סגור

בין הרים ומפלים: מיני קאנטרימן ג'ון קופר-וורקס

מיני נכנעת לטרנד הג'יפונים, אך מצד שני מנסה לשמור על אוטנטיות מותגית ויכולת דינאמית. האם זה בכלל אפשרי? דרור ברלי הזיע את נשמתו בחום האירופאי וחזר עם תשובות

  • דרור ברלי

  • 11.07.2017

(צילום: יצרן)

 
זו לא השקה וגם לא מבחן דרכים כהלכתו. תחזית מזג האוויר התריעה מפני חום אימים וגם האוטו כבר נוסע על כבישי היבשת הקלאסית כמה חודשים טובים. אבל כשב.מ.וו/מיני מזמינים ל''חוויית נהיגה'' בכבישי הדולומיטים שבצפון איטליה ועוד בגרסת העל של המיני קאנטרימן, צריך להיות באמת אידיוט כדי לסרב להזדמנות נדירה שכזו.
 
אנחנו יוצאים מהציפור הגדולה של לופטהנזה לתוך השרוול והנשיפה הלוהטת והמהבילה שאנחנו מכירים כל כך טוב מנתב''ג באמצע אוגוסט, מכה לנו בפרצוף. נתב''ג? מה פתאום. מינכן! ברוכים הבאים לגרמניה, מרכז אירופה, חודש יוני והשעה תשע בערב – אבל בחוץ 33 מעלות ואחוזי הלחות תל-אביביים למהדרין.
 
אבל למי אכפת מכל זה כאשר בריון מעונב עם צוואר של פר חנוט בחליפה של איומים, פותח לנו דלתות אחוריות של ב.מ.וו d730 שחורה וממוזגת היטב. אנו משייטים מעדנות על האוטובאהן במהירות 200 ++ בדרכנו למלון. נאכל משהו, נרביץ מקלחת מרעננת ונצלול לשינה עמוקה – יומיים ארוכים וגדושים לפנינו.
 
אירועי ''חוויית הנהיגה'' של ב.מ.וו/מיני קצת שונים מהשקה במובן המקובל. המכוניות כבר מוכרות ואינן נחשפות כאן לראשונה, לא כל המוזמנים שמסביבנו הם עיתונאים בכלל או כתבי רכב בפרט. אבל עבורנו, שמגיעים מהגלות המוטורית המזרח-תיכונית הנידחת והמיוזעת, אירוע כזה הוא הזדמנות פז לנהוג בדגמים שעדיין לא הגיעו לישראל. רגע, לא מבחן דרכים? למה לא בעצם?
 
יתרון נוסף ל''חוויית הנהיגה'' הוא שהאירועים הללו נערכים בלוקיישנים שבואו ונקרא להם ''אטרקטיביים'' עם הרבה אנדרסטייטמנט – הפעם זה אומר נהיגה בדגמי מיני קאנטרימן ממינכן דרומה דרך האלפים הבוואריים ומחוז טירול הציורי באוסטריה היישר לצפון איטליה, לכבישי הנהיגה הטובים בעולם שמתפתלים בין הרי הדולומיטים עוצרי הנשימה - ולמחרת בחזרה צפונה, במסלול שונה ויפה לא פחות. כמקובל, עוצרים בדרך בנקודות פוטוגניות, אוכלים כמו שצריך, ולהבדיל מהשקות רגילות – כאן לא מבלבלים לך במוח בפרזנטציות משמימות. תבוא, תנהג, תהנה. האוטו הזה כבר יתקבע לך בראש להרבה מאוד זמן בהקשרים של כי. זו המטרה. אתם מכירים מישהו שיסרב להצעה כזאת?
 

