סגור

חמש הערות על המרוץ בברצלונה

הרוכבים מתחרטים, מילר יוצא חצי אהבל, מארקז מתרסק גם על הסטארטר, מקצי הדירוג משוגעים, והיה גם מרוץ מוזר בקצה

  • נסים דואק

  • 12.06.2017
 
1. ברצלונה. קטלוניה. מונטמלו. המסלול בעל אלף (בעצם שלושת) השמות נמצא בפרברי ברצלונה, בגראנולס. אני חולה על המסלול בברצלונה. לכן אני חוזר אליו כל שנה. קודם כל, הוא ממש קרוב לשדה התעופה. חצי שעה נהיגה ואני שם. בלי קונקשנים ובלי נהיגות מייגעות בהלוך ובחזור. הטוב הזה לא נגמר כאן, כי ממש קרוב למסלול יש רובע קניות באמצע שומקום, המותגים הכי טובים בעולם במחירים מצחיקים. כך, אני מסיים יום מסלול, או מרוץ, מוריד את החליפה, מדיף ריח של בואשת במחזור, ונותן גז כדי לא להחמיץ את שעת הסגירה של רובע המותגים החביב עליי. 
 
הייתי יכול לסיים כאן, אבל מונטמלו הוא גם מסלול אופנועים אמיתי. ישורת ארוכה, בלימה חזקה בסוף הישורת, פליק פלאק, ימנית ארוכה ועיוורת בחלקה, בלימה בהטיה, כניסה מהירה בטירוף לישורת אחורית, ואז, הדברים מתחילים להסתבך, איך? בדיוק כך. עד השנה שעברה היתה הפראבוליקה המפורסמת, שאליה נכנסים בקצה הישורת האחורית.
 
הפראבוליקה היתה התפאורה המושלמת למרפק ברצפה. אחרי הפראבוליקה הופיעו רצף ימניות מהירות. כמה מהירות? עד כדי כך שכל פעם שנכנסתי לרצף הימני האכזר הזה, ניסיתי להיזכר אם השארתי בארץ את הגרסה האחרונה של הצוואה שלי. יותר מזה, ניסיתי להיזכר אם מחקתי את ההיסטוריה במחשב שלי, ואם מישהו יגלה את כל "הקטגוריות" שחקרתי בזמני הפנוי. 
 

(צילום: Getty)

(צילום: Getty)

 
2. עם חרטות. משום מה, לא הצלחתי להתרסק בברצלונה, למרות רצף ביקורי במקום. ודווקא התאמצתי. מנגד, לואיס סאלום מהמוטו 2 התרסק אתשקד לפני אחת הימניות המהירות האלה, והפך ללואיס סאלום זצ"ל. אז, מיום שישי לשבת, החליטו בדורנה, החברה שמנהלת את קרקס המוטו ג'יפי, לשנות את המסלול, לוותר על חלק מהפניות המאוד מהירות האלה, ולאמץ את התוואי שבו נוסעות מכוניות הפורמולה 1.
 
זה אומר שהם ויתרו על הפרבוליקה המפורסמת. וחבל. בשנה שעברה, השינוי היה מיידי, עקב הנסיבות המצערות. השנה, היה זמן להתכונן. כמה זמן היה להתכונן? עד כדי כך שדורנה שאלה את הרוכבים לעצתם, הציעה להם לעשות שימוש קבוע במתווה הפורמולה 1, אבל הרוכבים, כמעט פה אחד, ביקשו מהנהלת המסלול לסלול רצף פניות חדש, עוד יותר איטי מהפורמולה 1, עוד יותר בטוח ממנו. אמרתי כמעט פה אחד, חוץ מנביא זעם אחד. בא בימים. שם פרטי הדוקטור, שם משפחה אלוהים.
 
אז השנה הוחלט להוסיף את הקטע החדש, והרוכבים כולם, לבד מארבעת רוכבי ימאהה, ביקרו במסלול לפני חודש, בחנו את הקטע החדש, התאמנו, כיוונו את האופנועים, ויצאו מרוצים.
 
וביום שישי, לקראת שבת קודש, בתום מקצי האימון החופשי, הכול השתנה. זה התחיל במילר האהבל, שהקפיד לרכוב שוב ושוב על המתווה של הפורמולה 1, ולא על המתווה שנסגר עם הרוכבים. ובמלים אחרות, התברבר בניווטים. הוא גמר עם דגל שחור והרבה צופים שעשו במכנסיים מרוב צחוק. אבל אחר-כך הם הפסיקו לתפוס את הבטן,  והתחילו לתפוס את הראש, כי העניין הפסיק להיות מצחיק. התברר, שהפניות החדשות הן לא ממש מסלול. הן יותר דרכי גישה איטיות, צרות, ומסוכנות, וכל התרסקות זרקה אופנועים על תוואי המסלול, ושביל גישה שנסלל בלי מחשבה קדימה הוא לא יותר משביל גישה. התוצאה: ביום שישי בערב התכנסו הרוכבים, לצד הקב"ט של האליפות, לוריס קאפירוסי, והחליטו לחזור למתווה הפורמולה 1.
 
