סגור

"מי שחושב שהכל טוב אצלו – סופו להיכשל"

ראיון אישי עם קובי גילון, סמנכ"ל בעופר אבניר

  • כפיר כשריאן

  • 05.05.2017
בשנים האחרונות נדמה כי הענף הדו גלגלי בישראל נהנה מהתעניינות גוברת בקרב הישראלים ולראיה נתוני מסירות האופנועים והקטנועים לשנת 2016 ופתיחה מרשימה של שנת 2017. מעבר לאקלים הים תיכוני האידיאלי אפשר להסביר זאת בכמה דרכים: הראשונה נובעת מתחילת עבודות הרכבת הקלה והפקקים ש"יחנקו" את גוש דן. למרות שעומסי התנועה לא התעצמו יתר על המידה ערב תחילת העבודות, האפקט הפסיכולוגי הביא לזינוק של 30% במכירות בתוך זמן קצר. הסבר שני נעוץ ברמת הבטיחות בכלים הדו גלגליים וכניסתן של מערכות כמו ABS  ובקרות החלקה לאופנועים והסבר אחר הוא כניסתם של עוד כלים תלת גלגליים שנתנו מענה לאלו שרצו דו גלגלי אבל חששו, גם הנגשתם של אופנועים ספורטיביים בנפחים צנועים תרמו לאפקט. 
 
חברת עופר אבניר, היא הוותיקה בתחום. החברה הוקמה בשנות השלושים תחת השם "צבי" על שמו של סב המשפחה שבאותם ימים טיפל בכלים של הצבא הבריטי. באמצע שנות החמישים הסדנה הקטנה עשתה תפנית כשהחלה לשווק בישראל את קטנועי פיאג'ו ובראשם את הווספה האגדית, שעושה קאמבק בחודשים האחרונים, וגם את הריקשות הצהובות של צה"ל. במרוצת השנים ארסנל הדגמים הלך ותפח עם הפיאג'ו C  שהיה נראה חצי אופנוע חצי אופניים, הגרסה הישנה לאופנים החשמליים המודרניים אם תרצו. תפנית נוספת הגיעה בשנת 83 וזאת תחת דור ההמשך ותחת השם "עופר אבניר" המוכר היום. באותה שנה סוזוקי היפנית החלה לשווק את מוצריה תחת "עופר אבניר" ובכך היא הפכה ליצרנית האופנועים היפנית הראשונה ששברה  את החרם הכלכלי ערבי על ישראל (סובארו הייתה ברכב) שהחל בשנת 45 שכלל בשיאו 8500 חברות בינלאומיות מתחומים שונים, חרם עליו פקחה מועצת הליגה הערבית בעצמה.  בשנת 92 הצטרפה קימקו הטאיוונית ובהמשך גם אפריליה ומוטוגוצי שנרכשו ע"י פיאג'ו האיטלקית. בשנת 2014 יצרנית האופנועים האוסטרית הוסקוורנה החלה להיות משווקת ע"י אבניר וזאת לאחר טלטלות פנימיות שחוותה החברה וכיום היא מהווה את אחד היסודות החשובים ומנוע צמיחה משמעותי של היבואן הישראלי. רגע לפני שהעונה החמה מתחילה, תפסנו את קובי גילון סמנכ"ל החטיבה הדו גלגלית בעופר אבניר ונכדו של מייסד החברה לשיחה פתוחה בארבע עיניים על מצב השוק המקומי, על העתיד החברה ועל השינויים שעוברים על הצרכן החדש, זה שחי בתוך פייסבוק והרשתות החברתיות. 
 
ש:כיצד אתה יכול לסכם את שנת 2016?
ת: הייתה שנה טובה לשוק הדו גלגלי כולו עם צמיחה של כ-10% כשאנחנו גדלנו ב- 15% אבל זה התחיל קודם ב- 2015 שבה הרפורמה נכנסה ליישום והיטיבה עם אופנועי הביניים בנפחים 650 סמ"ק וזו בעצם הייתה נקודת מפנה כלפי מעלה. השינוי נתן פתאום להרבה רוכבים אפשרות להמשיך לגדול בנפחים. מי שקנה אופנוע חמש שנים קודם לכן, אופנוע ששימש אותו להגיע מנקודה לנקודה, יכול עכשיו להתקדם ולגלות נדבך חדש ויותר חוויתי של העולם הזה לרבות קהילת רוכבים. אגב, אחת הסיבות שהיצרנים הלכו לכיוון אופנועי הביניים הייתה אוכלוסיית הדו גלגלי שהתבגרה ומעט מאוד "דם חדש"  של רוכבים נכנס למעגל. אם נחזור ל-2016 אפשר להראות שהגדילה בתחום, למרות הביטוחים היקרים, היא תהליך מתמשך בעקביות משנת 2014 בשיעור של 10% בכל שנה. 
 
