סגור

טויוטה יאריס החדשה במבחן

מתיחת הפנים אמורה לחזק את מעמדה של היאריס כאחת הקטנות הפופולאריות בקבוצתה. על הדרך היא גם מנסה ליישר קו עם תהליך ההתעוררות שעובר על טויוטה

  • אופיר דואק

  • 22.05.2017
היפנים הם מומחים למכוניות קטנות. מבט על רחובות טוקיו יחשוף מגוון עצום של מכוניות ננסיות במגוון עיצובים שונים ומשונים, תוצאה של צפיפות אורבנית נוראית ורגולציה הנותנת עדיפות לקוטן. גם באירופה אוהבים מכוניות קטנות, אמנם לא זעירות כפי שנהוג ביפן עם קטגוריית מכוניות ה-Kei, אבל מבט ברחובות רומא, פריז ולונדון יגלה כי מכוניות הסופרמיני נותנות שם את הטון.
 
באופן מפתיע, למרות המומחיות היפנית במכוניות קטנות לקח להם שנים להציג תחרות ראויה למכוניות הסופרמיני האירופאיות ביבשת שלהן. הראשונה שהצליחה לעשות זאת הייתה ניסאן עם הדור השני של המיקרה, שהתכבדה להיות גם המכונית היפנית הראשונה שזכתה בתור מכונית השנה באירופה בשנת 1991.
 

(צילום: אופיר דואק)

 
לטויוטה זה לקח קצת יותר זמן, ואחרי שנים ארוכות עם ניסיונות כמו הסטארלט החיוורת הבינו בטויוטה (כמו בניסאן לפניהם) שסופרמיני לאירופאים צריכה להיוולד באירופה. כך נולדה לה בשנת 1999 היאריס שיוצרה עבור השוק האירופאי בצרפת והציעה עיצוב צעצועי, מנועים נמרצים ולשם שינוי גם יכולות דינאמיות שלא נפלו מהמתחרות האירופאיות המובילות.
 
עם הזמן והדורות שחלפו המשיכה היאריס לשמור על מקומה בצמרת, אך בד בבד איבדה את האופי והמקוריות של הדגם המקורי וחזרה להיות טויוטה קלאסית. כזו שהיא קודם כל שימושית, יעילה ולא מרגשת. הדבר בלט במיוחד לאור העובדה שרוב מכוניות הסופרמיני האירופאיות מנסות להציע סגנון צעיר ואופנתי. תסתכלו על רנו קליאו, סיאט איביזה וסיטרואן C3 החדשה ותבינו. 
 
נפל האסימון
למרבה השמחה משהו טוב עובר על טויוטה בזמן האחרון. ביצרנית היפנית הגדולה הפנימו שאי אפשר להמשיך לייצר מוצרים יעילים אך חסרי ייחוד והחליטו לחולל מהפכה בתפישה. זה התחיל עם הדור החדש של הפריוס בעל העיצוב הנועז, כשאחריה הגיע ה-C-HR אותו בחנו לאחרונה. שתיהן מתבססות על פלטפורמה המודולארית מתקדמת, אך מעל לכל הן מסמנות שינוי גישה ומתן חופש למעצבים ליצור משהו ייחודי ומקורי.
 
אלא שהפריוס וה-C-HR הם דגמים חדשים המבשרים על הבאות, ובינתיים צריך לרענן גם את היצע הדגמים הקיים. זאת אחת הסיבות מדוע הזדרזו בטויוטה להכניס את היאריס למקצה שיפורים שהיה מתבקש בהחלט, בהתחשב שהדור הנוכחי והשלישי במספר נולד כבר בשנת 2012.
 
