סגור

מבחן דרכים לסקודה אוקטביה 1.0 ליטר: הנפח לא קובע

האוקטביה הותיקה והטובה מתעדכנת במערכות בטיחות מודרניות, מחדשת את הפרצוף ובעיקר מצטיידת במנוע חדש. קטן וחזק.

  • דרור ברלי

  • 17.05.2017

(צילום: יצרן)

 
מנפצים מתוסים
נפח מנוע. עניין הרה גורל ועתיק יומין בתרבות המוטורית הישראלית לדורותיה. אנחנו אולי עם הספר, אבל את הגלגל לא אנחנו המצאנו ובאורח כמעט מסורתי רבים וטובים אצלנו עדיין רגילים לשפוט מכוניות לפי מוצא עדתי ואת המנועים לפי נפח. שהרי מהמפורסמות היא שכל 100 סמ''ק שווים לכוח סוס אחד. לא תאמינו כמה מאלה שטוענים שפיאט מחלידה ושהפח של סובארו דקיק ויהרוג אתכם בתאונה, עדיין מאמינים גם בשטות הזו שרווחה פעם עד מאוד. כך או כך, סוגיית הנפח העסיקה מאוד את הגניוס היהודי – היא אפשרה לו לקבוע מדרג של המכוניות לצורכי מיסוי למשל. עד 1300 סמ''ק הטילו מס גדול ומעל 1300 המס גדל אפילו עוד יותר. אחר כך כאשר הפציעה תרבות הליסינג, אפשרו נפחי המנוע השונים לקבוע מי יקבל איזה אוטו - בהתאם לדרגתו ומעמדו בארגון. 
 
אלא שתעשיית הרכב מדלגת קדימה בצעדי ענק כאשר רק באמריקה שבה הדלק זול עוד עושים עניין מאינצ'ים מעוקבים. בשאר העולם כבר הרבה זמן שלא מגדילים את המנועים אלא להיפך – מקטינים אותם עוד ועוד. פחות בוכנות ופחות נפח שווים לצריכת דלק ופליטת מזהמים מופחתות משמעותית. ומה עם ביצועים? אל דאגה. הם הולכים ומשתפרים בזכות טכנולוגיה מתקדמת. הזרקות ישירות,  מגדשי טורבו. מנועים קטנים וחכמים שנסחטים עד קצה יכולתם ומספקים למשפחתומטיות המודרניות נתוני ביצועים שלפני 30 שנה יכולתם למצוא רק במכוניות ספורטיביות בעליל.
 
אבל זה לא היה פשוט לשכנע את מר ישראלי שמנוע 1.2 ליטר טורבו ייתן לו ביצועים עדיפים על פני 1.6 ליטר אטמוספרי וש-1.4 ליטר מוגדש ייתן בראש ל-2.0 ליטר אטמוספרי. לנו זה נראה היום טריוויאלי לגמרי אבל תאמינו לי, לרבים לא היה קל להשתחרר ממקובעות פסיכולוגית בת עשרות שנים. אחרי שמנועי ה-TSI  של פולקסווגן-אודי-סיאט-סקודה  תפסו את מקומם בתודעה , הגיע זמנם להתעדכן. את יחידת ה-1.2 המוצלחת מחליף מנוע חדש בעל 3 צילינדרים בלבד ובנפח שקורא תיגר על מחסום פסיכולוגי חדש: פחות מליטר – 999 סמ''ק בלבד. כמובן שלא צריך לדאוג לנתונים הטכניים – 115 כוחות סוס ו-20.3 קג''מ מציגים שיפור גדול לעומת יחידת ה-1.2 טורבו היוצאת. אבל מה יאמרו על זה גאוני המוטוריקה היהודים? שומו שמיים! משפחתית גדולה כמו האוקטביה עם מנוע 1000 סמ''ק בלבד? זה עלול להיות ''חלש מדי'' כפי שקבע בידענות שכן שלי שמתעניין בגלוי בכל מכונית מבחן שנוחתת בחניון התת-קרקעי שלי. ''זה עלול לפגוע במכירות''. ומי שחושב שאני צוחק, מוזמן לבדוק בהיסטוריה המוטורית של שוק הרכב הישראלי.
 

(צילום: דרור ברלי)

(צילום: דרור ברלי)

 
חופרת בשוחות 
פולקסווגן לא היו הראשונים. פורד משווקת מזה זמן מה באירופה את הפוקוס עם מנוע טורבו תלת-צילינדרי מוצלח מסדרת ''אקובוסט'' בנפח ליטר אחד ולאף אחד אין תלונות על מחסור בכוח. אבל בישראל העסק בכל זאת מורכב יותר שכן אצלנו החבילה מוכרחה לכלול גם גיר אוטומטי, ולכן יבואן פורד לא לקח סיכונים ולא ניסה לשווק כאן את הדגם הנ''ל. וכך האוקטביה החדשה ''נשכבת על הגדר'' ופורצת את הדרך עבור דור חדש של משפחתיות בעלות מנועים צמוקי נפח אך משורגי שרירים, שינסו לעשות סדר חדש בשוק הרכב שלנו.
 
