סגור

רכיבה ראשונה - הונדה X-ADV

הונדה ממציאה קטגוריה חדשה - קטנוע אדוונצ'ר – שילוב בין מקסי-סקוטר לבין אופנוע אדוונצ'ר; איך זה עובד?

  • נמרוד ארמן, פול גז

  • 01.06.2017

(צילום: אסף רחמים)

 
· יתרונות: קונספט, עיצוב, התנהגות דינמית בכביש, עבִירוּת, נפח אחסון (יחסית לאופנוע)
· חסרונות: מחיר, משקל, בקרת החלקה, נפח אחסון (יחסית לקטנוע)
· שורה תחתונה: אופנוע כביש מחופש לקטנוע אדוונצ'ר שנראה ונוסע מעולה.
· נתונים טכניים: מנוע טווין מקבילי, 745 סמ"ק, 54 כ"ס, 6.9 קג"מ, הזרקת דלק, 6 הילוכים אוטומטיים DCT, הינע סופי שרשרת, מתלה קדמי טלסקופי הפוך 41 מ"מ, מהלך 154 מ"מ, מתלה אחורי זרוע אלומיניום עם בולם יחיד, מהלך 150 מ"מ, 2 דיסקים קדמיים 296 מ"מ, אחורי 240 מ"מ, מערכת ABS, אורך 2,245 מ"מ, בסיס גלגלים 1,590 מ"מ, גובה מושב 820   מ"מ, מיכל דלק 13.1 ל', משקל מלא 238 ק"ג, צמיגים 160/60ZR15, 120/60ZR17.
· מתחרים: אין.
· כאילו מתחרים: מקסי סקוטרים, אופנועי אדוונצ'ר בינוניים, אופנועי ספורט תיור
 
 
בסוף 2016 הציגה הונדה בתערוכת האופנועים השנתית בקלן את ה-X-ADV, קונספט חדש בעולם הדו-גלגלי בדמות קטנוע אדוונצ'ר. האיקס-אֵד, כמו שנקרא לו מעכשיו, מבוסס על קטנוע המנהלים של הונדה מדגם "אינטגרה" וחולק איתו את המנוע בנפח 745 סמ"ק ואת הגיר האוטומטי עם מערכת ה-DCT (דור 3) כפולת המצמדים, כשגם כאן התמסורת היא באמצעות שרשרת, כמו באופנוע.
 
האיקס-אד הוא עוף קצת משונה בנוף הדו-גלגלי: הוא מעוצב כמו קטנוע אבל בעל שלדה ומתלים של אופנוע, הוא אוטומטי כמו קטנוע אבל יש לו 6 הילוכים שאפשר לשלוט עליהם מהכידון ולהעביר ידנית (בדומה לטיפטרוניק במכוניות), יש לו גלגלי שפיצים כמו של אופנוע שטח אבל תא אחסון מתחת למושב שבו אפשר להכניס קסדה מלאה, הוא מגיע עם כוח וסאונד כמו של אופנוע, אבל גם עם הנוחות של ישיבה על קטנוע עם מושב איכותי ומדרסים לרגליים.
 
הדגם החדש מצוייד בגלגל 17" מלפנים וגלגל 15" מאחור, תכונה שמאפיינת אופנועי שטח בהם הגלגל הקדמי גדול מהאחורי בכמה מידות. תכונות נוספות שאותן הוא 'יורש' מאופנועי שטח הן גובה מושב גבוה במיוחד של 820 מ"מ; מגיני ידיים זהים לאלו שיש להונדה "אפריקה-טווין", שהוא אופנוע אדוונצ'ר; גם מגן הרוח המתכוונן המעוצב בהתאם ומגן הגחון מוסיפים לאיקס-אד ניחוח "אדוונצ'רי" משהו. לוח השעונים שלו הוא למעשה מסך LCD מלבני גדול מאוד המציג את כל המידע הדרוש בצורה ברורה ונוחה, ובמקום מפתח רגיל יש לו שלט קרבה חכם.
 

(צילום: אסף רחמים)

(צילום: אסף רחמים)

 
הביצועים של האיקס-אד מצויינים כשמדובר בנסיעה על כבישי אספלט, שם הוא מפגין יכולות של אופנוע כביש ולא של אופנוע שטח או של קטנוע. את העובדה שההספק שלו עומד על 54 סוסים בלבד מגלים רק אי שם בחלק העליון של סקאלת המהירות, שם הוא מסמן שעם כל הכבוד הוא עדיין לא אופנוע מרוץ. ביציאה מהמקום ברמזור לעומת זאת, הוא ישגר את עצמו קדימה הרבה לפני שהנהג מאחוריכם יתחיל בנסיעה, בין היתר הודות לעובדה שהגלגל האחורי שלו קטן משל אופנוע כביש ממוצע. גם ההיגוי המדוייק שלו דומה מאוד לזה שאנו מכירים מאופנועי כביש כשהכידון הרחב והגבוה מספק שליטה קלה בפרונט שנשאר יציב גם כששמים אותו על הצד, כשהבולמים האיכותיים גם הם עובדים מצויין.
 