השוק צומח ואנחנו מוכנים לאתגרים

 
ש: אתה חושב שהמגמה תמשיך או שלאחר כמה שנים של צמיחה נראה רגיעה?
2008 הייתה שנת שיא. בין השנים 2009 ו- 2012 ראינו צניחה במכירות, חלק מזה נבע מנושא הביטוח והמחאה הגדולה של הרוכבים. משנת 2014 ועד סוף 2016 ישנה צמיחה יפה ולפי הדוחות של הרבעון הראשון של 2017 יש צמיחה של 10% אך לטעמי היא מזויפת כי יש הרבה כלים שרשומים על שם החברה. למרות זאת צריך לזכור שמדובר בחודשים של חורף ולכן אני כן צופה גידול שנתי, האם זה שוב יהיה בשיעור של 10%? אינני בטוח, אנחנו מקווים לגדול לפחות כמו הגידול בשוק. 
 
 
סוזוקי חוזרת למשחק
יצרנית האופנועים סוזוקי סבלה בשנים האחרונות ממיעוט בדגמים חדשים, בחדרי חדרים מספרים על העברת תקציבי פיתוח לחטיבת המכוניות והזנחת החטיבה הדו גלגלית וזה כאמור באופן מודע ומכוון. כעת נדמה כי הענק היפני משנה כיוון לאחר שהבין שמעמדו נשחק נוכח הצמיחה המרשימה של ימאהה וגם בגלל תלונות של לא מעט מפיצים ברחבי העולם שרואים את השכנים שלהם מוכרים ואת התחרותיות שלהם נשחקת. המסר נקלט בסוזוקי והם מציגים בתערוכות האופנועים האחרונות (בעיקר בתערוכת מילאנו) דגמי קונספט מרשימים ומעל לכל אופנועי כביש קטני נפח אופנתיים שנהנים בשנים האחרונות מפריחה וצפויים להוות מנוף צמיחה חדש ואיתות למתחרים. לא על הסוזוקי לבדו, לאחר רכישת פיאג'ו את אפרילה ומוטוגוצי בתחילת שנות ה-2000 עופר אבניר היא גם הנציגה הרשמית של שתי החברות בישראל 
 
 
ש:כמה אופנועים מדגמי מוטוגוצי ואפריליה נמכרו כאן, יש כדאיות כלכלית?
ת: זה מותג נישה, אני מאמין שיבואן לא יכול להתבסס על מותג אחד גם אם מדובר במותג שמוכר הרבה. הכמויות הן קטנות ואנו רוצים להגדיל אותן כמובן, אבל זהו עניין משלים ותו לא מבחינתי בתחום אופנועי הכביש. אינני מחויב מהיצרנים למכור את המותגים הללו בגלל הנציגות של פיאג'ו, אבל אני מאמין שלכל מותג יש הייחודיות שלו והערכים שלו. 
 
ש: איך אתם פונים לקהל שלכם היום?
ת: בשיווק יש חלוקה של פעילות מעל ומתחת לקו. מעל הקו נמצא הקהל הרחב ואליו אנחנו פונים דרך פרסום באמצעות שילוט על אוטובוסים, פרסומות ברדיו, שלטי חוצות וכו'. אבל יש גם את תחום השיווק שנמצא מתחת לקו ושם יש את ההתמקצעות. שם נמצאים אופנועי הכביש והשטח כשתפקידו של האופנוע הוא לא רק לדלג מנקודה לנקודה אלא זה גם התחביב והאהבה של הלקוח. באוגוסט האחרון הבנתי שבמקומות האלה הלקוחות מחפש משהו אחר, מחפש חוויה וקשר עם היבואן. 
 
ש: איך אתם עושים את זה?
ת: ההבנה היא שאנחנו רוצים לשמר את הלקוח לעתיד והמטרה שלנו היא שהוא יראה את הפנים שלנו. הבעיה הכי גדולה בארגונים גדולים, היא שהלקוח יכול פעמים רבות ללכת לאיבוד בין הכיסאות, בין מחלקות ונציגים. ולכן הבאנו מנהל לתחום השטח בשם שחר עמרמי שתפקידו כמובן למכור את האופנועים, להיות נוכח באירועים ולהביא ערך מוסף. אבל מעבר לכך, עליו להיות קצינת הת"ש של הרוכבים ולטפל להם בבעיות ישירות מול מי שצריך ולעדכן  אותם באופן אישי. במספרים קטנים יחסית כמו בתחום הזה, הדבר מוכיח את עצמו. באוגוסט האחרון הבנו שיש התעוררות בשוק האופנועים והבאנו את תומר ברעם (כרובי), אותה גברת (עמרמי) בשינוי אדרת.  תפקידם הוא ליצור חיבור אישי עם הלקוח, להיות באירועים, לתפעל את הרשתות החברתיות ועוד. בשורה התחתונה המטרה היא לא רק למכור ולמכור ולמכור. המוטו הוא להיות ממוקד לקוח, כל אחד יכול להגיד "אני רואה את הלקוח", השאלה היא מה אתה עושה בשביל זה? אגב, אנחנו היינו החברה הראשונה שהשקיעה במועדוני רכיבה עם מועדון הבורגמן ומועדון ויסטרום, וההשקעה כפי שאתה יודע גדולה ועולה הרבה כסף ואתה לא תמיד רואה את התגמול כאן ועכשיו, זאת ריצת מרתון ובמקרה הזה את הפירות נקצור בעתיד.
המטרה היא לא להקים עוד הרבה מועדונים אלא לתת מענה 360 מעלות ללקוח גם בחווית הקניה, גם במוצר וגם בהוויה. 
 