(צילום: יצרן)

 
משום מה, היינו בטוחים שננהג בקאנטרימן פלאג-אין-היבריד החדשה ששיווקה בישראל החל לא מזמן במחיר אטרקטיבי יחסית, הודות להטבת המס למכוניות שמתהדרות בפליטת מזהמים נמוכה. אנשי מיני בגרמניה חשבו קצת אחרת כנראה – אם זו ''חוויית נהיגה'' אז המבחר יכלול רק את דגמי קופרS  הספורטיבי ו''ג'ון קופר וורקס'' הספורטיבי עוד יותר. אני כותב ''ספורטיביים'' בהסתייגות מסויימת משום שכל כלי הרכב שהועמדו לרשותנו, היו בעלי תיבת הילוכים אוטומטית. תשאלו מה לזה ולאופי ספורטיבי? טוב אז ככה: בואו נתאם ציפיות. הקאנטרימן היא מלכתחילה לא מכונית ספורט אלא קרוסאובר יוקרתי ומאובזר בעל מנוע חזק, ביצועים טובים והתנהגות כביש מהנה שמגיעה כבונוס, לא כפיצ'ר העיקרי. בוודאי עבור לקוחות של קרוסאוברים, שעבור רובם – אולי לא כולם אבל בהחלט רובם – מלאכת הנהיגה משולה לפצע בעין (כי מי שנהיגה חשובה לו לא יהיה כל כך אובססיבי על ''לשבת גבוה'') מצד שני לנוכח רשימת המוזמנים שבמחזור שלנו חלק ניכר מהם אינם כתבי רכב אלא כל מיני בלוגרים וכתבי לייף-סטייל ממזרח אירופה, המארגנים חששו מ''בעיות טכניות בתפעול'' של מכוניות המצויידות בשלוש דוושות ומקל שמערבב את הדלק. אני לא המצאתי את זה, בחיי. זה מה שפריץ ויורגן, שני מדריכי הנהיגה שהובילו אותנו, הסבירו לי במפורש. טוב נו, אז שיהיה אוטומט. בתכל'ס, זה בדיוק מה שקורה גם אצלנו בישראל, בטח ברמות המחיר של דגמי מיני.
 
 
אז איך זה לנהוג בדרום גרמניה, אוסטריה וצפון איטליה? לא נפתיע אף אחד אם נספר לכם שזהו תענוג צרוף. מתחילים על אוטובאהן גרמני ומדי המהירות עוברים מיד לקידומת של 2 שקלים, אחר כך יורדים לכבישים משניים שהולכים ומתפתלים. האספלט משובח, הנוף מטמטם, הכל ירוק, המון מים בכל פינה. פרות שמנמנות רובצות להנאתן בינות כרי דשא מוריקים מנוקדים בפרחים בכל צבעי הקשת והכי חשוב – אין אבק. בכלל. זו הסיבה למה השמיים כאן כחולים-עמוקים ולא צהבהבים-עכורים כמו אצלנו. בלי להרגיש חוצים גם את הגבול בין גרמניה לאוסטריה – איזשהו נהר או נחל שמי זוכר את שמו. אין מחסומים, אין בדיקות דרכונים. לא שואלים אם ארזתי לבד. רק שלט קטן בצבעי האיחוד האירופי שמבשר ברוכים הבאים לאוסטריה ואחר כך גם לאיטליה.
 
לא הכל מושלם גם בגן העדן הטירולי ( חבל ארץ באוסטריה)– כאן כבר יש הגבלות מהירות שנאכפות באכזריות. אבל גרוע מזה - בולטות בהיעדרן כיפות השלג הלבנות על ראשי ההרים שעומדים אפורים, קרחים וגלמודים. ככה זה כשבחוץ 35 מעלות – אנחנו מורגלים בטמפרטורות גיהנום ולא מתרגשים כל כך,  אבל עבור המקומיים מדובר באחד מגלי החום הקשים שעוברת אירופה בשנים האחרונות, בוודאי בחודש יוני שעדיין אינו נחשב ''קיץ'' באופן רשמי ובכל זאת הם מתעקשים להיתפס פעם אחר פעם כשהם לא מוכנים לחמסין וללא מזגנים. כך שאם קיווינו לברוח מהמרק התל-אביבי המהביל והמגעיל ליומיים של קרירות אלפינית מפנקת – התבדינו. מצד שני – יש לנו כאן את האוטו החביב הזה, שהוא חתיכת ממתק, ללא ספק!
 

