור עם הזרקה ישירה, המונשמים באמצעות מגדש טורבו כפול נחיריים ותזמון שסתומים משתנה. אלא שמדובר במנוע חדש עם נפח מעט גדול יותר (2,998 סמ"ק), מהלך בוכנה ארוך יותר ועוד שורת שינויים ושדרוגים שנועדו לספק יותר יעילות בבעירה ואספקת כוח משופרת. התוצאה היא שההספק המרבי העלה ב-14 כ"ס ל-340 כ"ס בסך הכל, אך מה שחשוב יותר הוא נתון המומנט  קפץ ל-51 קג"מ. 
 
אוקי. זה לא של-135M הייתה בעיית ביצועים, אבל ה-140M היא כבר פצצת אנרגיה מסוג שנדיר למצוא בגזרת ההוט האצ'. השילוב של מומנט מרבי עצום שמתקבל כבר ב-1,500 סל"ד בסיוע תיבת הילוכים נמרצת משגרים את ה-M140 מהמקום בצורה יוצאת דופן, זאת בהנחה כמובן שהכביש אינו חלק ובקרת המשיכה אינה מנותקת לחלוטין, שכן בהנעה אחורית עסקינן.
 
ב.מ.וו מצהירה על 4.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, נתון שעד לפני עשור היה מנת חלקו של מכוניות על, אבל ה-140M לא מסתפקת בכך. המשיכה לא מסתיימת ב-100 קמ"ש, היא ממשיכה מעבר לכך - הרבה מעבר לך - ולך תסביר לשוטר שזה לא אתה אלא היא, או יותר נכון המנוע, שבניגוד להרבה מנועי טורבו מצליח למשוך ברהיטות גם לסל"ד גבוה, וגם תיבת ההילוכים שבמצב הספורט מנצלת כל הילוך עד תום ומגישה לך את ההילוך הבא כאילו הייתה תיבה כפולת מצמדים (אבל היא לא). 
 
המנוע הזה מגרה אותך ללחוץ כל פעם על הדוושה, כך שצריכת הדלק המוצהרת של 14 ק"מ לליטר היא בגדר מדע בדיוני. בפועל בנסיעה רגועה אפשר לחלץ כ-10 ק"מ לליטר נאים לשישה צילינדרים מוגדשים, במבחן שתתה ה-140M כ-7 ק"מ לליטר בממוצע והרבה פחות מכך בנהיגה ספורטיבית עם הרגל ברצפה.
 
ציון: מצוין, טוב מאוד, כמעט טוב מאד, טוב, כמעט טוב, מספיק, כמעט מספיק, נכשל
 

 
התנהגות ונוחות
כשפגשנו לפני מספר חודשים את ה-M125 התרשמנו מהשילוב הנדיר של הנעה אחורית בגוף קומפקטי עם שלדה מאוזנת, אך עם זאת הורגש כי חסר כוח כדי למצות את מלוא פוטנציאל ההנאה מהשלדה. ב-M140 כאמור כוח הוא לא הבעיה. הכוח הרב מאפשר לשחק עם הזנב של המכונית בכל עת, כאשר בכל פתיחה החלטית של הגז ביציאה מפניה הזנב יאותת על כוונותיו. 
 
כאשר בקרת היציבות פועלת זה מדוד ובטוח, אך כאשר מנתקים אותה ה-140M הופכת להיות טריקית ודורשת נהג מיומן. אותו נהג יגלה שה-M140 היא פרטנרית נהדרת להחלקות זנב לא רק בזכות הכוח אלא גם בזכות נכונות השלדה לשתף פעולה, כאשר ההגה החד והמהיר מאפשר לתפוס את הזנב בזמן.
 
אבל ה-140M לא נועדה רק למשחקים בכיכרות. קחו אותה לכבישים המפותלים ותגלו שהיא מאתגרת לנהיגה לא פחות. דווקא כאן, במקום שהנהיגה צריכה להיות מדויקת יותר מתגלה החולשה של ה-M140. היא כל כך חזקה, שלא פעם היא פשוט מתקשה להוריד את הכוח לכביש. גם כשיוצאים מפניה מהירה בהילוך שלישי ניתן להרגיש כיצד הצמיגים הרחבים והדביקים מאחור עדין נלחמים כדי לאחוז. 
 