כשהתקבלה ההחלטה בקעה בת קול מהיציעים השוממים: "אמרתי לכם?", נהם אלוהים. אה, ומילר יצא רק חצי דביל, כי הוא כאילו ראה את הנולד. ועוד אה, כל הזמנים של יום שישי לא נחשבו, כי המסלול השתנה מהיום למחר. אבל הצרות רק התחילו בשינוי התוואי, כי הבעיה הגדולה של המסלול של קטלוניה, והסיבה שלא הגעתי אליו בשנתיים האחרונות, נעוצה באספלט שלו. בשל אופיו הפתוח והמהיר, ברצלונה, שעליו המוטו ג'יפי מתחרה מאז 1992, הוא גם מסלול פורמולה 1. ושם יש ארבעה צמיגים, ומכוניות ששוקלות פי ארבעה ויותר, ובלימות משוגעות שמועכות את האספלט.
 
אבל עזבו את התירוצים, קטלוניה היא המחוז העשיר בספרד, עשיר ברמה כזאת שהקטלונים היו מתים להכריז עצמאות ולהתנתק מהספרדים העצלים והמובטלים. עשירים, אבל כנראה מאוד קפוצים, כי כסף לסלילה מחדש של המסלול הם לא מוציאים. התוצאה: אספלט זקן ומנוקב כמו בנייין מטכ"ל החמאס ביום השביעי לצוק איתן, אחיזה אפס, ואלוהים אחד שלא יודע לאן להוליך את זעמו.
 
זה לא הכול, כי מישלן לא ידעו לספק צמיגים שידעו לשרוד 23 הקפות, בתנאי אפס אחיזה, ובטמפרטורת מסלול של למעלה מ-50 מעלות. צמיג המדיום יכול היה להחזיק חצי מרוץ, הקשה לא באמת סיפק אחיזה, ועם הרך אפשר היה ליצור ביד בובות גומי ולמכור אותן כמרצ'נדייז לילדים מתלהבים.
 
3. קיו 2 וקיו 1. יש אנשים שהולכים לבית כנסת בשבת, קונים עליות, ומרכלים עם השכנים לספסל; יש כאלה שהולכים לים, נותנים לילדים להוציא אנרגיה, ומפנטזים על החברה של האשה. אצלי שבת כהלכתה היא צפייה במקצי הדירוג. כך אני צובר מצוות שבין אדם למקום, וגם מבטיח את מקומי בגן העדן של אלוהים, שם לא עושים כלום חוץ מלרכוב כל היום על כל המסלולים בעולם (וגם אפשר להתרסק חופשי, כי מה כבר יקרה, אני כבר מת).
 
וכך זה עובד, עשרת הרוכבים הראשונים במקצי האימון החופשי עולים למקצה קיו-2, שבו נקבע סדר הזינוק למרוץ. האחרים מתמודדים על שני מקומות במקצה קיו-1, כי השניים הראשונים עולים לקיו 2, עם סיכוי גבוה יותר לזנק מראש המרוץ. הבנתם? לא?? לא חשוב, זה מותח בטירוף.
 
רק רבע שעה יש להם לייצר את ההקפה המהירה ביותר. בזמן הזה, הם צריכים גם להחליף צמיג, בדרך-כלל אחורי, וצריך לזכור שההקפה הראשונה לא נחשבת, וצריך לזכור שאסור להם להיתקע מאחורי רוכב איטי מהם. בדרך כלל, הקיו 1 הוא מתאבן למותחן פוכר האצבעות של הקיו-2. הפעם, שימו לב מי הצליח להגיע לקיו-1 - רוסי, ויניאלס, פולגר, זארקו, וקראצ'לו.
 
זוכרים כמה קשה מירכתי הגריד להמציא משהו בזמן שהמובילים בורחים מקדימה ומתקתקים הקפות בפערים שגם מאיץ החלקיקים בשווייץ לא יודע למדוד? אז כזה. מה יצא בסוף? זוכרים מהמרוץ במוג'לו איך זארקו חושב שרבע שעה היא לא מספיק מתוחה בשבילו, ומקצץ את הקיו 1 ב-50 אחוז. אז גם הפעם, הוא לקח את הזמן שלו, היה רגוע טראפות, אבל לא הצליח לעלות. ומה יצא עוד? שדווקא פולגר היה ראשון, ואחריו ויניאלס. ומה בעיקר יצא עוד? שהדוקטור פספס בארבע מאיות, וזינק מהמקום ה-13.
ומהמקום ה-13 כבר קשה להמציא משהו.
 

(צילום: Getty)

(צילום: Getty)

 
4. מארקז וההתרסקויות. יש לכם מקרר בבית? הוציאו את המצרכים; יש לכם מיקסר בבית – הכניסו אותם לקערה. אז כך, קחו מסלול בלי אחיזה, טמפרטורות ישראליות, ונמלה מקטלוניה העונה לשם מארק מארקז, שתעשה הכול כדי להביא ניצחון בבית. מה קיבלתם? דם, שפשופים, המון עבודה למכונאים, ופרצי בכי בלתי נשלטים של אנשי מחלקת הכספים של הונדה.
 