(צילום: יצרן)

(צילום: יצרן)

(צילום: יצרן)

 
אז מי את, ''מיני קאנטרימן ג'ון קופר וורקס''?
עבור אלה מקוראינו שלא מכירים את היסטוריית המותג מיני – אוסטין מיני המקורית מ-1959 היא אייקון בריטי, המכונית הקטנה המזוהה ביותר שיוצרה ללא שינויים מהותיים במשך יותר מ-30 שנה. בנוסף להיותה ''קטנה מבחוץ, גדולה מבפנים'' המכונית העירונית הקטנטונת הזו ידעה להציע גם אופי נמרץ ושמח וניהוג ספורטיבי למהדרין גם בדגמים הבסיסיים, שבנו לה קריירה מוצלחת על מסלולי המירוצים למיניהם. בסיקסטיז, הצלחתן של מכוניות המיני ששופרו על ידי סדנת המירוצים של ג'ון קופר הביאה לייצור סדרתי של דגמים ספורטיביים עצבניים שנקראו על שמו  ''קופר'' ו''קופר S'' ושהפכו לקאלט בפני עצמם . מיני קופר המקורית היא אם כן האמא המייסדת של כל קטגוריות ה-GTI  והה''הוט-האץ''', אם תרצו.
 
מין הסתם המיני המקורית לא יכלה להמשיך לנצח. המתחרות הלכו והפכו מודרניות יותר, תקנים השתנו והמיני קפאה על שמריה עד שהפסיקה להיות מוצר תחרותי. אחרי הפסקה של יותר מעשר שנים ומעבר לבעלות של ב.מ.וו, המותג חזר לפעול בתחילת שנות ה-2000 כמכונית יוקרה קטנה ומודרנית בטעם רטרו עם כל מאפייני העיצוב הקלאסיים האהובים והבטחה להתנהגות המצטיינת של פעם. רק דבר אחד מהותי כבר לא היה כמו פעם – המחיר. המיני הקלאסית הייתה מכונית עממית ונגישה לכל נפש, אבל מיני החדשה מיצבה את עצמה כתכשיט יוקרתי, אביזר אופנה יקר שכבר לא מיועד לכל אחד.
 
ובכל זאת – העיצוב וההנדסה היו מוצלחים ונרשמה הצלחה גדולה במכירות שהביאה את היצרן להציג דגמים רבים נוספים: קלאבמן (סטיישן),פייסמן (מין שעטנז מוזר שהזכיר סטיישן מוגבהת בעל שתי דלתות), קבריולט, קופה-רודסטר דו מושבית עם גג קשיח מתקפל, קאנטרימן (ג'יפון/קרוסאובר) ו''סתם'' גרסת חמש דלתות למיני הרגילה - כולן פרשנויות שונות לאותו מתכון, שהבידול הקטן מלכתחילה ביניהן הלך והיטשטש וכצפוי, התגלה עד מהרה כלא מספיק רווחי, מה שחייב קיצוץ במבחר.
 
גם המחוייבות לשפת העיצוב המוגדרת והמאוד קשיחה  גררה עימה פשרות פרקטיות רבות שחלקן כואבות (המיני החדשות הן מכוניות שמנמנות, גדולות יחסית והכי לא ''מיני'' שאפשר, אבל מבפנים הן הדוקות וכמעט צפופות), והמיצוב היוקרתי הכתיב לא רק מחירים גבוהים אלא גם התמודדות מול יריבות גרמניות מוכשרות. בקיצור שום דבר לא היה פשוט.
 
"קאנטרימן" היא תשובת מיני לטרנד הג'יפונים שכבש את העולם. קרוסאובר, אבל מעוצב וגם בטעם קצת ספורטיבי, כמצופה מהמותג. זו הייתה מיני, אבל גם ג'יפון – כלומר רכב שמנמן עם צללית גבוהה, נפוחה ומסורבלת. למרות הניסיון להקפיד על שפת העיצוב התוצאה חסרה את החן המחוטב של המיני המקורית מ-2001 אבל סחבה על גבה את כל החסרונות הפרקטיים שלה כמו מרחב פנימי ושימושיות לא מספקים, הנדסת אנוש מאולצת ואיכות לא מספיק גבוהה ביחס למיצוב ולמחיר.
 
