סגור

אלפא רומאו סטלביו במבחן ראשון – שחקן איטלקי חדש בפלח הפרימיום

עיצוב, דינאמיות, טכנולוגיה וקורטוב התרפקות על מורשת שלא קשורה בכלל להווה

  • בועז קורפל

  • 18.06.2017

 
חבלי הלידה של הסטלביו, הג'יפון החדש של אלפא רומאו, היו פחות קשים משל אימא שלו, שקוראים לה סניורה ג'וליה. היא התעכבה ונבדקה שוב ושוב על ידי מהנדסי החברה, שלא רצו ליפול או להיתקל בשום אבן קטנטנה בדרך ולהביא אל העולם מכונית נקיה לגמרי וחפה מבעיות תכנוניות והנדסיות. אז הסניורה ג'וליה התעכבה ויצרה פקק תנועה מאחוריה, שבו התעכב הסטלביו המקסים, הבן הראשון של ג'וליה, שנקרא על שם אותו מעבר הרים מיתולוגי שחובבי רכב מכל העולם פוקדים מדי שנה ובכל עונות השנה. שם שהחיבור שלו עם המותג "אלפא רומאו" מספק ניחוח אלפיני איטלקי, עם ציפייה לעיצוב מיוחד ורעיונות חדשניים לצד ביצועים וצלילי מנוע שמזכירים בלי מאמץ את גרונו של המאסטרו, לוצ'יאנו פבארוטי, שהיה מעריץ מושבע של מזראטי, שהיא דודה של הסטלביו. אבל נעזוב את זה עכשיו. 
 
סרג'יו מרקיאונה איננו עוד מנכ"ל בפיאט. הוא ייחתם בספר דברי הימים המוטוריים של איטליה כמושיע של אלפא רומאו. זה הוא ואך ורק הוא שהחליט לא להשית את המאכלת על אלפא ולא לגנוז את המפעל שפועליו החרוצים היו (פרט ללנצ'יה) הכי קרובים לשביתה איטלקית, גם כשהם לא היו בשביתה בכלל כי רשימת ההזמנות לדגמי אלפא הייתה מגוחכת. עד לאותה החלטה אמיצה ויקרה, האמון באלפא בעולם ובראש ובראשונה באיטליה עצמה הלך ודעך. מועדוני החובבים והאספנים המושבעים התעסקו יותר עם דגמי עבר היסטוריים ורוב היום שלהם היה מתמלא בחלוקת תשובות לבעלים של אלפות מהעולם כולו כיצד ניתן להציל את המכוניות שלהם ולמצוא חלקים או לתקן מכלולים עד לפעם הבאה שהם יפסיקו לעבוד. מרקיאונה החליט לשים לזה סוף, להזרים חמצן פיננסי לאלפא רומאו ולהמציא סדרה של דגמים חדשים שיחזירו עטרה ליושנה וימקמו את אלפא רומאו במקום הראוי לה בעיני האיטלקים הפטריוטים. התהליך לא היה פשוט בכלל וניעור האבק מהמפעל, במיוחד ממחלקת התכנון והפיתוח, ופתיחת הדלתות לחברים ממזראטי ופרארי שיוכלו להושיט יד ולסייע והם אכן עשו זאת, היו נחוצים.
 

 
בהשקת המכונית בארץ לפני כמה שבועות, נאמר כי המשלוח הראשון כולל 40 מכוניות בגרסת First edition שהיא למעשה הגרסה האמצעית במגוון הגרסאות של הסטלביו. העיצוב החיצוני דומה מאוד לגרסאות האחרות (עם וללא תוספת גג פנורמי), אך פרט לכך המכונית שונה בכמה מרכיבים חשובים ובראשם המנוע בנפח 2.0 ליטרים מוגדש טורבו, שמייצר 280 כוחות סוס ומומנט של  41 קג"מ בקירוב. זהו נתון מאוד מרשים שמעיד על הכיוון הכללי שאליו מכוונות המכוניות בשנים האחרונות, חיזוק המומנט לשיפור התאוצות לאורך רצועת הסל"ד של המנוע. יחד עם תיבת ההילוכים המדויקת והיעילה של ZF שמספקת 8 מהירויות, העסק חייב לעבוד טוב והוא אכן כזה. דינאמיות ועיצוב יחד עם נגיעות מובהקות של פרימיום, זאת החבילה שיצאנו לבחון בניסיון להתחבר אל המסרים שקיבלנו טרם מסירת המפתח החכם של המכונית בהיבטי התוויית דרך בסגנון נהיגה, ריגוש בזכות ערכי המותג ומעל לכל אלה: זאת המכונית הראשונה שאלפא רומאו באמת ממציאה מהתחלה ועד הסוף, או כמעט.
 
