סגור

השקה עולמית. צפו: אופנועי האנדורו של גאס גאס ל-2018

גאס גאס הספרדית מתאוששת אחרי המשבר העמוק ומציגה צמד דגמי אנדורו חדשים לגמרי ל-2018, שגם נוסעים מצוין  

  • אביעד אברהמי, פול גז

  • 18.05.2017

 

  • יתרונות: עיצוב, מנוע, מתלים והתנהגות, משקל, ארגונומיה, גימור
  • חסרונות: תפעול בלם קדמי (ידית פשוטה)
  • שורה תחתונה: גאס גאס חוזרת לעניינים ומשיקה EC300 דו-פעימתי חדש לחלוטין שמקפיץ את החברה קדימה לחזית
  • מחיר: טרם נקבע
  • מתחרים: ק.ט.מ 250/300EXC, הוסקוורנה TE250/300, שרקו SE-R250/300, בטא 250/300RR, ו-TM EN250/300  
  • נתונים טכניים: מנוע צילינדר יחיד, 2 פעימות, 249.3 / 299.3 סמ"ק, קרבורטור, קירור נוזל, 50 / 55 כ"ס, 6 הילוכים, מצמד הידראולי, שלדת פלדת כרומולי, שלדת זנב אלומיניום, מתלה קדמי קאיאבה 48 מ"מ תא סגור, מתלה אחורי זרוע אלומיניום עם בולם יחיד קאיאבה, כיוונים מלאים, בלמי דיסק 260 ו-220 מ"מ, אורך 2,145 מ"מ, בסיס גלגלים 1,480 מ"מ גובה מושב 960 מ"מ, מיכל דלק 10 ל', משקל 105 ק"ג, צמיגים 90/90-21, 140/80-18
 
יש לנו הערכה גדולה לגאס גאס הספרדית, שנכנסה לשוק הישראלי ב-2011 עם אופנועים טובים במחירים מעולים, ולמשך תקופה מכרה פה מצוין וניערה את שוק האנדורו הישראלי. אולם זה היה פרק זמן קצר, שכן החברה נכנסה לקשיים כלכליים עמוקים ולמחלוקות קשות עם הבנקים הספרדים, ועמדה קרוב מאוד לפני פשיטת רגל, עד למצב של הפסקת הייצור ושליחת העובדים הביתה. הבעלים, אגב, היו קבוצת רוכשים ישראלית שרכשה את גאס גאס כהשקעה ארוכת טווח.
 
לפני כשנתיים נרכשה גאס גאס על ידי חברה ספרדית בבעלות אמריקאית בשם TORROT, המייצרת אופניים וקטנועים חשמליים, ומאז דברים שבים למסלול הנכון. TORROT הזרימה כספים והחלה בהליך הבראה, ופסי הייצור חזרו לעבוד. בתחילה עם אופנועי טריאל – חלק מהליבה של גאס גאס – ובהמשך גם אופנועי אנדורו. גאס גאס על דרך המלך.
 
דווקא בשוק הישראלי הדברים לא ברורים כשזה נוגע לגאס גאס. זיכיון הייבוא לישראל שייך אמנם למוטוטראק – חברה-בת של סמל"ת – אולם לפני חודשים ספורים מטרו-מוטור רכשה מסמל"ת את כל הפעילות של מוטוטראק, כלומר את מותג רכבי השטח ארקטיקאט ואת צמד מותגי אופנועי האנדורו גאס גאס ובטא. כרגע הזיכיון עדיין אצל מוטוטראק, אך במידה והממונה על ההגבלים העסקיים יאשר את הרכישה – גאס גאס ושאר מותגי מוטוטראק יעברו לידי מטרו-מוטור, ואז לא ידוע אם יימשך הייבוא ארצה, שכן למטרו יש כבר מותגים של אופנועי אנדורו (ימאהה וקוואסאקי).
 
