סגור

בחזרה למקורות: פיג'ו 308GTI במבחן דרכים

שובו של האריה: שני עשורים אחרי שגדעה שושלת מפוארת בשיאה פיג'ו מנסה לחזור לתודעה כיצרנית של מכוניות הוט האצ' קומפקטיות - על גרסת ה-GTI של ה-308 הוטלה המשימה

  • אופיר דואק

  • 22.06.2017

(צילום: אופיר דואק)

 
מורשת משפחתית זה דבר חשוב. כל אבא רוצה להנחות את הדרך לילדיו שילכו בדרכו, או לפחות יישמו את הערכים שהקנה להם. כשזה מתרחש, נוצרת לה שושלת יוחסין בריאה, גם אם הילד לא תמיד מתעלה לרמות של האב. לא, לא הגעתם כאן לקורס מבוא להורות. אבל ההקדמה הזו מתבקשת כשפוגשים את הפיג'ו 308GTI ומנסים להבין כיצד היא באה לעולם.
 
לפיג'ו הייתה מורשת ומסורת של מכוניות האצ'בק ספורטיביות. פולקסווגן אמנם המציאה את ה-GTI עם הגולף, אבל פיג'ו נטלה ממנה את הכתר בשנות ה-80' כמובילת הרעיון עם ה-205. ה-205GTI ייסדה שושלת במשפחת האריות והייתה אמת המידה לכל הקטנות החמות באשר הן שניסו להיות כמותה – חדה, מלהיבה ונושכת לפרקים. ה-206GTI שירשה אותה (ותסלחו לי שפסחתי על ה-106, שכן אפילו פיג'ו עצמה לא ייעדה את ה-106 לרשת את ה-205), הייתה קטנה טובה לכשעצמה, אך נסיגה לעומת המקור המבריק. כשהגיע ה-207 כבר לא הוצמד לה התואר GTI אלא GT בלבד, ואולי טוב שכך, כיוון שה-207 ה"ספורטיבית" הייתה מכונית מביכה, לא משנה איזה אותיות תצמידו לישבנה.
 
בהקבלה של השושלת הזו לעולם הכדורגל, ניתן להגיד שה-205GTI הייתה כמו יוהאן קרויף - נועזת, פורצת דרך וכזו שמעוררת געגועים גם שנים אחרי שפרשה. ה-206GTI מקבילה לג'ורדי קרויף -  שחקן מוכשר שהגיע לרמות הגבוהות, אך לא התעלה לשיאים של אביו. באותה מידה ה-207 GT מקבילה לכך שהבן של ג'ורדי יחליט שלא בא לו לשחק כדורגל ויעדיף בדמינגטון.
 
כשמדובר בקומפקטיות הספורטיביות של פיג'ו התהליך היה דומה. ה-306GTI הייתה ההוט האצ' המושלמת של שנות ה-90', אבל משום מה בפיג'ו החליטו שלא להציג לה מחליפה ישירה, ובמקום זה הסתפקו ב-307XSI הפושרת. כמו להחליף את ערן זהבי בערן לוי. שניהם חלוצים, לשניהם קוראים ערן, אך מעבר לכך כל קשר מקרי בהחלט. אם כך, לא תופתעו לדעת שכאשר הגיעה ה-308 הראשונה בפיג'ו לא טרחו להציג לה גרסה ספורטיבית, ואולי טוב שכך.
 

(צילום: אופיר דואק)

 
בפיג'ו הפנימו לפני כמה שנים שהם חייבים לחזור למקורות, אחרי שבזבזו כמעט עשור ביצור מכוניות אפרוריות עם חרטום מוגזם. ה-208 בישרה על ההתחדשות, כשהיא זכתה לגרסת GTI ראויה ומהנה שעוררה את בלוטות החשק אצל המעריצים שכבר מזמן עברו לקליאו ספורט. ה-208GTI לא הייתה יציאה מקרית. כשנתיים לאחר שהציגו את הדור החדש של ה-308 שוחררה גם גרסת GTI, כשהם מעודדים מהצלחת האחות הקטנה וקוראים תיגר לא רק על הגולף GTI האלמותית אלא גם על המגאן ספורט פוקוס ST ושאר חברות מסדר הכנפיים. למרבה השמחה, ובניגוד ליבואנים אחרים שמתעלמים באופן גורף מהקטגוריה (ד"ש לדלק מוטורס), ה-308GTI התייצבה בארץ במטרה לכבוש לה חלק מפלח השוק המצומצם הנשלט זה שנים על ידי ה-VAGיות למיניהן.
 
 
פגישה ראשונה
זו GTI? אתם בטוחים? יש משהו מאכזב ב-308GTI במבט ראשון. אם ננטרל את הצביעה הדו-גונית המרשימה, נגלה שהדמיון שלה ל-308 סטנדרטית הוא גדול. גדול מידי. רק התמקדות בפרטים הקטנים תגלה את האמת הכמעט נסתרת. כונסי אוויר גדולים בחרטום עם שבכת חלת דבש, חישוקי "19 המחביאים דיסקים קדמים עצומים בקוטר 380 מ"מ וקאליפרים אדומים. בחלק מצבעי המרכב עיטורי הכרום החזית מוחלפים בגימור אדום וזהו.
 
