סגור

חמש הערות על המרוץ באסן

השטן קופץ כל שנה לביקור באסן, דוקאטי מובילים את האליפות, ואלוהים לא הולך לשומקום

  • נסים דואק

  • 26.06.2017
1. ההיסטוריה של הקתדרלה. ב-1925 נערך המרוץ הראשון באסן. אורך המסלול אז? 28.57 ק"מ. כנראה שב-1925 המרוץ לא נמשך 26 הקפות, כמו היום. 
באותם ימים נערכו המרוצים בכבישים ציבוריים, כמו סדום-ערד שלנו. רק ששם, בהולנד, ובכל המקומות האחרים, נמאס ללכת ללוויות, ולכן הם עברו למרוצים במסלולים סגורים (חוץ מכמה מרוצי מתאבדים, כמו זה שבאי מאן). אצלנו, הרכיבות של שבת עדיין מסתיימות בלוויות.
 

(צילום: Getty)

 
ב-1955 הרוכבים הפכו לשוקולדה, לכן המסלול באסן קוצר ל-7.7 ק"מ ונסלל במיקום חדש, קרוב למיקום המקורי. ב-2006 הוא שוב קוצר, לאורכו הנוכחי, אבל הקטע האחרון במסלול, קו הסיום – נותר כשהיה. גם לאחר שקוצר, נותר אסן מסלול לרוכבים עם ביצי יען, עם תערובת של פניות – מהירות ב-240 קמ"ש, איטיות במיוחד, ופליק פלאק לפני הכניסה לישורת הקצרה. 
 
הולנד לא ידועה ברוכבים שלה, אבל אסן הוא הקתדרלה של המרוצים. המרוץ באסן, שמתקיים מאז שנתה הראשונה של האליפות, הוא אירוע הספורט הגדול בהולנד: 105 אלף צופים גודשים את היציעים, ל-60 אלף מהם יש גם מושבים. 
 
הייתי שם בעונת האליפות האחרונה של הדוקטור. משישי ועד ראשון בצהרים העיר הצפונית בהולנד חוגגת. נראה כאילו כל אחד מ-105 אלף הצופים מגיע עם אופנוע, ושווה להגיע לשם רק כדי לחזות בחניון האופנועים הגדול שראיתם מימיכם. 
 
אולי קתדרלה, אבל מי שיצפה למיסה קתולית בסוף השבוע של המרוץ, יגלה שהשטן קפץ לביקור לצד חברו הטוב, יצר הרע. אני מדבר על מסיבות ממש -  חינגות של אלכוהול וסקס קבוצתי באתר הקמפינג הענק הסמוך למסלול, ועוד שורת אירועים מגניבים שמלווים את החגיגה הזאת. במרכז העיר, למשל, התקיים מרוץ דוורים מסורתי – שבו השתתפו רוכבים הלבושים במדי חאקי של דוורים, מפעם, עם תיק צד, מפעם, על הונדות קאב, מפעם, שמקיפים את המזרקה העירונית, סביב כיכר קטנה, מפעם, המרוצפת במעין חלוקי נחל כאלה. הרבה אחיזה אין שם. אבל מי צריך אחיזה, כשזה כל כך מגניב לאבד אותה. 
 
הייתי מסתפק בכל אלה, אבל הנה שוב מגיע הגשם וצריך לתפוס מחסה. 
 
גילוי נאות: אני איש של חורף ישראלי. שונא את הקיץ אצלנו, שונא את החמה היוקדת, שונא את האור המסמא.
 
אבל בכל הקשור לאופנועים, זה יכול להיות קר, זה יכול להיות מעונן, אבל אסור שיירד גשם.
 
ובאסן יורד גשם. כל יום, כל יום, כל יום.
לדעתי, איפשהו לפני עידן המוזאיקון, היתה היממה האחרונה שבאסן לא ירד אפילו זרזיפון של גשם.
 
בחורף זה מובן, אבל במקום שבו כל הזמן יורד גשם, בקיץ הוא יורד ולא יורד. יורד ולא יורד.
 
כך, אפשר להתאמן ביום שישי על יבש, בשבת על גשום, ולעשות מרוץ על מסלול יבשר טוב.
 
וכמה שאני יודע לחיות עם מרוצים רטובים, כי יכולה להיות בהם דרמה, והגשם מטשטש את יתרון האופנוע, ככה אני שונא מרוצים רטוביםיבשים. 
שונא, אבל ממש שונא.
 
כמה שונא?
 