הדור השני של הקאנטרימן הושק בחורף 2017 וכל אותם שיקולי עיצוב עדיין מכתיבים לוק מוגדר וצפוי, שמנמן למראה ובוודאי פחות סקסי מזה של מיני רגילה, אפילו זו עם 5 דלתות. אבל לטובת המראה הג'יפוני פסי הגגון הם סוף-סוף סטנדרט בכל הדגמים והקאנטרימן החדשה פותרת את רוב הבעיות של הדגם היוצא בדרך הכי קלה – היא מגדילה לכל הכיוונים. היא מכונית ארוכה, רחבה וגבוהה מקודמתה בפער לא קטן. הארכת בסיס הגלגלים מגוייסת כולה לטובת המושב האחורי שסוף-סוף מספק מרחב שמאפשר גם לצמד מבוגרים גבוהים יחסית להידחס אליו. גם תא המטען גדל ביותר משליש לכדי 450 ליטרים מספקים למדי ומציע כמו כמה מתחרות – פתיחה חשמלית.
 

(צילום: יצרן)

(צילום: יצרן)

(צילום: יצרן)

(צילום: יצרן)

 
סביבת הנהג מעוצבת כצפוי עם מתגים מתכתיים בתוך ''כלובים'' ומסך מרכזי עגול עצום מימדים שמרכז בתוכו את מערכת המולטימדיה ורוב פונקציות השליטה. אלה אילוצים עיצוביים מובהקים – הכל צבעוני ומגניב אבל מסורבל לתפעול בזמן נהיגה, עוד דוגמה שמוכיחה עד כמה מסכים ברכב הם מיותרים ואפילו מסוכנים. גם לוח המחוונים הקטנטן שנע ביחד עם גלגל ההגה לא הכי מוצלח, סובל מגרפיקה צפופה ומהשתקפויות, מה שהופך את התצוגה העילית (הברורה והחדה) לקריטית ושימושית במיוחד.
 
כרגיל במיני, החלונות צרים ושדה הראייה לא מצטיין. המושבים הקדמיים נוחים למדי אבל התחושה מעט צפופה ומישהו לקח את אובססיית הישיבה הגבוהה בקרוסאוברים יותר מדי ברצינות ויצר כאן תנוחת נהיגה גבוהה מדי שלא באמת נוחה לארוכי רגליים, בעיקר בגלל שמשה קדמית צרה שביחד עם גובה המושב המוגזם פוגמת בשדה הראיה קדימה. החומרים נאים, איכות ההרכבה נראית טובה בסה''כ וחבל רק שמישהו החליט לצפות יותר מדי כפתורים ומתגים בכרום עם תחושה זולה של צעצוע מייד-אין-צ'יינה.
 
כמקובל בדגמי מיני, ''ג'ון קופר וורקס'' הוא דגם העל, הספורטיבי-קיצוני ביותר שבמבחר, שכולל מלבד מתלים ספורטיביים מוקשחים, בלמים של ברמבו, ג'נטים שונים וכל מיני שדרוגי עיצוב ואיבזור, גם את יחידת הכוח החזקה ביותר במבחר של המותג – טורבו בנזין בנפח 2 ליטרים שמספק 231 כ''ס ו-35 קג''מ ונתוני ביצועים משכנעים למדי – 6.5 שניות בהאצה ל-100 קמ''ש ו-234 קמ''ש מירביים שבישראל הם תיאורטיים בלבד, רק מספר על הנייר. אבל על ה"אוטובאן" הגרמני זהו נתון שחשוב להרבה לקוחות. בסעיף מערכת ההנעה ניתן לבחור בין גיר ידני בעל 6 מהירויות לאוטומטי בעל 8 מהירויות ובין הנעה קדמית להנעה כפולה ALL4.
 
לטיול יצאנו
לטיול שלנו התייצבה ה-JCW רק בגרסאות הנעה כפולה וגיר אוטומטי והאמת היא שגם עם גיר-של-בנות באמת קשה לבוא בטענות לביצועים שלה. בהשוואה לקופרS  שלא חסר לה כוח ושבאמת נוסעת בסדר אבל ''רק'' בסדר ולא יותר, כאן למנוע יש המון כוח, התאוצה חזקה והסחיבה בעליות מצויינת אבל משום מה התחושה עדיין מנומסת מדי. המכונית מוצקה ויציבה ומתמודדת עם 231 הסוסים ללא קושי ובדגם הזה הייתי בהחלט שמח לעוד יותר כוח ולאופי פרוע וברוטלי יותר. תיבת ההילוכים מהירת תגובה ופעולתה חלקה ונעימה כצפוי ובהחלט נעים וכיף לשחק ידנית עם המנופים שמאחורי ההגה. יש גם בחירה בין תוכניות נהיגה – חסכוני, רגיל וספורט. האחרונה מושכת הילוכים לסל''ד גבוה ומייצרת מוזיקת פיצוצים קטנים מלבבת מהאגזוז כשהנהג עוזב גז – חביב למדי. 
 
