סגור

חמש הערות על המרוץ בסקסנרינג

על המפל הגרמני, על מרפק בגשם, על הכאב שאין לשערו, על הגיבור הבלתי צפוי, ועל אליפות צמודה שיש לתאר

  • נסים דואק

  • 04.07.2017

(צילום: Getty)

 
1. סקסנרינג. זוכרים את ילד הכאפות מהכיתה? ברוכים הבאים לסקסנרינג המזרח גרמני. קייסי סטונר קרא לו מגרש משחקים גמדי. מזג האוויר בו לא יציב. הוא הקצר ביותר בסבב, רק 3.7 ק"מ. בניגוד כמעט לכל המסלולים בסבב, הפניות שלו הן שמאליות, עשר כאלה, והוא זורם נגד כיוון השעון.
 עד כדי כך שהן שמאליות, שיש בו רק שלוש ימניות, וכשהצמיג מגיע אליהן הוא קר, והרוכבים מתרסקים. 
עוד אחזור לזה.
 
חוץ מזה, הוא נחשב מסלול של הונדה, מארק מארקז כבר ניצח בו שבע פעמים ברציפות, ושבע פעמים זינק מהפול-פוזישן, עוד מתקופת ה-125 והמוטו 2 שלו. וכשהוא היה עם הקטנים, ניצח בו פדרוסה. לורנצו, למשל, לא ניצח בו מעולם (ובקצב שהוא מתאקלם על הדוקאטי, הוא גם לא ינצח בו, או בכל מסלול אחר, לעולם).
 
אגב, הרוכבים באליפות שאני מתחרה בה, לא אוהבים להגיע לסקסנרינג מחמת אותו מזג אוויר בלתי יציב, וגם בגלל עוד סיבה קטנה אך חשובה – בשל קרבתו למקומות מגורים, מרוצי חובבים מתקיימים בו כשעל האופנועים חייבים להיות מותקנים האגזוזים המקוריים. כן, המקוריים, שמנים כמו דוד ביתן, ועם ממיר קטליטי שהיה יכול לסתום לו את הפה ולחנוק לו את ההספק.
 
ועוד משהו אחרון, אבל זה לזכותו, השנה סקסנרינג נסלל מחדש, דנדש.
 
זוכרים שדיברנו על ברצלונה, ועל זה שהקטלונים מתקמצנים לסלול אותו מחדש עד שהפך חלק כמו דרך נמיר יומיים לפני הגשם הראשון, וכבר לא בא לי לטוס אליו למרות האאוטלט מותגים שנמצא לידו. 
 
אז סקסנרינג הגרמני, המזרח גרמני, נסלל השנה מחדש.
 
מה ההבדל בין אספלט חדש למשומש? ארבע שניות. כן, ארבע שניות להקפה בגשם.
 
כמו אסן, גם סקסנרינג מתברך בגשמי קללה, וגם הוא מתקלל בקיץ במרוצים רטוביםיבשים. מנגד, יש שם רוח, הוא מתייבש מהר, והוא אוחז בגשם.
 
עד כמה הוא אוחז בגשם עכשיו, עד כדי כך שהנמלה מארקז הוריד מרפק בגשם. קראתם נכון, מרפק בגשם. עד שהתרגלתי לזה שהם משייפים ברכיים בגשם, ברגיל, והנה המרפק כבר באספלט, בגשם. 
 
בפועל, במקצי האימונים והדירוג היבשים או רטובים או גשומים שהיו בשישישבת שלפני המרוץ, רק שש שניות הפרידו בזמני ההקפה בין מסלול יבש למסלול רטוב, שש שניות. זה חייב לומר משהו. לא, זה חייב לומר יותר ממשהו:
 
א. אספלט מרוצים (יש דבר כזה) הוא בעל חשיבות עליונה לזמני ההקפה, ממש כמו צמיגים, שהם כידוע החלק החשוב ביותר באופנוע.
 