 
ש: יש לכם לקוחות סמויים?
ת: אני משתמש בהרבה לקוחות סמויים בתהליך מכירה אבל לא רק, העניין אפילו מצולם בוידאו. אז אתה יכול לבוא לצוות שלך ולומר להם "תסתכלו ככה אתם נראים". מי שחושב שאין לו מה לשפר ואצלו בבית הכול טוב, נמצא בבעיה.
 
ש: תחום השטח מתפתח מאוד בשנים האחרונות, איפה אתם בכל זה?
ת: הקמנו את מועדון הוסקוורנה, ובשטח אם אתה לא שם, אני לא אגיד שאתה לא קיים אבל... אני רוכב הרבה פעמים עם שחר עמרמי ואני רואה את החיבור שיש לאיש שלי בשטח ואני מבין שהטקטיקה עובדת. את  אותו הדבר צריך לעשות בתחום אופנועי הכביש וזה חלק מהמטרות של תומר ברעם. הסוזוקי-SV  העיר את הצורך והדגמים שיגיעו בעתיד יחזקו את המהלך. 
 
סצנת השטח מתפתחת

 
ש: אנחנו רואים את ימאהה מקימים אולם גדול וחדש, את הונדה שהקימה חנות קונספט. מה אתכם?
ת: זה לא שאנחנו בעיכוב, יש לנו עוד שני סניפים, אחד ברחוב מנחם בגין בתל אביב והוא עבר שיפוץ ויש בו חנות אביזרים ברמה גבוהה. יש לנו סניף בחיפה, אולם התצוגה הראשי שלנו עובר כעת עיצוב מחודש וחוויית המשתמש משתפרת כל הזמן והשנה תראו מאתנו עוד כמה דברים מעניינים, אנחנו תמיד מחפשים הזדמנויות.
 
 
הלקוח במרכז
הרשתות החברתיות יצרו לקוח חדש, כזה שיודע הכל ומה שהוא לא יודע חבר שלו ידע עבורו. הוא רוצה לקבל יותר תמורת הכסף שלו ומבין היטב ובכל רגע נתון מה כל שחקן בשוק נותן ומה הערך המוסף שיקבל מעבר לגוש הברזל שיקנה. מועדוני האופנועים הם עובדה מוגמרת והיום אין יבואן שלא מתהדר בלפחות 2 מועדונים ואף יותר. חברת מטרו יבואנית ימאהה וקוואסאקי לישראל הרימה לפני כשבועיים את הרף כשלראשונה בישראל קיימה אירוע המוני בשם  Ride&Roll פסטיבל רוק באילת במסגרתו מעל 500 רוכבים ורוכבות (250 חדרים זוגיים) נהנו באילת מסופ"ש של ים, רוק ורכיבה 
 
 
ת: לשיווק יש אלף ואחת דרכים לעשותו. זה מהלך אחד מתוך מה שמטרו עושה ואנחנו מצידנו עושים גם הרבה מאוד מהלכים ויש עוד הרבה דברים מתוכננים בראש להמשך. הפעם יש מהלך יפה, אני לא יודע מה תהיה מידת הצלחתו ואני מקווה עבורם (מטרו) שזה יצליח כי זה מרים את כל השוק וכולם נהנים בסופו של דבר. אגב, המהלך השיווקי שעשינו ערב פיצוץ גשר מעריב עם השלט הענקי תרם גם למתחרים שלנו, כשאני או כל אחד שם מודעה בעיתון זה נוגע בכל התחום ובכל היבואנים, זה הסיפור. בניגוד לשוק הרכב, השוק שלנו הוא שוק קטן והמשחק כאן הוא משחק סכום אפס, או שהלקוח בא אליו או בא אלי וכאן נכנס נושא שימור הלקוחות, חוויית הרכישה וכל אותם דברים שעליהם דיברנו קודם.
 