כיוון שמדובר במתיחת פנים בטויוטה לא יכלו/רצו להפריז יותר מידי. בלאו הכי דור חדש של היאריס אמור להופיע עד סוף העשור. לכן שמרו המעצבים על הצללית הקיימת אך הוסיפו אלמנטים עיצוביים עדכניים המזהים שיהפכו את היאריס למזוהה יותר עם הקו העיצובי העדכני של החברה. זה ניכר בעיקר בחרטום שהפך מחודד יותר ומודגש יותר, כך שתמצאו בו דמיון לא רק ל-C-HR המדובר אלא גם לאייגו הקטנה. 
 

(צילום: אופיר דואק)

 
רכב המבחן הגיע ברמת הגימור Black Top שגם מוספיה שבכה ספורטיבית בעיצוב חלת דבש, ספויילר אחורי וכמובן גם גג הצבוע בשחור, תוספת מתבקשת בעידן שבו מכוניות קטנות רבות מציאות שילובי צבעים שונים לרוכשים. התוצאה בהחלט נראית צעירה ונעימה יותר. לא מסובבת ראשים כמו ה-C-HR, אבל בהחלט כבר לא אוטו לדודה.
 
בישיבה
כניסה לתא הנוסעים של היאריס חושפת במבט ראשון את אותו תא נוסעים מוכר, אך מהר מאד תופס את העין משהו שונה. בטויוטה השכילו לנטוש את המראה אפור/שחור הקודר והכניסו לתא הנוסעים של היאריס צבע, כמתבקש ממכונית שאמורה לפנות גם לקהל צעיר. לוח המכשירים עוטה מעתה לכל רוחבו גימור רך וצבעוני, אדום במקרה של רכב המבחן, הגולש גם לגימור הדלתות. גם ריפוד המושבים הותאמו לצבע השולט בתא הנוסעים והאווירה נראית פחות שמרנית מהמקובל בטויוטה. על הפן המודרני אחראי מסך המולטימדיה הגדול המוכר מהעבר, אליו הצטרף צג מידע דיגיטלי עשיר במידה בלוח המחוונים החדש גם הוא.
 
ליאריס מרחב מחיה טוב ביחס לסגמנט והיא יכולה לאכלס ברווחה יחסית ארבע מבוגרים. מרווח הברכיים מאחור לא יוצא דופן, אך היושבים נהנים ממרווח ראש נדיב ומרצפה שטוחה, יתרון משמעותי אם דוחקים נוסע חמישי מזדמן. עם זאת, קשה להגיע לתנוחת נהיגה נוחה כיוון שההגה אינו מתכוון מספיק דיו למרחק.
 

(צילום: אופיר דואק)

(צילום: אופיר דואק)

 
בנסיעה
מתיחת הפנים הייתה גם הזדמנות לרענן את היצע יחידות ההנעה של היאריס. הגרסה ההיברידית לא עברה מהפכות, אך גרסת הבנזין זכתה למנוע חדש לגמרי בנפח 1.5 ליטר המחליף את מקומו של מנוע ה-1.3 ליטר שמלווה את היאריס כבר למעלה מעשור. בטויוטה שמחים לספר שהמנוע החדש יעיל יותר מבחינת ניצול האנרגיה וידידותי יותר לסביבה, אבל השורה התחתונה שמעניינת את הרוכש באולם התצוגה היא שהוא חזק יותר מקודמו, כשהוא מציע 112 כ"ס ו-13.9 קג"מ, תוספת של כ-10% בתפוקה לעומת המנוע הקודם.
 
בפועל המנוע החדש מציע אופי נמרץ, עולה בקלות במעלה קשת הסל"ד ומספק תחושת דחף טובה. אמנם לא השווינו את היאריס המחודשת ראש בראש מול קודמתה, אך ההצהרה של טויוטה היא שהתאוצה ל-100 התקצרה בשניה נשמעת בהחלט הגיונית. לאופי של המנוע מצטרפת פעולה החלטית של תיבת ההילוכים הרציפה, אך כמו בכל בשילוב כזה של מנוע ותיבת הילוכים אופי הפעולה כדי לייצר תאוצות החלטיות מלווה ביותר מידי רעש בתא הנוסעים הן מהמנוע והן מהתיבה. באופן מפתיע, המנוע החדש גם מפגין הרבה רעידות בסל"ד סרק כאילו היה מנוע תלת צילינדרי (והוא לא). הצד השני של המשוואה הוא בצריכת הדלק שעמדה במבחן המאומץ על כ-12 ק"מ לליטר, כלומר כ-15-16 ק"מ נסיעה שגרתית ומתונה יותר. 
 