שונא כמו שאני שונא את הכלב מהונדה שהשפיע על דורנה (הבעלים של האליפות) לעבור ב-2007 לאופנועי 800 סמ"ק ולהרוס לנו כמה עונות.
שונא כמו שאני שונא את הפושע ממישלן שנתן לרוסי צמיגים תקולים במרוץ האחרון בוולנסיה בעונת 2006, עת הפסיד אלוהים את האליפות לניקי היידן, אללה ירחמו.
שונא כמו ששנאתי את כל המרוצים שבהם לורנצו זינק מהפול פוזישן, תפר הקפות בקצב שבו ילדים יתומים ומזי רעב תופרים חולצות בפס הייצור של מפעל טקסטיל נידח בפריפריה של בנגלדש, וניצח את המרוץ בלי עקיפה אחת.  
 

(צילום: Getty)

 
2. דוקאטי: דוביציוזו, פטרוצ'י, לורנצו. ה- 17-GP של דוקאטי נועד לקחת השנה אליפות. הוא אמור לזקק את מאמצי היצרן האיטלקי, שמנסה ומנסה ומנסה לקחת אליפויות, מאז זו ההיסטורית של קייסי סטונר בעונת 2007. 
מה לא ניסו בדוקאטי מאז האליפות ההיא של קייסי, כשהעולם נדהם לגלות שה-800 של דוקאטי עוקף את ה-800-תים המתחרים כאילו הם לא יותר מגרסה למוגבלי רשיון. 
אחר-כך, כשהאליפות חזרה למנועי הליטר, המצב אף החמיר, שעה שגם הדוקטור שגויס כדי להביא אליפות, כשל באופן משפיל, כי גם אלוהים לא יודע לייצר אופנועים שייקחו אליפות. הוא רק יודע לרכוב עליהם.
הדוקאטים נהנים מסורתית ממנועים חזקים מהמתחרים (השנה טיפה פחות), מיציבות בבלימות, ומאלקטרוניקה עדיפה (השנה טיפה פחות). הם גם לא מפסיקים לחדש ולשכלל, כאילו היו אומת הסטארט-אפ (זוכרים את הכנפונים מלפני שנתיים, שהפכו לכנפיים של 747 בשנה שעברה, עד שנאסרו לשימוש השנה?). מנגד, במרוצים במסלולים סגורים וקצרים, אופנועים מנצחים בזכות מהירות הפנייה שלהם, וזו נקודת התורפה של דוקאטי.
התוצאה: בכל השנים שעברו, הדוקאטים סבלו מפרונט עילג, שגרם לעוד ועוד התרסקויות עקב איבוד הקדמי. ואז הגיע קונצרן פולקסווגן שרכש את דוקאטי לפני ארבע שנים. הגרמנים הטמיעו בדוקאטי נהלים, אממ, גרמניים. הרביצו בהם משמעת (גרמנית), הזרימו ים של כסף (גרמניה היא הכלכלה החזקה באירופה), החליפו את מנהל הקבוצה (באיטלקי, כדי שיהיה את מי להאשים בכשלונות), והתלבטו איזו שמפניה להזמין לחגיגות האליפות.
וזה לא עבד.
או לפחות לא עבד עד היום.
השנה, כל זה היה אמור להשתנות.
חורחה לורנצו, עם חמש אליפויות באמתחתו, גויס בסכום אגדי כדי להביא לדוקאטי אליפות, לא פחות.
האופנוע החדש כבר סופק לא רק לקבוצת המפעל, אלא גם לדנילו פטרוצ'י מקבוצת הלוויין.
אז כמעט לתוך חצי העונה, זה הזמן לארבע תובנות ביורו, על המצב של דוקאטי:
 
א. לורנצו, שמתמחה בכניסה מהירה לפניות ובמהירות עצומה בפניות, פשוט לא פוגע. כנראה שבדוקאטי מעניקים ללורנצו במסגרת החוזה אספקה שוטפת של MDMA (הערה: השימוש בסמים מסוג זה מומלץ אך אינו חוקי, וצריכה שלהם עשויה לנסוך בכם אופטימיות קוסמית), כי הרגזנות המפורסמות של לורנצו טרם התפרצה, חרף אין-הישגיו עד כה. דוגמאות טריות? יש מלוא החופן. למשל, למרוץ באסן לורנצו זינק מהמקום ה-21, קראתם נכון, וזה ממי שנמצא במקום השני בכל הזמנים בזינוקים מהמקום הראשון; במרוץ עצמו נלחם לורנצו על המקום ה-13 ואז נכנס להחליף לצמיגי גשם כדי לגלות שהגשם פסק. שאמשיך? כבר לא נעים לי. מעולם לא חיבבתי את לורנצו, אבל בשברונו, רחמי נכמרו עליו.
 