אולי יעניין אתכם גם:
 
 
הסטלביו מבוסס על פלטפורמת הג'וליה שאותה כבר בחנו בעבר והתרשמנו מאוד מכברת הדרך שהמותג האיטלקי עשה, למרות שלדעתנו הכיוון בג'וליה היה שונה מעבר ומותאם לעידן הנוכחי ולכן דור הנהגים החדשים שהוציא רישיון נהיגה בעשרים השנים האחרונות, ואולי אף יותר מכך, כבר לא יוכל לדעת לעולם מהם אותם ערכים מקוריים של אלפא רומאו הלכה למעשה וכל שנותר להם הוא  להתרפק על סיפורי מורשת סביב מדורת השבט האיטלקי ולא יותר. נתוני הפתיחה של הסטלביו מצוינים. העיצוב החיצוני פשוט מוצלח בכל קנה מידה. אולי הצבע הכסוף של מכונית המבחן היה אנמי מדי והיא "נבלעה" בין המכוניות האחרות בכביש, אבל אי אפשר לומר שהיא לא קיבלה את מנת תשומת הלב הראויה לה. הגריל המשולש הענק מלפנים עם סמל החברה ולצדו שני פתחי אוורור לרוחב החרטום, לא משאירים מקום לספק. הספליטר התחתון הקדמי עם הלשונות האירודינמיות חותם את המראה הנהדר של הסטלביו. המכונית נמתחת לאורך של 4.687 מטרים ורוחבה 1.903 מטרים. בסיס הגלגלים זהה לג'וליה 2.818 מטרים וזה משאיר מספיק מקום ליושבים מאחור בלי לסבול מבעיות קלסטרופוביה או תחושת צינוק. שלושה מבוגרים במושב האחורי זה יכול להיות שם של סרט, כי כבר אין משפחות כאלה עם 5 מבוגרים ובוודאי לא לבעלי סטלביו באשר הם, אבל אם תתעקשו לדחוק מבוגר שלישי למושב האחורי, תצטרכו להתפשר על מרווחי הרגליים והכתפיים ותתפללו שהנסיעה לא תימשך לאורך זמן. תא הנהג מהודר והוא עשוי מחומרים טובים וביניהם פלסטיק, עור, אלומיניום וגם דיפון של עץ בכל הדלתות. המושבים מצוינים ותומכים והם מרופדים בעור עם הטבעה של המותג על משענות הראש. במרכז הקונסולה תמצאו מסך תצוגה בגודל 8 אינץ' ובלוח השעונים נמצא מסך אלקטרוני נוסף לכל הנתונים החשובים לנהג בלבד עם חישובי מחשב הדרך. ההגה הספורטיבי כולל לחצן התנעה והבקרות החשובות של מצב המכונית (d/n/a) לרבות הפעלת מערכות הבידור נמצאות בקונסולה בין המושבים וכל האפשרויות קלות לתפעול ונגישות. בולטים במיוחד אותן להבים ענקיות מאחורי ההגה לשם החלפת הילוכים. לחצני הסארט/סטופ והפעלת בקרת הנתיבים קצת נסתרים מהעין בצד שמאל אבל זה רק עניין של הרגל. תצוגת מצלמת הנסיעה לאחור לא מספיק גדולה לטעמנו והמסך מצטמצם לגודל של מסך סלולארי קטן. היינו שמחים לו המעצבים היו מרשים לעצמם להוסיף לדגם הזה כמה מאפייני עיצוב ספורטיביים מעבר לחישוקי הגלגלים המהודרים במידה 20 אינץ' והקאליפרים האדומים (בתוספת מחיר) ולו רק בשביל אותה "נשמה של אלפא", אבל זה לא נמצא שם. מה שכן תמצאו בסטלביו הם 4 שקעים ל-USB ומערכת מיזוג אוויר מצוינת שמקררת היטב גם את החלק האחורי של המכונית שהגיעה ללא גג פנורמי. 
 