הקליקו והצטרפו לעמוד הפייסבוק של עולם הרכב -  https://www.facebook.com/carworld5/
 

(צילום: יחצ)

(צילום: יחצ)

 
דגמי 2018 – קפיצה גדולה קדימה
לשנת 2018 גאס גאס מציגה – כחלק מהליך ההבראה שלה – צמד דגמי אנדורו חדשים לחלוטין הנשענים על פלטפורמה זהה ונבדלים זה מזה בנפח המנוע. שניהם דו-פעימתיים, בנפחים 250 ו-300 סמ"ק, ושניהם אופנועי אנדורו קשוחים – EC250 ו-EC300. השמות אמנם ותיקים, אבל האופנועים כאמור חדשים לחלוטין.
 
בגאס גאס הלכו על הדרך הארוכה ותכננו את האופנועים מחדש, כולל הכל. יש שלדה חדשה, זרוע אחורית חדשה, מערכת מתלים, מיכל דלק, מושב, מערכת פליטה, רגליות רוכב, בית מסנן אוויר – הכל חדש לגמרי. ואחרי הכל, יש גם ירידה משמעותית במשקל של 9% - ל-105 ק"ג.
 
מה שמעניין במיוחד אלו בולמי הזעזועים של קאיאבה היפנית, שהחליפו את המרזוקי והזקס של דגמי עבר של גאס גאס. מדובר בבולמים ברמה גבוהה ביותר (מזלג קדמי הפוך עם קארטרידג' סגור), שהותאמו ל-EC300 על-ידי קאיאבה וגאס גאס.
 
המנוע עצמו לא חדש, והוא מיוצר על-ידי גאס גאס כבר שנים ארוכות בווריאציות כאלה ואחרות, אולם ל-2018 הוא מקבל סדרת עדכונים שמאפשרים לו מצד אחד לעמוד בתקנות יורו 4 המחמירות ומצד שני להיות חזק יותר – 50 כ"ס ו-55 כ"ס לגרסאות ה-250 סמ"ק וה-300 סמ"ק בהתאמה.
 
אגב, מכיוון שמדובר במנוע 2 פעימות שלא מגיע עם הזרקת דלק אלא עם קרבורטור, הדרך של גאס גאס לעקוף את תקנות יורו 4 הוא לספק את האופנוע עם קרבורטור מוגבל וחנוק, אבל לספק קרבורטור נוסף בתוך קיט המרוצים שמגיע עם האופנוע.
 
לסיום, יש פלסטיקה חדשה לגמרי בעיצוב חדש, שיותר ממזכירה את אופנועי האנדורו של ק.ט.מ. בכלל, כשמתבוננים על השלדה של הגאס גאס EC250 / EC300 החדש, על הזרוע האחורית, על הממדים ועל עיצוב הפלסטיקה, קשה שלא לחשוב שמעל שולחן השרטוט של מהנדסי גאס גאס הייתה תלויה תמונה של ק.ט.מ.
 

(צילום: יחצ)

(צילום: יחצ)

 
איך זה נוסע?
רכיבת המבחן שלנו על המסלול הספרדי לא הייתה ארוכה – שני מקצים בני 30 דקות כל אחד, במסלול ספיישל טסט / מוטוקרוס וכן במסלול אנדורו-טסט בתוך היער. לא ארוך, אבל מספיק כדי לקבל רושם ראשוני על ה-EC300 שעליו רכבנו.
 
ובכן, נראה כי ה-EC300 וגאס גאס עושים קפיצה משמעותית קדימה ומיישרים קו עם האופוזיציה הקשוחה. ראשית בממדים ובארגונומיה. ה-EC300 צר מאוד, והוא מרגיש פחות גדול מדגמי העבר. כשזה נוגע לרכיבת אנדורו טכנית ותובענית, לגודל פיזי יש משמעות, ואלא אם אתה רוכב בגובה 2 מטרים, אתה מעדיף את אופנוע האנדורו שלך קומפקטי וצר. נקודה חשובה עבור גאס גאס.
 
נקודה חשובה שנייה היא מערכת המתלים של קאיאבה, שמשדרגת את ההתנהגות הדינמית ואת האחיזה של ה-EC300. הוא סופג מעולה את תוואי הקרקע, הוא שומר על יציבות ועל הקו הנבחר, ומאפשר לרוכב לפתוח הרבה גז – ומוקדם. אנחנו מכירים את הבולמים הללו מכלים אחרים, וגם כאן בגאס גאס הם עובדים טוב מאוד ומשדרגים את החבילה, שגם לפני כן הייתה טובה. בנוסף, הם מאפשרים לרוכב לרכב לאט באנדורו טכני וצפוף, ומצד שני הם תומכים היטב ברכיבת מוטוקרוס אגרסיבית, כך שטווח השימוש שלהם רחב.
 