האמת היא שרוב הקרוסאוברים הקומפקטיים לא ממש מצטיינים בסעיף ה''איך נוסע''. זה עניין תפיסתי במכוניות שמלכתחילה מיועדות לקהל שכל מה שהוא רוצה זה לבלוט ולהיראות - ולשבת גבוה – בטח לא לנהוג. אבל מיני קאנטרימן JCW היא ככל הנראה הכי ספורטיבית וביצועיסטית מבין כל הקרוסאוברים הקומפקטיים. היציבות הכיוונית שלה מצויינת – על נתון המהירות המקסימלית לא הצלחנו לסמן V מחמת עומס התנועה על האוטובאן – אבל התקרבנו אליה די והותר והתחושה היתה טובה מאוד. כרגיל במיני, יש כאן את כל הרפרטואר שכולל אחיזה גבוהה ותגובות מהירות, היגוי מצויין, בשרני ומתקשר (מי אמר שהיגוי חשמלי זה גרוע?) ומתלים שמכויילים על הצד הספורטיבי המהודק והמעט נוקשה מדי עבור קרוסאובר משפחתי. על כבישי אירופה המשובחים זה לא מפריע בכלל אבל אני מניח שעל סלילה תל-אביבית טיפוסית ה-JCW  תערבל ותתיש לא מעט את בעליה ונוסעיה המעושרים. גם בידוד רעשי הדרך יכל להיות טוב יותר. טענות נרשמו גם לכיוון מערכת הניווט המקורית שהגרפיקה שלה מאוד יפה אולי, אבל יעילותה לעומת זאת מתחת לכל ביקורת, לא מדגדגת אפילו את ביצועי ה-WAZE  שלנו. גם המזגן לא הצטיין בתנאים המזרח-תיכוניים שנכפו עליו ולקראת סוף המסע שלנו הוא קרס ושבת ממלאכתו. מין הסתם תקלה נקודתית חריגה שלא מעידה במאום על הנורמה – אבל סתם מיוזע ולא נעים. 
 

(צילום: יצרן)

 
למזג האוויר החם היו גם יתרונות – הוא בירך אותנו בכבישים יבשים למשעי גם במעברי ההרים בדולומיטים כך שלמרות שיכולנו להתחרע ללא חשש ,מערכת ההנעה הכפולה לא נדרשה לעבוד קשה מדי אם בכלל (מניסיון עם כבישי בריטניה בחורף, המערכת יעילה מאוד בתנאים חלקלקים ומעניקה יכולת משיכה מצויינת), למעט תוספת לצריכת הדלק שלאורך כל המסע עמדה על כ-10.5 ק''מ לליטר. זה רחוק מנתוני היצרן (14.5 ק''מ לליטר) אבל לא רע לנהיגה שכזו שכללה לא מעט כבישים הרריים ולחיצות תכופות עד הפח.
 
וכן – עשינו חיים בלי בושה. האוכל היה טוב, המלון היה מפנק, הנוף היה מדהים. בכל פעם שנבקר כאן בוודאי ניזכר איך קרענו את הכבישים הללו במיני קאנטרימן JCW ולזה בדיוק התכוון מי שאירגן לנו את האירוע החביב הזה. אין מה להתבייש – גם לנו מגיע מדי פעם להתאוורר קצת. לגבי האוטו עצמו - הרושם שמותירה הקאנטרימן  JCW החדשה היא של אותו דבר מאותו מתכון. היא כמובן שומרת על ערכי המותג כמו עיצוב, הקפדה על פרטים קטנים ותכונות דינמיות מחודדות. אבל מהצד השני, היא עדיין סובלת מלא מעט פשרות וכמובן שכמכונית פרימיום היא גם יקרה. אם מיני קאנטרימן קופר S  עולה בישראל 000,265 שקלים כמעט מופרכים, הרי שה-JCW  שעדיין לא מיובאת (ואין לה תג מחיר ישראלי) אבל אנחנו לא רואים סיבה שלא תגיע, בוודאי תמתח את המחיר גבוה עוד יותר לכיוון 000,300 שקלים.
 