 
 
תנו לה לפרוץ קדימה בשמחה
מי שרגיל לנהוג במכוניות שמחירן 350 אלף שקלים ומעלה, מכיר את התגובות של המנועים במכוניות הללו. אבל כאן יש לזה ניחוח שונה מעט. המנוע של הסטלביו פועל בהרמוניה מושלמת עם תיבת ההילוכים והתוצאה היא דחף משכר חושים שגורם לך לתקוע את רגל ימין בדוושה עמוק ככל האפשר, גם אם זה מצריך להסיט לפנים את מושב הנהג ולהרוויח עד כמה מילימטרים של דחיפת כף הרגל. הסטלביו אוהב להאיץ ולא פחות מכך, הסטלביו אוהב לשייט. את שתי הפעולות הללו מבצעת המכונית בנינוחות מרגיזה שלא מזכירה את האלפות של העבר. הסטלביו שקט, יציב, לא מתרגש ולא מתנגד. מערכת ההנעה שולחת 80% מהכוח הזמין במהירות תגובה נפלאה לגלגלים האחוריים, שגורמים לנו להכיר שריר אחד או שניים בגב התחתון שלא ידענו על קיומו. במקרה הצורך, בעת הכניסה לעיקולים ופניות, המערכת מאזנת את חלוקת הכוח והוא מתחלק שווה בשווה בין החלק הקדמי לאחורי. ציון מצוין למערכת ה-Q4 של הסטלביו, שמזכירה את אחותה בדגמי מזראטי. הסטלביו איננו רכב קליל כנוצה, המשקל של הג'יפון הזה הוא 1,660 ק"ג ולמרות זאת אפשר להסיר את הכובע בפני המתכננים שחסכו משקל בכל דרך אפשרית שתגרום לסטלביו להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.7 שניות ולטפס למהירות מרבית הנושקת ל-250 קמ"ש. את הנתון השני לא בדקנו, אך את עניין התאוצה הראשונית בדקנו גם בדקנו ואף הוספנו תאוצות ביניים בין 80 ל-110 קמ"ש למקרה של צורך בעקיפה וגם הוספנו בדיקה נוספת של 70-120 קמ"ש בכניסה לדרך מהירה ועד לרגע השיוט. זמן הזינוק הטוב ביותר שהגענו אליו היה 6.4 שניות. זה אמנם מעט רחוק מהנתון הרשמי, אבל התחושה במציאות הייתה שזה היה דווקא מהיר יותר. הסטלביו לא מתעצל במהירויות הביניים והוא דילג מ-80 ל-110 קמ"ש בארבע שניות ואילו הטיפוס למהירות השיוט נמשך 7 שניות. נציין כי יכולתה של המכונית לבודד את רעשי העולם החיצוני והמנוע פשוט מצוינים והנסיעה שקטה ונטולת דרמה. התנהגות הכביש של הסטלביו טובה מאוד. רק בפניות חדות עם מהירות מעט גבוהה מהרגיל, הוא נוטה להתנגד ולהפגין את זווית הגלגול שלו מפאת גובהו ולומר לנו באלגנטיות שפניות מהסוג הזה, כדאי לעשות עם הג'וליה ולא איתו או שנחכה לגרסת התלתן האימתנית שתוכל להתמודד עם משימות כאלה באופן מוצלח הרבה יותר.
 
 
חיסכון ובטיחות 
ככל המכוניות בעת החדשה, גם הסטלביו מצויד במערכות לניהול מנוע והאפשרות לבחור במצב נסיעה "ירוק" תרתי משמע תנטרל את תגובות המנוע ותביא יחד עם מערכת עצור/סע לצריכת דלק סבירה של 14 ליטרים ל-100 ק"מ. ניסינו לבחון זאת במסגרת המועד הקצר שהמכונית הועמדה לרשותנו, אולם לצערנו לא צברנו מספיק מרחק במצב נסיעה "a"  חסכוני ולכן נסתפק בנתוני היצרן בלבד. אנחנו מניחים כי המציאות שונה בהפרשים של 10-15 אחוזים מהנתון הרשמי, אולם הסטלביו לא ממלא משבצת בקטגוריית המכוניות הכי ידידותיות לעולם, ומכאן שדרגת הזיהום שלו וצריכת הדלק סבירים. בהיבטי הבטיחות יש בסטלביו "פירסט אדישן" מספר גדול מאוד של מערכות סיוע בטיחותיות לרבות חיישנים, מצלמה לבקרת סטייה מנתיב עם התראה וללא התנגדות הגה וגם רדאר לבלימה אוטומטית בחירום ומניעת התנגשות, אך המכונית חסרה מערכת בקרת שיוט משתנה שהפכה לפופולארית מאוד בשנים האחרונות כאן, ולו משיקולי בטיחות גרידא ולאו דווקא מפאת המרחקים העצומים שאנחנו עוברים כאן בנסיעה אחת. חיסרון בולט גם של מערכת התראה לרכב בשטחים מתים וצילום תמרורים והתראה בצג בלוח השעונים.  נשמח לדעת אם בגרסאות האחרות המערכת תהיינה כלולות במפרט. לעת עתה, משרד התחבורה העניק לסטלביו ציון 6 ברמת הבטיחות מתוך 8 נקודות מקסימום. 
 