אוקטביה ה''חדשה'' אינה באמת חדשה. היא רק מתוחת פנים והיא נראית כמעט אותו דבר וזה אומר שצריך עין חדה על מנת למצוא את ההבדלים מול אוקטביה 2017 רגילה מהדגם היוצא. יש כאן יחידות תאורה קדמיות מפוצלות וגריל קדמי עם יחידת רדאר במרכזו. וזהו. כל השאר נשאר אותו דבר – אותה צללת סדאן סתמית (או ''סולידית'', עניין של טעם) ובכל זאת – על מנת שאפשר יהיה להבדיל את דגם ה-1 ליטר מכל יתר האוקטביות – האות ''I'' בסמלון ה-TSI  מאחור, צבועה בירוק. שיהיה.
 

(צילום: דרור ברלי)

 
הקליקו והצטרפו לעמוד הפייסבוק של עולם הרכב https://www.facebook.com/carworld5/
 
מבפנים יש כמה עדכונים קלים – קונסולה מרכזית בשחור-פיאנו מבריק שנראה טוב, מסך מגע מעט גדול יותר (אך ללא מצלמה אחורית שסטנדרטית בכל מהמתחרות), ריפוד דו גווני למושבים ומראות צד שמתקפלות חשמלית בזמן נעילת המכונית. וזהו. דגם ''Ambition'' הבסיסי הנבחן מציע את אותו עיצוב פנימי פשוט וקודר בגווני שחור שהכרנו עד היום. שוב, יהיו כאלה שהסולידיות הגרמנית-צ'כית השמרנית והמוצקה מדברת אליהם ועושה להם נעים ויש מי שיחפש קצת יותר שמחת חיים. מה שבטוח זה שאיכות החומרים וההרכבה גבוהה כמו שהתרגלנו מהאוקטביה לדורותיה ושזו עדיין אחת המשפחתיות המרווחות ביותר, עם שפע מקום לברכיים ולראש הן מלפנים והן מאחור, מושבים נוחים ותומכים וכמובן תא מטען עצום עם דלת חמישית ענקית. במסגרת העדכון קיבלה האוקטביה גם מערכות בטיחות אקטיביות מודרניות – בלימה אוטונומית במצבי חירום, התרעת עירנות לנהג החולמני ומערכת אקטיבית לשמירה על הנתיב. 
 

(צילום: דרור ברלי)

 
בוא נדבר ביזנס!
העניין העיקרי הוא המנוע. איך 3 צילינדרים ו-999 סמ''ק  מצליחים להתמודד עם משקלה של האוקטביה שהיא מהמשפחתיות הגדולות בקטגוריה? אז הכל טוב ותודה ששאלתם. 115 כ''ס ו-20.3 קג''מ מייצגים שיפור של 5 סוסים ו-2.6 קג''מים לעומת מנוע ה-1.2 הקודם. תיבת ההילוכים נותרה ה-DSG  כפולת המצמדים המוכרת בעלת 7 מהירויות והביצועים, לפחות על הנייר, רק השתפרו. האצה מעמידה ל-100 קמ''ש ב-10 שניות, מהירות מירבית 200 קמ''ש. אלה מספרים שיכלו לפאר את דפי הנתונים של חלק מהמתחרות בעלות מנועי 2 ליטר אטמוספריים. המנוע החדש עושה רושם מצויין - מושך בהחלטיות והוא הרבה יותר חלק ונעים מכפי שהתרגלנו במנועי 3 בוכנות אחרים בשוק, כמו למשל יחידת ה-1.2 ליטר של פיז'ו וסיטרואן ובוודאי מנועי שלוש הבוכנות מהמזרח שאי אפשר לטעות בויברציות וברעש המיוחדים שלהם שלא כל אחד יאהב.
כמובן שלטנגו הזה צריך שניים ולא מספיקה רק זמינות כוח טובה מצידו של המנוע. חלק ניכר מהביצועים והתגובות הטובות צריך לזקוף לזכותה של תיבת ההילוכים המצויינת. גם צריכת הדלק במבחן היתה טובה מאוד – המבחן שלנו כלל הרבה נסיעות מהירות מחוץ לעיר ולא מעט כבישים הרריים מפותלים, עליות וירידות וצמד אינדיאנים צווחניים במושב האחורי - אבל המכונית לא התקשתה להציג ממוצע מרשים של כ-16 ק''מ לליטר. אפשר להניח שבמתאר שכולל יותר נהיגה עירונית ופקקים הממוצע יירד לאיזור של 13-14 ק''מ לליטר שעדיין טוב מאוד, כך או כך, ביצועים וצריכת דלק הם באמת צד חזק של האוקטביה ליטר החדשה.
 