האם זה שווה? במכוניות יוקרה אין דבר כזה ''שווה''. השיקולים כאן אינם תועלתיים ואינם כלכליים - זו אינה מכונית שמישהו צריך. קונים אותה כי רוצים ויכולים, פשוט כי היא משפריצה סטייל וסקסאפיל לכל עבר. קצת קשה לשפוט את שיקוליהם של אלה שמתכוונים לרכוש מכוניות כאלה אבל פטור בלא כלום הרי אי אפשר – ומכיוון שרוב לקוחות הקאנטרימן מחפשים בה יותר את פוזת הקרוסאובר ופחות את הילת הג'ון-קופר-וורקס, ברור לנו שהדגם ההיברידי בעל 224 כ''ס רחוק מלהיות פראייר בכל מה שקשור לביצועים אבל נהנה מצריכת דלק נמוכה במיוחד וחשוב מזה - מהטבת מס רצינית שמעמידה את מחירו על 000, 215 שקלים ''בלבד'', בהחלט מסתמן כבחירה הגיונית הרבה יותר.
 
מיני קאנטרימן ג'ון קופר וורקס ALL4 אוט'
 
מנוע: טורבו-בנזין, 4 בוכנות, 1,998 סמ"ק
 
הספק/מומנט: 231 כ"ס/35 קג''מ
 
תיבת הילוכים: אוטומטית 8 מהירויות
אורך: 4,299 מ"מ
רוחב: 1,822 מ"מ
גובה: 1,557 מ"מ
בסיס גלגלים: 2,670 מ"מ
משקל: 1,555 ק"ג
תאוצה 100-0 קמ"ש (יצרן): 6.5 שניות
מהירות מירבית (יצרן): 234 קמ"ש
צריכת דלק משולבת (יצרן): 14.5 ק''מ לליטר
צריכת דלק ממוצעת (מבחן): 10.5 ק"מ/ליטר
פליטת CO2 לק"מ: 158 גרם
 
מתחרים: אודיSQ3, , מרצדס GLA.
בעד: עיצוב, אבזור, ביצועים, התנהגות כביש 
נגד: פשרות פרקטיות על מזבח העיצוב. מחיר צפוי
סיכום: מגניבה. ויקרה
 

(צילום: יצרן)

עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
עדיין מבולבל כדאי שתדבר עם יועץ רכב!
מתלבט איזה רכב לקנות?כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו!