ארבע פעמים התרסק מארקז ביום שבת, ועוד שתיים ביום ראשון בבוקר. אחת מהן היתה על הסטארטר של האופנוע. כן, קראתם נכון (ואם העורך טיפה אוהב אתכם, הוא גם יכניס את הלינק הזה כאן, כדי שלא רק אני אצחק).
 
אגב, במקצה הדירוג המהיר שוב התרסק מארקז, עלה על אותו אופנוע מרוסק (כי השני היה מושבת מההתרסקויות הקודמות), ולקח איתו מקום רביעי. הכול באותה רבע שעה.
כל אדם אחר, היה מרוקן ספריי מקפיא על החבולות, מתלונן שאין לו מזל, שהכביש אשם, האופנוע אשם, הצמיגים אשמים, אבא שלו שלא היה בזווית הנכונה ברגע שעיבר את אמו, ועוד שלל תואנות סרק. 
 
אבל מארקז הוא לא כל אדם אחר. המכונאים שלו, הוא סיפר מאוחר יותר, אמרו לו שזה בסדר, ההתרסקויות עליהם. הם יעבדו בלילה, הונדה ישלמו, והוא יעשה את שלו. מארקז מצידו הבטיח להם שהוא ירגיע וירכוב בשביל הנקודות. מצאתם לכם, הוא הבטיח להם שהוא ידחוף כמו שהוא יודע, ויסכן לא מעט, כדי להביא ניצחון. למרות ההתרסקות על הסטארטר. זה נגמר במקום שני. גאון.
 
 
5. המרוץ בברצלונה. היה גם אחד כזה. מוזר. כי האספלט חלק ולוהט, והצמיגים לא יכולים לסחוב מרוץ. אז כולם רכבו כמו שרוכבים על מסלולים רטובים יבשים למחצה. על בהונות. ממש מרוץ מוזר היה. המסלול היה מבריק והאור היה מסמא. וכולם, אבל כולם רכבו בזהירות, בלי לדחוף עד הסוף, רק קיוו לא להתרסק. לורנצו זינק שני והוביל, לרגע היה אפשר לחוות את לורנזו מחזיק אופנוע כמו שהוא יודע. אבל הצמיגים נגמרו לו, והוא צלל למטה, ומאוחר יותר התעורר ושוב תקף. אבל רק את השורה השנייה.
 
בכלל, מסתמן שלורנזו הוא הדבר הכי טוב שקרה לדוקאטי. הנה, הפועל השחור העונה לשם אנדראה דוביציוזו, שניצח בכל שנותיו בסדרה רק שני מרוצים רטובים, הבין סופסוף שסכין הפיצה יושבת על הביצים שלו, כי לורנצו הוחתם כדי לקחת אליפות. דובי הבין, עשה מעשה, וניצח במוג'לו, רק בשבוע שעבר. וכדי לבצע וידוא מעשה, הוא לקח גם את המרוץ בברצלונה. שבוע אחרי שבוע.
 
עכשיו, אני משוכנע שיהיה מי שיעלה עלי עכשיו, לאחר שרמזתי שהניצחון במוג'לו של דוקאטי היה היוצא מהכלל שאינו מעיד על הכלל. שיהיה לפחות אחד שיבקש ממני לאכול את המקלדת ואת המעגלים האלקטרוניים, כי דובי שני באליפות ודוקאטי עוד יכולים לקחת אליפות.
 
במסיבת העיתונאים מיהר דובי לשפוך מים צוננים על ההתלהבות המסוימת שנרשמה. האופנוע עדיין לא תחרותי בכל המסלולים, הסביר, וכדי לקחת אליפות צריך אופנוע שיודע להיות תחרותי בכל המסלולים. אז בבקשה, ביקש דובי במסיבת העיתונאים שלאחר המרוץ, אל תסיקו מסקנות מהמרוץ הזה. זה היה מרוץ לא מייצג. מרוץ מוזר.
 
(לסיום, הערה לעורך: לא לחינם הם בקושי הוזכרו הפעם. מפאת כבודם, אני מבקש לא לציין באיזה מקום סיימו הדוקטור ו-ויניאלס, שעדיין מוביל את האליפות. תודה.)
 

(צילום: Getty)

 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

הונדה אודיסיי

חוות דעת - הונדה אודיסיי הוא המיניוואן של ה... מידע נוסף >

סקודה סופרב

חוות דעת - סקודה סופרב היא מכונית המנהלים ה... מידע נוסף >

מרצדס A קלאס

חוות דעת - מרצדס A קלאס היא מכונית האצ'... מידע נוסף >

סיטרואן C4

חוות דעת - סיטרואן C4 היא המשפחתית הקומפקטי... מידע נוסף >

אופל אסטרה GTC

חוות דעת - אופל אסטרה GTC היא המשפחתית הקטנ... מידע נוסף >