לעומת זאת, הביצועים שלו בשטח הם לא יותר מאשר 'נחמדים', וכשאנחנו אומרים שטח אנחנו מתכוונים לשביל חול מהודק או שבילי כורכר בדרכים צדדיות, ופחות לסינגלים ביער בן שמן או לדיונות חול. נכון שהוא מגיע עם גלגלי "שפיצים" והוא בעל מהלך מתלה ארוך ומכובד, כל אלו בהחלט משפרים את יכולת העבירות שלו בדרכים לא סלולות מסוגים שונים ונותנים לו ערך מוסף שאין להרבה אופנועי כביש ובוודאי שלא לקטנועים. אלא שעם משקל רטוב של 238 ק"ג וצמיגי כביש, גם האיקס-אד וגם אנחנו מעדיפים לעשות את הדרך חזרה הביתה איפה שיש יותר אספלט משובח.
 
הגיר האוטומטי עם מערכת ה-DCT עובד טוב וחלק, גם במצב הידני שם הרוכב הוא זה שמחליט מתי להעלות או להוריד הילוך, כשרק נקישה קלה בעת העברת ההילוך מזכירה לנו שיש פה 6 הילוכים אמיתיים ולא וריאטור, אך גם זו נעלמת כעבור מספר דקות מרגע שיוצאים לדרך. צריכת הדלק עליה מצהירים בהונדה היא 27.5 ק"מ לליטר היא בהחלט נתון מרשים על הנייר, אנחנו מן העבר השני הגענו במהלך המבחן לצריכה של קצת יותר מ-18 ק"מ לליטר, אבל בהחלט לא עשינו לו חיים קלים. ברכיבה פחות אגרסיבית סביר להניח שצריכת הדלק תהיה פחות או יותר באמצע בין נתוני היצרן לנתוני המבחן.
 

(צילום: אסף רחמים)

(צילום: אסף רחמים)

 
איך זה מרגיש ?
כמו אופנוע כביש בעור של קטנוע אדוונצ'ר. התנהגות הכביש שלו מצויינת עם עדיפות ברורה לכבישים שמחוץ לעיר, שם הוא מרגיש הכי בנוח, וגם העובדה שהוא מגיע עם 2 דיסקים קדמיים מצביעה על כך שהוא מיועד יותר לכביש מאשר לשטח. ואם כבר הזכרנו את הבלמים הקדמיים, אז הם עובדים מצוין עם כח ורגש במידה הנדרשת מאופנוע כביש.
 
הישיבה על האיקס-אד גבוהה מאוד ודורשת רגליים ארוכות כדי להגיע אל הקרקע עם שתיהן בו זמנית, ומי שאין לו את האפשרות כנראה ייאלץ לבחור צד אחד אליו ייטה את האופנוע כדי להגיע עם רגל אחת לקרקע. השילוב בין המושב הגבוה, הכידון הרחב והמשקל המכובד שלו מאתגר את האיקס-אד ברכיבה עירונית פקוקה ווצפופה, שם הוא לא מרגיש בסביבה הטבעית שלו.
מערכת ה-DCT אותה אנחנו מכירים מדגמים נוספים מתוצרת הונדה עובדת היטב גם באיקס-אד ומאפשרת בחירה בין מצב ידני בו הרוכב הוא זה ששולט בהעברת ההילוכים מבית המתגים השמאלי, לבין 4 מצבים אוטומטים. מצב ברירת המחדל הוא D והוא החלק והנינוח מבין הארבעה, מתאים בעיקר להתניידות בעיר או לכל מצב אחר שבו אין צורך בזמינות מקסימלית של רצועת הכח שיש למנוע להציע. שלושת המצבים האחרים נמצאים במעבר מ-D ל-S, נקראים S1-S3, ומשנים את הסל"ד שבו מתבצעת העברת ההילוכים.
 