ציפינו ליותר ראוותנות ממי שחוזרת משום מקום לקרוא תיגר על מובילות הקבוצה, אלא שהמראה הסליפרי דווקא תואם היטב את הטקטיקה מול מי שנחשבת הבחירה הטבעית בקרב רוב הרוכשים, גולף GTI, שגם היא לא בדיוק מבליטה יותר מידי את נוצותיה.
 
אותו קו ממשיך לתא הנוסעים. האריכטקטורה דומה לזו של ה-308 הרגילה, עם מרווח פנים ראוי בתוספת נקודות חיזוק. תפרים אדומים על לוח המכשירים, הגה ספורטיבי עם תפרים אדומים ומושבים חובקים מרופדי עור ואלקנטרה המציעים אפילו פונקציית עיסוי שמרשימה בעיקר בפרוספקט. הבעיה הגדולה נעוצה בתנוחת הנהיגה. ההגה הקטום מצופה העור האיכותי נעים למגע, אך קוטרו הקטן כופה אחיזה לא טבעית והמיקום מסתיר כמעט תמיד את חלקו של לוח המחוונים, אלא אם מנמיכים עוד יותר את ההגה ומציבים אותו בגובה ברכיים. גם ללוח המחוונים יש מוזרויות משלו, עם מד סל"ד הנע נגד כיוון השעון, ומצב ספורט שהופך את תאורת השעונים לאדומה כולה, כך שלא ניתן לדעת היכן נמצא הקו האדום.
 

(צילום: אופיר דואק)

 
פגישה שניה
באופן חריג מציעה פיג'ו את ה-308GTI עם מנוע בנפח 1.6 ליטר בלבד, וכפיצוי מגדש הטורבו גודש בלחץ גבוה. פיג'ו מציעה את המנוע הזה בשתי רמות הספק, 250 ו-270 כ"ס, אך בישראל אנחנו מקבלים רק את הגרסה החזקה שלה עם מומנט של 33.6 קג"מ שהוא נמוך משמעותית מזה שמציעה הגולף GTI החלשה יותר. לפעמים אין תחליף לנפח. חילוץ הספק שכזה מנפח צנוע יחסית מעורר תהיות לגבי אופי המנוע, בין שזה נעשה באמצעות טורבו גדול או לחץ גדישה גבוה. במפתיע, המנוע של ה-308GTI מאד לינארי. הוא מושך יפה עד למעבר 5,000 סל"ד שם הוא מתחיל לגלות קוצר נשימה. בכל מקרה לא תקבלו כאן בעיטה פתאומית כמו בסיוויק טייפ R למשל. 
 
המנוע אולי לא מרגיש חזק באופן קיצוני כמו נתוני התפוקה שלו (וגם יחסי ההעברה הארוכים יחסית תורמים לכך), אבל  גורם ל-308 לייצר תאוצה מרשימה, כיפית, כמעט ממכרת. רק תהיו קשובים ותשלבו את ההילוך הנכון בזמן הנכון, הגם שתפעול ידית ההילוכים ארוך מידי ומעט גס. אגב קשב. דווקא בתחום הסאונד ה-308GTI מפספסת, למעט גרגור מלאכותי במצב ספורט היא נשמעת שקטה מידי. לא מגרה. עושה חשק להשליך את זוג המפלטים שלה למחזורית בשביל צמד חצוצרות ראוי.
 

(צילום: אופיר דואק)

 
אולי יעניין אתכם גם: 
 
להביא להורים
אלא שעם כל הכבוד ליחידת ההנעה והביצועים, את הצ'ק הגדול צריכה ה-308GTI לפרוע בתחום ההתנהגות, שעל ההצטיינות בו ביססה פיג'ו את השושלת המפוארת שלה לא רק בדגמים הספורטיביים אלא גם בדגמים העממיים. הבשורות הטובות הן שזו הפיג'ו המתנהגת ביותר שראינו מזה שני עשורים. השלדה קשיחה, המתלים הדוקים, הצמיגים אוחזים והתגובה להפניה הראשונית מיידית הודות להגה קצר המהלך.
 
אלו רק החימום לקראת הנשק האמיתי של ה-308GTI והוא הדיפרנציאל. פיג'ו התקינה במכונית דיפרנציאל טורסן מוגבל החלקה. לא גאדג'טים אלקטרוניים, לא מערכת ESP שמשחקת בנדמה לי. דיפרנציאל מכאני אמיתי (וגם יקר). הדיפרנציאל הזה עוזר לגלגלים הקדמיים להיצמד אל הכביש ולשאוב את ה-308 פנימה לתוך הפניה, מייצר מקסימום אחיזה ומאפשר לפתוח את הגז מוקדם מאד ללא חשש. קשה מאד לגרום לו לאבד את האפקטיביות, וכל כך כיף להיזכר בעידן שהאלקטרוניקה השתלטה על כל חלקה שלפעמים אין תחליף למכאניקה טובה. 
 