ב. צמיגי הגשם, אלוהים (אלוהים הרגיל, לא הדוקטור), איזו אחיזה יש להם. זה לא אמיתי שרוכבים מורידים מרפק בגשם, ושורדים 45 דקות של רכיבה משוגעת, בפול גז, עם מסלול רטוב, ורטוביבש.
 
ג. ממה עשויים הרוכבים האלה? מאיזה חומר? מה גורם להם לקחת פנייה עיוורת, במלמעלה מ-200 קמ"ש, בגשם שוטף, הקפה אחר הקפה? מה הם קיבלו לאכול כשהיו קטנים, דייסת קוקאין?
 
 
 
2. על המפל. אנחנו צופים בהם, לוקחים את האופנועים לקצה, עד מעבר לקצה, הקדמי והאחורי לא באותו קו, השלדה מתעוותת, בולמים ב-300 פלוס קמ"ש, כשהגלגל האחורי באוויר, הרגל מתנפנפת (ואותנו לימדו לבלום כשהירכיים חובקות את המיכל). 
 
אנחנו רואים אותם מתרסקים, מחליקים, מתגלגלים, עפים באוויר, ואז קמים, מנערים את החצץ, רצים בחזרה למוסך, וחוזרים מייד למסלול על האופנוע השני, עם סימני ההתרסקות על החליפה. 
מהצד זה נראה כאילו הם חסרי פחד, מביטים למוות בלבן של העיניים, והוא משפיל את עיניו, סמוק וחכלילי כנערה בחסידות גור, שהגיע זמן הייחוד שלה.
אבל לא תמיד זה כך. כדי להבין מה זה אומר, צריך להכיר את פנייה 11 בסקסנרינג.
 
זוכרים שהאספלט דנדש? זוכרים.
 
זוכרים, שהאחיזה שהוא מספק שיפרה את זמני ההקפה בארבע שניות?
בתורת היחסות הפרטית של המרוצים, ארבע שניות הן נצח. שנות אור. הזמן שייקח לנו להגיע מכאן ליקום המקביל. 
 
נצח? זה עוד לא הכול, כי את הזמן הזה לא משיגים ברכיבה על קו ישר, אלא (המון) בפניות. 
ולא סתם פניות.
חשוב להכיר עוד כלל במרוצים – זמני הקפה מקצצים בפניות מהירות, ולא בפניות איטיות.
 
עכשיו, הכירו שוב את פנייה 11. 
 
הכינוי שלה מפל – מה קורה במפל? נכון, נופלים. ובמקרה שלנו, מתרסקים. המפל היא פנייה ימנית סופר מהירה של למעלה מ-200 קמ"ש לאחר רצף שמאליות. זה אומר שהרוכבים מגיעים לפנייה ימנית מהירה לאחר רצף שמאליות, עם צמיג חם מצד אחד (שמאל), וקר מצד שני (ימין). מספיק מפחיד? כנראה שלא, כי היא גם פנייה עיוורת, ובשינוי גובה - מפל או לא מפל. הכי מפל. ההערה השלישית תרחיב בעניין. 
 

(צילום: Getty)

 
3. על הכאב שאין לתאר. עכשיו, קחו את חורחה מרטין, הילד החמוד מהמוטו 3, שהיה הרוכב המהיר ביום שישי, ותפר העונה שישה (מתוך תשעה) זינוקים מהפול פוזישן.
ביום שישי מרטין נפל קורבן לפניית המפל – ושבר בהייד-סייד מפחיד את עצם השוק ואת הקרסול (בדיוק כמוני! גם אני בהיי סייד וגם אני שברתי את השוק והקרסול בשלושה מקומות. אני גיבור).
ההתרסקות הזאת לא עברה בשקט ביום שישי בערב, בעיקר כיוון שהוא לא היחיד. מכירים את קאל קראצ'לו? בשנה שעברה ניצח שני מרוצים, אבל עד אז ולאורך שנים היה קל לדחקק עליו ולקרוא לו קאל קראשלו – קאל המתרסק.
 