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אלייך בחינם

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך

תכנית 62
ארטילריה כבדה: מבחן דרכים ראשון ללקסוס LC500, עולם הרכב תכנית 62
תערוכת פרנקפורט יצאה לדרך
ב.מ.וו X7 חושפת דגם קונספט לשבעה נוסעים, עולם הרכב תוכנית 61
עולם הרכב תוכנית 60: ארבעה סיפורים מוטורים מהארץ מהעולם
מפסטיבל האופנועים דרך ה-S קלאס עד הקרב בין מאיר טפירו לרז זהבי
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
לקסוס LC500: סוגרת או לא סוגרת סקאלה?  בדקנו⁠⁠⁠⁠
 שומרת על פאסון: פורשה קאיין החדשה
הפורשה קאיין 2019 עוברת מקצה שיפורים שהופכים אותה לטובה מתמיד, תוכנית 59
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל
 תוך חצי שנה מירוץ אספלט חוקי למהדרין בישראל, עולם הרכב תכנית 58
עולם הרכב מהדורה 57
רדבול פלוגטאג עושה את פיטסבורג, עולם הרכב תכנית 57
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים
צפו: פולקסוואגן T-Roc, גולף על עקבים, עולם הרכב תכנית 56
על כבישי ישראל: הלקסוס המפוארת בעולם
הלקסוס LC500 שנחתה בישראל נחשבת לחוד החנית של לקסוס, תוכנית 55
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו וקורס רכיבת שטח שאסור לכם לפספס
פניני וקופמן ראש בראש, נסיעת מבחן במרצדס E קבריו, תוכנית 54
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך
מבחן ארוך טווח ליונדאי איוניק: מחצית הדרך. עולם הרכב תוכנית 53
עולם הרכב 52: נהיגה ראשונה ב- CX5 החדשה
מאזדה השיקה בישראל את הדור השני של ה-CX5, עולם הרכב תכנית 52
עולם הרכב תוכנית 51
קדחת הג'יפונים נמשכת והפעם עם סיאט, יגואר חושפת את המכונית החזקה שלה
חגיגה מוטורית בכרמיאל
חגיגה מוטורית בכרמיאל
עולם הרכב תוכנית 50
העיר כרמיאל חוגגת פסטיבל, חווית ראלי בסקודה פאביה WRC R5 ועוד.. תוכנית 50
שוק היד השניה, תמונת מצב
כיצד הזינוק במכירות המכוניות החדשות השפיעה על השוק? עולם הרכב תוכנית 49
עולם הרכב - תוכנית 48
סובארו תנסה לנפץ את המסלול עם דגם נדיר, אאודי חושפת 8A חדשה, תוכנית 48
הסקודה קודיאק נחת בישראל
הסקודה קודיאק נחת בישראל וצפוי לטרוף את הקלפים, עולם הרכב תוכנית 47 
צפו: ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל
ספינת הדגל של אלפא רומאו בישראל, כך תתחרה הסטלביו באריות מאירופה
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
מאחורי הקלעים של הפורמולה 1 לקראת מונקו
כך הפכה ישראל למעצמת רכב
ארץ ישראל הפכה בשנים האחרונות למעצמת סייבר בתחום הרכב, צפו 
עולם הרכב תכנית 44
לקט הכתבות הכי מרתקות מעולם הרכב - עולם הרכב תכנית 44
אקזוטיקה על כבישי ישראל
למבורגיני הורקאן מפלסת את דרכה על כבישי ישראל ועוד.. עולם הרכב - תכנית 43
עולם הרכב תוכנית 42
הטריו מגרמניה מתנפל על סין, סקודה מציירת קווים לעתיד- עולם הרכב תכנית 42
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
עולם הרכב תכנית 41 - כשמשה רבנו קיבל עזרה לא צפויה בדרך למעמד הר סיני
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט
סובארו אימפרזה WRX STI החדשה חורכת את האספלט - עולם הרכב תכנית 40
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
צפו בתכנית המלאה: עולם הרכב מס' 39
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה
בי ג'יי בולדווין חורך את הרשת ואת הוואנה, צפו
B.M.W M760Li xDrive טסה על הכביש בארה"ב, סיאט לאון קופרה 2017  בספרד, הוולוו S60 פולסטאר
B.M.W M760Li טסה על הכביש בארה"ב, הוולוו פולסטאר - "עולם הרכב" תכנית 38
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל
"מרץ המשוגע": מתקפת דגמים חדשים בישראל - "עולם הרכב" תכנית 37
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה
צפו: המדריך המלא של תערוכת ז'נבה, "עולם הרכב" - תכנית 36
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל
גשם של דגמים חדשים נחת בישראל - "עולם הרכב" תכנית 35
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
הנשק החדש של טויוטה בנסיעת מבחן ועוד - "עולם הרכב" תכנית 34
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
האם שוק הרכב נכנס לבועת מימון? "עולם הרכב" - תכנית 33