חבל שאת המשפט הזה אי אפשר להגיד על ההגה, שכ"מיטב" המסורת העכשווית הוא חשמלי ונטול תחושה. משקל טוב ויכולת דיוק מפצים במידת מה על היותו אילם, אבל נותר רק להתרפק על ההגאים המופלאים שידעה פיג'ו לייצר בעבר וכמה הגה כזה היה יכול לשדרג את חווית הנהיגה ב-308GTI.
 

(צילום: אופיר דואק)

(צילום: אופיר דואק)

 
לפחות בתחום הבלימה אין אכזבה. הבלמים העצומים מלפנים בקוטר 380 מ"מ יוצרים יכולת בלימה מרשימה, אך עם זאת צריך להסתגל לחדות ולנשיכה הראשונית החזקה כדי לייצר מינון נכון בבלימה.עוד בונוס הוא האפשרות לנתק לחלוטין את מערכת בקרת היציבות, כשהמשמעות היא שניתן לקבל זנב שובב אך יחד עם זאת מכונית מהירה ומרוסנת.  
 
הצעת נישואין
באופן מפתיע, הקלף החזק של ה-308GTI הוא דווקא במחירה: 190 אלף ש"ח, אם תוותרו על האופציות המיותרות של הצביעה הדו-גונית וגג השמש הפנורמי שעלותן 10 אלף ש"ח כל אחת. במחיר הזה נמצאת ה-308GTI כ-25 אלף ש"ח פחות מגולף GTI ידנית, אם תשכנעו את היבואן להביא אותה עבורכם במיוחד, ומהלאון קופרה שלא זמינה עד להגעת גרסת ה-300 החדשה. על הטייפ R המלהיבה אין מה לדבר, שכן גם אחרי הפחתת המחיר שלה היא נותרה יקרה ב-50 אלף ש"ח מהפיג'ו והרבה יותר חד-גונית, לטוב ולרע.
 
ההימור להציע את ה-308GTI מתחת לרף 200 אלף השקלים השתלם. למרות שהיא מצוידת בתיבת הילוכים ידנית, בלבד כל המשלוח הראשון נחטף וישנה רשימת המתנה, מה שאומר שבמחיר הנכון חובב הרכב יהיה מוכן לחזור למקורות הידניים. הוויתור הגדול נעשה בתחום הבטיחות, בו ל-GTI אין מערכות עזר מתקדמות להציע לנהג, אבל מצד שני מי שקונה מכונית ספורטיבית ורוצה להסתמך על עזרים אלקטרוניים עדיף שיחשב מסלול מחדש ויקנה קרוסאובר.
 
אבל למרות מחירה שלא תטעו, ה-308GTI היא הוט האצ' מלהיבה, מהנה ובעלת יכולת, ומנגד היא פרקטית דיה כמתבקש בז'אנר, ולא מענישה בחוסר נוחות מופרז על קשיחותה. המחיר הוא רק מכפיל הכוח שהופך אותה כיום לאחת הבחירות הטובות ביותר לחובב ההגה ההגיוני, ולמכונית שמחזירה סוף סוף את פיג'ו למקום הראוי לה - בין האריות של הקומפקטיות החמות.
 

(צילום: אופיר דואק)

(צילום: אופיר דואק)

 
 
פיג'ו 308GTI – מפרט טכני
מנוע: טורבו-בנזין, הזרקה ישירה, 1,598 סמ"ק
הספק: 270 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט: 33.6 קג"מ ב-1,520-4,500 סל"ד
תיבת הילוכים: ידנית, שישה יחסי העברה
הנעה: קדמית
אXרXג: 432X176.5X141 ס"מ
בסיס גלגלים: 269 ס"מ
משקל: 1,205 ק"ג
0-100: 6 שניות
מהירות מרבית: 250 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 14.1 ק"מ לליטר
צריכת דלק ממוצעת (מבחן): 7 ק"מ לליטר
מחיר: 190 אלף ש"ח
 

(צילום: אופיר דואק)

(צילום: אופיר דואק)

 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, צפו
המכונית החשובה ביותר של סקודה במבחן דרכים, עולם הרכב - תכנית 70
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית בעולם נחתה בישראל
הוולוו S90 T8, הטכנולוגית נחתה בישראל אוסף נדיר של מכוניות בקניון, תוכנית 69
עלילות פרארי בארץ הקודש, הסיפור האמיתי
הקשר בין סוג הצמיג לחיסכון בדלק? גולף R עם חבילת ביצועים חדשה, תכנית 68
תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

ניסאן GT-R

חוות דעת - ניסאן GT-R (הידועה גם בתור "גודז... מידע נוסף >

סיטרואן קקטוס

חוות דעת - סיטרואן קקטוס הוא מיני קרוסאובר... מידע נוסף >

טויוטה היילנדר

חוות דעת - טויוטה היילנדר הוא הקרוסאובר בגו... מידע נוסף >

וולוו V40

חוות דעת - וולוו V40 היא מכונית ההאצ'בק... מידע נוסף >