עוד מילה על המנוע. היצרניות האירופאיות מאמינות באופנועי אנדורו דו-פעימתיים, גם בגלל המשקל, הגודל הפיסי, מיעוט החלקים הנעים, המחיר והתחזוקה, אבל גם מפני שמנועים דו-פעימתיים מתאימים מאוד לאנדורו טכני ולאקסטרים-אנדורו – תחום שהתפתח מאוד בשנים האחרונות. מהבחינה הזו גאס גאס לא יוצאת דופן, וגם היא משקיעה במנועי ה-250 ו-300 סמ"ק 2 פעימות שלה.
 
מנועו של ה-EC300 עליו רכבנו מזכיר מאוד את הבסיס שלו – הדור הקודם של המנוע הזה, רק שכאן יש פחות ויברציות, יותר כוח בסל"ד נמוך, וגם כאן – טווח שימושים רחב יותר. לא צריך להיות רוכב-על כדי לזוז מהר עם האופנוע הזה. אפשר לרכב על גלי המומנט הדו-פעימתי בסל"ד נמוך והחלפות הילוכים מהירות – וה-EC300 זז מהר ולא מעייף. נהדר.
 
מילה אחרונה על איכות החומרים והגימור. ובכן, בעבר הכלים של גאס גאס נראו טוב כחדשים, אולם הזדקנו פחות טוב עם השנים. עתה נראה כי בגאס גאס שיפרו משמעותית את התחום הזה. הברגים, המתכות והפלסטיקים נראים ומרגישים טוב מבעבר, אולם לפניהם עוד מבחן הזמן. כך או כך, השיפור ניכר.
 

(צילום: יחצ)

 
עם הפנים קדימה
גאס גאס נמצאת בתקופה חדשה ומאוד אופטימית, וצמד ה-EC250 וה-EC300 הכל-חדשים הם רק הסנונית הראשונה של החברה הספרדית בעידן החדש שלה. בזמן הקרוב סביר להניח שיציגו שם גם אופנועי אנדורו עם מנועי 4 פעימות – מהטכנולוגיה שרכשו מב.מ.וו עת הייתה הבעלים של המותג הוסקוורנה (טרם מכירתה לק.ט.מ). אם אכן כך יקרה, נזכה לראות אופנועי אנדורו מקצועיים על בסיס צמד ה-EC שכאן, רק עם מנועי 250 ו-310 סמ"ק מרובעי פעימות, שעשויים לקחת את גאס גאס עוד שני צעדים קדימה כך שתחזור להיות שחקנית משמעותית בשוק האנדורו העולמי.
 
לגבי צמד ה-EC250 ו-EC300 החדשים, ובכן, לא ברור אם יגיעו ארצה, ואם כן אז אם על-ידי מוטוטראק או על-ידי מטרו מוטור. בהנחה שהם כן יגיעו, מחירם צפוי להיות נמוך בכ-15-20% ממחיריהם של המתחרים העיקריים – הק.ט.מ וההוסקוורנה, כלומר סביב 50-60 אלף ש"ח ל-250 ול-300 סמ"ק בהתאמה. כך או כך, אופנועי אנדורו מצוינים שמתאימים מאוד לרוכב ההובי הישראלי.
 
 

(צילום: יחצ)

(צילום: יחצ)

עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

שברולט קרוז

חוות דעת - שברולט קרוז היא המשפחתית ה... מידע נוסף >

ניסאן ליף

חוות דעת - ניסאן ליף היא משפחתית קומפקטית ח... מידע נוסף >

רנו טראפיק

חוות דעת - רנו טראפיק הוא הוואן המסחרי הקל... מידע נוסף >

יונדאי אלנטרה

חוות דעת - יונדאי אלנטרה היא המשפחתית הקומפ... מידע נוסף >

פורשה קאיין

חוות דעת - פורשה קאיין הוא הקרוסאובר בגודל... מידע נוסף >