עולם הרכב תכנית 31
ה-330E הירוקה של ב.מ.וו, וצוות הרכב של ערוץ הספורט בודק את הסקודה קודיאק
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
צפו: אגרת הרישוי השנתית היא חזירות? "עולם הרכב" - תכנית 30
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
מכת מדינה: גידול של 25% באירועי גניבות הרכב בישראל, עולם הרכב תוכנית 29
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: "עולם הרכב" תוכנית 28
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
צפו: הפתעות במחירוני 2017 - "עולם הרכב" תכנית 27
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים?
תאונות הדרכים: מה כולם מפספסים? - "עולם הרכב" תכנית 26
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
החטא ועונשו: רק רצה לעשות מעשה טוב וזה מה שקרה
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
מסיבת השלג של קן בלוק והפורד ראפוטר החדש
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל
ברוכה הבאה: מעל 150 אלפא רומאו ג'וליה נחתו בישראל - תכנית 25
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
מסחטת כסף חדשה? צפו בתוכנית "עולם הרכב"
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות
באתי, ראיתי, ניצחתי: ישראלים חסרי גבולות. צפו בראיון הבלעדי
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23
צפו: עולם הרכב, תוכנית מספר 23 
הפלישה הסינית לגרמניה: NIO EP9 עושה את הנורדשלייפה
גם הסינים מסמנים את טסלה ומציגים טכנולוגיה חשמלית שתוביל לדגמים עממים
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
נהיגה ראשונה: אבארט 124 ספיידר
דגמי 2017 כבר כאן: צפו בתוכנית עולם הרכב
תכנית 22 - שוק הרכב המקומי נערך לשנה החדשה
צפו במבחן דרכים ראשון לטויוטה C-HR
להיט מכירות חדש? טויוטה C-HR במבחן דרכים ראשון
כך תראה השיירה הנשיאותית החדשה?
המכונית הנשיאותית הבאה? במאי הסרטים ההוליוודיים, ניל בלומפקאמפ, הציע רעיונות
100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
תכנית 18 - 100 קמ"ש ב-4.7 שניות: וולוו מפציצה
המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך - תכנית 17
תכנית 17 - המפכה הירוקה בישראל יוצאת לדרך
תכנית הבכורה של "עולם הרכב"
תכנית 1 - התכנית שתעשה לכם סדר בעולם הרכב עם שלל החידושים ועוד..
עולם הרכב, 23.06.16
תכנית 2 - הכרות עם מאזדה הגדולה והמפוארת>
עולם הרכב, 30.06.16
תכנית 3 - פורשה מציגה את הפנמרה החדשה>
עולם הרכב, 07.07.16
תכנית 4 - לקסוס RC נוחתת בישראל, אסטון מרטין ורד בול חושפות היפר מכונית
עולם הרכב, 14.07.16
תכנית 5 - התכנית המלאה של עולם הרכב
עולם הרכב, 21.07.16
תכנית 6 - האם בקרוב נטעין את הרכבים שלנו, לנד רובר מציגה מערכת חדישה...
עולם הרכב, 28.07.16
תכנית 7 - ניסן והג'וק החדש, טסלה מנמיכה ציפיות ועוד...
עולם הרכב, 04.08.16
תכנית 8 - על שיטת ה 0 קמ"ש, עליית מחיר הביטוח של האופנועים ועוד...
עולם הרכב, 25.08.16
תכנית 9 - מה קורה כשמעבר חציה הופכת למוקש בטיחות? 
עולם הרכב, 01.09.16
תכנית 10 - השקת פורש פנמרה החדשה, והאם ה-RX9 של מזדה תגיע לפס הייצור?
עולם הרכב, 08.09.16
תכנית 11 - לראשונה על המסך, מבחר מבחני דרכים של מגזין "עולם הרכב"
אלפא רומיאו ג'וליה נחתה בישראל
תכנית 12 - אלפה רומיאו ג'וליה נחתה בישראל, מה הם הדרכים לקנות מכונית חדשה? 
עולם הרכב, התכנית המלאה (14)
תכנית 14 - נסיעה ראשונה על האסטון מרטין DB11
רנו טווינגו כאן: עולם הרכב, תכנית 15
תכנית 15 - והפעם רנו טווינגו על הפרק, לאחר שחזרה שוב לישראל.
ב.מ.וו מסירה את הגג: תכנית 16
תכנית 16 - ב.מ.וו מסירה את הגג

מתלבט איזה רכב לקנות? כדאי שתדבר עם יועצי הרכבים שלנו

השאר פרטים ויועץ רכב יחזור אליך בחינם

קטלוג רכב

פולקווסגן טרנספורטר

חוות דעת - פולקסוואגן טרנספורטר הידוע אשר מ... מידע נוסף >

אופל אדם

חוות דעת - אופל אדם היא המכונית העירונית הק... מידע נוסף >

אופל אסטרה

חוות דעת - אופל אסטרה היא המשפחתית הקטנה בה... מידע נוסף >

ב.מ.וו X3

חוות דעת - ב.מ.וו X3 הוא הקרוסאובר הקומפקטי... מידע נוסף >

סובארו B4

חוות דעת - סובארו B4 היא מכונית המנהלים של... מידע נוסף >