אז אותו קאל כבר דיבר ביום שישי בערב, לאחר ההתרסקות של מרטין (וגם התרסקות מפחידה נוספת של סקוט רדינג), על פנייה 11, ועל ההכרח להוריד בה מהירות, כי מישהו ייפגע ממנה, אבל ממש ייפגע.
 
קראצ'לו לא דיבר רק על הרוכבים, אלא גם על פקחי המסלול, שבשל הבדלי הגובה בפנייה, חשופים לאופנועים שמתעופפים עליהם, בעיקר שעה שהם מושיטים עזרה למתרסק אחר.
 
"אם יש לנו יותר אחיזה, בזכות האספלט, אנחנו ננצל אותה, נשכיב נמוך יותר ונפתח את הגז מהר יותר" התריע קראצ'לו. העניין הוא, הוסיף הרוכב הבריטי שגר באי מאן, שברחובותיו נערך כל שנה מרוץ המתאבדים שעורם בסופו את גופות הרוכבים שהתרסקו, שאנחנו רוכבים הכי מהר שאנחנו יכולים עד שאנחנו מתרסקים, זה פשוט עד כדי כך. זה העניין במרוצים, אנחנו מחפשים את הגבול וזה סוג של לוטו. לכן, התרה קרצ'לו, מנהלי המסלול חייבים לסגור מעט את הפנייה.
 
אל תבינו אותי לא נכון, המשיך קאל, אני אוהב פניות מהירות, כאלה שנמצאות על הקצה. אבל לא כשהעסק יוצא משליטה. כל סוף השבוע אני שואל את עצמי, מתי אתרסק שם.
 
לא לחינם מגיע המונולוג הזה, כי ב-2013 קראצ'לו חווה מקרוב את פנייה 11.
 
הייתי מחוסל, הוא נזכר, מי שראה אותי בשישי בערב או בשבת בבוקר לא האמין. זו היתה אחת הפעמים שממש לא הייתי צריך לעשות את המרוץ, או להמשיך לרכוב. לקחתי כל כך הרבה סמים ותרופות, עד כשהתעוררתי בבוקר, ומייד נפלתי על הגב שלי, משתין על עצמי. לוסי, אשתי, פשוט צרחה בקראוון שלנו, כי היא חשבה שאני מת. עברתי גיהנום. לקחתי כל כך הרבה מורפיום באותו יום. הייתי מחוסל. אבל ממש מחוסל.
 
ואז, הוא ממשיך, יצאתי לרכוב והייתי שני במקצה האימון השלישי, זינקתי שני למרוץ, וסיימתי שני.
 
קשוח? עוד לא שמעתם כלום.
 
איך הגעתי למקום השני במצב הזה, שואל קראצ'לו ועונה, לא היתה לי כל תחושה ביד שבה נפצעתי לפני שנים. השרירים לא עבדו. לא היתה לי תחושה בעור. והכול היה מוצף בדם. חשבתי שאני נמצא בכאבים מטורפים, אז אמרתי לרופאים – תנו לי את כל המורפיום שיש לכם. והם נתנו לי הכול. 
 
עד כאן קאל. אני מקווה עכשיו שהנקודה ברורה.
 

(צילום: getty)

 
 
