Euro NCAP: איביזה, i30 וסטלביו מצטיינות, הסיוויק פחות
ארגון הבטיחות האירופאי מפרסם את תוצאות סבב מבחני הריסוק האחרון שלו, כשחמישה דגמים חדשים זכו בחמישה כוכבים והונדה מפספסת את הציון הנכסף
מערכת עולם הרכב
05.07.2017
ארגון ה-EuroNCAP מפרסם היום את תוצאות סבב מבחני הריסוק האחרון אותו ערך הארגון לשישה דגמים חדשים שהושקו לאחרונה באירופה, חלקם בעלי משמעות גדולה עבור השוק הישראלי. חמישה מהדגמים זכו לדירוג מרבי של חמישה כוכבי בטיחות, אך מי שהרשימה את בוחני הארגון בסבב הנוכחי היא סיאט איביזה החדשה, אשר זכתה לדבריהם להגדרה של כוכבת, לא פחות. האיביזה רשמה ציון של 95% בהגנה על מבוגרים, 77% בהגנה על ילדים ו-76% בהגנה על הולכי רגל. אבזור הבטיחות זכה אמנם לציון של 60% אך בארגון שיבחו את האיביזה על כך שהיא משווקת באירופה בכל רמות הגימור עם מערכת התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית כסטנדרט.
מכונית חשובה עבור השוק הישראלי שנבחנה בסבב הנוכחי היא היונדאי i30 החדשה. דירוג חמשת הכוכבים שלה הושג בזכות ציונים של 88% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל וציון של 68% למערכות הבטיחות.
עוד דגמים שנבחנו וזכו לדירוג של חמישה כוכבים הם אלפא רומיאו סטלביו שכבר משווק בישראל, יחד עם אופל אינסגניה החדשה ופולקסווגן ארטאון האמורות לנחות בארץ לקראת סוף השנה.
מי שאכזבה בסבב הנוכחי היא הונדה סיויק החדשה שהושקה בישראל בשבוע שעבר. הסיויק קיבלה דירוג של ארבעה כוכבי בטיחות בלבד, זאת למרות שמדובר בדגם חדש לחלוטין שהונדה השקיע בפיתוחו סכום שיא. הסיויק זכתה אמנם לציון גבוה של 92% בהגנה על מבוגרים, ציון של 75% בהגנה על הולכי רגל וציון מרשים לא פחות של 88% לחבילת מערכות הבטיחות המתקדמות שהינה בגדר ציון סטנדרטי.
אז מדוע למרות הציונים הגבוהים למדי וחבילת מערכות הבטיחות המתקדמות הסיויק הסתפקה בארבעה כוכבים בלבד? לדברי אנשי הארגון ציון ההגנה על ילדים שעמד על 67% אינו עומד בסטנדרט הנדרש עבור דירוג של חמישה כוכבי בטיחות. בנוסף, במבחן ההתנגשות החזיתית ההגנה על החזה של היושבים מאחור הייתה חלשה ואילו במבחן ההתנגשות מאחור היושבים במושב האחורי חשופים לפגיעת "צליפת שוט" מסוכנת ללא הגנה ראויה.
מכונית נוספת שנבחנה בסבב הנוכחי היא הפורד מוסטאנג, שזכתה לבחינה מחודשת בעקבות מקצה שיפורים אותו עברה, וציון מחפיר של שני כוכבים בלבד לו זכתה כשנבחנה בתחילת השנה. הבשורות הטובות הן שהמוסטאנג שיפרה את הישגיה (לא חוכמה גדולה), אך החדשות הרעות הן שהיא מסתפקת כעת בדירוג של שלושה כוכבים בלבד שהוא עדין נמוך מאד בהשוואה לסטנדרטים המקובלים במבחני ה-EuroNCAP. ציוני ההגנה על מבוגרים נותרו כבעבר (72% ו-32% בהתאמה) אך ההגנה על הולכי רגל שופרה מ-64% ל-78% כשהציון למערכות הבטיחות עלה מ-16% עלובים ל-61% נסבלים.