מי שהתרגל לתחושת השגר ושכח של ההנעות הכפולות החזקות יבין שעם ה-140M הוא צריך להיות דרוך ולעבוד. וכיוון שהבימר דורשת ממך לעבוד, יותר משקל ותקשורת מההגה היו מתבקשים. כך גם בלמים שפחות דועכים תחת עמוס, למרות שהם מספקים נשיכה חזקה  והדרגתית עם תחושת דוושה טובה.
 
למרות שה-140M דורשת מעורבות מהנהג, היא לא מענישה אותו כשזה קשור לנחות הנסיעה. המתלים נוקשים אך לא חובטים ומתרסקים יותר מידי, כך במכונית בהחלט יכולה לספק רמת נוחות טובה יחסית לז'אנר גם בנסיעה יומיומית.
 
ציון: מצוין, טוב מאוד, כמעט טוב מאד, טוב, כמעט טוב, מספיק, כמעט מספיק, נכשל
 

 
סיכום
כשצריך לסכם את המבחן של ה-M140 אי אפשר שלא לחוש תחושת דה ז'ה וו. את הסיכום הזה כבר כתבתי בעבר והשורה התחתונה שלו מבאסת. מבאסת לא כי ה-M140 מהירה מספיק או מהנה מספיק. היא אמנם הייתה יכולה להיות מעט יותר מתקשרת וקצת יותר, ואולי קצת יותר חדה וממוקדת כמתבקש ממכונית הנושאת את הסמל של M, אך זו לא הנקודה.
 
עם כל הטוב שבה, הב.מ.וו 140M משאירה אותך בסוף היום בתחושת אכזבה, כמו צפייה בלהקת רוק בסיבוב ההופעות האחרון שלה לפני הפנסיה. בעידן הנוכחי, כשהמכונית האוטונומית קורצת מרחוק והאלקטרוניקה סירסה את ההנאה, הב.מ.וו 140M היא הספורט-האצ'בק הכי לא פוליטיקלי קורקט שקיימת (במחילה מכבודך סיוויק טייפ R כי את לא מניעה את הגלגלים הנכונים) ובקרוב היא תיעלם. זה שלגרמנים המהונדסים התפלקה מכונית כזו זה בגדר נס ותהיו בטוחים שהם לא יחזרו על אותה"טעות".
 
היא לא הכי פרקטית, היא לא סלחנית והיא לבטח לא זולה, אבל לבייבי M יש מנוע נפלא, שלדה צייתנית וזנב שמח. וכשהזנב שמח, הנהג שמח. לכן בשנה וקצת שנותרו ל-140M היא חייבת להיות הבחירה הראשונה של חובב ההגה בקטגוריה.
 
ציון: מצוין, טוב מאוד, כמעט טוב מאד, טוב, כמעט טוב, מספיק, כמעט מספיק, נכשל
 
תודה רבה למוקי אדיב וקארטינג בית שאן על העזרה בביצוע הצילומים
 
ב.מ.וו M140i – מפרט טכני
מנוע: טורבו-בנזין, הזרקה ישירה, שישה צילינדרים בטור, 2,998 סמ"ק
הספק: 340 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט: 51 קג"מ ב-1,520-4,500 סל"ד
תיבת הילוכים: אוטומטית, שמונה יחסי העברה
הנעה: אחורית
אXרXג: 432X176.5X141 ס"מ
בסיס גלגלים: 269 ס"מ
משקל: 1,475 ק"ג
0-100: 4.6 שניות
מהירות מרבית: 250 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 14.1 ק"מ לליטר
צריכת דלק ממוצעת (מבחן): 7 ק"מ לליטר
מחיר: 327,500 ש"ח
 
מתחרים: אאודי S3, מרצדס A45 AMG
בעד: מנוע, הנעה, הנאה
נגד: אבזור, מוחלפת בקרוב
סיכום: שירת הברבור של סדרה 1
 

 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

ניסאן אלטימה

חוות דעת - ניסאן אלטימה היא המשפחתית הגדולה... מידע נוסף >

פולקסוואגן טיגואן

חוות דעת - פולקסוואגן טיגואן הוא הקרוסאובר... מידע נוסף >

ניסאן ליף

חוות דעת - ניסאן ליף היא משפחתית קומפקטית ח... מידע נוסף >

ניסאן נוט

חוות דעת - ניסאן נוט הוא המיני MPV של היצרן... מידע נוסף >

אופל מוקה

חוות דעת - אופל מוקה הוא המיני SUV של היצרן... מידע נוסף >