 
נדיר ולא זול
הסטלביו "פירסט אדישן" הוא רכב נדיר בישראל. כשמו כן הוא, "מהדורה ראשונה", וייתכן שהרוכשים של 40 המכוניות הללו שהגיעו ארצה במחיר של 385,000 שקלים (לפני תוספות)  יחושו באמת שהם קנו משהו יותר מיוחד מהסטלביו שיגיעו לכן בשנים הבאות, בטח מעשרות הסטלביו שיגיעו בגרסת הבסיס עם 200 כ"ס בסתיו הקרוב במחיר שאיננו ידוע או מאותם סטלביו תלתן ירוק סופר מיוחדים שיגיעו אחריהם והם יהיו יקרים בוודאות, אבל מלאים בטכנולוגיה וביצועים ברמה אחרת כפי שאנחנו צופים. הסטלביו היא מכונית טובה מאוד בכל ההיבטים: החל בעיצוב החיצוני והפנימי, הגימור הגבוה ורמת האבזור ותוסיפו לכך את התנהגות הכביש והביצועים הטובים מאוד ותקבלו יופי של רכב פנאי-שטח ראשון של אלפא רומאו שתהנו לנסוע בו בכל פעם מחדש. אבל השאלה הנוספת היא האם תתגעגעו אליו כשתשאירו אותו בחנייה בלילה או שסף הריגוש המרטיט באמת טרם נכבש. במקרה הזה, הסטלביו זהה לחלוטין לג'וליה שנבחנה כאן עם 200 כ"ס (למרות שכאן יש 280 כוחות סוס משמעותיים) וההרגשה היא שלא הופתענו מכלום ולא נפלנו לרצפה מאיזשהו חידוש או גימיק מיוחד וגם לא פגשנו טכנולוגיה פורצת דרך שתגרום לנו להתלהב ממנה ולחשוש שהיא תפסיק לעבוד בוקר אחד, ממש כמו באלפות של פעם. אין בסטלביו שום דבר (פרט ללוגו של המותג) שדומה או אפילו מזכיר את האלפות של פעם. הסטלביו שם את החותמת הסופית על הפרק החדש בחיי אלפא רומאו, חותמת שכולה דרך אחרת מזו שהכרנו את אלפא, שככל הנראה תהיה דומה למתחרות שלה בעיצוב ובטכנולוגיה והאבזור הפרימיומי, אבל הנשמה תישאר רק בוויקיפדיה ובמפגשי המועדונים השונים.
 
איטלקי בין איטליקים

 
אלפא רומאו סטלביו "פירסט אדישן"
 
אורך: 4.687 מטרים
רוחב: 1.903 מטרים
גובה: 1.648 מטרים
בסיס גלגלים: 2.818 מטרים
משקל עצמי: 1,660 ק"ג
נפח תא מטען: 499 ליטר
מכל דלק: 64 ליטר
מנוע: טורבו בנזין 4 בוכנות בנפח 1,995 סמ"ק (טכנולוגיית טווין סקרול)
הספק: 280 כ"ס ב-5,250 סל"ד
מומנט: 40.8 קג"מ ב-2,250 סל"ד
תיבת הילוכים: אוטומטית 8 מהירויות 
מערכת הנעה: אלפא 4Q
תאוצה: מעמידה ל-100 קמ"ש 5.7 שניות יצרן ובמבחן 6.4 שניות
רמת זיהום: 15
ציון בטיחות משרד התחבורה: 6/8
צריכת דלק משולבת (יצרן): 14.3 ליטר ל-100 ק"מ של נסיעה
מחיר: 385,000 ₪ ובתוספת גג פנורמי וקאליפרים צבעוניים עוד 15,000 ₪ 
 

 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

מרצדס CLS

חוות דעת - מרצדס CLS היא מכונית היוקרה הגדו... מידע נוסף >

פיג'ו פרטנר

חוות דעת - פיג'ו פרטנר הוא וואן העבודה... מידע נוסף >

פיג'ו 308

חוות דעת - פיג'ו 308 היא המשפחתית הקומפ... מידע נוסף >

קיה נירו

חוות דעת - קיה נירו הוא קרוסאובר היברידי מי... מידע נוסף >

הונדה אודיסיי

חוות דעת - הונדה אודיסיי הוא המיניוואן של ה... מידע נוסף >