כבר במצב הראשון מתקבלת תחושה שהמנוע מקבל קצת חיים וישנה תחושה של חיבור טוב יותר לגיר; המצב השני לוקח את קודמו צעד אחד קדימה ומביא איתו עוד קצת כח ממה שיש למנוע הזה להציע; אבל המצב השלישי – הוא המצב שמעלה לנו חיוך בכל פעם שאנחנו נזכרים באיקס-אד. במצב הזה מרגישים את כל הסוסים שמתחבאים אי שם בתוך המנוע, ואפילו נדמה שיש שם יותר ממה שהיצרן מצהיר. פה כל סיבוב של ידית הגז בא לידי ביטוי מידי בסיבוב של הגלגל האחורי, משמיע נהמה שבוקעת מהאגזוז ומרטיטה את הלב ואת האזניים, גורמת לכל יציאה מכיכר להסתיים בדריפט. תענוג צרוף.
 
העיצוב של האיקס-אד הוא מיוחד ומושך את העין וניכר שהושקעה בו לא מעט מחשבה, כמו גם בחלקים רבים אחרים באופנוע. המושב לא רך במיוחד מצד אחד, ויחד עם זאת הוא נוח ומרווח הן לרוכב והן למורכבת. מגן הרוח מתכוון בקלות ללא צורך בכלים ומאפשר לשנות את גובהו בין 5 מצבים שונים בטווח של 136 מ"מ. את מקומו של לוח המחוונים תופס מסך דיגיטלי גדול ורחב המציג לרוכב את כל המידע הדרוש לו בצורה קלה וברורה. כמעט בכל מקום שבו מתבוננים ניכרת איכות החומרים ורמת הגימור הגבוהה, למעט מספר חלקי פלסטיק בכמה מקומות שאם מקישים עליהם מתקבלת תחושה שלהפתענו לא עומדת בקו אחד עם האיכות והרמה של שאר המכלולים.
הנוכחות של האיקס-אד היא דבר שאי אפשר להתעלם ממנו, וזו בדיוק הסיבה שהעוברים ושבים במרכז תל אביב, באותו יום שבו עצרנו להפסקת צהריים, עצרו לידו להתסכל, לבחון ובדרך כלל גם לצלם אותו. גם הנהגים שעצרו לידנו ברמזור בהו בו ארוכות, מנסים להבין אם זה קטנוע או אופנוע, מרעיפים מחמאות על המראה שלו, ולנו נותר רק להנהן בהסכמה לפני שהרמזור התחלף לירוק.
 
הרעיון של הונדה לייצר כלי שנראה כמו קטנוע שהוא גם קצת אדוונצ'ר ללא ספק היה הסיבה העיקרית לתשומת הלב הרבה שהוא קיבל בעולם הדו-גלגלי, אבל מאחורי כל אלו מתגלה לו כלי מהנה מאוד לרכיבה בכבישים המהירים כמו גם בכבישים טכניים שבהם הוא מרגיש מצוין. סביר להניח שצמיגי כביש איכותיים עם נטייה ספורטיבית היו משדרגים את היכולות שלו במקומות האלו עוד יותר. אלמלא התנוחה הקטנוענית שלו, בהחלט היינו יכולים לקרוא לו אופנוע ספורט-תיור, מה שגורם לנו לרצות לראות בעתיד גרסה שכזו. לתשומת ליבם של מהנדסי הונדה שקוראים את זה.
לא חשוב אם אתם קוראים לו אופנוע או קטנוע, במחיר של 77,900 ש"ח ההונדה X-ADV יכול להיות שלכם. במחיר הזה הוא מתמודד מול הרבה מאוד אופנועים שונים ומספר ומקסי-סקוטרים שכל אחד מהם יכול היה להיות מתחרה ראוי לאיקס-אד. אלא שאין בשוק משהו שדומה לו – אופנועים מציעים תנוחת רכיבה אחרת ואילו קטנועי-העל מציעים יותר נפח אחסון, ועדיין, למרות זאת, בהונדה מכרו כבר 2 משלוחים שלו ועוד היד נטויה, מה שאומר שמעכשיו עולם המושגים הדו-גלגלי יצטרך ללמוד מילה חדשה: איקס-אד.
 

(צילום: אסף רחמים)

 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

מזראטי גראן טוריסמו

חוות דעת - מזראטי גראן טוריסמו היא מכונית ק... מידע נוסף >

פיאט 500 קבריולה

חוות דעת - פיאט 500 קבריולה היא המכונית העי... מידע נוסף >

הונדה סיוויק האצ'בק

חוות דעת - הונדה סיוויק האצ'בק היא המשפ... מידע נוסף >

מיצובישי לאנסר

חוות דעת - מיצובישי לאנסר היא המשפחתית הקומ... מידע נוסף >

אופל קורסה

חוות דעת - אופל קורסה היא הסופרמיני האלמותי... מידע נוסף >