 
אולמות התצוגה עוברים שינוי

 
ש: אנחנו רואים את עולם הרכב עובר לאט לחשמל, יש סיכוי שזה יעבוד גם בדו גלגלי?
ת: שוק האופנועים מתנהג אחרת משוק הרכב. כרגע המגבלה היא שהיצרנים לא מאמינים בזה ולא משקיעים שם כסף. אני יכול להביא כלים חשמליים של פיאג'ו אבל העלות שלהם מאוד מאוד גבוהה ואיש לא יקנה אותם בישראל. ברגע שיהיה לאחד היצרנים קטנוע חשמלי במחיר סביר אין לי ספק שנביא אותו ארצה. להתחיל לחפש הרפתקאות של קטנועים כאלה ואחרים מסין זה לא משהו שמתאים לנו. לדעתי בשלב הבא יהיה משהו אחר, חשמלי הוא לא השלב הבא באבולוציה, יהיה משהו שונה, אולי מימן, אולי תאי דלק...
 
 
ש: אילו יעדים שמתם לעצמכם השנה?
ת: בשנתיים האחרונות אנחנו רואים את הניצנים הברורים מכיוון סוזוקי כמו ה- SV650 וברבעון הרביעי של השנה ינחתו כאן דגמים קטני נפח כמו הבייבי ויסטרום (250 סמ"ק), GSX250R ושני דגמי 125 חדשים. אז אחת המטרות היא לשפר את האחיזה באופנועים, בעיקר בסוזוקי והוסקוורנה. יש כמובן את פלח הסופר ספורט ובראשו עומד הג'יקסר 1000 אותו אני רואה נמכר ביחידות בודדות אך ההשפעה שלו וההקרנה שלו על המותג כולו חשובה וגם החזרה של סוזוקי לעולם המירוצים חשובה ומהווה הצהרת כוונות. אחד המהלכים שעשינו השנה וכנגד הגישה של היצרן הוא המהלך עם ווספה והתאמת המוצר לקהל יעד חדש. מטרה נוספת ששמנו לנו בסל הוא קידום הדגם החדש של ה-MP3  החדש שיגיע ביוני לישראל. לדעתנו הוא צפוי להפתיע ולמשוך קהל גדול שמצד אחד מחפש בטיחות של שלושה גלגלים ומצד שני מיצה את הימאהה טריסיטי 125 ורוצה לגדול בנפח, שם הוא יגלה את ה-MP3   החדש. יעד נוסף שאני שם לעצמי השנה הוא נושא ה"טרייד אין" שהוא עבורי בעצם כלי שיווקי לכלים חדשים. עופר אבניר טרייד אין הולך לעבור מיתוג, שיווק והנגשה, המטרה היא לא לעשות את ההפרדה בין לקוח שקונה משומש לבין לקוח שקונה חדש. מבחינתי זה אותו לקוח ולכן החוויות צריכות להיות זהות ולשם אנו שואפים.
 
 
בדרך למימוש הפוטנציאל? 
אופנוע, ובצדק, נחשב ויחשב כלי מסוכן גם אם במרבית המקרים הרוכב אינו אשם. יחד עם זאת כניסת מערכות בטיחות מתקדמות, הנגשת אופנועים קטני נפח והשינוי התודעתי והתרבותי שעוברים הישראלים בכמה השנים האחרונות יכולים וצריכים להביא את שוק האופנועים המקומי לשיאים חדשים ולמימוש מלוא הפוטנציאל הטמון במדינה אידיאלית לרכיבה הן מבחינת אקלים והן מבחינת טווחי נסיעה. החיסכון למשק ,הפחתת גודש התנועה וזיהום האוויר צריכים להיות ערך עליון למקבלי ההחלטות אך זה כנראה לא עומד בראש סדר העדיפויות שלהם אלא אינטרסים כלכליים אפלים וראיה קצרת טווח. הפחתת המיסוי על כלים בנפחים קטנים הם צעד ראשון במימוש הפוטנציאל אך ההפחתה חייבת לכלול את כל הכלים, קטנים וגדולים כאחד ומעל הכול להפחית משמעותית את מחירי ביטוח החובה שחונקים את הרוכבים ואת מעמד הביניים. 
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

אינפיניטי QX60

חוות דעת - אינפיניטי QX60 הוא קרוסאובר יוקר... מידע נוסף >

יונדאי טוסון

חוות דעת - יונדאי טוסון הוא הקרוסאובר הקומפ... מידע נוסף >

ג'יפ רינגייד

חוות דעת - ג'יפ רינגייד הוא קרוסאובר קו... מידע נוסף >

טויוטה היילקס

חוות דעת - טויוטה היילקס הוא הטנדר הקשוח וה... מידע נוסף >

פיאט דוקטו

חוות דעת - פיאט דוקאטו הוא רכב מסחרי אשר מי... מידע נוסף >