(צילום: דרור ברלי)

 
יש בעיות אחרות? לא ממש. אוקטביה היא עדיין אחת המכוניות הנוחות והנעימות לנסיעה ארוכה. כיול המתלים שלה נוקשה בעיר ובמהירויות נמוכות אבל הריסון מצוין ובמהירויות גבוהות מתקבלת נוחות גבוהה מאוד. גם התנהגות הכביש היא צד חזק של המכונית הזו – אותם מתלים מהודקים אחראים לזויות גילגול נמוכות ובצירוף בסיס גלגלים ארוך מתקבלת כאן התנהגות בטוחה ונשלטת. לאוקטביה היגוי חד ומדויק בעל משקל טבעי ונכון, רק חבל שתחושה מהגלגלים אינה הצד החזק שלו.
 
אז מה מפריע לנו? מערכות בטיחות אקטיביות זה טוב. כי תמיד יהיו נהגים/ות שסובלים מפיזור הדעת, שמשחקים בטמבלפון וכן, למה להסתיר את זה – כאלה שנהיגה אינה כשרון בולט אצלם. וכל אלה צריכים שהמכונית תשגיח עליהם. אז בלימת חירום אוטונומית עם שני דרגות (בלימה מלאה מ-5 עד 30 קמ''ש והאטה מוחשית כול להתראות וצפצופים החל מ-30 עד 160 קמ''ש) זה טוב. ואני יכול לחיות גם עם התראה היסטרית למדי כאשר המערכת סבורה שאתם עומדים להתנגש במשהו (למרות שבפועל זה ממש רחוק מהמציאות) אבל מערכת שמירת נתיב שמצד אחד ברוטלית ומפריעה לנהיגה ומצד שני לא מפגינה דיוק ופעולה עקבית וגורמת לנהג לחשוב שיש בה תקלה. זה מפריע בנהיגה ואם אחרי חצי שעה הנהג מכבה את המערכת כי היא מציקה ומפריעה לו לנהוג – סימן שהיא נכשלה. לא טוב. וזה קצת מפליא כי ל- VAG יש בשרוול מערכות מרשימות יותר במכוניות אודי.
 

(צילום: דרור ברלי)

 
לסיכום
מי שעוקב אחרי האוקטביה במבחנים השוואתיים למכוניות משפחתיות בעיתונות הרכב הישראלית, יודע שהיא בד''כ יוצאת מהם מנצחת ועם מנוע הליטר החדש היא מסיימת גם את המבחן הזה בציון גבוה. זו עדיין אותה מכונית משפחתית גדולה, מרווחת ונוחה שמעניקה התנהגות מהנה, ביצועים טובים ותמורה טובה למחיר. הדגם החדש מוסיף לחבילה הכוללת האטרקטיבית גם מערכות בטיחות מודרניות והפלא ופלא – מחירו הוזל ל-128 אלפי שקלים. זה זול מרוב המתחרות הישירות שהפסידו לאוקטביה היוצאת באותם מבחנים השוואתיים. יש לנו את כל הסיבות להאמין שגם במבחן השוואתי נוסף התוצאות הסופיות לא יהיו שונות.
 
 
סקודה אוקטביה 1 ליטר
 
מנוע: טורבו-בנזין 3 צילינדרים, 999 סמ"ק
 
הספק/מומנט: 115 כ"ס ב-5,500 סל"ד/ 20.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד
 
תיבת הילוכים:   DSG רובוטית כפולת מצמדים, הנעה קדמית
אורך: 4,670 מ"מ
רוחב: 1,814 מ"מ
גובה: 1,461 מ"מ
בסיס גלגלים: 2,686 מ"מ
משקל: 1,247 ק"ג
תא מטען: 568 ליטר
תאוצה 100-0 קמ"ש (יצרן): 10 שניות
מהירות מירבית (יצרן): 200 קמ"ש
צריכת דלק משולבת (יצרן): 21.2 ק"מ/ליטר
צריכת דלק ממוצעת (מבחן): 16 ק"מ/ליטר
פליטת CO2 לק"מ: 106 גרם
זיהום אוויר/מיסוי ירוק: קבוצה 6
מחיר: 127,900 ש'
 
מתחרות: טויוטה קורולה, מאזדה 3, פורד פוקוס, יונדאי אלנטרה, אופל אסטרה, שברולט קרוז, ניסאן סנטרה
בעד: מרחב פנימי, מנוע קטן וחזק, ביצועים טובים, התנהגות, תא מטען, תמורה לכסף
נגד: עיצוב פנימי קודר, מערכת שמירת נתיב לא מהמוצלחות
סיכום: עדיין מהטובות שבמשפחתיות.
 

(צילום: דרור ברלי)

 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

ב.מ.וו M6

חוות דעת - ב.מ.וו M6 היא גרסת הביצועים של ס... מידע נוסף >

אאודי A1

חוות דעת - אאודי A1 הסופר מיני של אודי היא... מידע נוסף >

אופל אינסיגניה

חוות דעת - אודי אינסיגניה היא המשפחתית הגדו... מידע נוסף >

פיג'ו 2008

חוות דעת - פיג'ו 2008 הוא המיני קרוסאוב... מידע נוסף >

טויוטה פריוס + היברידית

חוות דעת - טויוטה פריוס + היברידית היא גרסת... מידע נוסף >