ב. פטרוצ'י, זו כבר עונתו השישית באליפות של האיטלקי הגדול וחם המזג, אחד מבני טיפוחיו של אלוהים. פטרוצ'י לא עשה את המסלול הנהוג מהמוטו 3 והמוטו 2, אלא הגיע דווקא מסדרת הסופרסטוק (אופנועי אלף סדרתיים עם שיפורים מינימליים). בשנים הראשונות במוטו ג'י-פי התחרה פטרוצ'י על אופנועי פח, עם מנועים סדרתיים של אפריליה וב.מ.וו, התרסק ושוב התרסק. קל היה ללעוג לו. לאחר מכן שודרג לקבוצת הלוויין של דוקאטי פרמאק, והתרסק ושוב התרסק. ושוב, קל היה ללעוג לו. בעונת 2015 הוא כבר התחיל לפרוע את השטרות, עם מקום שני בסילברסטון, אבל לקראת העונה שעברה הוא שוב התרסק, ופוצץ את היד, כך שהחמיץ את ארבעת המרוצים הראשונים של העונה. בחצי השני של העונה שעברה, החליטו בקבוצת  פרמאק לקיים מיני אליפות בינו לבין סקוט רדינג, חברו לקבוצה – המנצח בין השניים יזכה לרכוב על אופנוע מפעל, חדש דנדש, ולא על כלי מהשנה שעברה. פטרוצ'י ניצח את המיני אליפות, והשנה הוא כבר מראה מאילו חומרים הוא עשוי – עדיין רוכב כאילו אין לו אלוהים, עם עקיפות אגרסיביות שמגמדות את יום שישי השחור ברפיח בצוק איתן. מנגד, הוא מצליח להתרסק פחות, להתחבר לדוקאטי החדש, ולאיים כל מרוץ על חבורת החוד. וזה, בעשירית הכסף שמקבל לורנצו. את אסן הוא כמעט ניצח, לראשונה בקריירה, אבל אני חששתי שהוא יפיל את אלוהים בהקפה האחרונה, ואז הייתי מעביר אותו לרשימת השונא-שונא-שונא ממקודם.
 
ג. דוביציוזו ניצח את מוג'לו ואת ברצלונה, ולא היה רחוק מהפודיום באסן. לאחר כמעט חצי עונה, האנטי-גיבור הזה מוביל את האליפות. לא לורנצו, לא מארקז, לא ויניאלס. אלא אנדראה דובציוזו, שאמור היה לפנות את הדרך ללורנצו, מוביל את האליפות, על דוקאטי, שמצליחים להיות תחרותיים כמעט בכל מרוץ, גם במסלול שבו הישורת ארוכה קצת יותר מ-500 מטר.
 
 
ד. אני הבטחתי לאכול את המקלדת ואת המסך אם דוקאטי ינצחו בעוד ועוד מסלולים, או אם יקחו את האליפות. רגע לפני מרוץ אמצע העונה, אני מתחיל להפנים שאני צריך להתרגל לטעם.
 

(צילום: Getty)

 
3. אלוהים #1. בעצם, אלוהים לא חזר לעצמו, מאז אותה פציעה ארורה ב-2009, עת שבר את עצם השוק שלו במוג'לו. מאז הוא לא חזר לנצח בצרורות, מאז הוא לא לקח אליפות, מאז הוא כבר לא הרוכב הכי טוב על המסלול. רק הכי חכם, הכי אהוב, הכי כריזמטי, הכי דוקטור, והכי, נו, אלוהים. רק אלוהים יודע איך הוא לא פרש לאחר האכזבה המרה בעונת 2015, כשהאליפות חמקה ממנו במרוץ האחרון, לאחר שהמתקפה הפסיכולוגית שהפעיל על לורנצו ומארקז התהפכה עליו. אשתקד הוא עדיין סיים שני, אבל סבל מעודף התרסקויות, או סתם חוסר מזל, וזה ממי שהיה נכנס למיטה עם פורטונה (או פורטון) מדי לילה. במבחני טרום העונה הוא פשוט לא היה שם, לא התחבר לימאהה של השנה, שעה שהילד ויניאלס שעבר מסוזוקי, לוקח את האופנוע לגבהים חדשים. הדוקטור לא הצליח להתחבר לאופנוע, כבר היו דיבורים על חזרה לאופנוע של השנה שעברה, ועל פרישה רחמנא ליצלן, אבל הדוקטור האשים רק את עצמו – אולי גילו המתקדם הסב לו קשי הסתגלות. הוא אולי המתין בקוצר רוח למרוצים באירופה, אבל שלושת המרוצים הראשונים באירופה לא האירו לו פנים. את צרפת הוא כמעט ניצח, אבל התאמץ מדי בהקפה האחרונה לעקוף את ויניאלס, התרסק ושבר לי את הלב. במוג'לו הוא היה על-יד, בברצלונה הלוהטת הוא הזדחל מאחור, וזה ממי שניצח את המרוץ בשנה שעברה. לאסן הוא הגיע כשהוא במקום החמישי באליפות, כשלמסיבת העיתונאים שלפני פתיחת המרוץ הוא אפילו לא הוזמן.  למרוץ הוא זינק מהמקום הרביעי – עוד מסיבת עיתונאים שהתקיימה בלעדיו. ומסיבת עיתונאים בלי הדוקטור מרתקת כמו נאום אמצע מושב של יריב לוין (שר התיירות בשבילכם).
 