4. פולגר. כשפולגר הוחתם בשנה שעברה, הרבה גבות הורמו. אף אחד לא הבין את הארווי פונצ'רל, המנהל הצרפתי החכם והמצחיק של קבוצת טק 3. 
פולגר לא באמת הרשים עד אז, היה רוכב של אמצע דבוקה באליפות המוטו 2, ולא הבריק מאף כיוון. אולי זה משום החסויות הגרמניות, תהו אלה שנתקעו עם הגבות? אולי פונצ'רל חיפש מישהו בזול, כי הוא בזבז את כל הכסף על זארקו? 
העונה, כשזארקו הוביל את המרוץ הראשון והמשיך להבריק במרוצים הבאים, חסה פולגר תחת צילו של זארקו. אבל פולגר לא קטל קנים, הוא טרף פניות. הוא לא מגנט את אורות הזרקורים כמו זארקו, אבל לקח את הזמן כדי להבין איך עובדים הדברים, וצבר נקודות בכל מרוץ. כמעט, כי במרוץ שעבר, באסן, הוא התרסק. 
 בגרמניה, במגרש הביתי שלו (אגב, בגרמניה יש המון מסלולים שווים), הוא כבר הראה מה שהוא שווה – ברטוב וביבש. הוא זינק שני למרוץ, וגם הוביל אותו כש-77 אלף צופים עם בטן מלאה בנקניקיות ובבירות, נחנקים מתדהמה (או מנקניקיות). וגם לאחר שהעילוי עקף אותו, הוא לא ירד לו מהזנב. אפילו מארקז נדהם, כמה הוא לא ירד לו מהזנב. 
אבל פולגר תכנן לנצח את המרוץ הזה, על אדמת גרמניה. הוא לא תכנן להניף דגל לבן ולהסתפק במקום השני, אלא החליט לצאת לדו קרב מול הגאון שליט"א מארקז בהקפה האחרונה. זה כמעט עבד, אבל פולגר ביצע טעות, ארבע הקפות לסיום, בלם מאוחר מדי, הפסיד שנייה וחצי, ושרף את הצמיגים בניסיון לתקן. 
התוצאה הלא בלתי צפויה: מארקז טורף בפעם השמינית את גרמניה.
מנגד, הפתעה הפתעה, מקום שני לרוקי ירוקי, שאף אחד לא הבין למה עלה למוטו-ג'יפי, אבל כל אחד מבין היום שמי שהיה אמור לחסות בצילו, לא אמור להשלים עם הצל, אלא רוצה ליצור צל משלו.
אחח, כמה שאני אוהב סוסים שחורים. הגיבורים הכי אהובים עלי.
 

(צילום: getty)

 
5. האליפות. צמודה כמו מגבניק לאלה שלו. כמו מדריכת חי"ר ירוקת עיניים למ"פ הסחי שנרשם ללימודי הנדסת מחשבים. וכמו סופר גלו שמדביק שתי אצבעות שלי זו לזו, כל פעם שאני פותח את השפופרת.
 מעולם לא היה פער כה קטן באליפות, מקץ חצי עונה. רק 10 נקודות מפרידות בין ארבעת המובילים של האליפות, כשהטבלה שוב התהפכה לחלוטין – דוביציוזו עם הדוקאטי כבר לא מוביל (וזה לאחר שהתחלתי להתרגל לטעם של המקלדת), אלא ירד למקום השלישי; אלוהים במקום הרביעי ולגמרי לגמרי בתמונה. ויניאלס, שהיה אמור לריב עם מארקז על האליפות, במקום השני רב עם מארקז על האליפות.
ובקשר למארקז, הוא יוצא לחופשת הקיץ במקום הראשון. טיפה שיהק בהתחלה, אולי כחכוח קל, ממש לא מסוג הכחכוחים שמפילים גאונים. 
עכשיו כולם יוצאים להפסקה בת ארבעה שבועות, לחשוב ולחבוש את הפצעים. בזמן הזה, הם יתקתקו ראיונות, יקנו פורשה חדשה, ייצאו עם בחורות יפות, יתאמנו במוטו-קרוס ובדרט-טראק, ואולי ישברו איזו עצם שלא נשברה עד היום. 
כנראה שבאמת אלוהים אוהב אותי, אם הוא סידר לי לכתוב טור חד-פעמי בעונה הכי צמודה של האליפות. 
 

(צילום: getty)

 
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

מאזדה MX5

חוות דעת - מאזדה MX5 הידועה גם בתור "מיאטה"... מידע נוסף >

אינפיניטי QX60

חוות דעת - אינפיניטי QX60 הוא קרוסאובר יוקר... מידע נוסף >

מרצדס CLA

חוות דעת - מרצדס CLA היא מכונית קומפקטית-יו... מידע נוסף >

סובארו B4

חוות דעת - סובארו B4 היא מכונית המנהלים של... מידע נוסף >

רנו מגאן פלואנס

חוות דעת - רנו מגאן פלואנס היא המכונית המשפ... מידע נוסף >