מבחינה דינאמית היאריס לא מפתיעה ושומרת על התכונות והאופי המוכרים. ההיגוי מדויק אך קל מידי, רמת האחיזה גבוהה וההתנהגות צפויה. שיכוך הזעזועים בסדר. היא לא נוחה כמו ה-C3 החדשה אבל אל מתרסקת על מהמורות כמו רוב הקטנות מהמזרח, כשהיא מציעה תחושה מוצקה גם במעבר על שיבושים קשים. ריגוש? ביצועים מסעירים? את זה תצטרכו לחפש ביאריס ספורט החדשה שהוצגה במקביל למתיחת הפנים הנוכחית, אך זו לא תגיע ארצה.
 
שיפור עמדות
היאריס היא אחת מהמכוניות הקטנות הפופולאריות בישראל ואחת המכוניות החשובות של טויוטה באירופה, לכן לא מפתיע שבטויוטה שמרו על הבסיס המוכר והמוצלח בתוספת שדרוגים מתבקשים. היאריס ממשיכה להציע מרווח פנים נאה ושימושיות לצד המונטין המוכר של טויוטה. העיצוב העדכני יחד עם שילובי הצבעים מבפנים מבחוץ עושים את העבודה ומעניקים ליאריס מעתה מראה אופנתי ומודרני המתבקש, כשיחידת ההנעה החדשה שדרגה את הביצועים.
 
היאריס לא מתבלטת מבחינה דינאמית כמו המתחרות האירופאיות, אבל אין לה צורך בכך. היא באה למכור חבילה, והחבילה הזו עכשיו אטרקטיבית יותר לאחר מתיחת הפנים. מחירי היאריס נותרו דומים אך רמת האבזור שודרגה, כשמעל לכול כוללת המכונית חבילת מערכות בטיחות (התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים) בכל רמות הגימור למעט זו הבסיסית המיועדת לצי הרכב. 
 
מתיחת הפנים שדרגה את חבילת ה"הכל כלול" של היאריס והופכת אותה למתאימה לקהל רחב של לקוחות בעלי אופי שונה. בהתאם לכך, זה לא יהיה הימור גדול שהיא תמשיך להיות מהקטנות הנמכרות ביותר בשוק המקומי. 
 
טויוטה יאריס – מפרט טכני
מנוע: בנזין, ארבעה צילינדרים תזמון שסתומים משתנה, 1,496 סמ"ק
הספק: 112כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט: 13.9 קג"מ ב-4,400 סל"ד
תיבת הילוכים: אוטומטית רציפה
הנעה: קדמית 
אXרXג: 394.5X169.5X151 ס"מ
בסיס גלגלים: 251 ס"מ
משקל: 1,065 ק"ג
0-100: 11.2 שניות
מהירות מרבית: 175 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 20.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק ממוצעת (מבחן): 12.5 ק"מ לליטר
מחיר: 107 אלף ש"ח
 

(צילום: אופיר דואק)

(צילום: אופיר דואק)

 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

אינפיניטי Q50

חוות דעת - אינפיניטי Q50 היא מכונית היוקרה... מידע נוסף >

לקסוס CT200h

חוות דעת - לקסוס CT200h היא המשפחתית הקומפק... מידע נוסף >

מרצדס A קלאס

חוות דעת - מרצדס A קלאס היא מכונית האצ'... מידע נוסף >

לנדרובר ריינג' רובר

חוות דעת - לנדרובר ריינג' רובר מהווה את... מידע נוסף >