זוכרים את אסן? אז היום הראשון היה יבש ורטוביבש, השני היה יבש וגשום, מקצה החימום שלפני המרוץ היה רטוב-יבש, והמרוץ עצמו היה יבש עם סכנה לגשם. את המיקום הרביעי השיג הדוקטור בגשם, עם שלדה חדשה שהחזירה לו חלק מהתחושות שאיבד. 
 
ועדיין, על המרוץ ריחף סימן שאלה אחד גדול – איך יסתדר הדוקטור עם השלדה החדשה של הימאהה, כשהמקצים החשובים היו בגשם, או על חצי גשם.
 
אז לא רק שהוא הסתדר, הוא גם ניצח. כן, ניצח, ממש ניצח. ולא סתם ניצח, אלא את המרוץ הכי מותח של השנה עד היום, למעלה משנה לאחר הניצחון האחרון שלו.
 
אני לא בטוח שבשלהי העשור החמישי לחיי, קצב הלב שלי יכול לשהות 45 דקות מעבר לקו האדום, אבל הניצחון הזה של הדוקטור שווה גם ביקור במחלקה הקרדיולוגית, שווה גם צנתור, שווה גם זריקת אדרנלין ישר לשריר הלב, שווה גם מכת חשמל של פרמאדיקית בתולה בשירות לאומי באמבולנס חורק של מד"א. אלוהים, רק לך הפתרונים, למה מגיע לי כל הטוב הזה? 
 
4. אלוהים #2. למעלה משלושה עשורים חלפו מאז החלטתי להפנות עורף לחינוך התורני שלי ולהיפרד מהחבר הדמיוני, שאליו היהודים מתפללים שלוש פעמים ביום, המוסלמים חמש, אבל הנוצרים יוצאים מרוויחים כי אלוהים סולח להם על כל הבגידות, הגניבות, והמעשים הרעים, כי הם מספרים לו הכול בתא הוידויים, והוא מקשיב לים של רכילות עסיסית ומייד סולח. למעלה משלושה עשורים חלפו, ולאחר המרוץ באסן, אני מוכן ומזומן לחזור בתשובה - אלוהים עדיין חי, ויש לו אפילו מספר - 46. 
 
5. האליפות. שבוע הבא מרוץ אמצע העונה, ואז האליפות והמדור יוצאים לחופשה. ויש פער של 11 נקודות בין הראשון לבין הרביעי. והעונה הזאת מסתמנת כמו העונה הכי מגניבה והכי מטורפת שהיתה כאן מאז רצח רבין. נותר רק לקוות שהיא לא תסתיים בטרגדיה, ושאחריה לא יגיעו למעלה מעשרים שנה שחונות ומדכאות, כי אפילו בשביל אחד שאוהב לסבול, יש לי גבולות. 
 
 
 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

טויוטה ורסו

חוות דעת - טויוטה ורסו הוא ה- MPV הקומפקטי... מידע נוסף >

קיה ספורטאג'

חוות דעת - קיה ספורטאג' הוא הקרוסאובר ה... מידע נוסף >

טויוטה ראב 4 היברידית

חוות דעת - טויוטה ראב 4 היברידית היא הגרסה... מידע נוסף >

אסטון מרטין DB11

חוות דעת - אסטון מרטין DB9 היא מכונית ה- GT... מידע נוסף >

סיאט איביזה SC

חוות דעת - סיאט איביזה SC היא הסופר מיני של... מידע נוסף >